Πάμε Θέατρο? Τι είδαμε, τι προτείνουμε, τι έρχεται… (30/11)
ΕΙΔΑΜΕ…
(από το Τάσο Μπιμπισίδη)
«Κατσαρίδα» του Βασίλη Μαυρογεωργίου
Συχνά νιώθουμε σαν να μην μας καταλαβαίνουν. Όλοι θέλουμε να κάνουμε τα όνειρά μας πραγματικότητα αλλά διαρκώς τα αναβάλλουμε. Συμβαίνει το ίδιο και με τις κατσαρίδες; Δεν ξέρω πόσοι άνθρωποι στον κόσμο προβληματίζονται καθημερινά για το αν μπορεί μια κατσαρίδα να φτάσει ή όχι στο φεγγάρι. Ξέρω όμως ότι χιλιάδες άνθρωποι φτιάχνουν τα δικά τους όνειρα και τους δικούς τους στόχους, ελπίζοντας και προσπαθώντας να φτάσουν στα δικά τους ”φεγγάρια”! Συνεπώς, γιατί να μην μπορεί και μια μικρή κατσαρίδα που την λένε Ιωάννα να φτάσει στο φεγγάρι; Εξάλλου το ταξίδι μετράει…
Πολλές φορές έχω δει επί σκηνής ανθρώπινους ήρωες να μιλούν για όνειρα και προσδοκίες που προσπαθούν να φτάσουν αλλά η «Κατσαρίδα» του Βασίλη Μαυρογεωργίου, διάσημη εδώ και πέντε χρόνια, είναι ίσως ο πιο πετυχημένος και εύστοχος παραλληλισμός με τα όνειρα μας. Το σουρεαλιστικό κείμενο που διηγείται τις περιπέτειες της θρυλικής κατσαρίδας που θέλει διακαώς να φτάσει στο φεγγάρι, ανεβαίνει και φέτος στο Θέατρο «Αθηνών» με το Κώστα Γάκη να πρωταγωνιστεί και να υπογράφει την σκηνοθεσία και την μουσική, έχοντας μαζί του το Δημήτρη Μακαλιά. Οι δύο κύριοι επιχειρούν να παρουσιάσουν μια νέα εκδοχή της ιστορίας και να αφηγηθούν με εργαλείο το σώμα τους, την πορεία μιας εξόριστης κατσαρίδας προς το φεγγάρι δίνοντας μια διαφορετική ερμηνεία του έργου, πιο ελπιδοφόρα, ανατρεπτική, ώριμη και αιχμηρή, προκαλώντας μας να κάνουμε μια «βουτιά» μέσα μας και να ανακαλύψουμε το πιο ζωντανό μας κομμάτι, δηλαδή αυτό που ονειρεύεται. Όλα αυτά μέσα από ένα παιχνιδιάρικο και παρεΐστικο μιούζικαλ που άνοιξε τη σελίδα του ελληνικού μετεφηβικού θεάτρου σε ένα σουρεαλιστικό-ντανταϊστικό μοτίβο.
Η «Κατσαρίδα» λοιπόν δεν έχει σταματήσει να παίζεται εδώ και πέντε χρόνια. Προσωπικά, είχε τύχει να τη γνωρίσω για πρώτη φορά το 2007 στη Θεσσαλονίκη, σε ένα κατάμεστο θέατρο που σπαρταρούσε από τα γέλια. Σίγουρα η συγκεκριμένη παράσταση είναι η απόδειξη ότι δεν χρειάζονται τρανταχτά ονόματα και λαμπερά σκηνικά για να αγγίξει ένα έργο το θεατή. Έτσι και φέτος, το θέατρο ήταν γεμάτο από πολυποίκιλο κοινό που απόλαυσε τη γλυκιά μυθοπλασία της Ιωάννας. Μια φρέσκια παράσταση με πολύ γρήγορους ρυθμούς, ένταση, ευφάνταστες σκηνές, καλή σκηνοθεσία και ωραία ενέργεια, με τους δύο πρωταγωνιστές να απογειώνουν τους ρόλους τους. Ωστόσο μάλλον πρόκειται για μια ”δύσκολη” παράσταση για τον θεατή, από την άποψη ότι ή θα τη λατρέψει ή θα τη μισήσει. Το χιούμορ του έργου είναι συχνά μαθησιακό, εφηβικό και ίσως σε πολλούς φανεί κακό. Δεν κρύβω ότι παρά τα τρανταχτά γέλια ενός μεγάλου μεριδίου του κοινού, ελάχιστες φορές γέλασα με τις ατάκες του έργου και αυτό συνέβη και σε πολλούς ακόμη θεατές γύρω μου. Ίσως κάποιοι θεωρήσουν υπερεκτιμημένο το έργο που πολλές φορές θυμίζει παιδική παράσταση, αλλά η αλήθεια είναι ότι όταν επιλέγεις να δεις ένα τέτοιο είδος θεάτρου ξέρεις πάνω κάτω τι θα δεις και τι θα ακούσεις. Ωστόσο, σε αντίθεση με το συχνά κακόγουστο χιούμορ, οι απολαυστικές ερμηνείες των δύο κυρίων με διασκέδασαν, ενώ η βάση του έργου που είναι τόσο τρυφερή, απλοϊκή και αθώα δεν άφησε τα ”σαχλά” αστειάκια να με επηρεάσουν τόσο αρνητικά.
