Στον κόσμο της Kλασσικής! (31/10/2011)
Με πρωταγωνίστρια… μία νότα
Παρασκευή 4 Νοεμβρίου, 20:30 Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Έχοντας ως κεντρικό στόχο την αναζωογονητική επαφή με τον απολλώνιο κόσμο του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, ο κύκλος συναυλιών «Μότσαρτ + 1» της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών ξεκινά την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου, στις 20:30 στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Παράλληλα ο κύκλος αυτός επιχειρεί να φωτίσει περαιτέρω τα κλασικά αριστουργήματα του ιδιοφυή Αυστριακού συνθέτη αντιπαραβάλλοντάς τα με αντιπροσωπευτικά έργα του 20ού αιώνα, δημιουργώντας έτσι έναν εσωτερικό διάλογο ουσίας.
Τίτλος της πρώτης συναυλίας «Αποχρώσεις μίας νότας». Μία απλή νότα αφηγείται τις «περιπέτειές» της, και με την αρωγή του μαέστρου Βασίλη Χριστόπουλου γίνεται η αφορμή ενός φανταστικού ταξιδιού στους πιο ετερόκλητους ηχητικούς κόσμους.
Η Εισαγωγή της διάσημης όπερας «Ντον Τζοβάννι», η σπινθηροβόλα Συμφωνία «του Παρισιού» και η «Σιγή και αναστροφή» του Γερμανού συνθέτη Μπερντ Άλοϊς Τσίμερμαν έχουν ως κοινή τονική αφετηρία τη νότα ρε- ρε ελάσσονα, ρε μείζονα, ρε ως ένα πολυδιάστατο τονικό κέντρο…..
Προσκεκλημένος σολίστ της βραδιάς, ο γνωστός Ρουμάνος βιολονίστας Σέρτζιου Ναστάσα, εξάρχων της Καμεράτα – Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής, συμπράττει με την Κ.Ο.Α. στο φωτεινό και ανενδοίαστα χαμογελαστό «Πέμπτο Κοντσέρτο για βιολί» του Μότσαρτ.
Λίγο νωρίτερα, στις 19.45 θα πραγματοποιηθεί δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους των εισιτηρίων.
Υπενθυμίζουμε ότι όσοι αγοράσουν εισιτήρια και για τις πέντε συναυλίες του κύκλου, θα έχουν έκπτωση 20%, ενώ έκπτωση 10% παρέχεται σε όσους αγοράσουν εισιτήρια για τέσσερεις συναυλίες.
Τα έργα: Είναι γνωστό ότι χρειάστηκε ένα μόνο βράδυ για να γράψει ο Μότσαρτ την εισαγωγή της όπερας «Ντον Τζοβάννι» – και αυτό το βράδυ ήταν ακριβώς πριν από την πρεμιέρα του έργου! Οι δραματικές ελάσσονες συγχορδίες της αρχής και το αγωνιώδες γρήγορο μέρος που ακολουθεί καθηλώνουν τον ακροατή, εισάγοντάς τον αμέσως στο κλίμα της όπερας.
Ο Μότσαρτ δεν υπήρξε μόνο ένας λαμπρός συνθέτης και δεξιοτέχνης του πιάνου, αλλά κι ένας εξαιρετικός βιολιστής. Σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, λίγο μετά την εφηβεία, και ενώ βρισκόταν στη γενέτειρά του, το Ζάλτσμπουργκ, συνέθεσε όλα τα κοντσέρτα του για βιολί, ανάμεσα τους και το κοντσέρτο αρ.5 σε λα μείζονα, ερμηνεύοντας ο ίδιος τις πρώτες εκτελέσεις.
Οι έξι μήνες που πέρασε ο Μότσαρτ στο Παρίσι το 1778 ήταν μία περίοδος δοκιμασίας για τον ίδιο, που βίωσε μία σειρά επαγγελματικών ατυχιών και μία προσωπική τραγωδία, τον θάνατο της μητέρας του. Η συμφωνία αρ.31 σε ρε μείζονα «του Παρισιού» αποτέλεσε μία από τις ελάχιστες ευτυχισμένες εμπειρίες στο ταξίδι αυτό. Γράφτηκε για τη διάσημη ορχήστρα Concerts Spirituels, μία από τις καλύτερες της Ευρώπης εκείνη την εποχή. Ο Μότσαρτ έκανε ό,τι μπορούσε για να ικανοποιήσει τα μουσικά γούστα που επικρατούσαν στη Γαλλία. Έγραψε μάλιστα στον πατέρα του ότι το κοινό τόσο ενθουσιάστηκε σε ένα μέρος, που ξέσπασε σε χειροκρότημα, διακόπτοντας τη μουσική. Είναι η πρώτη συμφωνία, στην οποία ο Μοτσαρτ χρησιμοποιεί κλαρινέτα.
