CAN’T BUY ME LOVE – The Beatles | Η ιστορία του τραγουδιού
CAN’T BUY ME LOVE – The Beatles
Can’t buy me love, love
Can’t buy me love
I’ll buy you a diamond ring my friend if it makes you feel alright
I’ll get you anything my friend if it makes you feel alright
‘Cause I don’t care too much for money, money can’t buy me love
I’ll give you all I got to give if you say you love me too
I may not have a lot to give but what I got I’ll give to you
I don’t care too much for money, money can’t buy me love
Can’t buy me love, everybody tells me so
Can’t buy me love, no, no, no, no
Say you don’t need no diamond ring and I’ll be satisfied
Tell me that you want the kind of thing that money just can’t buy
I don’t care too much for money, money can’t buy me love
Το συγκρότημα βρισκόταν στο Παρίσι καθώς από τις 16 Ιανουαρίου έως τις 4 Φεβρουαρίου θα έδινε μία σειρά συναυλιών στο Olympia Theatre, παίζοντας δύο –και μερικές φορές τρεις- φορές κάθε βράδυ για 18 μέρες. Εκείνο το διάστημα, λοιπόν, οι Beatles έμεναν στο πολυτελές ξενοδοχείο George V και σε μία από τις σουίτες τους είχαν μεταφέρει ένα πιάνο ώστε να μπορούν να γράφουν τραγούδια στον ελεύθερο χρόνο τους. Εκεί ήταν που ο Paul McCartney έγραψε το «Can’t Buy Me Love».
John Lennon (1980): Αυτό το τραγούδι είναι εντελώς του Paul. Ίσως είχα κάνει κάτι στο ρεφρέν, αλλά δεν είμαι σίγουρος. Πάντα θεωρούσα ότι είναι δικό του τραγούδι.
Ο John Lennon και ο Paul McCartney στο Παρίσι (1964)
Το «Can’t Buy Me Love» γράφτηκε υπό την πίεση της επιτυχίας του «I Want To Hold Your Hand», το οποίο μόλις είχε ανέβει στο Νο 1 των Η.Π.Α. Οι στίχοι του τραγουδιού είναι αυτεξήγητοι και συνδυάζουν δύο στοιχεία που μπορούν να αφορούν τον καθένα: τα χρήματα και την αγάπη. Στην περίπτωση αυτή η αγάπη κερδίζει, παρόλο που την προηγούμενη χρονιά, το 1963, οι Beatles κυκλοφόρησαν το «Money (That’s What I Want)».
Με το «Can’t Buy Me Love» ο Paul McCartney υπονοεί ότι τα υλικά πράγματα είναι πιο σημαντικά για το ασθενές φύλο ως έκφραση αφοσίωσης. Ο ίδιος δεν νοιάζεται πάρα πολύ για τα λεφτά και είναι πρόθυμος να υποχωρήσει προκειμένου να ευχαριστήσει τη φίλη του. Αλλά αυτό που πραγματικά θα επιθυμούσε για το κορίτσι του είναι να μην χρειάζεται διαμαντένια δαχτυλίδια αλλά άλλα πράγματα που δεν μπορούν να αγοραστούν με τα χρήματα.
Το 1966, όταν Αμερικανοί δημοσιογράφοι πίεσαν τον Paul McCartney να αποκαλύψει το αληθινό νόημα του τραγουδιού, ο Paul McCartney δήλωσε:
– Νομίζω ότι μπορείτε να βάλετε όποια ερμηνεία θέλετε σε οτιδήποτε, αλλά όταν κάποιος αναφέρει ότι το «Can’t Buy Me Love» μιλάει για μία πόρνη, για μένα αυτό είναι τραβηγμένο. Η ιδέα πίσω από το τραγούδι ήταν ότι όλα αυτά τα υλικά αγαθά είναι πολύ καλά αλλά δεν μπορούν να μου προσφέρουν αυτό που πραγματικά θέλω.
Βέβαια όταν οι Beatles επισκέφτηκαν για πρώτη φορά τις Η.Π.Α. και βίωσαν την εμπειρία της νυχτερινής ζωής του Μαϊάμι, ο Paul McCartney επαναπροσδιόρισε στο μυαλό του τη δυναμική των στίχων του:
Paul McCartney: Το Μαϊάμι ήταν απίστευτο… Υπήρχαν όλα αυτά τα ωραία, πανέμορφα μαυρισμένα κορίτσια. Κάναμε μία φωτογράφηση κάτω στην παραλία και τις ζητήσαμε να βγούμε έξω. Η MG Motors προσπαθούσε να πουλήσει εκεί κάμπριο αυτοκίνητα και μας δάνεισε από ένα σαν διαφήμιση. Θυμάμαι μία δροσερή νύχτα στη Φλόριντα, με τα φοινικόδεντρα να ταλαντεύονται, που συνάντησα μία ωραία κοπέλα και την έβγαλα έξω για γεύμα μ’ αυτό το αυτοκίνητο. Αστειεύεσαι; Ένα αγόρι από το Λίβερπουλ να κυκλοφορεί μ’ αυτήν την πανέμορφη κοπέλα σε ένα κάμπριο και να τη βγάζει έξω για γεύμα; Θα έπρεπε κανονικά να ήταν «Can Buy Me Love»!
Αν και η περίεργη χρήση της λέξης «me» στον τίτλο του τραγουδιού δεν εξηγείται σαφώς, αυτό που μπορεί να συμπεράνει κανείς είναι ότι πρόκειται για άλλο ένα παράδειγμα όπου οι Beatles περιλαμβάνουν προσωπικές αντωνυμίες στους τίτλους των τραγουδιών. Ο John Lennon είπε σχετικά:
– Είναι ένας τρόπος που βοηθάει τους ακροατές να ταυτιστεί με τους στίχους. Οι φαν θέλουν να νιώθουν ότι αποτελούν μέρος αυτού που δημιουργούν οι ερμηνευτές.
Από συνθετικής και τεχνικής άποψης το «Can’t Buy Me Love» έχει κάποια ιδιαιτέρως ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά:
1. Είναι μία από τις σπάνιες περιπτώσεις τραγουδιών που ξεκινάνε με το ρεφρέν αντί για το κουπλέ και μόλις το δεύτερο τέτοιο τραγούδι των Beatles (είχε προηγηθεί το «She Loves You»). Όταν ο παραγωγός George Martin άκουσε για πρώτη φορά το «Can’t Buy Me Love», σκέφτηκε ότι το τραγούδι χρειαζόταν κάποιες αλλαγές.
