Bette Davis Eyes – Kim Carnes
BETTE DAVIS EYES – Kim Carnes
Her hair is Harlow gold, her lips sweet surprise
Her hands are never cold, she’s got Bette Davis eyes
She’ll turn the music on you, you won’t have to think twice
She’s pure as New York snow, she got Bette Davis eyes
And she’ll tease you, she’ll unease you
All the better just to please you
She’s precocious, and she knows just
What it takes to make a pro blush
She got Greta Garbo’s standoff sighs, she’s got Bette Davis eyes
She’ll let you take her home, it whets her appetite.
She’ll lay your heart on the throne. She’s got Bette Davis eyes.
She’ll take a tumble on you, roll you like you were dice
Until you come out blue, she’s got Bette Davis eyes
She’ll expose you, when she snows you
Hope you’re pleased with the crumbs she throws you
She’s ferocious and she knows just
What it takes to make a pro blush
All the boys think she’s a spy, she’s got Bette Davis eyes
And she’ll tease you, she’ll unease you
All the better just to please you
She’s precocious, and she knows just
What it takes to make a pro blush
All the boys think she’s a spy, she’s got Bette Davis eyes…
Η ιστορία
Το «Bette Davis Eyes» περιλαμβάνεται στο δίσκο της Kim Carnes «Mistaken Identity», που κυκλοφόρησε το 1981, και θεωρείται ένα από τα καλύτερα pop τραγούδια της δεκαετίας του 1980.
Η πρώτη εκτέλεση του τραγουδιού ανήκει στην Jackie DeShannon, η οποία το είχε γράψει μαζί με την Donna Weiss το 1974 και το συμπεριέλαβε στο δίσκο «New Arrangement», που κυκλοφόρησε το 1975.
Η γεννημένη στο Κεντάκι το 1944, Jackie DeShannon, ήταν μία από τις πρώτες τραγουδίστριες-τραγουδοποιούς του rock’n’roll. Έγραψε τραγούδια με τον Randy Newman και επιτυχίες για τους Searchers και την Brenda Lee, ενώ το 1964 συμμετείχε και ως μουσικός στο πρώτο σόλο single του Jimmy Page.
Το 1974, καθώς ετοίμαζε υλικό για το δίσκο «New Arrangement» μαζί με τη φίλη της και τραγουδοποιό Donna Weiss, παρακινήθηκε να γράψει ένα παρεμφατικό πορτρέτο μιας δύσκολης γυναίκας, της Bette Davis, εμπνευσμένη από μία κλασική σκηνή του κινηματογράφου:
Ένας άντρας και μια γυναίκα στέκονται κοντά στο παράθυρο. Πρόκειται να χωρίσουν. Ο άντρας βγάζει δύο τσιγάρα από ένα πακέτο, τα βάζει στο στόμα του και τα ανάβει. Ύστερα δίνει το ένα στη γυναίκα. Κι ακολουθεί η περίφημη ατάκα της γυναίκας, αναφορά στον μεγάλο τους έρωτα: «Μη ζητάς το φεγγάρι όταν έχουμε τ’ αστέρια» (η ατάκα αυτή συμπεριλαμβάνεται στη λίστα με τις 100 κορυφαίες ατάκες που συνέταξε το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Κινηματογράφου).
Πρόκειται για μία σκηνή από το κλασικό μελόδραμα «Το Ξέσπασμα Μιας Ψυχής» (Now Voyager) που σκηνοθέτησε ο Irving Rapper το 1942, όπου ο πρωταγωνιστής Paul Henreid σε κάθε συνάντηση με την συμπρωταγωνίστριά του, Bette Davis, τής άναβε ένα τσιγάρο. Αξέχαστη σκηνή, που πολλοί καπνιστές της εποχής είχαν αρχίσει να τη μιμούνται, με αποτέλεσμα, την επόμενη κιόλας χρονιά, να την παρωδήσει ο Bob Hope ανάβοντας οκτώ ταυτόχρονα τσιγάρα στην κωμωδία του «Έρως, ρυθμός, μουσική»!
