Στον κόσμο της Kλασσικής! (25/06/2012)
21o Φεστιβάλ Ναυπλίου – Ιουνίου – 1 Ιουλίου 2012
Το 21ο Φεστιβάλ Ναυπλίου με χαρά παρουσιάζει δύο νέες δυνάμεις της διεθνούς μουσικής σκηνής, που ανοίγουν το δρόμο για το μέλλον, την Λετονή πιανίστα Arta Arnicane (Άρτα Αρνικάν) και την Αυστριακή τσελίστα Katharina Gross (Καταρίνα Γκρος). Στη συνέχεια το Φωνητικό και Ορχηστρικό Συγκρότημα Παλαιάς Μουσικής από την Ρουμανία: “Anton Pann“ (Άντον Παν) θα ξεναγήσει το κοινό του Φεστιβάλ στη μεσαιωνική μουσική έως τα τέλη του 19ου αιώνα, και ο Γιώργος Εμμανουήλ Λαζαρίδης σε ένα ρεσιτάλ πιάνου θα οδηγήσει τα βήματά μας στις Εικόνες μίας Έκθεσης του Μουσόρσκι και σε έργα Σοπέν.
Στο πρόγραμμα του 21ου Φεστιβάλ συμπεριλαμβάνονται μία ιδιότυπη παράσταση με μουσική και λόγο με θέμα την Φρίντα Κάλο από την σκηνοθέτιδα-ηθοποιό Μάγδα Μαυρογιάννη σε συνεργασία με τη μεσόφωνο Κατερίνα Ρούσσου και την πιανίστα Αλεξάνδρα Νομίδου, ενώ για πρώτη φορά προσκαλεί δύο εξέχουσες προσωπικότητες της ελληνικής διανόησης και των τεχνών τον Γιώργο Βέλτσο και τον Βίκτωρα Αρδίττη οι οποίοι με αφορμή το ποίημα “Ρημάζει” του πρώτου συζητούν για τα τεκταινόμενα.
Ακολουθούν δύο συμπράξεις διακεκριμένων μουσικών που προετοιμάστηκαν ειδικά για το 21ο Φεστιβάλ Ναυπλίου, στην πρώτη συμπράττουν ο Δανός σολίστ του ακορντεόν Bjarke Mogensen (Μπιάρκε Μόγκενσεν) και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ, διακεκριμένος πιανίστας Γιάννης Βακαρέλης, και στη δεύτερη ο Αχιλλέας Γουάστωρ στο πιάνο και οι Παναγιώτης Τζιώτης (βιολί) και Ισίδωρος Σιδέρης (βιολοντσέλο). Το 21ο Φεστιβάλ Ναυπλίου κλείνει με άλλη μία πρωτιά: την πρώτη παρουσίαση εκτός Αθηνών της εξαιρετικά επιτυχημένης παραγωγής της θρυλικής Όπερας “Μποέμ”, του Τζάκομο Πουτσίνι, από την Εθνική Λυρική Σκηνή – στο πλαίσιο του προγράμματος «Όπερα της Βαλίτσας», σε μια ευέλικτη συμπυκνωμένη παράσταση με τους εξαιρετικούς τραγουδιστές της ΕΛΣ.
Και φέτος οι συναυλίες θα πραγματοποιηθούν στους πανέμορφους χώρους του Ναυπλίου το Βουλευτικό και την Πλατεία του Αγ. Γεωργίου, ενώ για πρώτη φορά το Φουγάρο (www.fougaro.gr) ένα σύγχρονο, μεγάλο, διαδραστικό έργο τέχνης θα φιλοξενήσει δύο βραδιές που αναδεικνύονται και αναδεικνύουν αυτόν τον διαφορετικής ατμόσφαιρας χώρο.
