Στον κόσμο της Kλασσικής! (12-03/2012)
Κουρτ Βάιλ – Μπέρτολτ Μπρεχτ ‘Άνοδος και πτώση της πόλης Μαχαγκόννυ’
13,15,17 Μαρτίου Όπερα σε τρεις πράξεις
Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη
Ακατάλληλο για ανήλικους κάτω των 15 ετών
Στα γερμανικά με ελληνικούς υπέρτιτλους
Απληστία, διαφθορά, αχρειότητα, εκμετάλλευση, δίψα για εξουσία, βία και ύποπτη ευκολία ροκανίζουν τη σάπια κοινωνία του Μαχαγκόννυ του 1930. Ένα θέαμα –πορτρέτο του σήμερα σε μια τολμηρή παράσταση από τους Καταλανούς La Fura dels Baus, έτσι όπως θα την ήθελαν ο Κουρτ Βάιλ και ο Μπέρτολτ Μπρεχτ.
Ο Κουρτ Βάιλ και ο Μπέρτολτ Μπρεχτ έγραψαν την ‘Άνοδο και την πτώση της πόλης Μαχαγκόννυ’ για να προκαλέσουν, να σατιρίσουν την όπερα και να καταγγείλουν με μια παραβολή την κουρελιασμένη Δημοκρατία της Βαϊμάρης που ετοιμαζόταν να παραδοθεί στο ζόφο του Ναζισμού.
Και τι θα μπορούσε να είναι πιο επίκαιρο σήμερα από μια ιστορία απληστίας και αχρειότητας, ένα ανελέητο σχόλιο για τις εκτροπές του καπιταλισμού, για μια κοινωνία όπου η φτώχεια είναι ελάττωμα και αναπηρία, σκηνοθετημένη από μια απόλυτα ανατρεπτική ομάδα, τους La Fura dels Baus (Λα Φούρα ντελς Μπάους), σε μια παραγωγή που κέρδισε τον ενθουσιασμό των κριτικών και του κοινού.
Το Μέγαρο Μουσικής εγκαινιάζει τη συνεργασία του με το Teatro Real της Μαδρίτης με μια παράσταση που θα είχε ενθουσιάσει και τον ίδιο τον Μπρεχτ με την αμεσότητα, τις αδιανόητες επινοήσεις της και τη συναρπαστική αγριότητά της. Άλλωστε, η σκηνοθετική ματιά των La Fura dels Baus, σχεδόν αντιθεατρική, έχει μπρεχτικές καταβολές και γι αυτό και οι σκηνοθέτες Άλεξ Ογέ και Κάρλους Παντρίσσα, αλλά και οι υπόλοιποι συντελεστές, συναντήθηκαν ιδανικά με αυτό το έργο των ακραίων συμβολισμών.
‘Η άνοδος και πτώση της πόλης του Μαχαγκόννυ’, νέα παραγωγή του Τεάτρο Ρεάλ, έκανε πρεμιέρα στο φημισμένο θέατρο της Μαδρίτης στις 30 Σεπτεμβρίου 2010. Η όπερα ανεβαίνει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ενταγμένη στον Κύκλο Μπρεχτ, με τις υπογραφές των συντελεστών της παραγωγής του Τεάτρο Ρεάλ: σκηνοθεσία Λα Φούρα ντελς Μπάους (Αλεξ Ογέ – Κάρλους Παντρίσσα), σκηνικά Αλφονς Φλόρες, κοστούμια Γιούκ Καστέλ, προσαρμογή φωτισμών παράστασης Γκέοργκ Φάιτ, Βαλεντίνα Καράσκο συνεργάτης-σκηνοθέτης.
Η μετάφραση είναι της Ελένης Βαροπούλου Συμμετέχει η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα και Χορωδία της ΕΡΤ. Η μουσική διεύθυνση είναι του Νίκου Τσούχλου και τη διεύθυνση χορωδίας έχει ο Δημήτρης Μπουζάνης.
Τη μουσική προετοιμασία έχουν αναλάβει ο Δημήτρης Γιάκας, η Μάτα Κατσούλη και ο Θάνος Μαργέτης (χορωδία).
