Πάμε Θέατρο? Τι είδαμε, τι προτείνουμε, τι έρχεται… (08-02)
ΕΙΔΑΜΕ…
(από τo Τάσο Μπιμπισίδη)
«O πρίγκηπας που ονειρεύτηκα να φιλήσω» του Χάρη Χιώτη
Σε ποιόν δεν αρέσουν τα παραμύθια;;; Μαγικοί ήρωες, όμορφες βασιλοπούλες, φτωχοί και τίμιοι χωρικοί, ιππότες με το άλογό τους, κακές μάγισσες, λύκοι και αθώα κοριτσάκια… συνόδευαν τα παιδικά μας όνειρα! Δεν αξίζουμε όμως και ως μεγάλοι ένα ωραίο παραμύθι;;; Μια γνωστή ιστοριούλα λοιπόν μιλάει για έναν βάτραχο, που αν τον φιλήσει μια κοπέλα θα γίνει ένας όμορφος πρίγκιπας! Αλλάζοντας λίγο το παραμύθι αυτό, η ομάδα Repente φέρνει στη σκηνή του θεάτρου «Πυξίδα» τον «Πρίγκιπα που ονειρεύτηκα να φιλήσω». Περί τίνος πρόκειται όμως; Τα μάγια μιας κακιάς μάγισσας καταδικάζουν έναν πρίγκιπα σε αιώνιο λήθαργο και το μόνο πράγμα που μπορεί να τον ξυπνήσει είναι το φιλί μιας κοπέλας. Έτσι, δύο κορίτσια που ζουν στο δρόμο, δύο σύγχρονες κλοσάρ φιγούρες, βρίσκονται ξαφνικά μπροστά σε μία μεγάλη και πλούσια ζωή αφού κατάφεραν να τον ξυπνήσουν με το φιλί τους. Εκεί όμως ξεκινάει και το ”παραμύθι”…
Βρέθηκα στο μικροσκοπικό θέατρο «Πυξίδα», χωμένο κάπου στου Ψυρρή, έχοντας διάθεση για πραγματικό παραμύθι! Δηλαδή μια γλυκιά ιστορία με αρχή, μέση και τέλος, με ηθικά διδάγματα και συγκίνηση, με χιούμορ, αθωότητα και τρυφερά αστεία… Όπως ακριβώς είναι και η καινούργια δουλειά του Χάρη Χιώτη!
Για αρχή, οι ηθοποιοί κρυμμένοι μέσα στους θεατές, μας βάζουν έξυπνα στην ιστορία που θα μας διηγηθούν, λίγο πριν αρχίσει να εξελίσσεται επί σκηνής, στο άδειο και λιτό σκηνικό. Η σκηνοθετική ματιά του δημιουργού έδενε απόλυτα με την αίσθηση που αφήνει το κείμενο, ενώ ο ίδιος ως πρίγκιπας αλλά και ως εκπαιδευτής της μέλλουσας πριγκίπισσας που προκύπτει, ήταν αρκετά καλός. Οι δύο κυρίες που τον συνόδευαν επί σκηνής, Αγνή Χιώτη και Ταρσία Ελευθερίου, ανταποκρίθηκαν εξίσου καλά στους ρόλους τους, καλά ”μπασμένες” στο παραμυθένιο κλίμα! Ακόμη, παρόλο που δεν έχει τύχει να τους παρακολουθήσω ξανά μαζί, η χημεία και η άνεση που υπήρχε μεταξύ των τριών τους ήταν φανερή!
Με τη συνοδεία γλυκών μουσικών μελωδιών, όπως αρμόζει σε κάθε παραμύθι, ξετυλίγεται μια ιστορία πολύ πιο σύγχρονη απ’ ότι μπορεί να νομίζει κανείς. Μιλάει εύστοχα για το χαρακτήρα του ανθρώπου στις μέρες μας, τα πάθη και τις αδυναμίες του, το τρόπο που λειτουργεί μπροστά στη ζωή που ονειρεύεται να ζήσει, τη καταπάτηση των ιδανικών και των αξιών του προκειμένου να φτάσει σε έναν ανούσιο στόχο, αλλά και την αλήθεια που εμφανίζεται πάντα σκληρά στο τέλος της ιστορίας!