Το τελευταίο συμφωνικό έργο του εξέχοντα Γερμανού συνθέτη του 20ού αιώνα Μπερντ Άλοϊς Τσίμερμαν είναι το «Σιγή και Αναστροφή», μία συναρπαστική σπουδή στο χρώμα και τη σκιά. Μέσα από μία διαρκή επανάληψη και παραμόρφωση της νότας ρε, ο συνθέτης διευρύνει τη χρονική στιγμή και την καθιστά πεδίο ενός ιδιότυπου ψυχολογικού ταξιδιού παρά την εξωτερική αίσθηση ακινησίας.
Τιμές εισιτηρίων:Φοιτητικά – Eκπτωτικά: € 5, Γ Ζώνη: € 10
Β Ζώνη: € 15, Α Ζώνη: € 20, Διακεκριμένη Ζώνη € 25
ΕΝΑΣ ΜΑΓΙΚΟΣ ΑΥΛΟΣ Peter Brook Μουσικό Θέατρο
2,3,4,5 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011/ ώρα: 20:00, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Χώρος: Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη
Μια αναπάντεχη διασκευή του περίφημου Μαγικού Αυλού, όπου η θεατρική ιδιοφυία του Πήτερ Μπρουκ συναντάει τη μουσική ιδιοφυία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ.
Μετά την «Τραγωδία της Κάρμεν» και τις «Εντυπώσεις από τον Πελλέα», η ελεύθερη απόδοση του Μαγικού Αυλού από τον Πήτερ Μπρουκ αποτελεί περισσότερο μια ποιητική επίκληση παρά μια σχολαστική διασκευή. Η σκηνοθεσία του Μπρουκ ντύνει με ένα νέο, παλλόμενο φως το αριστούργημα του Μότσαρτ. Ο συνθέτης Φρανκ Κράβτσικ υπογράφει τη μουσική διασκευή.
Σκηνοθεσία: Peter Brook
Φωτισμοί: Philippe Vialatte
Πιάνο: Franck Krawczyk, Matan Porat
Προσαρμογή: Peter Brook, Franck Krawczyk & Marie Hélène Estienne
Συμμετέχουν:
Λυρικοί τραγουδιστές: Dima Bawab, Malia Bendi-Merad, Leila Benhamza, Jean-Christophe Born, Thomas Dolie, Antonio Figueroa, Virgile Frannais, Betsabée Haas, Jan Kucera, Romain Pascal, Vincent Pavesi, Aylin Sezer, Andrian Strooper
Ηθοποιοί: William Nadylam, Abdou Ouologuem, Stéphane Soo Mongo
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Εκδοτήρια: Βασ.Σοφίας & Κόκκαλη, Αθήνα Ομήρου 8, Tηλ 210 7282333
Ημερομηνίες/ Ώρα έναρξης: 2,3,4,5 Νοεμβρίου 2011
Τιμές: Φοιτητικά: € 10, Γ Ζώνη: € 16, Β Ζώνη: € 30
Α Ζώνη: € 43 Διακεκριμένη Ζώνη: € 60
«Ο κόσμος ο μικρός, ο Μέγας!» του Οδυσσέα Ελύτη
3 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011/20:30 Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Χώρος: Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
Αφιέρωμα στον μεγάλο ποιητή για τα 100 χρόνια από τη γέννησή του. Ένα πρόγραμμα με πρωτότυπη μουσική του Γιώργου Κουρουπού που παρουσιάζει, μέσα από τη συνεργασία ποιητικού και πεζού λόγου, μουσικής και εικόνας, τις κυρίαρχες όψεις της ευαισθησίας και έκφρασης του Οδυσσέα Ελύτη: λυρισμό, αναζήτηση, τόλμη, πνευματικότητα, αισθήσεις και αυθεντικό συναίσθημα.