Μια πολυεθνική ομάδα τραγουδιστών αναλαμβάνει τους ρόλους σε αυτή την όπερα που γράφτηκε για να σατιρίσει το παράλογο της όπερας, τις υπερβολές των τελετουργικών της, το στόμφο και την ισχνή ουσία της: Η αμερικανίδα σοπράνο, Τζέην Χένσελ ως Λεοκάντια Μπέγκμπικ, ο αμερικανός τενόρος, Ντόναλντ Κάας, ως Φάττυ ο Πληρεξούσιος, ο ολλανδός τενόρος Χουμπ Κλάσσενς ως Μωυσής Τριάδας, η πολωνέζα σοπράνο, Ελζμπιέτα Ζμύτκα, ως Τζέννυ Χιλλ, ο Ιταλός τενόρος, Franco Farina, ως Τζίμυ Μαχόνυ, ο βρετανός τενόρος Φίλιπ Σέφιλντ ως Τζακ Ο’Μπράιαν και Τόμπυ Χίγκινς, ο Έλληνας τενόρος, Χάρης Ανδριανός ως Μπίλ ο Κουμπαράς και ο επίσης Έλληνας τενόρος, Τάσος Αποστόλου, ως Λύκος της Αλάσκας Τζο.
Τεράστιοι όγκοι σκουπιδιών καλύπτουν τη σκηνή, μια έρημος, η έρημος της ψυχής. Από τα σκουπίδια ξετρυπώνουν φιγούρες παραμορφωμένες και οικείες σε μας σήμερα, αφού σε όλο τον κόσμο οι χωματερές είναι η επικράτεια των εξαθλιωμένων, εκεί που όσοι δεν έχουν τίποτα προσπαθούν να ζήσουν από αυτά που πετάνε όσοι έχουν πολλά. Ο Μπρεχτ δεν θα μπορούσε να φανταστεί μια καλύτερη μεταφορά για το Τέλος του Καπιταλισμού.
Από το σωρό των απορριμμάτων δημιουργείται η πόλη του Μαχαγκόννυ, η ασκήμια καλύπτεται από μια πράσινη τσόχα και οι εγκληματίες γίνονται οι προστάτες του νόμου. Κάτι είναι ανησυχητικά αφύσικο σε αυτό το σκηνικό και παρά το φτηνό ποτό και το άφθονο σεξ, οι άνθρωποι θέλουν να εγκαταλείψουν αυτή την πόλη. Ακόμα και οι πιο απλοϊκοί καταλαβαίνουν ότι κάτι δεν πάει καλά όταν όλα είναι τόσο εύκολα και κρύβουν κάτι τόσο σάπιο.
Ο Κουρτ Βάιλ και ο Μπέρτολτ Μπρεχτ έγραψαν το έργο αυτό το 1929 βλέποντας και οι δύο να σωριάζεται σε ερείπια η φιλελεύθερη Δημοκρατία της Βαϊμάρης, κατατροπωμένη από τον υπερπληθωρισμό, τις δεξιές και αριστερές πολιτικές ακρότητες, τη δράση των παραστρατιωτικών και την ταπείνωση από τους νικητές του Πρώτου Πολέμου. Η πρεμιέρα δόθηκε στη Λειψία, τον Μάρτιο του 1930 και τον Δεκέμβριο του 1931, η όπερα ανέβηκε στο Βερολίνο με μαέστρο τον Αλεξάντερ φον Τσεμλίνσκι και την Λότε Λένια, γυναίκα του Βάιλ, στο ρόλο της Τζένι.
Στη φόρμα του μουσικού θεάτρου, αλλά πολύ πιο απαιτητικό και σύνθετο, το έργο αυτό αποτυπώνει την ατμόσφαιρα μιας εποχής και αναμιγνύει άψογα τη τζαζ με τους κλασικούς ήχους. Επιτυχία από την πρώτη παράσταση με τις λαμπερές υπογραφές της εποχής, η όπερα έκανε διαχρονική καριέρα σε όλο τον κόσμο και τα τραγούδια της έχουν κάνει ανεξάρτητες διαδρομές από τους Doors, τον David Bowie κ.ά.
Οι Λα Φούρα ντελς Μπάους, που υπέγραψαν την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Βαρκελώνης το 1992, ξεκίνησαν το 1979 με θέατρο του δρόμου και εξελίχθηκαν γρήγορα σε μια από τις πιο πρωτοποριακές καλλιτεχνικές ομάδες στον κόσμο.
Οι Καταλανοί καλλιτέχνες χρησιμοποιούν εναλλακτικούς χώρους, βιομηχανικά και φυσικά υλικά, νέες τεχνολογίες και επιμένουν στη διαδραστική σχέση με το κοινό, το οποίο υποστήριξε από την αρχή αυτή την καινούργια θεατρική γλώσσα και εμπειρία, τον συνδυασμό κίνησης, μουσικής και πολυμέσων.
Η όπερα έγινε ο ιδανικός «τόπος» για τους Fura για να αναπτύξουν τις φρέσκιες ιδέες και την ευρηματικότητά τους. Άρχισαν με την Ατλαντίδα και το Μαρτύριο του Αγίου Σεβαστιανού του Ντεμπισύ, σε συνεργασία με τον διάσημο Καταλανό ζωγράφο και γλύπτη, Ζαούμε Πλένσα. Το 1999 σκηνοθέτησαν, επίσης με τη συμμετοχή στα σκηνικά του Πλένσα, την Καταδίκη του Φάουστ του Μπερλιόζ, την παρουσίασαν στο Φεστιβάλ του Ζάλτμπουργκ και απέσπασαν ενθουσιώδεις κριτικές για τις καινοτομίες τους. Το 2003 καταπιάστηκαν με μια από τις πιο δημοφιλείς όπερες όλων των εποχών, τον Μαγικό Αυλό του Μότσαρτ, το 2007 είχε σειρά Ο Χρυσός του Ρήνου του Βάγκνερ και το 2009 Le Grand Macabre του Γγιόργκι Λίγκετι, στην Όπερα των Βρυξελλών.
Οι τιμές των εισιτηρίων είναι 14,00 (Φοιτητικά) – 26,00 – 45,00 – 65,00 και 90,00 € (Διακεκριμένη Ζώνη).
Πληροφορίες για το κοινό στο τηλέφωνο: 210 72.82.333
και στην ιστοσελίδα του ΜΜΑ: www.megaron.gr
Ζεράρ Μορτιέ ‘Aνοδος και πτώση της πόλης Μαχαγκόννυ: μια όπερα για την εποχή μας’
Τρίτη 13 Μαρτίου, ώρα 18.30
Είσοδος ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας
Λίγο πριν την πρεμιέρα ο καλλιτεχνικός Διευθυντής του Teatro Real της Μαδρίτης μιλά για την πάντα επίκαιρη όπερα των Μπέρτολτ Μπρεχτ και Κουρτ Βάιλ
Η διανομή των δελτίων αρχίζει στις 17:00
Η διάλεξη του Ζεράρ Μορτιέ θα δοθεί στα γαλλικά με ταυτόχρονη μετάφραση
Η ‘Άνοδος και η πτώση της πόλης του Μαχαγκόννυ’ των Κουρτ Βάιλ και Μπέρτολτ Μπρεχτ αποτελεί έργο-σταθμό του σύγχρονου μουσικού θεάτρου. Mια επική όπερα που σατιρίζει την ίδια της τη «φύση» από άποψη μουσικής φόρμας αλλά κυρίως, σε επίπεδο σύλληψης και περιεχομένου, τις «ελευθερίες» της αστικής, καπιταλιστικής κοινωνίας.
