Στον κόσμο της Kλασσικής! (16/05/2011)
Γιούλιαν Ράχλιν Ένας εκπληκτικός βιολονίστας ερμηνεύει στο βιολί και τη βιόλα σονάτες των Μότσαρτ, Μπραμς και Μπετόβεν
Συμπράττει ο σπουδαίος πιανίστας Ιταμάρ Γκολάν
Παρασκευή 20 Μαΐου, ώρα 8.30μμ
Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
Ο φημισμένος Λιθουανικής καταγωγής βιολονίστας Γιούλιαν Ράχλιν(Julian Rachlin) ερμηνεύει για το κοινό του Μεγάρου περίφημες σονάτες διάσημων συνθετών: τη Σονάτα αρ. 35, KV 526 του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, τη Σονάτα για βιόλα αρ.2 του Γιοχάνες Μπραμς και τη Σονάτα αρ.10, έργο 96 του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, έργα που αποτυπώνουν την περιπέτεια της σονατικής φόρμας στη διάρκεια της κλασικής και ρομαντικής περιόδου. Για τις ανάγκες του προγράμματος, ο γνωστός για τη δεξιοτεχνία, τη δύναμη και τη φρεσκάδα των ερμηνειών του καλλιτέχνης συμπράττει με τον, διακεκριμένο για την απόδοση έργων μουσικής δωματίου υψηλών απαιτήσεων πιανίστα Ιταμάρ Γκολάν (Itamar Golan), με τον οποίον συνεργάζεται τακτικά στα ρεσιτάλ που δίνει σε όλον τον κόσμο.
Οι τιμές των εισιτηρίων για το ρεσιτάλ του Τζούλιαν Ράχλιν είναι 9 € (Φοιτητικά), 15, 27, 38 και 55 (Διακεκριμένη Ζώνη).
Η υψίφωνος Ιουλία Τρούσσα σε ιταλικά τραγούδια και άριες κοντσέρτου
Τετάρτη 18 Μαΐου, ώρα έναρξης 20:30
Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος
Μικρά κομψοτεχνήματα γραμμένα για φωνή και πιάνο από λαμπρούς συνθέτες του ευρωπαϊκού Κλασικισμού και Ρομαντισμού θα παρουσιάσει στο κοινό η σοπράνο Ιουλία Τρούσσα την Τετάρτη 18 Μαΐου (ώρα έναρξης: 20.30) στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος. Τη διακεκριμένη υψίφωνο και παιδαγωγό θα συνοδεύσει ο πιανίστας και συνθέτης Θάνος Μαργέτης.
Το ρεσιτάλ τραγουδιού της Ιουλίας Τρούσσα, που ανήκει στη Σειρά «Μουσικές βραδιές στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος», τιτλοφορείται «Ιταλικά τραγούδια και άριες κοντσέρτου στη βιεννέζικη μουσική παράδοση» και περιλαμβάνει έργα των Χάυντν, Μότσαρτ, Μπετόβεν και Σούμπερτ.
Μολονότι και οι τέσσερις προαναφερθέντες συνθέτες του 19ου αιώνα είχαν γερμανοαυστριακές καταβολές, δεν δίστασαν να επενδύσουν με τις γοητευτικές μελωδίες τους στίχους γραμμένους στην ιταλική γλώσσα επιλέγοντας διάφορες μορφές για τις μουσικές τους δημιουργίες, όπως εκείνη της άριας, της αριέττας ή ακόμη και του ληντ.