Μουσική: Γιώργος Κουρουπός
Καλλιτεχνική επιμέλεια: Ιουλίτα Ηλιοπούλου
Θεοδώρα Μπάκα, Τάσης Χριστογιαννόπουλος τραγούδι
Γιώργος Παναγιωτίδης βιολί
Ali Basegmezler βιόλα
Fabiola Ojeda τσέλο
Θανάσης Αποστολόπουλος πιάνο
Παιδική Χορωδία των Αρσακείων Σχολείων
Διεύθυνση χορωδίας: Χριστίνα Βαρσάμη Κούκνη
Απαγγελία: Ιουλίτα Ηλιοπούλου, Άρης Λεμπεσόπουλος
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Εκδοτήρια: Βασ.Σοφίας & Κόκκαλη, Αθήνα Ομήρου 8, Tηλ 210 7282333
Ημερομηνία/ Ώρα έναρξης: 3 Νοεμβρίου 2011/20:30
Τιμές: Φοιτητικά: € 5, Γ Ζώνη: € 9, Β Ζώνη: € 15, Α Ζώνη: € 22
Διακεκριμένη Ζώνη: € 30
“Ένα παζλ με 34 κομμάτια…”
Ένα παζλ με 34 κομμάτια, όσοι και οι καλλιτέχνες που θα συμμετέχουν σε αυτό, παρουσιάζουν οι διοργανωτές του καθιερωμένου πλέον φεστιβάλ μουσικής δωματίου «γύρω απ’ το πιάνο», που διοργανώνεται κάθε Νοέμβριο στην Αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός, υπό την καλλιτεχνική επιμέλεια της πιανίστα Αλεξάνδρα Νομίδου.
Φέτος, το φεστιβάλ ξεκινά με μια βραδιά μουσικής δωματίου, με τίτλο «Όλα σε μινόρε» με το Trio Ligeti από το Παρίσι, στο οποίο συμμετέχει η εγγονή του γνωστού Ούγγρου συνθέτη, Diana Ligeti, σε σύμπραξη με τον Γερμανό πιανίστα Nikolaus Resa στο πρώτο μέρος, και της Αλεξάνδρας Νομίδου και του βιολονίστα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, Παναγιώτη Τζιώτη στο δεύτερο μέρος, που θα παρουσιάσουν έργα Brahms, Mahler και Franck.
Η δεύτερη βραδιά, με τίτλο «Νέοι και Διάσημοι», θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Αθήνα, την περίφημη Amsterdam Sinfonietta, μοναδική στο είδος της και παγκοσμίως καταξιωμένη, με πολλές και σημαντικές ηχογραφήσεις και συνεργασίες με διάσημους σολίστ, με μόνιμη έδρα της την Αίθουσα Κοντσέρχεμπαου του Άμστερνταμ. Μαζί με την Ορχήστρα συμπράττει ως σολίστ, ένα νέο ανερχόμενο αστέρι από την Ελλάδα, η πιανίστα Θεοδοσία Ντόκου, που ζει στις Βρυξέλλες και συνεργάζεται με την Martha Argerich, για να παρουσιάσουν έργα Haydn, Shostakovich και Rota.
Η τρίτη βραδιά του Κύκλου, με τίτλο «Λιστ, και περί αυτού», είναι αφιερωμένη στο συνθέτη Franz Liszt, με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από τη γέννησή του. Στο πρώτο μέρος, οι συνθέτες Κωνσταντίνος Γρηγορίου και Στάθης Γυφτάκης εμπνέονται από μουσικά θέματα του Liszt για να δημιουργήσουν νέες συνθέσεις, κατόπιν παραγγελίας του Φεστιβάλ «γύρω απ’ το πιάνο», που θα ερμηνευτούν σε πρώτη εκτέλεση από τους πιανίστες, Λορέντα Ράμου και Δημήτρη Κούκο, ενώ ο Γιώργος Ψυχογιός θα αυτοσχεδιάσει πάνω σε μια μουσική φράση του Liszt. Στο δεύτερο μέρος, το πιανιστικό ντούο από την Ιταλία, Daniele Riviera και Gabriele Baldocci, θα παρουσιάσουν έργα του Liszt για 4 χέρια.
