Στον κόσμο της Kλασσικής! (14/03/2011)
Ρεσιτάλ Βιολιού – Βικτόρια Μούλοβα! Ένα συναρπαστικό ταξίδι στη μουσική του Μπετόβεν
Στο φορτεπιάνο συνοδεύει ο Κρίστιαν Μπεζάουντενχαουτ. H ζωή της έχει όλα τα υλικά ενός μεγάλου μυθιστορήματος: παιδί με εξαιρετικό μουσικό ταλέντο, σε μια μικρή πόλη της Σοβιετικής Ένωσης, διάσημη και βραβευμένη από πολύ νέα, διαφεύγει με κινηματογραφικό τρόπο στη Δύση, ακολουθεί καριέρα μεγάλου αστέρα και μια διαδρομή συνεχώς ανήσυχη και τολμηρή.
Η διάσημη βιολονίστα Βικτόρια Μούλοβα έρχεται για μια βραδιά στο Μέγαρο Μουσικής, παρέα με τον βραβευμένο και διακεκριμένο πιανίστα Κρίστιαν Μπεζάουντενχαουτ, με ένα πρόγραμμα αποκλειστικά αφιερωμένο στις σονάτες για βιολί του Μπετόβεν.
Το πρόγραμμα του ρεσιτάλ της Βικτόρια Μούλοβα περιλαμβάνει: τη σονάτα για βιολί, αρ. 3, έργο 12 (γραμμένη το 1798 και αφιερωμένη στον Αντόνιο Σαλιέρι) τη σονάτα για βιολί, αρ. 4, έργο 23, του 1801, και τη θρυλική σονάτα αρ.9, του Κρόιτσερ, του 1803, την ωραιότερη σονάτα που συνέθεσε ο Μπετόβεν. Η σονάτα αυτή είναι αφιερωμένη στον Ροδόλφο Κρόιτσερ, τον κορυφαίο βιολιστή της εποχής, που την περιφρόνησε, δεν την έπαιξε ποτέ, τη θεώρησε «εξωφρενικά ακατανόητη», ισχυρίστηκε ότι ο Μπετόβεν δεν καταλάβαινε το βιολί και δεν έκρυψε ποτέ την αδιαφορία του για τη μουσική του.
Η Μούλοβα και ο Μπεζάουντενχαουτ, διάλεξαν τις τρεις σονάτες της πρώτης περιόδου του συνθέτη, γιατί σε αυτές ο Μπετόβεν «αποκαλύπτεται ο κυρίαρχος εξερευνητής της ποιότητας και της ιδιοσυγκρασίας του βιολιού και του πιάνου» και προσφέρει την ευκαιρία στους ερμηνευτές για εκφραστική και ρυθμική πλαστικότητα. Οι δυο καλλιτέχνες έχουν ήδη ηχογραφήσει τις τρεις σονάτες με την εταιρία Onyx.
Τρίτη 15 Μαρτίου, ώρα 8.30μμ
ΜΜΑ- Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
τιμές εισιτηρίων 9€ (Φοιτητικά), 15€,27€,38€ και 55€ (Διακεκριμένη Ζώνη).
Adrian Brendel – Χαρά Ιακωβίδου! Ντούο βιολοντσέλου & πιάνου
Δύο σπουδαίοι καλλιτέχνες, ο τσελίστας Αντριαν Μπρέντελ – γιος του κορυφαίου Αυστριακού πιανίστα Αλφρεντ Μπρέντελ – και η «δικιά μας» πιανίστα Χαρά Ιακωβίδου ενώνουν τις δυνάμεις τους για μια συναυλία με έργα αποκλειστικά γραμμένα για βιολοντσέλο και πιάνο, την Παρασκευή 18 Μαρτίου, στις 8.30 το βράδυ, στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος. Πρόκειται για δημιουργίες που αναδεικνύουν τους σύνθετους χρωματισμούς και τις ποικίλες διαθέσεις που προκύπτουν από την αρμονική συνύπαρξη των δύο αυτών οργάνων στο πέρασμα διαφόρων εποχών της σοβαρής μουσικής. Έργα που φέρουν διάσημες υπογραφές, όπως του κλασικού αλλά και ρομαντικού Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, του σεραϊστή Αντον Βέμπερν, του ιμπρεσιονιστή Κλωντ Ντεμπισί και του πρωτοπόρου Ντμίτρι Σοστακόβιτς.
