Πάμε Θέατρο? Τι είδαμε, τι προτείνουμε, τι έρχεται… (19/10)
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ…
(από τη Χρυσούλα Μπουσιούτα)
To «6ο Pocket Theatre Festival» @ Χώρος Τέχνης Ασωμάτων
Χορηγός: tralala.gr
Όταν ο Ζαν Κοκτώ μιλούσε για Θέατρο Τσέπης δεν εννοούσε “θέατρο που το πάει βόλτα ο αναγνώστης στη τσέπη του”, αλλά κείμενα για τους καλλιτέχνες που επιθυμούσαν να έχουν στην τσέπη τους ένα μικρό έργο ευκολόπαικτο στο σανίδι. Κάπως έτσι ξεκίνησε και το Pocket Festival το 2006, όταν το Μικρό Πολυτεχνείο εισήγαγε αυτό τον όρο στη φεστιβαλική σκηνή της Αθήνας.
Αν γράφεις καλά, παίζεις θέατρο και ασχολείσαι με την υποκριτική, το Μικρό Πολυτεχνείο σου δίνει την ευκαιρία να διαγωνιστείς στο 6ο Pocket Theatre Festival και να δηλώσεις συμμετοχή ως τη Παρασκευή 21/10. Το φετινό φεστιβάλ επικεντρώνεται στην έννοια της κρίσης, που είναι διαχρονική και τη βιώνουμε με διάφορους τρόπους. Θα μπορούσε λοιπόν ένα υποψήφιο έργο να έχει σαν θεματική την οικονομική κρίση, τη κρίση πανικού, τη κρίση στο γάμο ή τη κρίση να επεξεργάζεται όσα συμβαίνουν γύρω του.
Τα διαγωνιστικά μέρη θα περιλαμβάνουν τα κομμάτια του Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου (SCRIPT) από νέους συγγραφείς και της Καλύτερης Ερμηνείας (ACT) πρωτότυπου ή γνωστού μονόπρακτου ή μονόλογου. Στο παιχνίδι όμως, εκτός από τις κατηγορίες SCRIPT και ACT, θα λαμβάνει μέρος και μία κριτική επιτροπή που θα αποτελείται από καταξιωμένους επαγγελματίες. Οι κριτές για τις διαγωνιστικές νύχτες θα είναι πέντε και με διαφορετική σύνθεση κάθε βράδυ. Στη συνέντευξη τύπου που έλαβε χώρα στο ζεστό θεατράκι του «Χώρου Τέχνης Ασωμάτων» τονίστηκε ότι η διάρκεια των έργων δε θα πρέπει να ξεπερνάει τα 20 λεπτά. Προκριματική επιτροπή θα υπάρχει μόνο στα γραπτά έργα που διαγωνίζονται οι συγγραφείς, ενώ ως προς το κομμάτι της υποκριτικής θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας στις συμμετοχές. Για την υποστήριξη του έργου θα παρέχεται τεχνική υποδομή και δυνατότητα διεξαγωγής δύο προβών.
Πώς ακριβώς δομούνται όμως οι Pocket βραδιές; Αρχικά θα διεξάγονται στο «Χώρο Τέχνης Ασωμάτων». Οι διαγωνιζόμενοι θα παρουσιάζουν τα έργα τους σε μια αντιπροσωπευτική σκηνή γαλλικού pocket theatre και πριν αρχίσει η παρουσίαση, οι «Pocketάνθρωποι» θα μοιράζουν ψηφοδέλτια. Όσοι είναι στο χώρο πρέπει να ψηφίζουν και επειδή η ψηφοφορία του κοινού θα προσμετρείται κατά 50% στο τελικό βαθμό του υποψηφίου, μην ξεχάσετε να καλέσετε φίλους και γνωστούς για να σας υποστηρίξουν. Η βραδιά θα συνεχίζεται με happenings εντός και εκτός των τειχών, τα οποία θα ανακοινωθούν κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ. Κι ενώ τις προηγούμενες χρονιές το φεστιβάλ συνεργαζόταν με διάφορους χώρους πολιτισμού, φέτος αποφάσισε να κάνει τη διαφορά: «Το “Pocket Festival” μέχρι σήμερα έκανε διάσπαση στο χώρο. Φέτος, μιας και οι εποχές απαιτούν συσπείρωση, αποφάσισε να κάνει διάσπαση στους ανθρώπους γι’ αυτό και έχει προσκαλέσει περίπου 70 επαγγελματίες από το καλλιτεχνικό χώρο», δηλώνει ο υπεύθυνος του φεστιβάλ Θ. Καμινάκης.
