Συνέντευξη – Αφιέρωμα: Γιάννης Παπαδάκος – Δημήτρης Πλατανιάς
Ποιο ήταν το ερέθισμα για να ασχοληθείτε με την σκηνοθεσία;
Γ.Π: Για μένα το ερέθισμα ήταν οι πρώτες 3D ταινίες όπως το Toy Story αλλά και ταινίες με ειδικά εφέ γενικά. Αν ήθελα να ήμουν κάποιος “μεγάλος” σκηνοθέτης σίγουρα δεν θα ήμουν ο Darren Aronofsky παρόλο που τον θαυμάζω και στην ιδέα να τον έβλεπα από κοντά θα πάθαινα tourette syndrome. Θα προτιμούσα κάτι σε Michael Bay! Explosions! Να κουνάω την κάμερα μέχρι να πάρει δραμαμίνες, να κάνω εκρήξεις, να διαλύω πόλεις με τεράστια ρομπότ που μάχονται για τον πλανήτη… και κάπου εκεί ένας σουρεπτιτανομέγιστος κακός μας απειλεί… και μετά…! Ξέφυγα λίγο αλλά νομίζω ότι καταλάβατε.
Δ.Π: Καταλάβαμε… Εγώ αντίθετα με τον Γιάννη (και εδώ κάπου κρύβεται το μυστικό της συνεργασίας μας) είμαι στην άλλη άκρη του φάσματος. Παρόλο που δηλώνω κι εγώ λάτρης των ταινιών δράσης και των εκρήξεων έχω και ένα αδικαιολόγητο φετίχ με τα όπλα. Το ερέθισμα μου ήταν «Ο Άνθρωπος Ελέφαντας» του David Lynch. Το είδα για πρώτη φορά στο fast-forward όταν ήμουν περίπου 6 χρονών γιατί φοβόμουν τον κεντρικό χαρακτήρα John Merrick για τον προφανέστατα επιφανειακό λόγο: ήταν άσχημος. Κάποιες εβδομάδες μετά γεμάτος πείσμα και αρκετό θάρρος είδα όλη την ταινία κανονικά. Κάπου στο τέλος ανακάλυψα ότι όχι μόνο δεν τον φοβόμουν αλλά αντιθέτως τον συμπαθούσα σε τέτοιο βαθμό που έβλεπα τους υπόλοιπους χαρακτήρες ως «άσχημους» και όχι αυτόν. Εκεί κάπου το εξάχρονο μυαλό μου βραχυκύκλωσε και άρχισα να καταλαβαίνω ένα πρώτο πρώιμο στάδιο του βάθους στην αφήγηση μιας ιστορίας. Κάπως έτσι αποφάσισα ότι θέλω και εγώ να προκαλέσω αυτά τα συναίσθημα στους άλλους. Εκεί κάπου μπήκε ο πατέρας μου που μου εξήγησε ότι αυτό το κάνει ο σκηνοθέτης και ο συγγραφέας. Αυτομάτως είπα: «Αυτό θέλω να κάνω».
Έχετε κάποιες σπουδές πάνω στο είδος;
Γ.Π: Εγώ τελείωσα 3-D Animation στον ΑΚΤΟ και έχω δουλέψει σαν animator στην καινούργια σειρά του MEGA «ΟΥΚ». Στο παρελθόν έχω κάνει και post-production και animation για διαφημιστικά και video-clip.
Δ.Π: Εγώ τελείωσα δραματική σχολή (μεγάλη ιστορία) αλλά δεν εργάστηκα ποτέ σαν ηθοποιός. Έχω κάνει σκηνοθεσία και σενάριο για το θέατρο, την διαφήμιση και ένα φεγγάρι δούλεψα σαν επιμελητής κειμένου για κάποιες ταινίες.
