Πάμε Θέατρο? Τι είδαμε, τι προτείνουμε, τι έρχεται… (04-04)
ΕΙΔΑΜΕ…
«Σεβάς Χανούμ» του Γιώργου Χρονά
(από την Έλενα Μπολονάση)
Η Σεβαστή Παπαδοπούλου, μία από τις ωραιότερες λαϊκές φωνές της δεκαετίας του ’50, ζωντανεύει στον πολυχώρο «Αγγέλων Βήμα». Εκεί, στο παλιό προσφυγικό σπίτι που έχει στηθεί, η Σεβαστή Παπαδοπούλου αποκαλύπτει στο νεαρό δημοσιογράφο που την επισκέπτεται, σημαντικές και εξαιρετικά αποκαλυπτικές στιγμές της ζωής της ξεκινώντας μια αναδρομή στο παρελθόν με τη γλώσσα της απόλυτης ειλικρίνειας που τη χαρακτηρίζει.
Γεννήθηκε στο χωριό Κοκκινόγεια, λίγο έξω από τη Δράμα, από γονείς Πόντιους πρόσφυγες. Πόλυ νωρίς η αγάπη της για το τραγούδι έμελλε να δημιουργήσει αγεφύρωτο χάσμα ανάμεσα σ’ εκείνη και την οικογένειά της. Το 1949 αποφασίζει να φύγει για την Αθήνα με την πίστη πως βρίσκοντας όλους τους μεγάλους καλλιτέχνες θα πραγματοποιήσει το όνειρό της να γίνει τραγουδίστρια. Με δέκα εγγλέζικες λίρες στην τσέπη, ολομόναχη, με «φινέτσα αθώα», όπως λέει και η ίδια, αλλά οπλισμένη με αυτοπεποίθηση, βρέθηκε στην Ομόνοια. Λίγο πριν σωθούν όλα της τα χρήματα ξεκινά εμφανίσεις στου «Τζίμη του Χοντρού» και το ’51 την βαφτίζουν «Σεβάς Χανούμ». Κατά τη διάρκεια της πορείας της συνεργάζεται με τα μεγαλύτερα ονόματα της εποχής, τον Β. Τσιτσάνη, τον Γ. Παπαϊωάννου, τον Γ. Μπιθικώτση, τον Μ. Χιώτη, την Σ. Μπέλλου κ.ά, ενώ σταθμό στη ζωή της θα αποτελέσει η γνωριμία με τον Στέλιο Καζαντζίδη.
Η Κωνσταντίνα Μιχαήλ σε έναν ρόλο- σταθμό στη καριέρα της, αποτελεί μια πραγματική αποκάλυψη ερμηνευτικής δεινότητας, «χτίζοντας» με την προσέγγισή της στην προσωπικότητα της Σεβάς Χανούμ έναν χαρακτήρα ακέραιο, όπου η αδυναμία του σώματος εξισορροπείται από την μαχητικότητα της ψυχής. Και πράγματι, η αρρώστια δεν κατάφερε στιγμή να κάμψει το φρόνημα της τραγουδίστριας-θρύλου που ακόμα και βαριά άρρωστη δεν έπαψε να αγαπά τη ζωή και το τραγούδι.
Η σκηνοθετική προσέγγιση του Κωνσταντίνου Ρήγου είναι ιδιαίτερη, προσεγμένη και δίνει στην παράσταση αυθεντικότητα. Το εξαιρετικό εύρημα της καταγραφής με κιμωλία όλων των σημαντικών σημείων της διήγησης εντείνει τη δραματικότητα, ενώ ταυτόχρονα λειτουργεί σαν οδηγός στη μνήμη του θεατή . Η παρουσία του δημοσιογράφου πάνω στη σκηνή, ο οποίος απευθύνει καίρια ερωτήματα στην «Σεβάς Χανούμ» αλλά και συνοδεύει μουσικά με τη φωνή και την ηλεκτρική του κιθάρα την συνέντευξη –εξομολόγηση, εξυπηρετεί σκηνοθετικά την εξέλιξη, προσθέτοντας μια ενδιαφέρουσα νότα στην ατμόσφαιρα της παράστασης.
Καθοριστική η συμβολή του Αλέκου Γιάνναρου, που με τους ιδιαίτερα εύστοχους φωτισμούς κατέχει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του συνολικού αποτελέσματος.
«Θέλω την αγάπη σας, την ξαγρύπνησή σας και χαρίστε μου τη ζωή, μην μου την στερήσετε. Από σας εξαρτάται να ζήσω, από σας όλα εξαρτιούνται….». Η Σεβάς Χανούμ, που από όλα τα επίθετα που χρησιμοποιούσαν για να τη χαρακτηρίσουν εκείνη διάλεγε τη λέξη «αμαζόνα», ζητά από το κοινό να της δώσει ζωή, να μην την ξεχάσει γιατί είναι η ίδια «μια ιστορία ολόκληρη».