Η εμβληματική και πάντα επίκαιρη αυτή όπερα που συγκαταλέγεται στις πρόσφατες παραγωγές του περίφημου Teatro Real της Μαδρίτης παρουσιάζεται και στο Μέγαρο, στις 13,15 και 17 Μαρτίου, σε σκηνοθεσία της πρωτοποριακής ομάδας Fura Dels Baus – στο πλαίσιο του πρωτοκόλλου συνεργασίας των δύο πολιτιστικών οργανισμών – ενώ συνιστά και το αντικείμενο μιας διάλεξης ιδιαίτερου ενδιαφέροντος με ομιλητή τον Ζεράρ Μαρτιέ: τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Teatro Real, μια κορυφαία προσωπικότητα στο χώρο της παγκόσμιας πολιτιστικής διαχείρισης και της σύγχρονης όπερας (διευθυντή, μεταξύ άλλων, του Βασιλικού Θεάτρου de la Monnaie/Όπερας των Βρυξελλών το οποίο ανέδειξε σε «Μέκκα των φίλων της όπερας», του Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ και της Εθνικής Όπερας του Παρισιού).
Η εκδήλωση – που εντάσσεται στο πλαίσιο του φετινού Megaron Plus και της Σειράς Όπερα στο Μέγαρο Μουσικής-Κύκλος Brecht – θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 13 Μαρτίου, στις 6.30 το απόγευμα, λίγη ώρα πριν την πρεμιέρα της παράστασης στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη. Με αφορμή τη συγκεκριμένη όπερα των Βάιλ-Μπρεχτ, την πρώτη παραγωγή που υπέγραψε από την ανάληψη των καθηκόντων του στο Teatro Real το 2010, ο Ζεράρ Μορτιέ επιθυμεί να μας κάνει να συλλογιστούμε για την ουσία και το ρόλο της τέχνης μέσα στις καπιταλιστικές κοινωνίες, σε εποχές οικονομικής κρίσης.
…Στη μέση μιας αμερικάνικης ερήμου, το αυτοκίνητο των καταζητούμενων Φάττυ, Μωυσή και Μπέγκμπικ χαλάει. Μην έχοντας άλλη επιλογή, οι τρεις φυγάδες αποφασίζουν να μείνουν εκεί. Έτσι, χτίζεται η πόλη Μαχαγκόνυ. Η πόλη-παγίδα. Η πόλη όπου όλοι ζουν ξοδεύοντας και απολαμβάνοντας. Όπου όλα επιτρέπονται. Όλα, εκτός από τους απλήρωτους λογαριασμούς. Γιατί στο Μαχαγκόνυ δεν υπάρχει χειρότερο έγκλημα από το να μην έχει κανείς χρήματα…
Πληροφορίες για το κοινό στο τηλέφωνο: 210 72.82.333
και στην ιστοσελίδα του ΜΜΑ: www.megaron.gr
Εργαστήρια Σύγχρονης Μουσικής-«Διάλογοι»Νέοι συνθέτες συνομιλούν με τον Γιώργο Κουρουπό και τον Γιώργο Κουμεντάκη
15 και 16 Μαρτίου, ώρα 20:30 Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος
Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό με δελτία προτεραιότητας.
To Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, συνεχίζοντας τη σχεδόν εικοσαετή παράδοση των Εργαστηρίων Σύγχρονης Μουσικής, παραχωρεί και πάλι βήμα σε ταλαντούχους νεαρούς Έλληνες συνθέτες, οι οποίοι συνομιλούν μουσικά με δύο αναγνωρισμένους δημιουργούς της εποχής μας, τον Γιώργο Κουρουπό και τον Γιώργο Κουμεντάκη. Τα Εργαστήρια, που φέτος φέρουν τον τίτλο «Διάλογοι», θα φιλοξενηθούν στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος την Πέμπτη 15 και την Παρασκευή 16 Μαρτίου (ώρα έναρξης: 20.30).
Το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής και διακεκριμένοι σολίστ θα ερμηνεύσουν υπό τη διεύθυνση του Θόδωρου Αντωνίου συνθέσεις Γούμενου, Δημογιαννοπούλου, Δοξάκη, Ζαμπακλή, Καμπύλη, Κοντονικόλα, Κουμαρά, Κουμεντάκη, Κουρουπού, Παπατρέχα, Σκύλλα και Τσιατσιάνη. Τα περισσότερα έργα παρουσιάζονται σε πρώτη εκτέλεση.
