BARBIE GIRL – Aqua
BARBIE GIRL – Aqua
Hi Barbie
Hi Ken!
Do you wanna go for a ride?
Sure Ken.
Jump in.
I’m a Barbie girl, in a Barbie world
Life in plastic, it’s fantastic.
You can brush my hair, undress me everywhere.
Imagination, life is your creation.
Come on Barbie, let’s go party!
I’m a blond bimbo girl, in a fantasy world,
Dress me up, make it tight, I’m your dolly.
You’re my doll, rock ‘n’ roll, feel the glamour in pink,
Kiss me here, touch me there, hanky panky.
You can touch, you can play, if you say: “I’m always yours”
Come on Barbie, let’s go party! (x4)
Make me walk, make me talk, do whatever you please,
I can act like a star, I can beg on my knees.
Come jump in, bimbo friend, let us do it again,
Hit the town, fool around, let’s go party.
You can touch; you can play, if you say: “I’m always yours” (x2)
Come on Barbie, let’s go party! (x4)
I’m a Barbie girl, in a Barbie world
Life in plastic, it’s fantastic.
You can brush my hair, undress me everywhere.
Imagination, life is your creation.
Come on Barbie, let’s go party! (x4)
Oh, I’m having so much fun!
Well Barbie, we are just getting started.
Oh, I love you Ken.
Η ιστορία
Το «Barbie Girl» περιλαμβάνεται στο δίσκο των Aqua «Aquarium», που κυκλοφόρησε το 1997.
Οι Aqua είναι μία ομάδα Δανών και Νορβηγών μουσικών και παραγωγών που αρχικά ονομάζονταν Joyspeed. Μετά την αποτυχία των Joyspeed, αποφάσισαν να στραφούν σ’ αυτό που ονομάζεται bubblegum pop, δηλαδή εύπεπτα τραγούδια pop με πιασάρικο ρυθμό και στίχους, αλλάζοντας και τ’ όνομά τους σε Aqua εμπνευσμένοι από μία αφίσα ενός aquarium. Ως Aqua γνώρισαν για πρώτη φορά επιτυχία στη Δανία και τη Σουηδία, όπου ανέβηκαν στο Νο 1 με το τραγούδι «Roses Are Red». Αργότερα, με το «Barbie Girl» κατάφεραν να γνωρίσουν επιτυχία πέρα από τις Σκανδιναβικές χώρες και να γίνουν διάσημοι παγκοσμίως.
Το «Barbie Girl» έγραψαν οι Claus Norreen και Soren Nystrom Rasted, αμφότεροι μέλη των Aqua, και αναφέρεται στις κούκλες Barbie και Ken. Αν και οι στίχοι του «Barbie Girl» φαίνεται να μην έχουν κάποιο νόημα, θα μπορούσαν να αποτελούν ένα σχόλιο για την υπερβολική αξία που δίνει η κοινωνία στη σεξουαλική ελκυστικότητα (κοινώς σεξαπίλ). Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι τότε οι κούκλες της Barbie είχαν αφύσικα στενή μέση και τα στήθη τους ήταν τεράστια, γεγονός που είχε να κάνει περισσότερο με τις ανδρικές φαντασιώσεις παρά με τις διαστάσεις μιας κανονικής γυναίκας. Αλλά, ας πάμε το χρόνο πίσω στο 1945…
Το 1945 ο Harold «Matt» Manson και ο Elliot Handler ίδρυσαν μία μικρή εταιρεία παιχνιδιών, την οποία ονόμασαν Mattel από τα αρχικά των ονομάτων τους. Κάποια στιγμή η σύζυγος του Elliot, Ruth Handler, παρατήρησε ότι η κόρη τους Barbara (δεύτερη από αριστερά στη φωτογραφία) έδινε στις χάρτινες κούκλες της ενήλικους ρόλους. Εκείνη την εποχή όλες οι κούκλες της αγοράς ήταν κούκλες μωρών. Έτσι, η Ruth συνειδητοποίησε ότι υπήρχαν τεράστιες προοπτικές για μία κούκλα με ενήλικα χαρακτηριστικά που να επιτρέπει στα παιδιά να υποδύονται ενήλικες που πραγματοποιούν τα όνειρά τους (σπίτι, αυτοκίνητο κ.λπ.).