Μια παράσταση αξιόλογη, συγκινητική, βιογραφική, με πολύ δυνατό κείμενο που αξίζει την προσοχή του θεατρόφιλου αλλά και μουσικόφιλου κοινού καθώς φωτίζει χαρακτηριστικά μια σημαντική περίοδο της ελληνικής λαϊκής μουσικής σκηνής.
ΘΕΑΤΡΟ: Αγγέλων Βήμα
Διεύθυνση: Σατωβριάνδου 36, Αθήνα (Ομόνοια)
Τηλέφωνα επικοινωνίας: 210 5242211-13
Συντελεστές
- Κείμενο: Γιώργος Χρονάς
- Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Ρήγος
- Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος Ρήγος, Μαίρη Τσαγκάρη
- Κοστούμια: Έλενα Παπανικολάου
- Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
- Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιάννης Τσεμπερλίδης
- Ερμηνεία:
- Σεβάς Χανούμ: Κωνσταντίνα Μιχαήλ
- Δημοσιογράφος: Γιάννης Τσεμπερλίδης
ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:
Δευτέρα και Τρίτη στις 20.00
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Γενική είσοδος: 15€
Φοιτητικό: 10€
Είσοδος τεσσάρων ατόμων: με κοινό εισιτήριο των 50€
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
– Από το ταμείο του θεάτρου και μέσω τηλεφώνου 210 5242211-213
– Στο www.ticketshop.gr, Tηλ 211 9552300
– Σε όλα τα καταστήματα: Public
ΕΙΔΑΜΕ…
(από τη Λυδία Τριγώνη)
«Σκότωσε ό,τι αγαπάς» του Αλέξη Σταμάτη
Ο αναγνωρισμένος σε Ελλάδα και εξωτερικό, ταλαντούχος και πολυγραφότατος συγγραφέας Αλέξης Σταμάτης έχοντας στο ενεργητικό του αρκετές ποιητικές συλλογές, μυθιστορήματα, αλλά και θεατρικά κείμενα, μετά την περσινή επιτυχία του έργου του που ανέβηκε στην Β’ σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κεφαλληνίας, με τίτλο «Δακρυγόνα», διασκεύασε με τον Άρη Τρουπάκη το μυθιστόρημά του ‘‘Σκότωσε ό,τι αγαπάς’’ (2009) σε ένα δυνατό θεατρικό δράμα. Ως θεατρικό έργο πια, το ‘‘Σκότωσε ό,τι αγαπάς’’ παρουσιάζεται στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας (Β’ Σκηνή) σε σκηνοθεσία Άρη Τρουπάκη.
Διατηρώντας τον κεντρικό πυρήνα του βιβλίου ως γνώμονα, ο Αλέξης Σταμάτης και ο Άρης Τρουπάκης συνέθεσαν ένα θεατρικό κείμενο καταλυτικό, με λόγο ακέραιο και συνάμα αποσπασματικό και χαρακτήρες που παραπαίουν ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν ως δύο αλληλοσυγκρουόμενα στοιχεία που καθορίζουν το μέλλον. Ο Άρης και η Κατερίνα, δύο παλιοί φίλοι, έρχονται σε επαφή μετά από δεκατέσσερα χρόνια. Τα χρόνια αυτά, όμως, αντί να τους απομακρύνουν, τούς έφεραν πιο κοντά. Τούς ενώνει ένα κοινό παρελθόν που σαν σαράκι κατασπάραζε το μεδούλι τους. Η επιτυχημένη δικηγόρος της γενιάς της Μεταπολίτευσης, Κατερίνα, με την ξαφνική εμφάνιση του Άρη στο γραφείο της αναμοχλεύει λάθη, γεγονότα και μυστικά που φαινομενικά ανήκουν στο παρελθόν. Για τους δύο, όμως, παλιούς φίλους κοινό σημείο αναφοράς αποτελεί ο φίλος του Άρη και σύντροφος της Κατερίνας, Μιχάλης. Ο Μιχάλης καθ’ όλη την διάρκεια του έργου είναι παρών δια της απουσίας του, στοιχειώνει τη σκέψη και φέρνει στην επιφάνεια μυστικά, συμφέροντα και ενοχές που έχουν θαφτεί στην καρδιά των δύο φίλων. 1980. Στην πορεία μνήμης για το Πολυτεχνείο, ο Μιχάλης σκοτώνεται, ενώ το προηγούμενο βράδυ αποτέλεσε για τον Άρη και την Κατερίνα το πιο «ευτυχισμένο» της ζωής τους. Η ερωτική έλξη μεταξύ τους είναι εμφανής, όμως η ευτυχία τους σταμάτησε με την επώδυνη απώλειά του.