To Πρόγραμμα
•Παρασκευή 22 Ιουνίου 2012, στις 21:00, Βουλευτικό
Gala Όπερας-Δημήτρης Πλατανιάς (Βαρύτονος) – Δημήτρης Γιάκας (πιάνο)
•Σάββατο 23 Ιουνίου 2012, στις 21:00, Φουγάρο
Σύνολο Κρουστών ΤΥΠΑΝΑ-Καλλιτεχνική Διεύθυνση Δημήτρης Δεσύλλας
•Κυριακή 24 Ιουνίου 2012, στις 21:00, Βουλευτικό
Jean Louis Steuerman (Βραζιλία)-Ρεσιτάλ Πιάνου
•Δευτέρα 25 Ιουνίου 2012, στις 21:00, Βουλευτικό
Arta Arnicane (Λετονία) – Ρεσιτάλ Πιάνου
•Τρίτη 26 Ιουνίου 2012, στις 21:00, Βουλευτικό
Katharina Gross (Αυστρία)-Ρεσιτάλ Τσέλου
•Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012, στις 21:00, Πλατεία Αγ. Γεωργίου
Συγκρότημα “Anton Pann” (Ρουμανία)
•Πέμπτη 28 Ιουνίου 2012, στις 21:00, Βουλευτικό
Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης-Ρεσιτάλ Πιάνου
•Παρασκευή 29 Ιουνίου 2012, στις 21:00, Φουγάρο
Μουσική και Λόγος: «ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΦΡΙΝΤΑ», Πορτραίτα Γυναικών
Μάγδα Μαυρογιάννη, (Ηθοποιός – Συγγραφέας – Σκηνοθέτης)
Κατερίνα Ρούσσου (Μεσόφωνος) Αλεξάνδρα Νομίδου (Πιανίστα)
•Σάββατο 30 Ιουνίου 2012, στις 19:00, Βουλευτικό
“Ρημάζει” ένα ποίημα για την κρίση του Γιώργου Βέλτσου
Ο ποιητής συζητά με τον σκηνοθέτη Βίκτωρα Αρδίττη για τα τεκταινόμενα
•Σάββατο 30 Ιουνίου 2012, στις 21:00, Βουλευτικό
Bjarke Mogensen ακορντεόν- Γιάννης Βακαρέλης πιάνο
(Δανία – Ελλάδα)
•Κυριακή 1 Ιουλίου 2012, στις 12:00, Βουλευτικό
Αχιλλέας Γουάστωρ, πιάνο
Παναγιώτης Τζιώτης βιολί, Ισίδωρος Σιδέρης βιολοντσέλο
•Κυριακή 1 Ιουλίου 2012, στις 21:00, Πλατεία Αγ. Γεωργίου
Εθνική Λυρική Σκηνή- Η Όπερα της Βαλίτσας
Μποέμ, Τζάκομο Πουτσίνι
*****
21ο Φεστιβάλ Ναυπλίου, 22 Ιουνίου – 1 Ιουλίου 2012
Καλλιτεχνικός Διευθυντή: Γιάννης Βακαρέλης
Οργάνωση: Εταιρεία Συναυλιών Φόρμιγξ
Τιμές εισιτηρίων: 5€ ενιαίο
Προπώληση:
1. Στα γραφεία του Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ (παραλιακή οδός Ναυπλίου – Νέας Κίου) ημέρες και ώρες εργασίας: τηλ. 27520 27153 και 27520 99085.
2. Στο γραφείο Τουρισμού και Πληροφοριών του Δήμου Ναυπλιέων, Πλατεία Τριών Ναυάρχων( ισόγειο Δημαρχείου ) καθημερινά 9.00-13.00 και 16.00-20.00, τηλ. 27520 24444 και 27520 23332.
3. Στο χώρο κάθε συναυλίας, μία ώρα πριν την έναρξή της.
18ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΧΟΡΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
12 – 19 ΙΟΥΛΙΟΥ 2012
Το Φεστιβάλ ανοίγει με τη νέα παράσταση του Φιλίπ Ντεκουφλέ με τίτλο Panorama. Ο γνώριμος στο κοινό της Καλαμάτας γάλλος χορογράφος επανέρχεται με μια παράσταση που θα τον συστήσει και στους νεότερους, αφού με χιούμορ, αυτοσαρκασμό και την τόσο οικεία αγάπη του για τον κόσμο του θεάματος αναδιφεί στις καλύτερες στιγμές του τριαντάχρονου έργου του. Το σύμπαν του ευρηματικού, διάσημου πλέον, καλλιτέχνη, γεμάτο παράξενα πλάσματα που ξεφυτρώνουν στη σκηνή ή ίπτανται, γεμάτο με τον ενθουσιασμό του δημιουργού για τις παλιές αναζητήσεις της κινούμενης εικόνας, για τις πρώτες μέρες του κινηματογράφου, για το τσίρκο των ακροβατών και των κλόουν, θα πλημμυρίσει τη σκηνή του Κάστρου με θεαματικές εικόνες σε μια παράσταση που θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό θεατή.
Παραμένοντας στο γαλλικό περιβάλλον του σύγχρονου χορού, το Φεστιβάλ παρουσιάζει φέτος για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό τον Πιερ Ριγκάλ, έναν χορογράφο που έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια χάρη στο ευφυές κινησιολογικό του λεξιλόγιο, την ευρηματική χρήση της τεχνολογίας και το σουρεαλιστικό του χιούμορ. Η παράσταση Press βασίζεται σε μια έξυπνη μεταφορά: ο σύγχρονος άνθρωπος που βλέπουμε στη σκηνή «πιέζεται» από τις καταστάσεις, μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά, αφού βρίσκεται στην «πρέσα» ενός χώρου που διαρκώς μικραίνει! Διερευνώντας τη σχέση της κοινωνίας μας με την «πίεση», ή αλλιώς με τη «σύνθλιψη», ο Ριγκάλ δημιουργεί μια παράσταση γεμάτη έξυπνες εικόνες και νόημα.
Τη σκυτάλη παίρνει ο Νοτιοαφρικανός Γκρέγκορυ Μακόμα, επίσης γνώριμος του κοινού της Καλαμάτας. Ο Μακόμα, με το διεισδυτικό και ποιητικό του βλέμμα, επανέρχεται με την νέα του παραγωγή Exit/ Exist, μια παράσταση για έναν χορευτή, έξι μουσικούς και το πνεύμα ενός προγόνου. Συνδυάζοντας τη δυτική εκπαίδευσή του με την αφρικανική μνήμη του, ο Μακόμα δημιουργεί μια παράσταση για τη μνήμη και την Ιστορία, που μας ζητά να σταματήσουμε για μια στιγμή και να κοιτάξουμε πίσω, να παρατηρήσουμε τη γενναία στάση ενός προγόνου για να μπορέσουμε ν’ ατενίσουμε το μέλλον με άλλο βλέμμα. Για να μας οδηγήσει εκεί, ο Μακόμα επανεφευρίσκει τη μαγεία που έχει η γλώσσα των ποιητικών εικόνων και της μουσικής.
Η Κύπρια Λία Χαράκη, χορογράφος με έντονο καλλιτεχνικό στίγμα και χαρισματική ερμηνεύτρια, είναι από τους καλλιτέχνες που την εξέλιξή τους το Φεστιβάλ έχει παρακολουθήσει στενά. Ξαναγυρίζει στην Καλαμάτα με το σόλο της Tune in, σπουδή πάνω στο πώς μια μινιμαλιστική, επαναληπτική κίνηση μπορεί να γεννήσει συναίσθημα στον ερμηνευτή και κατ’ επέκταση στον θεατή. Δείγμα μιας σίγουρης πλέον καλλιτεχνικής γραφής, το έργο είναι ένα ταξίδι προς το σημείο γέννησης της κίνησης μέσα από τη σχέση της με την προσωπική τελετουργία.