Αν είστε λοιπόν ακόμη λάτρεις των παραμυθιών, πάρτε την πυξίδα σας και βρείτε το θέατρο «Πυξίδα» στου Ψυρρή! Υπομονή όμως μέχρι να ξυπνήσει ο πρίγκιπας…!
Παίζουν: Αγνή Χιώτη, Ταρσία Ελευθερίου, Χάρης Χιώτης.
ΘΕΑΤΡΟ: ΠΥΞΙΔΑ
- Κείμενο – Σκηνοθεσία: Χάρης Χιώτης
- Μουσική: Αναστασία Μανιάτη – Δημήτρης Μώρος
- Σκηνικά-Κοστούμια: Αθηνά Πρίντζη
- Φωτισμοί: Μάνος Δανέζης
- Βοηθός Σκηνοθέτις: Μαρία Νικολαϊδη
- Θεατρολόγος: Φραγκίσκος – Αλέξανδρος Σαργολόγος
- Σχεδιασμός flyers – αφίσας: Μάνος Ανδρουλιδάκης
- Διεύθυνση: Σαρρή και Ρήγα Παλαμίδου 3, Ψυρρή
- Τηλ.: 210.3225526 6945. 524518
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Δευτέρα και Τρίτη στις 21:30
Τιμή εισιτηρίου:
10€
ΕΙΔΑΜΕ…
(από την Άννα Χαρμαντζή)
«Οι Άγαμοι Θύται στο Δημόσιο»
Οι «Άγαμοι Θύται» ξεκίνησαν τη πορεία τους στη Θεσσαλονίκη στις 18 Οκτωβρίου του 1990, διέπρεψαν στη πόλη μας και μετά από πρόταση του Γιώργου Νταλάρα κατέβηκαν το 1993 στην Αθήνα για να χαρίσουν κι εκεί στιγμές γέλιου και ξεγνοιασιάς. Τότε μάλλον ήμουν μικρή, μετά δεν είχα χρόνο, ίσως και να μην είχε τύχει βέβαια, αλλά δεν είχα καταφέρει να πάω να τους δω ποτέ. Είπα να πάω να τους δω τώρα, που αν και οι επιλογές στη Θεσσαλονίκη δεν λείπουν, μια καλή μουισικοχορευτική παράσταση είναι πάντα επίκαιρη. Και ναι… επιβεβαιώθηκα πλήρως! Μια σπαρταριστή παράσταση που το πανέξυπνο κείμενο που έγραψαν ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης, ο Γιώργος Κλήμεντος και ο Χρήστος Τολιάδης σε συνδυασμό με το καυστικό χιούμορ, σε κάνουν να δεις στο καθρέφτη τη πραγματικότητα που ζεις τα τελευταία χρόνια από μια άλλη οπτική γωνία… Η «τραπεζική δημοκρατία» που ζούμε, η λαμογιά που όλοι κουβαλάμε στο αίμα μας, η ξενομανία που μας χαρακτηρίζει, η απολυτότητα που μας διέπει είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που διέπουν τη πρόζα της παράστασης. Γιατί αν νομίζετε ότι η παράσταση μένει εκεί, πλανάστε πλάνην οικτρά… Χορός, τραγούδι και πολύ κέφι είναι αυτά που χαρακτηρίζουν τους «Άγαμους Θύτες στο Δημόσιο». Αν μου ζητούσαν να ξεχωρίσω κάποια αποσπάσματα νομίζω αυτά θα ήταν σίγουρα η, πάντα διαχρονική, γιαγιά του Ιεροκλή Μιχαηλίδη, που με το μπρίο της ξεσήκωνε τον κόσμο αλλά και η εκπληκτική Εβελίνα Παπούλια που πραγματικά σε μαγνητίζει με τις θεατρικές, μουσικές και χορευτικές της ικανότητες! Τέλος αυτή που για μένα αποτέλεσε ευχάριστη έκπληξη ήταν η Ρούλα Μανισάνου, από τα ιδρυτικά μέλη του συγκροτήματος «Άγαμοι Θύται» αλλά για μένα άγνωστη μέχρι πρότινος… Μια παράσταση που πρέπει να πάτε να δείτε, σας τη συνιστώ ανεπιφύλακτα! Φεύγοντας θα κρατάτε τη κοιλιά σας από τα γέλια!