Με συναισθηματική έξαρση και λεκτική λιτότητα, οι δύο ήρωες του έργου παρουσιάζουν το σημερινό ιστορικό-κοινωνικό γίγνεσθαι ως απότοκο γεγονότων του παρελθόντος και βαθιά κρυμμένων μυστικών. Ο ίδιος ο τίτλος του έργου, προερχόμενος και –πιθανόν- εμπνευσμένος από το απόφθεγμα του William Faulkner «Kill your darlings», παραπέμπει στην αποκοπή του συγγραφέα, αλλά και κάθε ανθρώπου, από καθετί φαινομενικά περιττό, αλλά ουσιαστικά απαραίτητο για εκείνον. Οι δύο ήρωες σκοτώνουν,προδίδουν ό,τι αγαπούν,αλλά ποτέ δεν το αποχωρίζονται από τη σκέψη τους. Αφήνουν στην άκρη το μη απαραίτητο, αλλά διατηρούν την ουσία του.
Ο Αντώνης Καρυστινός ως Άρης, ξεδιπλώνει έναν χαρακτήρα «θρασύδειλο», στοιχειωμένο από το παρελθόν, για τον οποίο η φυγή αποτελεί έξοδος διαφυγής από την άγρια πραγματικότητα και το ενοχικό παρελθόν. Με απόλυτη αίσθηση του μέτρου, η Δανάη Παπουτσή πλάθει τον χαρακτήρα της ευαίσθητης, αλλά και δυναμικής Κατερίνας, ενώ τονίζει με εκφραστική λιτότητα την παθιασμένη και διστακτική φύση της. Η σκηνοθετική παρέμβαση του Άρη Τρουπάκη ήταν άκρως καθοριστική για τον ακριβή και σωστό φωτισμό των άγνωστων πτυχών κάθε χαρακτήρα, με την επιμονή σε κάθε είδους λεπτομέρεια, δίνοντας σταδιακά έμφαση σε λεπτομέρειες και γεγονότα από το επώδυνο παρελθόν τους. Ο χαμηλός φωτισμός, σε συνδυασμό με το λιτό σκηνικό του δικηγορικού γραφείου της Κατερίνας από τον Θοδωρή Χρυσικό, τονίζουν μία καλοφτιαγμένη ζωή που διαταράσσεται από το ενοχικό παρελθόν, που έρχεται να αποκαλύψει ο χρόνια εξαφανισμένος Άρης μέσα από το αδιαφανές τζάμι, που συμβολικά αλλοιώνει και κρύβει άγνωστες πτυχές.
ΘΕΑΤΡΟ: Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας Β’ Σκηνή
Διεύθυνση: Κεφαλληνίας 16, Κυψέλη
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2108838727
Συντελεστές:
- Κείμενο: Αλέξης Σταμάτης
- Διασκευή: Αλέξης Σταμάτης, Άρης Τρουπάκης (με τη βοήθεια του Θοδωρή Χρυσικού)
- Σκηνοθεσία: Άρης Τρουπάκης
- Σκηνικά- Κοστούμια- Φωτισμοί: Θοδωρής Χρυσικός
- Βοηθός σκηνοθέτη: Γιώτα Μηλίτση
- Παίζουν οι ηθοποιοί: Αντώνης Καρυστινός, Δανάη Παπουτσή
ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Πέμπτη έως Σάββατο στις 21.00
Τετάρτη και Κυριακή στις 20.00
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Γενική είσοδος: 19€
Φοιτητικό: 16€
ΕΙΔΑΜΕ…
(από την Άννα Χαρμαντζή)
«Η κατάρα της Ιρμα Βεπ» του Charles Ludlam
Την παράσταση την είχα ακούσει πρώτη φορά όταν την είχε ανακοινώσει ο Αντώνης Λουδάρος σε μια εκπομπή κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Αποφάσισα λοιπόν να την παρακολουθήσω, γιατί μου είχε εξάψει την περιέργεια τόσο το καστ των ηθοποιών και η υπόθεση του έργου, όσο και η παράταση που είχε δοθεί σε μια δύσκολη περίοδο για τα θέατρα. Το έργο γρήγορο, σπιρτόζικο, βασισμένο στην ατάκα και στο ρυθμό όπως και κάθε κωμωδία άλλωστε. Η σημαντική διαφορά, ωστόσο, στο συγκεκριμένο έργο έγκειται στις 57 αλλαγές κουστουμιών κατά τη διάρκεια της παράστασης, που δημιουργούν από μόνες τους μια σπιρτάδα άνευ προηγούμενου. Η υπόθεση του έργου αφορά την οικογένεια της Ίρμας Βεπ και όλα όσα εκείνη αντιμετωπίζει μετά το θάνατο της. Διαδραματίζεται στον πύργο του Μάντακρεστ, ο οποίος είναι στοιχειωμένος από την κατάρα της πρώτης συζύγου του λόρδου Έντγκαρ, της Ίρμας Βεπ. Την αναστάτωση στο σπίτι φέρνει η άφιξη της λαίδης Άλμπα, νέας συζύγου του λόρδου Έντγκαρ. Μια περίεργη μείξη μυστήριων γεγονότων ξεκινά να εκτυλίσσεται μπροστά στα έκπληκτα μάτια των θεατών, καθώς στην υπόθεση εμπλέκονται λύκοι, λυκάνθρωποι, μούμιες , βαμπίρ και αλλά περίεργα “κατοικίδια”.
