Στον κόσμο της Kλασσικής! (27/06/2011)
Ντενί Μαριότ – Prises / Reprises
28-29 Ιουνίου, 21:00 Πειραιώς 260, Κτίριο Η
Σύλληψη – Ερμηνεία Denis Mariotte
Τεχνική διεύθυνση
Judicaël Montrobert Γνωρίσαμε για πρώτη φορά τον Ντενί Μαριότ με τις αλλόκοτες μουσικές παρτιτούρες στις χορογραφικές δημιουργίες της Μαγκύ Μαρέν από το 1990 και μετά. Αυτή τη φορά μάς συστήνεται αυτοπροσώπως, ως συνθέτης και ερμηνευτής σε μια πρωτότυπη μουσικοκινητική περφόρμανς όπου πρωταγωνιστεί ο ρυθμός ή και η απουσία του.
«Γιατί κι όταν πιστεύουμε ότι τον χάνουμε, αυτός ακριβώς ο ρυθμός μάς παίρνει, μας παρασύρει, μας στοιχειώνει. Πολύ συχνά, χαμένοι, σε μια κατάσταση διάλυσης, πασχίζουμε να επινοήσουμε μια αρμονία ανάμεσα στο δικό μας «εδώ» και στον κόσμο που πάντα αλλάζει. Είμαστε ένα σημείο που δοκιμάζει να βρει έναν κοινό ρυθμό με την επιφάνεια της οποίας αποτελεί στοιχείο.»
Τιμές εισιτηρίων: 25€, 20€ (Μειωμένο), 15€ (Φοιτητικό)
“Saudades” Πορτογαλέζικα fados στην καρδιά της Αθήνας
Τρίτη 28 Ιουνίου, ώρα : 20,30
Τέσσερις Πορτογάλοι fadistas από την καρδιά της Λισαβόνας, την Αλφάμα, την πιο παλιά γειτονιά της πρωτεύουσας, όπου αναπτύχθηκε και επιβιώνει ως τις μέρες μας, σχεδόν αναλλοίωτο, το παραδοσιακό fado…
Paula Colaço (τραγούδι), Paulo Rocha (τραγούδι), Flávio Cardoso (πορτογαλική κιθάρα), Flávio César Massene Cardoso (κλασική κιθάρα)
Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ
Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Μουσικών Οργάνων
Φοίβου Ανωγειανάκη-Κέντρο Εθνομουσικολογίας
Διογένους 1-3, Πλατεία Αέρηδων Πλάκα
Τηλ.-Fax: 210-3250198, 210-3254119, 210-3254129
ADREW LLOYD WEBBER από τη Φιλαρμονική του Δήμου Χαλανδρίου
27 Ιουνίου 2011 | Ευριπίδειο Θέατρο Ρεματιάς
Η Φιλαρμονική του Δήμου Χαλανδρίου διοργανώνει αφιέρωμα στον Adrew Lloyd Webber με αποσπάσματα από τα μιούζικαλ Φάντασμα της Όπερας, Cats, Woman in White, Evita τη Δευτέρα 27 Ιουνίου 2011, ώρα 20.30, στο Θέατρο Ρεματιάς Χαλανδρίου.
Σολίστ: Τζίνα Πούλου
Διεύθυνση Ορχήστρας: Γιώργος Καλαϊτζής
Θέατρο Ρεματιάς Χαλανδρίου.
Διεύθυνση: Πεζόδρομος Προφήτου Ηλία Τηλέφωνο: 2106897459
Εισιτήρια Είσοδος ελεύθερη.
ROSARTE
Τρίτη 28 Ιουνίου 2011, ώρα 8 μ.μ.
Η καλοκαιρινή συναυλία της γνωστής χορωδίας με ένα πρόγραμμα γεμάτο από τραγούδια της εποχής!
Μες τη θάλασσα – Vanita di vanita, Δειλινό, τραγούδια από τη Λιλιπούπολη, Yonder come day (Gospel), Περιμπανού, Κύκλος τραγουδιών από το “Παραμύθι χωρίς όνομα”, Canon in D (Pachelbel), Nella Fantasia, Yesterday, La Cumparsita, Duetto di buffo gatti (Rossini), Kalypso!
Διεύθυνση: Ρόζη Μαστροσάββα, Μαρίζα Βαμβουκλή
Πιάνο: Τζένη Σουλκούκη, Ζωή Κορκονικήτα, Μαρίζα Βαμβουκλή
ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΑΥΛΙΩΝ ΩΔΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Ρεσιτάλ τραγουδιού Άννας Κουζή
Τετάρτη 29/6 ωρα¨21.00
Ένα πρόγραμμα από άριες Verdi-Puccini-Bellini.