Όπως εξηγεί ο Θόδωρος Αντωνίου σε σημείωμά του για τους «Διαλόγους»: «Η ιδέα που μας οδήγησε σε αυτόν τον τίτλο ήταν να συνδιαλαγούν οι νέοι συνθέτες με δύο έμπειρους και καταξιωμένους συναδέλφους, στην προκειμένη περίπτωση με τον Γιώργο Κουρουπό και τον Γιώργο Κουμεντάκη. Έτσι, αποδεχόμενοι και οι δύο το ρόλο του δασκάλου-μέντορα, παρακολούθησαν όλη τη διαδικασία της σύνθεσης των έργων και παρείχαν στους νέους συμβουλές σε οποιοδήποτε στάδιο ήταν απαραίτητες».
Πέμπτη 15 Μαρτίου-«Διάλογοι Ι»
Θα ακουστούν οι δημιουργίες πέντε νέων συνθετών και δύο αποσπάσματα από την «Οδύσσεια» του Γιώργου Κουρουπού. Η μέση διάρκεια του κάθε έργου είναι 10 λεπτά.
Παρασκευή 16 Μαρτίου-«Διάλογοι ΙΙ»
Η δεύτερη ημέρα είναι αφιερωμένη στον καταξιωμένο συνθέτη Γιώργο Κουμεντάκη. Το πρόγραμμα, εκτός από το έργο του Five more steps before you fall asleep, περιλαμβάνει επίσης συνθέσεις πέντε ανερχόμενων Ελλήνων δημιουργών.
Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής
Δημιουργήθηκε κατόπιν πρωτοβουλίας του Θόδωρου Αντωνίου τον Φεβρουάριο του 1967 με τη συμμετοχή ταλαντούχων σολίστ που ενδιαφέρονταν ιδιαίτερα για τη μουσική του 20ού αιώνα. Ένα μήνα μετά τη συγκρότησή του, το σύνολο έκανε την πρώτη εμφάνισή του στην Ελληνοαμερικανική Ένωση στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Ημέρες Σύγχρονης Μουσικής». Κατά τη μακρά πορεία του, έχει παρουσιάσει εκατοντάδες έργα όλων των αισθητικών κατευθύνσεων και τεχνοτροπιών τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις νεότερες γενιές Ελλήνων συνθετών με παραγγελίες και πρώτες εκτελέσεις, ενώ έχει επίσης ερμηνεύσει τα πιο αντιπροσωπευτικά δείγματα της διεθνούς εργογραφίας. Υπεύθυνος του συγκροτήματος είναι ο μαέστρος και συνθέτης Ιάκωβος Κονιτόπουλος.
Πληροφορίες για το κοινό στο τηλέφωνο: 210 72.82.333 και στην ιστοσελίδα του ΜΜΑ: www.megaron.gr
Από τον Μπαχ στα φάντο, την τζαζ και τη φολκ Γιάκομπ Κοράνυ, τσέλο και τους Γιάμα (ντούο- φωνή & κρουστά)
Τετάρτη 14 Μαρτίου, 20.30
Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος
Ένας σολίστ… κλασικού προσανατολισμού και ένα ντούο με έθνικ και τζαζ τάσεις θα μοιραστούν τη σκηνή της Αίθουσας Δημήτρης Μητρόπουλος την Τετάρτη 14 Μαρτίου (ώρα: 20.30). Ο λόγος για τον Σουηδό βιολοντσελίστα Γιάκομπ Κοράνυ και για το μουσικό σχήμα Γιάμα που απαρτίζεται από την Ισπανίδα τραγουδίστρια Σίλβια Πέρεθ Κρουθ και από τον Ισραηλινό Ραβίντ Γκόλντσμιντ (κρουστά). Ο Γιάκομπ Κοράνυ θα ερμηνεύσει έργα Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, Έσα-Πέκκα Σάλονεν και Ζολτάν Κοντάυ, ενώ οι Γιάμα θα παρουσιάσουν αυτοσχεδιασμούς πάνω σε μελωδίες φλαμένκο, φάντο, τζαζ και φολκ.