Η σκηνοθετική ματιά του Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη ήταν κάτι παραπάνω από μαεστρική. Κατάφερε να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού, αν και στο πρώτο μέρος της παράστασης παρατηρήθηκαν κάποια σημεία μείωσης ενδιαφέροντος. Τα σκηνικά, τα κοστούμια, οι μεταμφιέσεις, οι κινήσεις των πρωταγωνιστών έδιναν σημασία στο εξώστροφο θέατρο, όπου όλα γίνονται μεγάλα, πλησιάζοντας αρκετά το γκροτέσκο και το θέατρο του παραλόγου.
Ο Αντώνης Λουδάρος συνεχίζει να με εκπλήσσει κάθε φορά που τον βλέπω στη σκηνή, καθώς κάθε φορά ανακαλύπτει κανείς μια διαφορετική πτυχή ταλέντου, γεγονός που δεν είναι εύκολο για έναν ηθοποιό. Με εκπληκτικούς αυτοσχεδιασμούς επί σκηνής, ακόμη και σε σημεία που δεν υπαγορεύονταν από το κείμενο, έδωσε τον καλύτερο του εαυτό και επιβεβαίωση για μια ακόμη φορά το εύρος των ρόλων που μπορεί να ερμηνεύσει.
Ο Γεράσιμος Γιαννατάς, από την άλλη πλευρά, ήταν η πρώτη φορά που τον έβλεπα επί σκηνής. Εξαιρετικός στο ρόλο του ως Έντγκαρ, ενώ έκλεψε την παράσταση ως υπηρέτρια, καθώς αν κάποιος δεν ήξερε τους πρωταγωνιστές δεν επρόκειτο να τον αναγνωρίσει επουδενί. Οι ρόλοι που κλήθηκε να ερμηνεύσει είχαν και μια διαδραστικότητα με το κοινό, την οποία χρησιμοποίησε μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο πριν φύγουμε από την αίθουσα με το καλύτερο δυνατό τρόπο.
Εν ολίγοις, μια εξαιρετική παράσταση, που προσφέρει άφθονο γέλιο στους θεατές και ξεφεύγει από τα συνηθισμένα έργα κωμωδίας. Στα συν της παράστασης και το ότι κατά την έξοδο μας από την αίθουσα, στέκονταν στην πόρτα και μας χαιρετούσαν. Μην την χάσετε!!! Σπεύσατε!!!! Μέχρι την Κυριακή 8 Απριλίου στη Θεσσαλονίκη!!!
ΘΕΑΤΡΟ: Εγνατία
Διεύθυνση: Πατριάρχου Ιωακείμ 1, Πλ. Αγίας Σοφίας, Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο κρατήσεων: 2310-225172
Πληροφορίες: 2310-428007
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
- Μετάφραση: Λάκης Λαζόπουλος, Άκης Σακελλαρίου, Κων/νος Αρβανιτάκης, Μαριλένα Παναγιωτοπούλου
- Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης
- Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιώργος Τσάμης
- Κοστούμια: Clare Bracewell
- Μακιγιάζ: Άγγελος Μέντης
- Περούκες: Χρόνης Τζίμας
- Σκηνικά: Λίλη Πεζανού
- Μουσική επιμέλεια: Κώστας Σουρβάνος
- Παραγωγή: Άκης Σακελλαρίου
- ΠΑΙΖΟΥΝ: Γεράσιμος Γεννατάς, Αντώνης Λουδάρος
ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:
Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο 21.15
Τετάρτη-Κυριακή: 20.00
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: (περιλαμβάνει ένα ποτό):
Γενική είσοδος: 19 ευρώ
Νεανικό (κάτω των 26): 15 ευρώ
ΕΙΔΑΜΕ…
(από τον Αναστάση Πινακουλάκη)
Συναυλία από την παράσταση του RENT
Στο πλαίσιο της προώθησης της παράστασης, το καστ του Rent έδωσε μια ξεχωριστή συναυλία στο ισόγειο του Golden Hall το τελευταίο Σάββατο του Μάρτη, με το φανατικό κοινό του ροκ μιούζικαλ να έχει στηθεί στο χώρο αρκετή ώρα πριν το μουσικοθεατρικό γεγονός. Δεν μπορώ να κρύψω πως ανήκω και εγώ στους θαυμαστές του Rent και φρόντισα να πάω στο εμπορικό κέντρο όσο νωρίτερα μπορούσα.
Από το καστ παρευρέθηκαν οι: Κώστας Μαρτάκης, Αντιγόνη Ψυχράμη, Δημήτρης Μακαλιάς, Άρης Πλασκασοβίτης, Βασίλης Αξιώτης, Μαρία Βασιλάτου, Idra Kayne, Στέργιος Νταουσανάκης, Αντρέας Καπατάης και φυσικά η Θέμις Μαρσέλλου. Ερμήνευσαν αρκετά χαρακτηριστικά τραγούδια της παράστασης, μεταξύ των οποίων τα: «Seasons Of Love», «One Song Glory», «Out Tonight», «Rent» και «I ‘ll Cover You».