Η «Κατσαρίδα» τελικά είναι σχεδόν ευχάριστη… Ειδικά αν κρατήσουμε το τρυφερό της κομμάτι και τη πρόθεσή της να μας κάνει να βάλουμε πρωταγωνιστές της ζωής μας τους εαυτούς μας και τα όνειρα μας σε προτεραιότητα. Όσοι πάντως σιχαίνονται τις κατσαρίδες, όταν γνωρίσουν την ονειροπόλα Ιωάννα ίσως αλλάξουν γνώμη…
Πρωταγωνιστούν: Δημήτρης Μακαλιάς, Κώστας Γάκης.
ΘΕΑΤΡΟ: ΑΘΗΝΩΝ
- Σκηνοθεσία – Μουσική: Κώστας Γάκης
- Σκηνικά – Κοστούμια: Αγγελίνα Παρασκευαϊδη
- Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
- Διεύθυνση: Βουκουρεστίου 10, Σύνταγμα
- Τηλέφωνο: 210.3312343
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη στις 21.15
Τιμές εισιτηρίων:
€18, €15 (φοιτητικό)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ…
(από το Τάσο Μπιμπισίδη)
«Ζείτε παίδες Ελλήνων;» των Αλ. Ρήγα – Δημ. Αποστόλου
Από τους ηθοποιούς θεωρείται ένα από τα πιο δύσκολα είδη θεάτρου και από τους θεατές ένα από τα πιο διασκεδαστικά. Οι επιθεωρήσεις, με τη σημερινή μορφή, έκαναν θραύση στα μεγαλύτερα θέατρα της Αθήνας από τις δεκαετίες του ’50 και του ’60 μέχρι και τα τελευταία χρόνια. Έχουν πρωταγωνιστήσει σε αυτές μερικοί από τους μεγαλύτερους κωμικούς του στόλου των ηθοποιών της χώρας μας αλλά και άλλα γνωστά πρόσωπα. Ωστόσο εδώ και κάποια χρόνια η επιθεώρηση έχασε την ”αίγλη” των παλιών εποχών και από πολλούς θεωρήθηκε ένα παρωχημένο είδος θεάτρου με πολλές βωμολοχίες και λαϊκό χιούμορ που δεν εξυπηρετεί τη τέχνη της σκηνής. Αποτέλεσμα των καιρών, πολλά επιθεωρησιακά έργα να μην έχουν την αναμενόμενη επιτυχία του παρελθόντος και το είδος να έχει υποπέσει.