“Ma se colpa io non ho…Batti, batti”, /”Don Giovanni”
“Oh! se una volta sola…Ah! non credea mirarti”, / “La Sonnambula”
“Caro nome”, / “Rigoletto”
“Tutte le feste al tempio”, / Βέρντι “Rigoletto”
“Saper vorreste”, / “Un Ballo in Maschera”
“Si, mi chiamano Mimi/ “La Boheme”
“Quando men’ vo”, / “La Boheme”
“Tu che di gel sei cinta”, / “Turandot”
“Poveri fiori”, / “Adriana Lecouvreur”
Άννα Κουζή
Η υψίφωνος Άννα Κουζή γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σε ηλικία 14 ετών άρχισε τα πρώτα μαθήματα μονωδίας με τον βαρύτονο Παναγιώτη Τρούσσα, συνεχίζοντας με την υψίφωνο Μιρέιγ Φλερύ και μετά με τον θρυλικό βαρύτονο Κώστα Πασχάλη. Σε ηλικία 22 ετών μετακομίζει στο Λονδίνο όπου σπουδάζει ιστορία και πολιτικές επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Birkbeck και χρηματοοικονομικά στο Chartered Institute for Securities & Investment. Εισέρχεται στον απαιτητικό χώρο της επενδυτικής τραπεζικής (investment banking) και εργάζεται ώς διοικητικό στέλεχος στις τράπεζες ABN Amro και HSBC.
Η αγάπη της όμως για την όπερα υπερισχύει και το 2009, επιστρέφοντας στην Ελλάδα επανέρχεται στον χώρο της μουσικής μελετώντας με τους δύο πρωταγωνιστές της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, τον τενόρο Σταμάτη Μπερή (μονωδία) και την μεσόφωνο Λυδία Αγγελοπούλου (μελοδραματική). Πρός το παρόν συνεχίζει την μελέτη τεχνικής με καθοδήγηση από τον διεθνούς φήμης μπάσο Δημήτρη Καβράκο και ρεπερτορίου με τον πιανίστα Δημήτρη Γιάκα
Έχει δώσει ρεσιτάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό ενώ πρόσφατα (Ιούνιος 2011) κλήθηκε από τον Γενικό Διευθυντή της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, τον Δημήτρη Παπαδημητρίου, να πραγματοποιήσει ρεσιτάλ στο Τρίτο Πρόγραμμα το οποίο μεταδόθηκε ζωντανά σε 160.000 ακροατές σε όλη την Ελλάδα. Έχει συμπράξει με τον βιρτουόζο βιολονίστα Γιάννη Γεωργιάδη ερμηνέυοντας το Morgen του Richard Strauss, καθώς και με τους πιανίστες Δημήτρη Κούκο και Sam Haywood, ενώ συνεργάζεται τακτικά με τον διακεκριμένο πιανίστα της Ε.Λ.Σ. Φρίξο Μόρτζο.
Φρίξος Μόρτζος
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Πήρε τα πρώτα μαθήματα μουσικής από τον παππού του, συνθέτη Δ. Βισβάρδη. Μελέτησε πιάνο και ανώτερα θεωρητικά στο Εθνικό Ωδείο “A.Thurneyssen”. Συνέχισε τις σπουδές του στη Μουσική Ακαδημία “Richard Stauss” του Μονάχου, στο Κρατικό Ωδείο, καθώς και στη Μουσική Ακαδημία της Βιέννης, όπου και ειδικεύτηκε στην Korrepetition και συνοδεία Lied. Από το 1995 είναι μόνιμο μέλος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Στο ενεργητικό του περιλαμβάνονται συμπράξεις με ορχήστρες όπως: Κ.Ο.Θ., Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων, ορχήστρα σύγχρονης μουσικής, Ε.Ρ.Τ., ορχήστρα της DEUTSCHE MOZART GESELLSCHAFT- AUGSBURG και συναυλίες σε όλη την Ελλάδα, στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και σε Ρωσία, Ουκρανία, Κύπρο, Αίγυπτο, Τουρκία και σε χώρες της Νοτίου Αμερικής.
Ωδείο Αθηνών Ρηγίλλης και Β. Γεωργίου Β’ 17-19
Τηλ.: 210-7244260
Το βίντεο της εβδομάδας
Στην όπερα του Βερολίνου έκανε εγκαίνια στις 22/6/11 η όπερα «Ντον Τζιοβάννι» του Μότσαρτ σε παραγωγή Roland Schwab.