Οι καλλιτέχνες ήταν ιδιαίτερα φιλικοί με τον κόσμο και κέρδισαν την εκτίμηση των παρευρισκομένων. Αγκάλιαζαν τα μικρά παιδιά που παρατηρούσαν τη συναυλία με θαυμασμό, αναμειγνύονταν με το πλήθος για να προωθήσουν την παράσταση και ήταν δεκτικοί στο να φωτογραφηθούν με όποιον το επιθυμούσε.
Η παράσταση θα παίζεται μέχρι την Κυριακή των Βαΐων (8 Απριλίου), οπότε αν δεν την έχετε δει μέχρι σήμερα και σας ενδιαφέρει ως πρόταση, τσεκάρετε τον χρόνο σας και κανονίστε το. Πρόκειται για ένα μουσικοθεατρικό υπερθέαμα που ψυχαγωγεί και δεν διασκεδάζει απλώς τον θεατή. Καλοδουλεμένα νούμερα, ωραία τραγούδια, μηνύματα για τον έρωτα, το θάνατο, τα ναρκωτικά, το Aids, τα drag shows, τη σεξουαλική διαφορετικότητα κι όλα αυτά σε μια παράσταση.
Η παράσταση διαρκεί 2 ώρες και 30 λεπτά.
ΘΕΑΤΡΟ: Θέατρο Βεάκη
Διεύθυνση: Στουρνάρη 32, Ομόνοια
Τηλέφωνο: 210-5223522
- Σκηνοθεσία-Απόδοση Στίχων: Θέμις Μαρσέλλου
- Απόδοση Κειμένου: Γιώργος Καπουτζίδης
- Επιμέλεια Ενορχήστρωσης: Γιώργος Ζαχαρίου – Παύλος Καλτουρουμίδης
- Χορογραφία: Αλέξανδρος Γιαννής
- Σκηνικά: Γιάννης Σκουρλέτης
- Κοστούμια: Μαργαρίτα Χατζηιωάννου
- Μουσική Διδασκαλία: Χριστίνα Αργύρη
- Φωτισμοί: Τάσος Ζαφειρόπουλος
- Σχεδιασμός Ήχου: Νίκος Χρονόπουλος
- Βοηθός Σκηνοθέτη: Κλειώ Χαβγιέ
ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Τετάρτη 4/4 18:00
Πέμπτη 5/4, Παρασκευή 6/4 και Κυριακή 8/4 20:00
Σάββατο 7/4 17:30 και 20:00
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
Γενική είσοδος: 24 €
Λαϊκή: 20 €
Φοιτητικό: 15 €
ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ…
«Η Νύχτα της Ιγκουάνας» του Τενεσσή Γουίλλιαμς
(από την Άννα Χαρμαντζή)
Με τη «Νύχτα της Ιγκουάνα» ο Γουίλλιαμς κλείνει το 1961 τη σειρά των μεγάλων θεατρικών επιτυχιών του, που είχε ξεκινήσει με το «Γυάλινο κόσμο» το 1945. Στο έργο αυτό ο Γουίλλιαμς συνθέτει μια επιτομή της θεματολογίας και της φιλοσοφίας της όλης δημιουργίας του, ενώ συγχρόνως αναπτύσσει τις καταλήξεις της ζωής γνωστών ηρώων του από προηγούμενες δημιουργίες. «Η Νύχτα της ιγκουάνα» μπορεί να θεωρηθεί ως το τελευταίο κεφάλαιο μιας λαμπρής σταδιοδρομίας, καθώς συνεχίζει και ολοκληρώνει προσφιλή θέματα και προβληματισμούς του συγγραφέα. Οι θεατές έχουν την ευκαιρία ν’ ανακαλύψουν τα κλειδιά του δημιουργού του γυάλινου κόσμου του, όπου κυριαρχούν η στέρηση, η μοναξιά, η ασέλγεια, ο αλκοολισμός και η παράνοια. Σ’ αυτό το κολασμένο τοπίο, που δημιούργησε ο Γουίλλιαμς μέσα από τις διαστροφές του, ο συγγραφέας δείχνει για μια ακόμη φορά να σταυρώνεται ανάμεσα στο φόβο και στο έλεος σ’ έναν κόσμο οδυνηρό αλλά και ηδονικό.