Ερμηνεύουν: Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Εβελίνα Παπούλια, Ταξιάρχης Χάνος, Ρούλα Μανισάνου, Στάθης Παχίδης, Χρήστος Μητρέντζης, Απόστολος Ψυχράμης, Χρύσανθος Καγιάς, Γιώργος Ρούφας, Πάολα Μυλωνά.
Χορεύουν: Πόλυ Βόικου, Αφροδίτη Γεωργιάδου, Στέλλα Εμίνογλου, Σοφία Καλπενίδου, Χρύσα Μπαχτσεβάνη, Πάολα Μυλωνά, Παναγιώτης Περάκης, Έλσα Σίσκου.
Παίζουν επί σκηνής οι μουσικοί: Zand the Band (Φώτης Παπαθεοδώρου, Σωτήρης Κατσουλάκος, Γιάννης Τζιάλλας), Ευγενία Πανταζόγλου, Αλέκος Παπαδόπουλος – Στέλιος Τσοπανίδης, Φώτης Μίγγας.
Συμμετέχουν επίσης: Φίλιππος Τσαουσέλης, Φανή Γεωργακοπούλου.
ΘΕΑΤΡΟ: ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
- Σκηνοθεσία: Ιεροκλής Μιχαηλίδης
- Κείμενα: Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Γιώργος Κλήμεντος, Χρήστος Τολιάδης
- Συνεργάτες κειμένων: Ελευθερία Κόμη, Ταξιάρχης Χάνος, Νίκος Ιωαννίδης, Βαγγέλης Νάσης
- Σκηνικά – Κοστούμια: Έρση Δρίνη
- Χορογραφία: Πόλυ Βόϊκου
- Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος
- Video mapping: Στάθης Μήτσιος
- Μουσική επιμέλεια: B.Gatz
- Βοηθός σκηνοθέτη: Αστέρης Πελτέκης
- Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Κλεοπάτρα Αλαγιαλόγλου
- Οργάνωση παραγωγής: Ροδή Στεφανίδου
- Eπιμέλεια παραγωγής: Χουάνχο Κορράλες
- Διεύθυνση: Εθνικής Αμύνης 2, Θεσσαλονίκη
- Τηλ.: 2315.200200 & 2310.223785
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη και Κυριακή στις 19.00
Πέμπτη και Παρασκευή στις 21.00
Σάββατο στις 21.00
Τιμές εισιτηρίων:
Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή
• Πλατεία – Κανονικό: 20€ Εκπτωτικό: 15€
• Εξώστης – Κανονικό: 15€
Τετάρτη 7 μ.μ & Πέμπτη 9 μ.μ. (Λαϊκές)
• Πλατεία – Κανονικό: 17€ Εκπτωτικό: 15€
• Εξώστης – Κανονικό: 15€ Εκπτωτικό: 13€
Iσχύουν εργατικά εισιτήρια και εισιτήρια ΟΓΑ
Ώρες λειτουργίας ταμείων:
Βασιλικό Θέατρο: Τρίτη έως Κυριακή 9.30 π.μ -9.30 μ.μ
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών: Τρίτη έως Κυριακή 9.30 π.μ.- 1.30 μ.μ. και 5.30 μ.μ – 9.30 μ.μ
Μονή Λαζαριστών: Τρίτη έως Κυριακή 09.30 π.μ.- 1.30 μ.μ. και 5.30 μ.μ – 9.30 μ.μ
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ…
(από τη Κατερίνα Μαθιουδάκη)
«Τζόρνταν» των Ανν Ρέϋνολντς και Μόϊρα Μπουφίνι
Ο σπαρακτικός μονόλογος «Τζόρνταν» των Ανν Ρέϋνολντς και Μόϊρα Μποφίνι, που μετέφρασε ο Μάριος Πλωρίτης και διασκεύασε ο Νίκος Μαστοράκης, με τη Μαρίνα Ασλάνογλου να υποδύεται τη τραγική Σίρλεϋ Τζόουνς, μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε πέρυσι, φέτος ζωντανεύει από τη Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου στη σκηνή του θεάτρου Τέχνης «Κάρολος Κουν» (Φρυνίχου 14, Πλάκα).
