Πάμε Θέατρο? Τι είδαμε, τι προτείνουμε, τι έρχεται… (22-02)
ΕΙΔΑΜΕ…
(από τoν Αναστάση Πινακουλάκη)
«Βρώμικα κόλπα» του David Folley
Τα «Βρώμικα Κόλπα» είναι μια παράσταση που τη περίμενα κοντά ένα μήνα πριν ανεβεί, λόγω της αγάπης που έχω για τη κυρία Μαρία Αλιφέρη. Είχα στο μυαλό μου πως θα είναι ένα έργο με έρωτα, ίντριγκα, διλήμματα και στοιχεία θρίλερ. Η παραπομπή στο «Σλουθ» του Σάφερ ήταν κάτι που με προβλημάτιζε, γιατί δεν ήταν μια από τις παραστάσεις που αγάπησα αλλά ήξερα πως θα δω κάτι που έχει αφήσει το στίγμα του στη θεατρική κοινότητα, οπότε άφησα κατά μέρος τους προβληματισμούς. Γενικά ξεκινώ από το σπίτι με τη συνθήκη ότι αυτό που θα δω θα μου αρέσει κι αφήνω το έργο να με δικαιώσει ή να με ρίξει…
Η υπόθεση του έργου έχει φόντο το Σικάγο του σήμερα και έχει τόσες ανατροπές που δε θα μπορούσα να γράψω με λίγα λόγια τι πρέπει να περιμένει ο θεατής. Μια φτασμένη και οικονομικά ανεξάρτητη γυναίκα, η Καμίλ ξέρει πώς να περνά καλά και δηλώνει λάτρης των ωραίων και νέων αντρών. Όμως ένας από αυτούς τυχαίνει να είναι ο Μπίλλυ, ένας όχι και τόσο τυχαίος άντρας. Η παρουσία του Μπίλλυ γίνεται ανεπιθύμητη και η Καμίλ θα χρειαστεί τη βοήθεια του σωματοφύλακα της, Τεντ. Τίποτα όμως δεν είναι όπως φαίνεται, κανείς δεν είναι αυτός που λέει ότι είναι και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι θα γίνει στη συνέχεια. Εγκλωβισμένοι σε ένα διαμέρισμα στο Σικάγο θα έρθουν αντιμέτωποι με το θάνατο, την αλήθεια και τον ίδιο τους τον εαυτό. Με εκβιασμούς, ψυχολογικό πόλεμο και διάφορες άγριες καταστάσεις οι ρόλοι του θύματος και του θύτη εναλλάσσονται, δίνοντας ενδιαφέρον στο θεατή. Δανειζόμενος μια ατάκα του Μπίλλυ για να δώσω μια εικόνα του έργου… «Τα παιχνίδια είναι σημαντικά. Με τα βρώμικα κόλπα. Τα άνισα παιχνίδια μας δένουν μεταξύ μας…»
Η Μαρία Αλιφέρη ως Καμίλ δεν δυσκολεύεται στο ελάχιστο να υποδυθεί τη γοητευτική κι έξυπνη γυναίκα, που ξέρει να χειρίζεται τη ζωή της με εξαιρετική μαεστρία. Ένας ρόλος πιο δυναμικός και πιο ανατρεπτικός από το «Abnormal» που είχε ανεβάσει μερικούς μήνες πριν… Ακόμη κι όταν είναι καταπονημένη και δεμένη μπορεί να χειριστεί τον εαυτό της και το ρόλο της και δεν το λέω γιατί είναι η θεατρική μου αδυναμία! Ο Χρήστος Λιακόπουλος ως Μπίλλυ, κι εκπροσωπώντας τους «Θεατρίνων Θεατές», υποδύεται τον ωραίο άντρα που παγιδεύει με τη γοητεία του τη Καμίλ και κινείται με τη λογική «Εάν… τότε». Η «ματσό» του ερμηνεία και η άρθρωσή του δίνουν σε αυτό το ψυχολογικό θρίλερ μια καλή εσάνς… Ο Μάριος Ντερντές ως Τεντ συμπληρώνει το τρίγωνο της ανατροπής. Στέκεται δίπλα στη Μαρία Αλιφέρη προσπαθώντας για τη καλύτερη δυνατή απόδοση του ρόλου του και πιστεύω πως τα κατάφερε. Ένας αδύναμος ρόλος που αποκτά δυναμική και νεύρο όσο εξελίσσεται το έργο…
