Πάμε Θέατρο: «Αφροδίτη με Γούνα» στο Θησείον | Είδαμε την παράσταση!
Το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε στο Broadway το 2010 κι αφού σάρωσε στα βραβεία Tony, πήρε το εισιτήριο για την κινηματογραφική του μεταφορά. Ο γνωστός σκηνοθέτης Roman Polanski μετέφερε την παραγωγή του στη Γαλλία και κατάφερε να βάλει το «Venus in Fur» στο Διαγωνιστικό μέρος του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών 2013. Ταυτόχρονα με την ελληνική πρεμιέρα της ταινίας, την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου, έκανε πρεμιέρα η θεατρική παράσταση «Αφροδίτη με Γούνα» στο Θησείον, ένα θέατρο για τις Τέχνες με τον Γιώργο Παπαγεωργίου στο ρόλο του σκηνοθέτη και την Βίκυ Παπαδοπούλου στο ρόλο της Βάντα, μιας νεαρής και φιλόδοξης ηθοποιού.
Η υπόθεση θέλει τον Τόμας, τον συγγραφέα που διασκεύασε το γνωστό βιβλίο «Venus in Fur» του Λέωπολντ Βαν Μαζόχ (1870) να αναζητεί μια νέα ηθοποιό που να ταιριάζει στην Βάντα που περιγράφει το βιβλίο του. Κι ενώ η αναζήτηση δεν πηγαίνει και πολύ καλά, εμφανίζεται μια Βάντα που συγκεντρώνει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά της ηρωίδας του βιβλίου του. Στήνεται λοιπόν επί σκηνής μια οντισιόν-παιχνίδι που φλερτάρει με το χιούμορ και την σεξουαλικότητα.
Από γραφής, πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον έργο τόσο θεατρικά όσο και θεατρολογικά, αφού αποτελεί μια σπουδή πάνω στον άνθρωπο και την υγεία της σεξουαλικότητάς του. Θα χαρακτήριζα το «Venus in Fur» ως ένα ιδιαίτερα ευφυές κείμενο γιατί μπορεί να σε κάνει να γελάσεις, να ερωτευτείς και να προβληματιστείς την ίδια στιγμή. Το εμφανές διακείμενο με τις «Βάκχες» του Ευριπίδη πιάνει ένα ουσιαστικό διάλογο με το πρωτότυπο «Venus in Fur» του Μαζόχ και τον σημερινό άνθρωπο. Ειδικότερα για το θεατρόφιλο κοινό, παρουσιάζει ενδιαφέρον ότι βλέπουμε θέατρο μέσα στο θέατρο σε ένα αποτέλεσμα που κινείται ανάμεσα στο καθαρά σέξι και μια επικαλυμμένη ψυχαναλυτική ερμηνεία.
Ο Γιώργος Οικονόμου μας παρουσιάζει την πιο δυνατή του σκηνοθεσία μετά τις καλλιτεχνικές κι εμπορικές επιτυχίες του (Ιβάν και τα Σκυλιά, ο Σέρλοκ Χολμς και το σκυλί των Μπάσκερβιλ), μπαίνοντας περισσότερο από ποτέ στον κώδικα του θεάτρου. Εξαιρετική δουλειά στη μετάφραση έκανε η Δάφνη Οικονόμου αποφεύγοντας την μεταφραστική παγίδα των αργκό και της καθωπρεπιστικής διαλέκτου που επικρατούσε ένα αιώνα πριν και παρουσιάζοντας ένα πιο καθημερινό και κατανοητό κείμενο που διατηρεί την ουσία του.
Ο Γιώργος Παπαγεωργίου συνεχίζει να εξελίσσεται ερμηνευτικά μετά από τις επιτυχημένες συνεργασίες του με τον σκηνοθέτη Θωμά Μοσχόπουλο και νομίζω πως θα μας απασχολήσει πολύ στο μέλλον. Στέκεται πολύ καλά στον απαιτητικό ρόλο του Τόμας, κι έχει περιθώρια ανάπτυξης κυρίως γιατί χρειάζεται περισσότερη δυναμική η ερμηνεία του. Χαρακτηριστικό που αναγνωρίζει κανείς εύκολα όταν βλέπει τον Παπαγεωργίου επί σκηνής είναι η εκφραστικότητα του προσώπου του που λειτουργεί σαν ένα καμβά που μπορεί άνετα να τσαλακωθεί από το σοβαρό στο κωμικό κι από την χαρά στη θλίψη.
Η Βίκυ Παπαδοπούλου δίνει μια εξαιρετική ερμηνεία και παρουσιάζει μια δυναμική που δεν είχε φανερώσει μέχρι τώρα. Ακόμα και στη μεγάλη θεατρική της επιτυχία με το έργο «Μέθοδος Γκρόνχολμ» αισθανόμουν μια συγκρατημένα καλή ηθοποιό, ενώ στην «Αφροδίτη» αξίζει ένα μεγάλο χειροκρότημα. Τσαλακώνεται, «παλεύει με τον εαυτό της», δομεί κι αποδομεί την εικόνα της και μεταβάλει αδιάκοπα το υφόχρωμα της και την φωνή της με θαυμάσιο τρόπο. Μετά από την ερμηνεία της ως Βάντα έχει πολύ ενδιαφέρον να την δούμε στην κωμωδία «Breakheart» ανάμεσα στον Γιάννη Σαρακατσάνη και τον Αντίνοο Αλμπάνη που θα δούμε τον επόμενο μήνα στο Θέατρο Ιλίσια-Βολονάκης και προσωπικά θα ήθελα να την δω σε έναν ακόμη πιο απαιτητικό ρόλο την επόμενη σεζόν. Αλλά ας μην προτρέχουμε.. τρέξτε να δείτε το «Αφροδίτη με Γούνα»
Εσείς τι λέτε; «Πάμε στο θέατρο για να βρούμε αυτό που μας λείπει από τη ζωή ή πάμε στη ζωή για να βρούμε αυτό που μας λείπει από τη ζωή;»
Συντελεστές της παράστασης:
Μετάφραση Δάφνη Οικονόμου
Σκηνοθεσία Γιώργος Οικονόμου
Σκηνικά – κοστούμια Κώστας Βελινόπουλος
Μουσική επιμέλεια Γιώργος Οικο νόμου
Φωτισμοί Γιάννης Δρακουλαράκος
Βοηθός Σκηνοθέτη Παναγιώτης Καφούσιας
Σε συμπαραγωγή με τη Λυκόφως του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου