Γιώργος Τσαλίκης: «Έχω περάσει περιόδους έπαρσης»
Η πρώτη του επαφή με την κιθάρα: « Η μαμά μού έμαθε η ίδια το πρώτο τραγούδι στην κιθάρα για να μου το δείξει επειδή ήμουν μικρός και δεν έφταναν τα δάχτυλά μου στις χορδές. Αλλά ακόμα και όταν ήταν να κάνω το πρώτο μου συμβόλαιο είχα πει ότι θα βγάλω το πρώτο μου single αφού πρώτα πάρω πτυχίο».
Εξιστορεί την πρώτη του επαφή με τον Αλέξη Σέρκο: «Θυμάμαι ακόμα πως η πρώτη μου δουλειά στην Αθήνα ήταν στο Romeo όντας αδισκογράφητος και ήμουν στο ίδιο καμαρίνι με τον τραγουδιστή Αλέξη Σέρκο. Τότε μου είχε γράψει ένα τραγούδι και μου το είχε δώσει. Λεγόταν “Χαραμίστηκα”. Του είχα πει, λοιπόν, “επειδή θα κάνω έξι μήνες να βγάλω δίσκο, δεν το δίνεις σε αυτό τον καινούργιο τραγουδιστή που τραγουδάει στο Ποσειδώνιο, τον Γιάννη Πλούταρχο, που ξεκινάει τώρα και κάνει επιτυχία;” Το άκουσε όντως το τραγούδι ο Πλούταρχος, κράτησε τη μουσική και άλλαξε τα λόγια. Ήταν το «Αχ κορίτσι μου».
Για ορισμένους συναδέλφους του αναφέρει: «Η πραγματικότητα χρειάζεται περισσότερο κόπο και νερό στο κρασί μας και λιγότερο σταριλίκι. Θεωρώ ότι υπάρχουν συνάδελφοι που δεν είναι συνειδητοποιημένοι με την εποχή που ζούμε. Τους σέβομαι, τους κατανοώ γιατί εμείς οι καλλιτέχνες είμαστε φευγάτα όντα και δεν μπορούμε να είμαστε πάντα απόλυτα γειωμένοι, όμως το περιβάλλον πρέπει να είναι υγιές και να τους εξηγεί τις καταστάσεις. Εχω δει πολύ καλά παιδιά τα οποία έχουν φάει από το περιβάλλον τους τέτοια παραμύθα, που τους κάνει κακό και στη δουλειά τους, ενώ μάλιστα αυτήν τη συνειδητοποίηση την εισπράττουν σε χαστούκια».
Τα υπέρογκα κασέ σε περιόδους κρίσης: «Για έναν τραγουδιστή, έτσι όπως έχουν γίνει τα πράγματα, είναι αμφίβολη η διάρκεια της δουλειάς και βεβαίως σε κάποια επαγγέλματα δεν αποτιμάται το κόστος, γιατί μιλάμε για ψυχή και η ψυχή δεν αποτιμάται. Όταν τραγούδησα στο Romeo μετά την ταφή του κουνιάδου μου του Γιώργου, αν με ρωτήσεις πόσο κάνει αυτή η βραδιά δεν υπάρχουν τα χρήματα να την κοστολογήσεις. Κι επίσης τα χρήματα που παίρνει κάποιος για μια δουλειά είναι άμεσα συναρτώμενα με τα χρήματα που αποδίδει. Δεν γίνεται να τραγουδάς σε ένα μαγαζί που πάει πολύ καλά και να μην πληρώνεσαι ώστε να πλουτίζουν οι επιχειρηματίες. Και μην ξεχνάς ότι είναι μια δουλειά όπου από λάθος χειρισμούς μπορεί ένας τραγουδιστής ή να μην ξαναπάρει τα ίδια χρήματα ή να μην ξαναδουλέψει».
Απόλυτα συνειδητοποιημένος, παραδέχεται ότι παλιά «καβάλησε το καλάμι» : «Έχω περάσει περιόδους έπαρσης όπου δεν συνειδητοποιούσα την κατάσταση. Όταν ήρθε η πρώτη επιτυχία, μην ξεχνάς, ήμουν παιδί, αλλά ευτυχώς είχα αφενός καλούς γονείς αλλά και η ζωή μου έδωσε τέτοιες σφαλιάρες και μου έδειξε ποια είναι τα σοβαρά πράγματα».
Αυτήν την εποχή ηχογραφεί το νέο του single, ενώ παράλληλα προετοιμάζεται για μια συναυλία που θα δώσει στους ομογενείς μας στη Νέα Υόρκη.
Από την Αριάδνη Στεφανίδου