Εμπνευσμένη, λοιπόν, από την ταινία αυτή, οι Jackie DeShannon και Donna Weiss έγραψαν το «Bette Davis Eyes». Αν και στο demo τους το τραγούδι ήταν καθαρόαιμο ροκ, τελικά η μουσική του σ’ αυτή την πρώτη εκτέλεση ηχογραφήθηκε ως ψευτοσυναισθηματική jazz της δεκαετίας του 1930 ώστε να αποδώσει πιο πιστά την ατμόσφαιρα της εποχής που μεσουρανούσε στον κινηματογράφο η Bette Davis.
Οι στίχοι του τραγουδιού περιγράφουν μία σοφιστικέ γυναίκα, με χρυσά μαλλιά σαν της χολιγουντιανής σταρ Jean Harlow («Her hair is Harlow gold») και με μάτια σαν της Bette Davis. Η γυναίκα αυτή είναι τόσο σαγηνευτική ώστε είναι πολύ εύκολο να υποκύψει κανείς στη γοητεία της. Την περιγράφει επίσης ως αγνή όπως το χιόνι της Νέας Υόρκης («pure as New York snow»), χαρακτηρισμός που θα μπορούσε να αποδώσει κάποιος και στην έφηβη Betty Davis, όταν σε ηλικία 17 ετών περίμενε ότι ο Henry Fonda θα τη ζητούσε σε γάμο επειδή τη φίλησε στο μάγουλο!
Όμως οι επόμενοι στίχοι δίνουν μια διαφορετική εικόνα. Φαίνεται πως αυτή η γυναίκα έχει τον τρόπο να «παίζει» με τους άντρες. Τους ξελογιάζει, τους ευχαριστεί, και έχει την ικανότητα να κάνει ακόμα και επαγγελματίες να κοκκινίσουν («she’ll make a pro blush») αλλά έχει και τον τρόπο της Greta Garbo να τους κρατάει σε απόσταση («she got Greta Garbo‘s standoff sighs»). Είναι μία γυναίκα ελκυστική και ταυτόχρονα απρόσιτη και άγρια δίνοντας στους άλλους την εντύπωση ότι είναι κατάσκοπος («All the boys think she‘s a spy»). Αποφεύγει να δεθεί συναισθηματικά και γι’ αυτό κάποια στιγμή διώχνει από το πλάι της τους ανθρώπους με τους οποίους έχει σχέσεις.
Η Bette Davis, κατά κόσμον Ruth Elizabeth Davis, ήταν Αμερικανίδα ηθοποιός, η αποκαλούμενη «Πρώτη Κυρία του Κινηματογράφου». Υποδυόταν συνήθως δυνατές, ανεξάρτητες αλλά και αντιπαθείς ηρωίδες και η τεχνική της έχει αντιγραφεί από πολλούς μεταγενέστερους ηθοποιούς. Τον Ιανουάριο του 1941 έγινε η πρώτη ηθοποιός που εκλέχθηκε Πρόεδρος της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών.
Η ηθοποιός με τα υπέροχα αστραφτερά μάτια και την χαρακτηριστική προφορά της Νέας Αγγλίας, γεννήθηκε στις 5 Απριλίου 1908 στο Lowell της Μασαχουσέτης. Πρωταγωνίστησε σε πολλές κλασικές ταινίες της χρυσής περιόδου του αμερικάνικου κινηματογράφου, προτάθηκε 11 φορές για Oscar και το κέρδισε δύο φορές για τις ταινίες «Μια Επικίνδυνη Γυναίκα» (1935) και «Jezebel» (1938). Είναι επίσης γνωστή για τις ερμηνείες της στις ταινίες «Όλα Για Την Εύα» (1950) και «Τι Απέγινε η Baby Jane» (1962).
Πέθανε στις 6 Οκτωβρίου 1989 σε ηλικία 81 ετών. Το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου την έχει κατατάξει δεύτερη στη λίστα με τις 25 μεγαλύτερες σταρ όλων των εποχών. Το όνομά της μνημονεύεται όχι μόνο στο «Bette Davis Eyes» αλλά και στο «Vogue» της Madonna.
