Γιουροβίζιον
Ας κοιτάξουμε όμως τα του οίκου μας καλύτερα. Σε εθνικό επίπεδο συμμετέχουμε σε ένα πανευρωπαικό μουσικό δρώμενο με διαχειριστή τον αρχιφαταούλα την ΕΡΤ που μας αρμέγει απο τον άλλο φαταούλα την ΔΕΗ. Αλλα αυτό είναι ενα θέμα που θα το πιάσουμε άλλη στιγμή. Και επειδή σε οτι πουλάει ή αποφέρει κέρδος είμαστε Ευρωπαίοι πολίτες, εδώ και πολλά χρόνια αντί να προβάλουμε την ελληνική ποπ, ή ροκ, ή χιπ χοπ σκηνή, επιλέγουμε (δεν έχω καταλάβει τόσα χρόνια το πως) αστέρια του παρελθόντος ή όμορφους νέους, χαχαχαχα. Με εξαίρεση στον κανόνα αυτή της Παπαρίζου που αν θυμάστε καλά η λύρα έδινε ρυθμό, απλά το θυμίζω για τους αντιφρονούντες και τις ρουβίτσες. Όχι, αν πιστευετε σε θεό, πέστε μου ο sakis χαχαχααχ ως τι τραγούδησε, μάλλον ως μοντέλο με ωραίους κοιλιακούς. Η Αννούλα μας, το κορίτσι μας αυτό; Με ερμηνευτική λέει μπαλάντα, καλά ρε παιδία έχετε χάσει τα αβγά και τα πασχάλια και τις πασχαλιές; Τι θα ερμηνεύσει δηλαδή η ‘Αννα στα πενήντα της; Αφού το έχει χάσει λίγο το θέμα και τις αναπνοές, στριγκλιά μπορεί να βγεί, δεν αντιλέγω ,ψιλή νότα όμως μπαααααααααααααααα.
Και καλά οι ελληνάρες και οι ελληνοπούλες (δική μου έκφραση) που κάνουν φαν κλουμπ γιατί μας έχει γίνει βίωμα ρε παιδί μου, αρρώστια, ζούσαμε για την στιγμή που θα ακούγαμε τις τσούλες. Οι Γερμανοεγγλεζογαλλοσουηδοί δεν καταλαβαίνουν απο τσούλες και τέτοια, οι άνθρωποι, greek mouzaka, greek souvlaki, tzatziki και τέτοια ξέρουν. ‘Αντε και τον Παρθενώνα με καμιά σαρανταριά αδέσποτα να κουνούν γλυκά και ικετευτικά τις ουρίτσες τους, άντε και την Μύκονο με τον αλλοπαρμένο Γαλάτη που έχει εξελιχθεί σε εθνικό σύμβολο και τα in clubs (μπάχαλα) του νησιού παίζουν τα τραγουδάκια που τα έγραψε για να νανουρίζεται ο ατιμασμένος πελεκάνος, ο εγγονός, γιατί τον παππού πελεκάνο τον πότισαν τεκίλα και πέταξε μακριά.
Δηλαδή δεν υπάρχουν αξιόλογες φωνές να μας αντιπροσωπεύσουν; Επιτρέψτε μου μια χαζομάρα (σαν παιδί και εγώ) φανταστείτε τον Τερζή να ερμηνεύει ζεϊμπέκικο με μπουζούκι τον Καραντίνη, λέω τώρα εγώ, και ένας μάγκας με ανάριχτο σακάκι, κομπολόι και τραγιάσκα να το χορεύει. ‘Ισως το παράδειγμά μου ξεπερνάει τα όρια της φαντασίας αλλά δημιουργήστε μια εικόνα με κρητικό σκοπό σόλο λύρας ή τον Τζουγανάκη να κάνει τα δικά του και τρεις-τέσσερις νέοι να χορεύουν εκστασιασμένοι. Πω πω, τι λές ρε τρελέ; Εδώ μιλάμε για τον Δάντη με το σκουλαρίκι και το μουσάκι, τι λές εσύ!
Ο λαός όμως υπεύθυνοι, ανεύθυνοι της επιτροπής της ΕΡΤ απέδειξε οτι δεν γουστάρει άλλο να βλέπει παρδαλές με τα μπούτια έξω και ξυρισμένους παρδαλούς. ‘Οταν ψήφισε για πρωτιά τα γνωστά σε όλους τέρατα φώναξε οτι ζητάει το διαφορετικό,το καινούργιο, το ιδιαίτερο. Κανένας δεν κατάλαβε στίχο με τα τέρατα, ούτε ερμηνεία. Ο χορός της κολάσεως ήταν με μεταμφιεσμένα ζούδια. Κι όμως προτιμήθηκε. Η τροφαντή μεγαλοκυρία που όταν την είδαν γελούσαν αλλά όταν τραγούδησε παρέλυσε την Ευρώπη, έσβησε, μέχρι και το μικρόφωνο δεν είχε πακέτο, κι όμως άρεσε και αγαπήθηκε. ‘Ολα αυτά δεν σας λένε τίποτα τρομάρα να σας έρθει; Μην υποτιμάτε τον κόσμο και την νοημοσύνη του.
