Βιογραφία | Stevie Nicks, η τραγουδίστρια των Fleetwood Mac
Γνώστη για την εντυπωσιακή και σαγηνευτική της εμφάνιση, έκανε καριέρα όχι μόνο ως σόλο καλλιτέχνης αλλά και ως μέλος των Fleetwood Mac.
Συνολικά κυκλοφόρησε πάνω από 50 hits και πούλησε περισσότερο από 140 εκατομμύρια albums, ενώ διακρίθηκε για τους συμβολικούς στίχους που έγραψε…
Η Nicks από παιδί ακολούθησε νομαδική ζωή περιφερόμενη σε διάφορες αμερικανικές πόλεις, λόγω της φύσης της δουλειάς τού πατέρα της, ο οποίος ήταν στέλεχος σε εταιρεία τροφίμων.
Ο παππούς της AJ, που ήταν τραγουδιστής της κάντρι, την έπαιρνε μαζί του στις εμφανίσεις του, όταν αυτή ήταν ακόμη 4 ετών, και της έδινε μάλιστα την ευκαιρία να κάνει φωνητικά στα τραγούδια του. Η Stevie, που το όνομά της ήταν Stephanie, αλλά δεν μπορούσε να το προφέρει όταν ήταν μωρό και το έλεγε Tee-dee, γι’ αυτό και την αποκαλούσαν Stevie, επιστρέφοντας στο σπίτι περνούσε ατελείωτες ώρες στον καθρέφτη προσπαθώντας να μιμηθεί στον χορό και στο τραγούδι αυτά που έβλεπε να κάνουν οι μεγάλες σε ηλικία τραγουδίστριες.
Όταν συμπλήρωσε τα 16 της χρόνια οι γονείς της τής έκαναν δώρο γενεθλίων μία κιθάρα, με τη συνοδεία της οποίας η Stevie έγραψε το πρώτο της τραγούδι με τίτλο Ι’ve Loved and Ι’ve Lost.
Άρχισε να ασχολείται με τη μουσική γράφοντας τραγούδια από τα εφηβικά της χρόνια. Σε μικρή ηλικία συμμετείχε στους Changing Times. Έναν χρόνο αργότερα έπαιζε στο πρώτο της συγκρότημα ρεπερτόριο που αποτελούνταν από τραγούδια των Mamas and the Papas. Η σχέση της με αυτό το συγκρότημα ήταν μοιραία, αφού τρία χρόνια αργότερα, σε μια εκκλησία του Σαν Φραντσίσκο, άκουσε τον Lindsay Buckingham να τραγουδά το California Dreaming και άρχισε τη σχέση της μαζί του, η οποία αρχικά οδήγησε στη δημιουργία των Fritz, ένα συγκρότημα με ψυχεδελικό ήχο.
Το έτος που αποφοιτούσε γνώρισε τον Lindsey Buckingham με τον όποιο δημιούργησε τους Fritz. Σε αυτούς συμμετείχαν επίσης οι Javier Pacheco και Calvin Roper. Την περίοδο μεταξύ 1968 και 1971 το γκρουπ έγινε γνωστό στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ και άνοιγε τις συναυλίες για τους Jimi Hendrix, Janis Joplin και Creedence Clearwater Revival. Οι Fritz διαλύθηκαν τρία χρόνια αργότερα. Ο Buckingham παρέμεινε συνεργάτης της Nicks και σύντομα συνδέθηκαν ερωτικά.
Η σχέση τους με τους Fritz διακόπηκε άδοξα γιατί ο Buckingham δεν είχε τη δυνατότητα να τους αγοράσει ένα μαγνητόφωνο για να ηχογραφούν τις πρόβες τους. Έτσι, το ζευγάρι άρχισε να δουλεύει μόνο του κάνοντας πρόβες κάθε βράδυ σ’ έναν χώρο από το εργοστάσιο του καφέ που είχε ο πατέρας του Buckingham, αμέσως μετά την απογευματινή αποχώρηση του προσωπικού. Οι πρόβες αυτές κρατούσαν συνήθως μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες και την έναρξη της βάρδιας των εργατών.
Όλες οι δισκογραφικές εταιρείες του Λος Άντζελες απέρριψαν το αποτέλεσμα αυτών των ηχογραφήσεων και τελικά η Polydor αποφάσισε να κυκλοφορήσει το 1973 το άλμπουμ Buckingham/Nicks με το υλικό που ηχογραφήθηκε στο εργοστάσιο του καφέ, σε μείξη που έκανε ο μετέπειτα διάσημος παραγωγός Keith Olsen.