Τη δεκαετία του 1970, η Kim Carnes είχε ήδη κάποια τραγούδια που γνώρισαν επιτυχία, κυρίως στις τάξεις της country μουσικής, ενώ παλιότερα –στα μέσα της δεκαετίας του 1960- είχε κάνει και κάποιες προσπάθειες να γίνει ηθοποιός. Το 1967 είχε παίξει στην εφηβική ταινία «C’ Mon, Let’s Live A Little», όπου πρωταγωνιστούσαν ο τραγουδιστής Bobby Vee και η Jackie DeShannon, η οποία 7 χρόνια αργότερα έγραψε μαζί με την Donna Weiss το «Bette Davis Eyes»!
Φυσικά το 1967 η 22χρονη τότε Kim Carnes δεν μπορούσε να φανταστεί ότι 13 χρόνια αργότερα θα συναντούσε τη μοίρα της στο πρόσωπο της Jackie DeShannon, έστω και δια της μέσης οδού.
Το 1980, λοιπόν, η Kim Carnes και ο παραγωγός Val Garay (ο οποίος έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με τους Motels, Dolly Parton, Ringo Starr, Linda Ronstadt και Sarah Brightman) αναζητούσαν υλικό για το δίσκο «Mistaken Identity». Μία μέρα, η Donna Weiss πήρε τηλέφωνο τον Garay και του είπε ότι μόλις είχε τελειώσει ένα τραγούδι και ήθελε να το παίξει για να το ακούσουν αυτός και η Carnes. Έτσι, η Weiss πήγε στο studio του Garay και έπαιξε εκείνο το τραγούδι. Ο Garay και η Carnes αλληλοκοιταχτήκανε και είπανε ότι το κομμάτι δεν ήταν κακό αλλά δεν ήταν και αυτό που ψάχνανε. Τότε η Weiss τους είπε ότι υπάρχει κι ένα άλλο τραγούδι που είχε δώσει στον παραγωγό George Tobin αλλά εκείνος δεν έκανε τίποτα μ’ αυτό. Εκείνο το τραγούδι ήταν το «Bette Davis Eyes».
Η ηχογράφηση
Ο Garay ζήτησε από την Weiss να παίξει το demo, το οποίο ήταν εντελώς διαφορετικό από το τραγούδι που γνωρίζουμε σήμερα. Για την ακρίβεια, όπως περιέγραψε ο ίδιος, ακουγόταν σαν τραγούδι του Leon Russell (Αμερικανός τραγουδιστής της country) με ένα πόλκα πιάνο που παρέπεμπε περισσότερο σε… βαρελίσια μπύρα παρά σε τραγούδι!
Η Kim Carnes όπως ήταν φυσικό αρνήθηκε να το ηχογραφήσει. Πέραν όμως της συζητήσιμης ενορχήστρωσης, η μελωδία και οι στίχοι του τραγουδιού άρεσαν στον Garay, ο οποίος έψαχνε να βρει μία καλή ιδέα για να μεταμορφώσει το τραγούδι. Αυτή η ιδέα ήρθε τελικά από τον κιμπορντίστα Bill Cuomo, ο οποίος εμπνεύστηκε το πιασάρικο riff του keyboard, έκανε μία νέα σύγχρονη ενορχήστρωση στο τραγούδι και στο τέλος καθοδήγησε και τους μουσικούς που συμμετείχαν στην ηχογράφηση. Με λίγα λόγια ο Bill Cuomo ήταν ο αρχιτέκτονας του ήχου του τραγουδιού και ο βασικός λόγος που η Kim Carnes δέχθηκε τελικά να το ηχογραφήσει.
Η μπάντα που σχηματίστηκε για τις ανάγκες της ηχογράφησης αποτελούνταν από μουσικούς που επέλεξε η Kim Carnes και ο Val Garay. Η Carnes διάλεξε τον κιθαρίστα Josh Leo (ο οποίος έχει συνεργαστεί με τους Bad Company, Lynyrd Skynyrd, Glenn Frey και LeAnn Rimes), τον επίσης κιθαρίστα Steve Goldstein (ο οποίος έπαιξε… keyboards σε όλους τους δίσκους των Motels) και την Mary Lou Benoit στα κρουστά. Από την άλλη μεριά ο Garay επέλεξε τον Craig Krampf στα drums, τον Craig Hull στην κιθάρα και τον Bryan Garofalo στο μπάσο. Όμως μία μέρα πριν την ηχογράφηση αρρώστησε ο Josh Leo και ο Garay τον αντικατέστησε με τον Waddy Wachtel (γνωστός από τις συνεργασίες του με τη Stevie Nicks, τον Keith Richards και τη Linda Ronstadt).