Είναι η τέταρτη φορά που η θεατρική Αθήνα υποδέχεται τη συγκλονιστική ιστορία της μητέρας που έπνιξε με τα ίδια της τα χέρια τον ανήλικο γιο της. Η πρώτη φορά ήταν στο θέατρο «Διονύσια» το 1993. Ακολούθησαν το θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη» το 2000 και το θέατρο «Αμιράλ» την περίοδο 2010 – 2011 με τη Μαρίνα Ασλάνογλου να υποδύεται τη τραγική ηρωίδα. Γι’ αυτή την ερμηνεία απέσπασε το «Θεατρικό Βραβείο Κοινού 2011» του περιοδικού «Αθηνόραμα.
Η υπόθεση είναι τραγική και καθηλωτική. Η Σίρλεϋ έχει ήδη μεταφερθεί με καμιόνι από τη πτέρυγα τρελών των φυλακών στην αίθουσα αναμονής του δικαστηρίου. Εκεί περιμένει την απόφαση των δικαστών και των ενόρκων και θυμάται πως έφτασε ως εδώ. Κατηγορείται για τη δολοφονία του παιδιού της. Ο βάναυσος εραστής της θέλει να πάρει το παιδί τους, τον Τζόρνταν. Όμως εκείνη δε μπορεί να ζήσει χωρίς τον Τζόρνταν, ούτε ο Τζόρνταν χωρίς εκείνη. Τον πνίγει και αυτοκτονεί. Όταν όμως συνέρχεται συνειδητοποιεί πως εκείνη έζησε ενώ το παιδί είναι νεκρό. Συνειδητοποιεί το αδιέξοδο…
Η Σίρλεϋ διηγήθηκε την ιστορία στην Ανν, τη μία από τις δύο συγγραφείς του έργου, όταν οι δυο τους ήταν συγκρατούμενες στη φυλακή.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ 8 ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ!
ΘΕΑΤΡΟ: ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ
- Σκηνοθεσία – Διασκευή κειμένου: Νίκος Μαστοράκης
- Μετάφραση: Mάριος Πλωρίτης
- Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης
- Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
- Διεύθυνση: Φρυνίχου 14, Πλάκα
- Τηλέφωνο: 210.3222464 210.3236732
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15
Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: 20€
Φοιτητικό – Oμάδες – Σύλλογοι: 15€
Νεανικό κάτω των 25 ετών: 10€
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ…
(από την Άννα Χαρμαντζή)
«Πανικός στα παρασκήνια» του Κεν Λούντβιχ
Ένας καταχρεωμένος θίασος περιοδείας στα πρόθυρα νευρικής κρίσης. Μια ξεκαρδιστική κωμωδία παρεξηγήσεων, όπου μπερδεύεται ο Ταρζάν με τον Στάνλεϋ Κιούμπρικ κι ο Συρανό ντε Μπερζεράκ με τον Νόελ Κάουαρντ. Θέατρο μέσα στο θέατρο, μια λοξή ματιά στη σκηνή και τους ανθρώπους της. Όπως έγραψε ένας κριτικός για την παράσταση της Ν. Υόρκης, «το έργο δεν είναι τίποτα λιγότερο από μια ερωτική επιστολή προς το ζωντανό θέατρο».
Παίζουν: Δημήτρης Ναζίρης, Έφη Σταμούλη, Μένη Κυριάκογλου, Στάθης Μαυρόπουλος, Σοφία Βούλγαρη, Γιώργος Δημητριάδης, Άννα Ευθυμίου, Ηλίας Παπαδόπουλος.
ΘΕΑΤΡΟ: ΑΜΑΛΙΑ
- Σκηνοθεσία: Στάθης Μαυρόπουλος
- Μετάφραση: Δημήτρης Ναζίρης
- Σκηνικά: Λίλα Καρακώστα
- Kοστούμια: Όλγα Χατζηιακώβου
- Φωτισμοί: Κέλλυ Εφραιμίδου
- Μουσική επιμέλεια: Μαρίτα Τσαλκιτζόγλου
- Βοηθός σκηνοθέτη: Ιωάννα Σιδηροπούλου
- Διεύθυνση: Aμαλίας 71, Θεσσαλονίκη
- Τηλέφωνο: 2310.821483
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Παρασκευή & Σάββατο στις 21.00
Κυριακή στις 19.00
Τιμές εισιτηρίων:
Κανονικό: 15€
Φοιτητικό: 10€
Ατέλεια: 5€
Ειδικές τιμές εισιτηρίων για την παρακολούθηση παραστάσεων από σχολεία, συλλόγους, σωματεία κλπ. Ισχύουν τα εισιτήρια της Εργατικής Εστίας και του Ο.Γ.Α.
