Η Μουσική στο Twitch τώρα, και στο Μέλλον!
Ένα νέο βήμα επέκτασης των υπηρεσιών της πέρα από το gaming, στον τομέα της μουσικής ξεκίνησε εδώ και λίγο καιρό η ιστοσελίδα Twitch. Η πλατφόρμα video, η οποία αγοράστηκε από το Amazon μέσα στο 2014 έναντι του ιλιγγιώδους ποσού του σχεδόν ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων, έγινε γνωστή για το live streaming βιντεοπαιχνιδιών όπως το League of Legends και το FIFA, ενώ κατάφερε να αποκτήσει εκατομμύρια χρήστες χάρη στη κοινότητα φανατικών παικτών που γρήγορα μετέτρεψαν το Twitch σε ένα κοινωνικό δίκτυο με συνδετικό ιστό το gaming.
Νέα επένδυση στη μουσική
Είχε φανεί από νωρίς ωστόσο ότι ένας από τους πρωταρχικούς στόχους των νέων ιδιοκτητών της streaming πλατφόρμας ήταν να επεκτείνουν το περιεχόμενό της σε νέους τομείς και δραστηριότητες, ένας από τους οποίους, όπως αποδείχθηκε τελικά, είναι η μουσική. Άλλωστε, Spotify και άλλες πλατφόρμες έχουν αποδείξει πόσο μεγάλη είναι η αγορά streaming μουσικής παγκοσμίως.
Ήδη από τον Ιούλιο του 2014, το Twitch είχε δείξει τις προθέσεις του, όταν μετέδωσε για πρώτη φορά σε live streaming το DJ set του Steve Aoki απευθείας από την Ίμπιζα. Οι επίσημες ωστόσο ανακοινώσεις για τη νέα, μουσική, κατεύθυνση της πλατφμόρμας έγιναν τον Ιανουάριο του 2015, όταν η εταιρία εγκαινίασε την υπηρεσία Music Category Beta, μέσω της οποίας προσφέρει σε μουσικούς απ’ όλο τον πλανήτη τη δυνατότητα να παρουσιάζουν σε live streaming ή βιντεοσκοπημένα τη μουσική τους.
Παράλληλα, το Twitch προχώρησε στη δημιουργία ενός εικοσιτετράωρου μουσικού καναλιού, του Monstercat FM, το οποίο λειτουργεί ουσιαστικά υπό τη μορφή διαδικτυακού ραδιοφωνικού σταθμού που μπορούν να χρησιμοποιούν ελεύθερα οι gamers κατά τη διάρκεια των μεταδόσεων των παιχνιδιών τους στη πλατφόρμα. Επιπλέον, και χάρη στη συνεργασία του με δισκογραφικές εταιρείες, το Twitch εγκαινίασε και τη μουσική του βιβλιοθήκη (Twitch Music Library), όπου υπάρχουν αυτή τη στιγμή περισσότερα από 1.000 μουσικά κομμάτια. Τα τραγούδια αυτά μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα από τους χρήστες της πλατφόρμας στα κανάλια τους, χωρίς να παραβιάζουν τη νομοθεσία περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Υπάρχει και συνέχεια
Τον Μάρτιο, το Twitch μετέδωσε για πρώτη φορά ζωντανά ένα διήμερο φεστιβάλ μουσικής, το Ultra Music Festival. Από τις 27 έως τις 29 Μαρτίου, οι λάτρεις της ηλεκτρονικής μουσικής είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν από την άνεση του σπιτιού τους, όλα τα live του διάσημου Φεστιβάλ, που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο Μαϊάμι της Φλώριδας.
Λίγες ημέρες νωρίτερα η μουσική στο Twitch σημείωνε ακόμα μια μεγάλη επιτυχία. Ένα από τα σημαντικότερα συγκροτήματα της περασμένης δεκαετίας, οι Prodigy, συμφώνησε να διαθέσει το νέο του τραγούδι «Wall of Death» στη μουσική βιβλιοθήκη της πλατφόρμας. Αυτό σημαίνει ότι οι εγγεγραμμένοι χρήστες είναι ελεύθεροι να χρησιμοποιήσουν το κομμάτι δωρεάν για να επενδύσουν μουσικά τις μεταδόσεις παιχνιδιών στα κανάλια τους.
