BILLS, BILLS, BILLS – Destiny’s Child
BILLS, BILLS, BILLS – Destiny’s Child
At first we started out real cool
Taking me places I ain’t never been
But now, you’re getting comfortable
Ain’t doing those things you did no more
You’re slowly making me pay for things
Your money should be handling
And now you ask to use my car (car)
Drive it all day and don’t fill up the tank
And you have the audacity
To even come and step to me
Ask to hold some money from me
Until you get your check next week
You triflin’, good for nothing type of brother
Silly me, why haven’t I found another?
A baller, when times get hard
I need someone to help me out
Instead of a scrub like you
Who don’t know what a man’s about
Can you pay my bills?
Can you pay my telephone bills?
Do you pay my automo’ bills?
If you did then maybe we could chill
I don’t think you do
so, you and me are through
Now you’ve been maxing out my card (card)
Gave me bad credit, buyin’ me gifts with my own ends
Haven’t paid the first bill
But instead you’re headin’ to the mall
Goin’ on shopping sprees perpetrating
Telling your friends that you be ballin’
And then you use my cell phone (phone)
Callin’ whoever that you think’s at home
And then when the bill comes
All of a sudden you be acting dumb
Don’t know where none of these calls come from
When your momma’s number’s here more than once
You triflin’, good for nothing type of brother
Silly me, why haven’t I found another?
A baller, when times get hard
I need someone to help me out
Instead of a scrub like you
Who don’t know what a man’s about
[Chorus]
[Bridge]
You triflin’, good for nothing type of brother
Oh silly me, why haven’t I found another
[Chorus]
Το «Bills, Bills, Bills» είναι ένα R&B/Pop τραγούδι που περιλαμβάνεται στο δεύτερο δίσκο των Destiny’s Child «The Writing’s On The Wall», που κυκλοφόρησε το 1999.
Δημιουργοί του τραγουδιού είναι οι Beyonce Knowles, LeToya Luckett και Kelly Rowland (των Destiny’s Child), ο παραγωγός Kevin “She’kspere” Briggs, και η Kandi Burruss, γνωστή ως Kandi ή Kandi Girl, πρώην μέλος των XScape.
Το θέμα του τραγουδιού αντηχεί το ίδιο κλίμα και τα ίδια περίπου συναισθήματα που είχαν εκφράσει και οι TLC στο «No Scrubs», τραγούδι που κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά και στο οποίο συμμετείχε ο ίδιος παραγωγός (ο Kevin “She’kspere” Briggs) και που έγραψε επίσης η Kandi Burruss. Κοινός στόχος και των δύο τραγουδιών είναι οι άντρες που συμπεριφέρονται σαν… κόπανοι! Και αν οι άντρες πήραν στραβά το «No Scrubs» των TLC, ακόμα δεν είχαν ακούσει τίποτα. Γιατί οι κυρίες της R&B δεν είχανε πει ακόμα την τελευταία τους κουβέντα…
Οι στίχοι του «Bills, Bills, Bills» μιλάνε για μία κοπέλα που είναι δυσαρεστημένη εξαιτίας του αγοριού της, ο οποίος έχει χρεώσει τους λογαριασμούς και τις τηλεφωνικές κάρτες της, μέχρι που στο τέλος ζητάει από την κοπέλα να τα πληρώσει όλα. Η κοπέλα από τη μεριά της, του δίνει την επιλογή: είτε πληρώνει τους λογαριασμούς είτε να φύγει από τη ζωή της.
Όπως πάντα η σχέση ξεκίνησε υπέροχα, με τον άντρα να ανταποκρίνεται στο ρόλο του ιδανικού εραστή και φίλου, που τον καθιστά και ιδανικό για σπίτι. Όμως με το πέρασμα του χρόνου, τα πράγματα γρήγορα παίρνουν την κατιούσα. Αυτός ο υπέρλαμπρος Ιππότης ξαφνικά μετατρέπεται στον απόλυτο τρακαδόρο: ξοδεύει όλη τη βενζίνη του αυτοκινήτου της κοπέλας, χρεώνει στο μάξιμουμ τις πιστωτικές της κάρτες και εκτοξεύει στα ύψη τον λογαριασμό του κινητού της τηλεφώνου. Συν τοις άλλοις μοιράζει ψεύτικες υποσχέσεις και αποφεύγει, κατά τρόπο οφθαλμοφανή, να αναλάβει τις ευθύνες του.
«You triflin’ good for nothing type of brother…» τραγουδά η Kelly. Αηδιασμένη από τους σκανδαλώδεις τρόπους του άντρα και εξαγριωμένη με τον εαυτό της για την επιλογή της, ξεσπάει πάνω του επισημαίνοντας ότι χρειάζεται έναν πραγματικό άντρα και όχι έναν… λακέ.
Καλύτερη στιγμή του τραγουδιού είναι όταν ο άντρας αρνείται ότι φταίει αυτός για τις εξωπραγματικές χρεώσεις του κινητού της, κι εκείνη του πετάει στα μούτρα τον λογαριασμό όπου φαίνονται οι πολλές κλήσεις στη μητέρα του!!!