Μετά τη λήξη του φεστιβάλ στις 5 Δεκεμβρίου, τα έξι καλύτερα σενάρια και οι έξι καλύτερες ερμηνείες θα ενωθούν σε ενιαίες παραστάσεις που θα ανέβουν στο «Χώρο Τέχνης Ασωμάτων» το πρώτο τρίμηνο του 2012. Ο σκηνοθέτης που θα ενώσει τις έξι αυτές δουλειές θα σεβαστεί την προεργασία που έχει γίνει στις θεατρικές πράξεις αλλά και στα σενάρια. Το 6o Pocket Theatre Festival δίνει σίγουρα ένα βήμα σε νέους καλλιτέχνες για να δείξουν τη δουλειά τους και να γνωριστούν με το κοινό. Εξάλλου ο Θ. Καμινάκης δήλωσε πως αυτό που προσδοκά από το φεστιβάλ είναι κέφι, διασκέδαση, όμορφες βραδιές, συσπείρωση και ανακάλυψη νέων καλλιτεχνικών διαμαντιών! Τολμήστε το!
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ…
(από τo Τάσο Μπιμπισίδη)
«Να ζει κανείς ή να μη ζει» του Νick Whitby
σε διασκευή των Μ.Ρέππα – Θ.Παπαθανασίου
Να ζει κανείς ή να μη ζεί; Ιδού η απορία… και το διαχρονικό και πάντα επίκαιρο αυτό ερώτημα δεν απασχολεί μόνο τον Άμλετ αλλά και έναν θίασο αγαπημένων ηθοποιών που αποφάσισε να μας κάνει φέτος να γελάσουμε μέχρι δακρύων στο θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη».
Η κωμωδία του Νick Whitby λοιπόν με τίτλο «Να ζει κανείς ή να μη ζει», μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από το Μel Brooks το 1983 και φέτος διασκευάζεται από τους Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα, οι οποίοι έχουν αναλάβει και τη σκηνοθεσία της παράστασης με πρωταγωνιστές τη Κάτια Δανδουλάκη, το Παύλο Χαϊκάλη, το Γιάννη Τσιμιτσέλη, το Τάσο Κωστή, τη Μαρία Κανελλοπούλου και άλλους γνωστούς κωμικούς.
Η υπόθεση του έργου εξελίσσεται στη Γερμανική Κατοχή, όπου μια διάσημη ηθοποιός απατά τον άντρα της με έναν πολύ νεότερό της αντιστασιακό, με αποτέλεσμα μια ερωτική φάρσα να στήνεται στα παρασκήνια ενός μουσικού θεάτρου. Ο αταίριαστος αυτός έρωτας είναι ένα από τα κλασσικά θέματα της ροζ φάρσας εκείνων των εποχών, αλλά τα πράγματα αρχίζουν να γίνονται επικίνδυνα όταν στην υπόθεση μπλέκονται ένας Γερμανός στρατηγός με την αυστηρή γραμματέα του και τον υπασπιστή του, μια κατάσκοπος και ο μακιγιέρ της πρωταγωνίστριας. Το ετερόκλητο αυτό πλήθος μπλέκεται σε ένα τυφώνα από συμπτώσεις, ανατροπές και μεταμφιέσεις, όπου συγχέονται οι ρόλοι και χάνονται τα όρια ανάμεσα στα στρατόπεδα των Πολωνών αντιστασιακών και των κατακτητών τους. «Μουσικά νούμερα και αγωνιώδεις καταδιώξεις, λαμπερές τουαλέτες και οπλοπολυβόλα, θεατρίνοι και Ες – Ες γίνονται ένα κουβάρι για να νικήσει στο τέλος η ομάδα των θεατρίνων. Γιατί το θέατρο – και ειδικά το ελαφρύ θέατρο – είναι μια μεγάλη κατάφαση στη ζωή», σύμφωνα με το δελτίο τύπου της παράστασης.
