Home studio
Λοιπόν πια είναι η συνταγή. Παίρνουμε ένα pc(mac ή windows), το πόσο δυνατό θα πρέπει να είναι εξαρτάτε από τον όγκο της δουλειάς που θα το βάλουμε να κάνει.
Βασικό να έχει μπόλικη μνήμη (μίνιμουμ 1Gb), και όσο πιο γρήγορους σκληρούς δίσκους τόσο καλύτερα. Επόμενο στάδιο επιλέγουμε ένα πρόγραμμα με το οποίο θα δουλέψουμε. Καλό θα ήταν να μην έχουμε 80 προγράμματα για ήχο, αλλά ένα καλό που να τα κάνει όλα όπως Cubase/Nuendo, Logic, Pro Tools, αυτά είναι κάποια από τα πιο γνωστά και σε επαγγελματικό επίπεδο. Υπάρχουν και πιο απλά προγράμματα όπως το Fruit Loops, Garage Band, Reason κλπ. Όλα τα παραπάνω προγράμματα παίρνουν επεκτάσεις, plugins, virtual instruments που κάνουν τις δυνατότητες τους απεριόριστες ακόμη και για τον πιο απαιτητικό.
Το πιο βασικό μέρος της αλυσίδας είναι η κάρτα ήχου, που ανάλογα με τις ανάγκες μας θα μας δώσει τις κατάλληλες εισόδους και εξόδους και θα «χρονίσει» τον υπολογιστή μας έτσι ώστε να μπορούμε να ηχογραφούμε χωρίς χρονικές καθυστερήσεις και με αξιοπρεπή ποιότητα ήχου. Αυτές τις κάρτες ήχου θα τις βρείτε σε ειδικευμένα μουσικά καταστήματα και όχι εκεί που πουλάνε υπολογιστές .Η ποιότητα της κάρτας ήχου είναι υπεύθυνη σε πολύ μεγάλο ποσοστό για την ποιότητα του τελικού προϊόντος, επομένως μεγάλη προσοχή κατά την αγορά της.
Επόμενος κρίκος στην αλυσίδα μας και εξίσου σημαντικός είναι η αγορά ενός ζευγαριού monitor ηχεία. Αυτά είναι τα αυτιά μας, θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ποιοτικότερα σε σχέση με το πόσο αντέχει η τσέπη μας πάντα, γιατί είναι το σημείο αναφοράς μας. Αυτά θα μας κατευθύνουν, αυτά θα μας ταξιδέψουν, αυτά πρέπει να είναι η βάση που θα θέσουμε στα αυτιά μας. Γιατί για να γράψεις μουσική πρέπει πρώτα να έχεις ακούσει, έτσι λοιπόν, όταν παίρνει κανείς ένα ζευγάρι ηχεία βάζει πρώτα τα αγαπημένα του cd για να ακούσει και να βάλει τις βάσεις στα αυτιά του. Πόσα μπάσα έχουν οι άλλοι, πόσα πρίμα, πως ακούγονται…
Επόμενους κρίκους μπορεί κανείς να βρει άπειρους ανάλογα πάντα με τις ανάγκες του και την τσέπη του φυσικά. Προενισχυτές, μικρόφωνα, κομπρέσορες, πλήκτρα, κλπ. Ένας πολύ βασικός παράγοντας όπως έχω τονίσει σε προηγούμενα άρθρα μου είναι το θέμα χώρος, δηλαδή το πως είναι το δωμάτιο που ηχογραφούμε ή ακούμε. Και αυτό το κεφάλαιο είναι τεράστιο και δεν θα μας έφτανε ούτε όλο το site για να το αναπτύξουμε, όμως είναι από τα πράγματα που θέλουν ψάξιμο. Επίσης πρέπει να βρούμε το κατάλληλο γραφείο ώστε να μπουν πάνω τα ηχεία μας στις κατάλληλες θέσεις όπως και όλα τα υπόλοιπα μηχανήματα ώστε να δουλεύουμε άνετα και ακούραστα.
Και τώρα που τα μαζέψαμε όλα και τα οργανώσαμε καθόμαστε να δημιουργήσουμε, πριν από αυτό θα ήθελα να σας πω μερικές συμβουλές.
-Ακούμε πολύ μουσική στα ηχεία μας μέχρι να συνηθίσουμε την χροιά τους,
-Διαβάζουμε το manual του προγράμματος τουλάχιστον μια φορά και ας μην καταλάβουμε τα πάντα, θα βοηθήσει πολύ,
-Προσπαθήστε να μην χάνετε χρόνο ψάχνοντας τις δυνατότητες του προγράμματος, αλλά ψάξτε τι ακριβώς θέλετε να κάνετε. Τα προγράμματα αυτά έχουν άπειρες δυνατότητες και το άσκοπο ψάξιμο δεν οδηγεί πουθενά.
-Μην ξεχνάτε να ακούτε!… μουσική γράφουμε 🙂