Συνέντευξη: Γιώργος Τεντζεράκης
Γιώργο καλώς μας ήρθες στη Θεσσαλονίκη, σε συναντάμε εδώ στο Maison Crystal με αφορμή το live που έχεις απόψε και έχω να σημειώσω ότι το τελευταίο χρόνο μας έρχεσαι συχνά, τι είναι αυτό που σε φέρνει τόσο τακτικά σε αυτή τη πόλη;;
Οι προτάσεις, διότι για να πας σε ένα μέρος πρέπει αρχικά να υπάρχει η πρόταση, από κει και πέρα με τη Θεσσαλονίκη έχω πλέον αναπτύξει σχέσεις αγάπης γιατί πέρυσι πέρασα εδώ μια χρονιά πάρα πολύ δυνατή, απέκτησα πάρα πολλούς φίλους εδώ και είναι χαρά μου κάθε φορά που έρχομαι, γιατί θυμάμαι στιγμές που έχω ζήσει σε αυτό το όμορφο μέρος. Ο κόσμος είναι διαφορετικός, είναι μια διαφορετική προσέγγιση και στη νυχτερινή ζωή που εμένα μου πηγαίνει πάρα πολύ.
…μπήκα στη δισκογραφία με μια παραγωγή που τότε τα είχε πληρώσει όλα η εταιρεία, επιμελήθηκε όλα τα έξοδα. Ήμουν από τους τελευταίους τυχερούς που τους δόθηκε αυτό το προνόμιο ομολογουμένως.
Ξέρω ότι ασχολείσαι με τη μουσική από πάρα πολύ μικρός, πηγαίνοντας αρχικά σε ένα ωδείο για να μάθεις κιθάρα, τι ήταν αυτό που σε ώθησε να ασχοληθείς με τη μουσική;;
Η μουσική ξεκίνησε για μένα ως χόμπι, άρχισα να μαθαίνω κιθάρα από δέκα χρονών και δε φανταζόμουν ποτέ ότι θα ασχοληθώ επαγγελματικά. Στα 17 μου μαζί με ένα φίλο μου παίζαμε απλά σε κάποια μαγαζιά.
Είχες κάποιους καλλιτέχνες ως πρότυπα και έλεγες, ας πούμε πως θα ήθελες να ακολουθήσεις τη πορεία τους;
Όχι, τότε απλά μαζεύαμε τραγούδια που μας άρεσαν και τα παίζαμε μαζί με κάποιους φίλους, απλώς κάποια στιγμή μέσω ενός γνωστού υπήρχε ένα μαγαζί μικρό που ήθελε να διοργανώσει ένα live οπότε μας κάλεσε και το κάναμε εμείς αυτό το live. Είχε πάει πάρα πολύ καλά παρόλο που εμείς είχαμε πάει εκεί για να κάνουμε αυτό που κάναμε και στο σπίτι μας, μας ζήτησαν να το κάνουμε αυτό κάθε Σάββατο.
Πως ήρθε η πρόταση για τη πρώτη δισκογραφική δουλειά;
Ξεκίνησα το 2007 με το πρώτο μου δίσκο στην Legend, τότε έκανα μαθήματα φωνητικής με τη Σοφία τη Βόσσου, και κάποια στιγμή είχε έρθει στο Σταυρό του Νότου όπου και τραγουδούσα μαζί με το διευθυντή της εταιρείας μου και μου κάνανε πρόταση να κάνω το πρώτο μου δίσκο. Βγήκε από την impact και έτσι μπήκα στη δισκογραφία με μια παραγωγή που τότε τα είχε πληρώσει όλα η εταιρεία, επιμελήθηκε όλα τα έξοδα. Ήμουν από τους τελευταίους τυχερούς που τους δόθηκε αυτό το προνόμιο ομολογουμένως. Και λέω τυχερός γιατί δε θα μπορούσα να κάνω αυτό το βήμα μόνος μου διαφορετικά, διότι δεν είχα αυτή τη δυνατότητα.
