Μαρία Παπαλεοντίου | «Ανήκω στους καλλιτέχνες που επιδιώκουν την αποδοχή»!
Η Μαρία Παπαλεοντίου είναι μία τραγουδίστρια που μετρά πολύ σημαντικές συνεργασίες επί σκηνής αλλά και δισκογραφικά με καλλιτέχνες όπως οι Διονύσης Σαββόπουλος, Χρήστος Νικολόπουλος, Διονύσης Τσακνής, Ορφέας Περίδης, Μανώλης Ρασούλης, Θοδωρής Κοτονιάς, Θοδωρής Παπαδόπουλος, ο Πάνος Μουζουράκης και άλλοι.
Πρόσφατα, επέστρεψε δισκογραφικά με τα «Χανουμάκια», που κυκλοφορoύν από την Panik Oxygen.
Διαβάστε παρακάτω όσα μας είπε…
Πρόσφατα κυκλοφόρησες το νέο σου τραγούδι «Χανουμάκια». Πως προέκυψε αυτή η ιδέα;
Τα «Χανουμάκια» είναι ένα παλιό μικρασιάτικο τραγούδι που πρωτοάκουσα σε μια σκηνή που δούλευα, ούσα ακόμα φοιτήτρια, από μια κοπέλα που το τραγουδούσε και το έπαιζε με το ούτι της. Λάτρεψα αμέσως τη μελωδία του και εκ τότε γυρόφερνε συνέχεια στο μυαλό και στο ρεπερτόριο μου. Έτσι, κι επειδή εγώ κι η ομάδα μου (οι “mAd for Art”) λατρεύουμε τις διασκευές, σκεφτήκαμε να το ξαναπροτείνουμε στον κόσμο μέσα από την ενορχηστρωτική ματιά του Παύλου Καλτουρουμίδη που είναι κι ο υπεύθυνος για τις ενορχηστρώσεις του σχήματος.
Ένα τραγούδι με ιδιαίτερο ύφος που το κοινό δείχνει να το έχει αγκαλιάσει. Πως νιώθεις γι’ αυτό;
Ανήκω στους καλλιτέχνες που επιδιώκουν την αποδοχή. Με ενδιαφέρει δηλαδή αυτό που δημιουργούμε με πολλή αγάπη μέσα στο στούντιο να βρίσκει αποδέκτες, να φτάνει στις ψυχές των ανθρώπων, να το αγκαλιάζουν και να τους αφορά. Επομένως μόνο χαρά μπορώ να νιώσω με την ανταπόκριση που έχουν τα «Χανουμάκια» στον κόσμο.
Έχεις συνεργαστεί με τον Πάνο Μουζουράκη για το «Σκέρτσο». Πώς προέκυψε η συνεργασία σας;
Η συνεργασία μας με τον Πάνο προέκυψε αβίαστα γιατί γνωριζόμαστε πολλά χρόνια, από την εποχή που κατέβηκε εκείνος από Θεσσαλονίκη κι εγώ ξεκινούσα την επαγγελματική μου ενασχόληση με το τραγούδι σε μουσικές σκηνές των Εξαρχείων. Συναντηθήκαμε σε μια παραγωγή του Διονύση Σαββόπουλου κι από τότε υπάρχει εκτίμηση κι αγάπη.
Το τραγούδι σου «Κορνίζα» έχει πολλά μηνύματα. Ποια είναι η ιστορία του;
Η «Κορνίζα» είναι ένα τραγούδι που αγαπώ πάρα πολύ γιατί αφενός αποτελεί πρωτότυπο υλικό κι όχι διασκευή, επομένως σε αυτό αποτυπώνεται ακριβώς το καλλιτεχνικό μου στίγμα κι αφετέρου γιατί λατρεύω τους στίχους της Νάντιας που καταφέρνει να παραμένει ποιητική χωρίς να χάνει την επικοινωνιακή δύναμη που οφείλει να έχει ένας στίχος. Στιχουργικά η «Κορνίζα» περνά πανανθρώπινα μηνύματα, προσωπικά όμως επέλεξα στην οπτικοποίηση να επικεντρωθώ σε ένα θέμα που με είχε συγκλονίσει την περίοδο εκείνη και που αφορούσε την ενδοοικογενειακή βία και τις απανωτές γυναικοκτονίες
Έχεις συνεργαστεί με πολύ σημαντικά ονόματα της μουσικής σκηνής. Ποια από αυτές τις συνεργασίες ξεχωρίζεις και γιατί;
Περνώντας ο καιρός όλο και περισσότερο αντιλαμβάνομαι το πόσο ευλογημένη υπήρξα στις συνεργασίες μου κι αυτό γιατί από την καθεμία αποκόμισα τόσα πολλά… Από άλλες κέρδισα ρεπερτόριο, από άλλες ερμηνευτικές προσεγγίσεις, από άλλες συμβουλές που αφορούν τη δουλειά κι από άλλες κοσμοθεωρίες που αφορούν τη ζωή την ίδια… Μου είναι πλέον πολύ δύσκολο να ξεχωρίσω μία συγκεκριμένη γιατί νιώθω ότι θα αδικήσω τις υπόλοιπες.
Θα πήγαινες σε talent show; Είτε ως διαγωνιζόμενη είτε ως κριτής;
Καταρχάς να σημειώσω εδώ ότι προσωπικά έχω υπάρξει διαγωνιζόμενη σε talent show (στο “Να η ευκαιρία”) κι η αλήθεια είναι ότι στη φάση που βρίσκομαι δε θα το ξαναέκανα. Ως κριτής από την άλλη, δε θα έλεγα όχι γιατί με ενθουσιάζει η ιδέα της συνύπαρξης με νέους καλλιτέχνες που μέσα από την επικοινωνία και τον αμοιβαίο σεβασμό θα μπορούσα να μάθω εγώ από εκείνους κι ίσως κι εκείνοι από εμένα.
Επόμενα επαγγελματικά σχέδια;
Όσο μας επιτρέπουν οι συνθήκες θα συνεχίζουμε να δημιουργούμε καινούρια τραγούδια και εννοείται πως προγραμματίζονται από το φθινόπωρο και ζωντανές εμφανίσεις. Θα είναι μεγάλη η χαρά μας να ανταμώσουμε εκεί!