Την ίδια βραδιά το κοινό θα παρακολουθήσει τη νέα δουλειά της Σοφίας Μαυραγάνη Autogoal #05, που καταπιάνεται με αυτοσαρκασμό και σπιρτάδα με το θέμα της σχέσης αθλητή-προπονητή. Ποιος έχει το πάνω χέρι; Μέσα από την έννοια του παιχνιδιού, κινητήριας δύναμης του πολιτισμού, η θεατρική σύμβαση πότε επικυρώνεται και πότε ακυρώνεται, το σοβαρό επικαλύπτει το αστείο και τούμπαλιν, και εντέλει το ίδιο το παιχνίδι αυτο-βραβεύεται ως νικητής.
H Yelp dance co. με χορογράφο τη Μαριέλα Νέστορα είναι μια από τις ελληνικές ομάδες που αναδείχθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και δραστηριοποιείται από τότε με ιδιαίτερο καλλιτεχνικό στίγμα. Η παράσταση A-M I έχει ως θέμα το πώς «διαβάζει» ο θεατής την κίνηση των χορευτών στη σκηνή, από την απλή κατανόησή της μέχρι την δημιουργία εικόνων από τον ίδιο με αφορμή αυτό που βλέπει. Η ποιητική του λόγου, της εικόνας που παράγεται μέσα από τη σχέση της με την κίνηση, το φορτίο που φέρει στη σκηνή ένας χορετυτής ή ένας σχολιαστής, είναι μερικές από τις πτυχές αυτού του έργου.
Μια από τις πιο σημαντικές στιγμές του φετινού προγράμματος είναι η παράσταση της αμερικανίδας χορεύτριας και χορογράφου Pat Catterson, που θα ερμηνεύσει το Trio A (1966) της Υβόν Ράινερ. Το Trio A δημιουργήθηκε και πρωτοπαρουσιάστηκε μέσα στο μυθικό περιβάλλον της Judson Church από μια καλλιτέχνιδα που επηρέασε όσο λίγοι την εξέλιξη των πραγμάτων στην πρωτοπορία της Νέας Υόρκης τη δεκαετία του 1960, σημαδεύοντας, παρά τη σύντομη διάρκειά του, την ιστορία του σύγχρονου χορού. Στην παράσταση της Πατ Κάττερσον θα παρουσιαστούν τρεις παλαιότερες εκδοχές: Forward (1966), Facing (1999, με τη συμμετοχή της Σάνιας Στριμπάκου) και Retrograde (1970). Την ίδια βραδιά θα παρουσιαστεί με δώδεκα συμμετέχοντες του Εργαστηρίου η χορογραφία της Υβόν Ράινερ We shall run (1963) – μια σύνθεση που θέτει ερωτήματα πάνω στη συλλογική κίνηση, καθώς οι ερμηνευτές τρέχουν σε διάφορες κατευθύνσεις πάνω σε διαφορετικά αλλά προκαθορισμένα μοτίβα υπό τους ήχους του Ρέκβιεμ του Μπερλιόζ. Το κοινό θα έχει επίσης την ευκαιρία να δει μια πρόσφατη ταινία της Ράινερ πάνω σε μια χορογραφία της για/και με τον Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ.
Το φετινό φεστιβάλ θα κλείσει με μια ελληνική παράσταση: Era poVera της Πατρίσιας Απέργη, που μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα εξέλιξε τη δουλειά της από πρωτόλεια σε ώριμη καλλιτεχνική γραφή. Η νέα δημιουργία της ομάδας της Αερίτες ερευνά το πώς λειτουργούν οι άνθρωποι μέσα στον αστικό λαβύρινθο των δρόμων. Η πόλη, το σώμα και οι μνήμες της, οι κατοικήσεις και τα φαντάσματά της, ο αγώνας επιβίωσης γίνονται το πρωτογενές υλικό της ομάδας. Οι μονάδες γίνονται σύνολο και η νέα ομάδα, καθρέφτης ενός κοινωνικού συνόλου, αναζητά τη φωνή της. Οι χοροί του δρόμου συναντούν τον σύγχρονο χορό, η απορία γίνεται οργή και η οργή βρίσκει το δρόμο της για να εκφραστεί: μια δυναμική παράσταση με καλλιτεχνική αλλά και πολιτική άποψη.