Η συναυλία ξεκινά μ’ έναν από τους εμβληματικούς εκπροσώπους του κλασικισμού, τον Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827) και τις «Δώδεκα Παραλλαγές, έργο 66 πάνω στο θέμα «Ein Mädchen oder Weibchen» από τον Μαγικό Αυλό του Μότσαρτ. Έναν από τους 70 κύκλους Παραλλαγών που ο κορυφαίος δημιουργός έγραψε βασισμένος σε θέματα άλλων συνθετών. Ο συγκεκριμένος γράφτηκε το 1796 στον απόηχο της δημοφιλίας των έργων του Μότσαρτ μετά τον αιφνίδιο θάνατό του. Στο πρόγραμμα του ντουέτου εντάσσεται και μία από τις πέντε σονάτες για τσέλο και πιάνο του Μπετόβεν που υπήρξε ο πρώτος μεγάλος συνθέτης του είδους. Ο λόγος για τη δημοφιλέστατη Σονάτα αρ.3 σε λα μείζονα, έργο 69 (1808) που αποτελείται από τρεις κινήσεις (Allegro ma non tanto, Scherzo και Adagio cantabile-Allegro vivace). Θ’ακουστούν επίσης τα Τρία Μικρά κομμάτια (3 Kleine Stücke), έργο 11 για τσέλο και πιάνο του σεραϊστή Αυστριακού συνθέτη Αντον Βέμπερν (1883-1945), γραμμένα το 1914, ενώ αμέσως μετά η σκυτάλη θα παραδοθεί στον ιμπρεσιονιστή Κλωντ Ντεμπισί (1862-1918) και τη Σονάτα σε ρε ελάσσονα που ο Γάλλος μουσουργός συνέθεσε το καλοκαίρι του 1915, κατόπιν παραγγελίας του μουσικού εκδότη Ντιράν να συνθέσει 6 σονάτες για διαφορετικά όργανα. Το αριστουργηματικό έργο που πρωτοπαρουσιάστηκε ένα χρόνο αργότερα στο Παρίσι, συνδυάζει το σαρκαστικό χιούμορ με την μελαγχολική ποιητικότητα. Ενώ θεωρείται ένα από τα κατεξοχήν έργα του μοντέρνου ρεπερτορίου του βιολοντσέλου. Η ερμηνεία της πρωτοποριακής Σονάτας σε ρε ελάσσονα, έργο 40 (1934) του Ρώσου συνθέτη Ντμίτρι Σοστακόβιτς (1906-1975) θα σημάνει και το τέλος της βραδιάς.
Παρασκευή 18 Μαρτίου, 20:30
ΜΜΑ-Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος
Τμές εισιτηρίων: €5 (Φοιτητικά), 12 και 20
Ο Γιάννης Βακαρέλης συναντά Νέους Σολίστ
Ο διάσημος πιανίστας Γιάννης Βακαρέλης καλεί κοντά του τρεις νέους και εξαιρετικά προικισμένους μουσικούς, για μια συμβολική συναυλία, με την οποία ανοίγουν οι εκδηλώσεις για τα είκοσι χρόνια του Μεγάρου Μουσικής.
Ο Κωνσταντίνος Βαλιανάτος, στο πιάνο, η Αρετή Ζούλα, στο βιολί και η Λουκία Λουκάκη, στο βιολοντσέλο, είχαν μόλις γεννηθεί όταν άρχισε να λειτουργεί το Μέγαρο Μουσικής, που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη μουσική τους εξέλιξη και τους έδωσε την υποστήριξη και τα φτερά για σπουδές και καριέρες μέσα και έξω από την Ελλάδα.