Με αφορμή λοιπόν τη πρεμιέρα του έργου τη Παρασκευή 14 Οκτωβρίου, οι συντελεστές της παράστασης έδωσαν μια συνέντευξη τύπου στον «Ιανό» μιλώντας για το έργο, τη συνεργασία τους και τη σύνθετη παράσταση που θα μας παρουσιάσουν φέτος το χειμώνα με 12μελή θίασο, σε μια περίοδο που η οικονομική – κοινωνική κρίση έχει επηρεάσει τα πάντα… Πόσο μάλλον τη τέχνη!
«Πέρυσι τον χειμώνα μας ζήτησε η Κάτια Δανδουλάκη να διασκευάσουμε το συγκεκριμένο έργο κι εμείς ξεκινήσαμε αμέσως τη δουλειά γιατί μια φάρσα ανοιχτού ή κινηματογραφικού τοπίου για να μπει στο θέατρο πρέπει να υποστεί μεγάλες αλλαγές», τόνισε χαρακτηριστικά ο Μιχάλης Ρέππας ενώ συνέχισε λέγοντας: «Πρόκειται για μία παραγωγή μεγάλου κόστους και υψηλού ρίσκου, για το φετινό κρίσιμο χειμώνα, που προμηνύεται δύσκολος για όλους. Ελπίζουμε το κοινό να απολαύσει την παράσταση, όσο και εμείς κατά τη διάρκεια της πρόβας. Αυτό που υπόσχεται είναι δύο ώρες άφθονου γέλιου, κάτι που σήμερα έχει ανάγκη περισσότερο η ψυχή μας μέσα στη κατήφεια που ζούμε».
Στη συνέχεια, η Κάτια Δανδουλάκη μίλησε με ενθουσιασμό για τη δουλειά του συγγραφικού διδύμου και τη συνεργασία τους λέγοντας: «Έχω μείνει άναυδη από το μέτρο στο ρυθμό της φάρσας. Είναι σαν ωρολογιακός μηχανισμός! Ενώ ξεκινάει από την ιδέα μιας παλιάς κινηματογραφικής ταινίας, στη συνέχεια βλέπει κανείς σχεδόν ένα καινούριο έργο. Ο τρόπος συγγραφής των Ρέππα – Παπαθανασίου είναι γλυκά αυστηρός, ενώ δεν έχουν λυπηθεί το “ψαλίδισμα” σκηνών και έχουν κρατήσει μόνο το ουσιώδες. Πρόκειται στην ουσία για ένα καθαρά καινούργιο έργο με βάση μια παιδική αφέλεια που ωστόσο τελικά είναι πολύ ουσιαστική, και ίσως εκεί είναι και η μαγεία της φάρσας. Όλο αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα συνεχές γέλιο για το θεατή». Ακόμη, λίγο μετά πρόσθεσε πως… «Η ζωή στο θέατρο είναι πιο ζωή κι από την ίδια τη ζωή… Και ίσως έτσι αντέχουμε και καλύτερα τη ζωή».
Μεταξύ άλλων, ο Παύλος Χαϊκάλης μίλησε με χιούμορ για τη παράσταση που είναι «ένα καθαρό δίωρο γέλιο από τις τρεις ώρες γέλιου που δικαιούμαστε το μήνα. Γιατί για το παραπάνω φορολογούμαστε….», και τόνισε τη χαρά του που συνεργάζεται με το συγκεκριμένο θίασο. Πολύ χαρούμενος δήλωσε και ο Γιάννης Τσιμιτσέλης που συνεργάζεται για πρώτη φορά με τη Κάτια Δανδουλάκη, ενώ τόνισε πως «είμαι αγχωμένος αλλά και σίγουρος ότι θα έχουμε μια πολύ καλή θεατρική σεζόν όπου θα αποκτήσω μεγάλη εμπειρία και θα μάθω πολλά πράγματα»! Η Μαρία Κανελλοπούλου με τη σειρά της μίλησε με ενθουσιασμό για τα τρία τραγούδια της παράστασης που υπογράφει η Αφροδίτη Μάνου (στίχοι-μουσική), ενώ ο Τάσος Κωστής τόνισε πως «ο κόσμος έχει τόση ανάγκη το γέλιο και εμείς του το προσφέρουμε απλόχερα! Γιατί όταν ο άνθρωπος γελάει, γίνεται πιο άνθρωπος».