Φέτος ο Αλέξανδρος Ρήγας και ο Δημήτρης Αποστόλου, μετά τις πολλές και τεράστιες συγγραφικές τους επιτυχίες στο θέατρο και την τηλεόραση, γράφουν τη πρώτη τους επιθεώρηση και επιχειρούν να δώσουν μια νέα πνοή στο είδος με την βοήθεια μιας dream team κωμικών ηθοποιών που έχουμε αγαπήσει μέσα από τους διάφορους ρόλους τους όλα αυτά τα χρόνια. Κατιάνα Μπαλανίκα, Άβα Γαλανοπούλου, Ρένια Λουιζίδου, Μπέσσυ Μάλφα αλλά και Σωτήρης Καλυβάτσης, Κώστας Κόκλας, Χρήστος Σιμαρδάνης, Λευτέρης Ελευθερίου και πολλοί ακόμη γνωστοί και αξιόλογοι ηθοποιοί φτιάχνουν μια φρέσκια και έξυπνη επιθεώρηση που ανεβαίνει στο Θέατρο «Λαμπέτη» ρωτώντας μας με θράσος: «Ζείτε Παίδες Ελλήνων;»
Η αλήθεια είναι ότι το συγγραφικό δίδυμο πάντα μέσα στις δουλειές του χρησιμοποιούσε εύστοχα σατυρικά στοιχεία, συνδυασμένα με το καυστικό τους χιούμορ οπότε έστω και αν γράφουν πρώτη φορά ένα τέτοιου είδους έργο, έκαναν μια παράσταση με πολλές ισχυρές δόσεις γέλιου αλλά και με συγκινητικά κομμάτια που αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα. Εξάλλου, όπως είπαν και οι ίδιοι στο πάρτι που έγινε σε γνωστό club της πόλης για τη παρουσίαση της παράστασης, μας προσκαλούν να προβληματιστούμε και να γελάσουμε με τα χάλια μας. Μεταξύ άλλων, οι ηθοποιοί δήλωσαν απόλυτα ευχαριστημένοι από τη συνεργασία τους και το ιδιαίτερο και αστείο κλίμα που επικρατεί στο θέατρο «Λαμπέτη» ενώ ταυτίστηκαν πώς σε μια τόσο, δύσκολα κοινωνική, ηθική και οικονομική πραγματικότητα η επιθεώρηση μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά για το θεατή που έχει ανάγκη να γελάσει με τη ψυχή του. Θα δούμε λοιπόν επί σκηνής ένα πολιτικό να παραληρεί, μια γριά να ιδρύει επαναστατικό σωματείο και θα πάρουμε ιδέες από ένα παντρεμένο ζευγάρι που μηχανεύεται τους πιο απίθανους τρόπους για να αντιμετωπίσει τη κρίση. Ακόμη, λόγο έχουν ένας σαδιστής αστυνομικός των ΜΑΤ αλλά και μια τέως αδιόριστη του ΑΣΕΠ και νυν πόρνη. Παράλληλα, θα κρυφακούσουμε όσα συμβαίνουν σε ένα έκτακτο υπουργικό συμβούλιο και θα ανατριχιάσουμε με τη ζοφερή εικόνα της Ελλάδας του 2042 όπου θα γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη Γερμανική κατοχή… Και πολλά ακόμη κωμικοτραγικά και σουρεαλιστικά νούμερα που καυτηριάζουν όσα ζούμε!
Οι παραστάσεις στο «Λαμπέτη» ξεκίνησαν με preview από τις 22 Νοεμβρίου ως τις 27 Νοεμβρίου με εισιτήριο 10 ευρώ για τη πρώτη εβδομάδα προσαρμογής, κατά το αμερικανικό πρότυπο.
Πρωταγωνιστούν: Κατιάνα Μπαλανίκα, Άβα Γαλανοπούλου, Σωτήρης Καλυβάτσης, Κώστας Κόκλας, Ρένια Λουιζίδου, Μπέσυ Μάλφα, Χρήστος Σιμαρδάνης, Μαρία Φιλίππου, Λευτέρης Ελευθερίου, Τζούλη Σούμα, Γιώργος Μπούμπας, Νίκος Πολυδερόπουλος,, Πάνος Φασούλης.
ΘΕΑΤΡΟ: ΛΑΜΠΕΤΗ
- Κείμενα-Συγγραφή: Αλέξανδρος Ρήγας, Δημήτρης Αποστόλου
- Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ρήγας
- Σκηνικά: Λία Ασβεστά
- Κοστούμια: Έβελυν Σιούπη
- Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας
- Τραγούδια: Σταμάτης Κραουνάκης
- Χορογραφίες: Θοδωρής Πανάς
- Μουσική διδασκαλία: Αλέξης Πρίφτης
- Διεύθυνση: Λ.Αλεξάνδρας 106
- Τηλέφωνο: 210.6457086
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη: 20.00
Πέμπτη: 20.30 (λαϊκή)
Παρασκευή: 21.15
Σάββατο: 17.30 (λαϊκή), 21.15
Κυριακή: 17.30, 21.15
Τιμή εισιτηρίου:
25€ (Πλατεία)
22€ (Εξώστης)
18€ (Λαϊκή – Ομαδικό)
16€ (Φοιτητικό)
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ…
(από τη Κατερίνα Μαθιουδάκη)
«Η ζωή στο θέατρο» του David Mamet
Γραμμένο το 1977, το έργο του Ντεϊβιντ Μάμετ μιλάει για τη σύνθετη διαδικασία της παράδοσης της σκυτάλης από τη μια γενιά στην επόμενη. Μέσα από τη σχέση δυο ηθοποιών, του Ρόμπερτ και του Τζον, και τις κωμικοτραγικές καταστάσεις που ζουν πάνω και πίσω από τη σκηνή, στο θέατρο ρεπερτορίου στο οποίο εργάζονται.