Αφού μετακόμισαν στο Λος Άντζελες, κυκλοφόρησαν το 1973 το “Buckingham-Nicks”, του οποίου οι πωλήσεις ήταν απογοητευτικές. Κατάφεραν ωστόσο να τραβήξουν την προσοχή των Fleetwood Mac, που τους πρότειναν να γίνουν μέλη του γκρουπ το 1974. Μετά την κυκλοφορία του “Fleetwood Mac” (1975), που έφτασε στην κορυφή των τσαρτ, η μεγάλη επιτυχία ήρθε με το “Rumours” (1977), που πούλησε πάνω από δεκαεπτά εκατομμύρια αντίτυπα – αυτό το γεγονός για πολλά χρόνια έμεινε αξεπέραστο.
Πετυχημένα σινγκλ όπως τα “Dreams” και “Rhiannon” έκαναν τη Nicks το κεντρικό πρόσωπο του συγκροτήματος. Το δεύτερο μάλιστα, γραμμένο από τη Stevie, που θα γίνει η πρώτη μεγάλη επιτυχία για το συγκρότημα και θα καθιερώσει τη Nicks ως σημαντική συνθέτρια και ερμηνεύτρια, με συμμετοχή σε αρκετές από τις μετέπειτα επιτυχίες τους, που θα κρατήσουν το συγκρότημα στην κορυφή μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’80, όπου και οι ηχογραφήσεις τους με νέο υλικό άρχισαν να αραιώνουν.
http://www.youtube.com/watch?v=LyWq25O2RbI
Άλλαξαν τη φυσιογνωμία και τον ήχο του συγκροτήματος που πια είχε κυρίαρχη μορφή τη Stevie Nicks.
Ο δίσκος πέρασε απαρατήρητος και η Stevie αναγκάστηκε να εργαστεί ως σερβιτόρα, ενώ ο Buckingham συνέχισε να παλεύει με τη μουσική φτιάχνοντας διάφορα demo μέχρι την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 1974, όταν ο Keith Olsen που δούλευε με τους Fleetwood Mac κάλεσε τον Buckingham στο στούντιο λέγοντάς του ότι ο Mick Fleetwood τον ήθελε να γίνει μέλος του συγκροτήματος, και ο Buckingham απαίτησε να πάρουν και τη Stevie Nicks. Σ’ έναν μήνα είχαν ηχογραφήσει το άλμπουμ που θα γινόταν πλατινένιο, το Fleetwood Mac.
Η πίεση που ένιωθε από την προσπάθεια για συνεχή επιτυχία με το συγκρότημα και η ανασφάλεια για το μέλλον την οδήγησαν το 1981 να κυκλοφορήσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ με τίτλο Bella Donna, στο οποίο συνεργάστηκε με ονόματα όπως ο Don Henley των Eagles στο Leather And Lace και ο Tom Petty στο Stop Draggin’ My Heart Around. Στο ίδιο άλμπουμ υπήρχαν και οι επιτυχίες της Edge Of Seventeen και After The Glitter Fades. Το άλμπουμ θα ξεπεράσει τα 4 εκατομμύρια αντίτυπα μόνο στις Ην. Πολιτείες.
Φιλοξενούσε σημαντικές επιτυχίες όπως τα “Stop Draggin’ My Heart” (ντουέτο με τον Tom Petty), “Leather And Lace” (ντουέτο με τον Don Henley) και “Edge Of Seventeen”.
http://www.youtube.com/watch?v=6UD0c58nNCQ
http://www.youtube.com/watch?v=Ufuf5XXaF-s
Έπειτα από μια σύντομη επιστροφή το 1982 στους Fleetwood Mac για το άλμπουμ “Mirage”, στο οποίο υπάρχει το Gypsy, κι αυτό γραμμένο από τη Nicks στο γνώριμο ύφος της, με φαντασιώσεις που εξάπτουν τη σκέψη της νεολαίας, συνέχισε με το δεύτερο προσωπικό της άλμπουμ, το “The Wild Heart” (1983), το οποίο γίνεται πλατινένιο. Μάλιστα, οι πωλήσεις τους σήμερα είναι γύρω στα 5 εκατομμύρια. Ο παραγωγός Jimmy Iovine τη βοηθάει να ξεφύγει από τον ήχο που της έχει επιβάλει στους Fleetwood Mac ο Lindsay Buckingham και το άλμπουμ περιέχει τις επιτυχίες If Anyone Falls, Stand Back και Nightbird.