Αργά αλλά σταθερά, όλο και περισσότερες δισκογραφικές εταιρίες, κυρίως στον χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής, όπως η OWSLA δημιουργούν κανάλια streaming μουσικής στο Twitch. Καθώς τα κανάλια αυτά αυξάνουν σταδιακά τη δημοτικότητά τους, η πλατφόρμα θα διευρύνει τη βάση των χρηστών της πέρα από τους φανατικούς gamers. Άλλωστε, το Twitch και η Amazon δεν φαίνεται να περιορίζονται με αυτό το νέο τους «άνοιγμα» μόνο στον τομέα της μουσικής, αλλά στοχεύουν να προσελκύσουν στην πλατφόρμα τους περισσότερες από τις υπάρχουσες online κοινότητες. Αυτός φαινεται ότι ήταν ο στόχος της έναρξης, από τον Ιανουάριο του 2015, ζωντανών μεταδόσεων των online αγώνων της μεγαλύτερης ιστοσελίδας πόκερ στον κόσμο, της PokerStars. Την παρουσίαση και τον σχολιασμό των μεταδόσεων των αγώνων κάνει ζωντανά ο star του πόκερ Jason Somerville, ο οποίος ακολουθείται ήδη από χιλιάδες ερασιτέχνες και επαγγελματίες παίκτες του πόκερ στο Twitch. Η συνεργασία αυτή προσφέρει και στις δύο εταιρείες τη δυνατότητα να απευθυνθούν σε ένα κοινό πέρα από την κοινότητα των χρηστών που ανήκει ήδη στις δικές τους πλατφόρμες.
Ο απόηχος της επιτυχία και οι «μνηστήρες»
Η μεγάλη εμπορική επιτυχία του Twitch και ο «θόρυβος» που έχει δημιουργήσει στην παγκόσμια αγορά έχει σαν αποτέλεσμα να εντείνεται ο ανταγωνισμός από άλλες εταιρίες που επιθυμούν διακαώς και εκείνες κάποιο μερίδιο στον τομέα του live streaming συναυλιών, εκδηλώσεων και παιχνιδιών. Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής στον τομέα αυτόν είναι φυσικά το YouTube. Μάλιστα η Google, η οποία είναι η ιδιοκτήτρια του YouTube είχε επιχειρήσει πέρυσι να αγοράσει το Twitch, πράγμα που όπως προαναφέραμε δεν κατάφερε τελικά, καθώς έχασε τη μάχη των προσφορών από την Amazon. Ωστόσο, όπως αποδεικνύεται πλέον σήμερα, το YouTube και η Google δεν επιθυμούν να περιοριστούν μόνο στην προβολή μουσικών βιντεοκλίπ . Μέσα σε έναν περίπου χρόνο ανέπτυξαν το YouTube Gaming, το οποίο έχει ανακοινωθεί ότι θα κάνει το ντεμπούτο του μέσα στο φετινό καλοκαίρι. Πρόκειται ουσιαστικά για μια ξεχωριστή ενότητα του YouTube η οποία θα προσφέρει στους χρήστες της χιλιάδες παιχνίδια μέσω βίντεο και live streaming, όπως ακριβώς κάνει εδώ και χρόνια το Twitch. Στόχος του YouTube είναι να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη online βάση παιχνιδιών με περισσότερα από 25.000 βιντεοπαιχνίδια, τα οποία θα διαθέτουν το δικό τους, ξεχωριστό κανάλι μεταδόσεων. Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον λοιπόν να δούμε που θα οδηγήσει τον τομέα του live streaming το επόμενο διάστημα αυτός ο ισχυρός ανταγωνισμός των δύο μεγάλων κολοσσών του διαδικτύου. Πιθανότατα κερδισμένοι να είναι οι χρήστες τους.