God is a DJ: Noir … Αποκλειστική συνέντευξη !
Εκτός από το προσωπικό του Label “Noir Music” οι δουλειές του κυκλοφορούν από το respectful label της Defected! Αρχές Δεκεμβρίου, λίγο πριν το τελευταίο του gig στην Αθήνα, μιλήσαμε για πολλά και διάφορα! Αυτό που μου έκανε εντύπωση, είναι η διάθεση και ο επαγγελματισμός που έδειξε, ως προς το αντικείμενο … συνέντευξη! Έξυπνος, γνώστης του αντικειμένου και πολυταξιδεμένος, ο Noir … έχει άποψη!
NOIR INTERNATIONAL INTERVIEW
Γεια σου Noir, και καλώς ήρθες στη συνέντευξη μας στη στήλη “God is a DJ”, για το νούμερο ένα μουσικό portal της Ελλάδας, το tralala.gr. Λοιπόν, από όσο μπορώ να καταλάβω, οι Έλληνες clubbers και το ελληνικό κοινό είναι μεγάλοι fan της μουσικής, των set, και των παραγωγών σου. Τα DJ set σου στην Μύκονο και την Αθήνα είναι πάντα γεμάτα με ένα ενθουσιώδη κοινό, το οποίο μοιράζεται το πάθος σου και σε σέβεται για τις ικανότητες σου τόσο σαν DJ όσο και σαν παραγωγό. Πως βρίσκεις τους Έλληνες fan σου και την ποιότητα των club;
Αγαπώ την Ελλάδα, είναι πολύ απλά μια από τις αγαπημένες μου χώρες και μου αρέσει πολύ να την επισκέπτομαι και να παίζω μουσική. Έχω μερικούς πολύ καλούς φίλους εκεί και πάντα νιώθω σαν να βρίσκομαι στο σπίτι μου, όταν έρχομαι στη χώρα σας.
Μήπως τυχαίνει να γνωρίζεις ή να είσαι fan κάποιου Έλληνα DJ ή παραγωγού;
Μου αρέσει πολύ αυτό που κάνει ο Argy σαν παραγωγός και DJ, και βρίσκεται σίγουρα ανάμεσα στους αγαπημένους μου. Το remix που έκανε στο “Hollis P Monroe” στη Noir Music είναι ένα θαυμάσιο κομμάτι house μουσικής και το χρησιμοποίησα για το διπλό μου cd “Noir in the house” το οποίο θα κυκλοφορήσει από την Defected. Μου αρέσει πολύ επίσης αυτό που κάνει ο Nikola Gala, το οποίο κάνει για πολλά χρόνια. Είναι ένας ταλαντούχος παραγωγός και έχω κανονίσει να κυκλοφορήσει ένα EP του (Nikola Gala) από την Noir Music 2.
To 2011, ήταν μια πολύ καλή χρονιά για εσένα, καθώς ο μουσικός πλανήτης ανακάλυψε ποιος καλλιτέχνης κρύβεται πίσω από το γνωστό τραγούδι “Around”. Θα σε παρακαλέσω να μοιραστείς μαζί μας την ιστορία του τραγουδιού, στο οποίο έκαναν remix ο Solomun και ο Subb, κάνοντας το ένα τραγούδι “δυναμίτη” στο Beatboard και στα dancefloors.
Ήθελα να δημιουργήσω κάτι διαφορετικό και πρώτα από όλα ήθελα να κάνω ένα “τραγούδι” και όχι ένα “track”. Όταν τελείωσα με το instrumental μέρος του τραγουδιού, έγραψα στον Haze (ο οποίος ζει στη Μαλαισία), και μετά από λίγες ώρες στο τηλέφωνο, είχαμε μια πολύ καλή ιδέα για το τι να κάνουμε με τα φωνητικά. Έκανε μια εξαιρετική δουλειά. Το remix από τον Solomun ήταν κάτι το οποίο ήξερα ότι θα ήταν πολύ καλό, γιατί μου άρεσε ο ήχος του από παλιά, και ήμουν βέβαιος ότι θα άλλαζε την παραγωγή και θα την έκανε πιο κατάλληλη για τα club. Μπορώ να πω ότι το remix του Subban προέκυψε εντελώς τυχαία. Ο Subban ήρθε σε επικοινωνία με εμένα, για να πάρει μερικά remixes και να κάνει ένα remix για το album του “Fabric”. To remix όμως, κατέληξε να είναι τόσο καλό που ο Ash ( Subban) και εγώ αποφασίσαμε αντίθετα να το χρησιμοποιήσουμε σαν επιπρόσθετη κυκλοφορία singe. Το remix του Solomun δεν γνώρισε αμέσως επιτυχία. Χρειάστηκε μια περίοδος πάνω από τρεις μήνες και κατέκτησε τη κορυφή περίπου 4 με 5 μήνες μετά από την επίσημη ( αρχική) κυκλοφορία του.