Τιμές εισιτηρίων: € 5,00 (Φοιτητικά) – € 12,00 (Β Ζώνη) – € 20,00 (Α Ζώνη)
Η Καμεράτα στη Στέγη Ο Fabio Biondi και η γοητεία του ιταλικού μπαρόκ
22 Μαΐου 2011, Ώρα έναρξης: 20:30
Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών
Η Καμεράτα, υπό τη μουσική διεύθυνση του φημισμένου Φάμπιο Μπιόντι, αναβιώνει την ατμόσφαιρα της ιταλικής μπαρόκ μουσικής σε μια μοναδική συναυλία. Τι συμβαίνει όταν το δοξάρι ενός από τους μεγαλύτερους βιολονίστες της εποχής μας διασταυρώνεται με τα μπαρόκ δοξάρια της Καμεράτα; Μια εκρηκτική βραδιά με άρωμα ιταλικού μπαρόκ και πολλή αδρεναλίνη…
Ο Φάμπιο Μπιόντι βρίσκεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και με τη μοναδική τέχνη του ζωντανεύει τις μαγευτικές σελίδες των Σαμμαρτίνι, Βιβάλντι, Κορέλλι και Τζεμινιάνι. Πρόκειται για έργα δεξιοτεχνικά, που άλλοτε κόβουν την ανάσα και άλλοτε συγκινούν με το λυρισμό και την αισθαντικότητά τους• μουσικές εστιασμένες στην οικογένεια του βιολιού, με τη σφραγίδα της προσωπικής (και ενίοτε εκκεντρικής) ερμηνείας του μεγάλου Ιταλού βιολονίστα.
Μαζί του, στην πανέμορφη καντάτα Amor hai vinto του Βιβάλντι, η Ελληνίδα μεσόφωνος Μαίρη-Έλεν Νέζη, που ακτινοβολεί διεθνώς με την ομορφιά της φωνής της και την ποιότητα της ερμηνείας της.
Πρόγραμμα:
Giovanni Battista Sammartini
Sinfonia για έγχορδα σε φα μείζονα, JC36
Presto / Andante / Allegro assai
Arcangelo Corelli
Concerto Grosso op. 6 no 4
Adagio – Allegro / Adagio – Vivace / Allegro / Allegro
Antonio Vivaldi
Sinfonia για έγχορδα “Il coro delle Muse” (1740) σε σολ μείζονα, RV149
Allegro molto – Andante – Allegro molto
Francesco Geminiani
Concerto Grosso op. 3 no 3 σε μι ελάσσονα
Adagio e staccato – Allegro / Adagio / Allegro
Antonio Vivaldi
Καντάτα “Amor hai vinto”, RV 651
Μαίρη-Έλεν Νέζη: μεσόφωνος
Κοντσέρτο για βιολί, op. 3 no 9 σε ρε μείζονα, RV230
Allegro / Largo e spiccato / Allegro
Εισιτήρια: 15 – 20 – 30 – 40 € | Φοιτ. 10 – 15 €
Πληροφορίες παραστάσεων και τηλεφωνική πώληση εισιτηρίων:
Tηλ.: 210 900 5 800 (Δε-Κυρ: 9:00-21:00)
Σουσάμογλου/ Μουρίκης/ Λιακάκης/ Γουβέλης Μουσική δωματίου του 20ου αιώνα σε έργα Bartók / Messiaen
21 Μαΐου 2011, Ώρα έναρξης: 21:00
Μικρή Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών.
Τέσσερις νέοι Έλληνες δεξιοτέχνες μας ταξιδεύουν σε μουσικά ακούσματα του 20ού αιώνα σε μια μοναδική συναυλία. Ο Αντώνης Σουσάμογλου, ο Σπύρος Μουρίκης, ο Άγγελος Λιακάκης και ο Τίτος Γουβέλης είναι όλοι τους διακεκριμένοι σολίστες που έχουν ερμηνεύσει έργα σύγχρονης μουσικής, συχνά και σε πρώτη εκτέλεση στην Ελλάδα. Στη συγκεκριμένη συναυλία παρουσιάζουν δύο κορυφαία έργα μουσικής δωματίου του 20ού αιώνα, με υψηλές απαιτήσεις δεξιοτεχνίας.
Οι Αντιθέσεις του Μπέλα Μπάρτοκ είναι ένα τρίο για βιολί, κλαρινέτο και πιάνο. Η ανάθεση του έργου έγινε από τον κορυφαίο βιολονίστα της εποχής Jozsef Szigeti, αλλά επίσημος «ανάδοχος» υπήρξε ο μεγάλος τζαζίστας Benny Goodman. Ο συνθέτης αγνόησε ωστόσο τις επιταγές της ανάθεσης, ως προς τη διάρκεια και τη μορφή, αλλά διατήρησε τη φιλοσοφία αντίθεσης των συνολικά τριών μερών του. Κατά την προσφιλή του συνήθεια, ο Μπάρτοκ ενσωμάτωσε παραδοσιακές χορευτικές μελωδίες, ουγγρικές και ρουμανικές, αλλά και βαλκανικά μέτρα.