George Martin: Σκέφτηκα ότι χρειαζόμασταν πραγματικά κάτι για το τέλος του τραγουδιού και κάτι για την αρχή, σαν ένα είδος εισαγωγής. Έτσι, για την αρχή πήρα τους δύο πρώτους στίχους του ρεφρέν και είπα «ας βάλουμε αυτούς τους στίχους και με την αλλαγή της δεύτερης φράσης μπορούμε να πάμε γρήγορα στο κουπλέ». Και είπανε «Αυτή δεν είναι κακή ιδέα, θα το κάνουμε έτσι!».
Μπορεί η «in media res» εισαγωγή του τραγουδιού να είναι σπάνια, σίγουρα όμως δεν είναι πρωτότυπη. Εξαιρουμένης της εισαγωγής με το ρεφρέν, η δομή του τραγουδιού είναι αρκετά συνηθισμένη στην πρώτη περίοδο των Beatles: κουπλέ/κουπλέ/ρεφρέν/κουπλέ με την επανάληψη του κουπλέ ως σόλο κιθάρας πριν τη γέφυρα και το τρίτο κουπλέ. Εντούτοις, αυτό που είναι πραγματικά ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η αληθινή ταυτότητα του μουσικού κλειδιού του τραγουδιού δεν γίνεται σαφής παρά λίγο πριν το τέλος της εισαγωγής. Αυτό που προκύπτει τελικά απ’ όλο αυτό το πακέτο είναι ένα έξοχο pop τραγούδι.
2. Η εξάμετρη εισαγωγή ξεκινάει με τα φωνητικά του Paul McCartney να εμφανίζονται πριν το πρώτο beat του πρώτου μέτρου. Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το «Can’t Buy Me Love» είναι το πρώτο τραγούδι των Beatles όπου τραγούδησε μόνο ένα μέλος τους, εν προκειμένω ο Paul McCartney. Αρχικά το τραγούδι περιείχε κάποιες φωνητικές αρμονίες στο υπόβαθρο, οι οποίες τότε ήταν χαρακτηριστικό στοιχείο του συγκροτήματος. Στις δύο πρώτες λήψεις ο John Lennon και ο George Harrison έκαναν δεύτερες φωνές, αλλά τελικά κρίθηκε ότι δεν χρειάζονταν οι δεύτερες φωνές κι έτσι προτιμήθηκε η τέταρτη λήψη όπου τραγουδούσε μόνος του ο Paul McCartney (οι πρώτες λήψεις περιλαμβάνονται στο «Anthology 1» που κυκλοφόρησε το 1995). Τα φωνητικά του Paul McCartney είναι πραγματικά το κύριο εστιακό σημείο και ο βασικός λόγος επιτυχίας του τραγουδιού. Μπορεί η ερμηνεία του να μην είναι τόσο blues αλλά το σφρίγος του τελικού προϊόντος δημιούργησε τη βίαιη ώθηση για την εκτόξευση των Beatles στα ύψη του Elvis Presley. Ο McCartney υποστήριξε το τραγούδι και με τον blues-swing τρόπο που έπαιξε το μπάσο. Αντιθέτως, ο John Lennon φαίνεται πως είχε υποβαθμισμένο ρόλο, παίζοντας απλά την ακουστική του κιθάρα προσθέτοντας λίγο στο άρωμα του τραγουδιού. Πιθανολογείται πως η κίνηση να προτιμηθεί η ηχογράφηση με τα φωνητικά μόνο του Paul McCartney, «θορύβησε» τον John Lennon ο οποίος ένιωσε ότι θα έχανε την ηγετική του θέση στο συγκρότημα κι ίσως γι’ αυτό να έγραψε την πλειοψηφία των τραγουδιών που συμπεριλήφθηκαν στο άλμπουμ «A Hard Day’s Night». Πάντως σε μία συνέντευξή του το 1964, δήλωσε ότι το «Can’t Buy Me Love» ήταν ένα από τα αγαπημένα του τραγούδια από το soundtrack του «A Hard Day’s Night».
3. Στα κουπλέ, το τραγούδι βασίζεται στα 12μετρα blues, ένας τύπος που σπάνια εφάρμοζαν οι Beatles, γεγονός που σηματοδοτεί και μία στροφή των συνθέσεων του συγκροτήματος σ’ αυτή την τεχνική. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είχαν ασχοληθεί νωρίτερα μ’ αυτό το είδος αλλά η εστίασή τους το 1964 φαίνεται να επικεντρώνεται στο ύφος του 12μετρου blues. Στα μέσα του 1964 οι Beatles κυκλοφόρησαν ένα E.P., το «Long Tall Sally», το οποίο περιείχε κυρίως διασκευές τραγουδιών μ’ αυτό τον αυστηρό τύπο των blues, καθώς και το «You Can’t Do That», που μπήκε στη β’ πλευρά του «Can’t Buy Me Love». Ο συνδυασμός στο ίδιο τραγούδι ενός κουπλέ σε μορφή blues κι ενός ρεφρέν που χρησιμοποιείται ως εισαγωγή και ως φινάλε, είναι πολύ ασυνήθιστος, γεγονός που καθιστά το κομμάτι πραγματικά πρωτοποριακό. Αλλά ακόμα και στο 12μετρο κουπλέ οι Beatles άφησαν το στίγμα τους. Ένα τέτοιο στίγμα είναι το χαρακτηριστικό break των Beatles στο δέκατο μέτρο, ακριβώς πριν τη φράση «much for money». Εμφανιζόμενο ήδη από την εποχή του «Love Me Do», αυτό το μικρό τέχνασμα ποτέ δεν εξαλείφθηκε εντελώς και οι Beatles συνέχισαν να το χρησιμοποιούν και τα επόμενα χρόνια. Ένα άλλο χαρακτηριστικό στίγμα του συγκροτήματος που επαναλαμβάνεται και σ’ αυτό το τραγούδι, είναι η εμφάνιση του τίτλου στο τέλος κάθε κουπλέ. Αυτή η συνήθεια, η οποία ξεκίνησε πριν το «Love Me Do», έχει ως στόχο να αποτυπώσει ανεξίτηλα τη φράση-τίτλο μέσα στο μυαλό του ακροατή.
4. Μετά το δεύτερο όμοιο δομικά κουπλέ, ακολουθεί ένα 8μετρο ρεφρέν όπου επαναλαμβάνεται δύο φορές ο τίτλος του τραγουδιού. Λόγω των συγχορδιών που χρησιμοποιούνται αλλά και της σύνδεσης με το επόμενο κουπλέ, αυτό το μέρος θα μπορούσε να θεωρηθεί και ως γέφυρα. Μετά το τρίτο κουπλέ ακολουθεί το πολύ ωραίο σόλο του George Harrison στην κιθάρα. Πριν συμβεί αυτό, βλέπουμε ότι ο προηγούμενος στίχος έχει ένα επιπλέον, δέκατο τρίτο, μέτρο. Ο μόνος σκοπός αυτού του μέτρου είναι να λειτουργήσει ως μεταβατικό στάδιο από το κουπλέ στο σόλο (αλλά και για ν’ ακουστεί η διαπεραστική κραυγή που άλλοι αποδίδουν στον Paul McCartney και άλλοι στον John Lennon). Μετά το σόλο επαναλαμβάνονται το ρεφρέν και το τρίτο κουπλέ. Αυτή τη φορά το τρίτο κουπλέ είναι 12μετρο αλλά ακολουθείται από ένα 8μετρο φινάλε, το οποίο βασικά είναι μία επανάληψη της εισαγωγής του τραγουδιού.