Έτσι μπήκα και επαγγελματικά στο χώρο της μουσικής πια, ουσιαστικά το 2007 μπήκα στη δισκογραφία, γιατί μέχρι τότε μπορεί να ζούσα οικονομικά από αυτό αλλά παράλληλα σπούδαζα, είχα ανοιχτούς τους ορίζοντες ότι μπορώ να κάνω και κάτι άλλο, ότι μπορεί η μουσική να τραβήξει ως ένα σημείο και μετά να ασχοληθώ με μια άλλη δουλειά. Παρόλα αυτά τελείωσα και τις σπουδές μου, ασχολήθηκα και με τη μουσική και ακόμη και τώρα συνεχίζω και τα κάνω και τα δύο.
Στο ξεκίνημα σου στη δισκογραφία εκτός από τη Σοφία Βόσσου υπάρχουν άλλα άτομα που σε βοήθησαν πολύ και θα ήθελες να τα ευχαριστήσεις γι’ αυτό;
Κοίταξε η Φωτεινή Σαββατιανού, δε το έχω πει σε συνέντευξη αυτό, είναι ένα σημαντικό πρόσωπο για μένα, είναι μια πολύ σπουδαία τραγουδίστρια με την οποία τραγουδούσαμε μαζί, με τη συνοδεία του μαέστρου μου και δάσκαλού μου στη κιθάρα του Θοδωρή του Ξυδιά. Η φωτεινή ουσιαστικά ήταν εκείνη που με παρότρυνε να ξεκινήσω τα μαθήματα με τη Σοφία (Βόσσου) και ουσιαστικά τα υπόλοιπα έγιναν μέσα σε δυο μήνες. Μέχρι τότε παρόλο που τραγουδούσα σε σκηνές όπως ο Σταυρός του Νότου και μεγάλα μαγαζιά, δεν είχα κάποια πρόταση για δισκογραφική δουλειά, ή κάποιο τρόπο για να προσεγγίσω μια δισκογραφική εταιρεία. Νομίζω λοιπόν ότι στη Φωτεινή οφείλω το γεγονός ότι μου έδωσε την αφορμή να ξεκινήσω μαθήματα με τη Σοφία, να έρθει η εταιρεία να με ακούσει και να κάνω έτσι μια αρχή.
Επίσης οι μουσικοί που ήταν δίπλα μου όλα αυτά τα χρόνια και παίζαμε μαζί, και πάρα πολλοί άλλοι άνθρωποι που με βοήθησαν ανιδιοτελώς και χωρίς ανταλλάγματα και δε μπορώ να τους αναφέρω ένα έναν γιατί φοβάμαι πως κάποιον θα ξεχάσω και είναι άδικο.
…η λέξη Σ’αγαπώ για μένα είναι μια πολύ σημαντική λέξη που δε τι λες εύκολα, αλλά όταν τι λες πρέπει να την εννοείς. Στη ζωή είναι ωραίο να κρατάς και κάτι για τον εαυτό σου, να μη τα λες όλα, να μη τα δίνεις όλα.
Διάβασα σε κάποια συνέντευξή σου, πως όταν είδες τη διαφήμιση για το Eurovoice είπες ότι σε αυτό τον διαγωνισμό θέλω να συμμετάσχω, έτσι είναι λοιπόν; Πες μας πως αποφάσισες να πάρεις συμμετοχή στο διαγωνισμό;
Το είδα στο διαδίκτυο και το γεγονός ότι ψήφιζε ο μόνο κόσμος με έκανε να πάρω την απόφαση να συμμετάσχω σε αυτό το διαγωνισμό.
Σε αυτή σου τη προσπάθεια ανταμείφτηκες παίρνοντας τη τέταρτη θέση με το τραγούδι σου “Τι παραπάνω”, πόσο σε βοήθησε αυτό στη μετέπειτα πορεία σου στη μουσική;
Με βοήθησε στο να ακουστεί το κομμάτι και να μαθευτεί περισσότερο η δουλειά μου στο κόσμο. Να παιχτεί το τραγούδι μου στα ραδιόφωνα, που το στηρίξανε πολύ και προς μεγάλη μου έκπληξη και χαρά διαπιστώνω ότι ακόμα και τώρα μετά από 2 χρόνια που κυκλοφορεί το τραγούδι παίζεται ακόμα το ίδιο ίσως και περισσότερο απ’ ότι στην αρχή.