Το γενικό αποτέλεσμα έπειθε για ψυχολογικό θρίλερ, με εμφανή τη παρουσία του ερωτισμού και της κωμωδίας. Στα δυνατά «συν» του έργου η ζωντανή μουσική του Σωτήρη Αντωνίου, που βοηθούσε στο συναισθηματικό υπόβαθρο του έργου. Η σκηνοθεσία του Γιώργου Λιβανού με τη λογική του κλουβιού και με τη σκηνή να περιβάλλεται από τούλι, εξυπηρετούσε τη λογική του έργου για το τρόπο με τον οποίο οι ήρωες είναι παγιδευμένοι σε ένα δωμάτιο. Ήταν πραγματικά από τα στοιχεία που έδωσαν το στίγμα της εν λόγω θεατρικής παρουσίασης του έργου του David Foley. Κατά τη διάρκεια της παράστασης αισθανόμουν ένταση για την εξέλιξη της υπόθεσης και «κρεμόμουν από τα χείλη τους» καθώς αναρωτιόμουν το τι θα γίνει, διαπιστώνοντας την επιτυχία του κειμένου ως ψυχολογικό θρίλερ. Κλείνοντας, θα ήθελα να σημειώσω την ευγένεια της ταξιθεσίας και των συντελεστών της παράστασης και να ευχαριστήσω εκ βαθέων για τη δωρεάν χορήγηση του προγράμματος και του cd της παράστασης…
ΘΕΑΤΡΟ: STUDIO ΚΥΨΕΛΗΣ
- Σκηνοθεσία: Γιώργος Λιβανός
- Μετάφραση: Κωνσταντίνα Ρίτσου
- Σκηνικά – Κοστούμια: Δέσποινα Βολίδη
- Μουσική: Johannes Mueller & Αναστασία Καφούση
- Στίχοι – Σύμβουλος: Μαριάννα Τόλη
- Art Direction: Φώτης Σπυρόπουλος
- Βοηθός σκηνοθέτη: Όλγα Μουργέλα
- Φωτογράφος: Κωνσταντίνος Αλμάλης
- Φώτα – ήχος – εφέ: Δημήτρης Μουστάκας
- Φωτισμοί – Oργάνωση παραγωγής: Γιώργος Λιβανός
- Υπεύθυνη: Ένκα Τομτσίνι
- Διεύθυνση: Σπετσοπούλας 9 και Κυψέλης, Κυψέλη
- Τηλ.: 210.8819571
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Παρασκευή στις 24.00 (μεταμεσονύχτια)
Σάββατο στις 19:00
Κυριακή στις 20:00
Τιμή εισιτηρίων:
17€
12€ (φοιτητικό – συνταξιούχοι)
Ισχύουν εισιτήρια εργατικής εστίας – Δεκτές ατέλειες
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ…
(από τη Κατερίνα Μαθιουδάκη)
«Kαι τώρα οι δυο μας» του Alexander Gelman
Ένας άντρας και μια γυναίκα. Παντρεμένοι. Εκείνος, πολιτικός μηχανικός. Εκείνη διανοούμενη. Έχουν ένα παιδί. Εκείνος, διευθυντής σε μία μεγάλη κατασκευαστική εταιρεία. Εκείνη εργάζεται στη βιβλιοθήκη. Το παιδί απόν από τη σκηνή, παρόν στη δράση. Τους συναντάμε μετά από είκοσι χρόνια γάμου. Το παιδί τους 16 χρονών. Εκείνος, για να ανέλθει κοινωνικά, να αναρριχηθεί, ξεπούλησε κάθε αρχή και κάθε αξία. Πάτησε επί πτωμάτων. Διαπλοκή με την εξουσία. Εκείνη για να ανέλθει κοινωνικά, να αναρριχηθεί, γνώριζε αλλά σιωπούσε. Συνέργια.
Άλλοθι, το μέλλον του παιδιού. Η εξουσία παρέχοντας υποσχέσεις και ευκαιρίες για «επιτυχία» χρησιμοποιεί και ενσωματώνει στους μηχανισμούς της, ανθρώπους ικανούς με προσόντα, αφού όμως πρώτα τους αναγκάσει να παραιτηθούν από κάθε ηθική αξία και αρχή, για να μπορεί να κρατιέται στο βάθρο της ματαιοδοξίας της και να διαιωνίζεται.