5. Ακούγοντας το σόλο του George Harrison, η πρώτη εντύπωση που σχηματίζει κανείς είναι ότι πρόκειται για έναν ωραίο αυτοσχεδιασμό και όχι απλά για μία επανάληψη της μελωδικής γραμμής. Όμως, ακούγοντας τις ζωντανές αποδόσεις του τραγουδιού, διαπιστώνει κανείς ότι το σόλο ήταν καλά μελετημένο και εξασκημένο. Για την ακρίβεια, με το «Can’t Buy Me Love» ξεκίνησε η τακτική της προεγγραφής του σόλο. Σ’ αυτό επέμενε ο Paul McCartney που ήθελε από δω και στο εξής το σόλο της κιθάρας σε κάθε τραγούδι να είναι μελετημένο από πριν και όχι προϊόν αυτοσχεδιασμού. Το αποτέλεσμα, ειδικά σ’ αυτή την περίπτωση, είναι το πρώτο πραγματικά αξιομνημόνευτο σόλο κιθάρας σε τραγούδι των Beatles. Επιπλέον διαπιστώνουμε ότι ο George Harrison εξελίσσεται από τραγούδι σε τραγούδι και απομακρύνεται από το ύφος των πρώτων του σόλο που έμοιαζαν με του Chuck Berry και του Carl Perkins.
6. Μπορεί το παίξιμο του Ringo Starr να ακούγεται επιπόλαιο, αλλά είναι κατάλληλο για την περίσταση. Φαίνεται να κατέχει τον τρόπο παιξίματος σε ύφος swing. Το παίξιμό του στην εισαγωγή και στο φινάλε (πιθανώς κατόπιν υποδείξεως του George Martin) δείχνει ότι ο Ringo Starr ήθελε το καλύτερο για το τραγούδι παραμερίζοντας τον εγωισμό του.
7. Το «Can’t Buy Me Love» είναι το μοναδικό αγγλόφωνο τραγούδι που ηχογράφησαν οι Beatles σε στούντιο εκτός Μεγάλης Βρετανίας. Η ηχογράφηση έγινε στις 29 Ιανουαρίου 1964 στα στούντιο Pathe Marconi στο Παρίσι. Βέβαια οι Beatles δεν μπήκανε στο στούντιο μόνο και μόνο για να ηχογραφήσουν το «Can’t Buy Me Love». Εκείνη την εποχή, η Odeon Records, η οποία αντιπροσώπευε την EMI στη Δυτική Γερμανία, επέμενε ότι οι Beatles δεν θα πωλούσαν πολλούς δίσκους στη Γερμανία εκτός αν τραγουδούσαν στη γερμανική γλώσσα. Μετά τις πιέσεις της δισκογραφικής εταιρίας, οι Beatles συμφώνησαν –αν και διστακτικά- να ηχογραφήσουν και πάλι το «She Loves You» και το «I Want To Hold Your Hand», αυτή τη φορά στα γερμανικά. Για το σκοπό αυτό, η EMI έστειλε στο Παρίσι ένα μεταφραστή ώστε να είναι παρών κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης, η οποία κανονίστηκε να γίνει άμεσα. Έτσι οι Beatles μπήκανε στο στούντιο και ηχογραφήσανε το «Sie Liebt Dich» και το «Komm, Gib Mir Deine Hand». Κι επειδή τελειώσανε μια ώρα νωρίτερα, ηχογραφήσανε και το «Can’t Buy Me Love», με τον Paul McCartney στα φωνητικά και το μπάσο (1961 Hofner 500/1), τον John Lennon στη ρυθμική κιθάρα (ακουστική Gibson J160E), τον George Harrison στη βασική κιθάρα (Gretsch 6122 “Country Gentleman” και Rickenbacker “Fire-glo” 360-12) και τον Ringo Starr στα drums (Ludwig).
Αφού επέστρεψαν στο Λονδίνο, οι Beatles μπήκαν στα στούντιο της Abbey Road στις 25 Φεβρουαρίου 1964 και ηχογράφησαν και άλλα μέρη με μηχανικούς τους Norman Smith και Richard Langham. Συγκεκριμένα, ηχογραφήθηκαν τα τελικά φωνητικά του Paul McCartney, κάποια επιπλέον κρουστά από τον Ringo Starr καθώς και το σόλο του George Harrison (αν και η αρχική ηχογράφηση της κιθάρας είναι ακόμα ευδιάκριτη στο υπόβαθρο).
8. Αυτό που είναι ίσως σημαντικότερο, είναι το γεγονός ότι στο πλαίσιο των αρχών του 1964 το «Can’t Buy Me Love» δείχνει προς το μέλλον, όπως το «I Want To Hold Your Hand» συνόψιζε το παρελθόν. Το «Can’t Buy Me Love» περιέχει στη μουσική του ένα μείγμα διαφορετικών στοιχείων και παράλληλα οι στίχοι του δείχνουν μία τάση μεταπήδησης από την κοινοτοπία στην ποίηση. Μ’ αυτό τον τρόπο οι Beatles δίνουν διακριτικά τα πρώτα σημάδια του πειραματισμού στον οποίο θα ασκηθούν τα επόμενα χρόνια κι εδώ φαίνεται ότι αρχίζει η σπορά που θα οδηγήσει στη μεγάλη συγκομιδή.
Την περίοδο που οι Beatles ηχογραφούσαν το «Can’t Buy Me Love», στις Η.Π.Α. η Capitol Records ήταν πολύ ανήσυχη για την κυκλοφορία του επόμενου single που θα ακολουθούσε την τεράστια επιτυχία του «I Want To Hold Your Hand». Το Φεβρουάριο του 1964 είδε πολλές άλλες δισκογραφικές ετικέτες, όπως οι Vee Jay, Swan, Tollie και MGM, να κυκλοφορούν singles και να κεφαλοποιούν τη δημοτικότητα του συγκροτήματος, και η Capitol μόλις απέκτησε τα αποκλειστικά δικαιώματα στις Η.Π.Α. Ακόμα και ο Καναδός ομόλογός τους, η Capitol of Canada, μπήκε στους αμερικάνικους πίνακες επιτυχιών με κυκλοφορίες αποκλειστικές μ’ αυτή την ετικέτα. Η εταιρία ήδη σχεδίαζε να κυκλοφορήσει ένα νέο single των Beatles με δύο διασκευές του συγκροτήματος, το «Roll Over Beethoven» του Chuck Berry και το «Please Mr. Postman» των Marvelettes.