Η έμπνευση βγαίνει μέσα από τη ζωή, κάποιοι γράφουν και φανταστικές ιστορίες, εγώ γράφω βιωματικά, μου αρέσει να αναμοχλεύω, το παρόν, το παρελθόν, το μέλλον και να γράφω για πράγματα που θέλω να πω μέσα από τα τραγούδια μου.
Ο τελευταίος σου δίσκος τιτλοφορείται “Πιο κοντά σου” , και ξέρω ότι τον ετοίμαζες αρκετό καιρό πριν κυκλοφορήσει πράγμα που σημαίνει πως έκανες προσεχτικά τις επιλογές των κομματιών. Πες μας δυο λόγια γι’ αυτό το δίσκο.
Τον δουλεύαμε γύρο στα δύο χρόνια η αλήθεια, ο δίσκος αυτός είναι ένας δίσκος που έγινε ακούγοντας και επιλέγοντας μέσα από πολλά τραγούδια, αυτά τα έντεκα τραγούδια που υπάρχουν μέσα. Ένας πολύ σημαντικός δημιουργός ασχολήθηκε με αυτό ο Θάνος ο Παπανικολάου, ο οποίος είναι από τη Θεσσαλονίκη και είναι για μένα ο πιο σημαντικός δημιουργός της γενιάς του. Μου χάρισε εφτά τραγούδια στο δίσκο αυτό, τα οποία επιμελήθηκε και έγραψε στίχους και μουσική. Θεωρώ ότι με αντιπροσωπεύουν, δεν τα έβαλα για να συμπληρώσω ένα δίσκο, ήθελα να μαζέψω έντεκα τραγούδια που τα έβλεπα σαν μονάδες.
Έχεις δύο πολύ όμορφες συνεργασίες μέσα σε αυτό το δίσκο, η μία είναι με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου που όπως έχεις πει ήταν ένα όνειρο που πραγματοποιήθηκε και η άλλη με τον φίλο σου και συνάδελφό σου Μιχάλη Εμιρλή, πες δυο λόγια για αυτές τις συνεργασίες.
Με το Μιχάλη είμαστε πολύ φίλοι, έχουμε περάσει μουσικές στιγμές μαζί, έχουμε τραγουδήσει μαζί σε όλη την Ελλάδα, και έχουμε φτιάξει μια φιλία η οποία διαρκεί στο χρόνο, έτσι γράψαμε και αυτό το τραγούδι το 2009 το “Ένα χειμώνα ζω”. Τη μουσική σε αυτό το κομμάτι την έβαλε ο Μιχάλης και τους στίχους εγώ. Όταν μπαίνουν δυο φίλοι να γράψουν στο στούντιο δεν μπορείς να το δεις απλά και μόνο σαν συνεργασία, πλέον με το Μιχάλη έχουμε άλλη επαφή, στο στούντιο γελάγαμε, παίζαμε , είπαμε το κομμάτι μεν αλλά είναι σημαντικό να τραγουδάς με ένα φίλο σου ένα τραγούδι. Ήταν το επιστέγασμα της φιλίας μας αυτό το τραγούδι. Η συμμετοχή του Βασίλη Παπακωνστατίνου σε αυτό το δίσκο , ήταν σαφώς ένα όνειρο που πραγματοποιήθηκε και μια πολύ σημαντική στιγμή – στολίδι του δίσκου αυτού.
