Πάνος Μουζουράκης Βαγγέλης Ασημάκης: «Αυστηρώς Ακατάληπτο» το tralala.gr ήταν εκεί
Αυτοδημιούργητος, κατάφερε να ξεχωρίσει μέσα από μια μακρόχρονη πορεία στο χώρο της μουσικής και να εκμεταλλευτεί όλες τις ευκαιρίες που το δόθηκαν χωρίς όμως ποτέ να συμβιβάσει τη προσωπικότητά του. Αυτό μερικές φορές του βγήκε σε κακό, ιδίως την περίοδο πριν από δύο χρόνια, όταν και έγινε στόχος εθνικιστών για το (ίσως άστοχο) χιούμορ του, με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου. Σήμερα, σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο, οι ίδιες δηλώσεις ίσως και να χαιρετίζονταν ως πολιτική σάτιρα, αλλά και πάλι αυτό είναι μακριά από το τι θέλει να πετύχει. Σκοπός του είναι να κάνει τον κόσμο να περνάει καλά και να το καταφέρνει περνώντας και ο ίδιος καλά.
Η δισκογραφία του αποτελείται από δύο album πολυσυλλεκτικά σε ύφος και περιεχόμενο, που χαρακτηρίζονται πέρα από το χιούμορ και τη ζεστή φωνή του, κι από μια λυρική ευαισθησία που συχνά μένει στη σκιά της πληθωρικής του προσωπικότητας.
Και μπορεί η πλειοψηφία του κόσμου να τον έμαθε από τη τηλεόραση και (λιγότερο) από το θέατρο, αλλά ο χώρος στον οποίο ο Μουζουράκης πραγματικά λάμπει είναι η μουσική σκηνή. Συνεργάζεται εδώ και πάρα πολλά χρόνια με το Σταυρό του Νότου, παρουσιάζοντας κυρίως θεματικές παραστάσεις και συνήθως παρέα με συνοδοιπόρους του μουσικούς. Τις συνεργασίες του με τον Γιώργο Μυλωνα και τον Λεωνίδα Μπαλάφα ακολουθεί η φετινή χειμερινή του πρόταση παρέα με τον Βαγγέλη Ασημάκη σε μια παράσταση υπό τον τίτλο «Αυστηρώς Ακατάληπτο».
Ο Βαγγέλης Ασημάκης αν και όχι ευρέως γνωστός στο πλατύ κοινό, έχει τη δικιά του μερίδα ‘φίλων’ που τον έμαθαν μέσω του Σταυρού του Νότου. Γαλουχημένος και αυτός μέσα στο πνεύμα του Γιάννη Ζουγανέλη, ο οποίος και τον πρωτοσύστησε στο κόσμο, έχει παρουσιάσει μια όχι αλματώδη, αλλά σταθερή εξέλιξη, στη πορεία της οποίας διατήρησε τη μουσική του ακεραιότητα.
Η όμορφη αισθαντική φωνή του σε συνδυασμό με το έντεχνο-ροκ ύφος του, «κουμπώνουν» άψογα με την τρέλα και τον αυθορμητισμό του Μουζουράκη και συνθέτουν ένα μουσικό δίδυμο που αλληλοσυμπληρώνεται.
Στο Σταυρό του Νότου φτάσαμε λίγο γύρω στις 22:15. Ο κόσμος ελάχιστος εκείνη την ώρα, αλλά σιγά σιγά αυξανόταν, και όταν η ώρα έφτασε κοντά στις 23:00 το Club είχε σχεδόν γεμίσει. Οι Μουζουράκης- Ασημάκης ανέβηκαν στη σκηνή συνοδευόμενοι από πέντε μουσικούς (τους Κώστα Μαδεμλή στη κιθάρα, Μιχάλη Καπηλίδη στα τύμπανα, Δημήτρη Φροσίνη στο Μπάσο, Γιάννη Οικονομίδη στη τρομπέτα και Αστέρη Παπασταματάκη στα πλήκτρα) και ξεκίνησαν με τη μία να κάνουν πλάκα με τα άδεια (για την ώρα) τραπέζια μπροστά στη σκηνή.
Mad About You/Αφορμές:
Το πρόγραμμα ξεκίνησε με “Η σκιά μου είσαι εσύ”, “Δε Γυρνάω”, “Θεές Γοργόνες” (με τον Μουζουράκη να τραγουδάει ξαπλωμένος στα μπροστινά τραπέζια), “Το Πινέλο” και το πρώτο ‘Hit’ της βραδιάς, “Το πιο γλυκό κομμάτι” από τον Πάνο, στο οποίο ο Βαγγέλης ‘απαντάει’ με μια δραματική ερμηνεία της διαφήμισης της “ΙΟΝ αμυγδάλου” !
Το πιο γλυκό κομμάτι/ΙΟΝ Αμυγδάλου:
Συνέχεια με “Μου λες”, “Γυναίκα” (με τον Βαγγέλη Ασημάκη να δίνει ρεσιτάλ σαν εναλλακτικός Θηβαίος) και ένα συγκλονιστικό mash-up του “Σ’εχω βρει και σε χάνω” (Μποφίλιου) με το “Μια Βουτιά” του Μουζουράκη το οποίο ακολουθείται από άλλο ένα ‘παιχνιδιάρικο’ mash-up του “Mad About You” με τις “Αφορμές”.