«Ο Επιθεωρητής» του Νικολάι Γκόγκολ
(από την Άννα Χαρμαντζή)
Στο Θέατρο Εξαρχείων η παράσταση «Ο Επιθεωρητής» του Νικολάι Γκόγκολ σε μετάφραση και σκηνοθεσία Έλενας Πατρικίου συνεχίζεται μέχρι και 8 Απριλίου. Σε μια μακρινή επαρχία της Τσαρικής Ρωσίας, ο διοικητικός μηχανισμός του κράτους, σε αγαστή σύμπνοια με τον μηχανισμό της αγοράς, λυμαίνεται αποχαλινωμένος την κοινωνία: μίζες, δωροδοκίες, διαπλοκή, μία διαβρωμένη εξουσία που καταβροχθίζει ανενόχλητη. Αλλά η αυθαιρεσία της τοπικής μικροεξουσίας έρχεται αντιμέτωπη με την αυθαιρεσία της κεντρικής εξουσίας όταν καταφτάνει ο Γενικός Επιθεωρητής από την πρωτεύουσα. Ο τρόμος του Περιφερειάρχη, του Δικαστή, του Αρχηγού της Αστυνομίας, του Διευθυντή Εκπαιδεύσεως και του Διευθυντή του Νοσοκομείου, αλλά και ο τρόμος των εμπόρων, των εργολάβων, των προμηθευτών του δημοσίου, μπροστά στην “ανώτατη εξουσία”: θα δουν οι “επίτροποι με το γερακίσιο μάτι” ότι πίσω από τα ημιτελή δημοσία έργα, τους στημένους προϋπολογισμούς και τα διπλά λογιστικά βιβλία βασιλεύει η απόλυτη κατάχρηση ή θα κάνουν τα στραβά μάτια; Θα λαδωθεί αυτή η ανωτάτη ελεγκτική εξουσία ή θα θυσιάσει τις τοπικές εξουσιούλες σε μία δική της παράσταση κάθαρσης; Θα αντέξουν οι δεσμοί της διαπλοκής ή θα πάμε όλοι στην Σιβηρία; Παίζουν: Ζαχαρίας Ρόχας, Νίκος Αναστασόπουλος, Γιάννης Κουφαλέξης, Νίκος Ντάλας, Τίμος Μπαρνιαδάκης, Φώτης Θωμαϊδης, Θωμάς Γκάγκας, Μαργαρίτα Βαρλάμου, Χρά Γαλενιάνου, Λεωνίδας Παπαβασιλάκης.
«Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης» του Pedro Almodovar
(από την Άννα Χαρμαντζή)
Τελευταίες παραστάσεις έως και την Κυριακή 8 Απριλίου για την ξεκαρδιστική κωμωδία των Jeffrey Lane & David Yazbek «Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης», βασισμένη στην ομώνυμη ταινία του Pedro Almodovar, που παίζεται με μεγάλη επιτυχία στη σκηνή του Μικρού Παλλάς. Το έργο διαδραματίζεται μέσα σ’ ένα 48ωρο στη Μαδρίτη και αφηγείται τις ιστορίες διαφόρων γυναικών που οι σχέσεις τους με τους άντρες, τις οδηγούν σε μια δίνη έρωτα, πάθους και πλήρους σύγχυσης… Την κριτική της παράστασης θα τη βρείτε εδώ από τον Τάσο Μπιμπισίδη.
«Bonnie & Clyde»
(από την Άννα Χαρμαντζή)
Bonnie & Clyde: Ένα διαβόητο ζευγάρι επικηρυγμένων, με το νόμο και το κοινό αίσθημα να ζητά την παραδειγματική τιμωρία τους. Ένα θρυλικό δίδυμο που έμεινε στην ιστορία για τη θυελλώδη σχέση και την εγκληματική δράση του. Καταρρίπτοντας τη μυθιστορηματική αίγλη που συνοδεύει την ταυτότητά τους, το θεατρικό έργο “Bonnie & Clyde” σκιαγραφεί το προφίλ δύο αντιηρώων, φέρνοντας στην επιφάνεια την τρωτή, καθημερινή, ανθρώπινη διάστασή τους, λίγες ώρες πριν από την επικείμενη εξόντωσή τους. Η δόξα και η ελευθερία που ονειρεύτηκαν δείχνει μόνο ένα δρόμο. Και θα τον ακολουθήσουν μαζί. Ως το τέλος. Αστείο, σκληρό, τρυφερό και ταυτόχρονα βαθιά υπαρξιακό, το έργο μας εισάγει χωρίς καμιά επικριτική ή, αντίστροφα, αθωωτική πρόθεση, σε ένα ιδιωτικό σύμπαν, δίνοντας στους ήρωές του λίγες τελευταίες προσωπικές στιγμές, για να αναμετρηθούν με τους φόβους τους, να κάνουν τον απολογισμό τους, να ονειρευτούν και να συμφιλιωθούν μακριά από τον παραμορφωτικό φακό των ΜΜΕ και τα εξαγριωμένα ένστικτα της πολιτισμένης κοινωνίας. Με την Μάρθα Μπουζιούρη (Bonnie) και τον Λευτέρη Βασιλάκη (Clyde) στην Τεχνόπολη στο Γκάζι.
