COTTON EYE JOE – Rednex
COTTON EYE JOE – Rednex
If it hadn’t been for Cotton-Eye Joe
I’d been married long time ago.
Where did you come from, where did you go?
Where did you come from, Cotton-Eye Joe?
(x4)
He came to town like a midwinter storm
He rode through the fields, so handsome and strong
His eyes was his tools and his smile was his gun
But all he had come for was having some fun
(Chorus x2)
He brought disaster wherever he went
The hearts of the girls was to Hell, broken, sent
They all ran away so nobody would know
And left only men ’cause of Cotton-Eye Joe
(Chorus x5)
Είναι ένα δημοφιλές παραδοσιακό folk τραγούδι με ρίζες στην Αμερική του 1800 και συνήθως συνδέεται με τον Αμερικανικό Νότο. Στον κατάλογο των παραδοσιακών τραγουδιών του Steve Roud, και με τίτλο «Cotton Eyed Joe», έχει τον αριθμό 942. Οι στίχοι του μιλάνε για ένα τύπο, τον Cotton Eye Joe, ο οποίος πηγαίνει από πόλη σε πόλη, γοητεύει και μεταχειρίζεται τις γυναίκες και τις καταντά… συναισθηματικά ερείπια.
Έχουν δοθεί πολλές πιθανές ερμηνείες του όρου «cotton-eyed», μεταξύ των οποίων είναι ο μεθυσμένος από αλκοόλ λαθραίας παραγωγής, ή αυτός που τυφλώθηκε πίνοντας ξυλόπνευμα (όπως συνέβαινε για παράδειγμα την εποχή της ποτοαπαγόρευσης), με τα μάτια να έχουν πάρει ένα γαλακτώδες λευκό χρώμα, ή ο μαύρος με πολύ ανοιχτόχρωμα μπλε μάτια, ή κάποιος του οποίου τα μάτια πήραν ένα γαλακτώδες λευκό χρώμα από βακτηριακές μολύνσεις από τράχωμα ή σύφιλη, καταρράκτη ή γλαύκωμα. Κατά μία άλλη εκδοχή, ο όρος «cotton-eyed» σημαίνει την αντίθεση του σκούρου δέρματος των μαύρων σε σχέση με τους λευκούς βολβούς των ματιών τους. Μάλιστα το Random House Historical Dictionary αναφέρεται στο «ξεχωριστό ασπράδι των ματιών» το 1905. Πάντως στο τραγούδι, ο Cotton Eyed Joe είναι προφανώς ένας πεζοπόρος που έρχεται στην πόλη και φεύγει κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες. Άλλοι επισημαίνουν όμως ότι ο Cotton Eyed Joe δεν ήταν κάποιο πρόσωπο αλλά το όνομα ενός συγκεκριμένου χορού χωρίς παρτενέρ, που χορευόταν στο Τέξας τη δεκαετία του 1880.
Σήμερα το «Cotton Eyed Joe» είναι κυρίως γνωστό ως ένα χορευτικό τραγούδι γουέστερν και ως ένα είδος εθνικού ύμνου στις μεγάλες χορευτικές αίθουσες του Τέξας όπου οι μπάντες το παίζουν για τον κόσμο που θέλει να το χορέψει.
Κατά ειρωνικό τρόπο, σε συμφωνία με τους στίχους «Cotton-Eyed Joe, Where do you come from, Where do you go?», κανείς δεν γνωρίζει τις πραγματικές ρίζες του τραγουδιού. Η προέλευσή του είναι ασαφής, όμως είναι σίγουρο ότι αυτό το νευρικό και ακαταμάχητα χορευτικό τραγούδι χρονολογείται πριν τον Αμερικανικό Εμφύλιο Πόλεμο (1861-1865) και την εφεύρεση των τραγουδιών γουέστερν. Αναφέρεται δε ως τραγούδι για βιολί αλλά και ως παραδοσιακό τραγούδι των μαύρων. Στο πέρασμα του χρόνου, τόσο το ίδιο το κομμάτι, μουσικά και στιχουργικά, όσο και ο χορός που το συνόδευε γνώρισαν πολλές παραλλαγές. Σε ορισμένες δε περιπτώσεις έχει και άλλο τίτλο («Dominicker Duck»).
Ο αμερικανικός εκδοτικός οίκος House and Brothers δημοσίευσε το 1882 μία εκτέλεση του τραγουδιού, που είχε ακούσει ο συγγραφέας Louis Clarke Pyrnelle, όταν ήταν παιδί, στη φυτεία που είχε ο πατέρας του στην Αλαμπάμα. Στην εκτέλεση αυτή (η οποία ξαναδημοσιεύθηκε το 1910) οι στίχοι ήταν οι εξής:
“Cotton-eyed Joe, Cotton-eyed Joe
What did make you sarve me so,
Fur ter take my gal erway fum me,
An’ cyar her plum ter Tennessee?
Ef it hadn’t ben fur Cotton-eyed Joe
I’d er been married long ergo.
“His eyes wuz crossed, an’ his nose wuz flat
an’ his teef wuz out, but wat uv dat?
Fur he wuz tall, an’ he wuz slim
an’ so my gal she follered him.
Ef it hadn’t ben fur Cotton-eyed Joe
I’d er been married long ergo.
“No gal so hansum could be foun’
Not in all dis country roun’
Wid her kinky head, an’ her eyes so bright,
Wid her lips so red an’ her teef so white.
Ef it hadn’t ben fur Cotton-eyed Joe
I’d been married long ergo.
“An* I loved dat gal wid all my heart
an’ she swo’ fum me she’d never part
But den wid Joe she runned away
an’ lef’ me hyear fur ter weep all day.
O Cotton-eyed Joe, O Cotton-eyed Joe
what did make you sarve me so?
O Joe, ef it hadn’t er ben fur you
I’d er married dat gal fur true.”
Το 1884, την ίδια χρονιά που εκδόθηκε το βιβλίο του Mark Twain «Adventures of Huckleberry Finn», το βασισμένο στο βιολί τραγούδι αναφέρεται ως «παλιό και γνωστό».
Το 1922 ο Thomas Washington Talley δημοσίευσε διάφορες εκδοχές του τραγουδιού στο βιβλίο «Negro Folk Rhymes»:
«Hol’ my fiddle an’ hol’ my bow, whilst I knocks ole Cotton Eyed Joe»,
«I’d a been dead some seben years ago, If I hadn’ a danced dat Cotton Eyed Joe»,
«Oh, it makes dem ladies love me so, W’en I comes ‘roun’ pickin’ ole Cotton Eyed Joe»,
«Yes, I’d a been married some forty years ago, If I hadn’ stay’s home wid Cotton Eyed Joe»,
«I hain’t seed ole Joe, sonce way las’ Fall; Dey say he’s been sol’ down to Guinea Gall».