Τέλος, όλοι οι συντελεστές μίλησαν για το δέσιμο τους σαν ομάδα και συμφώνησαν πως πρόκειται για μια παράσταση με πολύ γέλιο και μια εξαιρετική παραγωγή με έξι σκηνικά του Αντώνη Δαγκλίδη που εναλλάσσονται και τριάντα έξι κοστούμια που επιμελήθηκε η Έβελυν Σιούπη.
…Όταν λοιπόν η Ιστορία στήνει μια τόσο φρικαλέα φάρσα όσο ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος, το θέατρο απαντά με το βροντερό γέλιο της φαρσοκωμωδίας!
Πρωταγωνιστούν: Κάτια Δανδουλάκη, Παύλος Χαϊκάλης, Γιάννης Τσιμιτσέλης, Τάσος Κωστής, Μαρία Κανελλοπούλου, Χριστίνα Τσάφου, Σπύρος Μεριανός, Πρόδρομος Τουσουνίδης, και άλλοι τέσσερις νέοι ηθοποιοί.
Διάρκεια: 120′ (με διάλειμμα).
ΘΕΑΤΡΟ: ΚΑΤΙΑ ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗ
- Απόδοση – Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαθανασίου – Μιχάλης Ρέππας
- Σκηνικά: Αντώνης Δαγκλίδης
- Κοστούμια: Έβελυν Σιούπη
- Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
- Μουσική – Στίχοι: Αφροδίτη Μάνου
- Διεύθυνση: Αγίου Μελετίου 61Α, Αθήνα
- Τηλέφωνο: 210.8640414
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη στις 20.00
Πέμπτη στις 21.15 (λαϊκή)
Παρασκευή στις 21.15
Σάββατο στις 18.15 (λαϊκή) και στις 21.15
Κυριακή στις 18.15 και στις 21.15
Τιμές εισιτηρίων:
€27 (βραδινή Σαββάτου)
€25
€18 (λαϊκή)
€16 (φοιτητικό)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ…
(από τη Κατερίνα Μαθιουδάκη)
Backstage Theater Festival
Χορηγός: tralala.gr
To «Backstage Theater Festival» ανοίγει τις πύλες του το τελευταίο δεκαήμερο του Οκτώβρη στο Πολυχώρο του θεάτρου «Badminton» και αποτελεί μια πολύ ωραία γιορτή τόσο για τους θεατές όσο και για τους συμμετέχοντες!
Σ’ αυτή τη «φιέστα», οχτώ θεατρικές ομάδες λειτουργούν ανεξάρτητα μεταξύ τους και για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα πατούν το ίδιο θεατρικό σανίδι. Δράσις, Circle, So7, Theaterψιθέα, Βλακlist, Πολυμήχανοι, Nonsense, Splish Splash είναι οι ομάδες που υποστηρίζουν και υποστηρίζονται με σθένος από την ομπρέλα μιας πρωτότυπης θεατρικής ιδέας! Οχτώ διαφορετικές γραφές με κοινό άξονα την αγάπη για το θέατρο και τη δίψα για δημιουργία είναι έτοιμοι να μας ταρακουνήσουν, να μας συγκινήσουν, να μας προσφέρουν γέλιο, να μας μάθουν τη γλώσσα του σώματος, να μας γεννήσουν ερωτήματα και σκέψεις, να μας συμφιλιώσουν με την ιδέα της ανατροπής και του παιχνιδιού, να μας οδηγήσουν στο όνειρο και τη περιπέτεια! Μετά το τέλος του κύκλου των παραστάσεων της κάθε ομάδας, το γεγονός θα γιορτάζεται με ένα μεγάλο πάρτυ για ηθοποιούς, συντελεστές, θεατές και φίλους! Το πιο ωραίο όμως είναι πως η ομάδα με τη μεγαλύτερη ανταπόκριση θα έχει τη μοναδική ευκαιρία να επαναλάβει μια σειρά παραστάσεων για όσους δεν κατάφεραν να τη δουν, αλλά άκουσαν πολλά για τη προσπάθειά της!
