Γιώργος Θεοφάνους: “Η δισκογραφία περνάει κρίση σε παγκόσμιο επίπεδο”
Για τη συνεργασία του με τη Γλυκερία και τον Κώστα Μακεδόνα στην Αττική σκηνή: « Με τον Κώστα ήμασταν ήδη στο στούντιο και ετοιμάζαμε τα νέα του τραγούδια που πρόκειται να κυκλοφορήσουν σε λίγο καιρό και εκεί μου είπε ότι σκέφτεται να εμφανιστεί με τη Γλυκερία. Εμένα μου άρεσε πολύ η ιδέα να συμμετέχω σε ένα τέτοιο σχήμα κι έτσι τα βάλαμε κάτω, τα κουβεντιάσαμε και το προχωρήσαμε!» Αυτό που ο ίδιος εκτιμά στους δυο καλλιτέχνες είναι:
«Η διαχρονικότητα ενός καλλιτέχνη προκύπτει από τις επιλογές του ρεπερτορίου του και από τη συνολική του στάση στα μουσικά πράγματα. Τόσο ο Κώστας όσο και η Γλυκερία έχουν αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια ότι είναι πραγματικοί καλλιτέχνες με συνέπεια και συνέχεια».
Το πρόγραμμα είναι δομημένο πάνω στις δισκογραφικές δουλειές των δύο καλλιτεχνών και κάπου στη μέση θα εμφανίζεται στη σκηνή ο κύριος Θεοφάνους στο πιάνο και θα ερμηνεύουν μαζί δικά του κομμάτια. Εύχεται οι εμφανίσεις τους αν είναι πετυχημένες καθώς μετά σκέφτονται να ανέβουν Θεσσαλονίκη και ίσως να πραγματοποιήσουν μια περιοδεία στο εξωτερικό. Η νέα δισκογραφική δουλειά του Γιώργου Θεοφάνους θα κυκλοφορήσει σε λίγο καιρό μέσα από το νέο δίσκο του Κώστα Μακεδόνα σε στίχους Νίκου Μωραΐτη και μουσική του ιδίου.
Για το Μουσικό Εργαστηράκι αναφέρει πως προέκυψε ως ιδέα κατά τη διάρκεια καλοκαιρινών διακοπών. «Σκέφτηκα να φτιάξω ένα χώρο που θα μπορούν τα παιδιά, από πολύ μωρά (3 μηνών και πάνω) , να έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη μουσική και τις τέχνες γενικότερα. Στο Μουσικό Εργαστηράκι έχουμε παιδιά από 3 μηνών μέχρι εφήβους και τα προγράμματα που μπορούν να παρακολουθήσουν διαφέρουν ανάλογα με την ηλικιακή τους ομάδα.» Στα άμεσα σχέδια του είναι να μπορέσει να ανοίξει και ένα Μουσικό Εργαστηράκι στην Κύπρο.
Για το πόσο σημαντικά είναι τα μαθήματα ορθοφωνίας σε ένα καλλιτέχνη: « Το σημαντικότερο…Είναι δυνατόν, πέρα από το χάρισμα που δίνει ο Θεός, ένας καλλιτέχνης να μην εξασκείται και να μη δουλεύει το βασικό του εργαλείο, το λαιμό του; Ένας τραγουδιστής για να βρίσκεται στο X-Factor πρέπει να έχει: «Έναν συνδυασμό πολλών δεξιοτήτων. Εκτός από τη φωνή, που είναι αυτονόητο όπως φαντάζομαι να καταλαβαίνεται, χρειάζεται αν έχει πείσμα, να είναι «στρατιώτης» στη δουλειά του και φυσικά να έχει το χάρισμα να επικοινωνεί με τον κόσμο.»
Για τον τομέα πακέτο και φωνή: « Είναι ακριβώς 50-50.Τραγουδιστής χωρίς φωνή και χωρίς να μπορεί να επικοινωνεί με τον κόσμο δεν έχει υπάρξει στην παγκόσμια δισκογραφία.» Αν ερχόταν στις οντισιόν η Susan Boyle Πιστεύει πως από τον ίδιο θα περνούσε αλλά από κεί και πέρα είναι άλλοι τρεις κριτές.
