BABE – Styx
http://www.youtube.com/watch?v=MPjtb_5JGg0
BABE – Styx
Babe I’m leaving
I must be on my way
The time is drawing near
My train is going
I see it in your eyes
The love, the need, your tears
But I’ll be lonely without you
And I’ll need your love to see me through
So please believe me
My heart is in your hands
I’ll be missing you
‘Cause you know it’s you babe
Whenever I get weary
And I’ve had enough
Feel like giving up
You know it’s you babe
Giving me the courage
And the strength I need
Please believe that it’s true
Babe, I love you
‘Cause you know it’s you babe
Whenever I get weary
And I’ve had enough
Feel like giving up
You know it’s you babe
Giving me the courage
And the strength I need
Please believe that it’s true
Babe, I love you
Babe, I’m leaving
I’ll say it once again
And somehow try to smile
I know the feeling we’re trying to forget
If only for awhile
‘Cause I’ll be lonely without you
And I’ll need your love to see me through
Please believe me
My heart is in your hands
‘Cause I’ll be missing you
Babe, I love you
Babe, I love you
Ooh-ooh babe
Δώρο γενεθλίων
Το «Babe» είναι μία από τις κλασικές και ευαίσθητες ροκ μπαλάντες της δεκαετίας του 1970 και περιλαμβάνεται στον όγδοο -και τρεις φορές πλατινένιο- δίσκο των Styx «Cornerstone» που κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 1979.
Το τραγούδι το έγραψε ο τραγουδιστής και ιδρυτικό μέλος των Styx, Dennis DeYoung, ως προσωπικό δώρο γενεθλίων στη γυναίκα του, Suzanne Feusi, εκφράζοντας έτσι τα συναισθήματά του όταν την αποχωρίζεται. Όπως ο ίδιος εξομολογείται: «Το να είσαι στο δρόμο επί έξι χρόνια δημιουργεί πίεση σε μια σχέση. Ήθελα να της πω πόσο μου έλειπε όταν ήμουν μακριά της».
Ο DeYoung ηχογράφησε ένα demo του τραγουδιού, μαζί με τα δίδυμα αδέρφια και μέλη των Styx, Chuck και John Panozzo, όπου τραγούδησε όλα τα φωνητικά μέρη με την χαρακτηριστική δυνατή φωνή του. Κατόπιν έδωσε το demo ως δώρο στη Suzanne με την οποία ήταν ζευγάρι 15 χρόνια και είχαν παντρευτεί το 1970. Τη Suzanne την αγάπησε από την πρώτη στιγμή που την είδε στο σχολείο και από το 1964 μέχρι σήμερα παραμένουν αχώριστοι.
Στην αρχή η Suzanne δεν ήθελε να βγει το «Babe» σε δίσκο επειδή ένιωθε ότι ήταν πολύ προσωπικό. Το τραγούδι τής άρεσε αλλά δεν ήταν σίγουρη αν ήθελε να μοιραστεί τα συναισθήματα τα δικά της και του άντρα της με όλο τον κόσμο. Επιπλέον, το ύφος του «Babe» διέφερε πολύ από το υπόλοιπο ρεπερτόριο των Styx, οι οποίοι δραστηριοποιούνταν στο progressive rock. Θα ήταν μεγάλο ρίσκο, λοιπόν, να κυκλοφορήσουν μία μπαλάντα ως το νέο τους single.
«Μία αλλαγή προκαλεί φόβο σε όλους», δήλωσε σε μία συνέντευξή του ο DeYoung. «Σύμφωνα με μερικούς ανθρώπους, ή είσαι συγκρότημα του rock and roll ή δεν είσαι. Και το ραδιοφωνικό κατεστημένο υποτιμούσε οποιονδήποτε έπαιζε μπαλάντες».