H ομάδα του «Πάμε Θέατρο;» από σήμερα και για τους επόμενους έξι μήνες (ως τον Απρίλιο του 2012) θα παρουσιάσει μία προς μία τη δράση και την ιστορία της κάθε θεατρικής ομάδας, καθώς και λίγα λόγια για την επιλογή του έργου μαζί με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που αφορούν τη διεξαγωγή και τη διάρκεια των παραστάσεων… Και ξεκινάμε!
25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ – 13 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Ομάδα ΔΡΑΣΙΣ: «Η Τύχη Του Οινοποιού» της Elizabeth Knox
“…Το μυστικό μου δεν είναι κάτι που λέγεται, είναι κάτι που πρέπει να στο δείξω.”
Μία αντισυμβατική ιστορία. Μία μεγάλη αγάπη. Το βραβευμένο μυθιστόρημα της Elizabeth Knox «Η Τύχη Του Οινοποιού» για πρώτη φορά σε θεατρική μορφή, είναι η καινούρια δουλειά της Ομάδας «Δράσις». Η Ομάδα «Δράσις» ξεκίνησε το 1997 κι έχοντας στο ενεργητικό της ισχυρές παραστάσεις όπως το «Μόλις Χώρισα», «Ο Κόσμος της Πάττυ» και «Ο Ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϋ», επιμένει πάντοτε να δοκιμάζει καινούριες θεατρικές φόρμες, είδη και σχήματα. Η Ομάδα «Δράσις», εδώ και χρόνια, λειτουργεί σαν όχημα που μεταφέρει ανομοιογενείς ανθρώπους, ακολουθεί διαφορετικές κάθε φορά διαδρομές και κάθε τόσο σταματάει για να κατέβουν κάποιοι και ν’ ανέβουν κάποιοι άλλοι. Με τη φετινή της παραγωγή, επιχειρεί να συνδυάσει το λυρισμό με τη σκληρότητα, τη σωματικότητα με τους φυσικούς ήχους και τις ισχυρές εικόνες, πάνω σε ένα έργο που δίνει απαντήσεις σε κάποιες κρυφές μας σκέψεις και παράλληλα δημιουργεί ερωτήσεις για θέματα που, ίσως, θεωρούσαμε δεδομένα μέχρι σήμερα. Οι σχέσεις μας, το πιο δύσκολο κομμάτι της ζωής μας! Αυτό που απαιτεί την περισσότερη δουλειά. Και αυτό που προσφέρει τη μεγαλύτερη ευχαρίστηση.