Ο Talley κατέγραψε επίσης έναν συναρπαστικό θρύλο για την προέλευση του τραγουδιού. Σύμφωνα με τις λαϊκές παραδόσεις που είχαν οι μαύροι της επαρχίας Bedford στα τέλη του 19ου αιώνα, ο Cotton-Eyed Joe ήταν ένας γνωστός σκλάβος μουσικός της εποχής πριν τον Εμφύλιο Πόλεμο. Εξαιτίας της τραγικής του ζωής, τα μαλλιά του ασπρίσανε και περιστασιακά έπαιζε βιολί, το οποίο ήταν κατασκευασμένο από το φέρετρο του νεκρού γιου του (Thomas Talley, The Negro Traditions). Το τραγούδι ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές στο κεντρικό Tennessee. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο λαογράφος George Boswell συνέλεξε επτά εκδοχές του τραγουδιού.
Το 1925 εκδόθηκε το βιβλίο «On The Trail Of Negro Folk-Songs» της Αμερικανίδας λαογράφου Dorothy Scarborough (1878-1935), η οποία υπέθεσε ότι το «Cotton Eyed Joe» είναι ένα αυθεντικό τραγούδι από την εποχή της δουλείας. Η Scarborough ήταν μία από τους πρώτους που δημοσίευσαν το παραδοσιακό τραγούδι σε μία ακαδημαϊκή εργασία, σημειώνοντας ότι το τραγούδι προηγήθηκε χρονικώς του Αμερικανικού Εμφυλίου. Συγκεκριμένα, στο βιβλίο της η Scarborough επισημαίνει ότι μερικοί άνθρωποι θυμούνται να άκουγαν το τραγούδι πριν τον εμφύλιο πόλεμο και ότι η αδελφή της έμαθε το τραγούδι από έναν άντρα που αυτός με τη σειρά του το είχε μάθει κατά τη διάρκεια των πρώτων παιδικών του χρόνων από σκλάβους που το τραγουδούσαν στις φυτείες της Λουϊζιάνας. Στο βιβλίο αυτό καταγράφεται μία εκδοχή των στίχων, όπου ο Joe είναι ένα είδος περιπλανώμενου «μάγου»:
Don’t you remember, don’t you know
don’t you remember Cotton-eyed Joe?
Cotton-eyed Joe, Cotton-eyed Joe
what did make you treat me so?
I’d ‘a’ been married forty year ago
Ef it had n’t a-been for Cotton-eyed Joe!
Cotton-eyed Joe, Cotton-eyed Joe
He was de nig dat sarved me so?
Tuck my gal away fum me
carried her off to Tennessee.
I’d ‘a’ been married forty year ago
If it had n’t a-been for Cotton-eyed Joe.
Hi’s teeth was out an’ his nose was flat
His eyes was crossed? But she did n’t mind dat
Kase he was tall, and berry slim
an’ so my gal she follered him.
I’d ‘a’ been married forty year ago
Ef it had n’t a-been for Cotton-eyed Joe.
She was de prettiest gal to be found
Anywhar in de country round.
Her lips was red an’ her eyes was bright
her skin was black but her teeth was white.
I’d ‘a’ been married forty year ago
Ef it had n’t a-been for Cotton-eyed Joe.
Dat gal, she sho’ had all my love,
An swore fum ne she’d never move,
But Joe hoodooed her, don’t you see,
An’ she run off wid him to Tennessee,
I’d ‘a’ been married forty years ago,
Ef it hadn’t a-been for Cotton-eyed Joe”
Η Scarborough αναφέρει ότι μέρη του τραγουδιού ενσωματώθηκαν από διάφορα πρόσωπα. Άλλες εκδοχές των στίχων είναι οι παρακάτω:
Way back yonder a long time ago
Daddy had a man called cotton-eyed Joe
Blew into town on a travelin’ show
nobody danced like the Cotton eyed Joe.
Cotton-eyed Joe, Cotton-eyed Joe
where did you come from? Where did you go?
Where did you come from? Where did you go?
Where did you come from Cotton-eyed Joe?
Mama’s at the window, Mama’s at the door
She can’t see nothin’ but the Cotton-eyed Joe
Daddy held the fiddle, held the bow
He beat the hell out of Cotton-eyed Joe
Made himself a fiddle, made himself a bow
Made a little tune called the Cotton-Eyed Joe
Hadn’t oughta been for Cotton-eyed Joe
I’da been married some forty years ago.
Whenever there’s a dance all the women want to go
And they all want to dance with Cotton-Eyed Joe
Daddy won’t say but I think he know
Whatever happened to Cotton-eyed Joe!
Πρώιμες εκδοχές του τραγουδιού αναφέρονται επίσης από τον Newman Ivey White στο «American Negro Folk Songs» (1928) και από τους John Avery Lomax και Alan Lomax στο «American Ballads and Folk Songs» (1934).
Οι Jean Thomas και Joseph Leeder στο βιβλίο «The Singin’ Gatherin’: Tunes From The Southern Appalachians» (1939) αναφέρουν τους στίχους:
I’ll make me a fiddle and make me a bow,
And I’ll learn to play like Cotten‑eyed Joe.
I tun’d up my fiddle, I went to a dance,
I tried to make some music, but I couldn’t get a chance.
You hold my fiddle and you hold my bow,
Till I whip old Satan out of Cotten‑eyed Joe.
I’ve make lot of fiddles and made lot of bows,
But I never learned to fiddle like Cotten‑eyed Joe.
Ο Ira Ford στο βιβλίο «Traditional Music Of America» (1940) αναφέρει άλλους στίχους: «Hold my fiddle and hold my bow, ‘Till I knock the devil out of cotton‑eyed Joe».
Το «Cotton Eyed Joe» εμφανίζεται και σε μία λίστα παραδοσιακών τραγουδιών της περιοχής του όρους Ozark, την οποία κατήρτισε και δημοσίευσε το 1954 ο μουσικολόγος/λαογράφος Vance Randolph.
Η Marion Thede στο βιβλίο «The Fiddle Book» (1967) αναφέρει άλλες εκτελέσεις με στίχους όπως:
«Cornstalk fiddle and shoestring bow,
Come down gals on Cotten Eyed Joe.
Wanna go to meeting and wouldn’t let me go,
Had to stay home with Cotten Eyed Joe»
και
«Come a little rain and come a little snow,
The house fell down on Cotten Eyed Joe».
Ο λαογράφος Alan Jabbour περιγράφει μία ιστορία του «Cotton Eyed Joe», ως μελωδία για βιολί, στο δίσκο της Βιβλιοθήκης του Αμερικανικού Κογκρέσου «Fiddle Tunes North American» (1971).
Με το πέρασμα των χρόνων, πολλοί ερμηνευτές άλλαζαν τις συγχορδίες και πρόσθεταν ή αφαιρούσαν στίχους ώστε να προσαρμόζουν το τραγούδι στις ανάγκες τους. Εντούτοις, οι πιο αναγνωρίσιμοι στίχοι του συνήθως συνδέονται με τις φράσεις «Where did you come from, where will you go? / Where did you come from Cotten-Eyed Joe».
