Στον κόσμο της Kλασσικής! (28/03/2011)
Barbara Hendricks Christian Lindberg Ορχήστρα Μusica Vitae
Δύο μεγάλους καλλιτέχνες διεθνούς φήμης, την σοπράνο Barbara Hendricks και τον Μαέστρο, συνθέτη και σολίστ τρομπονιού, Christian Lindberg, θα έχει τη δυνατότητα να απολαύσει το αθηναϊκό κοινό την Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011, στην Αίθουσα Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός, στις 20:30.
Η συναυλία ξεκινά με το Concerto grosso op 6 αρ.11 του Georg Friedrich Händel, μιας από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες της εποχής του μπαρόκ και σημαντικού εκπροσώπου του Concerto grosso, όπως καθιερώθηκε να λέγεται το είδος κοντσέρτου κατά το οποίο μια μικρή ομάδα οργάνων διαφοροποιείται από την υπόλοιπη ορχήστρα έχοντας έναν ξεχωριστό ρόλο. Στη συνέχεια η ορχήστρα ερμηνεύει τη Σουίτα αρ.3 για βιολί, βιόλα και έγχορδα, οp. 19,1 του Σουηδού συνθέτη Kurt Atterberg που κατάφερε να ενσωματώσει στο έργο του τις επιρροές που δέχτηκε από τους Brahms, Reger και Ρώσους συνθέτες με παραδοσιακές σουηδικές μελωδίες. Ακολουθεί η Σερενάτα για έγχορδα του Pyotr Ilych Tchaikovsky και το ευφάνταστο έργο Kundraan για τρομπόνι και σύνολο εγχόρδων του Christian Lindberg, που αποτελεί μέρος τριλογίας και περιγράφει την κατάβαση του φανταστικού ήρωα Kundraan στη χώρα του Κακού και της συμπόνιας…
Άριες μιας από τις πιο διάσημες όπερες όλων των εποχών, τους Γάμους του Φίγκαρο, επιλέγει να ερμηνεύσει η Barbara Hendricks και όχι τυχαία. Η περίφημη όπερα του Wolfgang Amadeus Mozart, σε λιμπρέτο Lorenzo da Ponte βασισμένο στη κωμωδία του Pierre Beaumarchais Ο γάμος του Φίγκαρο ή η τρελή μέρα, λογοκρίθηκε έντονα καθώς ασκεί καυστική κριτική στην κοινωνικοπολιτική κατάσταση της εποχής και εκφράζει τη γενική λαϊκή δυσαρέσκεια διά στόματος Φίγκαρο, ενός προσώπου που παρά τη χαμηλή κοινωνική του θέση έχει το θάρρος να λέει ελεύθερα τη γνώμη του και να ζει ελεύθερα ορίζοντας ο ίδιος τη ζωή του…
Πέμπτη 31 Μαρτίου 2010
Ώρα 20:30
Τιμές εισιτηρίων : 50, 40, 30 & 20 €, φοιτητικό 15 €
Φιλολογικός Σύλλογος Παρνασσός, Πλατεία Αγίου Γεωργίου Καρύτση 8
Πληροφορίες: Υπηρεσία εισιτηρίων, Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσμαζόγλου), Αθήνα
Τραγωδία, τέχνη και επανάσταση Mία ιστορία της Όπερας με τον Φώτη Παπαθανασίου
Η όπερα είναι ένα είδος τέχνης για την οποία γνωρίζουμε την ημερομηνία γέννησης και τον σκοπό, για τον οποίο δημιουργήθηκε: να αναγεννήσει την αρχαία αθηναϊκή τραγωδία. Η ιστορία της είναι μία πορεία απόκλισης και επαναπροσέγγισης του αρχικού της στόχου. Σε αυτό το ταξίδι που περιλαμβάνει στάσεις σε λαμπερές αυλές, ιστορικά θέατρα αλλά και επαναστατημένες πόλεις ξεναγεί ο Φώτης Παπαθανασίου με την βοήθεια πλούσιου εικαστικού οπτικοακουστικού υλικού, αλλά και την ζωντανή παρουσία της εκλεκτής σοπράνο, Κάτιας Πάσχου.
