Ο Tony Visconti μιλάει για τις φήμες για την υγεία του Bowie και το νέο album!
Σε συνέντευξή του στη Sunday Telegraph, ο Ιταλο-Αμερικανός καθησυχάζει ότι «δεν πρόκειται να πεθάνει (ο Bowie) στο άμεσο μέλλον, σας διαβεβαιώ. Δε θα μπορούσε να δουλεύει δυο χρόνια πάνω στον καινούριο δίσκο αν ήταν άρρωστος. Είναι υγιέστατος και σε πολύ καλή φυσική κατάσταση. Έχει αναρρώσει πλήρως από την επέμβαση στην καρδιά του». Ο Bowie, μετά από συναυλία του στη Γερμανία το 2004 κατέρρευσε και μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο όπου και μπήκε αμέσως στο χειρουργείο για την καρδιά του. Η συστηματική χρήση κοκαΐνης και το γεγονός ότι ήταν μανιακός καπνιστής για πολλά χρόνια καθώς δούλευε σκληρά για να πετύχει όσα πέτυχε, επιβάρυναν σημαντικά τον οργανισμό του με αποτέλεσμα να καταρρεύσει. Κυκλοφόρησαν ακόμα και φήμες που ήθελαν τον Bowie να πάσχει από τη νόσο του Alzheimer, αλλά και αυτό διαψεύδεται απο τον Visconti, «Το μυαλό του δουλεύει εξαιρετικά. Είναι πιο ξύπνιος από ποτέ. Δεν έχει χάσει ούτε ένα εγκεφαλικό κύτταρο αυτό το παιδί». Η τελευταία διάψευση εύκολα θα αφήσει αδιάφορους τους δύσπιστους,αφού παρά την επιστροφή του, ο Bowie δεν έχει κάνει καμία δημόσια εμφάνιση, ενώ όλες οι συνεντεύξεις που αφορούν στο δίσκο γίνονται από τον παραγωγό του. Για κάποιος είναι λογικό και επόμενο, μετά από τα 10 χρόνια απουσίας από τη μουσική, τα μέσα και οι θαυμαστές του, ακόμα,να είχαν θεωρήσει και πιστέψει πως ο David Bowie όχι μόνο δεν θα επιστρέφε στην τέχνη του αλλά ότι θα είχε αποσυρθεί και από τα κοινά. Κάτι που είναι παντελώς ανεδαφικό αφού έχει κάνει εμφανίσεις, και με τη σύζυγό του Iman και σε πρεμιέρα ταινίας του γιού του, Duncan Jones.
Ο Bowie μπορεί να μην εγκατέλειψε τα εγκόσμια, αλλά εξελίχθηκε σε –μάλλον- κρυψίνοα καθώς ούτε η δισκογραφική του Columbia δεν είχε γνώση της επιστροφής του άλλα ούτε και ο ίδιος ο Visconti ο οποιός και εξεπλάγη όταν έλαβε ένα email στα ξαφνικά από τον Bowie, το Νοέμβριο του 2010, ρωτώντας τον αν θέλει να κάνει μερικά δοκιμαστικά μαζί του. Η τελευταία φορά που του είχε ζητήσει κάτι παρόμοιο ο Bowie ήταν το 2003, οπότε η έκπληξη ήταν μεγάλη. Λίγες μέρες αργότερα ήταν στο studio με τον Sterling Campbell στα drums, τον ίδιο στο μπάσο, τον Bowie στα πλήκτρα και τον Gerry Leonard την κιθάρα. Δούλεψαν για πέντε μέρες πάνω σε δώδεκα περίπου κομμάτια. «Δούλεψαμε τη δομή των κομματιών, χωρίς στίχους και μελωδία. Όπως γίνεται πάντα η δουλειά με τον Bowie. Μετά από αυτές τις πέντε μέρες, πήρε τα δοκιμαστικά σπίτι του, και δεν ξανακούσαμε νέα του για τους επόμενους