Παραλλαγές εμφανίζονται και ως προς την ιδιότητα του Cotton Eyed Joe, που πότε εμφανίζεται ως γιατρός, πότε ως σκλάβος, πότε ως ταλαντούχος βιολιστής κ.α. Ο αινιγματικός χαρακτήρας του τίτλου ενσωματώνει πολλαπλές, και μερικές φορές ανόμοιες, έννοιες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε διαφορετικές πρακτικές εκτέλεσης του τραγουδιού. Όπως συμβαίνει με πολλά παραδοσιακά τραγούδια, η ασάφεια των στίχων και η πολύσημη φύση του πρωταγωνιστή είναι αυτά ακριβώς τα στοιχεία που αποδίδουν ιδιότητες… χαμαιλέοντα στο «Cotton Eyed Joe» που μετασχηματίζεται από μία τραγική ιστορία σε ένα αγαπημένο χορευτικό κομμάτι και προσαρμόζεται εύκολα στα διαφορετικά μουσικά στυλ της αμερικανικής επαρχίας. Για παράδειγμα, το «Cotton Eyed Joe» ήταν μέρος του ρεπερτορίου του Kenner Casteel Kartchner, ενός βιολιστή από την Αριζόνα, ο οποίος είπε ότι το τραγούδι το έφερε στην περιοχή γύρω στο 1890 ένας άλλος βιολιστής, ονόματι Youngblood, από το Μισισιπή. Στο βιβλίο «Sourwood Tonic And Sassafras Tea» (1963), η Mattie Cole Stanfield αναφέρει ότι το 1900 ο George Cole έπαιζε το τραγούδι στην Αλαμπάμα.
Εκτός από τις προαναφερόμενες περιπτώσεις, άλλα βιβλία που αναφέρουν το «Cotton Eyed Joe» είναι τα εξής: «Old Time Fiddlers Repertory, vol.1» του Robert Perry Christeson (1973), «Beginning Old Time Fiddle» του Alan Kaufman (1977), «Fiddler’s Fakebook» του David Brody (1983), «Fiddle Case Tunebook» του Stacy Phillips (1989), «Traditional American Fiddle Tunes» του Stacy Phillips (1994), «The Fiddle Music Of Prince Edward Island» του Ken Perlman (1996), «Tunes I Learned At The Tractor Tavern» του Gene Silberberg (2002) και «Ozark Fiddle Music» των Drew Beisswenger & Gordon McCann (2008) καθώς και το περιοδικό Frets Magazine («Byron Berline: The Fiddle», Σεπτέμβριος 1981).
Σύνδεση με άλλα τραγούδια
Οι John Avery Lomax και Alan Lomax καταγράφουν στο «American Ballads And Folk Songs» (1934) δύο διαφορετικές εκδοχές στίχων του «Cotton Eyed Joe». Στη μία περίπτωση αναφέρονται οι στίχοι
Cornstalk fiddle and cornstalk bow
I’m gwine to beat hell out of cottoneyed Joe,
όπου η πρώτη φράση προέρχεται από ένα άλλο τραγούδι, με τίτλο «Cornstalk Fiddle and Shoestring Bow» (του οποίου η μελωδία μοιάζει τόσο πολύ με το «Sugar In The Coffee» του Frank Reed, ώστε είναι προφανές ότι αναμφίβολα τα συνδέει κάποιο κοινό τραγούδι).
Οι Lomax αναφέρουν επίσης το ακόλουθο κουπλέ, το οποίο διατηρεί τις λέξεις «fiddle» και «bow»:
Hol’ my fiddle an hol’ my bow
whilst I knocks ole Cotton Eyed Joe.
Το 1940, ο Ira Ford αναφέρει στο βιβλίο «Traditional Music Of America» τους παρακάτω στίχους:
Hold my fiddle and hold my bow
‘Till I knock the devil out of cotton‑eyed Joe
Ο συνδυασμός των λέξεων «fiddle», «bow» και «Cotton Eyed Joe» εμφανίζεται και στο ακόλουθο κουπλέ, το οποίο δημοσίευσε η Marion Thede το 1967:
Cornstalk fiddle and shoestring bow
Come down gals on Cotton Eyed Joe.
Και σ’ αυτή την περίπτωση εμφανίζεται στο «Cotton Eyed Joe» ο στίχος και ο τίτλος του τραγουδιού «Cornstalk Fiddle And Shoestring Bow», γεγονός που σε συνδυασμό με τα παραπάνω αποτελεί και τη σημαντικότερη ένδειξη που ενισχύει τη πιθανή σύνδεση των δύο τραγουδιών.
Οι εκτελέσεις του τραγουδιού
Κατά τη διάρκεια του πρώτου μισού του 20ου αιώνα, το «Cotton Eyed Joe» ήταν ευρέως γνωστό σε όλη την αγγλόφωνη Βόρεια Αμερική (Η.Π.Α. και Καναδά), τόσο στις αφρικανικής όσο και στις ευρωπαϊκής καταγωγής κοινότητες. Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο τη δεκαετία του 1920, κυκλοφόρησαν σε δίσκο τουλάχιστον 6 εκτελέσεις του τραγουδιού. Τις τελευταίες δεκαετίες και στις περισσότερες περιοχές της Αμερικής έχει εξασθενήσει η δημοτικότητα των παλιών εκτελέσεων, εκτός από κάποια μέρη των Νότιων Πολιτειών όπου συνεχίζουν να είναι δημοφιλείς.
Στις 9 Μαρτίου 1927 οι Dykes Magic City Trio (δηλαδή ο βιολιστής John Dykes κι η οικογένειά του) ηχογράφησαν μία εκτέλεση του «Cotton Eyed Joe», η οποία είναι και η πρώτη καταγεγραμμένη δισκογραφικά κυκλοφορία του τραγουδιού. Η εκτέλεση αυτή είναι παρόμοια με το δημοφιλές «Citaco» του Lowe Stokes που κυκλοφόρησε την ίδια εποχή.
Στις 17 Μαρτίου 1927 ο Fiddlin’ John Carson από τη Βόρεια Γεωργία ηχογράφησε ανεξάρτητα τη δική του εκτέλεση, η οποία κυκλοφόρησε τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς στο single «It’s A Shame To Whip Your Wife On Sunday». Ο Carson είχε ηχογραφήσει το τραγούδι και στις 24 Ιουνίου 1925 αλλά η εκτέλεση αυτή δεν κυκλοφόρησε παρά πολύ αργότερα. Στην περίπτωση του Carson, το «Cotton Eyed Joe» παρουσιάζει ομοιότητες με το «Dusty Miller» της περιοχής του Μισισιπή.
Το 1928 οι Gid Tanner and his Skillet Lickers κυκλοφόρησαν σε single μία εκτέλεση του «Cotton Eyed Joe».
Στις 2 Ιουνίου 1928 οι Pope’s Arkansas Mountaineers ηχογράφησαν μία εκτέλεση, με φωνητικά, βιολί, δύο κιθάρες και μπάντζο. Στην εκτέλεση αυτή αναφέρεται ως συνθέτης ο βιολιστής John H. Chism ενώ οι στίχοι του τραγουδιού είναι διαφοροποιημένοι: «Want to go to church and couldn’t get to go, I had to stay home with Cotton-Eyed Joe».