Εσύ ρουβίτσα που κρίνεις με βάση το σώμα και το χρώμα των ματιών, χάζεψε την αφίσα του οταν ξυπνάς και άσε τον τον άνθρωπο να τσακωθεί λίγο με τον μεγάλο, καλύτερο, φοβερό, ταλαντούχο, έξυπνο, όμορφο κύριο Θεοφάνους. Εσύ Μανωλιό μου που πας; Γιουροβίζιον; Καλά που το ” Μανώλης” το έκανες “Μάνος”, καλά που έφτιαξες ένα δικό σου μόρφωμα και έμπλεξες την λύρα με την ποπ και τις πόρτες στις εκκλησιές, τους διαγωνισμούς τι τους θέλεις; Εκτός και φας καμιά φλασιά και φτιάξεις κανά αριστούργημα αλλα μπορούμε να βασιζόμαστε σε αυτό; Τα θαύματα τελειώσαν μαζί με τον Χριστούλη δυστυχώς.
‘Οσο για εσάς, σοφοί μου που θέλετε κράξιμο, να μου κάνετε την χάρη να δημιουργήσετε προϋποθέσεις όσο αναφορά τις συμμετοχές που θα έχουν σαφή προσανατολισμό της Ελληνικής παράδοσης και πραγματικότητας. Δηλαδή, θέλετε νταβατζιδίλικα να μας πείτε οτι Ελλάδα είναι ποπ και μπαλάντα και χορευτές. Υποτίθεται οτι συμβάλλετε στον πολιτισμό, διατηρείτε το δεύτερο πρόγραμμα που παίζει ποιότητα, και την ΕΤ1 και ΝΕΤ που κρατάει επίπεδο. Το τρίτο που παίζει Μπαχ δεν το αναφέρω καθόλου. Νεωτερισμός και φρέσκιες ιδέες στην μουσική δεν είναι η αντιγραφή απο τα αμερικανάκια που μετράνε κανα δυο αιώνες ιστορίας, ούτε το καρμπόν των χαζοάγγλων, πολιτισμός και νέες ιδέες είναι η Αρετή Κετιμέ ή ο Σταύρος Λάντσιας ή ο Τεντζεράκης ή η Μαρία Λουκά, ή ο Παπαθανασιού ο Βαγγέλης ή ο Γιάννης Μαρκόπουλος.
Θα μου πείτε πώς το πήραμε με την Έλενα, λέω εγώ όπως το ευρωπαϊκό, κοιμήθηκε ο θεός, είχε πιεί ούζα στο μικρολίμανο. Τα μικρά παιδία τι φταίνε δηλαδή να είναι ασυνείδητα θύματα της ηλιθιότητάς σας και της παγκοσμιοποίησης; Στήνονται εκατομμύρια άνθρωποι μπροστά απο το κουτί για να ψηφίσουν τί; Τα ζώα της ζούγκλας; Τον Μόγλυ, γκρρρρρρρρρρρρ. Τα παιδιά τα δικά μας σκέφτονται έξυπνα. Σου λέει, τι θα έκανα τέτοια εποχή; Τίποτα, άσε να συμμετέχω στην γαϊδουροβίζιον, να είμαι κανα τρίμηνο στην επικαιρότητα που δεν θα ήμουν με την καμία, να κανονίσω και καμιά εμφάνιση να κονομήσω και οτι κάνω. Τσίου τσιου τσιου τσιου. ‘Εκανε την προσπάθειά του, το πάλεψε, συγκλονιστικός, σαρώνει την γηραιά ‘Ηπειρο και άλλα τέτοια δημοσιογραφικά γλυψίματα και τερτίπια. ‘Οταν φτάνουμε στα κουκιά, σβήνουν τα χαμόγελα και οι τίτλοι και τα πρωτοσέλιδα και ανεμίζουν τα σημαιάκια που κρατούν στους υπέροχους καναπέδες.
Στην συνέχεια, στον απόηχο, σειρά εχουν οι σταύλοι της Εριέτας Ζαϊμη με τα κους κους και μους μους. ‘Αλλες τραγωδίες αυτές. Σαν πορνοταινία κακογυρισμένη με μούφα ηθοποιούς και φτηνή παραγωγή. ‘Οσο μπορούμε φωνάζουμε, ο καθένας όσο μπορεί, ποιός μας ακούει δεν ξέρω. ‘Εστω και εμάς να ακούσει όμως κέρδος είναι και προσπάθεια.
Θεέ μουυυυυυυυυ, κάνω την προσευχή μουυυυυυυυυυυυυυυ,να δώσεις φώτισηηηηηηηηηηηηηη, και επιτέλους να ακούσουμε κάτι αξιόλογοοοοοο και όχι φανταζίιιιιιιι, αμήνννννννννννννν.
Υ.Γ.
Κουράστηκα να βλέπω τηλεοπτικά κοτέτσια και μικρά πόνυ να νομίζουν οτι τραγουδούν με τις ευλογίες των διορισμένων καρεκλοκένταυρων υπαλληλίσκων.
Καλή μας επιτυχία αν και τελικά διαπιστώνω οτι η λέξη επιτυχία έχει πέσει θύμα σεξουαλικής και ερμηνευτικής κακοποιήσης.