Ημερομηνίες διαλέξεων: 29 Μαρτίου 2011 / 5 & 12 Απριλίου 2011
Ώρα: 19:00-20:00
Είσοδος: 10 €
Αμφιθέατρο Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη
Λ. Βασ. Σοφίας 9 & Μέρλιν 1
106 71 Αθήνα
Αθάνατη Αγαπημένη του Μπετόβεν
Πρόκειται για ένα δραματοποιημένο μουσικό αναλόγιο, που έγραψε και επιμελήθηκε η Μάγδα Μαυρογιάννη, η οποία αφηγείται στο κοινό την ιστορία της Αθάνατης Αγαπημένης, προσπαθώντας να λύσει τον συναισθηματικό γρίφο της ζωής του Beethoven. Παράλληλα, ο βραβευμένος πιανίστας, Κάρολος Ζουγανέλης, ερμηνεύει αποσπάσματα από σονάτες, μπαγκατέλες, έργο 33 και έργο 126, κομμάτια για πιάνο (klavierstucke) και άλλα.
31 Μαρτίου 2011 ώρα 20.30
Αμφιθέατρο Ιδρύματος Β & Μ Θεοχαράκη
Τιμές εισιτηρίων: 25 € , 15 € (φοιτητικό)
Νίκος Ζαχαρίου (1923-2007) ενας έλληνας βαθύφωνος στη Σκάλα του Μιλάνου
Διάλεξη των Δημήτρη Καβράκου, Βάλιας Βράκα, Απόστολου Ράπτη στο πλαίσιο του κύκλου διαλέξεων της Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη»
Σε συνεργασία με τη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας ‘Λίλιαν Βουδούρη’ ανοίγει ο κύκλος διαλέξεων που φέρει τον τίτλο ‘Από το Αρχείο της Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη»: Έλληνες τραγουδιστές και συνθέτες και επικεντρώνεται σε καλλιτέχνες των οποίων τα αρχεία βρίσκονται στο Αρχείο Ελληνικής Μουσικής της Βιβλιοθήκης. Για τον Νίκο Ζαχαρίου, έναν από τους σημαντικότερους έλληνες τραγουδιστές, θα μιλήσουν την Παρασκευή 1 Απριλίου, στις 7 το απόγευμα: o Δημήτρης Καβράκος, η Βάλια Βράκα και ο Απόστολος Ράπτης.
Ο Δημήτρης Καβράκος, μπάσος, θα μιλήσει για την τέχνη του σπουδαίου έλληνα καλλιτέχνη, η Βάλια Βράκα, μουσικολόγος – υπεύθυνη του Αρχείου Ελληνικής Μουσικής της Βιβλιοθήκης, για το αρχείο του που βρίσκεται στη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη και ο Απόστολος Ράπτης – δικηγόρος και στενός φίλος του, θα μιλήσει για την προσωπική τους σχέση. Η διάλεξη που θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Διδασκαλίας της Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης, είναι με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Παρασκευή 1 Απριλίου, ωρα: 7 μ.μ.
Αίθουσα Διδασκαλίας Βιβλιοθήκης
Είσοδος ελεύθερη για το κοινό
Δημήτρης Σγούρος
Ο έλληνας βιρτουόζος σ’ ένα μοναδικό ρεσιτάλ ερμηνεύει αριστουργήματα του πιανιστικού ρεπερτορίου
Ο Δημήτρης Σγούρος, τέως παιδί-θαύμα που κατέπληξε τη διεθνή μουσική σκηνή, ώριμος πιανίστας πια, επιστρέφει στη σκηνή της Αίθουσας Χρήστος Λαμπράκης, για να κατακτήσει για μία ακόμη φορά τους πολυπληθείς θαυμαστές του, με ένα μοναδικό ρεσιτάλ την Τετάρτη 30 Μαρτίου, στις 8.30 το βράδυ.