Στις 22 Νοεμβρίου 1928 οι Carter Brothers and Son ηχογράφησαν μία εκτέλεση του «Cotton Eyed Joe» με δύο βιολιά και κιθάρα. Η εκτέλεση αυτή κυκλοφόρησε σε single.
Το 1930 οι Lowe Stokes και Clayton McMichen κυκλοφόρησαν τη δική τους εκτέλεση.
Στις 3 Μαΐου του 1939 ο Elmo Newcomer ηχογράφησε μία εκτέλεση και τον Οκτώβριο του 1940 το ηχογράφησε και ο Arthur Armstrong.
Το Φεβρουάριο του 1941, οι Adolph Hofner & San Antonians κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση σε δίσκο 78 στροφών, η οποία γνώρισε πολύ μεγάλη επιτυχία.
Τον Αύγουστο του 1941 ο Burl Ives κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στον τέταρτο δίσκο 78 στροφών του άλμπουμ «Okeh Presents The Wayfaring Stranger».
Την ίδια χρονιά ο Marcus Martin ηχογραφεί μία εκτέλεση για τη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου. Ο λαογράφος Alan Jabbour ανέφερε ότι πιθανότατα ο Martin να έμαθε τη μελωδία από την ηχογράφηση του Fiddlin’ John Carson (1927).
Το 1946 οι Red River Dave and His Texas Tophands κυκλοφόρησαν σε single 78 στροφών μία εκτέλεση του «Cotton Eyed Joe», σε ενορχήστρωση του P. D. Vich. Στην εκτέλεση αυτή οι στίχοι είναι διαφορετικοί, με τον πρώτο στίχο να λέει «Far away and long ago on the trail to the Alamo» και τον πρώτο στίχο του ρεφρέν να λέει «Cotton Eyed Joe gimme that gal».
Τον Ιανουάριο του 1947 ο Bob Wills και οι Texas Playboys κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση του «Cotton Eyed Joe» στην οποία φωνητικά κάνει ο Tommy Duncan (ηχογραφήθηκε στις 4 Νοεμβρίου 1946). Η εκτέλεση του Bob Wills παραμένει να είναι δημοφιλής στα country bars.
Την ίδια χρονιά το τραγούδι ερμήνευσε ο Tommy Magness ενώ οι Stanley Brothers ηχογράφησαν μία εκτέλεση, η οποία συμπεριλήφθηκε στο δίσκο «The Stanley Brothers on WCYB Bristol Farm & Fun Time» που κυκλοφόρησε το 1988.
Το 1948 ο Lonnie Seymour ηχογράφησε μία εκτέλεση του τραγουδιού και τον Οκτώβριο του 1949 ακολούθησε ο Jerry Rivers, ο οποίος ηχογράφησε μία ορχηστρική εκτέλεση.
Το 1950 οι Curly Parker and the Galvin Brothers κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση σε single.
Την ίδια χρονιά ο Josh White κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Josh White Sings The Blues». Το ίδιο τραγούδι συμπεριλήφθηκε αργότερα και σε άλλους δίσκους του.
Στις 28 Μαΐου 1950 ο David Harrison “Uncle Dave” Macon το τραγούδησε στο Readyville του Tennessee. Αν και ο Macon κυκλοφόρησε πολλά από τα τραγούδια που ερμήνευσε, ο ίδιος ποτέ δεν κυκλοφόρησε τη συγκεκριμένη εκτέλεση. Η ηχογράφηση του 1950 έγινε από τους George Boswell και Charles Faulkner Bryan και συμπεριλήφθηκε στο δίσκο «Uncle Dave Macon At Home», που κυκλοφόρησε το 1987.
Το 1951 το τραγούδι ερμήνευσε και ο Hank Williams. Η εκτέλεση του Williams περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Health And Happiness Shows», που κυκλοφόρησε το 1993.
Το 1955 το τραγούδι ηχογράφησε ο Tom Doucet και το 1956 ο Leon Bibb κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Leon Bibb Sings Love Songs».
Την ίδια χρονιά ο Ed McCurdy κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «The Folk Singer». Ο McCurdy χρησιμοποιούσε το τραγούδι στις ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές του εκπομπές.
Επίσης ο Oscar Brand ηχογράφησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Laughing America».
Το 1957 οι Smiley Hobbs, Pete Kuykendall και Mike Seeger κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στον πολυσυλλεκτικό δίσκο «American Banjo: Three-Finger and Scruggs Style».
Το 1958 το τραγούδι ηχογραφήθηκε από τον Tommy Jackson και τους Don Reno & Red Smiley. Η γρήγορη εκτέλεση του Tommy Jackson (με την υποστήριξη ηλεκτρικής κιθάρας) ήταν εκείνη την εποχή η εκτέλεση με τη μεγαλύτερη επιρροή στους βιολιστές του Missouri.
Το 1959 η Nina Simone κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Nina Simone At Town Hall».
Τον Οκτώβριο του 1959 ο Carlos Shannon ηχογράφησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Folk Songs From The Ozarks».
Την ίδια χρονιά οι New Lost City Ramblers κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Old Timey Songs For Children».
Τον Ιούλιο του 1959 οι Mountain Ramblers ηχογράφησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στη συλλογή «Blue Ridge Mountain Music» (1960).
Τον Οκτώβριο του 1959 ο Bookmiller Shannon ηχογράφησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στη συλλογή «Southern Journey Vol.7» (1997).
Το 1960 κυκλοφόρησε η συλλογή «Mountain Music Of Kentucky», στην οποία περιλαμβάνεται μία εκτέλεση των Granville Bowlin.
Την ίδια χρονιά η Ella Jenkins ηχογράφησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «African-American Folk Rhythms».
Το 1962 η Karen Dalton ηχογράφησε μία εκτέλεση του «Cotton Eyed Joe», η οποία συμπεριλήφθηκε στον ομώνυμο δίσκο που κυκλοφόρησε το 2007.
Ο Clarence White ηχογράφησε επίσης μία εκτέλεση του τραγουδιού το 1962.
Το 1963 οι Freedom Singers κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «We Shall Overcome».
Το 1964 ο Terry Callier κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «The New Folk Sound Of Terry Callier».
Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε η συλλογή «Old Time Fiddling At Union Grove», στην οποία περιλαμβάνεται μία εκτέλεση του Esker Hutchins.
Το Μάρτιο του 1965 ο Jesse Colin Young κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Young Blood».
Επίσης ο Bill Monroe και οι Bluegrass Boys έπαιξαν το τραγούδι στο Newport Folk Festival. Η ζωντανή εκτέλεση του Bill Monroe περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Live Recordings 1956-1969».
Την ίδια χρονιά εκτελέσεις του «Cotton Eyed Joe» κυκλοφόρησαν ο Billy Baker (σε single) και οι Lonnie Robertson and the Caney Mountain Boys (σε κασέτα).