Το τραγούδι που ερμηνεύετε μαζί με το Βασίλη Παπακωνσταντίνου έχει το τίτλο “Μελίνα”, γιατί επέλεξες να δώσεις το συγκεκριμένο όνομα σε αυτό το τραγούδι;;
Αφού το τραγούδι λέει “θα σου μιλήσω για όλα εκείνα που βρήκα μέσα σου Μελίνα”, αυτό το όνομα μου πήγαινε περισσότερο, θεωρώ ότι είναι από τα πιο ερωτικά ονόματα. Επίσης θα σου πω και κάτι ακόμα, κάποια στιγμή ένας καλοπροαίρετος δημοσιογράφος, μου είχε πει ………έχεις φανταστεί ποτέ ότι το τραγούδι αυτό θα μπορούσε να λέγεται για τη Μελίνα Μερκούρη…… , και πραγματικά μου δημιουργήθηκε μια εικόνα στο μυαλό μου ότι το τραγούδι αυτό θα μπορούσε να το τραγουδάει ο Ζιλ Ντασεν στη Μελίνα Μερκούρη. Είναι ένα πολύ ερωτικό τραγούδι, και αυτά που βγαίνουν από τη ψυχή μου, γίνονται τραγούδια συνήθως και έτσι έχει γίνει με όλα μου τα τραγούδια.
Στο δίσκο αυτό έχεις ένα τραγούδι που μου αρέσει πολύ το “Το Σ’αγαπώ είναι μεγάλη απειλή”, έτσι είναι λοιπόν τα πράγματα; πιστεύεις ότι το Σ’αγαπώ είναι μεγάλη απειλή;;
Τον στίχο τον έχει γράψει ο Θάνος (Παπανικολάου) και λέει ….το Σ’αγαπώ είναι μεγάλη απειλή, θέλει μαγκιά όταν στα χείλη σου θα μπει……εμένα προσωπικά με αντιπροσωπεύει πάρα πολύ γιατί πιστεύω ότι η λέξη Σ’αγαπώ και κάποιες άλλες λέξεις, σαφώς είναι ωραίο να ακούγονται αλλά πρέπει να έχουν και τη σημασία που τους αξίζει. Δηλαδή ξαφνικά αγαπάμε όλοι, όλους αλλά ποτέ δε ξέρεις ποιος είναι αυτός που σε αγαπάει πραγματικά, γιατί η αγάπη είναι θυσία και πολλά άλλα πράγματα. Οπότε η λέξη Σ’αγαπώ για μένα είναι μια πολύ σημαντική λέξη που δε τι λες εύκολα, αλλά όταν τι λες πρέπει να την εννοείς. Την έχω πει στη ζωή μου ελάχιστες φορές αλλά όταν τη λέω την εννοώ με όλη τη σημασία της λέξης. Στη ζωή είναι ωραίο να κρατάς και κάτι για τον εαυτό σου, να μη τα λες όλα , να μη τα δίνεις όλα.
Είμαι ερωτευμένος, δε φοβάμαι να πω αυτά που αισθάνομαι και δε φοβάμαι να στηρίξω αυτά που νιώθω. Είμαι καλά σε αυτό και γι’ αυτό είμαι καλά και στα υπόλοιπα.
Μάλλον ανήκεις στη κατηγορία των ανθρώπων που προτιμούν να δείχνουν την αγάπη τους έμπρακτα και λένε Σ’αγαπώ σπάνια και όταν πραγματικά το εννοούν.
Εννοείτε, για μένα το Σ’αγαπώ είναι αιώνιο, όταν πεις Σ’αγαπώ, αγαπάς για πάντα και όχι για ένα χρόνο.
Εκτός από ερμηνευτής, είσαι παράλληλα στιχουργός και συνθέτης και μιας και μιλάμε για συναισθήματα, πες μου λίγο τι είναι αυτό που σε εμπνέει έτσι ώστε να γράψεις ένα κομμάτι;; Συναισθήματα, εικόνες από το παρελθόν, το παρόν, φανταστικές ιστορίες ίσως;
Η έμπνευση βγαίνει μέσα από τη ζωή, κάποιοι γράφουν και φανταστικές ιστορίες, εγώ γράφω βιωματικά, μου αρέσει να αναμοχλεύω, το παρόν, το παρελθόν , το μέλλον και να γράφω για πράγματα που θέλω να πω μέσα από τα τραγούδια μου.