Θ.Ν: Γενικά κανείς μας δεν έχει σπουδάσει ακριβώς πάνω στο αντικείμενο του. Όλοι το μάθαμε παρατηρώντας και μελετώντας την πρακτική και εγκεφαλική διαδικασία σε ξένες παραγωγές και κατευθείαν στη πράξη. Εγώ σπούδασα λογιστική για παράδειγμα… Το οποίο με βοηθάει πολύ σαν παραγωγό αλλά είναι ένα πολύ μικρό κομμάτι ενός συνόλου που είναι η δουλειά μας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι κάθε φορά που κάνουμε κάποιο γύρισμα είναι σαν να δίνουμε εξετάσεις μαθαίνοντας πάντα κάτι καινούργιο.
Το δίδυμο μεταξύ σας Γιάννη & Δημήτρη πως προέκυψε;
Γ.Π: Ο Δημήτρης συνεργαζόταν αρχικά με κάποια άλλα παιδιά. Σε κάποιο project χρειαζόντουσαν ένα άτομο για 3D… εκεί μιλήσαμε για πρώτη φορά. Μου έδωσε ένα σενάριο να διαβάσω κι εγώ του έδειξα κάποιες δικές μου δουλειές. Κάπως έτσι ξεκινήσαμε σιγά – σιγά να κάνουμε παρέα. Μετά από λίγο καιρό αποφασίσαμε να γυρίσουμε μια ταινία μικρού μήκους – η οποία για την ιστορία δεν έχει τελειώσει ακόμα λόγω τον video clip – ενώ την συνέχεια την γνωρίζετε…
Δ.Π: Ήταν από τις σπάνιες στιγμές που αναγνωρίζεις μία αδικαιολόγητη οικειότητα από την πρώτη χειραψία. Τώρα που το σκέφτομαι είναι αστείο, είχε την υφή του πρώτου ραντεβού. Θυμάσαι τη πρώτη βδομάδα που γνωριστήκαμε; Μου λες “Το Σάββατο θα πάμε με την κοπέλα μου να δούμε το Up, θες να έρθεις;”
Γ.Π: (γέλια) Όντως, αυτό ήταν Μάιος και αμέσως μετά τον Αύγουστο σε κάλεσα και στο σπίτι μου στη Νάξο. Κάναμε και διακοπές μαζί.
Και εσύ Θοδωρή πως μπήκες στην παρέα;
Θ.Ν: Στα Ελληνικά στρατά! Κάναμε άπειρες κουβέντες στα ατελείωτα σκοπέτα μας στη Κω. Όταν ξεκίνησαν τα παιδιά την μικρού μήκους ταινία, με πήραν να κάνω τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Εκεί γνώρισα τον Γιάννη. Δέσαμε και οι τρεις μας αμέσως… ήταν αυτό που είπε και ο Δημήτρης, είχαμε μία τρομερή οικειότητα και χημεία. Μετά από τρεις, τέσσερις μήνες ιδρύσαμε την Post Modern Prometheus.
Είκοσι video clips σε έναν χρόνο θα μπορούσε να αποτελεί και ρεκόρ για την εποχή που ζούμε. Νομίζετε πως ρόλο έπαιξε μόνο το ταλέντο ή έχετε και χαμηλό μπάτζετ;
Γ.Π: Δεν ξέρουμε πόσος είναι ο μέσος όρος κλιπ τον χρόνο πάντως έχω την αίσθηση πως είναι αρκετά! Οπότε αν υπάρχει κάποιο βραβείο εκεί έξω για παραγωγικότητα βίντεο κλιπ το θέλουμε! (γέλια) Στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης, νομίζω πως σημαντικό ρόλο έπαιξε η ποιότητα της δουλειάς μας – που σίγουρα εμπεριέχει κ το ταλέντο – και η όποια πρωτοτυπία (για τα ελληνικά δεδομένα) έχει η τελική εικόνα που έχουν όλα μας τα κλιπ. Τέλος, το γεγονός ότι είμαστε καλά παιδιά και περνάμε πολύ καλά στα γυρίσματα (γέλια)
Θ.Ν: Νομίζω ότι αυτός είναι ο κυριότερος παράγοντας… θέλουμε όλοι μας να περνάμε καλά στο γύρισμα. Φυσικά το τελικό αποτέλεσμα είναι οι καλλιτέχνες και ο κόσμος να βλέπουν κάτι που τους ευχαριστεί, κάτι το διαφορετικό. Έτσι οι προτάσεις για δουλειά συνεχίζουν και με αρκετό στρες και ακόμα παραπάνω οργάνωση τα είκοσι κλιπ σε ένα χρόνο είναι εφικτά.