Το 1967 ο Al Dean κυκλοφόρησε μία οργανική εκτέλεση του «Cotton Eyed Joe», η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Kickin’».
Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε η συλλογή «Bluegrass From The Blue Ridge», στην οποία περιλαμβάνεται μία εκτέλεση των Spud Gravely και Glen Smith.
Επίσης οι Camp Creek Boys κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο με τίτλο το όνομά τους.
Το 1968 οι Mac Martin & the Dixie Travelers κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Goin’ Down The Country».
Το 1969 κυκλοφόρησε η συλλογή «Songs From The Heart Of The Country», η οποία περιλαμβάνει μία εκτέλεση των Red Rector και Fred Smith.
Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε η συλλογή «Music For All Occasions», η οποία περιλαμβάνει μία εκτέλεση της Queen Ida. Το 1985 η Queen Ida συμπεριέλαβε το τραγούδι στο δίσκο «Caught In The Act!».
Τον Ιανουάριο του 1970 οι Sue and Sunny κυκλοφόρησαν το «You Devil Cotton Eyed Joe» με παραγωγούς τους John Hawkins και Bobby Scott (ο οποίος αναφέρεται και ως δημιουργός και ενορχηστρωτής του τραγουδιού).
Το 1972 κυκλοφόρησε η συλλογή «Rackensack Volume 2», στην οποία περιλαμβάνεται μία εκτέλεση του «Cotton Eyed Joe» από τον Elliot Hancock.
Την ίδια χρονιά ο Joe Pancerzewski κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Fiddling Engineer».
Το 1973 οι Kenny Hall and the Sweets Mill String Band κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο με τίτλο το όνομά τους.
Την ίδια χρονιά οι Earl Taylor & the Stoney Mountain Boys κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «The Bluegrass Touch».
Το 1974 ο Leslie Keith κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Black Mountain Blues».
Το 1975 ο Earl Collins κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «That’s Earl».
Την ίδια χρονιά ο Ralph Stanley κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Live! At McClure».
Επίσης ο Wilson Douglas κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «The Right Hand Fork Of Rush Creek».
Το 1976 οι Plank Road String Band κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο με τίτλο το όνομά τους.
Τον Ιούνιο του 1976 οι Gypsy Gyppo String Band κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο με τίτλο το όνομά τους.
Την ίδια χρονιά ο Benny Martin κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Fiddle Collection».
Επίσης κυκλοφόρησαν εκτελέσεις από τον Tommy Jarrell (περιλαμβάνεται στο δίσκο «Sail Away Ladies») και από τον Ward Jarvis (στο δίσκο με τίτλο το όνομά του).
Το 1977 οι Highwoods String Band κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «No 3 Special».
Τον Απρίλιο του 1977 ο Charlie McCoy ηχογράφησε μία οργανική εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Country Cookin’».
Το 1978 ο Malcolm Dalglish και ο Grey Larsen κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «First Of Autumn».
Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε η συλλογή «Virginia Traditions: Non-Blues Secular Black Music», στην οποία περιλαμβάνεται μία εκτέλεση του Lewis Hairston που ηχογραφήθηκε το Σεπτέμβριο του 1977.
Επίσης κυκλοφόρησαν εκτελέσεις από τους Kentucky Colonels («1966»), Powdermilk Biscuit Band («Prairie Home Companion»), Gerry Robichaud («Maritime Dance Party») και Wry Straw («From Earth To Heaven»).
Το 1979 ο Tracy Schwarz κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Dancing Bow And Singing Strings».
Την ίδια χρονιά οι Deighton Family κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Mama Was Right».
Το 1980 ο Mickey Gilley κυκλοφόρησε μία εκτέλεση του «Cotton Eyed Joe», με παραγωγούς τους John Boylan και Becky Shargo.
Την ίδια χρονιά οι Captain Canada κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Songs Of The Golden West».
Επίσης το 1980 το ιρλανδέζικο συγκρότημα Chieftains κυκλοφόρησε μία εκτέλεση του «Cotton-Eyed Joe», η οποία περιλαμβάνεται στο ομώνυμο άλμπουμ. Το 1992 κυκλοφόρησαν άλλη μία εκτέλεση, με τη συμμετοχή του Ricky Skaggs, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Another Country». Χάρη στην εκτέλεση αυτή, την επόμενη χρονιά οι Chieftains ήταν υποψήφιοι για βραβείο Grammy.
Το 1981 ο David Holt κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «It Just Suits Me».
Τον Οκτώβριο του 1981 ο Merle Haggard κυκλοφόρησε το τραγούδι «Texas Fiddle Song», ο τελευταίος στίχος του οποίου λέει «You can hear the bootheels start to click when they play the Cotton Eyed Joe». Το τραγούδι περιέχει τη μελωδία των εκτελέσεων του Bob Wills και του Al Dean.
Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησαν εκτελέσεις του «Cotton Eyed Joe» από τους Texas Dance Hall Band (περιλαμβάνεται στο δίσκο «Cotton Eyed Joe»), Big Timber Band (σε single) και Zenith String Band (δίσκος «Visits»).
Το 1982 κυκλοφόρησε η συλλογή «Appalachia, The Old Traditions, Vol.2», στην οποία περιλαμβάνεται μία εκτέλεση από τον Benton Flippen.
Το Φεβρουάριο του 1982 οι Roan Mountain Hilltoppers ηχογράφησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Down Home».
Το 1983 ο Art Thieme κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «That’s The Ticket».
Την ίδια χρονιά η Lois Hornbostel κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Vive Le Dulcimer!».
Επίσης οι Tennessee Railsplitters κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο με τίτλο το όνομά τους.
Το 1984 οι Doc και Merle Watson κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Down South».
Επίσης ο Pete Sutherland κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Poor Man’s Dream».
Την ίδια χρονιά οι Alabama κυκλοφόρησαν το τραγούδι «If You’re Gonna Play In Texas», στους στίχους του οποίου γίνεται αναφορά στο «Cotton-Eyed Joe» (ενδεικτικό της δημοτικότητάς του): «I remember down in Houston we were puttin’ on a show when a cowboy in the back stood up and yelled, “Cotton-Eyed Joe”!».
Το 1985 οι Moody Brothers κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση του «Cotton-Eyed Joe», για την οποία χρήστηκαν υποψήφιοι για βραβείο Grammy στην κατηγορία Best Country Instrumental Performance. Στην εκτέλεση αυτή συμμετέχει στο βιολί και ο πατέρας τους, Dwight Moody.
Επίσης ο Rodney Miller κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Airplang».
Την ίδια χρονιά οι Asleep At The Wheel κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση του «Cotton-Eyed Joe», η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο με τίτλο το όνομά τους. Το 2003 κυκλοφόρησαν και μία ζωντανή ηχογράφηση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Live At Billy Bob’s Texas».