Ο Γιάκομπ Κοράνυ θα αρχίσει το πρόγραμμά του με τη Σουίτα για βιολοντσέλο αρ. 1 σε σολ μείζονα BWV 1007 του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ (1685-1750), η οποία προέρχεται από τις δημοφιλέστατες «Έξι σουίτες για ασυνόδευτο τσέλο» που έχουν γνωρίσει πάμπολλες μεταγραφές για διάφορα όργανα, μεταξύ άλλων για πιάνο, κοντραμπάσο, βιόλα, βιολί, φλάουτο με ράμφος, βιόλα ντα γκάμπα, σαξόφωνο, μέχρι και γιουκαλίλι! Εικάζεται ότι οι σουίτες γράφτηκαν κατά την περίοδο 1717-1723, όταν ο μεγάλος κάντορας της Λειψίας εργαζόταν ως καπέλμαϊστερ στο Κέτεν.
Η Πρώτη Σουίτα περιλαμβάνει έξι μέρη: πρελούδιο, αλεμάντ, κουράντ, σαραμπάντα, μενουέτο και ζιγκ. Στη συνέχεια, θα ακουστεί ένα σύγχρονο έργο δεξιοτεχνικών απαιτήσεων. Πρόκειται για το “Knock, Breathe, Shine” για σόλο τσέλο που φέρει την υπογραφή του λαμπρού μαέστρου Έσα-Πέκκα Σάλονεν (γεν. 1958), ο οποίος είναι και συνθέτης. Το πρόγραμμα του Γιάκομπ Κοράνυ θα κλείσει με τη Σονάτα για σόλο τσέλο έργο 8 του Ζολτάν Κοντάυ (1888-1967) που ο Ούγγρος συνθέτης, εθνομουσικολόγος, παιδαγωγός και φιλόσοφος έγραψε το 1915, κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
«Γιάμα» στα εβραϊκά σημαίνει «προς τη θάλασσα». Έτσι ονόμασαν το ντούο που δημιούργησαν πριν από πέντε χρόνια η Καταλανή Σίλβια Πέρεθ Κρουθ και ο Ισραηλινός Ραβίντ Γκόλντσμιντ συνδυάζοντας το χανγκ, ένα παράξενο ιδιόφωνο κρουστό όργανο, με την ανθρώπινη φωνή. Μέσα από αυτή την αναπάντεχη συνάντηση, γεννήθηκε ένας εντελώς ιδιαίτερος και χαρακτηριστικός ήχος που παντρεύει τις μουσικές επιρροές και των δύο καλλιτεχνών: τους βραζιλιάνικους ρυθμούς του Ραβίντ με τις χαμπανέρα, τα φάντο, την τζαζ, το φλαμένκο και την φολκ της Σίλβια.
Οι τιμές εισιτηρίων για τo ρεσιτάλ βιολοντσέλου του Γιάκομπ Κοράνυ και του μουσικού σχήματος Γιάμα είναι €12,00 και 20,00.
Ειδικές τιμές προβλέπονται για φοιτητές, νέους, ανέργους και Α.Μ.Ε.Α. (5 €), καθώς και για άτομα άνω των 65 ετών και πολυτέκνους (8,00 €).
Πληροφορίες για το κοινό στο τηλέφωνο: 210 7282333 και στην ιστοσελίδα του ΜΜΑ: www.megaron.gr
Live Opera Nights από τα μεγαλύτερα θέατρα της Ευρώπης ζωντανά στην Αθήνα!
Ο Κινηματογράφος Δαναός και το Classical Radio παρουσιάζουν το “Live Opera Nights”. Τρία διάσημα κλασικά έργα σε τρία από τα ιστορικότερα θέατρα της Ευρώπης θα μεταδοθούν ζωντανά στην Αθήνα!
Με κορυφαία ποιότητα εικόνας (High Definition) και ήχου (Dolby Digital), το κοινό θα έχει την δυνατότητα να παρακολουθήσει τρεις εκπληκτικές όπερες, στον πιο φυσικό τους χώρο μετά τα θέατρα που παρουσιάζονται!
Για την περίοδο Χειμώνας-Άνοιξη 2012, ο Κινηματογράφος Δαναός και το Classical Radio φέρνουν κοντά σας τρεις μοναδικές παραγωγές Live!