ΕΡΧΕΤΑΙ… ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
(από τη Κατερίνα Μαθιουδάκη)
«Μια πορνογραφική σχέση»
Σε λίγες μέρες «une liaison pornographique» θα στιγματίσει τη θεατρική ζωή του Στέλιου Μάινα και της Δήμητρας Ματσούκα. Η κινηματογραφική εκδοχή της γαλλικής ερωτικής ταινίας του Φρεντερίκ Φοντέν θα μεταφερθεί στο σανίδι και ουσιαστικά πρόκειται για ένα πολύ «δυνατό» εγχείρημα αφού η συγκεκριμένη ταινία είχε κατορθώσει να κερδίσει την εκτίμηση του κοινού πριν από αρκετά χρόνια στο Φεστιβάλ της Βενετίας. Όσο αφορά όμως τα ελληνικά δεδομένα, η Ελληνίδα πρωταγωνίστρια εκμυστηρεύτηκε πρόσφατα ότι είχε γνωστοποιήσει τις προθέσεις της για το συγκεκριμένο έργο στο σκηνοθέτη της παράστασης Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη και έτσι, παράλληλα με τη συμβολή του Στέλιου Μάινα, δημιουργείται μια θεατρική εκδοχή του έργου, που το αποτέλεσμα της αναμένεται να συζητηθεί πολύ και ποικιλοτρόπως! Στην ουσία πρόκειται για ένα έργο που μιλάει με πολύ ιδιαίτερο τρόπο για τις σχέσεις των δύο φύλων και πώς τα αληθινά συναισθήματα πετούν τη μάσκα της προσποίησης, όταν δύο άνθρωποι φτάνουν στο σημείο να κάνουν για λίγο στην άκρη τις ερωτικές φαντασιώσεις τους και να δοθούν ολοκληρωτικά στον έρωτα, έτσι όπως του ταιριάζει και του αρμόζει. Το ραντεβού με το Αθηναϊκό κοινό έχει οριστεί για τις 16 Φεβρουαρίου στο θέατρο «Αθηνών».
«Σίρλεϋ Βαλεντάιν»
Μετά την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τη Μίρκα Παπακωνσταντίνου… η Χριστίνα Θεοδωροπούλου γίνεται «Σίρλεϋ Βαλεντάιν»! Η κύρια χειμερινή παραγωγή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Αγρινίου σε σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαΐδη, ολοκληρώνοντας τις παραστάσεις στη πόλη του, κατεβαίνει στην Αθήνα και θα βρίσκεται για πέντε μόνο παραστάσεις στο «Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης» από σήμερα, Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου έως τη Κυριακή 12 Φεβρουαρίου. Το έργο του Willy Russell ξετυλίγει ένα γλυκόπικρο μονόλογο μιας γυναίκας που σηκώνει το λάβαρο της επανάστασης μετά από είκοσι πιεστικά χρόνια έγγαμου βίου και εκεί βλέπουμε πόσο δραματικά μια αγανακτισμένη γυναικεία ψυχή βουλιάζει στις αναμνήσεις της, γίνεται σωστό θηρίο από οργή όταν συνειδητοποιεί πόσο χαμένα μπορεί να ήταν τα χρόνια που πέρασαν από τη ζωή της και πόσο δραστικά αποφασίζει να την αλλάξει όταν έρχεται η κατάλληλη στιγμή! Η μετάφραση είναι του Παύλου Μάτεσι και οφείλουμε να επισημάνουμε ότι οι τιμές είναι ιδιαίτερα προσιτές, με τη μεγαλύτερη να κυμαίνεται στα 15€.