Ένα ρεσιτάλ αποτελούμενο από δύο εξόχως απαιτητικά έργα του πιανιστικού ρεπερτορίου που από νωρίς αγάπησε και ενέταξε στο πρόγραμμα των συναυλιών του όντας ταιριαστά στο ύφος και το ταμπεραμέντο του: τη Φαντασία σε ντο μείζονα, έργο 17 του Σούμαν και τη Σονάτα σε σι ελάσσονα του Λιστ. Δύο αναμφίβολα αριστουργήματα της κλασικής μουσικής που συνδέονται μεταξύ τους και για έναν ακόμη – ιδιαίτερο – λόγο: μια αμοιβαία αφιέρωση. Ο Φραντς Λιστ αφιέρωσε την εν λόγω Σονάτα του στον Ρόμπερτ Σούμαν το 1854, σε ανταπόδοση της εκ μέρους του αφιέρωσης, μερικά χρόνια νωρίτερα, της Φαντασίας σε ντο μείζονα.
Το ρεσιτάλ πιάνου του Δημήτρη Σγούρου πραγματοποιείται στο πλαίσιο του εορτασμού των 20 χρόνων λειτουργίας του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών
Τετάρτη 30 Μαρτίου, ωρα: 8.30 μ.μ.
Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
Οι τιμές των εισιτηρίων για τη συναυλία είναι: €9,00(Φοιτητικά) – 15,00 – 27,00 – 38,00 – 55,00 (Διακεκριμένη Ζώνη)
Ένα μελωδικό ταξίδι στον κόσμο του Lied με τη σοπράνο Ίντα Φαλκ Βίνλαντ Σειρά Rising Stars
Η υψίφωνος Ίντα Φαλκ Βίνλαντ είναι η τρίτη από τους νέους και πολλά υποσχόμενους καλλιτέχνες που επιλέχθηκαν από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Κέντρων Συμφωνικής Μουσικής (ECHO) να εμφανιστούν, αυτή τη σεζόν, στην Ελλάδα, στο πλαίσιο των συναυλιών της σειράς Rising Stars (Aνατέλλοντες Αστέρες), η οποία φιλοξενείται εδώ και πολλά χρόνια στο Μέγαρο Μουσικής. Η Σουηδή σοπράνο, συνοδευόμενη στο πιάνο από τον συμπατριώτη της Μάττι Χίρβονεν, θα ερμηνεύσει την Τρίτη 29 Μαρτίου (ώρα: 8.30 μ.μ.) στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος έργα Σουηδών συνθετών, καθώς και τραγούδια των Γιαν Σιμπέλιους, Φρανσίς Πουλένκ, Άαρον Κόπλαντ, Λίοναρντ Μπέρνσταϊν και Ρίχαρντ Στράους.
H Σειρά Rising Stars πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Κέντρων Συμφωνικής Μουσικής (ECHO) που στοχεύει στην προώθηση της διεθνούς πολιτιστικής συνεργασίας και την ανάδειξη και διάδοση της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Ο ECHO αποτελείται από 16 κορυφαίες ευρωπαϊκές αίθουσες συμφωνικής μουσικής, καθώς και από το Κάρνεγκι Χωλ της Νέας Υόρκης. Ιδρύθηκε προκειμένου να λειτουργήσει ως ένα φόρουμ ανταλλαγής ιδεών και αμοιβαίας καλλιτεχνικής υποστήριξης. Σκοπός αυτής της κοινής προσπάθειας είναι η προβολή ανερχόμενων νέων καλλιτεχνών ή μικρών συνόλων από την Ευρώπη και τις Η.Π.Α.