Ο Ολιβιέ Μεσσιάν δεν είχε την πολυτέλεια των αναθέσεων στο Κουαρτέτο για το τέλος του χρόνου, καθώς το συνέθεσε κρατούμενος σε στρατόπεδο συγκέντρωσης στη Σιλεσία. O ασυνήθιστος συνδυασμός οργάνων (πιάνο, βιολί, βιολοντσέλο, κλαρινέτο) οφείλεται στις συνθήκες του στρατοπέδου – αυτοί οι μουσικοί υπήρχαν. Η πρεμιέρα του έργου έμελλε επίσης να γίνει σε στρατόπεδο συγκέντρωσης: στις 15 Ιανουαρίου 1941 στο Γκέρλιτς εκατοντάδες κρατούμενοι είχαν την ευκαιρία να αισθανθούν –έστω και για λίγο– ξανά άνθρωποι. Ο ίδιος ο συνθέτης, που υπερέβαλλε στις αναμνήσεις του ως προς το μέγεθος του ακροατηρίου, θα ομολογούσε αργότερα ότι ποτέ άλλοτε κοινό δεν άκουσε έργο του με τόση προσοχή και κατανόηση. Οι συνθήκες του στρατοπέδου συγκέντρωσης διαδραμάτισαν ασφαλώς ρόλο στη διαμόρφωση της σύνθεσης, κύρια έμπνευση της οποίας υπήρξε σύμφωνα με τον ίδιο τον Μεσσιάν η Αποκάλυψη του Ιωάννη. Ωστόσο, η διαπραγμάτευση του ζητήματος του χρόνου, πέρα από την προφανή αναφορά στην κατάσταση της εποχής, γίνεται και σε ένα αμιγώς μουσικό επίπεδο.
Αντώνης Σουσάμογλου: βιολί και συντονισμός παράστασης
Σπύρος Μουρίκης: κλαρινέτο
Άγγελος Λιακάκης: βιολοντσέλο
Τίτος Γουβέλης: πιάνο
ΕΡΓΑ
Béla Bartók
Αντιθέσεις (1938)
Olivier Messiaen
Quatuor pour la fin du temps [Κουαρτέτο για το τέλος του χρόνου] (1940)
Εισιτήρια: 25 € | Φοιτ. 15 €
Πληροφορίες παραστάσεων και τηλεφωνική πώληση εισιτηρίων:
Tηλ.: 210 900 5 800 (Δε-Κυρ: 9:00-21:00)
«GODOT»
Στο θέατρο Όλβιο(Φαλαισίας 7, Γκάζι) για δύο παραστάσεις:
Κυριακή 22 Μαΐου στις 21:00 και Δευτέρα 23 Μαΐου στις 22:30.
Η ομάδα σύγχρονου χορού Creo παρουσιάζει την παράσταση «GODOT» στα πλαίσια του 10ου Φεστιβάλ Χορού του Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων (υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού).
«Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους.
Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις.» Κ. Π.Καβάφης.
Ένα σύγχρονο αστικό τοπίο, ο λόγος του Μπέκετ, ένα βίντεο, ο κόσμος που περιμένει δίνουν στους ερμηνευτές του έργου το έναυσμα για να παρουσιάσουν μία παράσταση κρατώντας τα πρόσωπα του έργου αλλά και το στοχασμό τους για τη σημερινή εποχή. Χορός και μουσική αντί για λόγια.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Χορογραφία- δραματουργία : Πωλίνα Κρεμαστά
Χορεύουν : Άρια Μπουμπάκη
Λία Χαμηλοθώρη
Πωλίνα Κρεμαστά
Γιάννης Σταυρόπουλος
Βοηθός χορογράφου : Δημήτρης Τζίτζης
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση : Γιώργος Γέργος
Δημήτρης Τζίτζης
Εικαστικό βίντεο : Νεφέλη Παπαδοπούλου
Φωτισμοί : Θωμάς Οικονομάκος
Έντυπο υλικό : Ευγενία Κόττικα
Φωτογραφίες: Άννα Ταγκάλου
Ορχήστρα των Χρωμάτων σε έργα Gluck, Mozart, Mendelssohn
19 Μαΐου 2011, Ώρα έναρξης: 20:30
Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών
Η Ορχήστρα των Χρωμάτων, σε μουσική διεύθυνση του καταξιωμένου μαέστρου Μίλτου Λογιάδη, ζωντανεύει μουσικές συνθέσεις των Γκλουκ, Μότσαρτ και Μέντελσσον σε μια ξεχωριστή συναυλία, στις 19 Μαΐου 2011, στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών.