Παίζουν οι ηθοποιοί: Κώστας Λούκας, Δέσποινα Παπαγιάννη, Μαρία Σκαφτούρα, Σόλων Τσούνης. Στην άρπα η Βανέσσα Αδάμ.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Διασκευή-Σκηνοθεσία: Βασίλης Μυριανθόπουλος
Μετάφραση: Πάνος Δημάκης
Σκηνικό: Γκάυ Στεφάνου
Κοστούμια: Κλαιρ Μπρέσγουελ
Φωτισμός: Αλέκος Γιάνναρος
Υπεύθυνος παραγωγής: Δημήτρης Σκανδάμης
Ηχητικό περιβάλλον: Ορέστης Καμπερίδης
Μακιγιάζ: Βαγγέλης Θώδος
Κινησιολογία: Xρήστος Παπαδόπουλος
Μέρες και ώρες παραστάσεων:
Τρίτη ως Κυριακή στις 21.15
Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: 15€
Σπουδαστικό: 9€
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ…
(από τη Κατερίνα Μαθιουδάκη)
«Mετά» της Έλλης Παπακωνσταντίνου – Oμάδα ODC
25 παραστάσεις
1 Οκτωβρίου έως 30 Οκτωβρίου
Η νέα δουλειά της ομάδας ODC «Μετά» σε σκηνοθεσία της Έλλης Παπακωνσταντίνου, εξερευνά την έννοια της καταστροφής και της μετά αυτής εποχής μέσα από μια sight specific παράσταση, που ετοιμάστηκε ειδικά και παρουσιάζεται σε έναν μοναδικό χώρο της Αθήνας στο Βοτανικό, σε ένα βυρσοδεψείο. (το μεγαλύτερο των Βαλκανίων του 19ου αιώνα). Κατά τη διάρκεια της παράστασης οι θεατές καλωσορίζονται σε ένα κινηματογραφικό στούντιο, όπου οι ηθοποιοί καθοδηγούμενοι από το σκηνοθέτη γυρίζουν μια ταινία με θέμα το τέλος του κόσμου, το τέλος του καπιταλισμού, το τέλος του προφήτη, το τέλος της ανοχής κλπ. Όσο το ένα πλάνο διαδέχεται το άλλο, ο σκηνοθέτης διακόπτει το γύρισμα, όποτε το κρίνει αναγκαίο. Ξαφνικά και κατά τη διάρκεια μιας σκηνής, ο σκηνοθέτης εγκαταλείπει το πλατό αφήνοντας τους ηθοποιούς έκθετους – ή «ελεύθερους», όπως λέει – κι αναγκασμένους να βρουν μόνοι τους μια λύση. Η ταινία όπως κι ο υπόλοιπος κόσμος έχει καταστραφεί…
Η παράσταση «Μετά», μια διαδραστική παράσταση με θέμα τη καταστροφή και τη μετά αυτής εποχή, (μετά τη κρίση, μετά το τέλος του κόσμου, μετά το κατακλυσμό), είναι μια πολιτική παράσταση που συνδυάζει χορό, μουσική και θέατρο, η οποία προσκλήθηκε στο «International Festival for Theatre» που διοργανώθηκε για πρώτη φορά στη πόλη του Erbil, τη πρωτεύουσα της Ημιαυτόνομης Περιφέρειας του Κουρδιστάν, στο Ιράκ. Στο φεστιβάλ αυτό, που για τη πολιτική ηγεσία της Ημιαυτόνομης Περιφέρειας του Κουρδιστάν αποτελεί μια ευκαιρία αναγνώρισης και διεθνούς υποστήριξης, συμμετείχαν πολύ σημαντικές ομάδες από το διεθνή χώρο, με παρουσίες από τη Σουηδία, Γερμανία, Ιταλία, Ελβετία, Ιαπωνία, Πολωνία κ.α.
Είναι πραγματικά τολμηρό να παρουσιαστεί ένα έργο με θέμα τη καταστροφή σε μια νεοσύστατη χώρα που τη πραγματικότητά της γνωρίζουμε ελάχιστα και μόνο μέσα από τα δελτία ειδήσεων. Σημειωτέον, ότι είναι η πρώτη φορά που μια ελληνική ομάδα προσκλήθηκε κι έχει τη δυνατότητα να βρεθεί σε μια χώρα που τώρα ξαναχτίζεται πάνω στα ερείπια της και όπου ο ήχος των όπλων δεν έχει σιγήσει.
Παίζουν: Γιάννης Βουλγαράκης, Βάλια Παπαχρήστου, Άντριαν Φρίλιγκ, Πολίν Ουγκέ, Ηλέκτρα Τσακαλία, Λαρίσα Βέργου, Λάμπρος Πηγούνης, Λάζαρος Βαρτάνης, Δημήτρης Κενός και πολλοί εθελοντές.
ΘΕΑΤΡΟ: ΒΥΡΣΟΔΕΨΕΙΟ
- Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Έλλη Παπακωνσταντίνου
- Μουσική: Λάμπρος Πηγούνης
- Χορογραφία: Πολίν Ουγκέ
- Εικαστικές παρεμβάσεις: Μαίρη Ζυγούρη, Τέλης Καρανάνος, Αλεξάνδρα Σιάφκου
- Δραματουργική συνεργασία: Δημήτρης Μπαμπίλης
- Μουσικός αυτοσχεδιασμός: Λάμπρος Πηγούνης, Γεωργία Συλλαίου / Αναστασία Έδεν (φωνητικοί αυτοσχεδιασμοί), Πάνος Τσεκούρας (θέρεμιν).