Ο Val Garay μάζεψε τους μουσικούς σ’ ένα στούντιο στο Βόρειο Χόλιγουντ. Την ώρα που προβάρανε το «Bette Davis Eyes», κάποιος μπήκε στο στούντιο και διέκοψε την πρόβα για να τους μεταφέρει την είδηση ότι δολοφονήθηκε ο John Lennon. Ήταν μια περίεργη νύχτα. Οι μουσικοί αποφάσισαν, αν και κάπως μουδιασμένοι από τη δυσάρεστη είδηση, να προχωρήσουν στην ηχογράφηση. Το τραγούδι το έπαιξαν όλοι μαζί, συμπεριλαμβανομένης και της Kim Carnes, σαν να ήτανε σε live. Δεν υπήρξε κανένα overdub. Κάθε νότα, κάθε κρουστό, ακόμα κι η φωνή της Carnes ακούγονται όπως ακριβώς ηχογραφήθηκαν στην πρώτη λήψη, χωρίς καμία επεξεργασία. Αν και έγιναν άλλες δύο ηχογραφήσεις και ακολούθησαν και τέσσερις μέρες που ο Garay προσπάθησε να μιξάρει το τραγούδι, τελικά το κομμάτι έμεινε όπως ακριβώς ηχογραφήθηκε την πρώτη φορά.
Ένα χαρακτηριστικό στοιχείο του τραγουδιού, εκτός από το riff του synthesizer (Sequential Circuits Prophet-5), είναι τα ηλεκτρονικά drums Synare. Αυτού του είδους τα drums ήταν παρόντα σε κάθε επιτυχία των αρχών της δεκαετίας του 1980 και τα είχε φέρει στο στούντιο ο drummer Craig Krampf παρά τις αντιρρήσεις του παραγωγού που πίστευε ότι ο ήχος τους ήταν το πιο ενοχλητικό πράγμα που είχε ακούσει στη ζωή του. Ο Krampf επέμενε να παίζει σ’ αυτά εξοργίζοντας τον Garay που του φώναζε να τα ξεφορτωθεί! Όμως ο Krampf ήταν αμείλικτος και αρκετά σίγουρος ότι ο ήχος που έδινε στο τραγούδι ήταν τέλειος.
Και είχε δίκιο. Ο ελκυστικός και πιασάρικος ήχος αυτής της τεράστιας κλασικής new wave επιτυχίας οφείλει πολλά στην επιμονή του Krampf, στις ιδέες του Cuomo αλλά και στα εκφραστικά φωνητικά της Kim Carnes. Ακόμα και η ίδια η DeShannon δήλωσε έκπληκτη και ενθουσιασμένη ταυτόχρονα με τη νέα εκτέλεση του «Bette Davis Eyes» λέγοντας μάλιστα ότι η φωνή της Kim Carnes ήταν η τέλεια για το τραγούδι.
Η επιτυχία
Το single του «Bette Davis Eyes» κυκλοφόρησε στις 9 Απριλίου του 1981 έχοντας στη β’ πλευρά το «Miss You Tonight». Στις 16 Μαΐου έριξε από την κορυφή το «Morning Train (9 Το 5)» της Sheena Easton και ανέβηκε στο Νο 1 των Η.Π.Α. όπου παρέμεινε για 9 εβδομάδες (όχι συνεχόμενες καθώς μεσολάβησε και το «Stars On 45»). Παράλληλα το τραγούδι ώθησε και το album της 35χρονης τότε Kim Carnes στην κορυφή των αμερικάνικων charts, όπου έμεινε τέσσερις εβδομάδες, πουλώντας συνολικά 8.000.000 αντίτυπα!