Για τη συναυλία του Μεγάρου οι τρείς μουσικοί έρχονται με πολύ κέφι από τρείς γωνιές της γης και ο Γιάννης Βακαρέλης έχει επιλέξει για το πρόγραμμα της βραδιάς κομμάτια που αναδεικνύουν την τεχνική και τη δεξιοτεχνία του κάθε σολίστα: Ντμίτρι Σοστακόβιτς: Κοντσέρτο για δυο πιάνα (Βακαρέλης-Βαλιανάτος) και Σονάτα για βιολοντσέλο και πιάνο σε ρε ελάσσονα (Βακαρέλης-Λουλάκη), Φραντς Λιστ: Ουγγρική Ραψωδία αρ.2, για σόλο πιάνο (Βαλιανάτος), Γιοχάνες Μπραμς: Σονάτα για βιολί σε ρε ελάσσονα (Βακαρέλης-Ζούλα), Φέλιξ Μέντελσον: Πιάνο τρίο σε ρε ελάσσονα, έργο 49 (Βακαρέλης-Ζούλα-Λουλάκη).
Σάββατο 19 Μαρτίου, 20.30μ.μ.
Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος
Τιμές εισιτηρίων: €6,00(Φοιτητικά) – 16,00 – 25,00
Ars Ricercata / O πιανίστας Γιώργος Κωνσταντίνου στο Beton7
H μουσική μας οδηγεί στην αναζήτηση ποιητικών τοπίων της ανθρώπινης σεξουαλικότητας.
Ο πιανίστας Γιώργος Κωνσταντίνου ερμηνεύει ζωντανά 25 έργα των Γ. Κουμεντάκη και György Ligeti παραθέτοντάς τα αντιστικτικά με ηχογραφημένα ερωτικά ποιήματα των Καβάφη, E.E. Cummings, Sharon Olds και Charles Bukowski. Οι δύο αυτές μορφές της έκφρασης εναλλάσσονται και συγκρούονται βίαια.
Γινόμαστε μάρτυρες της συνύπαρξης του τρυφερού με το χυδαίο, του λυρικού με το μηχανικό, του ενεργητικού με το παθητικό. Καθώς η ποίηση ξετυλίγει πτυχές της ανθρώπινης σεξουαλικότητας η μουσική μας βοηθά να διεισδύσουμε βαθύτερα και να κατανοήσουμε καλύτερα την κοινή ερωτική μας ουσία.
Επιμέλεια προγράμματος: Γιώργος Κουμεντάκης
στις 3,14 & 17 Μαρτίου 2011 | 21:00
Τιμή εισιτηρίου: 12ευρώ και 8ευρώ (φοιτητικό)
Beton 7 – 7 Pidnas Str, Votanikos
Ρεσιτάλ Τραγουδιού με την Τσέλια Κοστέα και το Δημήτρη Γιάκα για το Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Η διεθνούς φήμης Ρουμάνα σοπράνο Τσέλια Κοστέα, (Cellia Costea) που κατέκτησε το Αθηναϊκό κοινό με την ερμηνεία της, ως Τόσκα, στην ομώνυμη όπερα του Τζάκομο Πουτσίνι στην πρόσφατη παραγωγή της ΕΛΣ, στο ΜΜΑ, τιμά το 6ο Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας, προσφέροντας μία βραδιά για την οικονομική ενίσχυσή του.