Τρίτη 29 Μαρτίου, 8.30 μ. μ.
Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος
Οι τιμές των εισιτηρίων για τη συναυλία είναι : € 5,00(Φοιτητικά) – 12,00 – 20,00
Ρεσιτάλ των υποτρόφων ‘Μαρία Κάλλας’ και ‘Αλεξάνδρα Τριάντη’
Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης είκοσι χρόνων παρουσίας στον διεθνή πολιτιστικό χάρτη, διοργανώνει, στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεών του, μια συναυλία με προσκεκλημένους εκλεκτούς λυρικούς καλλιτέχνες που υπήρξαν υπότροφοι του Σωματείου Υποτροφιών «Μαρία Κάλλας» και του Συλλόγου Οι φίλοι της μουσικής «Αλεξάνδρα Τριάντη». Το γκαλά φιλοξενείται στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης το Σάββατο 2 Απριλίου (ώρα έναρξης: 20.30). Το πρόγραμμα περιλαμβάνει άριες και σύνολα από μεγάλα έργα του παγκόσμιου λυρικού ρεπερτορίου που έχουν παρουσιαστεί στο Μέγαρο Μουσικής τις δύο τελευταίες δεκαετίες.
Το πρώτο μέρος είναι αφιερωμένο στη διαχρονικά δημοφιλέστατη τριλογία των Μότσαρτ-Ντα Πόντε «Γάμοι του Φίγκαρο», «Ντον Τζιοβάννι» και «Έτσι κάνουν όλες». Στο δεύτερο μέρος, το βάρος μετατοπίζεται στον γαλλικό και ιταλικό Ρομαντισμό και συγκεκριμένα στον Ζωρζ Μπιζέ και τον Τζουζέππε Βέρντι («Κάρμεν», «Η δύναμη του πεπρωμένου», «Μάκβεθ», «Ντον Κάρλο» και «Σικελικοί Εσπερινοί»). Τις άριες και τις σκηνές των έργων θα ερμηνεύσουν οι υψίφωνοι Λένια Ζαφειροπούλου, Ειρήνη Κυριακίδου και Τζούλια Σουγλάκου, η μεσόφωνος Ινές Ζήκου, οι τενόροι Αντώνης Κορωναίος και Δήμος Φλεμοτόμος, οι βαρύτονοι Άρης Αργύρης, Δημήτρης Πλατανιάς και Δημήτρης Τηλιακός, καθώς και ο βαθύφωνος Χριστόφορος Σταμπόγλης. Την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών διευθύνει ο αρχιμουσικός Νίκος Τσούχλος.
Το γκαλά των υποτρόφων ‘Μαρία Κάλλας’ και ‘Αλεξάνδρα Τριάντη’ πραγματοποιείται στο πλαίσιο του εορτασμού των 20 χρόνων λειτουργίας του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών
Σάββατο 2 Απριλίου, ώρα 20:30
ΜΜΑ-Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
Οι τιμές των εισιτηρίων για τη συναυλία είναι: €6,00(Φοιτητικά) – 10,00 – 18,00 – 25,00 – 35,00 (Διακεκριμένη Ζώνη)
ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Μουσική του Κόσμου – 9ος Κύκλος 2010/11
Σειρά συναυλιών υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Θόδωρου Αντωνίου σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών
3η Συναυλία: Πανόραμα Μουσικής με έργα των Leonid Desyatnikov, Κυριάκου Κοσμά, Μιχάλη Ανδρονίκου, Alban Berg, Ανέστη Λογοθέτη και Luigi Dallapiccola.