Τα βασικά φωνητικά του «Bills, Bills, Bills» έκαναν η Beyonce Knowles και η Kelly Rowland ενώ στα βοηθητικά συμμετείχαν και η Letoya Luckett με τη Latavia Roberson.
Από μουσικής άποψης, οι Destiny’s Child διάλεξαν έναν παράδοξο και χωρισμένο κατά διαστήματα ρυθμό, με καρτουνίστικα εφέ και μία μελωδία στο keyboard που παραπέμπει περισσότερο σε παιδικές τηλεοπτικές εκπομπές της πρωινής ζώνης του Σαββάτου παρά σε περίτεχνη Rhythm & Blues. Η παρουσία όμως της Beyonce και οι φωνητικές της επιδόσεις δίνουν κύρος στο τραγούδι. Οι εκφραστικοί της λαρυγγισμοί και η αυτοπεποίθησή της «γεμίζουν» τα κενά του τραγουδιού και του προσδίνουν μεγαλύτερη σοβαρότητα παρόλο που το θέμα είναι γυμνασιακού επιπέδου. Αυτό ήταν και το πρώτο σημάδι ότι η Beyonce θα μπορούσε να γίνει μία πραγματική super star και να τα σαρώσει όλα στο πέρασμά της.
Το «Bills, Bills, Bills» κυκλοφόρησε στις 15 Ιουνίου 1999 και ήταν το πρώτο single που βγήκε από το album «The Writing’s On The Wall». Αμέσως μπήκε στο Νο 84 των αμερικάνικων charts και στις 17 Ιουλίου 1999 έριξε από την κορυφή το «If You Had My Love» της Jennifer Lopez ανεβαίνοντας στο Νο 1 των Η.Π.Α. όπου παρέμεινε για μία εβδομάδα.
Το single έμεινε 20 εβδομάδες στα αμερικάνικα charts και έγινε χρυσό. Ήταν το πρώτο τραγούδι των Destiny’s Child που ανέβηκε στην κορυφή των Η.Π.Α. ενώ ακολούθησαν άλλα τρία: το «Say My Name» (3 εβδομάδες στο Νο 1 το 2000), «Independent Woman Part 1» (11 εβδομάδες στο Νο 1 το 2000) και «Bootylicious» (2 εβδομάδες στο Νο 1 το 2001). Επίσης, ήταν για εννέα συνεχόμενες εβδομάδες στο Νο 1 των Hot R&B/Hip-Hop Singles, κάτι που κανένα άλλο τραγούδι δεν πέτυχε εκείνη τη χρονιά.
Παράλληλα ήταν το ένατο σε πωλήσεις single της χρονιάς αλλά και η δεύτερη επιτυχία των Destiny’s Child με τίτλο που αποτελείται από τρεις ίδιες λέξεις καθώς το 1998 είχε προηγηθεί το «No, No, No», το οποίο είχε φτάσει στο Νο 3 των Η.Π.Α. Επίσης, ήταν υποψήφιο για δύο βραβεία Grammy στις κατηγορίες Best R&B Performance By A Duo Or Group With Vocal και Best R&B Song και κέρδισε το BMI Pop Award για το τραγούδι που παίχτηκε τις περισσότερες φορές στο ραδιόφωνο, αν και ο ρυθμός του τραγουδιού κάθε άλλο παρά φιλικός προς το ραδιόφωνο είναι.
Σε αντίθεση με τις Η.Π.Α., το «Bills, Bills, Bills» συνάντησε μάλλον χλιαρή, συγκριτικά, υποδοχή στον υπόλοιπο κόσμο. Το τραγούδι έφτασε στο Νο 6 της Μεγάλης Βρετανίας, πουλώντας περίπου 165.000 αντίτυπα, Νο 7 στον Καναδά, Νο 8 στο Βέλγιο, Νο 9 στον Καναδά και την Ολλανδία, Νο 12 στη Νέα Ζηλανδία, Νο 17 στην Ιρλανδία, Νο 19 στη Γερμανία, Νο 20 στη Γαλλία, Νο 26 στην Αυστραλία, Νο 28 στην Ελβετία και Νο 30 στη Σουηδία.
Επισημαίνεται δε ότι το «Bills, Bills, Bills» κυκλοφόρησε σε πολλές διαφορετικές εκδοχές: Album Version, Radio Edit, Instrumental, Maurice’s Xclusive Mix, Maurice’s Xclusive Livegig Mix, Maurice’s Xclusive Dub Mix, Digital Black-N-Groove Mix, Digital Black-N-Groove Club Mix, A Capella, I Can’t Go For That Remix, Ben Jay Remix, Digital Black-N-Groove Club Mix Instrumental, Digital Black-N-Groove Club Radio Remix, DJ Def Club’s Xclulsive Mix, UK Garage Mix, Trackmasters Remix και D’N’D 2-Step Mix.