Το πρόγραμμα:
Πέμπτη 12/7 Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας 22:00
COMPAGNIE DCA – PHILIPPE DECOUFLÉ-Philippe Decouflé | Panorama
Παρασκευή 13/7μφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας 22:00
COMPAGNIE DCA – PHILIPPE DECOUFLÉ- Philippe Decouflé | Panorama
Σάββατο 14/7 Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας 21:00
PIERRE RIGAL – COMPAGNIE DERNIÈRE MINUTE- Pierre Rigal | Press
Κυριακή 15/7 Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας 20:00
Κυριακή 15/7 Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας 22:00
PIERRE RIGAL – COMPAGNIE DERNIÈRE MINUTE- Pierre Rigal | Press
VUYANI DANCE THEATRE- Gregory Maqoma | Exit/Exist
Δευτέρα 16/7 Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας 21:00
PELMA.LIA HARAKI- Λία Χαράκη | Τune In
FINGER SIX- Σοφία Μαυραγάνη | Autogoal #05
Τετάρτη 18/7- Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας 22:00
YELP DANCECO. Μαριέλα Νέστορα | Α-Μ Ι
Πέμπτη 19/7 Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας 20:00
Πέμπτη 19/7 Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας 22:00
PAT CATTERSON Yvonne Rainer | Trio A
ΑΕΡΙΤΕΣ Πατρίσια Απέργη | EraPovera
Η ομάδα Pierre Rigal – Compagnie Dernière Minute εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα
11-19.7 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ με τον Iñaki Azpillaga
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Εριφίλη Εφραιμίδου, 6973034771
12-15.7 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
«O δραματουργός του χορού. Απαραίτητος!» με την Lou Cope
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Χριστιάνα Γαλανοπούλου, 6972991055
13-18.7 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ –
«Tο Τrio A της Yvonne Rainer» με την Pat Catterson
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Χριστιάνα Γαλανοπούλου, 6972991055
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στο:
Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας
Παν. Καίσαρη 6, 24100 Καλαμάτα
Τηλ. 27210 83086 & 90886 – Φαξ: 27210 26966
Αφιέρωμα στον Τρέβορ Τζόουνς
30 Ιουνίου 2012 20:30 Κεντρική Σκηνή
Ο Νοτιοαφρικανός Τρέβορ Τζόουνς είναι από τους διασημότερους συνθέτες κινηματογραφικής μουσικής στον κόσμο. Έχει υπογράψει τη μουσική επένδυση δεκάδων σημαντικών ταινιών. Οι μουσικές του δημιουργίες κινούνται μεταξύ της συμφωνικής γραφής και του ηλεκτρονικού μινιμαλισμού, ενώ τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται και στο χώρο της εκπαίδευσης ενισχύοντας εκπαιδευτικούς οργανισμούς που έχουν την έδρα τους κυρίως στη γενέτειρά του χώρα.
Από τις αναρίθμητες διακρίσεις στην καριέρα του, αναφέρουμε ενδεικτικά:
1989 – Υποψήφιος για καλύτερη πρωτότυπη μουσική ταινίας από τη Βρετανική Ακαδημία Κινηματογράφου & Τηλεόρασης (BAFTA) για το Mississippi Burning (Ο Μισσισσιππής καίγεται).
1992 – Βραβείο καλύτερης πρωτότυπης μουσικής ταινίας από την Αμερικανική Εταιρεία Συνθετών, Συγγραφέων και Εκδοτών (ASCAP) για το Last of the Mohicans (Ο τελευταίος των Μοϊκανών). Για την ίδια ταινία ήταν υποψήφιος για βράβευση από τη Βρετανική Ακαδημία Κινηματογράφου & Τηλεόρασης (BAFTA) και από τις Χρυσές Σφαίρες.
