Όπερα δωματίου της σοπράνο Μαρίκας Κλαμπατσέα στο Μέγαρο Μουσικής 12/4
Η σύγχρονη avant garde Όπερα Δωματίου με ελεύθερα αυτοσχεδιαστικά στοιχεία της Μαρίκας Κλαμπατσέα στο Μέγαρο συναντά έναν πραγματικό μύθο του Φαρ Ουέστ, την Calamity Jane. Μια ανυπότακτη γυναίκα – θρύλο, που υπήρξε πολεμίστρια, ιχνηλάτισα και τζογαδόρισα, και ταυτόχρονα μια ερωτευμένη γυναίκα που αγάπησε μέχρι θανάτου και γνώρισε την παραδοξότητα της ανέστιας μητέρας.
Η ιστορία αυτού του γοητευτικού, πρωτοποριακού μουσικού έργου ξεκινάει από τα γράμματα που έγραψε η Calamity Jane αλλά που ποτέ δεν ταχυδρόμησε στην κόρη που απέκτησε από τον έρωτα της ζωής της, τον πιστολά Wild Bill Hickok, ο οποίος δολοφονήθηκε εν ψυχρώ σ’ ένα σαλούν στη Νότια Ντακότα. Κι αν χρειάζεται θάρρος για να είσαι πραγματικά κυρία σε τόσο άγριες εποχές, η Calamity –η μεγαλύτερη Κυρία της άγριας Δύσης–, αποδεικνύεται συγκλονιστικά ανθρώπινη, τρωτή και μητρική στα γράμματα προς την Janey, την κόρη που έδωσε για υιοθεσία αμέσως μετά τη γέννησή της και που ουσιαστικά δεν γνώρισε ποτέ.
Η Calamity νιώθει την ανάγκη να διηγηθεί τα πάντα στην Janey: από το να ζητήσει τη συγνώμη της, μέχρι την κατανόησή της, γιατί δεν την κράτησε κοντά της για να ξεφύγει από το καταραμένο Deadwood, «όπου σε πυροβολούν για ένα ποτό». Τα γράμματά της είναι γεμάτα από ιστορίες κοινών γυναικών στο σαλούν, πολεμικά επεισόδια από την περιοχή Black Hills ανάμεσα στους Iνδιάνους και τους στρατιώτες του στρατηγού Custer… Αλλά και γεμάτα χαρά γιατί κέρδισε όλους τους άντρες σε ένα διαγωνισμό σκοποβολής ή από τεράστια θλίψη όταν πεθαίνει το άλογό της, ο Σατανάς. Το άλογο που τόσο αγαπούσε και για το οποίο ήταν περήφανη. «Το άλογό μου, ο Σατανάς, είναι δεμένο εδώ κοντά μου. Θα ’πρεπε να τον έβλεπες καθώς η φωτιά παίζει πάνω στον γυαλιστερό του λαιμό και στα μούσκουλα της απαλής του ράχης, με τα λευκά του πόδια και εκείνο τον λευκό ρόμβο ανάμεσα στα μάτια…», γράφει η Calamity.
Τα γράμματα αυτά, όπως άλλωστε και η ‘Οπερα Δωματίου ιχνηλατούν τη σχέση μάνας και κόρης, δυο γυναικών ασυμβίβαστων που ναι μεν δεν συναντήθηκαν ποτέ, τους έδεναν όμως σχέσεις στοργής, «…Θα ήθελα μονάχα να μπορούσε να μάθει η μητέρα μου πόσο περήφανη νιώθω που είμαι η κόρη της Calamity Jane, δήλωσε η Janey μιλώντας για τη μητέρα της το 1941 σε ραδιοφωνικό σταθμό της Νέας Υόρκης.
Με άξονα τα σημεία αναφοράς της Calamity τον Bill Hickok ή το άλογο της Σατανά, η Μαρίκα Κλαμπατσέα στήνει μια υποβλητική όπερα, -πλεγμένη με τραγούδια ινδιάνικα και αυτοσχεδιασμούς πάνω σε μουσικές των Chopin, Verdi, Bizet, Shostakovich, Gershwin-, με μια μουσική που έρχεται να γιορτάσει τους έρωτες, τους θυμούς, τις περιπλανήσεις, τους πολέμους και τη μητρότητα που εκλείπει ως Ρόλος, μα που γιγαντώνεται ως συναίσθημα, ως Ζωή.
Μαρίκα Κλαμπατσέα: Σύνθεση, Πιάνο – Φωνή, Margaret Jackman: Αφήγηση, Νίκος Βεργίτσης: Σκηνοθεσία, Νίκος Χαριζάνος: Ενορχήστρωση, Rob Halam: Film Director, Liviu Zainea: Sound, Παναγιώτης Τσάγκας: Video, Κουαρτέτο Εγχόρδων, Gennadiy Bykov: Βιολί, Florenc Sulkuqi: Βιολί, Matasaru Laurentiu: Βιόλα, Ευγένιος Μπένσης: Βιολοντσέλο, Γιάννης Κασσέτας: Σαξόφωνο, Νίκος Παπαναγιώτου: Κρουστά, Διοργάνωση: Ankh Μουσική και Ψυχαγωγία
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Εκδοτήρια εισιτηρίων: Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη
Ομήρου 8, Τηλ: 210 7282333
Προπώληση από: 22 Μαρτίου 2013 /Τιμές εισιτηρίων:Φοιτητικά: € 6, Β Ζώνη: € 15, Α Ζώνη: € 25