Όμως ο διαπλεκόμενος μ’ αυτούς και σ’ αυτούς τους μηχανισμούς, στα αποκαλούμενα γρανάζια της εξουσίας δεν μπορεί, όσο κι αν θα το ήθελε, να βγει από εκεί μέσα αλώβητος. Αυτό όμως θα έχει αντίκτυπο στη προσωπική του ζωή και πρώτα απ’ όλα στην οικογένειά του. Στη γυναίκα του και το παιδί του. Κάποιος θα «πληρώσει» ακόμη και χωρίς να φταίει. Στο δικό μας έργο ο μόνος που δε φταίει είναι το παιδί
Παίζουν: Θοδωρής Γράμψας, Δώρα Χρυσικού.
ΘΕΑΤΡΟ: ΠΡΑΞΗ ΕΠΤΑ
- Μετάφραση-Διασκευή: Γιώργος Κιμούλης
- Σκηνοθεσία: Θόδωρος Γράμψας
- Σκηνικά – Κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
- Μουσική επιμέλεια: Δημήτρης Ιατρόπουλος
- Διεύθυνση: Βαλτετσίου 45, Εξάρχεια
- Τηλ.: 210.3800624
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη και Κυριακή στις 20:00
Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00
Τιμή εισιτηρίου:
10€ (Tετάρτη, Πέμπτη)
14€ (Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή)
10€ (φοιτητικό και άνεργοι με κάρτα ανεργίας)
Ώρες ταμείου: 12:00 -15:00 και 17:00 – 21:00
ΕΡΧΕΤΑΙ…
(από τη Κατερίνα Μαθιουδάκη)
«H έκτη Καρυάτιδα»
Ίσως αν ήταν αλλιώς οι πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα, η ιδέα του έργου αυτού να ανέβει στη σκηνή να μην υπήρχε. Γιατί το έργο των Αντώνη και Κωνσταντίνου Κούφαλη έχει αναμφίβολα λόγω ύπαρξης και μάλιστα «τρανταχτό» στα σημερινά θεατρικά δρώμενα! Από την άλλη πλευρά, όταν ακούς πως ο εικαστικός Κώστας Τσόκλης πρόκειται να προχωρήσει στη πρώτη του θεατρική σκηνοθεσία και η Σοφία Φιλιππίδου θα γίνει «Η έκτη Καρυάτιδα» για τις ανάγκες του εν λόγω ρόλου, τότε δεν νομίζω πως υπάρχουν και πολλοί λόγοι να αντισταθείς σε μια τέτοια θεατρική πρόκληση… αντίθετα υπάρχουν πολλοί λόγοι για να ενδώσεις χωρίς τύψεις και χωρίς δεύτερες σκέψεις! Το έργο, κατά την άποψη των ίδιων των συγγραφέων, αποτελεί έναν βαθιά δραματικό και συνάμα σπαρταριστό αποχαιρετισμό στην Ελλάδα που έφυγε ανεπιστρεπτί, ενώ το «Άλμα» στη πλατεία Μεταξουργείου είναι το θέατρο που θα τους φιλοξενεί από τη Δευτέρα 5 Μαρτίου και για έναν αριθμό περιορισμένων παραστάσεων…
ΜΟΝΟΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ…
(από τον Αναστάση Πινακουλάκη)
Ο μονόλογος είναι ένα από τα πιο απαιτητικά είδη θεάτρου. Ένας ηθοποιός καλείται να υποδυθεί έναν (συνήθως) ρόλο και να πει μια ιστορία, μαζεύοντας όλη την προσοχή του θεατρικού κοινού. Αυτό είναι ενδιαφέρον και ξεχωριστό αλλά ταυτόχρονα πολύ επικίνδυνο γιατί πρέπει η σκηνοθεσία, το κείμενο και ο ηθοποιός να μην κουράζουν αλλά να προκαλούν συναισθήματα και να γεννούν ενδιαφέρον στο θεατή. Από τις παραστάσεις που έχω δει, σας προτείνω να έχετε υπόψη σας τους παρακάτω μονόλογους…
«Η Κασσάνδρα κι ο λύκος»
Η Λυδία Μανιατάκου υποδύεται τη Κασσάνδρα, ένα κορίτσι που κάνει μαζί μας το ταξίδι προς την ενηλικίωση. Η παράσταση είναι ατμοσφαιρική, μεθυστική και γεμάτη συναισθήματα. Την ηθοποιό πλαισιώνουν μια μουσικός και μια αφηγήτρια σε ένα εναρμονισμένο θεατρικό αποτέλεσμα. Οι ιστορίες της Κασσάνδρας ακούγονται με παιδική αθωότητα, αλλά με νοήματα που μπορούν να σοκάρουν το θεατή. Η ιδιαίτερη παράσταση θα παίζεται στο θέατρο «Φούρνος» των Εξαρχείων μέχρι 2 Μαρτίου, οπότε αν ενδιαφέρεστε θα πρέπει να προλάβετε.