Έτσι, στις 9 Μαρτίου 1959, έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο New York Toy Fair η κούκλα Barbie, όπως ονομάστηκε από την κόρη της Ruth και του Elliot Handler (ενώ Ken λεγόταν ο γιος τους!). Αυτό που ακολούθησε ήταν πραγματικός θρίαμβος. Την πρώτη κιόλας χρονιά κυκλοφορίας, πουλήθηκαν πάνω από 351.000 κούκλες προς 3 δολάρια η μία ενώ από το 1959 μέχρι σήμερα, έχουν πουληθεί πάνω από ένα δισεκατομμύριο κούκλες σε 150 χώρες!
Η επιτυχία
Το «Barbie Girl», από την άλλη, πούλησε παγκοσμίως πάνω από 8.000.000 αντίτυπα. Την παραγωγή, ενορχήστρωση και μίξη, την έκαναν οι Soren Rasted, Claus Norreen, Johnny Jam και Delgado. Το single, με εξώφυλλο του Peter Stenbaek και φωτογραφία του Robin Skoldborg, κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 1997 και ήταν το τρίτο των Aqua αλλά το πρώτο που κυκλοφόρησε στη Μεγάλη Βρετανία (τον Σεπτέμβριο του 1997). Ο πιασάρικος και χορευτικός ρυθμός του βρήκε αμέσως αντίκτυπο στο νεανικό κοινό, με αποτέλεσμα οι ραδιοφωνικοί σταθμοί ανά τον κόσμο να το παίζουν ξανά και ξανά. Στις 26 Οκτωβρίου του 1997, το «Barbie Girl» έριξε από την κορυφή το «Spice Up Your Life» των Spice Girls και ανέβηκε στο Νο 1 της Μεγάλης Βρετανίας, όπου παρέμεινε τρεις εβδομάδες, πουλώντας πάνω από 1.200.000 αντίτυπα (πλατινένιο). Επίσης, έγινε Νο 1 στην Αυστραλία (210.000 πωλήσεις, 3 φορές πλατινένιο, και δεύτερο τραγούδι σε πωλήσεις όλη τη χρονιά), Βέλγιο (2ο τραγούδι σε πωλήσεις όλη τη χρονιά), Γαλλία (750.000 πωλήσεις, διαμαντένιο, 5ο τραγούδι σε πωλήσεις όλη τη χρονιά), Γερμανία (500.000 πωλήσεις, πλατινένιο), Ελβετία (60.000 πωλήσεις, πλατινένιο), Ιρλανδία, Ιταλία, Νέα Ζηλανδία, Νορβηγία, Ολλανδία (3ο τραγούδι σε πωλήσεις όλη τη χρονιά) και Σουηδία (60.000 πωλήσεις, 3 φορές πλατινένιο), Νο 2 στην Αυστρία (30.000 πωλήσεις, πλατινένιο), Νο 3 στη Φινλανδία και Νο 7 στον Καναδά. Στις Η.Π.Α. έφτασε στο Νο 7, όντας ένα από τα δημοφιλέστερα τραγούδια που ήρθαν ποτέ από τη Δανία. Μέχρι σήμερα παραμένει η μεγαλύτερη επιτυχία των Aqua στις Η.Π.Α. και το μοναδικό τους τραγούδι που μπήκε στο αμερικάνικο Top 10.
Το μέγεθος της επιτυχίας ήταν τέτοιο ώστε το «Barbie Girl» κυκλοφόρησε σε τουλάχιστον 7 διαφορετικές εκδοχές (Radio edit, Extended version, Perky Park club mix, Spike’s Anatomically Correct dub, Dirty Rotten Scoundrels 12’’ G-String mix, Dirty Rotten Peroxide Radio mix και Spike’s Plastic mix).
Στο video-clip του τραγουδιού πρωταγωνιστούν η Νορβηγίδα τραγουδίστρια των Aqua, Lene Nystrom Rasted, που υποδύεται την Barbie, και ο rapper Rene Dif που υποδύεται τον Ken. Άλλωστε αυτοί είναι που ερμήνευσαν και το τραγούδι.
Το video έτυχε μεγάλης προβολής από το MTV και βοήθησε σημαντικά την καριέρα του Δανού σκηνοθέτη Peder Pedersen, ο οποίος σχεδίασε την εμπνευσμένη από τα cartoons απεικόνιση του τραγουδιού.