• Τρίτη 13 Μαρτίου 2012, 21:00
LA BOHEME – Giacomo Puccini
Gran Teatre del Liceu, Barcelona, Spain
Η δημοφιλέστατη όπερα LA BOHEME του Giacomo Puccini, σε ζωντανή αναμετάδοση από το ιστορικό θέατρο της Βαρκελώνης, Grand Teatre del Liceu. Ο Ramon Vargas, ένας από τους κορυφαίους τενόρους της εποχής μας, στο ρόλο του Ροδόλφου και η σοπράνο με την κρυστάλλινη φωνή, Fiorenza Cedolins, στο ρόλο της Mimi, μας υπόσχονται ότι θα παρακολουθήσουμε μιαν υπέροχη μποέμικη ιστορία!
• Τρίτη 17 Απριλίου 2012, 21:15
RIGOLETTO – Giuseppe Verdi
Royal Opera House, London, UK
Η πρώτη μεγάλη επιτυχία του Verdi, που κατέκτησε τους ιταλούς. Η όπερα που χαρακτηρίζεται από την έντονη κριτική στον δεσποτισμό, παραμένοντας πάντα επίκαιρη. RIGOLETTO, του Giuseppe Verdi, με τον Έλληνα βαρύτονο Δημήτρη Πλατανιά στον ομώνυμο πρωταγωνιστικό ρόλο.
• Πέμπτη 10 Μαϊου 2012, 21:00
CYRANO DE BERGERAC – Franco Alfano
Teatro Real Madrid, Spain
To έργο που αποδεικνύει ότι ο Franco Alfano δεν ήταν μόνο εκείνος που ολοκλήρωσε την ημιτελή όπερα ΤURANDOT του Giacomo Puccini, αλλά ότι υπήρξε και ένας εξαίρετος συνθέτης. Τους κεντρικούς ρόλους της όπερας CYRANO DE BERGERAC έχουν ενσαρκώσει οι σημαντικότεροι ερμηνευτές. Εμείς θα την παρακολουθήσουμε με τον διάσημο τενόρο Placido Domingo στο ρόλο του Cyrano.
Κινηματογράφος Δαναός, Λ. Κηφισίας 109 Αθήνα 115 24
Τηλέφωνο: 210 6922655
Διάλεξη του Θωμά Ταμβάκου για τους Μουσουργούς της Θράκης.
Ο Σύλλογος Μουσικών Εκπαιδευτικών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ο Καλλιτεχνικός Όμιλος Αλεξανδρούπολης και το Αρχείο Ελλήνων Μουσουργών Θωμά Ταμβάκου συνδιοργανώνουν -υπό την αιγίδα της Ένωσης Πολιτιστικών Φορέων Έβρου (Ε.ΠΟ.Φ.Ε.)- διάλεξη του μουσικογράφου/ερευνητή Θωμά Ταμβάκου με θέμα: «Έλληνες και ελληνικής καταγωγής συνθέτες λόγιας μουσικής της ευρύτερης Θράκης, από την αρχαιότητα έως τις ημέρες μας». Η ομιλία θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 17 Μαρτίου και ώρα 8:30 μ.μ. στο Δημοτικό Θέατρο της Αλεξανδρούπολης με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Η εκδήλωση θα επαναληφθεί στο Πολιτιστικό Πολύκεντρο Ορεστιάδας την Κυριακή 18 Μαρτίου και ώρα 8:00 μ.μ. ως συνδιοργάνωση του Δήμου Ορεστιάδας, της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Πολιτιστικής Ανάπτυξης Ορεστιάδας και του Συλλόγου Μουσικών Εκπαιδευτικών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Η συγκεκριμένη ομιλία, προϊόν εξειδικευμένης πολύχρονης έρευνας που πραγματοποιήθηκε από τον Θ. Ταμβάκο, φέρνει για πρώτη φορά στο φως της δημοσιότητας σημαντικά στοιχεία, άγνωστα μέχρι σήμερα, για 150 δημιουργούς