Η διεθνής καλλιτέχνιδα το Σάββατο 19 Μαρτίου 2011, στις 20:30, στο φιλόξενο Θέατρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, με τη συνοδεία στο πιάνο του μοναδικού Δημήτρη Γιάκα, εκτός από τη δημοφιλή άρια της Τόσκα “Vissi d΄ Arte…” και άλλες άριες των Πουτσίνι και Ροσίνι, επέλεξε να ξεναγήσει τους φιλόμουσους σε ένα πρωτότυπο Ευρωπαϊκό Μουσικό Χάρτη, ταξιδεύοντας στο χρόνο και τις διαφορετικές χώρες (Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Ρωσία, Ρουμανία και Ελλάδα) μέσα από τραγούδια και άριες, που αγαπά ιδιαίτερα. Ανάμεσά τους και κάποια τραγούδια συνθετών άγνωστων στην Ελλάδα. Μια βραδιά που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό από το φιλόμουσο κοινό της Αθήνας και είναι η πρώτη που διοργανώνεται εκτός του νησιού, από το μη κερδοσκοπικό Σύλλογο Φίλων του Διεθνούς Μουσικού Φεστιβάλ Αίγινας.
Το Πρόγραμμα
Α΄ Μέρος
GIUSEPPE GIORDANI: Caro mio ben …
BENEDETTO MARCELLO : Quella fiamma che m’accende …
ANTONIO VIVALDI : Sposa son disprezzata …
ERMANNO WOLF-FERRARI : Rispetto op. 11/19
RICHARD STRAUSS : Zueignung op. 10/1 (ποίηση : Hermann v.
Gilm)
NICOLAE BRETAN : Ce te legeni , codrule ? (Οι ψίθυροι του δάσους)
FRANCIS POULENC : Les chemins de l’ amour (ποίηση : Jean Anouilh)
ANTON RUBINSTEIN : Notch (Νύχτα)
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΠΑΘΗΣ : Δεν μ’ αγαπάς (ποίηση : Διονύσιος Σολωμός)
Β΄ Μέρος
GIOACCHINO ROSSINI : La regata veneziana :
1) Anzoleta avanti la regata
2) Anzoleta co passa la regata
3) Anzoleta dopo la regata
GIACOMO PUCCINI : O mio babbino caro,
COMO PUCCINI : Vissi d’ arte …
GEORGE GRIGORIU : Muzica
Σάββατο 19 Μαρτίου 2011, στις 20:30
Διάρκεια: 1:15′
Εισιτήρια: 30€, 15€ Φοιτητικό, Σπουδαστικό, Μαθητικό, Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ), περιορισμένος αριθμός
Αίθουσα Θέατρο- Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης
Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα 117 78,
Ιστοσελίδα: www.mcf.gr
Εισιτήρια προπωλούνται στα ταμεία του Ιδρύματος (Πειραιώς 206, Ταύρος)
Δευ-Παρ 11:00 – 14:00 και μία ώρα πριν την παράσταση
Duo Goliardi – Polifonia in Due
Δημήτρης Κούντουρας: φλάουτο με ράμφος Κωνσταντίνος Ράπτης: ακορντεόν κοντσέρτου (μπαγιάν)
Έργα κορυφαίων συνθετών και συνθέσεις σε πρώτη εκτέλεση. Το εμπνευσμένο Duo Goliardi σε μια μοναδική μουσική διερεύνηση των πολυφωνικών συνδυασμών φλάουτου και ακορντεόν, στις 20 Μαρτίου 2011, στη Μικρή Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών.
Το ρεπερτόριο του μοναδικού στο είδος του Duo Goliardi, το οποίο ιδρύθηκε το 2003 από τον φλαουτίστα Δημήτρη Κούντουρα και τον ακορντεονίστα Κωνσταντίνο Ράπτη, εκτείνεται από το Μεσαίωνα μέχρι τον 21ο αιώνα. Στόχος του είναι μια νέα ηχητική προσέγγιση στην παρουσίαση έργων του παρελθόντος, με συνδυασμό των δυνατοτήτων των δύο οργάνων. Προσεγμένες μεταγραφές, όπου στα δύο όργανα ανατίθεται ο ρόλος άλλων οργάνων ή και της ανθρώπινης φωνής, δημιουργούν έναν πρωτότυπο ηχητικό σύμπαν. Τα παραπάνω συνδυάζονται ωστόσο με δόκιμες ερμηνείες, δηλαδή με την πιστότητα στο κείμενο και τη στυλιστικά ορθή εκτελεστική πρακτική. Παράλληλα, το Duo Goliardi παρουσιάζει σε πρώτες εκτελέσεις έργα σύγχρονων συνθετών, γραμμένα ειδικά γι’ αυτό.