Όταν τα νέα έφτασαν στ’ αυτιά του παραγωγού George Martin, εκείνος πήγε αμέσως να εκφράσει την άποψή του στην Capitol Records. Πίστευε ότι το «Roll Over Beethoven» δεν αντιπροσώπευε τον παρόντα ήχο των Beatles. Φυσικά το είπε αυτό επειδή γνώριζε τι υπήρχε στον ορίζοντα. Οι Beatles μόλις είχαν ηχογραφήσει το «Can’t Buy Me Love» και ήθελε το τραγούδι αυτό να κάνει ταυτόχρονα πρεμιέρα στη Μεγάλη Βρετανία και στις Η.Π.Α. Ο Martin ζήτησε από την Capitol να περιμένει μερικές μόνο εβδομάδες λέγοντας ότι σίγουρα θα άξιζε η αναμονή. Και αποδείχθηκε αργότερα ότι είχε δίκιο.
Στις 14 Μαρτίου 1964, με ολοσέλιδες καταχωρήσεις στα περιοδικά Billboard και Cash Box, η Capitol ενημέρωσε το κοινό ότι τα καινούργια τραγούδια των Beatles θα κυκλοφορήσουν αποκλειστικά με τη δική της ετικέτα. Δύο μέρες αργότερα, στις 16 Μαρτίου, κυκλοφόρησε στις Η.Π.Α. το «Can’t Buy Me Love» ενώ ήταν προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει μετά από δύο εβδομάδες. Τέσσερις μέρες αργότερα κυκλοφόρησε και στη Μεγάλη Βρετανία.
Αυτό ήταν το 6ο single που κυκλοφόρησαν οι Beatles. Με παραγγελίες γύρω στα 1.700.000 αντίτυπα μόνο στις Η.Π.Α. και σχεδόν 2.100.000 αντίτυπα σε όλο τον κόσμο, το single ξεπέρασε τις 1.000.000 πωλήσεις ήδη την επόμενη μέρα της κυκλοφορίας του, αναγκάζοντας την Capitol να ζητήσει και από άλλα πιεστήρια (RCA, Savoy και Decca) να βοηθήσουν στην εκτύπωση επιπλέον αντιτύπων. Το ενδιαφέρον του θέματος είναι ότι το εργοστάσιο της Savoy τύπωσε χωρίς άδεια κάποιες κόπιες του single σε κίτρινο και μαύρο βινύλιο, καθώς και σε μόνο κίτρινο, ως αναμνηστικά. Περιττό να ειπωθεί ότι αυτά τα αντίτυπα είναι εξαιρετικά σπάνια και πολύτιμα.
Στις 2 Απριλίου 1964 το «Can’t Buy Me Love» ανέβηκε στο Νο 1 της Μεγάλης Βρετανίας για 3 εβδομάδες. Έτσι έγινε το 4ο τραγούδι των Beatles που ανέβηκε στο Νο 1 και το τρίτο που πούλησε πάνω από 1.000.000 αντίτυπα.
Δύο μέρες αργότερα, στις 4 Απριλίου, έριξε από την κορυφή των Η.Π.Α. το «She Loves You» (επίσης των Beatles) ανεβαίνοντας στο Νο 1 των αμερικάνικων charts, όπου παρέμεινε για 5 εβδομάδες (χρυσό). Έχοντας το «Can’t Buy Me Love» στο Νο 1 των Η.Π.Α., οι Beatles έκαναν τέσσερα ρεκόρ:
1. Το single του τραγουδιού μπήκε στον αμερικάνικο πίνακα επιτυχιών απευθείας στο Νο 27 και την επόμενη εβδομάδα ανέβηκε στο Νο 1 καταφέρνοντας το μεγαλύτερο άλμα που κατάφερε ποτέ τραγούδι που ανέβηκε στην κορυφή (το ρεκόρ έσπασε 38 χρόνια αργότερα, το 2002, η Kelly Clarkson με το «A Moment Like This»).
2. Ήταν το τρίτο συνεχόμενο Νο 1 των Η.Π.Α. από το ίδιο συγκρότημα, καθώς ακριβώς πριν το «Can’t Buy Me Love», στην κορυφή ήταν το «She Loves You» και πριν από αυτό το «I Want To Hold Your Hand».
3. Όταν στις 4 Απριλίου του 1964 το «Can’t Buy Me Love» ανέβηκε στο Νο 1 των Η.Π.Α., οι Beatles κατείχαν ταυτόχρονα και τις πέντε πρώτες θέσεις του αμερικάνικου πίνακα επιτυχιών (τα υπόλοιπα στη σειρά ήταν τα «Twist And Shout», «She Loves You», «I Want To Hold Your Hand» και «Please Please Me»), κάτι που κανένας άλλος καλλιτέχνες δεν κατάφερε ποτέ.
4. Στις 11 Απριλίου 1964, κι ενώ το «Can’t Buy Me Love» βρισκόταν για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα στο Νο 1 των Η.Π.Α., οι Beatles είχαν ταυτόχρονα 14 τραγούδια στα αμερικάνικα charts, ρεκόρ που κανένας καλλιτέχνης δεν μπόρεσε καν να πλησιάσει και πιθανόν να μην σπάσει ποτέ!
Το «Can’t Buy Me Love» έμεινε στην κορυφή των Η.Π.Α. μέχρι τις 9 Μαΐου οπότε και έπεσε από το «Hello, Dolly!» του Louis Armstrong. Την ίδια χρονιά, το τραγούδι χρησιμοποιήθηκε στην πρώτη ταινία των Beatles «A Hard Day’s Night» όπου ακούγεται δύο φορές. Την πρώτη φορά ακούγεται στη σκηνή όπου το συγκρότημα το σκάει από ένα τηλεοπτικό στούντιο και βγαίνει έξω από την πίσω σκάλα. Για τη σκηνή αυτή ο John Lennon είχε γράψει το «I’ll Cry Instead», το οποίο ο σκηνοθέτης της ταινίας, Dick Lester, το θεώρησε ακατάλληλο. Τη δεύτερη φορά το τραγούδι ακούγεται στη σκηνή που οι Beatles τρέχουν προς και από το αστυνομικό τμήμα, με τους αστυνομικούς να συμμετέχουν σε μία τρελή καταδίωξη.