Δ.Π: Συμφωνώ με τα παιδιά. Τώρα όσο αναφορά το ταλέντο θα γίνω λίγο γραφικός (για τον Γιάννη και τον Θοδωρή κυρίως) και θα πω ότι το ταλέντο διακρίνεται πιο εύκολα απ’ ότι ορίζεται. Δε μπορώ να εκφράσω την άποψη σε κάτι που ο ορισμός του δεν είναι απόλυτα ξεκάθαρος. Από τη πράξη όμως έχω δει πως το 95% αυτού του επαγγέλματος είναι η δουλειά. Όσο για τα μπάτζετ, ναι είναι αρκετά μικρά αλλά το κλειδί είναι να κάνεις ότι καλύτερο με αυτό που σου δίνεται. Αυτή την νοοτροπία έχουμε γενικά, κάτι που κάνει πέντε ευρώ να το κάνουμε να φαίνεται ότι κάνει αν όχι εκατό τουλάχιστον πενήντα.
Τι το ιδιαίτερο έχουν τα video clip σας σε σχέση με τους υπόλοιπους σκηνοθέτες;
Θ.Ν: Μάλλον ότι τα περισσότερα μοιάζουν με μικρού μήκους ταινία παρά με κλιπ.
Γ.Π: Και γενικότερα όλα έχουν μία κινηματογραφική αισθητική, καθώς επίσης και τα σωστά εκτελεσμένα visual effects που δεν παραπέμπουν σε κάτι που έχει γίνει στην Ελλάδα.
Δ.Π: Νομίζω πώς όλοι οι σκηνοθέτες είναι διαφορετικοί και έχουν όλοι τους διαφορετικά ερεθίσματα. Αν κάποια πράγματα είναι ίδια «φιλτράρονται» και διαφορετικά. Εξ ορισμού δηλαδή όπως και να έχει όλα τα κλιπ είναι και θα συνεχίζουν να είναι διαφορετικά μεταξύ τους. Αν τα διαφοροποιεί κάτι όμως μάλλον έχει σχέση με το πως τα προσεγγίζουμε. Πέρα από τη κινηματογραφική αισθητική, έχουν όλα μία κινηματογραφική προσέγγιση στο σύνολο τους. Έχουν όλα μία ιστορία με αρχή μέση και τέλος και κάποια στοιχεία και λεπτομέρειες που θα σε κάνουν χωρίς να καταλάβεις ακριβώς, να νιώσεις κάτι. Αυτό το κάτι όπως και στις ταινίες κάνει τους θεατές να θέλουν να το ξαναδούν.
Θα σας ενδιέφερε να κάνετε κάτι διαφορετικό; Μια ταινία, ένα σήριαλ ή ακόμα και τη σκηνοθεσία ενός μεγάλου τηλεοπτικού event;
Γ.Π: Νομίζω πως ο απώτερος στόχος μας είναι κάποια στιγμή να κάνουμε μια ταινία μεγάλου μήκους, ενώ ήδη έχουμε στα σκαριά να γυρίσουμε έναν “πιλότο” για τηλεοπτική σειρά.
Δ.Π: Ευελπιστούμε να κάνουμε τα γυρίσματα αρχές Ιουλίου αλλά μάλλον θα μεταφερθούν για τον Αύγουστο. Είχαμε περισσότεροι δουλειά απ’ ότι περιμέναμε. Μόλις τελείωσα και το πρώτο draft για μία μεγάλου μήκους ταινία αλλά ακόμα θέλει δουλειά. Όπως είπε όμως και ο Γιάννης αυτός είναι ο απώτερος στόχος μας αλλά προς το παρόν δε το βιαζόμαστε.