Σ’ έχω βρει και σε χάνω/Αφορμές:
Ακολουθούν “Σοφίτα”, “Μπαρ 55”, “Μικρή Πτητική Θεολογία”, “Νύχτες Σαββάτου” και μια κωμική ερμηνεία στο “Παμ” από Μακρινά Ξαδέρφια. “Σε Συνήθισα”, “Πλημμύρες”, “Φτάσε στον Πάτο” για συνέχεια, ενώ η “Αιτία του κακού” είναι το ‘ερωτικό’ κομμάτι που διαλέγουν να αφιερώσουν σε έναν εορτάζοντα μέσα στο κοινό (η κοπέλα του εορτάζοντα) είχε ζητήσει να του αφιερώσουν ένα ερωτικό κομμάτι. Το τραγούδι (του Μιχάλη Εμιρλή) μιλάει για κάποιον που έχει πρόβλημα επειδή δεν ‘πηδάει’). «Σε έναν χωρισμό φταίνε πάντα δύο… Αυτή και η Μάνα της!!!» μας λέει ο Πάνος και ακολουθεί το υπέροχο ‘σόκιν’ “Τι μαλάκας ήμουν” που κάνει αυτούς που δεν το ήξεραν να ξεκαρδιστούν.
Τι μ@λ@κ@ς ήμουν:
Το χιουμοριστικό κομμάτι της βραδιάς συνεχίζεται με το “Σαλάμι” ενώ το πρώτο μέρος της παράστασης ολοκληρώνεται με το “Μικρή μου Μάγισσα” (σε ερμηνεία Βαγγέλη Ασημάκη), “Like a Hobo” και “Για το Ράδιο”.
Μικρή μου Μάγισσα:
Μετά από ένα μισάωρο διάλλειμα, δύο τραγουδιστές επιστρέφουν στη σκηνή με μια ενότητα «αφιερωμένη στην Ελλάδα» απαρτισμένη από “Αχ Ελλάδα”, “Για την Ελλάδα” και “Welcome to Greece” και μετά έρχεται μια μικρή ‘ταξιδιάρικη’ ενότητα με “Ταξίδι για να σε βρώ” και το θέμα του James Bond να προλογίζει το “Δρόμο”.
Ο Δρόμος (James Bond Theme):
Ακολουθεί ένας μονόλογος του Μουζουράκη σαν πρόλογος για την “Audition στον Διονύση Σαββόπουλο” (που το είπε a capella) όπου περιγράφει όλο το (ξεκαρδιστικό) σκηνικό της ακρόασής του από τον ‘Νιόνιο’ και μετά το “Αηδονι στην Κερασιά” του Σαββόπουλου το οποίο αποδομεί πλήρως στην εισαγωγή του!
Audition στον Διονύση Σαββόπουλο (+ Εισαγωγή):
Το πρόγραμμα συνεχίζει με”Παράξενη ιστορία”, “Ζήτω τα Λαϊκά Κορίτσια”, “Όπου κι αν πήγα” και “Βάστα Καρδιά”. Κάπου εκεί Μουζουράκης και Ασημάκης μας περιγράφουν το πώς ο Μιχάλης Λαδάς (υπεύθυνος του Σταυρού του Νότου) ήθελε να εντάξουν ξένο ρεπερτόριο στο πρόγραμμα για να γίνει πιο εμπορικό. Ο Μουζουράκης συμφωνούσε αλλά ο Ασημάκης τον έπεισε ότι για κάθε ξένο τραγούδι υπάρχει αντίστοιχο ελληνικό. Κάπως έτσι μας παρουσιάζουν ένα διασκεδαστικό medley από ξένα και ελληνικά πασίγνωστα ποπ και rock n roll τραγούδια, μεταξύ των οποίων “” “” “Blue Suede Shoes” “Great Balls of Fire” “Labada” “Τα πρόστυχα τα μαύρα τα εσώρουχα σου” “Τσικαμπούμ” και “Λάμπω”.
Μεγάλο Medley (Ελληνικά vs. Ξενα):
Η συνέχεια έχει τη μεγαλύτερη επιτυχία του Πάνου Μουζουράκη με “Φίλα με Ακόμα”, μια ελεγειακή εκτέλεση στο “Δώσε Σημασία” και ο ακυκλοφόρητος “Στόχος (Μάντεψε Ποιος Φταίει)”.
Φίλα με ακόμα:
Η βραδιά ολοκληρώνεται με τα “Χέρια” όπου μέσα στο τραγούδι μπήκαν στροφές ειδικά γραμμένες για κάθε συντελεστή της παράστασης. Αν μη τι άλλο μια πρωτότυπη και ‘ευαίσθητη’ παρουσίαση των συνεργατών του διδύμου. Για το τέλος της βραδιάς ανέβηκε και ο Μηδενιστής στη σκηνή που μίλησε με θερμά λόγια για τους δύο ερμηνευτές, αλλά χωρίς να τους κάνει το χατίρι να μοιραστεί καμιά ‘ρίμα’ μαζί τους.
Δώσε Σημασία:
Ο κόσμος στο Σταυρό του Νότου είχε μείνει αμετακίνητος στις θέσεις του, οπότε για αναμενόμενο encore ο Μουζουράκης επιφύλαξε μια πολύ ‘δραματική’ ερμηνεία στο “Τώρα αυτό πώς να στο πω” και ο Ασημάκης κλείνει οριστικά τη βραδιά με το “Όσα σου φανέρωσα” και μας λέει την αποχαιρετιστήρια «καλημέρα» (είχε πάει πια 3:00 ξημέρωμα Τρίτης).
Τώρα αυτό πώς να στο πω:
Όσο αντιεμπορική μέρα και να είναι η Δευτέρα, όσο μαύρο και να είναι το γενικότερο κλίμα, στο Σταυρό του Νότου, για τέσσερις περίπου ώρες, ο Πάνος Μουζουράκης και ο Βαγγέλης Ασημάκης μας διασκέδασαν, μας έκαναν να γελάσουμε, να ξεχαστούμε και να ‘ταξιδέψουμε’. Τι περισσότερο να ζητούσαμε;