Στη συναυλία αυτή, με το γενικό τίτλο Polifonia in Due, οι καλλιτέχνες διερευνούν και εξαντλούν τις φαινομενικά περιορισμένες δυνατότητες πολυφωνικού συνδυασμού των δύο οργάνων. Το πρόγραμμα είναι ένα ταξίδι στη μουσική ιστορία και την ευρωπαϊκή πολυφωνική μουσική, από το 14ο μέχρι τον 21ο αιώνα και από τα virelai του Μασώ μέχρι έργα νέων Ελλήνων συνθετών. Η ιδέα της δημιουργικής μεταγραφής βρίσκει την ιστορική συνέχεια και επιβεβαίωσή της• με αφετηρία μια πολυφωνική επεξεργασία ενός ιδιαίτερα διαδεδομένου chanson της πρώιμης Αναγέννησης, του “De tous biens playne” του Ghizeghem, από τον Αγκρικόλα, επανεξετάζεται από το Duo Goliardi η δυνατότητα προσαρμογής του στο συγκεκριμένο συνδυασμό οργάνων. Κεντρική θέση στο πρόγραμμα κατέχουν μεταγραφές μιας σονάτας του Μπαχ για εκκλησιαστικό όργανο, ενός πρελούδιου με μια φούγκα από το Καλώς συγκερασμένο κλειδοκύμβαλο και μιας από τις σονάτες για φλάουτο και τσέμπαλο, ως απόγειο μιας ιστορικής πορείας 400 χρόνων στη δυτικοευρωπαϊκή πολυφωνία.
Πρόγραμμα:
Guillaume de Machaut (1300-1377)
J’aim sans penser – Sans cuer m’en vais – Douce dame jolie
Περικλής Λιακάκης (γενν. 1970)
M…may be (*2005), για φλάουτο με ράμφος και ακορντεόν
Johann Walther (1496-1570)
Κανόνας “Secundi toni” από τις Φούγκες πάνω στους οκτώ τόνους
Jürgen Ganzer (γενν. 1950)
Phantasia ‘84, για ακορντεόν σόλο
Johann Walther (1496-1570)
Κανόνας “Primi toni” από τις Φούγκες πάνω στους οκτώ τόνους
J.S. Bach (1685-1750)
Σονάτα σε φα μείζονα, BWV 529 Allegro – Largo – Allegro
Διάλειμμα
Ryohei Hirose (1930-2008) Meditation (*1975), για φλάουτο με ράμφος σόλο
J.S. Bach (1685-1750)
Πρελούδιο και φούγκα σε φα ελάσσονα, BWV 857
J.S. Bach (1685-1750)
Contrapunctus XVI, BWV 1080
Αlexander Agricola (1445-1506)
De tous biens playne
Ανωνύμου – Zampogna (παραδοσιακό Κάτω Ιταλίας)
Ανωνύμου -Sansarlat – La tarantella (από τη συλλογή “Musurgia Universalis 1650” του Athanasius Kircher, 1650)
20 Μαρτίου 2011 Ώρα έναρξης: 21:00
Εισιτήρια: 25 € | Φοιτ. 15 €
ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ & ΤΕΧΝΩΝ Λεωφόρος Συγγρού 107-109
Ωράριο λειτουργίας: Δε-Κυρ: 12:00-21:00
Συναυλία με τα Μουσικά Σύνολα του Δήμου Αθηναίων
Συνεχίζεται στο φιλολογικό σύλλογο Παρνασσό, η συνεργασία με τα Μουσικά Σύνολα του Δήμου Αθηναίων. Τη Δευτέρα 14 Μαρτίου, η Συμφωνική Ορχήστρα υπό τη διεύθυνση του Ανδρέα Τσελίκα θα ερμηνεύσει τα έργα Celebration VII για έγχορδα του Θεόδωρου Αντωνίου, Κοντσέρτο για βιμπράφωνο του Emmanuel Séjourné και Σερενάτα για έγχορδα του Antonín Dvořák. Σολίστ ο κρουστός Θεόδωρος Μίλκοβ, με πολλές διακρίσεις σε διεθνές επίπεδο.