Συνήθως είναι ερωτικά αυτά που γράφω, εύχομαι να γράψω και κοινωνικά κάποια στιγμή. Όταν δεν είμαι καλά, γράφω στίχους, όταν είμαι καλά γράφω περισσότερο μουσική. Αυτή τη περίοδο επιλέγω να παίρνω τραγούδια από στιχουργούς τα οποία μελοποιώ.
Θέλω να συνεργαστώ με ανθρώπους που έχουν αφήσει καλά τραγούδια στο χώρο και έχουνε γράψει μια ιστορία, που είναι αξιοσημείωτη και αξιέπαινη, με καλλιτέχνες που δεν είναι φωτοβολίδες.. με ανθρώπους που όταν μπουν στο βιογραφικό μου να είμαι υπερήφανος γι’αυτό.
Πως επιλέγεις ποια τραγούδια θα ερμηνεύσεις σε κάθε live, πέρα από τα τραγούδια που υπάρχουν στη προσωπική σου δισκογραφία;
Βάζω τον εαυτό μου στη θέση του ακροατή, και σκέφτομαι τι θα ήθελα να ακούσω. Έτσι επιλέγω κάθε φορά τα τραγούδια που θα ακουστούν σε κάθε live. Αλλά παράλληλα βλέπω και το κόσμο, πως ανταποκρίνεται στα τραγούδια, αν ανταποκρίνεται θετικά σε ένα κομμάτι ή αρνητικά σε κάποιο άλλο, γιατί πρέπει να αφουγκράζεσαι το κόσμο που σε ακολουθεί για να μπορείς να τον κάνεις να συμμετέχει σε όλο αυτό.
Μιας και μιλάμε για την ανταπόκριση του κόσμου στα live, πόσο έχει αλλάξει αυτό στη σημερινή εποχή που τα πράγματα έχουν δυσκολέψει αρκετά και από οικονομικής πλευράς αλλά και από πλευράς διάθεσης;
Αναμφισβήτητα ο κόσμος είναι πιεσμένος, προσωπικά θεωρώ ότι είμαι από τους τυχερούς, που δεν έχουν βιώσει ακόμα τόσο πολύ την οικονομική – γενική κρίση όπως ακούγεται. Ευτυχώς έχω δουλειά και προτάσεις για εμφανίσεις και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Μπορεί να έχω μειώσει κάπως τα χρήματα, αλλά έχω δουλειά. Μπορώ να παρουσιάσω τα τραγούδια μου αξιοπρεπέστατα και με καλές συνθήκες. Ο κόσμος είναι προβληματισμένος, και αν δεν είναι προβληματισμένος για τη δική του θέση εργασίας, είναι για τη θέση εργασίας κάποιου αγαπημένου του προσώπου. Βλέπω ότι ο κόσμος πια δύσκολα διασκεδάζει και πιο δύσκολα ανοίγεται, νομίζω ότι η κρίση πέρα από τη τσέπη, έχει επηρεάσει πολύ την επικοινωνία των ανθρώπων. Διαπιστώνω από τη πλευρά του καλλιτέχνη που είναι πάνω στη σκηνή, είναι ότι ο κόσμος για να χαλαρώσει και να αφήσει τα προβλήματα εκτός μαγαζιού, χρειάζεται διπλάσια προσπάθεια, από τους μουσικούς και τους τραγουδιστές απ’ ‘ότι χρειαζόταν πριν.
Τη μελαγχολία τη συναντάς συχνά στα πρόσωπα των ανθρώπων, όταν είσαι επί σκηνής και αυτό δύσκολα γίνεται βλέμμα χαράς. Σκοπός μου είναι ο κόσμος που έρχεται να με ακούσει, να αφήσει για λίγο τα προβλήματά του εκτός μαγαζιού και γι’ αυτή τη λίγη ώρα να διασκεδάσει. Αυτό αποτελεί μεγάλη ικανοποίηση στη δουλειά μας αν επιτευχθεί.