«Ο Ιβάν και τα σκυλιά»
Ο Άρης Σερβετάλης υποδύεται ξανά στην Αθήνα τον μικρό Ιβάν που κατάφερε να επιβιώσει στην σκληρή Ρωσία του 1990 με μια αγέλη σκυλιών. Η αληθινή ιστορία του Ιβάν είναι από τις πιο δυνατές στιγμές που είχα τη φετινή θεατρική σεζόν καθώς βλέπουμε έναν σύγχρονο Μόγλη να περιγράφει την «κυνική» ζωή του στην ηλικία των τεσσάρων, όταν βρέθηκε στο δρόμο σε μια εποχή όπου τα παιδιά ήταν ανεπιθύμητα. Θεωρώ πως είναι μια ιστορία που αξίζει να ακούσετε. Η παράσταση πλέον παίζεται στο θέατρο «Αμιράλ» στο κέντρο της Αθήνας, μετά την επιτυχία που σημείωσε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
«Ο φίλος μου ο Ντοστογιέφσκι»
Ο Φάνης Μουρατίδης υποδύεται τον απολυμένο και άτυχο Έλληνα του 2012 που στα χέρια του βρίσκεται το «Όνειρο ενός γελοίου» του Ντοστογιέφσκι, ένα βήμα πριν την αυτοκαταστροφή. Ανοίγει τη ψυχή του, μιλά για τη ζωή του και το καινούργιο του φίλο το Ντοστογιέφσκι, σε ένα έργο επίκαιρο με τόσο δραματικές όσο και κωμικές καταστάσεις, που είναι αρκετά γνώριμες στο καθένα μας. Η παράσταση της Δήμητρας Παπαδοπούλου φιλοξενείται στο θέατρο «Μικρή Χώρα».
«Την Τρίτη στο σουπερμάρκετ»
Ο Φαίδων Καστρής υποδύεται μια τραβεστί που έχει αποκοπεί από την οικογένεια της αλλά πλέον επισκέπτεται το μπαμπά της μια μέρα την εβδομάδα. Το έργο που έχει βραβευτεί για την ανοχή απέναντι στη διαφορετικότητα είναι μια από τις πιο ιδιαίτερες προτάσεις της θεατρικής Αθήνας. Ένα θέμα που αποτελεί (κακώς) ταμπού, παρουσιασμένο θεατρικά με πολύ καλό αποτέλεσμα. Η παράσταση πήρε παράταση για τον επόμενο ενάμιση μήνα στο «Από Μηχανής» θέατρο, οπότε αν ενδιαφέρεστε έχετε κάποιες εβδομάδες περιθώριο.
«Τζόρνταν»
Η Μαρίνα Ασλάνογλου υποδύεται για λίγο ακόμη την 20χρονη μητέρα που κατηγορείται ότι σκότωσε το παιδί της. Μια συγκλονιστική αληθινή ιστορία με πολύ νεύρο και μια ερμηνεία που τιμήθηκε με το βραβείο αναγνωστών του «Αθηνοράματος». Η παράσταση θα παίζεται μέχρι 28/2 στο θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν» οπότε αν ενδιαφέρεστε πρέπει να προλάβετε.
Δείτε αναλυτικά Θεατρικές παραστάσεις που προτείνουμε ΕΔΩ
Για αναφορές, δημοσιεύσεις και δελτία τύπου, μην ξεχνάτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο [email protected]