Πρόγραμμα:
Θεόδωρος Αντωνίου: Celebration VII για έγχορδα
Emmanuel Séjourné: Κοντσέρτο για βιμπράφωνο
Antonín Dvořák: Σερενάτα για έγχορδα
Σολίστ, Θεόδωρος Μίλκοβ, κρουστά
Μουσική Διεύθυνση Ανδρέας Τσελίκας
Δευτέρα 14 Μαρτίου, ώρα 20:30
Είσοδος ελεύθερη
Σύνολο Νυκτών Εγχόρδων Αθηνών
Στον ίδιο χώρο και μία ιδιαίτερη συναυλία με τίτλο “Vive la mandoline”, το Σάββατο 19 Μαρτίου. Το Σύνολο Νυκτών Εγχόρδων Αθηνών που αποτελείται από έξι μαντολίνα, δύο μάντολες, ένα μαντολοντσέλο και μία κιθάρα, θα παρουσιάσει έργα των A. Vivaldi, K. Wölki, Y. Kuwahara, R. Calace, Γ. Νικολάου κ.ά.
“Vive la mandoline”
Έργα των A. Vivaldi, K. Wölki, Y. Kuwahara, R. Calace, Γ. Νικολάου κ.ά
Μαντολίνα: Γιάννης Ρίζος, Λάμπης Μητσιάκης, Σταύρος Παργινός, Ανδρέας Παργινός, Ντορίν Λασκαρίδου, Ντόρα Τσιλίκα
Μάντολες: Τάσος Αποστόλου, Αριάδνη Χάγερ
Μαντολοντσέλο: Γιώργος Θεοδωρόπουλος
Κιθάρα: Κώστας Μπουρόπουλος
Σάββατο 19 Μαρτίου, ώρα 20:30
Τιμές εισιτηρίων 10 & 15 ευρώ
Φιλολογικός σύλλογος ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ
Πλατεία Αγ. Γεωργίου Καρύτση 8, Αθήνα
Μικρή οθόνη μεγάλες παραστάσεις
Κυριακή βράδυ πριν λίγο καιρό άνοιξα κατά τύχη την τηλεόραση κ μόλις άρχιζε η όπερα του Μοντεβέρντι «Ορφέας» από τη σκάλα του Μιλάνου σε σκηνοθεσία Μπομπ Γουίλσον. Μία πραγματικά εξαιρετική παράσταση.
Ψάχνοντας λίγο παραπάνω διαπίστωσα ότι η κρατική τηλεόραση ξεκινάει καινούργια σειρά εκπομπών με μεγάλες παραστάσεις (όπερες-συναυλίες-μπαλέτο-χορό-δρώμενα κλασικής μουσικής) από τα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου…για την Κυριακή 12/3 μπόρεσα να βρω μόνο την παρακάτω πληροφορία: Φιλαρμονική Ορχήστρα Βερολίνου: Opening Gala Concert.
Λιτό, απλό και απέριττο. Είμαι σίγουρη όμως ότι ο κ. Αλέξης Κωστάλας που προλογίζει θα μας πει περισσότερα… Για την επόμενη Κυριακή δε βρήκα κάτι να σας ενημερώσω αφού δεν το έχουν αναρτήσει ακόμη. Μπορεί όμως να είναι κάτι ενδιαφέρον, be aware
“Iannis Xenakis–in memoriam”
Το τμήμα τεχνών του «Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου της Κύπρου» διοργανώνει από τις 3 έως τις 5 Νοεμβρίου 2011 διεθνές συνέδριο στη μνήμη του Ιάννη Ξενάκη στην Κύπρο και προσκαλεί νέους μουσικούς, συνθέτες, μουσικολόγους και ερμηνευτές να καταθέσουν τις προτάσεις τους στις διάφορες κατηγορίες που κυμαίνονται και στην πρακτική αλλά και τη θεωρητική προσέγγιση για τη ζωή και το έργο του έλληνα μουσικού. Περισσότερες πληροφορίες για τις θεματικές ενότητες και τη διοργάνωση εδώ
Λιστομανία
Τον Ιανουάριο στη γενέτειρα του List, το Raiding, ξεκίνησε το φεστιβάλ που εμπνέεται από τα έργα του, η Λιστομανία.