Το σενάριο για το κάθε video clip αποτελεί έμπνευση της στιγμής ή προκύπτει μέσα από πολύωρες συζητήσεις με καλλιτέχνες και εταιρείες;
Δ.Π: Εξαρτάται, τα περισσότερα τα γράφουμε από το μηδέν αλλά έχουν τύχη περιπτώσεις που οι εταιρίες ή ο καλλιτέχνης θέλουν να εστιάσουμε σε συγκεκριμένα πράγματα και έτσι χτίζουμε κάτι γύρω απ’ αυτό. Τα περισσότερα σενάρια όμως έχουν μία απλή διαδικασία: Ακούμε το κομμάτι, λέμε περίπου δεκαπέντε διαφορετικές ιδέες από τις οποίες κρατάμε τις τρεις καλύτερες. Μετά τις συνδυάζουμε για να γραφτεί το σενάριο. Παρόλαυτά όμως αντλούμε έμπνευση και ιδέες από παντού. Η κοπέλα μου πρόσφατα μου είπε την ιδέα για ένα μελλοντικό project καθώς άκουγα το κομμάτι. Της το «έκλεψα» μου λέει από τότε… (γέλια). Επίσης κάτι που δεν ξέρουν πολύ είναι ότι το concept για της “180 μοίρες” του Μύρωνα Στρατή είναι όλο δικιά του ιδέα και το σενάριο το γράψαμε μαζί.
Πείτε μας μερικά από τα πιο παράξενα ή αστεία συμβάντα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων…
Θ.Ν: Είμαστε πολύ προσεκτικοί στην προ-παραγωγή, οπότε δεν έχουμε απρόοπτα. Αλλά τα making-of μαρτυρούν πολλά για το πώς δουλεύουμε και τι συμβαίνει στο γύρισμα. Νομίζω ότι έχουμε μία πολύ ωραία ισορροπία σοβαρότητας και χαλαρού κλήματος.
Γ.Π: Βέβαια τα ευτράπελα και τα εμπόδια δεν αποφεύγονται μερικές φορές. Άλλα όλα είναι μέσα στο πρόγραμμα και το διασκεδάζουμε ότι και να γίνει. Το περιστατικό που μου έρχεται στο μυαλό είναι όταν στο γύρισμα του “Βρες Το Νησί” για τον Σταύρο Μιχαλακάκο. Είμαστε σε μία παραλία στη Νάξο, εγώ τρέχω με την κάμερα πίσω από τον Σταύρο και ο Θοδωρής τρέχει πίσω από μένα για να με προσέχει. Σε ένα γύρισμα της κάμερας, για να μην φανεί στο πλάνο ο Θοδωρής έκανε την πιο αστεία και εντυπωσιακή βουτιά στη άμμο που έχω δει ποτέ στη ζωή μου! Το δέκα το είχε σίγουρα! (γέλια)
Δ.Π: Και μη ξεχνάμε το αστείο και ίσως λίγο ντροπιαστικό (για τον Γιάννη περισσότερο) περιστατικό όταν γυρίζαμε το κομμάτι της μπάντας για το “Εμείς” των Κόκκινων Χαλιών. Ο Γιάννης ήταν ανεβασμένος σε ένα μηχάνημα και τραβούσε τα πλάνα τις μπάντας, ο βοηθός παραγωγής είχε ιδρώσει για να μετακινεί το μηχάνημα σε όλες τις μεριές, τα πλάνα ήταν άψογα, τα παιδιά είχαν δώσει τον καλύτερο τους εαυτό, όλοι ήταν ενθουσιασμένοι κι ο Γιάννης… είχε ξεχάσει να πατήσει το rec!
Ξέρω ότι μπορεί να είναι λίγο δύσκολο ή και άδικο προς τους άλλους καλλιτέχνες αλλά ποιο νομίζετε ότι είναι το καλύτερο video clip σας για την ώρα και γιατί;
Γ.Π: Νομίζω πως δικό μου αγαπημένο (ίσως επειδή δεν μπορώ να απεμπλακώ συναισθηματικά , καθώς ήταν το πρώτο μας) είναι το “Εμείς” από τα Κόκκινα Χαλιά. Ενώ από άποψη τεχνικής δυσκολίας και τελικού αποτελέσματος είμαι σχεδόν ερωτευμένος με το “Turn Back Time” (Mark Angelo feat. Onirama) και με το “Αυτός” (Onirama).