Μια τέταρτη βραδιά προστίθεται για πρώτη φορά φέτος στο Φεστιβάλ, με καλεσμένους τον Ουρουγουανό αυθεντικό ερμηνευτή και στενό συνεργάτη του Astor Piazzola, Pablo Zinger και την Αργεντίνα μέτζο σοπράνο Désirée Halac, στο πρώτο μέρος, και το ελληνικό συγκρότημα TANGartO, στο δεύτερο μέρος, σε ένα πρόγραμμα από τον Gardel στον Piazzola, με τίτλο “A Tango Cabaret”. Ένα πρόγραμμα που θα μας ξεναγήσει γεωγραφικά στα μέρη που αναπτύχθηκε το Tango και με ιστορικές αναφορές στους δημιουργούς του.
Οι συναυλίες του τετραημέρου αναλυτικά :
Σάββατο 5/11, ώρα 20:30
«Όλα σε μινόρε»
Α΄ μέρος
Gustav Mahler: Μέρος για Κουαρτέτο με πιάνο
Trio Ligeti [Anton Martynov, βιολί / Daniel Vagner, βιόλα / Diana Ligeti, τσέλο]
Αλεξάνδρα Νομίδου, πιάνο
Johannes Brahms: Κουαρτέτο για πιάνο και έγχορδα αρ. 3, έργο 60 σε ντο ελάσσονα
Trio Ligeti [Anton Martynov, βιολί / Daniel Vagner, βιόλα / Diana Ligeti, τσέλο]
Nikolaus Resa, πιάνο
Β΄ μέρος
César Franck: Κουιντέτο για πιάνο, δύο βιολιά, βιόλα και βιολοντσέλο, σε φα ελάσσονα
Anton Martynov και Παναγιώτης Τζιώτης βιολί / Daniel Vagner, βιόλα / Diana Ligeti, τσέλο
Αλεξάνδρα Νομίδου, πιάνο
Τιμές εισιτηρίων: 15, 10 & 5 €
Δευτέρα 7/11, ώρα 20:30
«Νέοι και διάσημοι»
Έργα Haydn, Shostakovich & Rota
Amsterdam Sinfonietta
Candida Thompson, εξάρχουσα
Σολίστ: Θεοδοσία Ντόκου, πιάνο
Τιμές εισιτηρίων: 20, 15 & 10€
Τρίτη 8/11, ώρα 20:30
«Λιστ και περί αυτού..» Αφιέρωμα στα 200 χρόνια από τη γέννηση του συνθέτη
Α΄ μέρος
Στάθης Γυφτάκης: Νέο έργο, εμπνευσμένο από ποιήματα του Σουηδού Νομπελίστα Tomas Tranströmer (Νόμπελ Λογοτεχνίας 2011) από την ποιητική συλλογή “Πένθιμη Γόνδολα” (Ο τίτλος είναι βασισμένος στο ομώνυμο έργο για πιάνο του Liszt)
Λορέντα Ράμου, πιάνο
Κωνσταντίνος Γρηγορίου: Τέσσερα Νυχτερινά για σόλο πιάνο
Δημήτρης Κούκος, πιάνο
Αυτοσχεδιασμός στον Franz Liszt
Γιώργος Ψυχογιός, πιάνο
Β ΄ μέρος
Franz Liszt: Les Préludes (μεταγραφή για 4 χέρια)
Sergei Rachmaninov: Έξι κομμάτια, έργο 11
Daniel Rivera & Gabriele Baldocci, πιάνο ντούο
Τιμές εισιτηρίων: 15, 10 & 5 €
Σάββατο 12/11, ώρα 20:30
«A Tango Cabaret» από τον Gardel στον Piazzolla
Α΄ μέρος
Pablo Zinger, πιάνο & Désirée Halac, μέτζο σοπράνο
Β΄ μέρος
Quinteto TANGartO
Λευτέρης Γρίβας, μπαντονεόν
Γιώργος Παναγιωτόπουλος, βιολί
Θωμάς Κοντογεώργης, πιάνο
Ορέστης Καλαμπαλίκης, κιθάρα
Γιώργος Αρνής, κοντραμπάσο
Τιμές εισιτηρίων: 15, 10 & 5 €
ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ
Πλατεία Αγ. Γεωργίου Καρύτση 8, Αθήνα
Ρεσιτάλ του Pieter Wispelwey
5 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011/18:30 Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Χώρος: Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος
Οι έξι σουίτες για σόλο βιολοντσέλο του J.S. Bach