Σολίστ: Γιάννης Σαμπροβαλάκης/ κλαρινέτο, Βίκυ Στυλιανού/ πιάνο
Ερμηνεύει το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής υπό τη διεύθυνση του Ιάκωβου Κονιτόπουλου
Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011, 20:30
στο Goethe-Institut Athen, Ομήρου 14-16
Είσοδος ελεύθερη
Ανακαλύπτοντας το νέο ήχο και την ποιητικότητα των κινούμενων εικόνων
Μια διοργάνωση της moving silence και του Goethe-Institut Athen σε συνεργασία με τη γκαλερί M55 projects και το χώρο CRYPT (Booze Cooperativa) 1 – 7 Απριλίου 2011
Η Moving Silence, μια πλατφόρμα κινηματογραφιστών και μουσικών που ιδρύθηκε το 2009 στο Βερολίνο από τον μουσικό Marco Brosolo, τον κινηματογραφιστή Matthias Fritsch και τον παραγωγό Federico Bassetti, συνδέει τις ρίζες του σινεμά με σύγχρονη αισθητική και οργανώνει εκδηλώσεις σε συνεργασία με καλλιτέχνες απ’ όλον τον κόσμο.
Με την υποστήριξη του Goethe-Institut Athen η moving silence παρουσιάζει τώρα στην Αθήνα
5 cinema concerts
Από 1 – 7 Απριλίου μουσικοί από την ελληνική και γερμανική πειραματική σκηνή θα συναντηθούν σε τρεις αθηναϊκούς χώρους τέχνης με κλασικά και σύγχρονα έργα του βωβού κινηματογράφου:
The Crypt (Booze) 1&2 Απριλίου, 21:30 Κολοκοτρώνη 57 (μέσα στην στοά)
Είσοδος ελεύθερη
Επιμέλεια προγράμματος: Matthias Fritsch, Αναστασία Χ., Goethe-Institut Athen
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
The Crypt
Παρασκευή 1 Απριλίου
1ο Μέρος
«Γερμανικές πειραματικές ταινίες μικρού μήκους της δεκαετίας του ‘20 » (80΄)
Επιλογή ταινιών και ζωντανή μουσική από το αθηναϊκό μουσικό σύνολο
MiniMaxiMuM improvision (GR)
Θάλεια Ιωαννίδου (φαρφίζα, τρομπέτα)
Τζελίνα Πάλλα (κιθάρα,ηχητικά αντικείμενα)
Δέσποινα Τσάφου (μπάσο)
Ειρήνη Χριστοφάκη (ντραμς)
Χριστίνα Κατσάρη (visuals)
2ο Μέρος
« Gemischtes Hack #02 » (60΄)
VJ/DJ set: Alfred Hackepeter (DE)
Ο DJ Alfred Hackepeter παίζει πειραματικά παραδοσιακά τραγούδια,
outer-space-polka και ασυνήθιστα netlabel-electropop – απρόβλεπτους συνδυασμούς από Horror/Sci-Fi B-Movies και Super8-Footage.
Σάββατο 2 Απριλίου
1ο Μέρος
«Ταινίες animation της ρώσικης avant garde των δεκαετιών ’60 και ‘70» (60΄)
Επιλογή ταινιών: Matthias Fritsch με τη συνεργασία των Galja Chikiss και Sasha Epiq
Ζωντανή μουσική: I.S.E ensemble (GR)
Αλέξανδρος Δρυμωνίτης (ηλεκτρική κιθάρα), Θόδωρος Βαζάκας (κρουστά),
Guido De Flaviis (σαξόφωνο), Μανώλης Μανουσάκης (electronics), Θοδωρής Ζιούτος (electronics)
Τηλέμαχος Μούσας (GR)
(ηλεκτρική κιθάρα, theremin, μουσικό πριόνι, live looping, stylophone, radio, jaws harp, toothbrush, dildo)
Sister Overdrive (GR)
2ο Μέρος
«Avant garde ταινίες μικρού μήκους από την silent era »
Επιλογή ταινιών, προβολή 16mm και ζωντανή μουσική:
DJ Sad.Sad.Calzone & STUMMFILM: DJ team (DE)
Ασπρόμαυρες ταινίες του βωβού κινηματογράφου σε κόπιες 16mm, συνοδευόμενες από μουσική 12ιντσων δίσκων.