Δ.Π: Μου είναι δύσκολο να ξεχωρίσω μόνο ένα, αλλά το top3 είναι: “Η Σκοτεινή Μου Πλευρά”, το “Far From Everything” και ” O Φτωχός” για τον ίδιο λόγο. Ήταν και τα τρία πολύ προσωπικά project για όλους μας, γιατί όταν είπαμε τις ιδέες για τα κλιπ όλοι μας κοίταξαν λίγο περίεργα με το ύφος: «καλό ακούγεται αλλά πώς μπορεί να γίνει;». Όμως όλοι και ο Μύρωνας και οι Onirama και ο Μάνος Θεοφίλου από την My Group έδειξαν απόλυτη εμπιστοσύνη σε μας και στον ενθουσιασμό μας. Xωρίς να ξέρουν γιατί… ήξεραν ότι μπορεί να γίνει… αλλά και το «Eμείς» μπαίνει άνετα σε αυτή την κατηγορία.
Θ.Ν: Είμαστε και οι τρεις πολύ δεμένοι με το “Eμείς”. Έξω από τη σφαίρα όμως θα πω πως “O Φτωχός” είναι από τα αγαπημένα μου. Από επίπεδο παραγωγής, εκτέλεσης και αισθητικής σε συνδυασμό με το κομμάτι, νομίζω πώς είναι σχεδόν άρτιο και από τις λίγες περιπτώσεις που το τελικό αποτέλεσμα ξεπερνά αυτό που έχεις στο μυαλό σου. Επίσης έχω μία ΤΕΡΑΣΤΙΑ αδυναμία στον Κώστα Βουτσά.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Γ.Π: Μελλοντικά μας σχέδια είναι να συνεχίσουμε να κάνουμε εξίσου καλές δουλειές με τώρα. Να μην κάνουμε καμία “έκπτωση” στην ποιότητα χάριν του χρόνου και κάποια στιγμή να μας δοθεί η ευκαιρία – όπως προείπα – να κάνουμε μία ταινία μεγάλου μήκους.
Θ.Ν: … η μεγάλη οθόνη.
Δ.Π: Λακωνικότατος. Μαζί σας, να κάνουμε κάποια στιγμή την μεγάλου μήκους ταινία και γενικά να συνεχίζουμε να έχουμε στόχους και μέσα από την δουλειά μας να λέμε πράγματα τα οποία οι άλλοι θέλουν να ακούσουν.
Τι λένε οι καλλιτέχνες όμως για την Post Modern – Prometheus productions;
Onirama
Και οι τρεις τους είναι ίσως οι πιο ταλαντούχοι και γεμάτοι όραμα άνθρωποι που έχουμε γνωρίσει και συνεργαστεί. Είναι ερωτευμένοι με την τέχνη τους και ζούνε γι’ αυτήν . Κάθε τους δουλειά χαρακτηρίζεται από αυθεντικό μεράκι και πρωτότυπες ιδέες. Ευχόμαστε να συνεχίσουν έτσι και σύντομα να πραγματοποιήσουν και την πρώτη τους μεγάλου μήκους ταινία που σίγουρα θα μας αφήσει άφωνους.
Video Clip – Ο Φτωχός
Video Clip – Αυτός
OtherView
Στην αλλαγή του μουσικού σκηνικού που έχει πραγματοποιηθεί τα τελευταία δύο χρόνια στην Ελλάδα, το τρίδυμο αποτελεί την νέα πρόταση σε νέες αισθητικές και τρόπους οπτικοποιίησης αυτού του ρεύματος. Γι’ αυτό μας εκφράζει η δουλειά τους και γι’ αυτό έχουν εκτοξευθεί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη πολλών και δυνατών νέων καλλιτεχνών, αλλά κυρίως την εκτίμηση του νεανικού κοινού που επιβραβεύει μια “νέα” – την δική τους “ματιά”!
