Πάμε Θέατρο: “Τζoν Γκαβριήλ Μπόργκμαν” | Συνέντευξη τύπου!
Με ιδιαίτερη χαρά και περηφάνια ο σκηνοθέτης της παράστασης μιλάει για τη νέα του δουλειά θεωρώντας πως «όλοι οι συντελεστές έδωσαν κάτι παραπάνω από τον εαυτό τους, γεγονός που είναι σπάνιο στο χώρο του θεάτρου». Ο ίδιος βρίσκει την επιλογή του ανεβάσματος ενός έργου του Ίψεν που ανήκει στο κλασσικό ευρωπαϊκό δραματολόγιο, εξαιρετική και ελπιδοφόρα καθώς « είναι ό,τι καλύτερο σ’ αυτή τη περίοδο να κάνουμε ποιοτικό και εκλεκτό θέατρο όταν το θεατρικό τοπίο του κέντρου της Αθήνας θεωρείται συνήθως mainstream».
Το έργο: Ο ήρωας είναι ένας σκληρός, αλύγιστος άντρας που θυσιάζει τα πάντα για την πραγματοποίηση του ιδανικού του. Αποτυχημένος τραπεζίτης που καταχράστηκε εκατομμύρια, μετά τα χρόνια που πέρασε στη φυλακή, αποφασίζει να απομονωθεί σ’ ένα δωμάτιο-κελί μέχρι το θάνατό του. Η ζωή του ήταν πάντα μια προσπάθεια για την κατάκτηση πλούτου και εξουσίας με οποιοδήποτε κόστος: αν και ερωτευμένος με την Ελα παντρεύεται τη δίδυμη αδερφή της Γκούνχιλ, προκειμένου να εκμεταλλευτεί την περιουσία της. Τώρα η Γκούνχιλ τον μισεί και η γλυκιά Έλα είναι βαριά άρρωστη. Παρά την καταστροφή που έχει προκαλέσει στους άλλους και στον εαυτό του, εκείνος δεν έχει χορτάσει δόξα και χρήμα. Μέσω του γιου του θέλει να αποκαταστήσει το όνομα της οικογένειας και να ανελιχθεί ξανά στην κοινωνική και οικονομική πυραμίδα.
Πρόκειται, αρχικά, για ένα ψυχογράφημα όπου βλέπουμε τον Μπόργκμαν να επέρχεται σε στάδιο «αποφυσικοποίησης», όπως χαρακτήρισε ο Γιώργος Κιμούλης τη κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο ήρωας, που έχει ξεχάσει ότι ο άνθρωπος αποτελεί κομμάτι της φύσης και όχι ότι ο άνθρωπος είναι κυρίαρχος της. Σε δεύτερο επίπεδο, το έργο πρεσβεύει την ιδεολογία του Ίψεν για τη συλλογικότητα, θεωρώντας ότι «η ευτυχία βρίσκεται στο συλλογικό» καθώς και ότι άτομο και κοινωνία είναι έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες και που αλληλεπιδρούν η μια στην άλλη. Έτσι λοιπόν δημιουργείται η συλλογική υποχρέωση του ατόμου αλλά και το δίλλημα: ο άνθρωπος βρίσκεται πάνω από το κέρδος ή το κέρδος πάνω από το άτομο;
Μια άλλη αρετή του έργου είναι η ικανότητα του Ίψεν τα αιχμαλωτίζει την εντονότερη στιγμή, “τη στιγμή που ραγίζει ο πάγος”, για το ψυχισμό του ήρωα, όπου συνδέει το τραγικό στοιχείο που δίνει το σασπένς στο θεατή, με το ποιητικό στοιχείο. Εδώ βρίσκουμε και το χαρακτηριστικό στοιχείο των αρχαίων Ελλήνων τραγικών ποιητών ως συνέχεια στη γραφή του Ίψεν. Φτάνουμε στην στην ύψιστη στιγμή της τραγωδίας για να αποκαλυφθούν τα γεγονότα του παρελθόντος που οδήγησαν σ’ αυτό το αποκορύφωμα. Αυτή η αμφίσημη δράση όπου κοιτάμε πίσω για να προχωρήσουμε μπροστά πρόκειται για ένα ακόμη στοιχείο που γοητεύει σ’ αυτό το έργο.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Σταμάτης Φασουλής
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Σχεδιασμός Φωτισμών: Λευτέρης Παυλόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Γιώργος Λύρας
Τους ρόλους ερμηνεύουν:
Γιώργος Κιμούλης, Πέμη Ζούνη, Σμαράγδα Σμυρναίου, Γιώργος Ζιόβας, Αμαλία Νίνου, Νάνα Παπαδάκη, Γιάννης Καπελέρης, Ελευθερία Μπενοβία.
Info:
ΘΕΑΤΡΟ: Δημήτρης Χόρν
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Αμερικής 10, Κολωνάκι
ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 210.36.12.500
ΗΜΕΡΕΣ & ΏΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:
Τετάρτη 20:00,
Πέμπτη 21:00
Παρασκευή 21:00 (λαϊκή)
Σάββατο 18:00 (λαϊκή) & 21:00
Κυριακή 20:00
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
Πλατεία: 20€
Εξώστης: 18€
Λαϊκή: 17€
Φοιτητικό:15€
Ανέργων: 10€ (απαραίτητη η προσκόμιση της ταυτότητας και του δελτίου ανεργίας)