Ο Γκλουκ ήταν ο συνθέτης που με το έργο του Ορφέας και Ευρυδίκη έφερε την ανατροπή στα οπερατικά ήθη της εποχής του. Το καλλιτεχνικό του ιδεώδες ήταν μια «ευγενική απλότητα», βασισμένη σε αρχαίους ελληνικούς μύθους. Ο Ορφέας του γίνεται μια συμβολική φιγούρα του πνεύματος του Διαφωτισμού, στην πορεία του από το σκοτάδι του Κάτω Κόσμου στο φως της ημέρας. Το Μπαλέτο των Μακαρίων Πνευμάτων καλωσορίζει τον ήρωα στα Ηλύσια Πεδία, ενώ βλέπει από μακριά την αγαπημένη του Ευριδίκη. Η «ουράνια» αυτή μουσική με το σόλο φλάουτο είναι μια προσθήκη του συνθέτη στη δεύτερη, γαλλική εκδοχή του έργου το 1774. Έχει δε επανειλημμένα μεταγραφεί για άλλα όργανα. Ο Ορφέας θεωρείται σταθμός στην ιστορία της όπερας, καθώς επηρέασε σημαντικότατους συνθέτες, από τον Μότσαρτ έως τον Βάγκνερ.
Το φθινόπωρο του 1791 ο Μότσαρτ ολοκληρώνει τη σύνθεση του Μαγικού Αυλού. Η οπερατικού τύπου μελωδική του έμπνευση συνεχίζεται και στο κοντσέρτο για κλαρινέτο, που έμελλε να είναι το τελευταίο πλήρες έργο του πριν από το θάνατό του, το Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς. Είναι γραμμένο για τον Άντον Στάντλερ, που έπαιζε έναν ιδιαίτερο τύπο κλαρινέτου με περισσότερες χαμηλές νότες [basset clarinet], προσφέροντας έτσι ένα μεγάλο φάσμα εκφραστικών δυνατοτήτων στον συνθέτη. Ο Μότσαρτ χειρίζεται αυτό το ηχόχρωμα σαν μια ανθρώπινη φωνή που μιλάει σε προσωπικό, σχεδόν εξομολογητικό τόνο, χαρίζοντας στον ακροατή μια μουσική διάφανης ομορφιάς. Εμφανίζεται η καταξιωμένη σολίστ Marie-Cécile Boulard.
Η Τέταρτη Συμφωνία του Μέντελσσον είναι το μουσικό αποτύπωμα του ταξιδιού στην Ιταλία που έκανε ο συνθέτης το 1830, σε ηλικία 21 ετών. Το μεσογειακό τοπίο και η χορευτική ιταλική μουσική τού δημιούργησαν τη διάθεση να γράψει «το πιο χαρούμενο» έργο του, όπως επισήμανε στην αδελφή του. Η κλασική δομή της συμφωνίας, η μελωδική ευρηματικότητα και η αβίαστη μουσική ροή την έχουν αναδείξει σε ένα από τα πιο δημοφιλή έργα του συνθέτη.
