God is a DJ: Το σύνδρομο του … FAKE στο Digital Promo!
Τα κοινωνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης έχουν βγει στο κυνήγι για να ανακαλύψουν και να εκμεταλλευτούν εύκολα «θύματα», αναλαμβάνοντας την εικονική εξάπλωση της φήμης τους!
Μετά το φαινόμενο με την εμπορική σκηνή της EDM (όπου καλλιτέχνες αγοράζουν Facebook οπαδούς, φαινόμενο που είδαμε από το περασμένο καλοκαίρι), επινοώντας την αύξηση της δημοτικότητά τους, το κέρδος και το βάρος πλέον πέφτει ολοένα και πιο σταθερά στην underground house μουσικής σκηνή.
Πριν από λίγο καιρό δέχτηκα στο email μου μια πρόσκληση από ένα υποτιθέμενο διεθνές digital label που θα μου έστελνε promos από πολλούς καλλιτέχνες, κυρίως φρέσκα ονόματα τα οποία και εκπροσωπούσαν.
Λίγες ώρες αργότερα έλαβα τη πρώτη λίστα με τα soundcloud links τα οποία άρχισα και να ακούω!
Δεν μπορώ να πω ότι ενθουσιάστηκα, απεναντίας μάλλον ψιλονύσταξα… Αυτά όμως που με έκαναν να ξυπνήσω ήταν τα εντυπωσιακά «στατιστικά» του που δεν έδεναν και με το … περιεχόμενο!
37000 plays μέσα σε μια εβδομάδα για ένα μέτριο track δεν μου κόλλαγαν πουθενά, πόσο μάλλον όταν τα υπόλοιπα tracks του συγκεκριμένου «καλλιτέχνη» με το ζόρι έκαναν 1000plays σε ένα 6μηνο! Ακόμα πιο αξιοσημείωτο ήταν το γεγονός ότι το εν λόγω κομμάτι είχε μόνο 117 comments, νούμερο χαρακτηριστικά μικρό για τόσες χιλιάδες μεταδόσεις!
Και πάλι όμως, η εταιρία προώθησης είχε κάνει και εκεί το θαύμα της. Χρησιμοποιώντας αληθινά ονόματα και ψεύτικες φωτογραφίες, είχαν δημιουργήσει χιλιάδες εικονικούς θαυμαστές που χρησιμοποιούσαν σκόπιμα για να εμφανίζουν διθυραμβικά σχόλια!
Ακόμη και σε αυτά, το στυλ ήταν μπανάλ ή εντελώς φανερό ότι κάποιος είχε σπρώξει χρήμα, πως αλλιώς θα αποκαλούσες θεϊκό κάτι που με το ζόρι το ακούς μέχρι τα 30 δευτερόλεπτα;
Είναι προφανέστατο ότι η εμπορικότητα και εκμετάλλευση της νέας ψηφιακής εποχής, απαιτεί Ευρώ και Δολάρια. Είναι επίσης φανερό πλέον γιατί υπάρχουν τόσα και τόσα sites κοινωνικής δικτύωσης και μουσικής ηλεκτρονικής αγοράς, από μεγαθήρια μέχρι και μικρά αλλά υποσχόμενα sites που κυκλοφορούν για να ικανοποιήσουν την ανάγκη μερικών για … φήμη, κοινωνική δικτύωση και πιθανό φούσκωμα της προσωπικής DJ αμοιβής στο πολυπόθητο μεροκάματο που με μερικές χιλιάδες άτομα στο σπρώξιμο, ε ναι, μπορεί να πείσει μερικούς άσχετους του χώρου ότι ο DJ που έρχεται αξίζει…
Δεν ξέρω ειλικρινά αν αξίζει ή με βρίσκει σύμφωνο το όλο παραπάνω εγχείρημα! Προσωπικά πιστεύω και πίστευα από ανέκαθεν ότι αν αξίζεις, προχωράς σύμφωνα με την αξία σου! Οι καιροί όμως άλλαξαν και κατ’ επέκταση οι συνθήκες που οι εποχές έφεραν και άνοιξαν νέα επαγγέλματα, νέες αντιλήψεις και άλλες προοπτικές.
Λίγο FAKE θα μου πεις, αλλά για κάποιους ο σκοπός αγιάζει τα μέσα …