ΕΡΧΕΤΑΙ… ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
(από την Άννα Χαρμαντζή)
«Ένας δεινόσαυρος στο μπαλκόνι μου»
Το βραβευμένο με το, 1ο Κρατικό Βραβείο Βιβλίου Γνώσεων για παιδιά του 2009, έργο του Σάκη Σερέφα, παρουσιάζει η παιδική σκηνή του θεάτρου «Αυλαία». Ένα έργο για την ιστορία της Θεσσαλονίκης, σε μια χρονιά ορόσημο για την πορεία της στο χρόνο αφού το 2012 η πόλη γιορτάζει τα 100 χρόνια από την απελευθέρωσή της. «Αν και οι σοφοί επιστήμονες λένε ότι το είδος των δεινοσαύρων έχει εξαφανιστεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ένα πρωινό στο μπαλκόνι του μικρού Γιάννη που ζει στη Θεσσαλονίκη εμφανίζεται ο Σαύρος, ένας δεινόσαυρος. Το αγόρι σκαρφαλώνει στο λαιμό του κι οι δυο τους ξεκινούν για μια μεγάλη και ξεχωριστή βόλτα στην πόλη, για να γνωρίσουν το παρελθόν της αλλά και τους ανθρώπους που την κατοικούν σήμερα. Θα σταματήσουν σε επτά τόπους και μνημεία της Θεσσαλονίκης και ο δεινόσαυρος θα ανεβάσει τον Γιάννη στα πιο ψηλά σημεία: πάνω στην Καμάρα, στο μιναρέ της Ροτόντας, το γλυπτό του Ζογγολόπουλου, το πλατάνι της πλατείας Ναυαρίνου, το καμπαναριό της Αγια-Σοφιάς, στους τρούλους από το Μπεζεστένι και στο μπαλκόνι του ρεστοράν «Όλυμπος – Νάουσα». Τα μνημεία και οι τόποι αυτοί καλύπτουν την ιστορία της Θεσσαλονίκης από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα και ανήκουν σε όλο το φάσμα των πολιτισμών που αναπτύχθηκαν σε αυτήν. Παράλληλα, συνδέονται με μερικά από τα σημαντικότερα συμβάντα στην ιστορία της πόλης, όπως οι μάχες με τους Βούλγαρους, που δόθηκαν μέσα στο προαύλιο της Αγίας Σοφίας κατά την απελευθέρωση της πόλης το 1912. Πρεμιέρα τη Κυριακή 12 Φεβρουαρίου στο θέατρο «Αυλαία»…
ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΕΙΔΗΣΗ…
(από την Άννα Χαρμαντζή)
Είναι γνωστό ότι η κρίση δεν άφησε ανεπηρέαστα ούτε τα θέατρα. Κάποια θέατρα δεν άντεξαν και η μη ένταξη τους ή η καθυστέρηση των δόσεων της κρατικής επιχορήγησης έβαλε τέλος στην καλλιτεχνική τους πορεία. Μέσα σε αυτά το «Αμφιθέατρο» του Σπύρου Ευαγγέλατου, η Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης» στη Θεσσαλονίκη και το «Απλό Θέατρο» στην Αθήνα. Να όμως που εν μέσω κρίσης γίνονται και ωραία πράγματα! Ο Δήμος Θεσσαλονίκης αποφάσισε να χρηματοδοτήσει εν μέρει την Πειραματική Σκηνή της Τέχνης και έτσι ανεστάλη προσωρινώς …η αναστολή λειτουργίας της που είχε προαναγγελθεί. Ακολουθεί η ανακοίνωση της Διοίκησης της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης»:
«Στις 24 Νοεμβρίου 2011 η Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης», έχοντας περιέλθει σε απόλυτο οικονομικό αδιέξοδο έπειτα από την (ας ελπίσουμε προσωρινή) διακοπή των επιχορηγήσεων ελευθέρου θεάτρου, ανακοίνωσε ότι είναι αναγκασμένη να αναστείλει τη λειτουργία της από το τέλος Ιανουαρίου.
Δεν επρόκειτο για έκφραση διαμαρτυρίας (συμβαίνουν σήμερα τόσα απείρως δραματικότερα) ούτε για άσκηση πίεσης (ποιος ποιον να πιέσει;) αλλά για τη δημοσιοποίηση μιας οδυνηρής διαπίστωσης που θελήσαμε να μοιραστούμε με το κοινό: της διαπίστωσης ότι στη σημερινή Ελλάδα φαίνεται να μην υπάρχει πια θέση για θέατρα σαν το δικό μας. Είχαν άλλωστε προηγηθεί άλλα «λουκέτα», με εντυπωσιακότερο εκείνο του ιστορικού Αμφι-Θεάτρου.