Η επιτυχία του «Can’t Buy Me Love» ήταν τέτοια ώστε η United Artists έσπευσε να κυκλοφορήσει το soundtrack του «A Hard Day’s Night», το οποίο περιείχε το τραγούδι ως το τελευταίο κομμάτι της δεύτερης πλευράς. Το άλμπουμ ανέβηκε στο Νο 1 των Η.Π.Α. μένοντας εκεί για 14 ολόκληρες εβδομάδες.
Εν γένει, η λέξη «πρωτοφανές» σίγουρα θα ήταν κατάλληλη για να περιγράψει το αντίκτυπο που είχε το τραγούδι στα αμερικάνικα charts. Ο ίδιος όρος θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί για να περιγράψει και το ίδιο το τραγούδι, το οποίο έθεσε τον πήχη αρκετά ψηλά για μία εκπληκτική καριέρα που ήταν στο ξεκίνημά της αλλά αυξανόταν αλματωδώς.
Πράγματι, το «Can’t Buy Me Love» είχε όλα τα συστατικά για ένα άμεσο αλλά και με διάρκεια αντίκτυπο στο κοινό. Είχε ένα μήνυμα που μπορούσε να αφορά τον καθένα μας και ένα beat που σε κάνει να χτυπάς το πόδι σου στο πάτωμα. Επίσης εμπεριέχει ένα ακατέργαστο ενθουσιασμό και μία φωνητική μελωδική γραμμή που το καθιστούν ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα τραγούδια των Beatles αλλά και ως κομμάτι που δεν ακούγεται σαν να προέρχεται από μία παρελθούσα εποχή. Με το τραγούδι αυτό οι Beatles απέδειξαν ότι δεν ήταν περαστικοί και ότι ήρθαν για να μείνουν.
Άλλες ηχογραφήσεις
Στις 10 Μαρτίου του 1964, στο στούντιο 2 της Abbey Road, ο George Martin και ο Norman Smith συγκεντρώθηκαν για να κάνουν μία πρώτη στερεοφωνική μίξη του «Can’t Buy Me Love». Τότε ανακάλυψαν ότι η μπομπίνα του τραγουδιού είχε κάποιο πρόβλημα εξαιτίας του οποίου χάθηκαν κάποια μέρη από το παίξιμο του Ringo Starr και έπρεπε να ηχογραφηθούν ξανά. Όμως εκείνη την ημέρα ο Ringo Starr δεν ήταν διαθέσιμος, αφού είχε υποχρεώσεις για την ταινία «A Hard Day’s Night», και ο χρόνος ήταν πιεστικός. Φαίνεται λοιπόν πως αυτά τα μέρη τα έπαιξε ο μηχανικός Norman Smith κι ίσως έτσι να εξηγείται που κάποιοι φανατικοί οπαδοί των Beatles επισημαίνουν τον λίγο διαφορετικό ήχο που έχουν τα drums στη στερεοφωνική εκδοχή του «Can’t Buy Me Love». Ο βοηθός μηχανικός Geoff Emerick έγραψε σχετικά στο βιβλίο «Here, There And Everywhere, My Life Recording The Music Of The Beatles»: Χάρη στις ιδιαίτερες ικανότητες του Norman ως drummer, η επισκευή έγινε γρήγορα και μονοκόμματα και αμφιβάλλω αν οι ίδιοι οι Beatles συνειδητοποίησαν ποτέ ότι προστέθηκε κρυφά κάτι στο παίξιμό τους.
Η επόμενη φορά που ακούστηκε το τραγούδι σε στούντιο ήταν στην ακρόαση που έγινε για να βρεθεί ένας αντικαταστάτης του φιλάσθενου Ringo Starr για την επερχόμενη παγκόσμια περιοδεία. Έτσι, κλήθηκε ο Jimmy Nicol ώστε να παίξει έξι τραγούδια, συμπεριλαμβανομένου και του «Can’t Buy Me Love». Ο Jimmy Nicol πέρασε τις «εξετάσεις» και την επόμενη μέρα έφυγε με τους Beatles για την Κοπεγχάγη.
Με τους Beatles εκτός χώρας, ο George Martin, ο Norman Smith και ο δεύτερος μηχανικός Ken Scott συγκεντρώθηκαν στις 9 Ιουνίου του 1964 στο στούντιο 3 της EMI για να δημιουργήσουν κόπιες με τα τραγούδια του soundtrack του «A Hard Day’s Night». Και τα 8 αυτά τραγούδια, συμπεριλαμβανομένου και του «Can’t Buy Me Love», στάλθηκαν στις δύο αμερικανικές δισκογραφικές εταιρίες Capitol Records και United Artists για να τα κυκλοφορήσουν κατά βούληση.
Τελικά, στις 22 Ιουνίου, ο George Martin, ο Norman Smith και ο Geoff Emerick μαζεύτηκαν στο στούντιο 1 για να κάνουν τη στερεοφωνική μίξη όλων των τραγουδιών που θα συμπεριλαμβάνονταν στη βρετανική έκδοση του άλμπουμ «A Hard Day’s Night». Αυτός ο μαραθώνιος, που ξεκίνησε στις 10 πρωί και τελείωσε στις 9 το βράδυ, δημιούργησε την τελική στερεοφωνική μίξη του «Can’t Buy Me Love» που ακούστηκε σ’ όλο τον κόσμο και που προφανώς περιλαμβάνει και τα επιπλέον τύμπανα του ανώνυμου drummer.
Αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και άλλες ηχογραφήσεις του τραγουδιού. Στις 23 Αυγούστου 1964 οι Beatles έπαιξαν σε μία συναυλία στο Hollywood Bowl του Λος Άντζελες, η οποία ηχογραφήθηκε για πιθανή κυκλοφορία αργότερα εκείνη τη χρονιά. Την παραγωγή ολόκληρης της συναυλίας την έκανε ο αντιπρόεδρος της Capitol, Voyle Gilmore, και ο George Martin με μηχανικό ήχου τον Hugh Davies. Αν και αυτό το άλμπουμ δεν έμελλε να κυκλοφορήσει ποτέ, η μίξη του έγινε κανονικά στις 27 Αυγούστου και προφανώς παραμένει σε κάποιους υπόγειους θαλάμους.
Στις 29 και 30 Αυγούστου του 1965, η Capitol Records επιχείρησε για άλλη μια φορά να ηχογραφήσει τις συναυλίες των Beatles κατά τη διάρκεια των εμφανίσεών τους στο Hollywood Bowl. Η ηχογράφηση που έγινε την πρώτη μέρα δεν ακουγόταν (παραγωγή του Engeman, με μηχανικό τον Hugh Davies) αλλά εκείνη της δεύτερης μέρας ήταν πολύ καλύτερη (με παραγωγό τον Voyle Gilmore και μηχανικό τον Pete Abbott). Η ηχογράφηση αυτή περιείχε και το «Can’t Buy Me Love» και αφού δέχθηκε τις φροντίδες του George Martin και του Geoff Emerick συμπεριλήφθηκε στο άλμπουμ «The Beatles At The Hollywood Bowl», που κυκλοφόρησε το 1977.