Κινηματογραφική προσέγγιση, λήψη και αντίληψη, σεναριακή πρωτοτυπία, ιδιαίτερα εφέ, υπέροχη φωτογραφία, δημιουργικός αυτοσχεδιασμός κατά την διάρκεια των γυρισμάτων, ξεχωριστά και ιδιαίτερα μοντάζ, είναι μερικά από τα δυνατά “συν” της ομάδας… Στα “πλην” είναι (του Δημήτρη Ίσσαρη η άποψη) ότι έχουν τέτοια πληθώρα από υπέροχα πλάνα που στο τελικό clip πολλές φορές αναγκαστικά δεν υπάρχουν… Θέλουμε να δημιουργήσουν την μόδα ένος director’s cut για να μπορούμε να βλέπουμε όλες αυτές τις σκηνές… και σύντομα μάλιστα!
Video Clip – Κάνε Με
http://www.youtube.com/watch?v=LYlG8lPPM8g
Video Clip – Ι’m The One
Mark Angelo
Η συνεργασία μου με την Post Modern – Prometheus είναι κάθε φορά απολαυστική! Είναι επαγγελματίες και ξέρουν ακριβώς τι ζητάνε από κάθε σκηνή και δεν θα σε αφήσουν ήσυχο μέχρι να το πάρουν! Έχουν κάτι το οποίο λείπει αρκετά από την ελληνική σκηνοθεσία: ποιότητα και αισθητική στα πλανά τους, στους χαρακτήρες και στα fx’s. Είμαι χαρούμενος που έχω συνεργαστεί ήδη σε τέσσερα Video Clips μαζι τους (“Far From Everything”, “Μη Σε Νοιάζει” “Turn Back Time” “I’m Τhe One)΄. Ελπίζω η συνεργασία μας να κρατήσει για αρκετό καιρό ακόμη!
Video Clip – Turn Back Time Feat. Onirama
http://www.youtube.com/watch?v=0-lLXEFI0kE
Video Clip – Far From Everything Feat. Shaya
http://www.youtube.com/watch?v=dLF99io8vP8
Shaya
Με τα παιδιά έχουμε συνεργαστεί δύο φορές με το “Far From Everything” & το “Your Eyes” και κάθε φορά ήταν ακόμη πιο ωραία και πιο δημιουργική. Είναι νέα παιδιά γεμάτα ταλέντο, όρεξη και νέες ιδέες… γι’ αυτό κι εγώ έχω ταιριάξει μαζί τους. Μέσα από τη δουλειά τους καταφέρνουν να βγάλουν ένα αποτέλεσμα που πάντα είναι καλύτερο και από αυτό που αρχικά έχεις φανταστεί. Εύχομαι να συνεχίσουμε τη συνεργασία μας γιατί νιώθω ότι μαζί μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα με υψηλή αισθητική και καθόλου αναμενόμενα και προβλέψιμα.
Video Clip – Your Eyes
HouseTwins
Η συνεργασία μας με την Post Modern Promitheus Productions για τα γυρίσματα του video του “Never” ήταν πραγματικά μια μοναδική εμπειρία. Απ’ τις πρώτες σκέψεις για το Video Clip έως το τελικό μοντάζ οι πρωτότυπες και ανατρεπτικές ιδέες όλου του team της Promitheus μας είχαν αφήσει πραγματικά άφωνους. Το Video Clip μας γυρίστηκε όπως έχετε δει στο Allou Fun Park, ο επαγγελματισμός όμως των παιδιών δεν μας άφησε ούτε λεπτό να σκεφτούμε ότι ήμασταν εκεί για διασκέδαση. Κάναμε γυρίσματα σε όλα τα παιχνίδια, ακόμα και σε αυτά που δεν φαίνονται στο τελικό Video Clip. Σε αρκετά activities υπήρχανε δυσκολίες να στηθούν οι κάμερες στα σωστά σημεία, να μην πέσουν στις απότομες επιταχύνσεις κλπ. Αυτά τα προβλήματα ίσως επηρέαζαν άλλους σκηνοθέτες, όχι όμως το team της Promitheus. Εξάλλου το αποτέλεσμα μετράει από μόνο του και τα λόγια είναι περιττά…