Ένας από τους λίγους ερμηνευτές της γενιάς του που παίζει με την ίδια ευκολία τόσο σε βιολοντσέλο μπαρόκ όσο και σε μεταγενέστερο, ο Πήτερ Βίσπλεβεϋ συνδυάζει τεχνική αρτιότητα με βαθιά αυθεντική ερμηνεία. Οι έξι σουίτες για σόλο βιολοντσέλο του Μπαχ σε δύο ξεχωριστές συναυλίες
Α΄ ΣΥΝΑΥΛΙΑ (Σουίτες 1-3)
Johann Sebastian Bach:
– Σουίτα αρ. 1 σε σολ μείζονα, BWV 1007
– Σουίτα αρ. 2 σε ρε ελάσσονα, BWV 1008
– Σουίτα αρ. 3 σε ντο μείζονα, BWV 1009
Pieter Wispelwey βιολοντσέλο μπαρόκ
Προβλέπεται ειδική έκπτωση για όσους επιθυμούν να παρακολουθήσουν και τις δύο συναυλίες
Διπλό εισιτήριο (ειδική τιμή για είσοδο και στις δύο συναυλίες)
€ 12,00 (Φοιτητικά) – 35,00 (Β Ζώνη) – 60,00 (Α Ζώνη)
Pieter Wispelwey
Είναι ένας από τους ελάχιστους σολίστ της γενιάς του που παίζει με την ίδια ευκολία σε βιολοντσέλο μπαρόκ όσο και σε μεταγενέστερο. Η άνεση που τον χαρακτηρίζει και η τεχνική του αρτιότητα συνδυάζονται με βαθιά αυθεντική ερμηνεία, στοιχείο που κατέκτησε κριτικούς και κοινό. Το ρεπερτόριό του καλύπτει ένα φάσμα από τον Γ.Σ. Μπαχ μέχρι τον Σνίτκε και τον Έλλιοτ Κάρτερ, ενώ πολλά έργα έχουν γραφτεί ειδικά για αυτόν.
Γεννήθηκε στην Ολλανδία όπου έκανε τις πρώτες του μουσικές σπουδές, τις οποίες συνέχισε στις ΗΠΑ και τη Μ. Βρετανία. Ήταν ο πρώτος βιολοντσελίστας στην ιστορία που τιμήθηκε με το Μουσικό Βραβείο της Ολλανδίας (1992).
Δίνει συναυλίες σε όλο τον κόσμο και έχει συμπράξει με τις μεγαλύτερες ορχήστρες (Συμφωνική της Βοστόνης, του Ντάλλας, Συμφωνική ΝΗΚ και Φιλαρμονική του Τόκυο, Συμφωνική του Σύνδεϋ, φιλαρμονική του Λονδίνου, Γκεβάντχαους της Λειψίας, Καμεράτα Σάλτσμπουργκ κλπ.). Έχει συνεργαστεί με μαέστρους όπως ο Ιβάν Φίσερ, ο Έσα-Πέκκα Σάλονεν, ο Χέρμπερτ Μπλόμστεντ, ο Κεντ Ναγκάνο, ο Τον Κόοπμαν, ο σερ Ρότζερ Νόρρινγκτον κ.ά.
Εμφανίζεται στα σημαντικότερα μουσικά κέντρα του κόσμου: Λονδίνο (Ουίγκμορ Χολ), Παρίσι (Σατλέ, Λούβρο), Άμστερνταμ (Κοντσέρτχεμπαου), Βερολίνο (Κοντσέρτχαους), Μπουένος Άιρες (Τεάτρο Κολόν), Νέα Υόρκη (Λίνκολν Σέντερ) κ.α.
Ο Πήτερ Βίσπελβεϋ παίζει με βιολοντσέλο Giovanni Battista Guadagnini του 1760 και με βιολοντσέλο μπαρόκ Rombouts του 1710.
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Εκδοτήρια: Βασ.Σοφίας & Κόκκαλη, Αθήνα
Ομήρου 8, Tηλ 210 7282333
Τιμές: Φοιτητικά: € 8, Β Ζώνη: € 22, Α Ζώνη: € 35,
Διπλό εισιτήριο, Φοιτητικά: € 12, Β Ζώνη: € 35, Α Ζώνη: € 60
Η Συμφωνία του Δάντη
3 Νοεμβρίου 2011 Ώρα: 20:30
Αμφιθέατρο Ιδρύματος Β & Μ Θεοχαράκη
Λιστ-Τάουσιγκ
Πιάνο Ευαγγελία Μητσοπούλου
Το 2011 είναι διεθνώς αφιερωμένο στον Ούγγρο συνθέτη για τα 200 χρόνια από τη γέννησή του (1811). Η Συμφωνία του Δάντη σε μεταγραφή για σόλο πιάνο πρόκειται να ερμηνευθεί σε 1η εκτέλεση στην Αθήνα, καθώς και τρία έργα με κοινό χαρακτηριστικό τους ρυθμούς και τους ήχους της Λατινικής Αμερικής.