Με καινούργιους καλλιτεχνικούς διευθυντές τους Eduard και Johannes Kutrowatz, διεθνούς φήμης πιανίστες το φετινό φεστιβάλ είναι ιδιαίτερα σημαντικό αφού γιορτάζονται τα 200 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου μουσουργού.
Παιδί θαύμα ο Λιστ, καταπληκτικός πιανίστας ο ίδιος με ιδιαίτερα δύσκολες συνθέσεις, πραγματικός performer όπως λέγετε, του άρεσε η δημοσιότητα, χαιρόταν να δίνει μοναδικές παραστάσεις-ρεσιτάλ στα σαλόνια των ευγενών της εποχής του, συνέθεσε πολλά έργα όχι μόνο για πιάνο αλλά και για ορχήστρα και φωνή. Όλα αυτά θα παρουσιαστούν στο φεστιβαλ που έχει οργανωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να τα αναδείξει.
Χωρισμένο σε τέσσερις κύκλους το φεστιβάλ περιλαμβάνει εκτός από μουσική εκθέσεις και ειδικά αφιερώματα .. περισσότερες πληροφορίες στην επίσημη ιστοσελίδα:
το πρόγραμμα του Μαρτίου είναι:
Thursday, March 17, 7.30 pm
Piano Cycle II
Ivo Pogorelich, piano
Friday, March 18, 7.30 pm
Recital – Vocal Cycle II
Ruth Ziesak, soprano / Gerold Huber, piano
Saturday, March 19, 7.30 pm
„Transzendenz“ – Piano Cycle III
Alice Sara Ott, piano
Sunday, March 20, 11.00 am
Franz Liszt Concert Hall Raiding
„Die Ideale“ – Orchestra Cycle II
Wiener Akademie
conductor: Martin Haselböck
Franz Liszt
Γεννήθηκε 200 χρόνια πριν το 1811 στο Ραιντινγκ της Ουγγαρίας (σύνορα με Αυστρία). Εξ αιτίας του μεγάλου ταλέντου που από μικρός έδειξε στο πιάνο η οικογένεια του μετακόμισε στη Βιέννη για να κάνει εκεί μαθήματα πιάνου από τον Τσερνυ αλλά και σύνθεσης από το Σαλιέρη. Η μετακόμιση στο Παρίσι προσθέτει στις σπουδές αλλά και στις γνωριμίες του με αποτέλεσμα να γίνει από νεαρή ηλικία μέλος του πνευματικού και καλλιτεχνικού κόσμου της εποχής του.
Έγινε πολύ γνωστός ως βιρτουόζος του πιάνου, καθιέρωσε τον όρο ρεσιτάλ και το παίξιμο χωρίς παρτιτούρα. Είχε πλούσιο συνθετικό έργο γράφοντας για πιάνο, ορχήστρα, φωνή, χορωδία, ιδιαίτερα λυρικός, ποιητικός καινοτόμος.
Αφιερωμένα στη μουσική της πατρίδας του ήταν και πολλά από τα έργα του (ραψωδίες, λαϊκά τραγούδια, πορτρέτα). Το Ουγγρικό εμβατήριο επίθεσης είναι χαρακτηριστικό αυτής της μουσικής και του ύφους του συνθέτη.
http://www.youtube.com/watch?v=Rsr-JePOoFk