Video Clip – Never
SlickBeats
Πρόκειται για τρεις διαφορετικούς ανθρώπους που ο καθένας με το τρόπο του συμπληρώνει έναν κύκλο μέσα στον οποίο δημιουργούνται αριστουργήματα. Εμείς ουσιαστικά τους γνωρίσαμε μέ αφορμή το παρθενικό κλιπ μας. Ο “εκκεντρικός” Γιάννης Παπαδάκος, με το πάθος του, την εκρηκτικότητά του, και τις πρωτοποριακές ιδέες του, μας έδωσε τη ώθηση να “το κάνουμε σωστά” και να βγει ένα αριστουργηματικό αποτέλεσμα. Ο σταθερός, επιβλητικός Δημήτρης Πλατανιάς, αποτελεί τον αντίποδα και από το τρόπο που δουλεύει, ο καλλιτέχνης που συνεργάζεται μαζί του (εμείς εν προκειμένω) παίρνει την σιγουριά και την ασφάλεια πως ό τι και αν συμβεί σίγουρα δε θα είναι για κακό. Ο Θοδωρής Νιάρχος μας έδωσε την εντύπωση πως πρόκειται για ένα ελβετικό πολύ-εργαλείο. Βρίσκεται πάντα εκεί που χρειάζεται για να ολοκληρωθεί σωστά μια οποιαδήποτε διαδικασία κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.
To humor δε λείπει ποτέ όταν δουλεύεις με την Post Modern Prometheus όπως δε λείπει και όταν δουλεύεις με τους SlickBeats. Οπότε αν χρειαζόταν να πούμε μία μονό φράση για το πώς είναι να συνεργάζεσαι με αυτούς τους ανθρώπους θα λέγαμε “Είναι σαν μια ταινία απροσδιορίστου genre που όλα δύνονται να συμβούν, αλλά συμβαίνουν μόνο όσα χρειάζεται”.
Video Clip – Just Do Me Right
http://www.youtube.com/watch?v=gkkz2nqcWsQ
Μύρωνας Στρατής
Πλατανιας, Παπαδακος, Νιαρχος νομίζω είναι το τρίδυμο που, ξεκινώντας με το βίντεο κλιπ των Κόκκινων Χαλιών “Εμείς”, ανέβασαν τον πήχη πολύ ψηλά. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι όλα τα καλλιτεχνικά πηγαδάκια στα περσινά Mad Awards συζητούσαν για αυτό το clip.
Μέχρι στιγμής έχω κάνει δύο clips μαζί τους: To “Η σκοτεινή μου πλευρά” και το “180 μοίρες”. Υπάρχει μια ισορροπία στην ομάδα: O Πλατανιάς είναι ο διανοούμενος, ο οραματιστής, ο “καλλιτέχνης”. Ο Παπαδάκος είναι ο άμεσος, ο νευρώδης, ο γήινος και βέβαια ο μάγος της φωτογραφίας. Ο Νιάρχος συντονίζει τα πάντα.
Πλέον δεν μπορώ να φανταστώ πώς θα είναι να γυρίσω ένα clip χωρίς τα παιδιά. Πέρα από τις φιλικές μας σχέσεις, τους θαυμάζω πολύ γι’ αυτό που κάνουν. Αν θέλετε να δείτε τι ακριβώς συμβαίνει στα γυρίσματα, δείτε στο τέλος της σελίδας το video των making of και θα καταλάβετε τα πάντα! (γέλια)
Video Clip – Η Σκοτεινή Μου Πλευρά
Video Clip – 180 μοίρες
Κόκκινα Χαλιά
Και οι τρεις τους είναι εξαιρετικοί συνεργάτες. Με τον Γιάννη γνωριζόμαστε αρκετά χρόνια. Έτσι προέκυψε και η συνεργασία μας με το “Εμείς”. Είμαι μια ομάδα με πραγματική έμπνευση, πολύ ωραίες ιδέες και ιδιαίτερη εικόνα και πρωτοτυπία για τα ελληνικά δεδομένα. Ως τώρα έχουμε κάνει παρέα τρία video clips και ετοιμαζόμαστε και για τα υπόλοιπα. Επίσης να προσθέσω ότι τα γυρίσματα μαζί τους είναι ξεκούραστα (πλην από κάτι τρεξίματα) και με πολύ γέλιο.