Διεύθυνση ορχήστρας: Μίλτος Λογιάδης
Christoph Willibald Gluck
Μπαλέτο των Μακαρίων Πνευμάτων [απόσπασμα από την όπερα Ορφέας και Ευρυδίκη] (1774)
Wolfgang Amadeus Mozart
Κοντσέρτο για κλαρινέτο και ορχήστρα σε λα μείζονα, KV 622 (1791)
Σολίστ
Marie-Cécile Boulard: κλαρινέτο
Felix Mendelssohn Bartholdy
Συμφωνία αρ. 4 σε λα μείζονα (Ιταλική), opus 90 (1833)
Εισιτήρια: 15 – 20 – 30 – 40 € | Φοιτ. 10 – 15 €
Πληροφορίες παραστάσεων και τηλεφωνική πώληση εισιτηρίων:
Tηλ.: 210 900 5 800 (Δε-Κυρ: 9:00-21:00)
Το OTICONS ENSEMBLE ερμηνεύει κινηματογραφική μουσική FROM MINIMUS TO MAXIMUS
21 και 22 Μαΐου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Ώρα έναρξης: 20:30
Το εξαμελές OTICONS ENSEMBLE ερμηνεύει μερικά από τα διασημότερα κινηματογραφικά μουσικά θέματα των τελευταίων πενήντα ετών, σε ένα συναρπαστικό ρεπερτόριο ενορχηστρωμένο από την αρχή για τις ανάγκες του ανσάμπλ από τον ιδρυτή του Κώστα Κακούρη. Από τις μινιμαλιστικές μελωδίες του Άντζελο Μπανταλαμέντι για το «Twin Peaks» και του Φίλιπ Γκλας για τις «Ώρες» μέχρι την «Αμελί» και το «Ρέκβιεμ Για Ένα Όνειρο» και από τα αθάνατα θέματα του «Εξορκιστή» και του «Νονού» μέχρι τα σάουντρακ από τον «Ε.Τ.», τον «Μονομάχο» και τον «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών».
Επιπλέον θα ερμηνευτούν κομμάτια για τέσσερα χέρια για πιάνο από ταινίες του Πήτερ Γκρήναγουει όπως και πρωτότυπες συνθέσεις του Κώστα Κακούρη για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣΠιάνο: Κώστας Κακούρης
Πιάνο: Πέτρος Μπούρας
Βιολί: Δημήτρης Κουζής
Τσέλο: Σταύρος Παργινός
Ηλεκτρικό Μπάσο: Αλέξης Λεβεντέρης
Τρομπέτα: Ηλίας Δημόπουλος
Τραγούδι: Μαρία Ζαβίτσα,
Κυριακη Τροχάνη,
Αντωνία Τζίτζικα
Τιμές εισιτηρίων: 15 ευρώ, Γενική Είσοδος
Διεθνή Ημέρα Μουσείων στις 18 Μαΐου
Μετά τη νύχτα των μουσείων (14/5) η εκδηλώσεις για τα μουσεία συνεχίζονται με τη διεθνή μέρα των μουσείων. Πολλά μουσεία σε όλη την Ελλάδα συμμετέχουν και κάποια έχουν διοργανώσει εορταστικές εκδηλώσεις, όπως το Μουσείο της Ακρόπολης που εκείνη την ημέρα θα είναι ανοιχτό από τις 8 το πρωί έως τις 12 τα μεσάνυχτα και η είσοδος θα είναι ελεύθερη. Τις ίδιες ώρες θα λειτουργεί το εστιατόριο και τα πωλητήρια του Μουσείου.
Το βράδυ ώρα έναρξης 8:30 μμ το Μουσείο θα φιλοξενήσει στο προαύλιό του τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, η οποία θα παρουσιάσει έργα Μπετόβεν, Φορέ και Μποροντίν με σολίστα πιάνου τον Δ. Βεζύρογλου. Θα μετάσχει και η Μικτή Χορωδία του Δήμου του Στ. Μπερή.
Τη συμφωνική ορχήστρα θα διευθύνει ο Ε. Καλκάνης.
Το Μουσείο της Ακρόπολης στις 18 Μαΐου θα έχει ανανεώσει την πληροφόρησή του για τους επισκέπτες. Εκτός από τις νέες πινακίδες των εκθεμάτων, 25 μεγάλοι γυάλινοι πίνακες θα σηματοδοτούν εποχές και ενότητες, δίνοντας ιστορικά στοιχεία, επισημαίνοντας ιδιαίτερα χαρακτηριστικά περιόδων και υπογραμμίζοντας το ρόλο των έργων της αρχαίας τέχνης στις τότε κοινωνίες.