Ο Pedersen έχει σκηνοθετήσει πάνω από 400 διαφημιστικά για πολυεθνικές εταιρίες, όπως οι Kellogs, Carlsberg, Lego, McDonald’s, Bayer, Panasonic κ.α., καθώς και περίπου 35 μουσικά video, ενώ είναι και ο πιο βραβευμένος σκηνοθέτης video-clips στην κατηγορία Best Music Video των Δανέζικων Μουσικών Βραβείων.
Το γεγονός ότι το «Barbie Girl» γνώρισε μεγάλη επιτυχία δεν σημαίνει ότι έχει κερδίσει και την εκτίμηση των μουσικοκριτικών, οι οποίοι το κατακεραύνωσαν και το στόλισαν με κοσμητικά επίθετα του τύπου «γελοίο», «ανεγκέφαλο», «ενοχλητικό», «ηλίθιο» και πολλά άλλα. Και σαν να μην έφταναν αυτά, η Mattel μήνυσε τους Aqua επειδή, σύμφωνα με τους υπεύθυνους της εταιρίας, παραβίασαν το εμπορικό σήμα της Barbie και το μετέτρεψαν σε σεξουαλικό αντικείμενο, αφού στους στίχους του τραγουδιού η Barbie περιγράφεται ως «blond bimbo» (ξανθιά χαζογκόμενα) ενώ παρακάτω οι στίχοι αφήνουν πιο πολλά υπονοούμενα («Kiss me here, touch me there, hanky panky»). Ένας εκπρόσωπος της εταιρίας παιχνιδιών δήλωσε στα MTV News: «Αν οι Aqua ή οποιοσδήποτε άλλος ενδιαφέρεται να χορέψει με τις Barbie θα πρέπει να ρωτήσει πρώτα εμάς». Από τη δικιά τους μεριά, οι εκπρόσωποι των Aqua εστίασαν στο γεγονός ότι στο ένθετο του CD αναφέρεται ότι το τραγούδι προορίζεται ως «κοινωνικό σχόλιο».
Mattel Vs MCA Records
Απτόητη η Mattel, τα κέρδη της οποίας ανέρχονται σε 1,9 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, ζήτησε την απόσυρση όλων των δίσκων καθώς και τη διακοπή της προβολής του video-clip ισχυριζόμενη ότι το τραγούδι αμαυρώνει τη φήμη του εμπορικού της σήματος και επηρεάζει το σχεδιασμό προώθησης του προϊόντος καθώς τα ανήλικα κορίτσια πιθανότατα θα νομίζουν ότι το τραγούδι διαφημίζει την κούκλα και ότι αποτελεί μέρος της επίσημης γραμμής της Mattel για την προώθηση του προϊόντος της. Επιπλέον, η Mattel παραπονέθηκε ότι η δισκογραφική εταιρεία MCA Records προέβη σε διαφήμιση του δίσκου κατά τη διάρκεια των Σαββατιάτικων παιδικών εκπομπών και ότι ήθελε να πουλήσει το τραγούδι ακόμα και σε καταστήματα παιχνιδιών χρησιμοποιώντας μάλιστα το ροζ χρώμα που χρησιμοποιούσε στις συσκευασίες της εδώ και δεκαετίες η Mattel.
Μετά από 5 χρόνια έντονων διαξιφισμών η Mattel, αφού είχε χάσει τις πρώτες δίκες, προσέφυγε στα ανώτερα δικαστήρια. Τα πράγματα όμως ξέφυγαν από τον έλεγχο όταν η εταιρεία παιχνιδιών παρομοίασε την MCA Records με ληστή τραπεζών (!), γεγονός που οδήγησε τη δισκογραφική εταιρία να μηνύσει τη Mattel για συκοφαντική δυσφήμιση.
