Πάμε Θέατρο: “Θα σε πάρω να φύγουμε”|Είδαμε την παράσταση!
Μια γυναίκα ζωηρή, χυμώδης, με τα πάθη και τους έρωτές της, από την άνθιση έως την παρακμή της, συστήνεται στο κοινό αρχικά μέσα από τον εγγονό της, τον Κομπέρ (Γιώργος Καπουτζίδης), ενώ στη συνέχεια ξεκινούν μαζί ένα ταξίδι – ξενάγηση πίσω στον χρόνο κάνοντας στάσεις σε σημαντικούς σταθμούς, συνδεδεμένους με την ιστορία της Ελλάδας, σκιαγραφώντας τον σημαντικό ρόλο που η «Επιθεώρηση» διαδραμάτισε σ’ αυτήν. Στην παράσταση κυριαρχεί η αναβίωση σκηνών και επιθεωρησιακών τραγουδιών για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι καινούριοι! Μεταξύ άλλων, τα πολυτραγουδισμένα: «Το πρωί με ξυπνάς με φιλιά» από την επιθεώρηση «Βραδινές τρελλές» που ανέβασε στο θέατρο ΜΟΝΤΙΑΛ το 1940 η Σοφία Βέμπο, «Γιούπι για» από το «Γιούπι γιούπι» του Ασημάκη Γιαλαμά το 1946 στο θέατρο ΣΑΡΜΑΤΖΗ, «Συννεφιασμένη Κυριακή»(1949 Β. Τσιτσάνη), «Η ράσπα από το Μεξικό» μία μεγάλη επιτυχία των αδελφών Καλουτά, το οποίο ακουγόταν στο φινάλε της Β΄πράξης της μουσικής κωμωδίας «Μια γυναίκα σαν και αυτή» που ανέβηκε το 1949 στο θέατρο REX, «Θέλω να χορεύω» που τραγούδησε πρώτη η Σμαρούλα Γιούλη, «Το τραμ το τελευταίο» από την θρυλική επιθεώρηση «Άνθρωποι ….Άνθρωποι» των Αλ. Σακελλάριου – Χρ. Γιαννακόπουλου το 1948 στο ΜΕΤΡΟΠΟΛΙΤΑΝ όπου στέγαζε τη θερινή Λυρική Σκηνή, «Δώσε» το οποίο είπε η Σπεράντζα Βρανά στο θέατρο ΑΚΡΟΠΟΛ το καλοκαίρι του ΄53 στο «Τριάντα το δολάριο», «Παναγιά μου ένα παιδί» η μεγαλύτερη επιτυχία της Ζωζώς Σαπουντζάκη το 1955, «Θέλω να τα σπάσω» από τη Μάγια Μελάγια το 1954 στο «Όμορφα και Ωραία» και πολλά πολλά άλλα θρυλικά τραγούδια εξαίρετων προσωπικοτήτων του Θεάτρου και της μουσικής, όπως η Καίτη Μπελίντα, ο Μανώλης Χιώτης, η Μαίρη Λίντα και η Ρένα Βλαχοπούλου, τα οποία ερμηνεύτηκαν στους «ναούς» της επιθεώρησης, όπως το ΜΠΟΥΡΝΕΛΗ, το ΚΥΒΕΛΗ και το ΠΑΡΚ.
Από τους βασικούς πρωταγωνιστές της παράστασης, ο Αντώνης Λουδάρος που με ιδιαίτερη ζωντάνια προσωποποιεί την «Επιθεώρηση – Γιαγιά», παντρεμένη με έναν «δεξιό» και ερωτευμένη με έναν «αριστερό», έναν χαρακτήρα με αντιθέσεις, έντονο και σαρωτικό. Η Τάνια Τρύπη, με την εκπληκτική σκηνική της παρουσία τόσο στην πρόζα όσο και στο τραγούδι, στους ρόλους «Τσιγγάνα»(Βαφτιστικός) – Σοφία Βέμπο – Καίτη Μπελίντα – Σπεράντζα Βρανά. Ο Μέμος Μπεγνής, στο ρόλο του «Παύλου Μεγαλοπιασμένου», «δεξιού» πολιτικού μηχανικού, συζύγου της «Γιαγιάς», που εκπροσωπεί την κοινωνικοοικονομική θέση των «λίγων» σε μία δύσκολη εποχή για την Ελλάδα. Η Ελισάβετ Μουτάφη, υποδυόμενη τις Ζαζά Μπριλλάντη – Μαρίκα Νέζερ -Μάγια Μελάγια, αν και καταβάλλει σημαντική προσπάθεια, δεν καταφέρνει να πείσει με τις φωνητικές τις επιδόσεις και ίσως θα έπρεπε να περιοριστεί στο κομμάτι της υποκριτικής. Ο Μιχάλης Μαρίνος, ο οποίος ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις του ρόλου του «αριστερού» – αντάρτη «Αλέξανδρου» και ο Γιώργος Καπουτζίδης, σε ρόλο πολύ κοντά σε αυτούς που τον έχουμε συνηθίσει, ευχάριστος, άμεσος και επικοινωνιακός. Αξιοσημείωτη η εμφάνιση της Μαριάννας Πολυχρονίδη ως Άννα Καλουτά, Ρένα Βλαχοπούλου και Τζένη Βάνου.