- Φώτα: Άντριαν Φρίλιγκ / Έλλη Παπακωνσταντίνου
- Διεύθυνση: Ορφέως 174, Βοτανικός
- Τηλ. κρατήσεων: 6946.490406
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη ως Κυριακή στις 21.00
Τιμή εισιτηρίου:
€12
ΕΡΧΕΤΑΙ…
(από τη Κατερίνα Μαθιουδάκη)
«Η θεία κι εγώ»
Μετά από το «Συμπέθεροι από τα Τίρανα» αλλαγή ρότας για το Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, που εδώ και καιρό περιμέναμε να τον δούμε σε κάτι διαφορετικό… Σύντομα λοιπόν θα «ντυθεί» το ρόλο ενός ιδιόρρυθμου ανθρώπου, όπου αναγκάζεται λόγω συνθηκών να συγκατοικήσει με την υπερήλικη θεία του… Ένα έργο του Καναδού συγγραφέα Μόρις Πάνιτς που έκοψε πλήθος εισιτηρίων στο Λονδίνο και κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών, ακροβατώντας ανάμεσα στο φόβο της μοναξιάς και τη τέχνη της ανθρώπινης επικοινωνίας. Το ρόλο της «θείας» επωμίζεται η έμπειρη Μπέτυ Βαλάση επιστρέφοντας μετά από χρόνια στα γνωστά της «λημέρια»! Χωρίς αμφιβολία πρόκειται για ένα, πολλά υποσχόμενο, θεατρικό δίδυμο του φετινού χειμώνα που θα μοιράζεται από τέλη Οκτωβρίου τη σκηνή του θεάτρου «Βασιλάκου», με τη σκηνοθετική υπογραφή του Πέτρου Ζούλια…
«Σχέσεις οργής»
To θέμα της αιμομιξίας μέσα από την ενδοοικογενειακή βία παραμένει ακόμα ένα θέμα – ταμπού σε μια κοινωνία σαν τη δική μας, που παλεύει να ορθώσει το ανάστημά της σε πολλά καίρια ζητήματα. Με αυτό το θέμα καταπιάνεται η καινούργια παράσταση που ετοιμάζει η Άννα Βαγενά και σίγουρα αποτελεί ένα μεγάλο τόλμημα, αλλά συγχρόνως σου είναι αδιανόητο να μη τη θαυμάσεις γι’ αυτή την επιλογή της. Η ιστορία βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Φρίντας Μπιούμπι και θα σημειώσει την έναρξή της από το θέατρο «Αθήναιον» στη Θεσσαλονίκη τη Τετάρτη 9 Νοεμβρίου. Μια ευτυχής συγκυρία είναι που ο θίασος της Άννας Βαγενά ανανεώνεται με τη στιβαρή παρουσία του Πασχάλη Τσαρούχα. Η αλήθεια είναι πως ο συγκεκριμένος ηθοποιός δεν βρίσκεται πολύ συχνά στο προσκήνιο, αλλά σίγουρα όταν υπάρχει λόγος…
«Απλά περίπλοκα»
Μπορεί το «Sleuth» να συνεχίζεται για τρίτη χρονιά στο θέατρο «Αθηνών», όμως αυτό δεν εμπόδισε το Γιώργο Κιμούλη να συμφωνήσει μια σπουδαία συνεργασία με τη στέγη του «Θεάτρου Τέχνης»! Έτσι λοιπόν, τα Δευτερότριτα του Οκτωβρίου, θα τον δούμε να ανεβάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το ομώνυμο έργο του Thomas Bernhard, ένα έργο που αναφέρεται στον ηθοποιό και τη τέχνη του… Ο γνωστός ηθοποιός θα σκηνοθετήσει τον εαυτό του και θα αναμετρηθεί σε ένα δυνατό μονόλογο… Μια παράσταση – προτεραιότητα για τους λάτρεις του καλού θεάτρου!