Η υπόθεση έφτασε ως το Ανώτατο Δικαστήριο των Η.Π.Α. Τον Ιανουάριο του 2003, ο δικαστής Alex Kozinski αποφάσισε ότι το τραγούδι «Barbie Girl» είναι παρωδία και προστατεύεται από την 1η Αναθεώρηση του Συντάγματος των Η.Π.Α. περί ελευθερίας του λόγου, απορρίπτοντας έτσι την αγωγή της Mattel, ενώ παράλληλα απέρριψε και την αγωγή που έκανε η MCA Records εναντίον της Mattel. Ο Kozinski, γνωστός για την ευφράδειά του, τόνισε ότι από τότε που κυκλοφόρησε η κούκλα έχουν ακουστεί πολλά χειρότερα γι’ αυτήν (ιδιαίτερα από τις φεμινίστριες) και ολοκλήρωσε την απόφαση συστήνοντας στα δύο μέρη να σταματήσουν τις εκατέρωθεν αγωγές λέγοντας τη φράση «The parties are advised to chill». Η υπόθεση έκλεισε αλλά όλη αυτή η διαμάχη ήταν αρκετή ώστε τόσο το συγκρότημα όσο και το τραγούδι να συγκεντρώσουν τα φώτα της δημοσιότητας. Ο Kozinski σχολιάζοντας τη διαμάχη είπε:
– Αν ήταν μελόδραμα επιστημονικής φαντασίας, θα λεγόταν ο Speech–Zilla εναντίον του Trademark Kong (σ.σ. λογοπαίγνιο του Godzilla εναντίον του King Kong).
Με αφορμή τη νομική διαμάχη μεταξύ Mattel και MCA Records, η Καναδέζα δημοσιογράφος, συγγραφέας και ακτιβίστρια Naomi Klein έθιξε ένα πολιτικό θέμα στο βιβλίο της με τίτλο «No Logo» (Εκδόσεις Λιβάνη) όπου δηλώνει ότι τα μονοπώλια που δημιουργούνται από τα πνευματικά δικαιώματα και τα εμπορικά σήματα, επιβάλλονται άδικα και με διαφορετικό τρόπο αφού η εφαρμογή τους εξαρτάται από την οικονομική δυνατότητα των συγκρουόμενων μερών και από τη δυνατότητά τους να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους προσλαμβάνοντας καλούς δικηγόρους.
Ωστόσο, οι Aqua δεν ήταν οι πρώτοι που μηνύθηκαν από την Mattel. Είχε προηγηθεί ο σκηνοθέτης Todd Haynes, ο οποίος το 1987 είχε χρησιμοποιήσει κούκλες Barbie για πρωταγωνίστριες της ταινίας μικρού μήκους «Superstar: The Karen Carpenter Story». Και σ’ εκείνη την υπόθεση, η Mattel έχασε τη δίκη.
Το 1999, και αφού μεσολάβησε η μήνυση εναντίον των Aqua και της MCA Records, η Mattel μήνυσε τον καλλιτέχνη Tom Forsythe για μία σειρά φωτογραφιών με τίτλο «Η διατροφική αλυσίδα της Barbie» (Food chain Barbie). Η εταιρεία έχασε τόσο τη δίκη όσο και 1.800.000€ που αναγκάστηκε να δώσει ως αποζημίωση στον Forsythe.
Η υπόθεση Mattel εναντίον MCA Records με αριθμό 01-633 μπήκε στο αρχείο με τη Mattel να χάνει άλλη μία δίκη και να παραπονιέται ότι το δικαστήριο απέρριψε το συλλογισμό άλλων δικαστηρίων σε παρόμοιες υποθέσεις και ότι αγνόησε τα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία οι καταναλωτές της ήρθαν πράγματι σε σύγχυση.
Με βάση τα παραπάνω, πάλι καλά που η Mattel δεν μήνυσε και τον Δημήτρη Παπαϊωάννου, αφού μία από τις πιο πολυσυζητημένες σκηνές της παράστασης «2» ήταν εκείνη με την τεραστίων διαστάσεων Barbie να κυριαρχεί επί σκηνής και μία στρατιά ανδρών να παρελαύνει κάτω από τα πόδια της!
Το 2000, δηλαδή τρία χρόνια μετά την κυκλοφορία του τραγουδιού, η Mattel άλλαξε τις αναλογίες του σώματος της Barbie. Τώρα η μέση έχει πιο πολύ «κρέας» και τα στήθη συρρικνώθηκαν σε ένα πιο φυσιολογικό μέγεθος.
Το 2009 η εταιρία εφάρμοσε νέα στρατηγική προώθησης των προϊόντων της και, ξεπερνώντας τις νομικές κόντρες του παρελθόντος, έβγαλε μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της ένα διαφημιστικό μουσικό βίντεο του «Barbie Girl» με αλλαγμένους τους στίχους. Επιπλέον, οι διαφημίσεις των τελευταίων προϊόντων της Barbie χρησιμοποίησαν τους τροποποιημένους στίχους στο ρυθμό του πρωτότυπου τραγουδιού.