Το κείμενο της παράστασης, γραμμένο από τον Άγγελο Πυριόχο, όπως προέκυψε μέσα από τη γνωριμία του με την Σπεράντζα Βρανά, έντονα νοσταλγικό, ιδιαίτερα εύστοχο στις επιλογές ιστορικών στοιχείων, ξεκούραστο στη ροή και με αρκετές δόσεις χιούμορ που με καυστικό, ενίοτε, τρόπο απογυμνώνει την ελληνική πραγματικότητα. Τις υπέροχες χορογραφίες καθώς και τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Φωκάς Ευαγγελινός. Το εντυπωσιακό σκηνικό και τα λαμπερά κοστούμια εποχής επιμελείται η Εύα Νάθενα. Την ορχήστρα διευθύνει ο Γιώργος Κατσαρός, ο οποίος είναι ο μόνος σε πλήρη δράση συνθέτης που έχει υπηρετήσει το είδος για τόσα πολλά χρόνια…
«Γιατί μου κλείσατε τους ναούς μου; Το Παρκ, το Μετροπόλιταν, το Βέμπο, τα Κηποθέατρα μωρέ, γιατί τα κλείσατε;… Μα είναι δυνατόν σε ολόκληρη Αθήνα να μην υπάρχει μια επιθεώρηση με τόσα που γίνονται;… Αν ζούσε ο Σακελλάριος και ο Πρετεντέρης μία τον μήνα θα γράφανε!…Αλλά καλά να πάθετε! Με πεθάνατε!», επιπλήττει η «Κυρία Επιθεώρηση» τους θεατές, τους Έλληνες, που της στέρησαν την μοναδική της δύναμη να αφυπνίζει την κοινή γνώμη και να «ρίχνει» κυβερνήσεις. Γιατί όπως επιβεβαιώνεται μέσα από την ιστορική της διαδρομή, «μπορεί, όπως η Ελλάδα, να είναι γένους θηλυκού, αλλά στα δύσκολα ήταν πολύ αντράκι».
Να σημειώσουμε πως στη λαμπερή επίσημη πρεμιέρα της παράστασης παραβρέθηκαν πολλά άτομα του καλλιτεχνικού χώρου και της showbiz, ανάμεσά τους οι: Υρώ Λούπη, Έλενα Ακρίτα και Γιώργος Κυρίτσης, Μαριάννα Τουμασάτου, Αλέξανδρος Σταύρου, Αντιγόνη Γλυκοφρύδη, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, Μαρία Σολωμού, Σπύρος Μπιμπίλας, Αργύρης Αγγέλου, Μάντυ Λάμπου, Εύη και Μαργαρίτα Δρούτσα, Μίμης Πλέσσας, αδελφές Μαγγίρα, Ευαγγελία Μουμούρη, Μαρία Γεωργιάδου, Ελένη Κρίτα, Στράτος Τζώρτζογλου, Χρήστος Γιάνναρης, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Δημήτρης Λιγνάδης, Έφη Παπαθεοδώρου, Ευγενία Μανωλίδου, Σμαράγδα Καρύδη, Ντορέττα Παπαδημητρίου, Αργυρώ Μπαρμπαρίγου, Μαρινέλλα, Μαρία Μπεκατώρου, Ζέτα Μακρυπούλια και Γιάννης Λάτσιος, Κατερίνα Γκαγκάκη, Νόνη Δούνια, Θέμης Γεωργαντάς, Δέσποινα Βανδή και Ντέμης Νικολαΐδης, Φαίη Σκορδά, όπου μαζί με το κοινό αποθέωσαν πρωταγωνιστές και συντελεστές του υπερθεάματος με το πιο θερμό και δυνατό χειροκρότημα, εντυπωσιασμένοι από το συνολικό αποτέλεσμα!
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ-ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ: ΦΩΚΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΣ
ΚΕΙΜΕΝΑ – ΕΡΕΥΝΑ: ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΥΡΙΟΧΟΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ
ΣΚΗΝΙΚΑ – ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: ΕΥΑ ΝΑΘΕΝΑ
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΔΑΜ
ΣΤΟΝ 35ΜΕΛΗ ΘΙΑΣΟ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ:
ΣΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ «ΚΥΡΙΑΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ» ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΛΟΥΔΑΡΟΣ
ΤΑΝΙΑ ΤΡΥΠΗ
ΜΕΜΟΣ ΜΠΕΓΝΗΣ
ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΜΟΥΤΑΦΗ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΑΡΙΝΟΣ
ΣΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΚΟΜΠΕΡ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΠΟΥΤΖΙΔΗΣ
TΗΝ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΔΙΕΥΘΥΝΕΙ Ο ΜΑΕΣΤΡΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ
Παραστάσεις: Τετ., Κυρ.: 19:30 / Πέμ., Παρ., Σάβ.: 20:30
Εισιτήρια: 10/ 18/ 24/ 30/ 38 ευρώ – φοιτητικό, ανέργων: 7 ευρώ
Προπώληση: viva.gr / 13855 / abcd.gr / 210 8840600 / καταστήματα Public, Forthnet