Αυτό που ακολούθησε μας ξάφνιασε όλους: άπειρα μηνύματα συμπαράστασης, δημόσιες τοποθετήσεις από άτομα και συλλογικότητες, επερωτήσεις βουλευτών, άρθρα στον Τύπο, ραδιοφωνικές εκπομπές, διαδικτυακές παρεμβάσεις, άμεση (ήδη από την επομένη της ανακοίνωσής μας) αντίδραση από τον Δήμο Θεσσαλονίκης, ευαισθητοποίηση του ΑΠΘ και άλλων φορέων της πόλης. Σε βαθμό που να νιώσουμε σχεδόν ένοχοι φυγομαχίας.
Τελικά, στη συνεδρίασή του της 30ής Ιανουαρίου 2012, το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης ενέκρινε ομόφωνα την εισήγηση της αντιδημαρχίας Πολιτισμού για οικονομική ενίσχυση της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» με 75.000 ευρώ, προκειμένου να αποτραπεί η διακοπή της λειτουργίας της και να συνεχιστεί η δημιουργική συμμετοχή της στη θεατρική ζωή της πόλης.
Το ποσόν που εγκρίθηκε μπορεί να μην καλύπτει τα συσσωρευμένα χρέη μας, αποτελεί όμως ανεκτίμητη στήριξη και στο πρακτικό και στο ηθικό επίπεδο, μια ανάσα για να συνεχίσουμε την παραγωγική μας δραστηριότητα φέτος. Και είναι πολύ σημαντική χειρονομία, αν αναλογιστούμε τις μεγάλες οικονομικές δυσκολίες και τις πιεστικές ανάγκες που αντιμετωπίζει ο Δήμος αυτήν την εποχή. Οπωσδήποτε, αισθανόμαστε την υποχρέωση να ανταποκριθούμε σ’ αυτήν την εμπιστοσύνη και να δικαιώσουμε αυτήν την εκτίμηση.
Έτσι, η Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης» αποφασίζει να αναστείλει την… αναστολή της λειτουργίας της και να συνεχίσει τη δράση της, τουλάχιστον κατά το επετειακό έτος 2012, με ένα σύνολο νέων θεατρικών παραγωγών και άλλων παρεμβάσεων που θα ανακοινωθούν σύντομα.
Τελειώνοντας, θα θέλαμε να υπογραμμίσουμε την ευρύτερη σημασία που έχει η ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου: δίνει το μήνυμα ότι το θέατρο, οι τέχνες, ο πολιτισμός δεν είναι πολυτέλεια, ότι σε μια εποχή κρίσης, όπου προέχει φυσικά η μέριμνα για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, δεν θα ήταν σωστό να συρρικνωθεί η καλλιτεχνική ζωή της πόλης γιατί κάτι τέτοιο, ενώ δεν θα μας σώσει οικονομικά, θα μας βουλιάξει ακόμη περισσότερο ηθικά και ψυχικά.
Επιπλέον, θεωρούμε πολύ σημαντικό ότι η παραπάνω απόφαση εντάσσεται σε μια σειρά μέτρων ενίσχυσης, προβολής και ενθάρρυνσης του συνόλου των θεατρικών σχημάτων της πόλης. Γιατί το ζήτημα δεν είναι να υπάρχει πλάι στο Κρατικό ένα ακόμη θέατρο, το ζήτημα είναι να υπάρχει ποικιλία προτάσεων, καλλιτεχνική ζύμωση, ανάδειξη νέων δημιουργών, θεατρική πολυφωνία.
Ευχαριστούμε τον Δήμο Θεσσαλονίκης, το κοινό της πόλης, τους φίλους και συμπαραστάτες μας, καθώς και τα μέσα ενημέρωσης για την ευαισθησία και το ενδιαφέρον που έδειξαν απέναντι στο ενδεχόμενο να σβήσει μια θεατρική εστία της περιφέρειας.»
Θεσσαλονίκη, 1 Φεβρουαρίου 2012
Η ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΤΗΣ «ΤΕΧΝΗΣ».
Δείτε αναλυτικά Θεατρικές παραστάσεις που προτείνουμε ΕΔΩ
Για αναφορές, δημοσιεύσεις και δελτία τύπου, μην ξεχνάτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο [email protected]