«Φόνισσα»
Ιδιάζουσα αλλά ξεχωριστή η γραφή του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, μας χάρισε ως κληρονομιά έργα που ακόμα συγκινούν και προσελκύουν τη ματιά των ανθρώπων της τέχνης. Το φετινό χειμώνα ο Στάθης Λιβαθινός σκηνοθετεί το, πιο γνωστό ίσως έργο του κορυφαίου πεζογράφου, στο θέατρο της «Οδού Κεφαλληνίας» και 100 χρόνια σχεδόν μετά τη πρώτη του δημοσίευση. Πρωταγωνίστρια η Μπέτυ Αρβανίτη από αρχές Νοεμβρίου, η οποία στρέφει τα φώτα πάνω της και αναλαμβάνει ένα δύσκολο στοίχημα, αλλά αλλοίμονο αν με τις επιλογές της δεν είχε ενταχθεί στη συνείδηση του κοινού πως μπορεί να τα καταφέρει! Προσωπικά προβλέπω πως οι «εκπαιδευμένοι» θεατές θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα απίστευτο, από εκείνη, ρεσιτάλ ερμηνείας…
«Θα σε κάνω βασίλισσα»
Σε διασκευή και σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου, η μεταφορά της αγαπημένης κωμωδίας των Αλέκου Σακελλάριου – Χρήστου Γιαννακόπουλου θα είναι μια παράσταση – φόρο τιμής στο Θανάση Βέγγο που «στιγμάτισε» το έργο με την ερμηνευτική του δεινότητα και το χαρακτηριστικό του ταλέντο. Η ιστορία του ελληνικού θεάτρου κατέγραψε το Βασίλη Λογοθετίδη ως το πιο πετυχημένο «εργολάβο Αντώνη» ενώ το 1981 ο Γιάννης Γκιωνάκης κράτησε τον ίδιο ακριβώς ρόλο. Τριάντα χρόνια μετά (…ουκ ολίγα!) η σκυτάλη περνάει στο Παύλο Κοντογιαννίδη, που θα υποδυθεί το πάμπλουτο αλλά – με καβούρια στις τσέπες του! – σύζυγο όπου σκαρφίζεται ένα ιδιοφυές, κατά τη δική του άποψη, κόλπο προκειμένου να παιδέψει την «Ελενίτσα» Χριστίνα Αλεξανιάν και να αποσπάσει χρήματα από το πλούσιο θείο της γυναίκας του! Στο ρόλο του γόη επιχειρηματία που «θα κάνει τα γλυκά μάτια» στην όμορφη ανιψιά, ο Ιωσήφ Μαρινάκης. Στο θέατρο «Γκλόρια» από τις 20 Οκτωβρίου, σε μουσική του Διονύση Τσακνή και χορογραφίες του Φωκά Ευαγγελινού!
«Ακρότητες»
Η Δώρα Χρυσικού είναι μια κοπέλα με πολλές «περγαμηνές» στο βιογραφικό της, άγνωστες για τους περισσότερους. Αυτό που την έκανε ευρέως γνωστή είναι η συμμετοχή της στη «Ζωή της άλλης», μια τηλεοπτική επιτυχία που μπόρεσε να της δώσει μια παραπάνω ώθηση και φαίνεται να την οδήγησε σε αξιόλογες προτάσεις τόσο στη τηλεόραση όσο και στο θέατρο. Ακούγεται λοιπόν πως ο σκηνοθέτης Κωστής Τσώνος την επέλεξε ως βασική πρωταγωνίστρια, σε έργο που ανέβασε πρώτη η Κάτια Δανδουλάκη στο παρελθόν, με το τίτλο «Ακρότητες». Η ηθοποιός είναι επίσης πιθανό πως θα συνεργαστεί με το Μάνο Ζαχαράκο, ο οποίος «έσκισε» με την ερμηνεία του πριν μερικούς μήνες στο «Ο θάνατος και η κόρη» δίπλα στη Κατερίνα Λέχου και τον Αλέξανδρο Σταύρου…
Για αναφορές, δημοσιεύσεις και δελτία τύπου, μην ξεχνάτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο [email protected]