Τιμές εισιτηρίων: 25 €, 20 €, 10 €
Πακέτο Αρμονία των Αισθήσεων: Εισιτήριο συναυλίας + 25 €
Περιλαμβάνει το εισιτήριο της συναυλίας, είσοδο στην τρέχουσα έκθεση και δείπνο στο Café Merlin.
ΙΔΡΥΜΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Β & Μ ΘΕΟΧΑΡΑΚΗ Βασιλίσσης Σοφίας 9 & Μέρλιν 1, 106 71 Αθήνα
Ριχάρδος Βάγκνερ: Γνωστικός από συμπόνια
με τον Φώτη Παπαθανασίου
Έναρξη: Παρασκευή, 4 Νοεμβρίου 2011 στις 19:00
Μία σειρά από διαλέξεις του Φώτη Παπαθανασίου, προέδρου της Ελληνικής Εταιρείας Βάγκνερ, συγγραφέα και μελετητή του έργου του Βάγκνερ. Παρουσιάζονται τα Μουσικά Δράματα του συνθέτη, αλλά και το φιλοσοφικό πλαίσιο μέσα στο οποίο δημιουργήθηκαν.
Κατά τις διαλέξεις προβάλλονται και αποσπάσματα από τα ακόλουθα έργα:
1η διάλεξη_4/11/2011: Ιπτάμενος Ολλανδός, Τανχώυζερ, Λόενγκριν
2η διάλεξη_11/11/2011: Τριστάνος και Ιζόλδη, Το δαχτυλίδι του Νίμπελουνγκ
3η διάλεξη_18/11/2011: Αρχιτραγουδιστές της Νυρεμβέργης, Πάρσιφαλ
Ώρα: 19:00-21:00
Κύκλος 3 διαλέξεων: 20 € , 10 €
Μεμονωμένη διάλεξη: 10 € , 5 €
Ειδική έκπτωση 10% στους ΚΥΚΛΟΥΣ και 20% στα ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΕΣ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ. Ισχύει για ταυτόχρονη προαγορά περισσοτέρων του ενός προγραμμάτων.
ΙΔΡΥΜΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Β & Μ ΘΕΟΧΑΡΑΚΗ Βασιλίσσης Σοφίας 9 & Μέρλιν 1, 106 71 Αθήνα
Η Καμεράτα με όργανα εποχής
Συναντήσεις Ι: Ο Max-Emanuel Cencic σε έργα Handel και Vivaldi
6 Νοεμβρίου 2011 20:30 Κεντρική Σκηνή
Ο Μαξ Εμάνουελ Σένσιτς δικαίως συγκαταλέγεται στους σημαντικότερους κόντρα τενόρους της σύγχρονης διεθνούς μουσικής σκηνής. Με μια φωνή που έχει χαρακτηριστεί «φαινόμενο», επιδεικνύει την ίδια άνεση στο δεξιοτεχνικό ρεπερτόριο των castrati του 18ου αι. και στο ρομαντικό bel canto του 19ου. Ο Σένσιτς, χάρη στη μοναδική τέχνη του, μαγεύει κοινό και κριτικούς στα μεγαλύτερα θέατρα και αίθουσες συναυλιών του κόσμου. Στην πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα, ο διάσημος κόντρα τενόρος θα ερμηνεύσει μερικές από τις ωραιότερες άριες από όπερες του Χαίντελ. Η Καμεράτα, στη δεύτερη συνεργασία της με τον Σένσιτς και μετά από δύο θριαμβευτικές εμφανίσεις μαζί του σε μεγάλα φεστιβάλ μπαρόκ μουσικής στη Γαλλία, τον πλαισιώνει με υπέροχα, λιγότερο γνωστά κοντσέρτα του Βιβάλντι. Οι σολίστ της ορχήστρας ερμηνεύουν τα μοναδικά αυτά έργα σε αντίγραφα οργάνων του 18ου αι. χρησιμοποιώντας την ηχητική παλέτα της εποχής του Χαίντελ και του Βιβάλντι, μέσα από ένα πρίσμα σύγχρονης αισθητικής. Ένας δεξιοτεχνικός διάλογος των σολίστ της Καμεράτα με μια από τις σπουδαιότερες φωνές της εποχής μας.