«Το έργο είναι κωμωδία. Είναι κατά κάποιον τρόπο, η απομόνωση μιας στιγμής […] είναι η στιγμή της αναγνώρισης της θνητότητας, αυτή η στιγμή που η νεότερη γενιά αναγνωρίζει και αποδέχεται την ευθύνη της και η παλαιότερη αρχίζει να αποσύρεται».
David Mamet
Ερμηνεύουν: Χρήστος Στέργιογλου, Κώστας Γάκης.
ΘΕΑΤΡΟ: RabbitHole
- Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Αλέξης Ρίγλης
- Σκηνικά: Γκάυ Στεφάνου
- Κοστούμια: Νικόλας Γεωργίου
- Σύνθεση ήχων – Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
- Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
- Διεύθυνση: Γερμανικού 20, Μεταξουργείο
- Τηλέφωνο: 210.5249903
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Παρασκευή – Σάββατο στις 21.00 & Κυριακή στις 19.00
Τιμή εισιτηρίου:
18€ & 14€ (φοιτητικό)
ΕΠΙΣΗΣ…
(από τη Κατερίνα Μαθιουδάκη)
ΕΠΙΣΗΜΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ – «Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού»
Μία κωμωδία που είναι σα να γράφτηκε για τη σημερινή εποχή! Μία κωμωδία που μετά την περσινή επιτυχία συνεχίζεται και δεύτερη θεατρική σεζόν! Στη χθεσινή επίσημη πρεμιέρα του θεατρικού έργου «Η κωμωδία του τυχαίου θανάτου ενός αναρχικού» του Ντάριο Φο στην οποία πρωταγωνιστεί και σκηνοθετεί ο Σπύρος Παπαδόπουλος όλοι οι στενοί φίλοι των ηθοποιών έδωσαν το «παρόν»!
Η παράσταση που απέσπασε το 2ο βραβείο στα Βραβεία Κοινού του «Αθηνοράματος» για την καλύτερη παράσταση της χρονιά, συνεχίζεται και φέτος με επιτυχία. Μερικοί από τους προσκεκλημένους που παρεβρέθησαν ήταν: Ο Δημήτρης Μητροπάνος με τη σύζυγό του Βένια, ο Χρήστος Φερεντίνος με τη σύζυγό του Σοφία Παυλίδου, Αθηνά Τσιλύρα, Νόνικα Γαληνέα, Κατερίνα Λέχου, Αγγελική Νικολούλη, Κίμ Κίλιαν, Άννυ Ηλιοπούλου, Λίτσα Πατέρα, Αποστόλης Τότσικας – Ρούλα Ρέβη, Παναγιώτης Μπουγιούρης, Γιάννης Παπαζήσης – Βανέσσα Αδαμοπούλου, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Αθηνά Οικονομάκου, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Αλίνα Κωτσοβούλου, Γιώτα Νέγκα, Κατερίνα Κούκα, Πίτσα Παπαδοπούλου, Νόνη Δούνια, Γιώτα Τσιμπρικίδου…
Αμέσως μετά τη παράσταση ακολούθησε catering στο φουαγιέ του θεάτρου, μία χορηγία της «Intercatering» που στηρίζει το θέατρο και τη Τέχνη. ( Η Intercatering αποτελεί μία από τις μεγαλυτερες και πιο άρτια οργανωμένες μονάδες που δραστηριοποιούνται εδώ και 20 χρόνια στο χώρο της οργάνωσης εκδηλώσεων και δεξιώσεων υψηλού επιπέδου σε ολόκληρη την Ελλάδα. Έχοντας 12 χώρους δεξιώσεων σε όλο το λεκανοπέδιο Αττικής και αποκλειστικές συνεργασίες και πραγματοποιώντας κάθε χρόνο 1.000 γάμους/βαπτίσεις και 1.000 εκδηλώσεις εταιρικού ενδιαφέροντος, παρέχει την εγγύηση για μία άρτια οργάνωση των εκδηλώσεων).