Οι στίχοι του τραγουδιού προκάλεσαν τη δυσφορία μεγάλου μέρους του ισχυρού φύλου καθώς κάποιοι ακροατές ερμήνευσαν τους στίχους ως απαίτηση, εκ μέρους των γυναικών, να πληρώνουν οι άντρες τους λογαριασμούς που κάνουν οι γυναίκες, και ότι αυτή η απαίτηση συνοδεύεται με την απειλή ότι αν δεν το κάνουν τότε θα τους παρατήσουν. Επιπλέον, κατηγόρησαν τις Destiny’s Child ότι χλευάζουν και προσβάλλουν τους άντρες και ότι το τραγούδι τους δεν είναι παρά ένας ύμνος στα τεμπέλικα «πιτσουνάκια» που επιδιώκουν τον πλούτο. Το συγκρότημα αντέδρασε λέγοντας ότι οι στίχοι προορίζονταν μόνο για την εμψύχωση των γυναικών.
Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Οι στίχοι του τραγουδιού αποκαλύπτουν ότι ο στόχος της κριτικής τους δεν είναι όλοι οι άντρες γενικά, αλλά μόνο αυτοί που δεν εξοφλούν τα χρέη τους.
Τον Μάιο του 2000, η Beyonce δήλωσε σχετικά με τη διαμάχη που προκλήθηκε:
– Ο κόσμος νόμιζε ότι το «Bills, Bills, Bills» ήταν ένα τραγούδι-κόλαφος για τους άντρες και ότι οι γυναίκες νοιάζονται μόνο για τα λεφτά. Στην πραγματικότητα, όμως, μιλάει για έναν τύπο που δημιούργησε όλα αυτά τα χρέη και τώρα αναρωτιόμαστε αν μπορεί να ξεχρεώσει όλα αυτά που δημιούργησε αυτός. Όμως ο κόσμος σκέφτηκε ότι οι Destiny’s Child μιλάνε εκ μέρους των γυναικών και ότι καταφερόμαστε εναντίον των αντρών. Αυτό δεν ισχύει. Απλά δεν ανεχόμαστε την κάθε αηδία από αυτούς. Συνεχίζουμε να αγαπάμε τους συντρόφους μας και το επόμενο άλμπουμ θα είναι γι’ αυτούς!
Το video του τραγουδιού γυρίστηκε σε ένα ινστιτούτο καλλονής ως φόρος τιμής στη μητέρα της Beyonce, Tina Knowles, η οποία απασχολούταν με τη σχεδίαση ρούχων και το styling.
Τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο Darren Grant, ο οποίος έχει γυρίσει πάνω από 80 video-clips, κυρίως καλλιτεχνών της R&B και της hip hop, μεταξύ των οποίων και το «Survivor» των Destiny’s Child.
Στο video του «Bills, Bills, Bills» εμφανίζεται για πρώτη φορά η Farrah Franklin, η οποία ήταν τότε το νέο μέλος των Destiny’s Child (είχαν αποχωρήσει η Letavia Robertson και η LeToya Lucket). Η Franklin έπαιξε έναν μικρό ρόλο ως πελάτισσα του ινστιτούτου αλλά το ίδιο μικρή ήταν κι η παραμονή της στο συγκρότημα. Συγκεκριμένα, έμεινε μόνο 5 μήνες στις Destiny’s Child καθώς αποπέμφθηκε επειδή έλειψε αδικαιολόγητα από τρεις εμφανίσεις του συγκροτήματος (την αποπομπή την έμαθε από το δελτίο ειδήσεων του MTV!).
Το video του «Bills, Bills, Bills» περιλαμβάνεται στην έκδοση Maxi CD Part 1 του single «Bug A Boo» (1999) καθώς και στο DVD «The Platinum’s On The Wall» (2001).
Οι Destiny’s Child έλαβαν την απάντησή τους με… μουσικό τρόπο. Το αντρικό συγκρότημα Sporty Thievz, που είχε γράψει το «No Pigeons» ως απάντηση στο «No Scrubs» των TLC, κυκλοφόρησε και το «No Billz, Billz, Billz (Why, Why, Why)» ως απάντηση στο «Bills, Bills, Bills».
Κάπως έτσι φούντωσε η φλόγα της «μάχης των φύλων». Πάντως οι Sporty Thievz φαίνεται πως κυκλοφόρησαν την απάντησή τους περισσότερο για πλάκα παρά επειδή ήταν δυσαρεστημένοι. Απόδειξη ότι συμμετείχαν στο Trackmasters remix του «Bills, Bills,Bills»!
http://www.youtube.com/watch?v=X_kWC4_aOdI
Το «Bills, Bills, Bills» ακούστηκε στη σειρά «Glee» (2011) ερμηνευμένο όμως από άντρες.
Το τραγούδι συμπεριλήφθηκε και στους δίσκους των Destiny’s Child «The Platinum’s On The Wall» (2001), «This Is The Remix» (2001, Maurice’s Xclusive Livegig Mix Edit), «Singles Remixed» (2002, Maurice’s Xclusive Dub Mix) και «#1s» (2005).
Κωνσταντίνος Παυλικιάνης