με καταγωγή από την ευρύτερη Θράκη –Ανατολική (στη σημερινή Τουρκία), Βόρεια (στη σημερινή Βουλγαρία) και Δυτική (στην σημερινή Ελλάδα)–, των οποίων το έργο και η βιογραφία παραμένουν στην αφάνεια. Η ομιλία εστιάζεται αποκλειστικά στους θανόντες μουσουργούς και πλαισιώνεται από σπάνιο σχετικό οπτικοακουστικό υλικό καθώς και από επί τόπου μουσικά παραδείγματα τα οποία θα ερμηνευτούν από μέλη του Συλλόγου Μουσικών Εκπαιδευτικών και από τη Χορωδία του Καλλιτεχνικού Ομίλου Αλεξ. Μέσα σ’ αυτά εμπεριέχονται πρώτες παρουσιάσεις έργων των συνθετών Παναγιώτη Πίπκοβ, Γεωργίου Σαγκούνοβ (Σαγκουνίδη), Γεωργίου Σούτσου, Βασιλείου Ν. Γουναρόπουλου, Θεμιστοκλή Πολυκράτους, Ηλία Ξανθόπουλου, Έρης Καβαλιέρου – Μαρκουΐζου, Χριστόφορου Παπαδόπουλου και Κωνσταντίνου Βογιατζή. Ξεχασμένοι μουσουργοί από την εποχή του Βυζαντίου και της Τουρκοκρατίας καθώς και της νεότερης περιόδου, καταγόμενοι από την Κωνσταντινούπολη, την Ανδριανούπολη, την Ανατολική Ρωμυλία (Φιλιππούπολη, Σωζόπολη, Στενήμαχος, Πύργος), την Ξάνθη, την Αλεξανδρούπολη κ.λ.π. ανασύρονται από τη λήθη, μέσω της ενδελεχούς μελέτης. Όπως είναι φυσικό η ομιλία δεν αφορά μόνο τους μουσικόφιλους και τους μουσικούς, αλλά όλους εκείνους οι οποίοι ενδιαφέρονται για την Ιστορία και τον Πολιτισμό της ακριτικής Θράκης και την αδιάρρηκτη σχέση της με τον Ελληνισμό.
Κοντσέρτο για πιάνο με τον Παναγιώτη Τροχόπουλο
ΚΙΝΗΜΑΤΟΘΕΑΤΡΟ ‘ΣΤΑΡ’ (ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ)
Το κινηματοθέατρο ‘ΣΤΑΡ΄ και η Ένωση Καθηγητών Γαλλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης Ν.Ημαθίας, σας προσκαλούν σε μία μοναδική παράσταση.
Ο δικός μας Βεροιώτης πιανίστας Παναγιώτης Τροχόπουλος, εκλεκτός μαθητής του θρυλικού σοβιετικού βιρτουόζου Nikolai Petrov και ένα «ανερχόμενο αστέρι της Ρώσικης πιανιστικής σχολής»
(όπως πρόσφατα περιγράφτηκε σε μια μεγάλη συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής της Μόσχας) δίνει μία μοναδική εμφάνιση στον Κινηματοθέατρο «ΣΤΑΡ», την Τετάρτη 14 Μαρτίου στις 8.30 μ.μ., με ορισμένα επίλεκτα και υπερβατικά στην εκτέλεση έργα της κλασικής μουσικής,
υπενθυμίζοντας στο ευρύτερο κοινό ότι το συγκεκριμένο μουσικό είδος αποτελεί προνόμιο ΟΛΩΝ όσων αγαπούν την τέχνη της μουσικής και όχι απλά των μελών ενός κλειστού κύκλου «μυημένων» ακροατών.
«ΕΠΙΛΕΚΤΑ ΚΛΑΣΙΚΑ ΕΡΓΑ ΣΕ ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ»
SCRIABIN Σονάτα αρ.10 σε Ντο Μείζονα, έργο 70
MEDTNER Σονάτα-Ανάμνηση
CLEMENTI Σονάτα σε Φα-δίεση Ελάσσονα, έργο 26 αρ.2
ALKAN Συμφωνία για σόλο πιάνο
ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ 57,ΒΕΡΟΙΑ,
ΤΗΛ. 2331 0 22373