Τελικά οι κιθαρίστες των Styx (ο James Young και ο Tommy Shaw) έπεισαν τον DeYoung να συμπεριλάβουν το «Babe» στο άλμπουμ «Cornerstone». Έτσι πήγαν στο στούντιο και προσπάθησαν να ηχογραφήσουν ξανά το τραγούδι. Αλλά όσο σκληρά κι αν προσπάθησαν, δεν μπορούσαν να το παίξουν καλύτερα απ’ ότι στο demo. Ως εκ τούτου αποφάσισαν να κυκλοφορήσουν το demo σχεδόν όπως ήταν, προσθέτοντας μόνο ένα σόλο του κιθαρίστα Tommy Shaw στο μεσαίο μέρος του τραγουδιού.
Η επιτυχία
Στις 6 Οκτωβρίου του 1979, το «Babe» μπήκε στο Νο 72 του αμερικάνικου chart και εννέα εβδομάδες αργότερα, στις 8 Δεκεμβρίου, έριξε από την κορυφή το «No More Tears (Enough Is Enough)» του ντουέτου Barbra Streisand/Donna Summer και ανέβηκε στο Νο 1 των Η.Π.Α., σχεδόν ένα χρόνο από την ημέρα που το έκανε δώρο ο DeYoung στη γυναίκα του. Μέχρι σήμερα παραμένει το μοναδικό τραγούδι των Styx που ανέβηκε στο Νο 1 του αμερικάνικου πίνακα επιτυχιών. Επίσης, έφτασε στο Νο 6 της Μεγάλης Βρετανίας και πούλησε πάνω από 1.000.000 αντίτυπα σε όλο τον κόσμο. Την ίδια χρονιά, το «Babe» κέρδισε το βραβείο People Choice Award και, επιπλέον, συμπεριλαμβάνεται στη λίστα με τις 200 καλύτερες μπαλάντες όλων των εποχών καθώς και στα 500 καλύτερα τραγούδια της δεκαετίας του 1970 σύμφωνα με το περιοδικό Billboard. Το «Babe» γνώρισε και άλλες εκτελέσεις, μεταξύ των οποίων από τους Ολλανδούς Caught In The Act το 1997 (Νο 26 στην Αυστρία και Νο 35 στη Γερμανία) και από τον Αμερικανό τραγουδιστή Alexander O’ Neal το 2008.
Παρόλα αυτά, το τραγούδι αποτέλεσε την αφορμή για να βγουν στην επιφάνεια τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν μεταξύ τους τα μέλη του συγκροτήματος…
Τα προβλήματα
Οι Styx πήραν το όνομά τους από την ομώνυμη θεότητα της Ελληνικής μυθολογίας. Η Στυξ ήταν μία από τις Ωκεανίδες και το ανάκτορό της βρισκόταν στα Τάρταρα, όπου βρίσκονταν οι πηγές του Άδη (από εκεί πήγαζαν τα νερά της Στυγός). Τέκνα της ήταν ο Ζήλος, η Νίκη, το Κράτος και η Βία.
Φαίνεται πως το όνομα «Styx» αποδείχθηκε γρουσούζικο ή… προφητικό για το συγκρότημα. Μετά τη μεγάλη επιτυχία που γνώρισε το «Babe», άρχισαν οι τσακωμοί στις τάξεις του συγκροτήματος καθώς ο κιθαρίστας Tommy Shaw και άλλα μέλη εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους στον DeYoung, επειδή αυτός επιθυμούσε να σπρώξει τους Styx σε μία πιο θεατρική και pop κατεύθυνση. Οι υπόλοιποι προτιμούσαν τα τραγούδια που έγραφαν οι κιθαρίστες Tommy Shaw και James Young, που είχαν πιο ροκ προσανατολισμούς. Γι’ αυτό το λόγο, στις αρχές του 1980 ο Dennis DeYoung απολύθηκε από το συγκρότημα, γεγονός που παρέμεινε άγνωστο στο ευρύ κοινό αφού ουδέποτε δημοσιοποιήθηκε μιας και πολύ σύντομα ξαναπροσλήφθηκε. Όμως οι συγκρούσεις συνέχισαν και ιδιαίτερα μετά την κυκλοφορία, τον Ιανουάριο του 1981, του concept-album «Paradise Theater», ένας δίσκος που ήταν πιστός στα οράματα του DeYoung αλλά όχι και στων υπολοίπων. Το γεγονός, όμως, ότι το album έγινε τρεις φορές πλατινένιο και ήταν το πρώτο των Styx που ανέβηκε στο Νο 1 των Η.Π.Α., αν μη τι άλλο δικαίωσε τον DeYoung, ο οποίος επέμενε για το ορθό των επιλογών του.