«Γυάλινος Κόσμος» του Τέννεση Ουίλλιαμς
(από τον Αναστάση Πινακουλάκη)
Ο Γυάλινος Κόσμος του Τενεσί Ουίλλιαμς με την σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου ήταν αναμφισβήτητα μια από τις παραστάσεις που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον του θεατρόφιλου κοινού της Αθήνας. Η Ναταλία Τσαλίκη υποδύθηκε τον ρόλο της Αμάντας, έναν από τους μεγάλους θεατρικούς ρόλους της χρονιάς, μια ουσιαστικά καταπιεστική μητέρα σε μια κοινωνία εξαντλημένη οικονομικά. Ο Αντίνοος Αλμπάνης συνέχισε να χτίζει το θεατρικό του προφίλ με άλλον ένα σημαντικό ρόλο, δύο χρόνια μετά το “Τρίτο Στεφάνι”, ενώ φέτος τον είδαμε στο εικαστικό θεατρικό “Αυτό το Παιδί” και την εναλλακτική κωμωδία “I will survive”. Έκπληξη της παράστασης αποτέλεσε η Αμαλία Νίνου με τον ρόλο της Λώρα, της ανάπηρης κοπέλας που είναι εγκλωβισμένη στην ανασφάλειά της και το “Γυάλινο Κόσμο” που έχει δημιουργήσει. Ενώ τέλος ο Κωνσταντίνος Γαβαλάς συμπληρώνει το καστ του εμβληματικού έργου της σύγχρονης δραματουργίας. Η παράσταση ολοκληρώνει τον κύκλο της την Κυριακή των Βαΐων (8 Απριλίου) και αν δεν το έχετε δει μέχρι τώρα, προτείνουμε να προλάβετε τις τελευταίες παραστάσεις, γιατί εντάσσεται στις παραστάσεις που αξίζουν πραγματικά την προσοχή σας.
ΕΡΧΕΤΑΙ…
ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ..
«Ο Φυλακισμένος της Διπλανής Πόρτας» του Νηλ Σάιμον
Μπορεί η ζωή να μην είναι κωμωδία, αλλά η κωμωδία είναι σίγουρα, ζωή. «Ο Φυλακισμένος της Διπλανής Πόρτας» μετά από μια θριαμβευτική χρονιά επιτυχίας στην Αθήνα, έρχεται στην Θεσσαλονίκη στο θέατρο Αριστοτέλειον από τις 15 Απριλίου. Αφορμή τα προβλήματα που μας απασχολούν σήμερα: η αλλοπρόσαλλη ζωή στη μεγαλούπολη, οι οικογενειακές σχέσεις, η ερωτική αντιζηλία, η οικονομική ανασφάλεια, ο θυμός και η αγανάκτηση που μας κατακλύζουν, όλα αυτά που μόνο το γέλιο μπορεί να τα ξορκίσει και να μας χαρίσει ξανά την αισιοδοξία. Μαζί με τον Γρηγόρη Βαλτινό και την Κατερίνα Λέχου, συμπρωταγωνιστούν καιη Υβόννη Μαλτέζου, ο Κώστας Φλωκατούλας, η Αλεξάνδρα Παντελάκη, η Φωτεινή Ντεμίρη και ο Στάθης Νικολαϊδης.
«Θα ‘σαι ‘δω ξανά του χρόνου» του Bernard Slade
Η παράσταση με τον Θοδωρή Αθερίδη και τη Γωγώ Μπρέμπου ανεβαίνει στο θέατρο Αθήναιον στην Θεσσαλονίκη από την Κυριακή 15 Απριλίου. Ο Τζωρτζ κι η Ντόρις είναι παντρεμένοι.. Αλλ’ όχι μεταξύ τους.. Έχουν έξι παιδιά.. Τρία ο ένας και τρία ο άλλος.. Ο Τζωρτζ κι η Ντόρις είναι ερωτευμένοι.. Μεταξύ τους.. Ζουν μακρυά ο ένας απ τον άλλον, αλλά ο έρωτας μένει ζωντανός και το πάθος άσβεστο… Πως τα καταφέρνουν; Βρήκαν την μέρα που θρέφει τις 364.. Κάθε χρόνο ίδια μέρα, βρίσκονται στο ίδιο μέρος.. Στό Μεντοτσίνο στο ξενοδοχείο του Τσάλμερς και τα λένε…Για λίγες ώρες… Μιλάνε, κάνουν έρωτα, μαλώνουν, φοβούνται, νοιώθουν ένοχοι, νοιώθουν όμορφοι, πρόστυχοι, αθώοι, τα νοιώθουν όλα… Γι αυτό συναντιούνται, για να νοιώθουν. Να νοιώθουν οτι ζουν.
«Η σεξουαλική ζωή του κυρίου και της κυρίας Νικολαίδη» της Δήμητρας Παπαδοπούλου
Για δεύτερο χρόνο συνεχίζεται η επιτυχημένη παράσταση της Δήμητρας Παπαδοπούλου. Οι θεατές παρακολουθούν, συμμετέχουν, κρίνουν, αποφασίζουν και ταυτίζονται με το πάσχον ζευγάρι (Μαρία Λεκάκη, Κλέων Γρηγοριάδης). Το group therapy υπό την καθοδήγηση του απρόβλεπτου γιατρού, Γιάννη Ζουγανέλη, καθοδηγεί θεατές και ηθοποιούς στο δρόμο της σεξουαλικής ευτυχίας.