Η επιτυχία του τραγουδιού ήταν αναπάντεχη, όχι μόνο επειδή ήταν η δεύτερη εκτέλεση ενός τραγουδιού που πέρασε εντελώς απαρατήρητο την πρώτη φορά, αλλά κι επειδή εκείνη την εποχή το είδος αυτό της pop δεν είχε ιδιαίτερη πέραση στις Η.Π.Α. Κι όμως έγινε η μεγαλύτερη επιτυχία της χρονιάς και μάλιστα οι εννέα εβδομάδες στην κορυφή αποτελούν τη δεύτερη καλύτερη επίδοση της δεκαετίας (!) αφού μόνο το «Physical» της Olivia Newton-John, που ήταν 10 εβδομάδες στο Νο 1 των Η.Π.Α., κατάφερε να το ξεπεράσει.
Το αθάνατο αυτό κομμάτι έγινε το σήμα-κατατεθέν της Kim Carnes και την εδραίωσε ως pop ντίβα, βγάζοντάς την από τις στενωπούς της country. Αν και στις Η.Π.Α. η Kim Carnes θεωρούνταν ήδη βετεράνος της μουσικής βιομηχανίας, για τον περισσότερο κόσμο εκτός Αμερικής ήταν εντελώς άγνωστη και φάνηκε σαν να ήρθε από το πουθενά. Πολλοί από αυτούς που άκουσαν για πρώτη φορά τη βραχνή φωνή της, νόμιζαν ότι το τραγούδι το ερμήνευε η Bonnie Tyler ή ο… Rod Stewart!
Στη Μεγάλη Βρετανία το τραγούδι έφτασε μέχρι το Νο 10 αλλά η επιτυχία του στον υπόλοιπο κόσμο ήταν σαρωτική. Το «Bette Davis Eyes» έγινε Νο 1 σε 31 χώρες (!) μεταξύ των οποίων η Αυστραλία, Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, Ελβετία, Ιαπωνία, Ιταλία και Νορβηγία. Επιπλέον, βρίσκεται στο Νο 46 της λίστας με τα πιο επιτυχημένα singles όλων των εποχών στη Γαλλία και, σύμφωνα με το περιοδικό Billboard, κατατάσσεται στο Νο 12 των 100 μεγαλύτερων επιτυχιών όλων των εποχών στις Η.Π.Α.!
http://www.youtube.com/watch?v=_-RdAzkKlXY
Την κυκλοφορία του «Bette Davis Eyes» συνόδευσε και ένα video clip. Το βίντεο ανοίγει σε ένα δωμάτιο όπου διακρίνεται μία φιγούρα σκεπασμένη με ύφασμα. Μόλις μπαίνουν οι πρώτοι στίχοι, το ύφασμα απομακρύνεται και εμφανίζεται η Kim Carnes. Παράλληλα, στον τοίχο υπάρχει η σκιά κάποιας μυστηριώδους γυναίκας που καπνίζει τσιγάρο. Στο πρώτο ρεφρέν βλέπουμε την Kim Carnes να ερμηνεύει το τραγούδι μαζί με τους μουσικούς της. Στο δεύτερο κουπλέ, βλέπουμε ότι στην υπόλοιπη αίθουσα υπάρχουν χορευτές αντί για κοινό, οι οποίοι και μιμούνται χαστουκίσματα στο ρυθμό του τραγουδιού ενώ αργότερα –στον ίδιο ρυθμό- χτυπάνε τα χέρια τους στο πάτωμα. Μόλις μπαίνει το δεύτερο ρεφρέν οι χορευτές εξαφανίζονται και εμφανίζονται αμέσως μετά χορεύοντας φυσιολογικά. Προς το τέλος του τραγουδιού, οι χορευτές πλησιάζουν την Kim Carnes ενώ η μπάντα έχει ήδη εξαφανιστεί. Το βίντεο ολοκληρώνεται με τον τρόπο που αρχίζει. Δηλαδή με μία φιγούρα να καλύπτεται από ένα ύφασμα σε ένα μεγάλο δωμάτιο ενώ στον τοίχο εμφανίζεται η σκιά μίας μυστηριώδους γυναίκας που καπνίζει ένα τσιγάρο.