Τι άλλο μπορεί να φέρει ικανοποίηση σε ένα καλλιτέχνη μέσα από τη δουλειά του; Το να πάει καλά ο δίσκος του; το να ακουστεί το τραγούδι του στα ραδιόφωνα, το να είναι αναγνωρίσιμος ίσως;;
Θα σου μιλήσω προσωπικά, η δουλειά που κάνουμε ξεκινάει από μία ανάγκη ψυχοθεραπείας πρώτα του εαυτού μας, όταν τραγουδάμε πρώτα τον εαυτό μας θεραπεύουμε και βγάζουμε τη ψυχή μας πάνω στη σκηνή και μετά αυτό μπορεί να γίνει αφορμή να περάσουν καλά και αυτοί που έρχονται για να σε ακούσουν. Δε μπορείς να κάνεις αυτή τη δουλειά αν σκέφτεσαι μόνο τι λεφτά θα πάρεις, γιατί και αυτό φαίνεται, το καταλαβαίνει ο κόσμος. Άρα λοιπόν ξεκινάει από μια ανάγκη που είναι πρώτα του ερμηνευτή, που ούτως συ άλλως μέσα από αυτό ικανοποιείται, και μετά όταν αυτό πολλαπλασιάζεται και ενώνεται με τις ανάγκες των άλλων ανθρώπων, βγαίνει μια μαγική χημεία και ενέργεια στο χώρο όπου συνυπάρχουνε. Αυτό είναι το πιο ουσιαστικό και η ικανοποίηση που παίρνουμε από τη δουλειά μας, όλα τα άλλα έρχονται δευτερεύοντα. Σαφώς νιώθεις μια ικανοποίηση όταν ο κόσμος σου ζητάει να πεις δικά σου τραγούδια, και αυτό μου συμβαίνει, αλλά το πιο σημαντικό είναι να φύγει ικανοποιημένος από αυτό που θα δει και που θα ακούσει.
Ο χώρος της μουσικής, είναι ένας χώρος που στηρίζεται πολύ στις επιφανειακές σχέσεις των ανθρώπων, πολλές φορές βλέπεις κάποιους που μπορεί να μην έχουν καλές σχέσεις, παρόλα αυτά όταν βρίσκονται σε δημόσιους χώρους προσποιούνται και εμένα η προσποίηση δε μου πηγαίνει καθόλου. Δε μου αρέσει το δήθεν.
Σε πάω στην αντίπερα όχθη και αφού μου είπες τι σε γεμίζει χαρά μέσα από τη δουλειά σου, τώρα θέλω να μου πεις τι σε χαλάει πιο πολύ μέσα στο χώρο αυτό, της μουσικής βιομηχανίας.
Ο χώρος της μουσικής, είναι ένας χώρος που στηρίζεται πολύ στις επιφανειακές σχέσεις των ανθρώπων, πολλές φορές βλέπεις κάποιους που μπορεί να μην έχουν καλές σχέσεις, παρόλα αυτά όταν βρίσκονται σε δημόσιους χώρους προσποιούνται και εμένα η προσποίηση δε μου πηγαίνει καθόλου. Δε μου αρέσει το δήθεν.