Για τον Πατρίκ λέει: «Αν έπρεπε ή δεν έπρεπε να βρίσκεται στο παιχνίδι είναι θέμα επιλογής που έκανε ο manager του κι αυτή είναι σεβαστή. Από κει και πέρα, γι’αυτό είμαστε εκεί, για να κρίνουμε και να σχολιάζουμε ην εξέλιξη ενός παίκτη μέσα στο παιχνίδι και τι μπορεί να κάνει και τι όχι. Τα στοιχεία που πρέπει να έχει ένας τραγουδιστής για να κάνει καριέρα μετά το παιχνίδι: « Αυτογνωσία, υπομονή, επιμονή, να ακούει τους ανθρώπους που έχει επιλέξει να έχει δίπλα του και να δουλεύει ασταμάτητα γιατί αλλιώς δεν γίνεται..»
Η σχέση του με τα γκρούπ του: «Έμεινα μόνο με δύο ήδη και την περασμένη βδομάδα έσπασα το ρεκόρ υποψηφιότητας για αποχώρηση: 6 φορές σε 5 show! Μοναδικό! Και τα τέσσερα γκρουπ ήταν και είναι εξαιρετικά παιδιά και το παιχνίδι μπορεί να τελείωσε πιο νωρίς για κάποιους, αλλά είναι μόνο ένα παιχνίδι. Οι T.U και οι Burning Sticks είναι εντελώς διαφορετικά γκρουπ και ειλικρινά μου αρέσουν πολύ. Μακάρι το κοινό να στηρίξει μέχρι το τέλος και να δούμε κάτι διαφορετικό στον τελικό». Δεν στενοχωρήθηκε που στο 5ο live τα δυο γκρουπ του ήταν υποψήφια για αποχώρηση, όπως αναφέρει τα γκρουπ έχουν μια τάση φυγής από το παιχνίδι και ελπίζει φέτος να γίνει ανατροπή και να πάνε στον τελικό. Η συνταγή επιτυχίας για ένα γκρουπ είναι να τα πηγαίνουν καλά μεταξύ τους τα μέλη. Στόχος στην επιλογή του εκάστοτε τραγουδιού για την ομάδα του είναι να μπορούν να υποστηρίξουν το κομμάτι και να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό.
Στην ερώτηση αν μπορεί το ελληνικό κοινό να ταυτιστεί με τα γκρουπ, ο κύριος Θεοφάνους αναφέρει παραδείγματα από τη διεθνή μουσική σκηνή και την Ελλάδα και έτσι αποδεικνύει ότι υπάρχει χώρος και για τα γκρουπ: «Από τους Beatles, Rolling Stones,Queen,U2,Depeche Mode,Cure. Πυξ Λαξ, Τρύπες και Ξύλινα Σπαθιά».
Αν τον εμπνέει κάποιος παίκτης ή γκρουπ για να του γράψει μουσική: « Έχω πει και στα live ότι υπάρχουν παιδιά που έχουν πει τραγούδια μου εξαιρετικά. Από κει και πέρα πρέπει να τελειώσει το X και μετά βλέπουμε».
Πιστεύει πως ο Αλέξανδρος Νότας είναι ένας εξαιρετικός λαϊκός τραγουδιστής. Με τον Νικόλα Μεταξά κυκλοφόρησε πρόσφατα ένα τραγούδι.
Δηλώνει πως στην Κύπρο τα παιδιά διδάσκονται μουσική στα σχολεία από μικρά και γι αυτό υπάρχει μεγαλύτερη παιδεία. Για να γράψει τραγούδια δεν έχει κάποιο συγκεκριμένο κριτήριο ή έναυσμα. Όταν «μπλοκάρει» κατά τη διάρκεια δημιουργίας το πιάνει από την αρχή το αφήνει στην άκρη μέχρι να έρθει η στιγμή που πρέπει για να το δουλέψει ξανά.
Στην ερώτηση αν πιστεύει πως η ελληνική δισκογραφία περνά κρίση και τι ευθύνεται γι αυτό λέει: «Η δισκογραφία περνάει κρίση σε παγκόσμιο επίπεδο και δεν είναι μόνο το θέμα της οικονομικής ύφεσης. Σαφώς όμως, ό,τι και να γίνει, η μουσική δεν μπορεί να πάψει να υπάρχει. Δεν είναι δυνατόν να σταματήσουμε να παράγουμε μουσική».
Στο σπίτι του δηλώνει πως δεν ακούει δικά του τραγούδια. «Τον τελευταίο καιρό ακούω πολλά παιδικά τραγούδια ξένων δημιουργών»
Από την Αριάδνη Στεφανίδου