Το video-clip του «Bette Davis Eyes» σκηνοθέτησε ο Russell Mulcahy. Ο Mulcahy έχει σκηνοθετήσει, μεταξύ άλλων, το «Video Killed The Radio Star» των Buggles (το πρώτο video clip που προβλήθηκε από το MTV) και τα video των «I’m Still Standing» (Elton John), «True» (Spandau Ballet), «Total Eclipse Of The Heart» (Bonnie Tyler), «Vienna» (Ultravox), «A Kind Of Magic» (Queen), «The War Song» (Culture Club), «Hey Little Girl» (Icehouse), πολλά video των Duran Duran («Hungry Like The Wolf», «Save A Prayer», «Rio», «Is There Something I Should Know», «The Reflex», «The Wild Boys» κ.α.) ενώ έχει γυρίσει και video για τους Billy Joel, Rolling Stones, Fleetwood Mac, Berlin, Taylor Dayne, Rod Stewart, Def Leppard, Kenny Loggins, Arcadia, Falco, Go West, Cliff Richard, Supertramp, Motels, Talk Talk, Stranglers, 10CC, Human League και AC/DC! Το πράγματι εντυπωσιακό βιογραφικό του Russell Mulcahy περιλαμβάνει και τη σκηνοθεσία δεκάδων κινηματογραφικών ταινιών, μεταξύ των οποίων και τα δύο πρώτα «Highlander» (με πρωταγωνιστή τον Christopher Lambert).
Το 1982, το «Bette Davis Eyes» κέρδισε δύο βραβεία Grammy στις κατηγορίες Record Of The Year και Song Of The Year. Επίσης, η Kim Carnes ήταν υποψήφια στην κατηγορία Best Pop Female, το «Mistaken Identity» ήταν υποψήφιο album της χρονιάς και ο Val Garay υποψήφιος παραγωγός της χρονιάς.
Μετά την επιτυχία του single, η 73χρονη τότε Bette Davis έγραψε γράμμα απευθυνόμενη στην Kim Carnes και τους δημιουργούς του τραγουδιού, λέγοντας ότι το τραγούδι της αρέσει και τους ευχαριστεί που την έκαναν «κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας» νιώθοντας τόσο μοντέρνα όσο και το εγγόνι της. Ένας από τους λόγους που η θρυλική ηθοποιός αγάπησε το τραγούδι ήταν επειδή ο εγγονός της σκέφτηκε ότι ήταν πολύ… «cool» που μία τόσο μεγάλη επιτυχία αναφερόταν στη γιαγιά του!
Το 1982, σε μία συνέντευξή της η Bette Davis είπε ότι θεωρεί τους δημιουργούς του τραγουδιού πολύ έξυπνους και ότι στο γράμμα που τους έστειλε εξέφρασε την απορία της για το πώς την ήξεραν τόσο καλά.
Η Kim Carnes και η Bette Davis έγιναν φίλες παρά το γεγονός ότι η ηθοποιός είπε στην τραγουδίστρια ότι η φωνή της είναι σαν να έχει καταπιεί παραμάνα! Η Carnes δώρισε στην Davis έναν χρυσό κι έναν πλατινένιο δίσκο, τους οποίους η ηθοποιός κρέμασε στον τοίχο της, ενώ της τραγούδησε και ζωντανά το «Bette Davis Eyes» σε μία εκδήλωση που έγινε προς τιμήν της, λίγο πριν το θάνατό της.
Στις 6 Οκτωβρίου του 1989 τα μάτια της Bette Davis έκλεισαν για πάντα και τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί απ’ όλο τον κόσμο μετέδωσαν την είδηση υπό τη μουσική υπόκρουση του «Bette Davis Eyes».