Άλλες εκτελέσεις κ.λπ.
Τον Σεπτέμβριο του 1997 το αμερικάνικο ντουέτο Velva Blu κυκλοφόρησε 9 εκτελέσεις του «Barbie Girl» (Radio Mix, Extended Mix, Trip Hop Radio Mix, Extended Hit Mix, Deep Club Mix, Dub Mix, Miami Radio Mix, Extended Miami Mix και Hit Radio Mix).
http://www.youtube.com/watch?v=tDFJrApumwI
Το 1997 ο χαρακτήρας Ome Henk (της ομώνυμης ολλανδικής σειράς) έκανε μία παρωδία του τραγουδιού, με τίτλο «Neem Een Ander In De Maling (Barbie Girl)».
Τον Απρίλιο του 1998 το αμερικάνικο συγκρότημα Zebrahead κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται ως hidden track σε κάποιες εκδόσεις του άλμπουμ «Yellow».
Τον Οκτώβριο του 1998, η τηλεοπτική κωμική σειρά Mr.Show With Bob And David πρόβαλε μία παρωδία με τίτλο «Party Girl».
Την ίδια χρονιά οι Mars Moles κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στη συλλογή «Punk Chartbusters Vol.3».
Το «Barbie Girl» χρησιμοποιήθηκε και στην προεκλογική εκστρατεία της Irene Saez, για τις προεδρικές εκλογές της Βενεζουέλας, το 1998, όπου ήταν υποψήφια. Η επιλογή του τραγουδιού δεν ήταν τυχαία αφού η Saez είχε εκλεγεί Μις Βενεζουέλα και κατόπιν Μις Υφήλιος στα καλλιστεία του 1981 ενώ αργότερα διετέλεσε και δήμαρχος σε έναν από τους πέντε δήμους του Caracas. Όμως στις προεδρικές εκλογές δεν τα κατάφερε το ίδιο καλά καθώς ήρθε τρίτη με ποσοστό 2,82% με πρώτο τον τωρινό πρόεδρο της Βενεζουέλας, Hugo Chavez.
Το 1999 οι Home Grown κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο EP «Phone Home».
Την ίδια χρονιά, οι Axel Boys Quartet κυκλοφόρησαν μία Latin εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στη συλλογή «La Musique de Paris-Derniere» ενώ χρησιμοποιήθηκε και σε τηλεοπτική διαφήμιση του Dior.
Το 2000 το αμερικάνικο ραδιοφωνικό talk show «The Dog House» κυκλοφόρησε μία παρωδία του τραγουδιού. Πρόκειται για μία «ομοφυλόφιλη» εκτέλεση, στην οποία οι χαρακτήρες Garrett και Raoul καταφέρονται εναντίον της Barbie πίσω από την πλάτη της, επειδή γουστάρουν τον Ken (!). Στο τέλος της παρωδίας η Barbie πλησιάζει το ζευγάρι, το οποίο όμως της επιτίθεται. Η εκτέλεση αυτή περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «How Many People Must Get Dissed?».
Τον Οκτώβριο του 2001 οι Electric Chairs κυκλοφόρησαν σε 522 αντίτυπα ένα EP με 5 εκτελέσεις του «Barbie Girl» (Flowing Version, Flowing Mix, Flowing Tickle Mix, Blastiquer Mix και The Good, The Bad Mit Barby Mix).
http://www.youtube.com/watch?v=bdQJgiwuA9k
Τον Απρίλιο του 2005 η Βραζιλιάνα τραγουδίστρια Kelly Key κυκλοφόρησε μία εκτέλεση στα πορτογαλικά, με τίτλο «Sou A Barbie Girl», η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Barbie Girl». Το single, το οποίο περιλαμβάνει 4 εκδοχές (Radio Edit, Extended Version, DJ Marlboro Mix και Club Remix), έγινε Νο 1 στη Βραζιλία (πλατινένιο).
Το 2006 ο Rob Mayth κυκλοφόρησε 12 εκδοχές (!) του «Barbie Girl» (Single Edit, Alex M. Rmx Edit, Bangbros Rmx Edit, Upsynth Rmx Edit, Manians Freak In Da Morning Rmx Edit, Bangbros Instrumental Rmx Edit, Club Mix, Alex M. Remix, Bangbros Remix, Upsynth Remix, Manians Freak In Da Morning Rmx και Bangbros Instrumental Rmx).