1993 – Βραβείο καλύτερης πρωτότυπης μουσικής ταινίας από την ASCAP για το In the Name of the Father (Στο όνομα του Πατρός).
1994 – Βραβείο καλύτερης πρωτότυπης μουσικής ταινίας από την ASCAP για το Cliffhanger (Βαρομετρικό χαμηλό).
1997 – Βραβείο καλύτερης πρωτότυπης μουσικής ταινίας από την ASCAP για το GI Jane (Η επίλεκτη).
1999 – Βραβείο καλύτερης πρωτότυπης μουσικής ταινίας από την ASCAP για το Notting Hill.
2001 – Βραβείο καλύτερης πρωτότυπης μουσικής ταινίας από την ASCAP για το From Hell (Επισκέπτης από την Κόλαση).
2002 – Βραβείο καλύτερης πρωτότυπης μουσικής ταινίας από την ASCAP για το Dinotopia (Ο ιός).
2003 – Βραβείο καλύτερης πρωτότυπης μουσικής ταινίας από την ASCAP για το The League of Extraordinary Gentlemen (Η Συμμαχία).
2004 – Βραβείο καλύτερης πρωτότυπης μουσικής ταινίας από την ASCAP για το Around the World in 80 Days (Ο γύρος του κόσμου σε 80 μέρες).
Ερμηνεύουν η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα και η Χορωδία της ΕΡΤ
Διεύθυνση: Μιχάλης Οικονόμου
Τιμές εισιτηρίων: 10 – 15 € Μειωμ. 5 €
Parking “Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών”
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Ηρώδειο
28 Ιουνίου, ώρα έναρξης, 21:00, Ωδείο Ηρώδου Αττικού
Σολίστ Βασίλης Βαρβαρέσος
Μουσική διεύθυνση Βασίλης Χριστόπουλος
Πρόγραμμα:
ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΑΛΟΜΟΙΡΗΣ (1883-1962)
Τρίπτυχο για ορχήστρα – «Στη μνήμη ενός ήρωα»
ΣΕΡΓΚΕΪ ΠΡΟΚΟΦΙΕΦ (1891-1953)
Κοντσέρτο αρ. 2 για πιάνο και ορχήστρα σε σολ ελάσσονα, έργο 16
ΠΙΟΤΡ-ΙΛΙΤΣ ΤΣΑΪΚΟΦΣΚΙ (1840-1893)
Συμφωνία αρ. 4 σε φα ελάσσονα, έργο 36
Η ενσωμάτωση μοτίβων της λαϊκής παράδοσης στο πλούσιο έργο τους είναι το αδιόρατο νήμα που συνδέει τους τρεις συνθέτες του προγράμματος. Κι αν αυτό δεν είναι τόσο προφανές στο κολοσσιαίας δυσκολίας Δεύτερο κοντσέρτο για πιάνο του Προκόφιεφ, το αντίθετο συμβαίνει τόσο στην Τέταρτη συμφωνία του Τσαϊκόφσκι όσο και στο Τρίπτυχο του Καλομοίρη. Ας σημειωθεί ότι ο Έλληνας συνθέτης διηύθυνε το έργο αυτό στις 28/2/1943, στην εναρκτήρια συναυλία της νεοσύστατης Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών εντάσσοντάς το στο αποψινό της πρόγραμμα η Ορχήστρα τιμά τα 50 χρόνια από το θάνατό του.
Διάρκεια: 1 ώρα 40 λεπτά περίπου (με διάλειμμα)
Τιμές εισιτηρίων: 30€ (VIP, Ζώνες Α,Β,Γ) 15€ (Άνω διάζωμα)
10€ (Φοιτητικό, ΑΜΕΑ)
Neuköllner Oper – Οι όπερες των ζητιάνων Yasou Aida!