Συνάντησες δυσκολίες σε αυτό το χώρο, τα χρόνια αυτά που υπηρετείς το τραγούδι;
Πολλές δυσκολίες, όταν μπαίνεις στη διαπροσωπική σχέση των ανθρώπων το χρήμα και η δόξα, δημιουργούνται πολλά προβλήματα. Η δουλειά αυτή έχει δύο πράγματα χρήμα και δόξα, χρήμα γιατί δεν δουλεύεις για 3 ευρώ την ώρα, που σημαίνει πως δε ξέρεις, πως βγαίνει το μεροκάματο του απλού ανθρώπου και δόξα γιατί έχεις τον έπαινο των γύρο σου , πολύ εύκολα σε θαυμάζουν και σου λένε όμορφα λόγια. Άρα έχεις χρήμα και δόξα, αυτά τα δύο διαβολικά πράγματα, γιατί διαβολικά είναι, όταν μπαίνουν ανάμεσα στους ανθρώπους τα διαλύουν όλα, καταστρέφουν τις διαπροσωπικές σχέσεις των ανθρώπων. Είναι πολύ δύσκολο να διαχειριστείς αυτά τα δύο πράγματα και να διατηρήσεις τις ισορροπίες. Θα μπορούσα στο βωμό του χρήματος να εμφανίζομαι επί σκηνής με άτομα που έχω τσακωθεί, αλλά δε το έχω κάνει γιατί δε μπορώ την υποκρισία ή θα μπορούσα να διαλύσω μια συμφωνία που έχω κάνει γιατί σε κάποια άλλη μου δίνουν περισσότερα χρήματα, αλλά εγώ πιστεύω ότι όταν δίνεις τον λόγο σου απέναντι σε κάποιον πρέπει να είσαι σωστός, το ναι να είναι ΝΑΙ και το όχι ΟΧΙ. Θα μπορούσα στο χώρο αυτό να παρακάμψω τις αρχές μου και τα πιστεύω μου και να πάω καλύτερα, αλλά δε το έκανα ποτέ. Δε μπορώ να πουλήσω τα ιδανικά και τα πιστεύω μου μόνο και μόνο για να κάνω μεγαλύτερα πράγματα, θέλω να κάνω αυτά που κάνω και να κοιμάμαι ήσυχα.
…ο Θάνος ο Παπανικολάου, είναι για μένα ο πιο σημαντικός δημιουργός της γενιάς του. Μου χάρισε εφτά τραγούδια στο δίσκο αυτό… δεν τα έβαλα για να συμπληρώσω ένα δίσκο, ήθελα να μαζέψω έντεκα τραγούδια που τα έβλεπα σαν μονάδες.
Γνωρίζω ότι έχεις σπουδάσει Φυσιοθεραπευτής και ότι εξασκείς το επάγγελμα αυτό παράλληλα με τη μουσική, να υποθέσω ότι το κάνεις επειδή όπως είπαμε και πριν, οι δυσκολίες αυτής της δουλειάς είναι πολλές και το μέλλον ενός τραγουδιστή στη σημερινή εποχή αβέβαιο;
Θέλω να ξέρω πως βγαίνουν τα λεφτά, έχει τύχει να πάρω αρκετά χρήματα από τη μουσική, αλλά θέλω να ξέρω επίσης ότι μπορώ σε μια περίοδο που δεν έχω τις προτάσεις που θέλω να πω και όχι. Όταν οι συνθήκες σε ένα μαγαζί δεν με ικανοποιούν δε πηγαίνω, δουλεύω σαν φυσιοθεραπευτής με τους ασθενείς μου.
Μιας και αναφέρθηκες στις συνθήκες που μπορεί να παρέχει ένα μαγαζί σε σένα που τραγουδάς, αλλά και στο κόσμο που έρχεται να σε ακούσει, μπορείς να ελέγξεις την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει ένα μαγαζί, έτσι ώστε ο κόσμος που θα έρθει να σε ακούσει σε ένα ωραίο περιβάλλον να μείνει ευχαριστημένος τόσο από το χώρο όσο και από την εξυπηρέτηση του προσωπικού;
Το ελέγχω πάντα αυτό πριν κάνω οποιαδήποτε συμφωνία, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι το πετυχαίνω πάντα. Προσπαθώ να ελέγχω πάντα και τις τιμές και τη συμπεριφορά, αλλά δε το πετυχαίνω πάντα. Δηλαδή έχει τύχει περιστατικό που κάποιος έφυγε από το μαγαζί δυσαρεστημένος, αλλά αυτό δε μπορώ να το ελέγξω όταν τραγουδάω. Το Maison Crystal που εμφανίζομαι συχνά, θεωρώ ότι είναι από τους πιο όμορφους χώρους στη Θεσσαλονίκη και έχει από τους πιο επαγγελματίες ανθρώπους στο χώρο της νυχτερινής διασκέδασης.
Αφήνω τα επαγγελματικά για λίγο, θέλω να μου πεις πως είσαι στη προσωπική σου ζωή αυτό το διάστημα.