Το 1986 οι Dan Gellert και Shoofly κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Forked Deer».
Τον Ιανουάριο του 1986 ο “Spider” John Koerner κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Nobody Knows The Trouble I’ve Been».
Την ίδια χρονιά ο Curly Ray Cline κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «The Deputy».
Το 1987 ο Ray Alden κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Old Time Friends», και συμμετέχουν οι Doris Kimble και Dave Spilkia.
Το 1988 οι Walt Michael and Company κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Step Stone».
Την ίδια χρονιά οι Agents Of Terra κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Fresh Oldtime String Band Music».
Το 1989 οι Ernest Rutherford and the Gold Hill Band κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Old Cap’n Rabbit».
Το 1991 η Darcie Deaville κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «The Last Hitchhiker On The Lost Highway».
Το Σεπτέμβριο του 1991 ο Michael Martin Murphey κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Cowboy Christmas: Cowboy Songs II».
Το 1992 ο Raymond W. McLain κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «A Place Of My Own».
Την ίδια χρονιά οι Red Clay Ramblers κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Rambler». Το 2001 κυκλοφόρησαν και μία ζωντανή εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Live» και ηχογραφήθηκε το Φεβρουάριο του 1997 στο Arts Center του Carrboro (Βόρεια Καρολίνα, Η.Π.Α.).
Τον Απρίλιο του 1992 η Michelle Shocked κυκλοφόρησε το τραγούδι «Prodigal Daughter», όπου χρησιμοποίησε ως βάση το «Cotton Eyed Joe» προσθέτοντας δικούς της στίχους. Στη δική της εκδοχή, ο Cotton Eyed Joe ήταν ένας περιπλανώμενος γιατρός που έκανε αμβλώσεις.
Το 1993 ο Bruce Molsky κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Warring Cats».
Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε μία εκτέλεση από τον Greg Hooven, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Tribute To Fred Cockerham».
Τον Αύγουστο του 1993 οι Heartbeats Rhythm Quartet κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Spinning World».
Το 1994 μία ομάδα Σουηδών παραγωγών αποφάσισε να ηχογραφήσει μία χορευτική εκτέλεση του «Cotton Eyed Joe» αλλάζοντας και τον τίτλο σε «Cotton Eye Joe». Αυτοί οι Σουηδοί σχημάτισαν ένα συγκρότημα με σαφή σκοπό την κυκλοφορία του τραγουδιού και διάλεξαν το όνομα Rednex ως παραλλαγή της λέξης «Redneck», που είναι ένας όρος για τον παλιάς σχολής Αμερικάνο του Νότου.
Στη δική τους εκτέλεση, δημιουργοί αναφέρονται οι Jan Ericsson, Örjan Öban Öberg και Pat Reiniz (ο οποίος ήταν και ο παραγωγός). Η πρώτη εκδοχή είχε πραγματοποιηθεί το 1992 από τον Örjan Öban Öberg και τον Jan Ericsson, οι οποίοι είχαν ακούσει το τραγούδι στην εκτέλεση που κυκλοφόρησαν εκείνη την χρονιά οι Chieftains. Μέσα σ’ ένα απόγευμα έφτιαξαν μία διασκευή του «Cotton Eye Joe», που περιελάμβανε μόνο το ρεφρέν και το βιολί πάνω σ’ ένα sample από το «Tour De France» των Kraftwerk. Αυτή η εκτέλεση δεν κυκλοφόρησε ποτέ. Υπήρχε σχεδόν για δύο χρόνια και παιζόταν μόνο στα πάρτι των παραγωγών. Στη συνέχεια, τον Ιανουάριο του 1994, ο Pat Reiniz μαζί με τον παραγωγό Stefan Sörin κι έναν φίλο τους κάνανε ένα… αλήτικο οδικό ταξίδι στην Ευρώπη προκειμένου να παίξουν τραγούδια σε δισκογραφικές εταιρίες. Στο πλαίσιο αυτό ο Reiniz συναντήθηκε στην Ολλανδία με τον Martin Dodd της Zomba (ο οποίος δύο χρόνια νωρίτερα είχε σχολιάσει ένα τραγούδι που του έστειλε ο Reiniz γράφοντας ότι «είμαι σίγουρος ότι μία μέρα θα κάνεις παγκόσμια επιτυχία»). Ο Dodd άκουσε μεταξύ πολλών άλλων και το «Cotton Eye Joe», το οποίο γνώριζε ως τραγούδι, αλλά δεν έδειξε ενδιαφέρον.
Κατόπιν κάλεσε έναν φίλο και συνάδελφό του στο Παρίσι, τον Tony Alexandre της Scorpio, για να οργανώσει εκεί μία συνάντηση. Ο Tony Alexandre έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για το «Cotton Eye Joe». Αυτός είχε και την ιδέα να προστεθεί μπάντζο και γυναικεία φωνή. Έτσι ο Pat Reiniz επέστρεψε σπίτι του με σκοπό να ετοιμάσει μία τέτοια εκτέλεση. Έγραψε τους πρόσθετους στίχους και πήρε και τον ήχο του μπάντζο από ένα Roland MT-32. Ο ίδιος ο Pat Reiniz περιγράφει τη συνέχεια:
– Έστειλα το τραγούδι στον Tony αλλά έκανα και κάτι που δεν θα το έκανα ποτέ σήμερα. Το τραγούδι το έστειλα και στον Martin σε μία κασέτα, σκεφτόμενος ότι θα μπορούσε να πει στον Tony να υπογράψει -κάτι που πίστευα, ως αφελής 23χρονος που ήμουνα τότε, ότι θα μπορούσε να «δουλέψει», αν και τώρα ξέρω ότι ποτέ δεν γίνεται αυτό. Ευτυχώς ο Martin μπήκε στον κόπο ν’ ακούσει τη νέα εκδοχή -παρόλο που προσπέρασε το τραγούδι ήδη δύο φορές- και έμεινε άναυδος. Συνειδητοποίησε ότι αυτό θα γινόταν μεγάλη επιτυχία και μου έγραψε αμέσως. Τελικά, ο Tony το απέρριψε καθώς η Scorpio το δοκίμασε σε γαλλική disco αλλά με φτωχά αποτελέσματα. Επίσης το απέρριψαν η Sony και η BMG Γερμανίας.
Οι Rednex ηχογράφησαν τη δική τους εκτέλεση στα Mannequin Studios (οι γείτονές τους ήταν διανομείς μανεκέν και πολλά απ’ αυτά στέκονταν στους διαδρόμους) στην οδό Mejerivägen 7 στο Liljeholmen της Στοκχόλμης. Ήταν ένα φτηνό δωμάτιο γραφείου -έστω κι αν στο παρελθόν είχε χρησιμοποιηθεί και σχεδιαστεί από τον διάσημο αρχιτέκτονα Ralph Erskine- όπου βάλανε απλά τον εξοπλισμό τους χωρίς καμία ηχομόνωση. Η συνολική αξία του στούντιο ήταν μόλις 20.000€ και η ηχογράφηση του «Cotton Eye Joe» έγινε σε μία 8κάναλη κονσόλα.