Έχεις εμπνευστεί από τους Depeche Mode, την ηλεκτρονική μουσική των 80s όπως για παράδειγμα την acid, την house από τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 80 κ.α. Ποιος είναι κατά τη γνώμη σου ο ιδανικός ήχος που θα ακολουθήσεις το 2013 στις παραγωγές και τα DJ set σου, μέσω της δισκογραφικής σου, Noir Music;
Ειλικρινά, δεν μπορώ να απαντήσω σε αυτό γιατί κάθε μήνα αλλάζει το γούστο μου στη μουσική. Όχι βέβαια ριζικά, αλλά αλλάζει. Τα αυτιά μου είναι πολύ ανυπόμονα και κουράζονται γρήγορα από έναν ήχο. Έτσι προσπαθώ να εξελίσσομαι, να ωριμάζω και να πειραματίζομαι όλη την ώρα αλλά πάνω από όλα θέλω να μένω πιστός σαν καλλιτέχνης στο δικό μου γούστο όσον αφορά τη μουσική για τις εταιρείες (Noir Music και Noir Music 2) και τις παραγωγές μου. Όσον αφορά το κομμάτι της δισκογραφίας, έχω υπογράψει αρκετό υλικό για το 2013, από deephouse μέχρι techno. Σε γενικές γραμμές μπορώ να πω ότι πρόκειται για μια θαυμάσια αυθεντική δουλειά (χωρίς samples), και μερικά εξίσου αξιόλογα φωνητικά από τραγουδιστές και στιχουργούς, όσον αφορά το τραγουδιστικό μέρος. Αλλά στο style και στο είδος, υπάρχει μεγάλη ποικιλομορφία. Στις δικές μου παραγωγές προσπαθώ να κάνω πάντα κάτι διαφορετικό, κάθε φορά και να μην έχω κάποιο στεγανό στη δουλειά μου, έτσι ώστε όλες οι παραγωγές να ακούγονται το ίδιο καλά! Αυτή τη στιγμή δουλεύω πάνω σε ένα τραγούδι που είναι αρκετά ακουστικό και χαλαρό. Όσον αφορά τα DJ set μου, αυτά το τελευταίο διάστημα έχουν αρχίσει να έχουν ξανά έντονο το στοιχείο της house. Η αλήθεια είναι πως έχω κουραστεί από το trendy ήχο της deephouse και nudisco και έτσι ξαναβρέθηκα στο σημείο να παίζω house μουσική.
Μίλησε μας για τη δισκογραφική σου εταιρεία, τη Noir Music. Τι πρόκειται να ακούσουμε στο κοντινό μέλλον, το οποίο θα προέρχεται από αυτήν;
Από τη Noir Music θα ακούσετε σίγουρα σπουδαία φωνητικά από τους Alex Flatner, MSMS και Cari Golden, David Keno μαζί με τον HRRNS, Aki Bergen και DJuma Soundsytem με Lazarusman, και ίσως κυκλοφορήσω ένα ολοκαίνουριο κομμάτι με φωνητικά από τον Joey Negro. Έπειτα θα έχουμε συνέχειες από Hot since 82, Nice7, και τη δικιά μου πινελιά ως “Noir”. Επίσης θα κυκλοφορήσουν πολύ καλές παραγωγές από τους Nikola Gala, Gorge, Audiowhores, Affkt, Tom Flynn, Markus Homm, Finnebassen, Atnarko, τους πρωτοεμφανιζόμενους Rekreation και ένα special techno δυναμίτη με το τίτλο “Bolero”, το οποίο έχει δημιουργηθεί από έναν πολύ γνωστό καλλιτέχνη.