Λίγα λόγια για το έργο:
Ένας τρελός για δέσιμο, ειδικός στις μεταμφιέσεις (Σπύρος Παπαδόπουλος) διεισδύει στα γραφεία της κεντρικής Ασφάλειας, μεταμφιεσμένος σε ανώτατο ανακριτή του Υπουργείου Δικαιοσύνης, για να διαλευκάνει την υπόθεση της «αυτοκτονίας» ενός αναρχικού που έπεσε από τον 6ο όροφο της Ασφάλειας κατά τη διάρκεια της ανάκρισης. Κι από δω αρχίζει το.. γέλιο! Οι μπάτσοι τρομοκρατημένοι, γίνονται έρμαια στην εξυπνάδα και στη φαντασία του τρελού, πέφτουν σε όλες τις παγίδες που τους στήνει, οι αντιφάσεις και τα ψέματα πάνε σύννεφο κι από άγριοι και βλοσυροί, μεταμορφώνονται σιγά-σιγά σε κάτι αξιοθρήνητα ανθρωπάκια, που δέρνονται μεταξύ τους, που είναι έτοιμοι να πηδήξουν κι αυτοί απ’ το παράθυρο, που τραγουδάνε το pantiera rossa(!), που εκλιπαρούν τον τρελό για έλεος και… η κατηφόρα δεν έχει τέλος! Μέσα σε δύο ώρες η κεντρική Ασφάλεια γίνεται μπάχαλο!
Το έργο είναι γραμμένο για την Ιταλία του 70 και μοιάζει σαν να γράφτηκε χθες για την Ελλάδα… του σήμερα! Μην το χάσετε!
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Μετάφραση: Άννα Βαρβαρέσου
Σκηνοθεσία: Σπύρος Παπαδόπουλος
Β. Σκηνοθέτης: Αργύρης Παυλίδης
Σκηνικά- Κοστούμια: Σάββας Πασχαλίδης
Μουσική & τραγούδια της παράστασης: Κίτρινα ποδήλατα
Φωτισμοί: Ανδρέας Μπέλλης
Ειδικά Εφφέ: Αδελφοί Αλαχούζοι
Παίζουν: Σπύρος Παπαδόπουλος, Χρήστος Μπίρος, Νίκη Παλληκαράκη, Τάσος Γιαννόπουλος, Αλέξανδρος Καλπακίδης, Στέλιος Πέτσος.
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη Λαϊκή απογευματινή 19.00
Πέμπτη Λαϊκή απογευματινή 19.00
Παρασκευή Βραδινή 21.00
Σάββατο Απογευματινή 18.00
Βραδινή 21.00
Κυριακή Απογευματινή 18.00
Βραδινή 21.00
Τιμές εισιτηρίων:
18€, 15€ (Λαϊκή απογευματινή και φοιτητικό), 12€ (παιδικό)
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ 2η ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ 30 ΑΝΕΡΓΩΝ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΜΑΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΕΠΙΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΣ ΤΗ ΚΑΡΤΑ ΑΝΕΡΓΙΑΣ.
ΕΠΙΣΗΣ…
(από τη Κατερίνα Μαθιουδάκη)
Δύο δυσάρεστα γεγονότα μάθαμε πρόσφατα, σε απόσταση μόλις λίγων ημερών. Ο θεατρικός επιχειρηματίας Βαγγέλης Λειβαδάς βρέθηκε απανθρακωμένος στο κρεβάτι του το μεσημέρι της περασμένης Κυριακής της 27ης Νοεμβρίου. Η πυρκαγιά που ξέσπασε στο δωμάτιό του εξαιτίας ενός αερόθερμου έμελλε να είναι τραγική για την ίδια του η ζωή, μιας που ο ίδιος δεν μπόρεσε να την αποφύγει εξαιτίας κινητικών προβλημάτων που καθιστούσαν αδύνατη την ίδια του τη μετακίνηση. Επίσης, η δεύτερη θλιβερή είδηση έρχεται από το κινηματογραφιστή Ντίνο Κατσουρίδη, που έχασε τη μάχη με το καρκίνο τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου σε ηλικία 84 χρόνων. Αξίζει να κάνουμε μια ανασκόπηση στη καλλιτεχνική τους πορεία, να ξαναθυμηθούμε ποιοι ήταν και τι πρόσφεραν στο χώρο της τέχνης, που τόσο αγάπησαν και αφιέρωσαν κομμάτια τεράστια από τη ζωή τους… Ίσως και όλη τους τη ζωή. Καλό τους ταξίδι…
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΒΑΓΓΕΛΗ ΛΕΙΒΑΔΑ
Ο Βαγγέλης Λειβαδάς γεννήθηκε στην Αθήνα. Ο κατεξοχήν Έλληνας θεατρικός επιχειρηματίας αρνιόταν αυτό το τίτλο και προτιμούσε αυτόν του θεατρικού παραγωγού. Από παιδί ακόμα μαγεύτηκε από τον κόσμο του θεάτρου. Η πρώτη του δουλειά ως παραγωγός ανέβηκε στο θέατρο το 1958 και από τότε μέχρι το τέλος της ζωής του αρίθμησε πάνω από 360 παραγωγές που περιλαμβάνουν από το αρχαίο ελληνικό θέατρο και το κλασσικό θέατρο ως την επιθεώρηση, την οπερέτα, το μιούζικαλ, και γενικότερα από όλο το φάσμα του θεατρικού ρεπερτορίου. Ο Βαγγέλης Λιβαδάς ήταν παντρεμένος με την μεγάλη πρωταγωνίστρια του θεάτρου και του κινηματογράφου Σμαρούλα Γιούλη, από τα πρώτα του επιχειρηματικά βήματα στο χώρο του θεάτρου.