Τον Μάιο του 2006 οι Γερμανίδες Lynne & Tessa ανέβασαν ένα video όπου διακωμωδούσαν σε play-back το «Barbie Girl». Το βίντεο αυτό ήταν για ένα διάστημα το 8ο δημοφιλέστερο clip του Video Google.
http://www.youtube.com/watch?v=Wmc0ip1Up-E
Τον Μάρτιο του 2007 το τραγούδι ακούστηκε σε ένα επεισόδιο της αμερικάνικης σειράς κινουμένων σχεδίων Family Guy, όπου ο πρόεδρος των Η.Π.Α. Bill Clinton τραγουδάει και χορεύει το «Barbie Girl» ενώ παίζει το παιχνίδι Dance Dance Revolution.
http://www.youtube.com/watch?v=dgcK1FTt2OY
Τον Σεπτέμβριο του 2007 οι δίδυμες Samanda κυκλοφόρησαν σε single μία εκτέλεση του «Barbie Girl», η οποία έφτασε στο Νο 26 της Μεγάλης Βρετανίας.
Τον Ιούλιο του 2009 οι Andrea και Sergio κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στη συλλογή «Super Eurobeat Vol.199 – Collaboration Of Eurobeat».
http://www.youtube.com/watch?v=WVDq3p_auYE
Το «Barbie Girl» ερμήνευσε επίσης η Jessica Jung (των Girls’ Generation).
Tο βρετανικό-ινδικό ραδιοφωνικό και τηλεοπτικό κωμικό show του BBC «Goodness Gracious Me» μετέτρεψε το τραγούδι σε «Punjabi Girl» (δηλαδή κορίτσι από το Παντζάμπ της Ινδίας).
Ομοίως, ο ραδιοφωνικός σταθμός WPLJ της Νέας Υόρκης έκανε μία παρωδία, την οποία ονόμασε «Jersey Girl», στην οποία χρησιμοποίησε ως βάση του τραγουδιού διάφορα σχόλια-στερεότυπα για τα κορίτσια από το New Jersey.
Το 2004, το αμερικάνικο μουσικό περιοδικό Blender κατέταξε το «Barbie Girl» στο Νο 33 των 50 Χειρότερων Τραγουδιών όλων των εποχών αναφέροντας ότι η φωνή της Lene Nystrom είναι τόσο ψιλή που είναι σαν να έχει αναπνεύσει ήλιο, ενώ αναφέρει ως χειρότερο μέρος του τραγουδιού το σημείο που ο Rene Dif τραγουδάει με μπάσα φωνή «come on, Barbie, let’s go party». Σύμφωνα με το Blender η συνταγή ήταν απλή: παίρνεις ένα παιδικό παιχνίδι, το μετατρέπεις σε ερωτική φαντασίωση και το πλασάρεις σαν Happy Meal στα 13χρονα. Και καταλήγει με μία απορία: «εάν είσαι από τους άτυχους που είδαν το video, ένα πράγμα σου έρχεται στο μυαλό: Δεν ήταν αρκετά μεγάλοι για να το κάνουν;».
Επίσης, το τηλεοπτικό κανάλι VH1 το κατέταξε στο Νο 32 των «Most Awesomely Bad Songs… Ever» καθώς και στο Νο 88 των 100 Σημαντικότερων One-hit Wonders, ενώ ψηφίστηκε 4ο καλύτερο στην κατηγορία Best Number One Of All Time! Το 2007, το περιοδικό Rolling Stone το κατέταξε στα 20 Πιο Ενοχλητικά Τραγούδια και την ίδια χρονιά το καναδέζικο τηλεοπτικό καλωδιακό κανάλι MuchMoreMusic το κατέταξε στο Νο 27 των 50 Ένοχων Απολαύσεων! Και πριν αναρωτηθείτε για τον χαρακτηρισμό «ένοχη απόλαυση», λάβετε υπόψη ότι το video-clip του «Barbie Girl» είναι ένα από τα πιο δημοφιλή video του YouTube, αφού έχει ξεπεράσει τις 24.700.000 θεάσεις!
Κωνσταντίνος Παυλικιάνης