Η όπερα ήταν ασφυκτικά γεμάτη και οι αντιδράσεις απέναντι σε ένα μοντέρνο επιχειρηματία υπερ-μάνατζερ Δον Ζουάν που μπορούσε εκτός από να τραγουδάει να κάνει ασκήσεις γιόγκας επι σκηνής, να χορεύει, να παίζει γκολφ και να δολοπλοκεί έχοντας στο πλευρό του τον πιστό υπηρέτη του Λεπορέλο, ένα γυμνασμένο μπράβο και γύρω του ένα τσούρμο χορευτές που γίνονταν η βουβή σκέψη του, οι άντρες που θα ήθελαν να είναι όπως εκείνος, ένα υπερφίαλο εγώ.
Οι αναφορές στη θρησκεία, με το τραπέζι του μυστικού δείπνου και αναπαράσταση του πίνακα του Ντα Βίντσι, τα χτυπήματα της μοίρας (που δίνει ο ίδιος ο πρωταγωνιστής), αποτελούν ίσως ένα σχόλιο του σκηνοθέτη για το ντετερμινισμό και μία αναφορά στις παλαιότερες σκηνοθεσίες του έργου, τα έντονα στοιχεία της εσωτερικής πτώσης, οι γυναίκες τυλιγμένες με πλαστικές μεμβράνες ή με σίδερα στα πόδια, έκανα κάποιους θεατές να δυσανασχετήσουν ενώ κάποιοι άλλοι χειροκρότησαν θερμά. Αυτή η όπερα λέει ο σκηνοθέτης Roland Schwab υποχρεώνει το σκηνοθέτη να δηλώσει τη θέση του για την τελετουργία και την ταραχή που έχει η ζωή.
Η αποπλάνηση δεν είναι ο σκοπός του Ντον Τζιοβάνι. Οι γυναίκες για κείνον είναι τα σκαλοπάτια που θα τον οδηγήσουν στο χάλασμα, στο μοίρασμα του εαυτού του, στα ερωτικά, ψυχολογικά και σωματικά όρια. Ο σκηνοθέτης αναφέρεται στα λόγια του Καμύ που λέει ότι η λαγνεία δε γνωρίζει κανένα ψέμα. Αλλά που πας όταν αφήσεις τον εαυτό σου χωρίς κανένα όριο; Ο Ντον Τζιοβάνι χάνεται μέσα σε ένα νυχτερινό κόσμο απόλαυσης προσπαθώντας να βρεί απαντήσεις να καταλάβει ποιος στ αλήθεια είναι…
Ξεχώρισε στο ρόλο του Ντον Οτάβιο ο Yosep Kang
σκηνές από την παράσταση:
Wolfgang Amadé Mozart
DON GIOVANNI
Dramma giocoso in two acts
Musical direction Roberto Abbado
Production Roland Schwab
Σκηνές από την παράσταση και βίντεο
Η όπερα ανέβηκε για πρώτη φορά στην Πράγα στις 29 Οκτωβρίου του 1787 σε λιμπρέτο του Λεοπάρντο Ντα Πόντε με την ιστορία να λέει ότι ο Μότσαρτ τελείωσε την όπερα μία μέρα πριν. Ο ευγενής γυναικοκατακτητής Ντον Τζιοβάννι απο τη Σεβίλη είναι ο πρωταγωνιστής που το κοινό μισεί να αγαπάει. Μία ιστορία για το χαρακτήρα των ανθρώπων με πάρα πολλές αναγνώσεις και διασκευές. Την εμπνεύστηκε ο μοναχός Τίρσο Ντε Μολίνα και διηγείται τις περιπέτειες του ισπανού ευγενή που μέχρι την τελευταία στιγμή ακόμα και μπροστά στο θάνατο δε μετανοεί για τις πράξεις και τον αδίστακτό χαρακτήρα του. Η όπερα παρουσιάστηκε σαν κωμωδία με δραματικά στοιχεία.
Η άρια της Τσερλίνα είναι απο τις πιο όμορφες και χαριτωμένες…μια γυναίκα που προσπαθεί να ησυχάσει τον αγαπημένο της Μαζέτο απο τη ζήλεια που του εχει προκαλέσει το φλερτ της με τον ευγενή Ντον Τζιοβάνι
http://www.youtube.com/watch?v=ioyTpq7eAfw
Η τελευταία σκηνή του έργου είναι η πλεόν γνωστή και δραματική όταν το φάντασμα του σκοτωμένου διοικητή έρχεται στο δείπνο που τον έχει προσκαλέσει ο Ντον Τζιοβάνι…
http://www.youtube.com/watch?v=dK1_vm0FMAU