Μία άλλη ηχογράφηση σε σχέση με το «Can’t Buy Me Love» έγινε στις 5 Ιανουαρίου 1966. Με αρκετή μυστικότητα οι Beatles μπήκανε στα CTS Studios του Λονδίνου και έκαναν ένα ρετουσάρισμα στη συναυλία που έδωσαν στις 15 Αυγούστου 1965 στο Shea Stadium. Ο Paul McCartney ηχογράφησε ξανά το μπάσο στο «Can’t Buy Me Love» με σκοπό να χρησιμοποιηθεί το τραγούδι στο ντοκιμαντέρ «The Beatles At Shea Stadium» (1966).
Τέλος, το 1994 κυκλοφόρησε το άλμπουμ «Live At The BBC», το οποίο περιείχε διάφορες ηχογραφήσεις που έκαναν οι Beatles στο πλαίσιο των ραδιοφωνικών εκπομπών του BBC, την περίοδο 1963-1965. Στο άλμπουμ περιλαμβάνεται και μία ηχογράφηση του «Can’t Buy Me Love» που πραγματοποιήθηκε στις 28 Φεβρουαρίου του 1964. Αυτή ήταν κι η πρώτη φορά που το έπαιξαν οι Beatles για το κοινό τους αλλά η εκπομπή μεταδόθηκε στις 30 Μαρτίου κι ενώ είχαν μεσολαβήσει ήδη δύο εμφανίσεις στους στην τηλεόραση: στις 20 Μαρτίου στην εκπομπή «Ready, Steady Go!» και στις 25 Μαρτίου στο «Top Of The Pops».
Η πρώτη φορά που οι Beatles έπαιξαν το τραγούδι σε συναυλία ήταν στις 26 Απριλίου του 1964 για το New Musical Express 1963-1964 Annual Poll-Winners’ All Star Concert, το οποίο μεταδόθηκε αργότερα από τη βρετανική τηλεόραση (στις 10 Μαΐου και στις 8 Νοεμβρίου 1964), ενώ στις 31 Μαΐου το έπαιξαν στο Prince Of Wales Theatre του Λονδίνου.
Στην παγκόσμια περιοδεία του 1964, που ξεκίνησε στις 4 Ιουνίου και ολοκληρώθηκε στις 10 Νοεμβρίου, το τραγούδι ήταν μέρος του προγράμματος. Όπως επίσης και στο Another Beatles Christmas Show που παρουσίασαν στο Odeon Cinema του Λονδίνου από τις 24 Δεκεμβρίου 1964 έως τις 16 Ιανουαρίου 1965.
Λόγω της μεγάλης δημοτικότητας του τραγουδιού αλλά και του αναμφισβήτητου γεγονότος ότι ήταν εύκολο να το παίξουν και να το τραγουδήσουν, το «Can’t Buy Me Love» αποτέλεσε μέρος και του set list της ευρωπαϊκής και αμερικανικής περιοδείας του 1965. Η τελευταία τους εμφάνιση, στο Cow Palace του San Francisco στις 31 Αυγούστου, ήταν και η τελευταία φορά που έπαιξαν το τραγούδι.
Εντούτοις, ο Paul McCartney συνέχισε να παίζει το τραγούδι στις συναυλίες του και μάλιστα το κυκλοφόρησε τρεις φορές σε ζωντανή ηχογράφηση: η πρώτη ήταν τον Οκτώβριο του 1990 στο άλμπουμ «Tripping The Live Fantastic» (ηχογράφηση στο Μόναχο στις 21 Οκτωβρίου 1989), η δεύτερη το Νοέμβριο του 2002 στο άλμπουμ «Back In The U.S. – Live 2002» (περιλαμβάνεται και στο αντίστοιχο DVD) και η τρίτη το Μάρτιο του 2003 στο άλμπουμ «Back In The World».
Άλλες εκτελέσεις
Στις 7 Απριλίου 1964, δηλαδή λίγο μετά την κυκλοφορία του «Can’t Buy Me Love» από τους Beatles, η Αμερικανίδα τραγουδίστρια της jazz Ella Fitzgerald ηχογράφησε στο Λονδίνο τη δική της εκτέλεση, η οποία κυκλοφόρησε σε single και συμπεριλήφθηκε και στο άλμπουμ «Hello, Dolly!». Η εκτέλεση αυτή έφτασε στο Νο 34 της Μεγάλης Βρετανίας και στο Νο 24 της Γερμανίας ενώ ο Paul McCartney δήλωσε αργότερα ότι ήταν μεγάλη του τιμή που η Ella Fitzgerald ηχογράφησε αυτό το τραγούδι.
Στις 28 Μαΐου 1964 η Ολλανδέζα τραγουδίστρια της jazz, Rita Reys, ηχογράφησε στο Hilversum της Ολλανδίας μία πολύ καλή εκτέλεση του «Can’t Buy Me Love», η οποία κυκλοφόρησε σε single. Στην εκτέλεση αυτή έπαιξαν οι Pim Jacobs Combo, δηλαδή ο Pim Jacobs (πιάνο), ο Wim Overgaauw (κιθάρα), ο Ruud Jacobs (μπάσο) και ο Gerard van Bezey (drums).
Τον Ιούλιο του 1964 ο George Martin και η ορχήστρα του κυκλοφόρησαν μία ορχηστρική εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Off The Beatle Track».
Το Σεπτέμβριο του 1964 ο σαξοφωνίστας Stanley Turrentine ηχογράφησε μία ορχηστρική jazz εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Mr. Natural» (το οποίο κυκλοφόρησε το 1980).
Τον Οκτώβριο του 1964 οι Supremes κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «A Bit Of Liverpool».
Το Δεκέμβριο του 1964 η Shirley Scott ηχογράφησε ζωντανά μία 9λεπτη (!) εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται ως bonus track στη ψηφιακή έκδοση του άλμπουμ «Queen Of The Organ».