Οι Rednex συνδύασαν το στυλ τους με τον ήχο παραδοσιακών αμερικανικών οργάνων, όπως μπάντζο, βιολιά και φυσαρμόνικες. Βιολί έπαιξε ο Bosse Nilsson και φωνητικά έκαναν ο Goran Danielsson και η Mary Joe (Annika Ljungberg), εκτός από τα «hey, hey» και τα «yiiihaaa» που έκανε ο Pat Reiniz και ένας rapper από την Τανζανία, ονόματι Cool James. Στα credits αναφέρονται ως μουσικοί και οι Billy Ray, Bobby Sue και Ken Tacky (Anders Arstrand) αλλά στην πραγματικότητα δεν έπαιξαν κανένα όργανο στην ηχογράφηση και τα ονόματά τους μπήκαν απλά επειδή ήταν μέλη των Rednex.
Η διασκευή των Rednex είναι ίσως η πιο παράξενη εκτέλεση του τραγουδιού καθώς εμφανίζεται ως ένα αστικό χορευτικό νούμερο όπου τα beats συγχωνεύονται με βιολιά και μπάντζο σε μία συναρπαστική (και για μερικούς ενοχλητική) πολιτιστική σύγκρουση που φέρνει την αμερικάνικη country μουσική κοντά στη disco.
Το κατά Rednex «Cotton Eye Joe» κυκλοφόρησε σε single τον Αύγουστο του 1994. Στις 10 Δεκεμβρίου ανέβηκε στο Νο 1 του Eurochart ρίχνοντας από την κορυφή το «Always» των Bon Jovi και παρέμεινε στο Νο 1 της Ευρώπης για 10 εβδομάδες. Στις 14 Ιανουαρίου 1995 το τραγούδι ανέβηκε στο Νο 1 της Μεγάλης Βρετανίας για 3 εβδομάδες (600.000 αντίτυπα, πλατινένιο) και τον Μάρτιο έφτασε στο Νο 25 των Η.Π.Α. (500.000 αντίτυπα, χρυσό). Επίσης έγινε Νο 1 στην Αυστρία (30.000 αντίτυπα, πλατινένιο), Γερμανία (1.000.000 αντίτυπα, 2 φορές πλατινένιο), Δανία, Ελβετία (50.000 αντίτυπα, πλατινένιο), Νέα Ζηλανδία, Νορβηγία (80.000 αντίτυπα, 2 φορές πλατινένιο), Ολλανδία (40.000 αντίτυπα, χρυσό), Σουηδία (20.000 αντίτυπα, πλατινένιο) και Φινλανδία, Νο 2 στην Ιρλανδία, Νο 8 στην Αυστραλία και Νο 10 στη Γαλλία και τον Καναδά. Αναμφισβήτητα, η εκτέλεση των Rednex ήταν εμπορικά η πιο πετυχημένη κι αυτή που έκανε παγκοσμίως γνωστό το τραγούδι. Μετά τη μεγάλη επιτυχία του «Cotton Eye Joe», οι Rednex αποφάσισαν να ενεργήσουν σαν κανονικό συγκρότημα κι έτσι το Φεβρουάριο του 1995 κυκλοφόρησαν το άλμπουμ «Sex & Violins», συμπεριλαμβάνοντας φυσικά και το τραγούδι για να κεφαλαιοποιήσουν την επιτυχία του single.
http://www.youtube.com/watch?v=XDdlHmzIdn8
Το 2002 οι Rednex κυκλοφόρησαν το άλμπουμ «The Best Of The West» όπου εκτός από την εκτέλεση του «Cotton Eye Joe» που ηχογράφησαν το 1994, συμπεριέλαβαν και ένα remix του τραγουδιού στο ύφος της χορευτικής country. Γενικά η εκτέλεση των Rednex κυκλοφόρησε σε διάφορες εκδοχές: Original Single Version, Madcow Mix, Madcow Instrumental, Overworked Mix, Original Instrumental, Arman’s Dosey-Doe Mix, Armand’s Funky Trance Mix, Slide To The Side Mix, Cotton Eye Joe 2002, Dance Nation Remix, Jesse Knicknie Houzz Bootleg, Aquagen Remix και Extended Version.
Η τεράστια επιτυχία που γνώρισε το «Cotton Eye Joe» και το γεγονός ότι η ηχογράφησή του έγινε σε μία πρωτόγονη 8κάναλη κονσόλα έκανε το μεγαλύτερο μουσικό περιοδικό της Σουηδίας να γράψει ένα άρθρο με τίτλο «Ο Γύρος του Κόσμου με 8κάναλο». Όπως λέει χαμογελώντας και ο παραγωγός Pat Reiniz: «εάν διαιρέσεις τα έσοδα από αυτό το τραγούδι με το κόστος της ηχογράφησής του, ίσως να πάρεις την πιο κερδοφόρα αναλογία στην ιστορία της μουσικής!».
Το 1994 κυκλοφόρησαν και άλλες εκτελέσεις του «Cotton Eyed Joe»: από τον Walt Koken (άλμπουμ «Banjonique»), τους Johnnie & Jack («At KWKH», αλλά προέρχεται από ηχογράφηση της δεκαετίας του 1950) και από τους Emeralds (άλμπουμ «Great Polka Hits»).
Το 1995 οι Stones River Ranch Boys κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση του «Cotton Eyed Joe», η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Play “Cotton Eyed Joe” & Other Favorite Hoedowns».
Επίσης το 1995 τα Στρουμφάκια κυκλοφόρησαν σε maxi single μία εκτέλεση στα γερμανικά, με τίτλο «Schlumpfen Cowboy Joe». Το single περιέχει και μία εκτέλεση karaoke.
Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε η συλλογή «Dance Country», η οποία περιλαμβάνει μία εκτέλεση των Joe Carr and the Texas Lone Star Band.
Επίσης ο Chubby Wise κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «An American Original».
Το Φεβρουάριο του 1995 οι Bayou Pickers κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Louisiana Man».
Τον Ιούνιο του 1995 η βιολίστρια Vanessa Mae έπαιξε το «Cotton Eye Joe» στη συναυλία που έδωσε στο Royal Albert Hall του Λονδίνου. Η εκτέλεση αυτή περιλαμβάνεται στο Video CD και DVD «Live At The Royal Albert Hall» καθώς και στο άλμπουμ «The Ultimate Vanessa-Mae» (2003).
Το 1996 οι Freight Hoppers κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Where’d You Come From Where’d You Go».
Το 1998 ο Lonnie Joe Howell κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Hot Texas Harmonica».
Το Μάρτιο του 1998 κυκλοφόρησε η συλλογή «North Carolina Banjo Collection», στην οποία περιλαμβάνεται μία εκτέλεση της Stella Kimble.