Είμαι πάρα πολύ καλά, γράφω τραγούδια, περνάω καλά και το μεταδίδω και στο κόσμο. Η δουλειά είναι ένα κομμάτι του εαυτού μας, αλλά ο μοχλός για όλα τα κομμάτια του εαυτού μας είναι η προσωπική μας ευτυχία. Αν είσαι ευτυχισμένος στη προσωπική σου ζωή, όλα τα υπόλοιπα με ένα μαγικό τρόπο τα κάνεις καλά.
Τολμώ να ρωτήσω αν είσαι ερωτευμένος αυτό το διάστημα;
Είμαι ερωτευμένος, δε φοβάμαι να πω αυτά που αισθάνομαι και δε φοβάμαι να στηρίξω αυτά που νιώθω. Είμαι καλά σε αυτό και γι’ αυτό είμαι καλά και στα υπόλοιπα.
Τι σου αρέσει να κάνεις όταν έχεις ελεύθερο χρόνο;
Τώρα το χειμώνα δεν κάνω πολλά πράγματα, υπάρχουν αυξημένες επαγγελματικές υποχρεώσεις , ωστόσο μου αρέσει πολύ ο κινηματογράφος, μου αρέσει να ηρεμώ και είμαι λάτρης του καλού φαγητού. Όταν ανοίγει λίγο ο καιρός το ψάρεμα είναι η μεγάλη μου αγάπη.
Έχεις να θυμάσαι κάποιο περίεργο περιστατικό από κάποιο θαυμαστή/στρια;
Μια φορά τραγουδούσα σε μια εκδήλωση, σε ένα Τ.Ε.Ι. και μια κοπέλα την ώρα που τραγουδούσα ανέβηκε στη σκηνή με αγκάλιασε και μου έδωσε μια Lacta , λέγοντάς μου ότι είμαι πολύ γλυκός. Μου άρεσε αυτή η κίνηση αλλά ταυτόχρονα αιφνιδιάστηκα (γέλια)
http://www.youtube.com/watch?v=VetMsAsX9hI
Υπάρχουν κάποιοι καλλιτέχνες με τους οποίους θα ήθελες να συνεργαστείς και δε το έχεις κάνει ακόμα;;
Θέλω να συνεργαστώ με ανθρώπους που έχουν αφήσει καλά τραγούδια στο χώρο και έχουνε γράψει μια ιστορία, που είναι αξιοσημείωτοι και αξιέπαινοι, με καλλιτέχνες που δεν είναι φωτοβολίδες, αλλά που έχουν αφήσει το δικό τους στίγμα στο χώρο της μουσικής, είτε είναι παλαιότεροι είτε είναι νεότεροι. Θέλω να συνεργαστώ με ανθρώπους που όταν μπουν στο βιογραφικό μου να είμαι υπερήφανος γι’αυτό.
Λίγο πριν το κλείσιμο πες μας ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά σου σχέδια;
Τελευταία εμφάνιση στο όνομα του Ρόδου είναι το ερχόμενο Σάββατο στις 21 Ιανουαρίου. Είναι μαζί μου η Μαρία Θεοδώτου, που βγήκε πρόσφατα από το Greek Idol, είναι μια φοβερή φωνή, πιστεύω πάρα πολύ στη Μαρία, θα ξεχωρίσει πολύ σύντομα γιατί εκτός από καλή φωνή, έχει ήθος. Επίσης οι εμφανίσεις μου θα συνεχιστούν με live σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα με τις εμφανίσεις μου, γράφω τραγούδια για μένα και για άλλους, θα μάθετε σύντομα λεπτομέρειες γι’ αυτό.
Σε ευχαριστώ πολύ για αυτή τη συνέντευξη, θα ήθελες να προσθέσεις κάτι που δεν είπαμε;
Θα ήθελα να ευχαριστήσω πολύ το Maison Crystal για τη φιλοξενία και εσάς για τη συνέντευξη.
Συνέντευξη στην Κατερίνα Τσαμπάζη
Φωτογραφίες: Στάθης Χατζηιωαννίδης