Την ίδια χρονιά ο Johnny Rivers κυκλοφόρησε μία ζωντανή ηχογράφηση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Here We A Go Go Again». Επίσης το 1964 κυκλοφόρησαν εκτελέσεις από τους Chipmunks (περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «The Chipmunks Sing The Beatles Hits»), Bob Hammer Band (άλμπουμ «Beatlejazz»), Hollyridge Strings («The Beatles Song Book»), Buddy Morrow («Big Band Beatlemania»), Roger Webb and his Trio («John, Paul, And All That Jazz»), Eliminators («Liverpool, Dragsters, Cycles And Surfing»), Nutty Squirrels («The Nutty Squirrels Sing A Hard Day’s Night And Other Smashes») και Santo & Johnny («The Beatles Greatest Hits Played By Santo & Johnny») ενώ κυκλοφόρησαν και δύο εκτελέσεις στα γαλλικά, με τίτλο «Je Ne Peux Pas L’ Acheter» (στίχοι του Georges Aber), που ερμήνευσαν οι Lionceaux και ο Thierry Vincent.
Το 1965 η Keely Smith κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Keely Smith Sings The John Lennon-Paul McCartney Songbook».
Την ίδια χρονιά, ο Άγγλος ηθοποιός Peter Sellers ηχογράφησε μία… ιδιαίτερη εκτέλεση-παρωδία, όπου ερμηνεύει το τραγούδι σαν φλερτ άντρα-γυναίκας, με τον ίδιο να υποδύεται και τους δύο ρόλους!
Το Φεβρουάριο του 1965 η Brenda Lee κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Brenda Lee Sings Top Teen Hits».
Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησαν εκτελέσεις από τη Mary Wells (περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Love Songs To The Beatles»), τον Jimmie Haskell (άλμπουμ «Sing A Song With The Beatles»), τον Henry Mancini («Dear Heart And Other Songs About Love») και τον Dave “Baby” Cortez («Organ Shindig»).
Το Μάρτιο του 1966 ο Chet Atkins κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Chet Atkins Picks On The Beatles».
Το Μάιο του 1966 ο Count Basie και η ορχήστρα του ηχογράφησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Basie’s Beatle Bag».
Την ίδια χρονιά, οι Band of Irish Guards κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Marching With The Beatles».
Το 1967 η μεσόφωνος Cathy Berberian κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Beatles Arias».
Το Φεβρουάριο του 1967 η Jackie Cain και ο Roy Kral κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Changes».
Το 1968 ο Phil Seaman κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Phil Seaman Now… Live».
Το 1969 οι Mirza Men κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Beatles In L.A.».
Την ίδια χρονιά οι Torero Band κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Lennon & McCartney Tijuana Style».
Το 1973 ο Καναδός τραγουδιστής David Clayton-Thomas κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Harmony Junction».
Το 1976 ο Βέλγος μουσικός Francois Glorieux κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Francois Glorieux Plays The Beatles».
Το 1977 ο Γερμανός πιανίστας Horst Jankowski και η ορχήστρα του κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Big Band Boogie».
Το 1978 το γαλλικό συγκρότημα Starshooter κυκλοφόρησε το τραγούδι «Get Baque», όπου χρησιμοποιείται sample από το «Can’t Buy Me Love» (ακούγεται στο 1:28 του τραγουδιού).
Το 1983 οι 12 Cellists of the Berlin Philharmonic κυκλοφόρησαν μία ορχηστρική εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Beatles In Classics».
Την ίδια χρονιά ο Robert Stevie Moore κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Amateur Hour».
Το 1986 το βρετανικό φωνητικό σύνολο King’s Singers ηχογράφησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «The Beatles Connection».
Το 1987 οι Kid Safari & Uncle Ray κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο single «It’s A Miracle».
Την ίδια χρονιά ο John Bayless κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Bach On Abbey Road».
Το 1988 οι Me And The Boys κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Boston Does The Beatles».
Το 1989 η Allen Toussaint Orchestra κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Beatles Songbook».
Το 1991 οι Paolo Nonnis Big Band κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Just In Time».
Την ίδια χρονιά οι Elena Duran, Stephane Grappelli και Laurie Holloway κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Bach To The Beatles» και ο Tom Jones μία ζωντανή ηχογράφηση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Tom Jones Sings The All Time Hits».
Το 1992 οι Dr. Fink & the Mystery Band κυκλοφόρησαν το άλμπουμ «Hooked on a Beatles Tribute» σε ένα medley του οποίου συμπεριέλαβαν και το «Can’t Buy Me Love».
Το 1993 ο Giovanni κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Plays Beatles Love Songs Vol. 2».
Το 1995 κυκλοφόρησε η συλλογή «Come Together: America Salutes The Beatles», όπου περιλαμβάνεται και μία εκτέλεση του «Can’t Buy Me Love» από τους Shenandoah. Η εκτέλεση αυτή συμπεριλήφθηκε και στο άλμπουμ των Shenandoah «15 Favorites», που κυκλοφόρησε το 1999.
Το Δεκέμβριο του 1995 οι Modern Gustin Trio κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Beatles Go Jazz».
Τον Απρίλιο του 1996 κυκλοφόρησε η συλλογή «Tropical Tribute To The Beatles», όπου περιλαμβάνεται και μία salsa εκτέλεση, με τίτλο «Can’t Buy Me Love (No Puedes Comprarme)», από τον Κουβανό τραγουδιστή Guianko.
Το Μάιο του 1996 κυκλοφόρησε η συλλογή «Without The Beatles», όπου περιλαμβάνεται μία εκτέλεση του «Can’t Buy Me Love» από τους Gonzo Salvage Company.
Το Σεπτέμβριο του 1996 οι Blackstreet κυκλοφόρησαν μία R&B εκτέλεση, με τίτλο «Money Can’t (Buy Me Love)», η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Another Level».
Την ίδια χρονιά οι Jive Bunny and the Mastermixers συμπεριέλαβαν το τραγούδι στο «Non-Stop Jukebox».
Το Μάρτιο του 1998 ο Gary Smart κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Beatle Jazz».
Τον Αύγουστο του 1998 ο John Pizzarelli κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Meet The Beatles».
Το Σεπτέμβριο του 1998 η Lisa Lauren κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «What Comes Around».
Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησαν τη δική τους εκτέλεση οι Punkles (περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «The Punkles») και οι Barbara Casini Quartet (άλμπουμ «Stasera Beatles»).
Το Μάιο του 1999 ο Rod McGaha κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Preacherman».
Τον Ιούνιο του 2000 ο Laurence Juber κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «LJ Plays The Beatles».
Την ίδια χρονιά, οι 1964… The Tribute ηχογράφησαν ζωντανά μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «All You Need Is Live».
Το 2001 ο James Last κυκλοφόρησε το άλμπουμ και DVD «Gentleman Of Music», όπου περιλαμβάνεται μία ζωντανή εκτέλεση ενός medley από τραγούδια των Beatles, μεταξύ των οποίων και το «Can’t Buy Me Love».