Η παράσταση που θεραπεύει συνεχίζεται στο Θέατρο Χώρα έως την Κυριακή 8 Απριλίου και απο τις 20 Απριλίου ανεβαίνει στο Θέατρο Εγνατία στην Θεσσαλονίκη!
ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ..
Η θεατρική Επίδαυρος σε διαστάσεις Γιάννη Ζουγανέλη
Σα να το ζήτησαν οι ίδιες οι περιστάσεις ή ο ίδιος ο χώρος αν θέλετε. Η κωμωδία αγάπησε και αγαπάει τον Γιάννη Ζουγανέλη και ήταν θέμα χρόνου να τον δούμε στην Επίδαυρο. Λόγος για την εμφάνιση του στους “Ιππείς” του Αριστοφάνη σε πρωταγωνιστικό ρόλο μαζί με τον Πέτρο Φιλλιπίδη από το ΚΒΘΕ σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή. Ιδιαίτερα επίκαιρη η εμφάνιση αυτή του Γ. Ζουγανέλη είναι σίγουρο πως θα δώσει ένα ξεχωριστό χρώμα στο σημαντικό αυτό έργο του Αριστοφάνη.
Οι Ιππείς ήταν η πρώτη κωμωδία που ανέβηκε με το όνομα του Αριστοφάνη. Το έργο πραγματεύεται τη φαυλότητα της εξουσίας και το πώς η εξουσία μπορεί να οδηγήσει μία χώρα – στην προκειμένη περίπτωση την Αθήνα του Πελοποννησιακού Πολέμου – στην καταστροφή. Το μήνυμα του έργο πάντα επίκαιρο. Κύρια ιδέα αποτελεί το γεγονός πως για να χτυπήσεις έναν φαύλο πολιτικό πρέπει να εφεύρεις έναν φαυλότερο. Οπότε ο φαυλότερος χτυπάει τον κακό. Ιδέα πράγματι πρωτότυπη αλλά και πάρα πολύ απαισιόδοξη. Δυστυχώς όμως η ιστορία επαναλαμβάνεται.
Η εμφάνιση του Γιάννη Ζουγανέλη στην Επίδαυρο είναι πολλά υποσχόμενη. Περιμένουμε με εξαιρετικό ενδιαφέρον την παρουσία του στους “Ιππεις” . Πιστεύουμε πως θα δώσει μια άλλη ώθηση στο έργο και θα υπογραμμίσει ακόμη περισσότερο την επικαιρότητά του. Αυτό το καλοκαίρι λοιπόν η Επίδαυρος αποκτά ένα ακόμη μεγαλύτερο θεατρικό ενδιαφέρον: Η κωμωδία θα πάρει τις διαστάσεις του πολυτάλαντου Γιάννη Ζουγανέλη.
πηγή: ART CLUB
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ…
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΕΞΟΔΟΣ ΕΥΚΟΛΑ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ, ΑΠΟ ΤΗΝ “ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΕΑΜΑΤΩΝ”
Μια νέα εφαρμογή είναι στη διάθεση των θεατών που επιθυμούν να ενημερώνονται για τις θεατρικές παραστάσεις της Ελληνικής Θεαμάτων από το κινητό τους. Μπορείτε να εγκαταστήσετε δωρεάν την εφαρμογή στο κινητό σας, αρκεί να υποστηρίζει το λειτουργικό σύστημα android.
Πως:
Επιλέγετε το εικονίδιο Play Shop και γράφετε στο πεδίο εύρεσης Ελληνική Θεαμάτων.
Ή συνδέεστε στο internet, πληκτρολογείτε play.google.com/store και γράφετε στο πεδίο εύρεσης Ελληνική Θεαμάτων. Αυτό είναι αρκετό για να έχετε το πρόγραμμα θεατρικών παραστάσεων της Ελληνικής Θεαμάτων πάντα μαζί σας. Στην έκδοση αυτή μπορείτε στη στιγμή να πληροφορηθείτε για τις παραστάσεις που παίζονται, μία σύντομη περιγραφή, τις μέρες και τις ώρες έναρξης, φωτογραφίες, και βέβαια να κλείσετε ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά το εισιτήριο σας. Το πρόγραμμα δεν απαιτεί συνεχή σύνδεση στο internet. Η σύνδεση χρειάζεται μόνο όταν κάνετε ανανέωση στην ενημέρωση σας (update) όπου και όποτε εσείς θέλετε.
Η θεατρική έξοδος τώρα, εύκολα και γρήγορα από το κινητό σας.
Δείτε αναλυτικά Θεατρικές παραστάσεις που προτείνουμε ΕΔΩ
Για αναφορές, δημοσιεύσεις και δελτία τύπου, μην ξεχνάτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο [email protected]