29-30 Ιουνίου & 1 Ιουλίου,
21:00 Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Μουσική προσαρμογή-διεύθυνση, Χαράλαμπος Γωγιός
Κείμενο Δημήτρης Δημόπουλος
Ιδέα-σκηνοθεσία Αλέξανδρος Ευκλείδης
Σκηνικό-κοστούμια Andrea Nolte
Δραματουργία Bernhard Glocksin
Μουσική προετοιμασία Χαράλαμπος Γωγιός, Lam Tran Dinh
Βοηθός σκηνοθέτη Αγγελίνα Καρτσάκη
Βοηθός σκηνογράφου Ayse Gülsüm ÖzelΔείτε όλους τους συντελεστές
Διανομή
Ελπίδα: Λυδία Ζερβάνου (30/6) / Ελπινίκη Ζερβού (29/6, 1/7)
Ράινερ Μες: Fabian Martino (29/6, 1/7) / Alexander Sascha Nikolić (30/6)
Άννα Ρις: Şirin Kılıç (30/6) / Anna Warnecke (29/6, 1/7)
Εμμανουήλ (Μάνος) Σταύρου: Αρκάδιος Ρακόπουλος (30/6) / Βασίλης Τσανακτσίδης (29/6, 1/7)
Κρίστα: Μάρια Ντεβιτζάκη
Το αφεντικό: Michael Brieske
Χορωδία: Σοπράνο: Λυδία Ζερβάνου (29/6, 1/7) / Ελπινίκη Ζερβού (30/6)
Άλτο: Şirin Kılıç (29/6) / Anna Warnecke (30/6) / Ιωάννα Φόρτη (1/7)
Τενόρος: Fabian Martino (30/6) / Alexander Sascha Nikolić (29/6, 1/7)
Μπάσος: Αρκάδιος Ρακόπουλος (29/6, 1/7) / Βασίλης Τσανακτσίδης (30/6)
Ορχήστρα: Φλάουτο, σαξόφωνο, μελόντικα, φλογέρα: Stefan Klemm
Βιολοντσέλο, φλογέρα, μπουζούκι: Σοφία Ευκλείδου
Βιολοντσέλο: Άγγελος Λιακάκης
Αρμόνιο, μελόντικα: Alexandra Hofrichter
Πιάνο, μελόντικα, μουσική διεύθυνση: Χαράλαμπος Γωγιός
Τεχνική διεύθυνση Helmut Topp/ Φωτισμοί Nikolaus Vögele
Μετάφραση-χειρισμός υπερτίτλων Δημήτρης Δημόπουλος
Χειρισμός φώτων Ben Artmann, René von der Waar
Κατασκευή κοστουμιών Christina Kämper, Elena Zielinski, Kathy Prell
Διεύθυνση σκηνής Regina Triebel, Αγγελίνα Καρτσάκη
Η παράσταση που «εκτόξευσε την Αΐντα στο 2012» και ενθουσίασε τον διεθνή Τύπο στην πρεμιέρα της στο Βερολίνο «κάνει στάση» στο Φεστιβάλ Αθηνών. Η μουσική προσαρμογή και η μετάπλαση της δραματουργίας της κλασικής όπερας του Βέρντι φέρνουν την Αΐντα στη σύγχρονη εποχή ως νεαρή Ελληνίδα στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.
Η ελληνογερμανική αυτή «συνάντηση φιλίας» εξερευνά τα νεο-αποικιακά στερεότυπα που ανθούν στην Ευρώπη της κρίσης, θολώνοντας με παραδειγματικά μεταμοντέρνο τρόπο τα όρια ανάμεσα σε σύνθεση και εκτέλεση, τραγωδία και φάρσα, κλασικό και σύγχρονο μουσικό θέατρο.
Διάρκεια : 2 ώρες 10 λεπτά περίπου (με διάλειμμα)
Τιμές εισιτηρίων: 20€ 15€ (μειωμένο), 10€ (Φοιτητικό, ΑΜΕΑ)
Στα παρακάτω link μπορείτε να δείτε κάποια από τα φεστιβάλ που γίνονται στο εξωτερικό:
Europes top classical music festivals