Το 2011, η Noir Music ήρθε 11η στη γενικότερη κατάταξη με τις 50 καλύτερες δισκογραφικές εταιρείες που έχουν τα περισσότερα τραγούδια στα charts, ενώ βρίσκεται 18η στη λίστα με τις 20 καλύτερες δισκογραφικές εταιρείες όλων των εποχών με τα περισσότερα τραγούδια στα chart. Το 2009 στα DDJ Awards έλαβες το βραβείο “πρωτοπόρος DJ της χρονιάς” και το βραβείο “παραγωγός της χρονιάς” για το 2010. Αυτό όμως που αξίζει να αναφέρουμε είναι ότι το 2011 ήσουν υποψήφιος σε 5 κατηγορίες στα ίδια βραβεία, και έγινες ο μοναδικός καλλιτέχνης που κέρδισες τρία από αυτά, εκείνα του “παραγωγού της χρονιάς”, “DJ της χρονιάς” και “africanism” ( για το πιο πρωτοπόρο τραγούδι της χρονιάς). Όμως γιατί δεν βλέπουμε το όνομα σου ανάμεσα στους top 100 καλλιτέχνες του DJ mag; Είμαι περίεργος να ακούσω την απάντηση σου. Πιστεύεις στη διαδικασία ψηφοφορίας του εν λόγω περιοδικού;
Πιθανών ένας από τους λόγους είναι το γεγονός ότι ποτέ δεν ενθαρρύνω τους ανθρώπους να με ψηφίσουν. Για να είμαι ειλικρινής, ποτέ δεν μου άρεσαν όλες αυτές οι έρευνες και gallop, γιατί είναι περισσότερο ένας διαγωνισμός δημοτικότητας στα media παρά μια λίστα με DJs. Όσες περισσότερες επιτυχίες, δισκογραφικές εταιρείες, club και θαυμαστές έχεις να σε στηρίζουν, τόσες περισσότερες ψήφους μπορείς να πάρεις. Αυτό όμως δεν αντικατοπτρίζει απαραίτητα και τις ικανότητες σου σαν DJ. Από τη μεριά μου δεν έχω ψηφίσει ποτέ και για κανέναν και ποτέ δεν έχω προτρέψει κάποιον να ψηφίσει εμένα τον ίδιο.
Ποιο από τα δυο προτιμάς; Το να βρίσκεσαι στο studio και να δημιουργείς μουσική ή να βρίσκεσαι και να διασκεδάζεις ανάμεσα στο πλήθος με τα DJ set σου;
Wow, αυτή είναι μια δύσκολη ερώτηση γιατί μου αρέσουν και τα δυο εξίσου. Και τα δυο μου δίνουν ένα μεγάλο κίνητρο και μια μεγάλη αίσθηση χαράς. Δεν μπορώ να σου δώσω μια απάντηση… Μου αρέσουν και τα δυο πάρα πολύ.
Που πραγματοποιήθηκε το αγαπημένο σου πάρτυ για το2012;
Απόλαυσα όλες τις εκδηλώσεις μου στην Ελλάδα, στο Vanilla Ninja στη Μόσχα. Επίσης η περιοδεία μου στην Βραζιλία ήταν μοναδική, στο Mint Club του Leeds, στο Le Pearl της Lyon και γενικότερα η μίνι περιοδεία μου στην Γαλλία. Ακόμα μου άρεσε πολύ το gig μου στο Straft Werk της Ολλανδίας, στο 360 στο Dubai…..θα μπορούσα να συνεχίσω να σου μιλάω για ώρες…Το 2012 έπαιξα μουσική σε περισσότερες από 80 πόλεις, και θα έλεγα ότι οι 70 από αυτές ήταν μοναδικές εμπειρίες για εμένα και πολύ ωραίες εκδηλώσεις. Μου αρέσει πολύ να παίζω σε μικρά club, οπού μπορείς να έρθεις σε επαφή με τον κόσμο και να νιώσεις τον ιδρώτα τους στους τοίχους.