Ο Βαγγέλης Λειβαδάς είχε πλούσια θεατρική δραστηριότητά του, πρωτοστατώντας στο ανέβασμα έργων από όλο το φάσμα του θεατρικού ρεπερτορίου, στα θέατρα ΑΜΙΡΑΛ – ΒΕΜΠΟ – ΠΑΡΚ – ΣΜΑΡΟΥΛΑ και παλαιότερα στα θέατρα ΚΑΛΟΥΤΑ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ – ΑΚΑΔΗΜΟ. Είχε ανεβάσει διεθνώς γνωστά μιούζικαλ όπως: CHICAGO, WOMAN OF THE YEAR, ANIMA NERA, GUYS AND DOLLS, HELLO DOLLY, SWEET CHARITY, κ.λ.π πάντα με πρωταγωνίστρια τη Σμαρούλα Γιούλη, τα μιούζικαλ ΑΝΤΙΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΟΥ, GREASE και κλασσικότερων επίσης έργων όπως: ΣΥΡΑΝΟ ΝΤΕ ΜΠΕΡΖΕΡΑΚ, ΑΔΕΛΦΟΙ ΚΑΡΑΜΑΖΩΦ κ.λ.π.
Ίδρυσε το «Αμφιθέατρο» το 1975 και μετέτρεψε το Θέατρο Καλουτά σε αμφιθέατρο για τις ανάγκες των έργων και εκεί παρουσίασε τον «Ερωτόκριτο», του Κορνάρου, την «Οδύσσεια» κ.α. Στη συνέχεια δε και για πρώτη φορά την εποχή εκείνη ως θεατρικός παραγωγός ανεβάζει στο Θέατρο του Ηρώδου του Αττικού τη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη με πρωτοφανή επιτυχία. Ο Βαγγέλης Λειβαδάς ανέβασε στα θέατρα του έργα σχεδόν όλων των Ελλήνων συγγραφέων όπως: Γρηγόρη Ξενόπουλο, Σπύρο Μελά, Δημήτρη Ψαθά, Γιώργο Ρούσσο, Νίκο Τσιφόρο, Κώστα Πρετεντέρη, Ηλία Λυμπερόπουλο, Κώστα Νικολαϊδη, Αλέκο Σακελλάριο Νίκο Φώσκολο, Παύλο Μάτεσι, Ασημάκη Γιαλαμά, Μέντη Μποστ, Κώστα Μουρσελά, Γιάννη Ξανθούλη, Λάκη Λαζόπουλο, Γιώργο Σκούρτη, Δημήτρη Ευθυμιάδη, Γιώργο Λαζαρίδη κ.α. Έχει τιμηθεί ιδιαίτερα από την Εταιρεία Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων (Ε.Ε.Σ) για την πολύπλευρη πολυετή του προσφορά στο Ελληνικό Θέατρο.
Ανάμεσα στους καλλιτέχνες από το χώρο του θεάτρου, και όχι μόνο, που έχει συνεργαστεί θα βρούμε τους σκηνοθέτες: Κώστα Μιχαηλίδη, Μίνω Βολανάκη, Κώστα Τσιάνο, Σπύρο Ευαγγελάτο, Γιώργο Θεοδοσιάδη, Κώστα Μπάκα, Γιάννη Δαλιανίδη, Γιώργο Αρμένη και από την νεότερη γενιά με τους Σταμάτη Φασουλή, Πντελή Βούλγαρη, Μανούσο Μανουσάκη, Ρέινα Εσκενάζυ, Αντώνη Καλογρίδη, Βλαδίμηρο Κυριακίδη, Γιάννη Καραχισαρίδη, Γιάννη Ιορδανίδη, Κώστα Αρζόγλου, Γιάννη Κακλέα, Κοραή Δαμάτη κ.α. Τους συνθέτες: Mίκη Θεοδωράκη, Μάνο Χατζηδάκη, Σταύρο Ξαρχάκο, Κώστα Καπνίση, Γιώργο Χατζηνάσιο, Γιάννη Σπανό, Γιάννη Μαρκόπουλο, Σταμάτη Κραουνάκη, Διονύση Τσακνή, Γιώργο Μουζάκη, Μίμη Πλεσσα, Γιώργο Κατσαρό, Γιώργο Θεοδοσιάδη, Δημήτρη Παπαδημητρίου, Αλέξη Παπαδημητρίου, Στέφανο Κορκολή, Σταμάτη Σπανουδάκη κ.α. Τους τραγουδιστές: Γρηγόρη Μπιθικώτση, Γιάννη Πάριο, Τόλη Βοσκόπουλο, Αντώνη Καλογιάννη, Μαργαρίτα Ζορμπαλά, Βίκυ Μοσχολιού, Γιώργο Μητσάκη, Αφροδίτη Μάνου, Γιάννη Μηλιώκα, Βασίλη Σκουλά, Αλέξανδρο Χατζή, Λένα Αλκαίου, Γιάννη Ντουνιά, Καλλιόπη Βέττα, Μαρία Σουλτάτου, Αναστασία Μουτσάτσου και άλλοι.
