Νικόλαος Μάντζαρος
Tα τελευταία είκοσι χρόνια, η αναδίφηση των χειρογράφων τον ανέδειξε σε μείζονα μορφή της μουσικής δημιουργίας και διανόησης του ελληνικού 19ου αιώνα, καθώς αποκάλυψε σπουδαία θεωρητικά συγγράμματα και ενδιαφέρουσες δημιουργίες. Ιδιαίτερη είναι η περίπτωση ενός χειρογράφου με παρτιμέντι για κουαρτέτο εγχόρδων, από το οποίο έχουν επιλεγεί τα μουσικά κομμάτια της παρούσας ηχογράφησης. Ο όρος παρτιμέντο, (partimento, -ti), χρησιμοποιήθηκε τον 17ο και 18ο αι. κυρίως στη νότια Ιταλία, για να περιγράψει ένα είδος άσκησης για τη μουσική σύνθεση όπου ο μουσικός καλείται να δημιουργήσει ένα κομμάτι μουσικής βασιζόμενος σε μία ελλειπτικά καταγραμμένη παρτιτούρα.
Τα έργα του CD είναι τα παρτιμέντι από το μουσικό εκπαιδευτικό εγχειρίδιο Partimenti ossia Basso numerato (Παρτιμέντι ή Ενάριθμο Μπάσο) του Fedele Fenaroli που επεξεργάστηκε ο Ν. Μάντζαρος και το 1856 αφιέρωσε στη Βικτώρια Α’, βασίλισσα του Ηνωμένου Βασιλείου (αλλά και των Ιονίων Νήσων, τότε). Τα παρτιμέντι αυτά αποκτούν ιδιαίτερη σημασία, εφόσον μπορούν να θεωρηθούν ως η πρώτη μουσική δωματίου από Έλληνα συνθέτη.
Τίτλος του cd: Ionian String Quartet (Ιόνιο Κουαρτέτο Εγχόρδων)