Ο Δημήτρης είναι ο κινηματογραφικός τύπος, άνετα τον φαντάζομαι και για πρωταγωνιστή. Είναι τυπικοί, πάντα στον χρόνο τους και βέβαια ο Θοδωρής είναι η μεγάλη μορφή της ομάδας, ο πιο οργανωτικός και αγχωτικός. Γιάννης – post-production, Δημήτρης – director, Θοδωρής – οργάνωση με τρεις λέξεις δηλαδή. Τους ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για τα υψηλού επιπέδου clip που μας έχουν χαρίσει. Κάθε χρόνο και πιο ψηλά…
Video Clip – Εμείς
Video Clip – Σε Θέλω Απόψε
Νέβμα
Σε μια εποχή οπού το να κάνεις ένα μουσικό video μοιάζει πιο εύκολο απο ποτέ οι Παπαδάκος και Πλατανιάς, μαζί με τον υπεύθυνο παραγωγής τους Θοδωρή Νιάρχο, έχουν καταφέρει με τις σεναριακές ιδέες τους και το καταπληκτικό post production να ανεβάσουν τον πήχη του επιπέδου των ελληνικών video clip πολύ ψηλά. Ήταν χαρά μας που συνεργαστήκαμε στο τραγούδι “Ημερολόγιο” και ελπίζουμε σε συνέχεια γιατί πρόκειται για ένα σκηνοθετικό τρίδυμο με γνώση, άποψη και ιδέες που λίγοι διαθέτουν σε αυτή την χώρα.
Video Clip – Ημερολόγιο Feat. Κόκκινα Χαλιά
Vegas
Τα παιδιά βοήθησαν να εκπληρώσουμε ένα κοινό μας παιδικό όνειρο που ήταν να πρωταγωνιστήσουμε σε μία δικιά μας sci-fi ταινία. Μέσω του “Μη Σε Νοιάζει” αυτό έγινε πραγματικότητα. Είναι οι κατάλληλοι άνθρωποι να κάνουν το όραμα κάθε καλλιτέχνη πραγματικότητα. Το μόνο “κακό” όταν γυρίζεις ένα video clip μαζί τους είναι ότι πρέπει να είσαι καλά γυμνασμένος και προετοιμασμένος γιατί το τρέξιμο δεν το γλυτώνεις με τίποτα. Από την πλευρά τον Vegas ένα μεγάλο μπράβο και ευχαριστώ γιατί δώσανε μία νέα κινηματογραφική νότα στον τομέα των ελληνικών music videos.
Video Clip – Μη Σε Νοιάζει Feat. Mark Angelo
http://www.youtube.com/watch?v=I07z6DCD6_M
Video Clip – Mad About You Feat. Tomer G
Σταύρος Μιχαλακάκος
Η συνεργασία μου με τα παιδιά θα μου μείνει αξέχαστη καθώς ήταν το πρώτο μου video clip. Είναι δύο πολύ ταλαντούχα παιδιά με φαντασία, δημιουργικότητα και όρεξη για δουλειά. Ο χώρος τους περίμενε πολλά χρόνια και επιτέλους ήρθαν για να αποδείξουν ότι και τα ελληνικά video clips μπορούν να είναι έργα τέχνης. Τους εύχομαι καλή συνέχεια και τους παρακαλώ δημόσια να σκηνοθετήσουν και το επόμενο video clip μου.
Video Clip – Βρες Το Νησί
Δείτε τέλος μερικά από τα making of των video clips:
Εμείς – Κόκκινα Χαλιά
OtherView – Κάνε Με
Mark Angelo Feat. Shaya – Far From Everything
Μύρωνας Στρατής – Η Σκοτεινή Μου Πλευρά
Συνέντευξη στον Χρήστο Στάη