Συνεργάστηκε με σπουδαίους σκηνογράφους: Σπύρο Βασιλείου, Γιώργο Βακαλό, Βασίλη Φωτόπουλο, Μάριο Αγγελόπουλο, Μαριλένα Αραβαντινού, Γιώργο Πάτσα, Νίκο Πολίτη, Νίκο Πετρόπουλο, Γιάννη Καρύδη, Αντώνη Κυριακούλη, Νίκο Μουκελή, Νίκο Στεφάνου, Βασίλη Βρασιβανόπουλο, Μάρκο Ζέρβα, Σίμο Καραφύλλη, Μανώλη Μαριδάκη, Πέτρο Καπουράλη, Γιώργο Ασημακόπουλο, Αντώνη Χαλκιά, Μιχάλη Σδούγκο, Δέσποινα Βολίδη κ.α. Τους χορογράφους: Γιάννης Φλερύ, Φωκάς Ευαγγελινός, Χάρης Μανταφούνης, Λεωνίδας Ντεπιάν Φώτης Μεταξόπουλος, Ντίνος Ψαρέλης, Δόνη Μιχαηλίδου, Βασίλης Μυριανθόπουλος, Δημήτρης Παπάζογλου κ.α. Ο κατάλογος των πρωταγωνιστών και γενικά των ηθοποιών που έχουν συνεργαστεί μαζί του είναι τεράστιος. Από την παλιότερη λαμπρή γενιά: Λάμπρο Κωνσταντάρα, Μίμη Φωτόπουλο, Δέσπω Διαμαντίδου, Σαπφώ Νοταρά, Δημήτρη Ποταμίτη, Βασίλη Διαμαντόπουλο, Θανάση Βέγγο, Ντίνο Ηλιόπουλο, Ρένα Βλαχοπούλου, Νίκο Σταυρίδη, Διονύση Παπαγιαννόπουλο, Κάκια Αναλυτή, Κώστα Ρηγόπουλο, Σταύρο Παράβα, Μίμη Χρυσολάλλη κ.α. Συνεργάστηκε επίσης με τους: Kώστα Βουτσά, Ζωή Λάσκαρη, Μάρθα Καραγιάννη, Μαίρη Χρονοπούλου, Γιάννη Μιχαλόπουλο, Σωτήρη Μουστάκα, Βέρα Κρούσκα, Σταμάτη Φασουλή, Λάκη Λαζόπουλο, Κώστα Αρζόγλου, Γρηγόρη Βαλτινό, Έλενα Ακρίτα, Θύμιο Καρακατσάνη, Γιάννη Μόρτζο, Στάθη Ψάλτη, Δημήτρη Πιατά, Γιάννη Βόγλη, Άγγελο Αντωνόπουλο, Πέτρο Φυσσούν, Κώστα Σπυρόπουλο, Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, Γιώργο Κωσταντίνου, Γιώργο Μιχαλακόπουλο, Γιάννη Βογιατζή, Χρήστο Πολίτη, Μίρκα Παπακωσταντίνου, Άννα Παναγιωτοπούλου, Χρυσούλα Διαβάτη, Νόρα Βαλσάμη, Μίνα Αδαμάκη, Γιάννη Βούρο, Σπύρο Παπαδόπουλο, Σοφοκλή Πέπα, Αντώνη Καφετζόπουλο, Γιάννη Μπέζο, Πέτρο Φιλιππίδη, Μπέτυ Λιβανού, Κοραλία Καράντη, Μαριάννα Τόλη, Βλαδίμηρο Κυριακίδη, Θέμις Μπαζάκα, Στράτο Τζώρτζογλου, Ρένη Πιττακή, Γιάννη Ζουγανέλη, Νίκο Γαλανό, Στέλιο Μάινα, Γεράσιμο Σκιαδαρέση, Γιώργο Κιμούλη κ.α.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΝΤΙΝΟΥ ΚΑΤΣΟΥΡΙΔΗ
Γεννήθηκε το 1927 στη Λευκωσία της Κύπρου. Μετά το πόλεμο ήρθε στην Αθήνα να σπουδάσει γιατρός, αλλά σπούδασε οικονομικά και ύστερα νομικά που πριν τα τελειώσει τα παράτησε, για να αρχίσει το 1950 το μεγάλο ταξίδι του στο χώρο του κινηματογράφου. Ξεκίνησε ως βοηθός σκηνοθέτη στο «Πικρό Ψωμί» του Γρηγόρη Γρηγορίου, που ήταν δάσκαλός του στη Σχολή Σταυράκου.