Σαν διεθνής DJ, ταξιδεύεις πολύ. Από τις Η.Π.Α μέχρι το Dubai, και από τη Μόσχα σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ειλικρινά πως μπορείς και βρίσκεις χρόνο για να δημιουργήσεις τη μουσική και τα τραγούδια σου; Το κάνεις κατά τη διάρκεια της περιοδείας σου σε κάποιο ξενοδοχείο ή αφότου τελειώσεις τις επισκέψεις και τα DJ set σου;
Δεν βρίσκω το χρόνο, αυτό ήταν το πρόβλημα του 2012. Έχω φτιάξει ένα καλύτερο χρονοδιάγραμμα για το 2013, το οποίο θα μου αφήνει περισσότερο χρόνο για το studio. Μου έλειψε να βρίσκομαι στο studio, ιδιαίτερα το καλοκαίρι του 2012. Για τρεις με τέσσερις περίπου μήνες, είχα στη διάθεση μου 25 μέρες στους δρόμους και 5 για να βρίσκομαι σπίτι μου.
Είσαι από τη Δανία. Από ότι μπορούμε να φανταστούμε ο χειμώνας εκεί πρέπει να είναι πολύ κρύος. Πες μας λίγο για τη νυχτερινή ζωή στη Δανία. Είναι τόσο hot όσο ακούγεται; Παίζεις καθόλου μουσική εκεί;
Δεν παίζω πολύ στη Δανία. Είμαστε μόνο 5 με έξι εκατομμύρια άνθρωποι και η house/techno σκηνή δεν είναι τόσο μεγάλη στη χώρα μας. Ωστόσο έχουμε μερικά πολύ καλά πάρτυ και τα περισσότερα γίνονται στη πρωτεύουσα, τη Κοπεγχάγη. Αν και το κοινό της Δανίας που ακούει house είναι αρκετά καλό. Αν πρόκειται για κάποιο καλό πάρτυ, το κοινό το υποστηρίζει και συμμετέχει πολύ σε αυτό. Και ναι, κατά τη διάρκεια του χειμώνα είναι πολύ κρύα. Αυτή τη στιγμή έχουμε χιόνι και -15 βαθμούς κελσίου.
Καθώς το 2012 φτάνει στο τέλος του, δώσε μας τα top 5 τραγούδια που απόλαυσες να παίζεις στα DJ set σου, αυτή τη χρονιά. Χωρίς ιδιαίτερη σειρά.
Paolo Rocco – That I Am
Flight Facilities – With You (David August Remix)
Rampa & Re.you – The Track
NiCe7 – Time To Get Physical
Alex Flatner, MSMS & Cari Golden – Love Is A Condition
Ίσως ξέχασα μερικά, αλλά είναι δύσκολο να σκεφτώ για μια ολόκληρη χρονιά γεμάτη καλά τραγούδια.
Τι μπορείς να μοιραστείς με τους Έλληνες fan σου για τη νέα χρονιά του 2013; Τι είναι αυτό που θα άλλαζες αν μπορούσες;
Θα μου άρεσε πάρα πολύ εάν δεν υπήρχαν καθόλου πόλεμοι στον κόσμο. Δεν έχει νόημα να σκοτώνουμε ο ένας τον άλλον για θρησκευτικούς λόγους κ.α. Επίσης θα ήθελα αυτή η οικονομική κρίση να φτάσει σύντομα στο τέλος της. Με κουράζει να ακούω για τη κρίση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και στεναχωριέμαι για όλους εκείνους τους ανθρώπους που υποφέρουν, χωρίς δουλειά και χρήματα. Ειδικά η Ελλάδα έχει χτυπηθεί σοβαρά από αυτήν και είναι δύσκολο να την βλέπεις και να ακούς για αυτήν. Όσον αφορά τώρα τη μουσική, νομίζω ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να απολαμβάνουν τη μουσική που αγαπούν και απλά να αδιαφορούν για εκείνη που δεν τους αρέσει.
Αυτό τουλάχιστον κάνω εγώ….
Many thanks to Viton & Sixx team! Also my colleague George Vannos for his help!
email: [email protected]