Κιβωτός του Νώε – Μάνος Πυροβολάκης, Ελένη Φουρέιρα και Don’t Ask
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Κιβωτός του Νώε – Μάνος Πυροβολάκης, Ελένη Φουρέιρα και Don’t Ask
Μουσική: Μάνος Πυροβολάκης
Στίχοι: Μάνος Πυροβολάκης
1.Ποιος είναι ο κύριος λόγος που συμμετέχετε στο διαγωνισμό?
Δεν υπάρχει συγκεκριμένος σκοπός απο πλευράς μου, μου έκανε την πρόταση ο Μάνος και δέχτηκα επειδή θά ναι μια εμπειρία που δε θα ήθελα να χάσω
2.Τι στοιχεία έχει το τραγούδι σας που το κάνει να ξεχωρίζει από τα άλλα?
Συνδυάζει τρία διαφορετικά είδη μουσικής, παντρεύει το ελληνικό παραδοσιακό με το ποπ και το ραπ, νομίζει πως ήδη αυτό το γεγονός κάνει το τραγούδι πολύ ξεχωριστό
3.Μιλήστε μας για τους συντελεστές του τραγουδιού
Πυροβολάκης και Στίγκας (μουσική και στίχοι) η συνταγή γι αυτό το κομμάτι που υποστηρίζουμε και αγαπάμε όλοι εμείς που το ζήσαμε απ τα πρώτα βήματα της δημιουργίας του με την σφραγίδα του SUMKA στην ενορχήστρωση, συγχαρητήρια απο μένα στα παιδιά και εύχομαι να τους δικαιώσω και εγώ απ’ την πλευρά μου
4.Η θέση του νικητή πιστεύετε πως βασίζεται στην καλή εικόνα, στο καλό τραγούδι ή στις καλές δημόσιες σχέσεις;
Πάνω απ’ όλα στο καλό τραγούδι και όσο γίνεται μια καλή εικόνα να το υποστηρίξει
5.Το promo του τραγουδιού στην Ευρώπη πριν τον διαγωνισμό, παίζει ρόλο στα τελικά αποτελέσματα;
Πιστεύω πως όχι. Αυτό άλλωστε μας απέδειξε και η προϊστορία του διαγωνισμού. Οι παίκτες θα κριθούν μες στο γήπεδο!
6.Η Eurovision ανοίγει τις πόρτες σε ένα καλλιτέχνη για διεθνή καριέρα;
Τον τελικό της Eurovision παρακολουθεί αναμφισβήτητα ένα μεγάλο μέρος του κοινού της Ευρώπης κάθε χρόνο, τώρα αν αυτό σημαίνει ότι σου ανοίγονται πόρτες για διεθνή καριέρα δεν είμαι σίγουρη, το σίγουρο είναι ότι σε αναγνωρίζει πιο γρήγορα το κοινό της χώρας σου μέσα απ’ όλη αυτήν τη διαδικασία
7.Σε μια δύσκολη περίοδο σαν κι αυτή που περνάει τώρα η Ελλάδα αλλά και η Ευρώπη στο σύνολό της, τι μήνυμα θα μπορούσαν να στείλουν οι καλλιτέχνες μέσα από έναν θεσμό σαν τη Eurovision;
Το μήνυμα των καλλιτεχνών δίνεται αυτόματα με ένα τραγούδι, γιατί η μουσική είναι και θα είναι η κιβωτός για κάθε ανθρώπινη ψυχή
8.Απ’ όλους τους διαγωνισμούς της Eurovision, ποιο τραγούδι της ελληνικής συμμετοχής σας άρεσε περισσότερο και γιατί;
Το number1 της Έλενας Παπαρίζου, το γιατί το λέει το όνομά του και η θέση που πήρε στον τότε διαγωνισμό
9.Τι αναμένουμε από εσάς εκτός της Eurovision στο άμεσο μέλλον?