Κόντρα τενόρος: Max Emanuel Cencic
Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Πέτρου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
Antonio Vivaldi Κοντσέρτο για έγχορδα σε σολ ελάσσονα, RV 157
George Frideric Handel “Bella Asteria” από την όπερα Tamerlano
“Benche mi sprezzi” από την όπερα Tamerlano
Antonio Vivaldi Κοντσέρτο για δύο βιολιά, δύο όμποε, φαγκότο και ορχήστρα σε ρε μείζονα, RV 564a
Σολίστ: Sergiu Nastasa: βιολί, Γιάννης Μαυρίδης: βιολί,
Γιάννης Παπαγιάννης: μπαρόκ όμποε, Δημήτρης Βάμβας: μπαρόκ όμποε
Αλέξανδρος Οικονόμου: μπαρόκ φαγκότο
George Frideric Handel “Cara sposa” από την όπερα Rinaldo
“Vano amore” από την όπερα Alessandro
Antonio Vivaldi Κοντσέρτο για βιολοντσέλο και φαγκότο σε μι ελάσσονα,
RV 409
Σολίστ: Ιάσων Ιωάννου: βιολοντσέλο,
Αλέξανδρος Οικονόμου: μπαρόκ φαγκότο
George Frideric Handel “Verdi prati” από την όπερα Alcina
“Venti turbini” από την όπερα Rinaldo
Antonio Vivaldi Κοντσέρτο για φαγκότο και ορχήστρα σε μι ελάσσονα, RV 484
Σολίστ:Αλέξανδρος Οικονόμου: μπαρόκ φαγκότο
George Frideric Handel “Se bramate” από την όπερα Serse “Come nube”
από την όπερα Agrippina
Εισιτήρια:40 – 80 – 100 €, Μειωμ. 15 €
Τα έσοδα της εκδήλωσης θα διατεθούν για την κατασκευή και τον εξοπλισμό του Κέντρου Διάγνωσης και Πρόληψης Υγείας Νέων Αθλητών «Καλλιπάτειρα» μέσα στον ευρύτερο χώρο του Γ.Ν.Ν.Θ.Α. «Η Σωτηρία».
Ο Παπουτσωμένος Γάτος Τσέζαρ Κούι
Παιδική σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Πρεμιέρα Σάββατο 29 Οκτωβρίου στις 20.00
Όπερα-παραμύθι για παιδιά σε δύο πράξεις
Ποιητικό κείμενο (1961) Μιχαήλ Λβόφσκι βασισμένο στο ομότιτλο παραμύθι του Σαρλ Περρώ
Η νέα παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής κινείται στην παραμυθένια περιοχή όπου ο μελωδικός κόσμος της όπερας συναντά τον μαγικό κόσμο του παιδικού θεάτρου. Οι μελωδίες του κορυφαίου Ρώσου συνθέτη Τσέζαρ Κουί σε συνδυασμό με την μαγική ιστορία του παραμυθιού του Σαρλ Περρώ, θα μεταφέρουν τους μικρούς και μεγάλους θεατές στον κόσμο της φαντασίας, εκεί που μόνο μέσω της τέχνης μπορούμε να μεταφερθούμε.
Με πολύχρονη θητεία στην Μικρή Πόρτα της Ξένιας Καλογεροπούλου, ο Θωμάς Μοσχόπουλος, σκηνοθετεί τον παπουτσωμένο γάτο «με τα όπλα του θεάτρου και του παραμυθιού: Το παιχνίδι, την πνευματώδη ελαφράδα, την κριτική και αυτοκριτική ματιά, τη χαρά ,την αισιοδοξία, την ευελιξία, την ανατρεπτική διάθεση, την ανεξάντλητη δημιουργικότητα, την αφαίρεση, το μυστήριο, το χιούμορ και κυρίως την φαντασία» όπως αναφέρει ο ίδιος.