τέσσερις μήνες. Ήθελε να μελετήσει με την ησυχία του τη δουλειά και να βεβαιωθεί ότι ήταν στο σωστό δρόμο. Ύστερα επιστρέψαμε στο studio, κοντά στο σπίτι του David, και μαζί με τους Zachary Alford στα drums και τον Gail Ann Dorsey στο μπάσο αυτή τη φορά, και τον Earl Slick στην κιθάρα ηχογραφήσαμε για δύο εβδομάδες. Μετα πάλι για μήνες απομονώθηκε ο David, αναλύοντας το υλικό. Θυμάμαι μάλιστα, να περπατάω στη Νέα Υόρκη, με τα ακουστικά στα αυτιά μου, και έβλεπα όλους αυτούς τους τύπους να κυκλοφορούν με μπλουζάκια Bowie – και είναι πολλοί αυτοί στη Νέα Υόρκη – και έλεγα από μέσα μου ‘Μακάρι να ξέρατε τι ακούω αυτή τη στιγμή’». Όλοι όσοι συμμετείχαν άλλωστε στη διαδικασία παραγωγής του δίσκου έπρεπε να υπογράψουν συμφωνητικό τήρησης εχεμύθειας. Για τους παλιούς, δε, συνεργάτες του Bowie αυτό ήταν περιττό. Ο Visconti προσθέτει γελώντας: «Ο Bowie έκανε πολλές φωτογραφίσεις, κοντά στο studio που ηχογραφούσαμε, κουβαλώντας μαζί του συχνά τους στίχους αλλά οι περισσότεροι προτιμούσαν το σενάριο που τον ήθελε να έχει αποσυρθεί». Όσον αφορά για το πως ένιωθε γι’ αυτό το «μύθο» ο ίδιος ο Bowie, «Δεν ένιωσε ποτέ την ανάγκη να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Απλά τον σάστιζε όλη αυτή η φημολογία». Ακόμα πρόσθέτει πως σε αυτό το δίσκο,, η δουλειά γινόταν σε ώρες γραφείου, 10:00-18:00. Αυτό ίσως να οφείλεται στην επιθυμία του Bowie, μετά την περιπέτεια της υγείας του, και την απουσία του από το μεγάλωμα του γιού του, να θέλει να περνάει όσο το δυνατό περισσότερο χρόνο με τη 12χρονη κόρη του με την Ιman, Lexi. Τα διαλείμματα ήταν μικρά σε διάρκεια κυρίως για να φάνε.
Όταν ρωτήθηκε για το χαρακτήρα του νέου δίσκου ο Visconti, σχολίασε: «Είναι πολύ σοβαρός δίσκος, και ίσως χρειαστεί να τον ακούσετε κανα-δυο φορές μέχρι να τον εμπεδώσετε. Έχει μερικά πολύ ιδιαίτερα τραγούδια και έχει και αναφορές στην jazz που θα έκαναν τον Dave Brubeck υπερήφανο. Ο μισός δίσκος ωστόσο είναι κλασικός ‘Bowie’. Ήχος που θα κάνει τον ακροατή να σηκωθεί να χορέψει». Αναφέρθηκε επίσης στην απροθυμία του Bowie να περιοδεύσει: «Δεν θέλει να κάνει άλλες περιοδείες.Τις βαρέθηκε. Αλλά δεν έχει αποκλείσει την πιθανότητα να δώσει μια μεμονωμένη συναυλία». Τέλος, έκλεισε η συνέντευξη ακόμα πιο ελπιδοφόρα και από την αφορμή της συνέντευξης καθώς σύμφωνα με τον Visconti, ηχογραφήθηκαν 29 κομμάτια και υπάρχει έτοιμο υλικό ακόμα και για τον επόμενο του ‘The Next Day’ δίσκο. «Αν όλα πάνε καλά,θα επιστρέψουμε στο studio μέσα στο 2013.Ο Bowie επέστρεψε και βρήκε τι είναι αυτό που θέλει να κάνει με τη ζωή του: δίσκους».