Μανώλης Μητσιάς: «Έχουμε πλημυρίσει από τραγούδια του lifestyle»
Ο ήχος της σημερινής μουσικής σκηνής είναι ποπ ,όπως λέει: «Ένα διαρκές ντάμπα ντούμπα. Υπάρχουν ταλαντούχοι δημιουργοί (Μάλαμας, Κατσιμιχαίοι, Μαχαιρίτσας, Κραουνάκης, Περίδης), αλλά δεν ακούγονται τα τραγούδια τους. Έχουμε πλημυρίσει από τραγούδια του lifestyle».
Δεν ξέρει τι είναι έντεχνο και τι εμπορικό τραγούδι. Υπάρχουν κομμάτια που βγαίνουν σε κομπιούτερ και κομμάτια από ψυχής «Τα πολύ πεζά λόγια δεν ανεβάζουν το τραγούδι. Στίχοι όπως «σ’ αγαπώ, μ αγαπάς, πάμε μια βόλτα να τη βρούμε» είναι για μυαλά κατωτάτης υποστάθμης» όπως χαρακτηριστικά λέει.
Έπειτα από 42 ολόκληρα χρόνια καριέρας, αυτό που κρατά είναι : «Η αγάπη του κόσμου που δεν αγοράζεται με τίποτα και τις συνεργασίες που έκανα με σημαντικούς ανθρώπους, όπως ο Χατζηδάκις, ο Θεοδωράκης, ο Γκάτσος και ο Λευτέρης Παπαδόπουλος ».
Μικρότερος και λόγω της μεγάλης του αγάπης για τη Βυζαντινή μουσική, είχε γίνει ψάλτης: «Το τραγούδι τότε για μένα ήταν ένας τρόπος έκφρασης και οι βυζαντινοί ήχοι ήταν τα πρώτα μου ακούσματα. Μετά ήρθαν τα δημοτικά και αργότερα τα λαϊκά του ‘60».
Κάνει μια μικρή αναδρομή στην καλλιτεχνική του πορεία: « Ξεκίνησα στη χορωδία της Λέσχης Γραμμάτων και Τεχνών Βορείου Ελλάδος , απλώς για να τραγουδάω κάπου. Μία μέρα, με άκουσε ο μαέστρος και μου πρότεινε να γίνω σολίστας. Ξεκίνησα σε μία συναυλία του «Άξιον Εστί», με μεγάλη επιτυχία» έπειτα όταν αποφυλακίστηκε συνέχισε σε μπουάτ στη Ναβαρίνου, κατέβηκε στην Αθήνα και τον άκουσε ο Δήμος Μούτσης, όταν ηχογραφούσε το τραγούδι «Στην Ελευσίνα μια φορά» και έτσι ξεκίνησαν όλα.
«Αν ήμουν βολεμένος οικονομικά, θα είχα σταματήσει το τραγούδι. Ξεκίνησα αυτή τη δουλειά όχι για να βγάλω τα πολλά λεφτά, απλώς για να εκφράζομαι» δηλώνει στο περιοδικό.
Μιλά για το προφητικό ποίημα του Νίκου Γκάτσου «Το ποτάμι είναι θολό» και τέλος το καλοκαίρι θα κάνει εμφανίσεις σε όλη την Ελλάδα με τη συνοδεία του πιανίστα Γιάννη Βακαρέλη, ενώ το χειμώνα θα εμφανίζεται στις «Γραμμές».
Από την Αριάδνη Στεφανίδου