Μουσική Διεύθυνση Ανδρέας Τσελίκας – Τάσος Συμεωνίδης
Σκηνοθεσία Θωμάς Μοσχόπουλος
Απόδοση ποιητικού κειμένου από τα Ρωσικά Λέλα Μασλάροβα
Προσαρμογή μεταφρασμένου κειμένου Κορνήλιος Σελαμσής
Σκηνικά Ευαγγελία Θεριανού
Κοστούμια Μαριαλένα Καποτοπούλου
Φωτισμοί Λευτέρης Παυλόπουλος
Κινησιολογία Αμαλία Μπέννεττ
Γάτος Χαράλαμπος Αλεξανδρόπουλος – Χρήστος Κεχρής
Jean Γιάννης Κάβουρας – Γιάννης Φίλιας
Ο Μεσαίος Αδελφός/Ευγενής Νίκος Κοτενίδης – Γιάννης Σελιτσανιώτης
Ο Μεσαίος Αδελφός/Δράκος Βαγγέλης Μανιάτης – Πέτρος Σαλάτας
Βασιλιάς Κώστας Ντότσικας – Δημήτρης Παπαγεωργίου
Πριγκίπισσα Χαρίκλεια Λαμπράκη – Μάϊρα Μηλολιδάκη
Χορεύουν: Αθηνά Βρούβα, Κατερίνα Κήκου, Μάγδα Λαγογιάννη, Δέσποινα Μπισμπίκη, Βερόνικα Παπαδημητρίου
Ορχήστρα και Χορωδία της Παιδικής Σκηνής Ε.Λ.Σ
Τιμές εισιτηρίων €25, €20, €15, €10
Προπώληση εισιτηρίων, από τα Ταμεία τoυ ΘΕΑΤΡΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑ, Ακαδημίας 59-61, Αθήνα Καθημερινά 9.00–21.00
Τηλ. πωλήσεις 210 3662 100, 210 3612 461, 210 3643 725
Ηλεκτρονική προπώληση www.nationalopera.gr
ΘΕΑΤΡΟ ΟΛΥΜΠΙΑ
ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ 59 – 61, ΑΘΗΝΑ-ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΡΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ημερομηνίες παραστάσεων
29, 30 Οκτωβρίου 2011-6, 13, 20 Νοεμβρίου 2011
4, 18, 20, 21, 22, 23, 24 Δεκεμβρίου 2011
11, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 24, 25, 26, 27, 29 Ιανουαρίου 2012
23, 24, 29 Φεβρουαρίου 2012
1, 2, 4, 20, 21, 28, 29, 30 Μαρτίου 2012
3, 4, 5, 6, 8 Απριλίου 2012
Ώρα έναρξης παραστάσεων 11.00 το πρωί.
Το βίντεο της εβδομάδας
Με μία λιτή σκηνοθεσία από τον Tim Albery χωρίς ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, αλλά με απλές τεχνικές έκανε πρεμιέρα ο Ιπτάμενος Ολλανδός του Βάγκνερ στο Κόβεν Γκάρντεν του Λονδίνου την εβδομάδα που μας πέρασε. Το πλάι ενός καραβιού που κάλυπτε ολόκληρη τη σκηνή σε κεκλιμένη θέση και μία λωρίδα γεμάτη νερό που υπήρχε μόνιμα μπροστά στην άκρη της σκηνής, αποτελούσαν το κυρίως σκηνικό.
Παίζοντας με τις διαστάσεις ο σκηνοθέτης κάνει το θεατή να φανταστεί το καράβι. Ένα σκοινί που κρέμεται από την οροφή, η σκιά που πέφτει πάνω στη γη όλα αυτά δίνουν την ιδέα του καραβιού.
Ο μαέστρος Marc Albrecht από την εισαγωγή μας έκανε να καταλάβουμε ότι κρατούσε πολύ καλά την ορχήστρα στα χέρια του, δίνοντας ακριβώς τον ήχο που περίμενε το κοινό να ακούσει. Ο ιπτάμενος Ολλανδός Bryn Terfel κράτησε ένα δυνατό ρόλο και η σοπράνο Anja Kampe στάθηκε επάξια στο πλευρό του. Ιδιαίτερη η σκηνή μεταξύ τους που πλησιάζει η δική του μοίρα με τη δική της θέληση για τη λύτρωσή του. Δυναμική η παρουσία της χορωδίας, γεμάτος ήχος, με λυρικότητα, μ έκανε να αναρωτηθώ πως θα απέδιδε το έργο μία γερμανική χορωδία που είναι ακόμα πιο δυναμική.
Εδώ σε μία ηχογράφηση του 1960 από την Orchestra of the Royal Opera House, Covent Gardenπου έγινε στο Walthamstow Town Hall του Λονδίνου.