Ετοιμάζω το πρώτο μου προσωπικό άλμπουμ που θα κυκλοφορήσει αρχές Απρίλη απ’ την universal και συνεχίζω τις εμφανίσεις μου στο TEATRO με τον Βασίλη Καρρά
Bonus ερώτηση (προαιρετική!)
10.Εάν δεν συμμετείχατε ποιο απο τα άλλα τραγούδια θα θέλατε να μας εκπροσωπήσει?
(οι απαντήσεις δόθηκαν απο την Ελένη Φουρέιρα την όποια και ευχαριστούμε)
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Μάνος Πυροβολάκης γεννήθηκε στην Αθήνα από κρητικούς γονείς και σε μικρή ηλικία – μόλις 13 χρόνων – απέκτησε την πρώτη του επαφή με την κρητική λύρα με δάσκαλο τον Γεώργιο Βυζιριανάκη. Τα ακούσματά του ποικίλουν μια και προέρχονται από ανθρώπους που διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της κρητικής μουσικής. Σε ηλικία 18 ετών παράλληλα με την ενασχόλησή του με τη λύρα, αρχίζει και τις σπουδές του στο Ε.Μ.Π. (Τμήμα Ναυπηγών Μηχ/γων Μηχ/κων) και κάνει τις πρώτες του εμφανίσεις συμμετέχοντας στα παραδοσιακά μουσικά προγράμματα της σημερινής ΝΕΤ.
Το καλοκαίρι του 1992 συμμετέχει στο κουαρτέτο λύρας του Μάνου Μουντάκη. Τον Φεβρουάριο του 1993 λαμβάνει μέρος κατόπιν επιλογής στο Β’ Φεστιβάλ Κρητικής Μουσικής και Τραγουδιού στο Θέατρο Παλλάς, ενώ το Νοέμβριο του 1994 εκπροσωπεί την Κρητική παράδοση στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Φολκλορικής Μουσικής (CIOFF) στην Ιαπωνία. Τον Σεπτέμβριο του 1994 αναλαμβάνει τη μουσική επιμέλεια της παράστασης “Μάχη της Κρήτης” σε σκηνοθεσία του Θρασύβουλου και Γιάννη Τσουχλαράκη που καλύπτεται από την ΕΤ2 και εντάσσεται στα επιμορφωτικά προγράμματα της ΕΡΤ. Το1995 και το 1996 προσκαλείται από την Ένωση Κρητών “Κνωσός” του Τορόντο για μια σειρά συναυλιών με αντικείμενο τη “Μάχη της Κρήτης”. Το χειμώνα του 1997 εμφανίζεται με τον Δημήτρη Σκουλά, έχοντας και τη μουσική επιμέλεια για μια σειρά βραδιών στο μουσικό σπίτι “Δίαυλος”, ενώ το ίδιο καλοκαίρι συνεργάστηκε με τον Βαγγέλη Παπαθανασίου για το κρητικό μέρος της τελετής έναρξης του 6ου Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Στίβου.
Στην προσπάθειά του ν’ αποκτήσει μια γενικότερη γνώση της μουσικής και να έρθει σε επαφή με την μοντέρνα μουσική παρακολουθεί μαθήματα σύγχρονης αρμονίας με τον Μιχάλη Ροζάκη και κλασικής με τον Σπύρο Κλάψη στο Εθνικό Ωδείο απ’ όπου παίρνει το πτυχίο του, καθώς και jazz αρμονίας στο Ωδείο Φίλιππου Νάκα.