Το Φεβρουάριο του 1983, οι Styx κυκλοφόρησαν άλλο ένα concept-album, το «Kilroy Was Here», το οποίο ήταν μία rock opera εμπνευσμένη από τον… DeYoung. Οι υπόλοιποι ήταν πολύ εκνευρισμένοι μαζί του αλλά η επιτυχία του single «Mr.Roboto», που έφτασε ως το Νο 3 των Η.Π.Α. και ξεπέρασε τα 1.000.000 αντίτυπα σε πωλήσεις παγκοσμίως, για άλλη μια φορά δικαίωσε τον DeYoung. Όμως στην περιοδεία που ακολούθησε, τα πάντα ξέφυγαν από τον έλεγχο καθώς ο DeYoung δημιούργησε ένα show, με ένα εισαγωγικό video διάρκειας 11 λεπτών, όπου τα τραγούδια του συγκροτήματος έμοιαζαν περισσότερο με χορωδιακό μέρος μιας θεατρικής παράστασης παρά με συναυλία. Στο τέλος της περιοδείας, και παρά το γεγονός ότι οι Styx κατείχαν το μοναδικό ρεκόρ των τεσσάρων συνεχόμενων πλατινένιων album, το συγκρότημα διαλύθηκε και ο καθένας πήρε το δρόμο του. Τόσο ο Tommy Shaw όσο και ο Dennis DeYoung ακολούθησαν σόλο καριέρες χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία.
Το 1989 ο Tommy Shaw σχημάτισε το συγκρότημα Damn Yankees. Σε μία από τις ζωντανές εμφανίσεις του αστειεύτηκε με το «Babe» γεγονός που πρόσθεσε αρκετή πικρία στις ήδη όχι και τόσο καλές σχέσεις μεταξύ των Dennis DeYoung και Tommy Shaw.
Παρόλα αυτά, οι Styx επανενώθηκαν το 1990 αλλά χωρίς τον Tommy Shaw, ο οποίος επανήλθε το 1995. Για άλλη μια φορά οι συγκρούσεις δεν αποφεύχθηκαν. Φαίνεται πως στα χρόνια που μεσολάβησαν κανένας τους δεν έβαλε μυαλό αφού ο Tommy Shaw και ο James Young προσανατολιζόντουσαν προς το hard rock και ο DeYoung ονειρευότανε μουσικοδραματικές αλά Broadway παραστάσεις. Τελικά ο DeYoung αντικαταστάθηκε από άλλον τραγουδιστή, τον Καναδό Lawrence Gowan, αλλά μήνυσε τους υπόλοιπους επειδή συνέχισαν να χρησιμοποιούν το όνομα Styx. Οι υπόλοιποι με τη σειρά τους μήνυσαν τον DeYoung γιατί στις συναυλίες του εμφανιζόταν ως «Dennis DeYoung, η φωνή των Styx» ενώ απέκλεισαν από τις συναυλίες τους και από τα διάφορα «Greatest Hits» όλα τα τραγούδια που έγραψε ο DeYoung, ο οποίος έγραψε σχεδόν όλες τις επιτυχίες των Styx, συμπεριλαμβανομένου και του «Babe»! Κι έτσι συνεχίζουν μέχρι σήμερα. Και μη χειρότερα δηλαδή…
Κωνσταντίνος Παυλικιάνης