http://www.youtube.com/watch?v=3oWIF2n4ZLs
http://www.youtube.com/watch?v=U8YXBKS6dok
http://www.youtube.com/watch?v=QQzY97UCXns
Ύστερα από μια αρκετά μεγάλη παύση οι Fleetwood Mac ανασυγκροτήθηκαν το 1987 και ο δισκογραφικός καρπός ήταν το “Tango In The Night”. To 1989 η Nicks ηχογράφησε το προσωπικό άλμπουμ “The Other Side Of The Mirror” (1989). Το 1994 ακολούθησε το “Street Angel”, και το 2001 η νεότερη μέχρι στιγμής δισκογραφική της κυκλοφορία “Trouble In Shangri-La”, μια συλλογή τραγουδιών με φανερή αμερικανική ταυτότητα αλλά και ικανοποιητική αισθητική ποικιλία.
Οι προσωπικές επιτυχίες συνεχίστηκαν και στις επόμενες δεκαετίες και φτάνουν μέχρι πρόσφατα ακολουθώντας το μουσικό ρεύμα που θέλει να γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία όσοι καλλιτέχνες έχουν περάσει τα 60 χρόνια στην ηλικία.
Στο άλμπουμ Trouble In Shangri-La, συνεργάζεται με τη Natalie Maines του συγκροτήματος Dixie Chicks, η οποία έχει δηλώσει θαυμάστριά της, και τις Macy Gray και Sheryl Crow. Το Say You Will του 2003 τη φέρνει ξανά στα 3 πρώτα άλμπουμ της Αμερικής.
Το 2007 η Lindsay Lohan επιχειρεί να αγοράσει τα δικαιώματα για τη μεταφορά στον κινηματογράφο της ιστορίας της ζωής της Nicks, η οποία όμως αντιδρά και απαιτεί να έχει και αυτή συμμετοχή στην ταινία, ενώ παράλληλα δηλώνει ότι δεν πρόκειται να δώσει τη συγκατάθεσή της αν η Lohan δεν σταματήσει να παίρνει ναρκωτικά.
Τον περασμένο Δεκέμβριο οι Fleetwood Mac αναγγέλλουν την επανασύνδεσή τους για μία μεγάλη περιοδεία, η οποία ακόμη είναι σε εξέλιξη, με πετυχημένες εμφανίσεις.
Ο εντυπωσιακός τρόπος ερμηνείας της, το προοδευτικό περιεχόμενο των στίχων των τραγουδιών της, που συχνά φλερτάριζαν με ανέφικτες καταστάσεις, έδιναν στο κοινό την εικόνα της καλής μάγισσας, μερικοί μάλιστα την έχουν κατηγορήσει ότι έχει σχέση με κάποια παγανιστική οργάνωση, χωρίς αυτή να το αρνηθεί απόλυτα, εξάπτοντας τη φαντασία των νεαρών κοριτσιών που τη θεωρούσαν πρότυπό τους.
Οι δεδηλωμένες φανατικές θαυμάστριές της, Courtney Love, Sheryl Crow, Mary J. Blige, Tori Amos, Sarah McLaghlan, Kelly Clarkson, Jennifer Hanson, Belinda Carlisle, Dixie Chicks, με συχνές δηλώσεις τους, ανανεώνουν το ενδιαφέρον του κοινού για τη Stevie, η οποία αρνείται ότι έχει σχέση με κάποια αίρεση που έχει ως βάση της τη μαγεία, και ειδικά με τη φυσιολατρική θρησκεία Wicca, που δημιουργήθηκε το 1954, κι έχει σχέση με την αρχαία κελτική παράδοση, παρότι δεν αμφισβητεί πως τη συναρπάζουν οι διάφοροι παλιοί μύθοι και οι ιστορίες που έχουν σχέση με αυτήν.
H Stevie έχει ανακηρυχθεί βασίλισσα του rock n roll από το περιοδικό Rolling stone, ενώ έχει ενταχθεί και στο Rock n roll Hall of Fame.
Δισκογραφία:
Live at Red Rocks (1999),
Trouble In Shangri-La (2001)
Μουσικά DVD:
Live At Red Rocks (1999)
Πηγές:
www.deprofundis.gr
entertainment.in.gr
www.enet.gr
Επιμέλεια-προσαρμογή: Σοφία Παφτούνου