Δύο επιπλέον μεγάλες πινακίδες θα παρουσιάζουν τα υλικά των γλυπτών και τα εργαλεία επεξεργασίας τους και τα χρώματα των γλυπτών, δείγματα ορυκτών χρωμάτων και δοκιμές σε μάρμαρο. Επίσης εκείνη την ημέρα θα αρχίσει και η εφαρμογή ενός νέου προγράμματος για την ανάδειξη των πολύτιμων επιγραφών του Μουσείου και την εξοικείωση των επισκεπτών με την ανάγνωση και κατανόησή τους.
Επίσης στο ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ Εγνατία 154 (ΔΕΘ-HELEXPO), Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310 240002 διοργανώνεται Μουσικο παιδαγωγικό δρώμενο με παιδιά. Παρουσίαση των βιβλίων «Από τον Κωνσταντίνο Ξενάκη» και «Για τον Κωνσταντίνο Ξενάκη» από τον Κ. Ξενάκη.
Συναυλία των μουσικών συνόλων και σολίστ του Δημοτικού Ωδείου Θεσσαλονίκης.
Κυριακή: Ώρες 11:30, 19:00, 20:00
Ξεναγήσεις στο Μουσείο σε συνεργασία με το Αρχαιολογικό και Βυζαντινό Μουσείο και το Τελλόγλειο. «Μουσεία και πολιτιστικός τουρισμός», Ομιλία του Ντένη Ζαχαρόπουλου και συναυλία των καθηγητών και συνεργατών του Δημοτικού Ωδείου Θεσσαλονίκης
Δευτέρα: Ώρες 19:00, 20:30
«Τοπία μουσικής» Μαρία Γαλάνη, σοπράνο, Χρήστος Στασινόπουλος, τενόρος, Μαρία Νεοφυτίδου, πιάνο
Δευτέρα 16 Μαΐου, ώρα 20:30
Φιλολογικός σύλλογος Παρνασσός
Η υψίφωνος Μαρία Γαλάνη, ο τενόρος Χρήστος Στασινόπουλος και η πιανίστα Μαρία Νεοφυτίδου μας ταξιδεύουν σε «τοπία μουσικής», μέσα από άριες, τραγούδια και ντουέτα των G. F. Händel, W. A. Mozart, F. Schubert, G. Puccini, R. Falvo, G. Gershwin, L. Bernstein, A. Lloyd Webber κ.ά,
Γενική είσοδος 10 ευρώ
Πλατεία Αγ. Γεωργίου Καρύτση 8, Αθήνα
Τηλ.: 210.32.21.917
Ρεσιτάλ πιάνου Ελένη Τσούτσου, πιάνο
Πέμπτη 19 Μαΐου, ώρα 20:30
Φιλολογικός σύλλογος Παρνασσός
Η πιανίστα Ελένη Τσούτσου ερμηνεύει έργα που παίζονται σπάνια, όπως το Davidsbundlertanze op. 6 του Robert Schumann και το ιδιαίτερα δεξιοτεχνικό Drei Minuten του «κοσμοπολίτη» συνθέτη Jeno Takacs αλλά και έργα Robert Schumann και Franz Liszt
Τιμές εισιτηρίων 10 & 15 ευρώ
Πλατεία Αγ. Γεωργίου Καρύτση 8, Αθήνα
Τηλ.: 210.32.21.917
Το βίντεο της εβδομάδας
Béla Bartók: The Miraculous Mandarin / Zubin Mehta, conductor · Berliner Philharmoniker / Recorded at the Berlin Philharmonie, 6 December 2009
«Ο θαυμαστός Μανδαρίνος» είναι ένα από τα δύο μπαλέτα που συνέθεσε Ούγγρος συνθέτης Μπέλα Μπάρτοκ (1881-1945). Γνωρίζοντας σε βάθος την παραδοσιακή μουσική του τόπου του και άλλων χωρών (Ρουμανία, Σλοβακία), εθνομουσικολόγος και πιανίστας, έμαθε από πολύ μικρός να ξεχωρίσει τους ρυθμούς, έμαθε να συνθέτει μελετώντας παρτιτούρες πιάνου που είχε η μητέρα του στο σπίτι, εμπνεύστηκε από τα παραδοσιακά ακούσματα, προσέθεσε στοιχεία μοντέρνας και κλασσικής μορφής δημιουργώντας έτσι ένα ιδιαίτερο στυλ που τον έκανε γνωστό.