Τον Οκτώβριο του 2002 η Betty Dylan κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Flame».
Την ίδια χρονιά η Jackie Cooper κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Love For Sale».
Το 2003 ο Phil Abraham κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Jazz Me Do».
Το Σεπτέμβριο του 2003 η Connie Evingson κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Let It Be Jazz – Connie Evingson Sings The Beatles».
Τον Ιανουάριο του 2005 το ελληνικό συγκρότημα Skelters έπαιξε το τραγούδι στην τηλεοπτική εκπομπή «Καλό Μεσημέρι» του TV100. Το Μάιο του 2006 το έπαιξε και στην εκπομπή «Πάμε Καλά» της ΕΤ3.
Το Φεβρουάριο του 2005 ο Καναδός τραγουδιστής Michael Bublé κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «It’s Time». Τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς ο ίδιος κυκλοφόρησε και μία ζωντανή ηχογράφηση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Caught In The Act».
Το Νοέμβριο του 2005 οι Vitamin String Quartet κυκλοφόρησαν μία ορχηστρική εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «The String Quartet Tribute To The Beatles».
Τον Ιούλιο του 2007 ο DJ Jazzy Jeff κυκλοφόρησε το δικό του «Can’t Buy Me Love», στο οποίο περιλαμβάνονται και μέρη από το τραγούδι των Beatles.
Το Σεπτέμβριο του 2008 ο Wayne Brady κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «A Long Time Coming».
Τον Οκτώβριο του 2008 οι Nick the Nightfly & the Monte Carlo Nights Orchestra κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «The Devil».
Τον Ιούνιο του 2009 οι House Of Heroes κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο E.P. «House Of Heroes Meets The Beatles».
Το Νοέμβριο του 2009 οι Kidz Bop κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Kidz Bop Sings The Beatles».
Το 2010 ο Andrew Garcia ερμήνευσε το τραγούδι στο American Idol 9 όπου συμμετείχε ως διαγωνιζόμενος.
Στις 21 Ιουνίου 2010, με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Μουσικής, ο Ουκρανός βιρτουόζος πιανίστας Vitalij Kuprij έπαιξε το τραγούδι στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης συμπράττοντας με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης (διεύθυνση ορχήστρας: Paul Chiang).
Επιπλέον, το «Can’t Buy Me Love» κυκλοφόρησαν οι Silver Beetles (περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «A Tribute To The Beatles»), ο Ena Baga (άλμπουμ «The Happy Hammond Plays Lennon & McCartney Hits», οργανική εκτέλεση), οι Beatles Tribute («Pickin’ On The Beatles»), ο Eric Winstone και η ορχήστρα του («Easy Going Sixties»), οι Starbugs («Kids Sing Beatles»), ο Xavi Carriga («Soc Music»), οι Sounds Of The Beatles («A Salute To The Beatles Volume 1»), οι Beatles Tribute Project («The Beatles Tribute Project: Volume 1»), ο Addy Rhodes («25 #1 Beatles Hits: A Tribute To Lennon & McCartney»), οι Two Of Us («A Hard Day’s Night»), οι Hit Co («A Tribute to the Best of the Beatles»), οι #1 Beatles Steel Drum Band («Beatles Calypso Beach Party»), οι Revolver Road Band («A Salute To The Beatles»), η London Orchestral Symphony («British Orchestral Rock Classics», ορχηστρική εκτέλεση), οι Sgt Pepper’s Lonely Hearts Club Band («Beatles Instrumental Renditions», ορχηστρική εκτέλεση), οι Drunk Cowboys («Honky Tonkin’ The Beatles»), οι Musicbox Masters («Music Box Hits: The Best Of The Beatles Vol.1», οργανική εκτέλεση), οι Ice («Beatlegrass: Kids Meet The Beatles»), οι Studio 99 («Perform All The Beatles No.1s»), η Beegie Adair («Yesterday»), Michael Fix («Something’s Cooking»), οι Beach Bums («Beatles Hawaiian Tribute», οργανική εκτέλεση), οι Knacks («Anthology»), οι Graham Dalby and the Grahamophones («Let’s Dance The Jive», ορχηστρική εκτέλεση), οι Graham Blvd («Graham Blvd Plays A Tribute To The Beatles Vol.1»), οι Fab Again («A Tribute To The Beatles volume I» και «Fab Again Sings The Beatles #1’s»), οι Franny and the Fireballs («Feelin’ Happy»), οι Giuseppe Milici και Mario Schiavone («Beatles Jazz Tribute», οργανική εκτέλεση), οι Liverpool Band («The Beatles: A Magical Musical History Tour Revisited»), οι Brandon Stansell («All Together Now»), ο Natty Remo («Babylon Fall», reggae εκτέλεση), ο Paul Ponnudorai («Right On Time»), οι Knightsbridge («British Rock volume 1»), ο Karlheinz Kastel («Gitarre In Gold») και η Andy Ross Orchestra (συλλογή «The Best Of The Dansan Years Vol.1», ορχηστρική εκτέλεση). Το τραγούδι ερμήνευσε και το ελληνικό συγκρότημα Beatles Live Tribute Band στις ζωντανές του εμφανίσεις.
Το «Can’t Buy Me Love» έδωσε τον τίτλο του στην ομώνυμη ταινία του 1987 (ελληνικός τίτλος: «Ο Γόης Των 1.000 Δολαρίων»), με πρωταγωνιστή τον Patrick Dempsey ο οποίος υποδύεται έναν χαρακτήρα που από σπασίκλας γίνεται εντελώς σικάτος πληρώνοντας ένα δημοφιλές κορίτσι ώστε να προσποιηθεί ότι βγαίνουν μαζί.
Το τραγούδι ακούγεται στην ταινία «Ναι Σε Όλα» (Yes Man, 2008, όπου ο Jim Carrey και η Zooey Deschanel ερμηνεύουν μέρος του τραγουδιού) και στην τηλεοπτική ταινία «Big Time Movie» (2012, από τους Big Time Rush).
Επίσης, περιλαμβάνεται στα παιχνίδια «Karaoke: Swing & Jazz Vol.8», «Karaoke DVD The Beatles», «The Beatles Sing Along Collection 1» και «The Beatles: Rock Band».
Το «Can’t Buy Me Love» έδωσε τον τίτλο του στο ομώνυμο βιβλίο του Jonathan Gould, το οποίο εκδόθηκε το 2007.
Το αμερικανικό περιοδικό Rolling Stone κατέταξε το «Can’t Buy Me Love» στο Νο 289 των 500 καλύτερων τραγουδιών όλων των εποχών.
Έρευνα-κείμενα-επιμέλεια: Κωνσταντίνος Παυλικιάνης