Τον Σεπτέμβριο του 1998 κυκλοφορεί μαζί με τα Κινούμενα Σχέδια το πρώτο τους ομότιτλο album από την ΛΥΡΑ, με το οποίο αμέσως έδωσαν το ιδιαίτερο στίγμα τους, αφού χρησιμοποιούσαν πολλά είδη μουσικής ακροβατώντας μεταξύ της pop, rock αλλά και παραδοσιακού ήχου. Από το πρώτο τους κιόλας album ταίριαξαν την ηλεκτρική κιθάρα με την κρητική λύρα ή τα πλήκτρα με τη βιολόλυρα, ένα σπάνιο όργανο που έχει το σκάφος του βιολιού αλλά παίζεται με το νύχι σαν την κρητική λύρα. Τα τραγούδια του album γίνονται αμέσως επιτυχίες (“Μίλα μου”, “Στης εκκλησιάς την πόρτα”, “Ο Παράξενος”, “Παλιοχαρακτήρας”). Στο πρώτο τους album συμμετείχε ο Φίλιππος Πλιάτσικας των Πυξ Λαξ σαν συνθέτης και τραγουδιστής με το τραγούδι “Είμαι παράξενος”, το οποίο δεν άργησε να γίνει επιτυχία.
Τα Κινούμενα Σχέδια του Μάνου Πυροβολάκη, του Γιάννη Στίγκα, του Χρήστου Αβδελά και του Χρήστου Σούμκα δίνουν το στίγμα τους αλλά και πολλές συναυλίες σ’ ολόκληρη την Ελλάδα, μεταφέροντας παντού τον πρωτότυπο ήχο τους.
Τον Σεπτέμβριο του 2000 κυκλοφορεί το δεύτερο album του Μάνου Πυροβολάκη & των Κινουμένων Σχεδίων, με τίτλο “Το Χαμόγελό σου” και το ομώνυμο τραγούδι χαρίζει μια διαχρονική επιτυχία στον Μάνο, μια που ακόμα και σήμερα παίζεται συνεχώς από τα ραδιόφωνα όλης της χώρας. Την ίδια χρονιά, ο Μάνος καλείται να εκπληρώσει την στρατιωτική του θητεία στην Αεροπορία, συμμετέχοντας στην Μπάντα κι έτσι δεν χάνει καθόλου την επαφή του με τη μουσική, διασκεδάζοντας παράλληλα και τους φίλους του στην Αεροπορία!
Το καλοκαίρι του 2001 κυκλοφορεί ένα dance remix της επιτυχίας “Το χαμόγελό σου” το οποίο κάνει και πάλι αίσθηση στα ραδιόφωνα.
Παράλληλα με τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις βρίσκει χρόνο για συναυλίες αλλά και για συμμετοχές σε albums, όπως αυτό του Νίκου Πορτοκάλογλου για την ταινία “Μπραζιλέρο” στο οποίο παίζει βιολόλυρα στο “Τι λείπει” που ερμηνεύει η Ελευθερία Αρβανιτάκη.
Το χειμώνα του 2001 επιτέλους παίρνει το “χαρτί” απόλυσής του από τις τάξεις της Αεροπορίας και αμέσως ξεκινά εμφανίσεις στο club του Σταυρού του Νότου. Εκεί τον βλέπει η Αναστασία Μουτσάτσου και ο Νίκος Ζιώγαλας οι οποίοι του προτείνουν να συμμετέχει στο σχήμα τους, κι έτσι ο Μάνος Πυροβολάκης με solo καριέρα πλέον κάνει εμφανίσεις σε όλη την Ελλάδα με το σχήμα του Νίκου Ζιώγαλα και της Αναστασίας Μουτσάτσου.
Το χειμώνα του 2003 – 2004 εμφανίζεται στη Μέδουσα μαζί με τον Νίκο Πορτοκάλογλου και αμέσως μετά στις παραστάσεις που έδωσε ο Νίκος στη Θεσσαλονίκη αλλά και στις συναυλίες σε ολόκληρη την Ελλάδα!
Πολύ σημαντική ήταν η συμμετοχή του στην τελετή λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων Αθήνα 2004, όπου ο Μάνος συνόδεψε με την βιολόλυρά του την Ελευθερία Αρβανιτάκη στο πασίγνωστο πλέον “Τι λείπει”.