Από το 1951 ως το 1959 δούλεψε στη Φίνος Φιλμ ως τεχνικός. Βοηθός στην αρχή και ύστερα μοντέρ, οπερατέρ και διευθυντής φωτογραφίας. Μερικές ταινίες αυτής της περιόδου: Το σωφεράκι – Η Γκόλφω – Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας – Η καφετζού – Το αμαξάκι – οι δυο Λατέρνες – Μια ζωή την έχουμε – Η κυρά μας η μαμή – Η Αστέρω – Ο Ηλίας του 16ου – Το Ξύλο βγήκε απ’ το Παράδεισο.
Το 1960 πρωτοεμφανίζεται ως σκηνοθέτης με το Έγκλημα στα παρασκήνια και στη συνέχεια με άλλες ταινίες, ανάμεσά τους Ο κύριος πτέραρχος – Της κακομοίρας – Οι αδίστακτοι – Σύντομο Διάλειμμα, ενώ παράλληλα συνεχίζει ως Διευθυντής φωτογραφίας και μοντέρ: Αντιγόνη (του Τζαβέλλα), Αλίμονο στους νέους (του Σακελλάριου), Ο μεγάλος διχασμός (του Γρηγορίου) , Δόκτωρ Ζιβέγγος και ΘΟΥ ΒΟΥ Φαλακρός Πράκτωρ (του Βέγγου) και άλλες. Το 1970 κάνει το ντεμπούτο του και στην παραγωγή: Ένας Βέγγος για όλες τις δουλειές – Τι έκανες στον πόλεμο Θανάση – Θανάση πάρε τ’ όπλο σου – Ο παλαβός κόσμος του Θανάση – Ο φαλακρός μαθητής – Ο τρελός καμικάζι – Το καταραμένο φίδι (δικές του), Το προξενιό της Άννας (του Βούλγαρη), Ο άνθρωπος που έτρεχε πολύ (του Βέγγου), Ο επισκέπτης (του Μιχαηλίδη), ενώ συνεχίζει παράλληλα ως διευθυντής φωτογραφίας και μοντέρ σε παραγωγές τρίτων.
Από το 1984 ως σήμερα ασχολήθηκε με το νέο ελληνικό σινεμά ως διευθυντής φωτογραφίας ή μοντέρ ή συμπαραγωγός, συχνά με όλες αυτές τις ιδιότητες. Μερικές από τις ταινίες αυτής της περιόδου ήταν Ο έρωτας του Οδυσσέα και Κόκκινη μαργαρίτα του Βαφέα, Πρωινή περίπολος του Νικολαΐδη, Γλυκιά πατρίδα του Κακογιάννη, Γυναίκες δηλητήριο του Ζερβού, Ήσυχες μέρες του Αυγούστου και Ακροπόλ του Βούλγαρη, Τράνζιτο της Μαυράκη, Οι αριθμημένοι του Ψαρά, Το καναρινί ποδήλατο του Σταύρακα. Στο ίδιο χρονικό διάστημα ασχολήθηκε και με θέατρο. Ανέβασε τον «Τρελό του Λούνα Παρκ» του Γ. Λαζαρίδη στο Θέατρο Σμαρούλα και έκανε φωτισμούς σε αρκετές παραστάσεις με σημαντικότερη δουλειά του το «Ο θάνατος του εμποράκου» στο ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας σε σκηνοθεσία Βασίλη Βαφέα.
Δείτε αναλυτικά Θεατρικές παραστάσεις που προτείνουμε ΕΔΩ
Για αναφορές, δημοσιεύσεις και δελτία τύπου, μην ξεχνάτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο [email protected]