Άλλες εκτελέσεις
Το 1982 το παιδικό συγκρότημα Chipmunks (κάτι αντίστοιχο με τα Ζουζούνια) κυκλοφόρησε μία εκτέλεση του «Bette Davis Eyes», η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Chipmunk Rock».
http://www.youtube.com/watch?v=SWpYo2rwygA
Το 1982 το ανατολικογερμανικό συγκρότημα Familie Silly κυκλοφόρησε σε single μία εκτέλεση του «Bette Davis Eyes» πανομοιότυπη με την πρώτη. Αυτό είναι και το μοναδικό τραγούδι που ηχογράφησαν οι Familie Silly στα αγγλικά.
http://www.youtube.com/watch?v=ogKEUdSJAJM
Η Γαλλίδα τραγουδίστρια Sylvie Vartan κυκλοφόρησε επίσης το 1982 μία ζωντανή ηχογράφηση του τραγουδιού, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Live In Las Vegas». Αργότερα συμπεριλήφθηκε και στο «Integrale Live» που κυκλοφόρησε το 2004.
Το 1992, η Sonia Davis κυκλοφόρησε μία χορευτική εκτέλεση του «Bette Davis Eyes» σε διάφορες εκδοχές (Radio Edit, Energy Mix, House Mix, The Music RMX, Pianoapella RMX, Remixed by Amnesia, Smash Mix, Energy Radio Edit, Bass-To-The-Bone Edit, Ghost Eyes Mix, Ghost Eyes Piano Mix, Tribal Superstar Mix, 6 AM Mix).
Το 2000 η ηθοποιός Gwyneth Paltrow ερμήνευσε το «Bette Davis Eyes» για τις ανάγκες της ταινίας «Ντουέτα» (Duets). Η ερμηνεία της περιλαμβάνεται στο soundtrack της ταινίας ενώ κυκλοφόρησε και σε single, γνωρίζοντας επιτυχία σε κάποια μέρη του κόσμου.
Το 2001 η Marcy Caldwell κυκλοφόρησε μία χορευτική pop εκτέλεση του «Bette Davis Eyes» σε διάφορες εκδοχές (Pop Radio Edit, Radio Edit, Royal House Mix, Red Light Remix, Y2K Remix).
Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε και το 2001 Club Mix της εκτέλεσης της Kim Carnes, ενώ ο τραγουδιστής των Crash Test Dummies, Brad Roberts, κυκλοφόρησε μία ζωντανή ηχογράφηση του τραγουδιού, η οποία περιλαμβάνεται στο σόλο δίσκο «Crash Test Dude».
Το 2004 το punk συγκρότημα Handsome Devil κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Knock Yourself Out».
Το 2005 οι Space Cadet ηχογράφησαν μία ενδιαφέρουσα εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Debutante».
Την ίδια χρονιά, η Tori Amos ερμήνευσε το τραγούδι σε μία από τις συναυλίες της στο Phoenix της Arizona (Η.Π.Α.).
Το 2006 η Kim Carnes κυκλοφόρησε μία ακουστική εκτέλεση του τραγουδιού, η οποία περιλαμβάνεται στο album «Chasin’ Wild Trains (Limited Edition)».
Το 2007 οι Sexton Blake κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Plays The Hits».
Το 2008, η ηθοποιός Leighton Meester ηχογράφησε το «Bette Davis Eyes». Την ίδια χρονιά το τραγούδι ερμήνευσε και η διαγωνιζόμενη στο Australian Idol, Brooke Addamo.
Η Paris Hilton ερμήνευσε επίσης το «Bette Davis Eyes», σε κάποιες εμφανίσεις της.
Το 2009, το αυστραλέζικο heavy metal συγκρότημα Common Thread κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «How To Burn Everything».
Την ίδια χρονιά ο Αυστραλός τραγουδιστής Paul Dempsey κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο single «Ramona Was A Waitress» ενώ το τραγούδι ερμήνευσε και η διαγωνιζόμενη στο American Idol 8, Jesse Langseth.
Το 2010 ο Brandon Flowers, τραγουδιστής των Killers, ερμήνευσε το τραγούδι στην περιοδεία που έκανε για την προώθηση του προσωπικού του άλμπουμ «Flamingo».
Εκτός από τους παραπάνω, υπάρχουν και άλλοι καλλιτέχνες που έχουν ερμηνεύσει το τραγούδι, όπως η Καναδέζα τραγουδίστρια Melanie Dekker και η DJ Samantha Ronson, η οποία το διένειμε μέσω του Internet.