Το 1999 κυκλοφόρησε η συλλογή «Cotton-Eyed Joe!», όπου περιλαμβάνεται μία οργανική εκτέλεση του Johnny Gimble. Ο ίδιος είχε ηχογραφήσει και το «Jumpin’ Cotton Eyed Joe» που περιλαμβάνεται στο soundtrack της ταινίας «Honeysuckle Rose» (1980).
Το 2000 η Kathy Kallick κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «My Mother’s Voice». Στην εκτέλεση αυτή συμμετέχουν και οι James Leva (φωνητικά, βιολί), Carol Elizabeth Jones (φωνητικά) και Bill Evans (μπάντζο).
Την ίδια χρονιά ο Erik Darling κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Child, Child».
Το 2002 ο Joe Meadows και ο εγγονός του, Brandon Farley, κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση του «Cotton Eyed Joe», η οποία περιλαμβάνεται στο ομώνυμο άλμπουμ.
Το 2003 η Debby McClatchy κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Chestnut Ridge».
Την ίδια χρονιά οι Zeke Hoskin και Flip Breskin κυκλοφόρησαν μια εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «The Lizard That Ate Vancouver».
Το τραγούδι κυκλοφόρησε επίσης σε εκτέλεση του Bob Carlin (περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «The Boys From North Carolina») και των Pine Tree String Band («Bluegrass Favorites»).
Το 2005 ο Dwight Lamb κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Hell Agin The Barn Door».
Τον Ιούνιο του 2006 ο Crazy Frog κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Crazy Frog Present More Crazy Hits».
Το 2009 οι Deadwood Revival κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Sat 730».
Την ίδια χρονιά οι Laura Love και Orville Johnson κυκλοφόρησαν μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «The Sweeter The Juice».
Το Φεβρουάριο του 2010 ο Josh Rouse κυκλοφόρησε μία εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «El Turista».
Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε μία άλλη εκτέλεση, από τους Hot Club Of Cowtown.
Το 2011 οι Bass and Infinity έκαναν μία a capella παρωδία του τραγουδιού. Την ίδια χρονιά το τραγούδι ερμήνευσαν σε συναυλίες τους οι Kelly Parker Band.
Το «Cotton Eyed-Joe» ερμήνευσαν επίσης οι Steve Hawkins, Isaac Payton Sweat, Ernie Hunter, Campbell Creek Gang, Garth Brooks, Matt Wyatt, Don Messer, Ti-Blanc Richard, Bill Sawyer, Dan Penny, Gerry Seaboyer, Graham Townsend, Ron Thomason, Tommy Williams, Louis Arsenault, Colt Ford, Steve Kaufman, Kenner Casteel Kartchner, George Cole, John Hendricks, Carl Elliott & the Nova Scotians κ.α.
Το «Cotton Eye Joe» ακούγεται στην ταινία «Ο Καουμπόι των Πόλεων» (Urban Cowboy, 1980) όπου το ερμήνευσαν οι Bayou City Beats και μάλιστα ανανέωσε το ενδιαφέρον του κοινού τόσο για το τραγούδι όσο και για το χορό (ο οποίος απεικονίστηκε και στην ταινία). Μία εκδοχή του χορού υπάρχει και στην «Encyclopedia of Social Dance», στην έκδοση του 1975.
Το τραγούδι χρησιμοποιήθηκε και ως επαναλαμβανόμενο μουσικό θέμα στην ταινία «Μια Θέση Στην Καρδιά» (Places In The Heart, 1984), ενώ η εκτέλεση των Rednex ακούγεται στις ταινίες «Οι Νταλικέρηδες του Διαστήματος» (Space Truckers, 1996) και «Ο Απόλυτος Διαπραγματευτής» (The Negotiator, 1998).
Το «Cotton Eye Joe» ακούστηκε επίσης στο αμερικάνικο Dancing With The Stars (2008), στο «America’s Got Talent» καθώς και στις τηλεοπτικές σειρές «Η Τρελή Οικογένεια του Μάλκολμ» (Malcolm In The Middle) και «Φίλοι Για Πάντα» (One Tree Hill, 2010, στην εκτέλεση των Moody Brothers).
Το «Cotton Eye Joe» ακούγεται σε αγώνες baseball, με τους οπαδούς συχνά να το χορεύουν στις εξέδρες, αλλά και στους αγώνες ποδοσφαίρου και καλαθοσφαίρισης των Wyoming Cowboys (των ομάδων του Πανεπιστημίου του Wyoming). Επίσης ακούγεται σε αγώνες χόκεϊ και μάλιστα παίχτηκε στον τελικό του χόκεϊ στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Βανκούβερ το 2010.
Το αμερικανικό μουσικό περιοδικό Blender κατέταξε το «Cotton Eye Joe» των Rednex στο Νο 38 των 50 χειρότερων τραγουδιών όλων των εποχών. Παρομοίως, ο Matthew Wilkening του αμερικανικού διαδικτυακού AOL Radio το κατέταξε στο Νο 86 των 100 χειρότερων τραγουδιών όλων των εποχών, επισημαίνοντας ότι είναι το χειρότερο τραγούδι που διάλεξαν οι New York Yankees για να ακούγεται στους αγώνες τους και γι’ αυτό το λόγο δεν αναρωτιέται καθόλου γιατί τους αποκαλούν «αυτοκρατορία του διαβόλου»!
Εντούτοις, το διαδίκτυο είναι γεμάτο από αμέτρητα ερασιτεχνικά βίντεο του «Cotton-Eyed Joe», όπου το τραγούδι χορεύεται από ένα ευρύ φάσμα ανθρώπων, από έφηβους που χοροπηδάνε στις κρεβατοκάμαρές τους μέχρι ηλικιωμένους ντυμένους με παλιά ρούχα γουέστερν που ακολουθούν τα κλασικά βήματα κάποιας ηχογράφησης με βιολί. Επιπλέον, το τραγούδι παίζεται συνεχώς σε πάρτι, σε γαμήλιες δεξιώσεις, σε αθλητικά γεγονότα και σε αμέτρητα νυχτερινά μαγαζιά και disco. Όποια κι αν είναι η προέλευσή του, το «Cotton Eyed Joe» είχε μία απίστευτη πορεία μέχρι να γίνει ένα τόσο δημοφιλές τραγούδι. Σε τελευταία ανάλυση, μία χορευτική μελωδία που επί 200 χρόνια γεμίζει τις πίστες αποτελεί σίγουρα ένα καταπληκτικό επίτευγμα μουσικής επιβίωσης…
Υ.Γ. Ευχαριστώ πολύ τον Σουηδό παραγωγό των Rednex, Pat Reiniz (Patrick Edenberg), για την πολύτιμη βοήθειά του και τις πληροφορίες που μου έδωσε για την εκτέλεση των Rednex.
Όπως χαρακτηριστικά γράφει ο ίδιος:
«Hi Konstantinos!
Great story! It was quite fantastic to read the history behind a song that has changed so much in my life, so thanks! Let me know when it is online so we can link to it.»
Pat Reiniz (Rednex)
Έρευνα – επιμέλεια: Κωνσταντίνος Παυλικιάνης