Ο γαϊδαράκος, ο Αρίστος και η Μυρτώ, η αλεπού. Παιδική παράσταση για παιδιά έως 10 ετών
Οι περιπέτειες του Αρίστου και της Μυρτούς, οι οποίοι χάνονται στην πόλη. Έρχονται αντιμέτωποι με ζώα, ανθρώπους και διάφορες καταστάσεις και θέλουν πάση θυσία να γυρίσουν στο σπίτι τους στην εξοχή. Θα τα καταφέρουν άραγε να επιστρέψουν;
Ένα οδοιπορικό ανεξαρτητοποίησης, γεμάτο περιπέτειες και εκπλήξεις, μία σύγχρονη αλληγορία για τις δυνάμεις του καλού, που πάντα υπερισχύουν του κακού. Η ηθοποιός-αφηγητής μοιράζεται τη σκηνή με τους ήρωες, που ζωντανεύουν μέσα από διαφάνειες-σκίτσα, υπό τη μουσική υπόκρουση αποσπασμάτων έργων του Giovanni Bottesini (2ο concerto για κοντραμπάσο, Carnevale di Venezia και Tarantella).
Αφήγηση-Ερμηνεία: Χίλντα Ηλιοπούλου
Κείμενο- Σκηνοθεσία: Σταύρος Αθανασιάδης
Εικονογράφηση διαφανειών: Θάνος Βλάχος
Σκηνικά-Κουστούμια: Μυρτώ Δεληβοριά
Κοντραμπάσο: Γιώργος Αρνής
Κιθάρα-τραγούδι: Σταύρος Αθανασιάδης
Κρουστά: Ιάσων Αθανασιάδης
Ημερομηνίες και ώρες:
Κάθε Κυριακή στις 12:00 από τις 20 Μαρτίου μέχρι τις 29 Μαΐου 2011 (εκτός 27/3, 24/4 και 1/5).
Κόστος εισιτηρίου: 10 €
Το τραγούδι της εβδομάδας
«Το απομεσήμερο ενός φαύνου» είναι ένα έργο που μελοποίησε ο Debussy πάνω σε ένα ποίημα του Μαλαρμέ, και για πρώτη φορά παρουσίασε σε χορογραφία ο Nijinsky που μάλιστα υπήρξε σκανδαλώδης.
Ρωμαίος θεός της γονιμότητας ο φαύνος, κατέχει τη μαντική τέχνη, είναι προστάτης των ζώων και της φύσης, ταυτίστηκε με τον πάνα στην Ελλάδα και γινόντουσαν γιορτές προς τιμήν του το μήνα Φεβρουάριο. Ο Ντεμπυσσύ, γάλος συνθέτης, αντιπρόσωπος του ιμπρεσιονισμού στη μουσική, πέρασε με το έργο του τη μουσική από τη ρομαντική στη μοντέρνα εποχή. Με το συγκεκριμένο αυτό έργο πρόσθεσε καινοτομίες στη φόρμα, τη μορφή και την ενορχήστρωση των έργων του.
Ο Νιζισκυ οδήγησε τη χορογραφία στο μοντερνισμό, εμπνεύστηκε από χορούς αρχαίους και αιγυπτικές φόρμες, βγάζοντας το μπαλέτο από το κλασικό του ύφος και δίνοντας μία διαφορετική διάσταση σ αυτό.
Με τη χορογραφία του φάυνου προκάλεσε το Παρισινό κοινό που τον απέριψε. Όμως η αρχή είχε γίνει… Ο Νουρέγιεφ ενώνει τις δύο αυτές πρωτοποριακές στιγμές μέσα από την καταπληκτική του ερμηνεία στο συγκεκριμένο μουσικό θέμα που έμεινε στην ιστορία του χορού…