Δείγμα του τραγουδιού χρησιμοποίησε ο Σκοτσέζος μουσικός Mylo στο «In My Arms» (2005), η Σουηδέζα τραγουδίστρια September στο «Midnight Heartache» (2005) και οι Play-N-Skillz στο τραγούδι του Akon «Angel Eyes» (2009).
Οι Dire Straits κάνουν έμμεση αναφορά στο «Bette Davis Eyes» στους στίχους του τραγουδιού «Industrial Disease» (άλμπουμ «Love Over Gold», 1982), όπου τραγουδάνε «I don‘t know how you came to get the Bette Davis knees / But worst of all young man, you‘ve got Industrial Disease», ενώ η Tori Amos αναφέρει το «Bette Davis Eyes» στους στίχους του «Glory Of The 80’s» (1999).
Δεν θα μπορούσαν όμως να λείψουν και οι παρωδίες:
Το 1981, ο κωμικός Bruce “Babyman” Baum τραγούδησε το «Marty Feldman’s Eyes» (ο Marty Feldman ήταν Άγγλος ηθοποιός που έπασχε από αποκλίνοντα στραβισμό και έγινε διάσημος από τις ταινίες «Φρανκενστάιν Τζούνιορ» και «Η Τελευταία Τρέλα Του Μελ Μπρουκς»).
Την ίδια χρονιά, ο Eddie Murphy υποδυόμενος τον χαρακτήρα Buckwheat στην πρώτη του εμφάνιση στο «Saturday Night Live», ανέλαβε να τραγουδήσει το «Bette Davis Eyes» στα… αλαμπουρνέζικα. Οι στίχοι του ήταν τόσο ασυνάρτητοι ώστε στην οθόνη προβλήθηκαν ερωτηματικά αντί για τον τίτλο του τραγουδιού!
Και πάλι το 1981, το νορβηγικό συγκρότημα Prima Vera ερμήνευσε το «Ivar Medaas Eyes», παρωδώντας τη Νορβηγίδα τραγουδίστρια Ivar Medaas, η οποία εκνευρισμένη κατέθεσε αγωγή εναντίον του συγκροτήματος.
Το 1987 οι Half Man Half Biscuit συμπεριέλαβαν στο δίσκο «Back Again In The DHSS» το τραγούδι «Dickie Davies’ Eyes» παρωδώντας τον Dickie Davies (Βρετανό παρουσιαστή της αθλητικής εκπομπής «World Of Sports» από το 1968 έως το 1985).
Επίσης, η Shirley Stockwell ηχογράφησε μία παρωδία με τίτλο «Lizzy Taylor Thighs» αντικαθιστώντας τα μάτια της Betty Davis με τους μηρούς της Elizabeth Taylor, ενώ παρωδίες του τραγουδιού έκανε και στα δικά του show ο Dr Demento παρουσιάζοντας μεταξύ άλλων τα «Jimmy Durante Nose», «Col. Sanders Thighs» και «Lou Ferrigno Thighs».
Το «Bette Davis Eyes» χρησιμοποιήθηκε το 1982 στη διαφημιστική εκστρατεία της 7Up με κάποιες μικρές αλλαγές στους στίχους και με τους χαρακτήρες του Pac-Man να πρωταγωνιστούν στα τηλεοπτικά spots. Επίσης, το 2008 χρησιμοποιήθηκε στη διαφήμιση του Nice ‘n Easy της Clairol ενώ ακούστηκε στο επεισόδιο «Love Conquers All» της τηλεοπτικής σειράς «Ανεξιχνίαστες Υποθέσεις» καθώς και σ’ ένα επεισόδιο της δραματικής τηλεοπτικής σειράς «Dream Team 80s». Ο δε στίχος «All the boys think she‘s a spy» χρησιμοποιείται δύο φορές από τον συγγραφέα Bret Easton Ellis για να περιγράψει έναν χαρακτήρα στο βιβλίο «Glamorama» (1998).
Κωνσταντίνος Παυλικιάνης