Πάμε Θέατρο 03/11
ΕΙΔΑΜΕ…
«Μάνα Μητέρα Μαμά» του Γιώργου Διαλεγμένου
Καταπιάνεται με ένα θέμα που από αρκετούς θεωρήθηκε ξεπερασμένο για να ανεβαίνει μια τέτοια εποχή στο θεατρικό σανίδι, αλλά δεν είναι μόνο το φαινόμενο της αντιπαροχής (το οποίο σημάδευσε τη μεταπολιτευτική ελληνική κοινωνία τη δεκαετία του 1970 και 1980) που επιθυμούσε να θίξει ο Γιώργος Διαλεγμένος όταν υπέγραφε τη συγκεκριμένη συγγραφική απόπειρα πριν τριάντα πέντε περίπου χρόνια. Μέσα από αυτή τη κατάσταση που άλλαξε το «φαίνεσθαι» της παλιάς Αθήνας, οι σχέσεις των ανθρώπων επαναπροσδιορίστηκαν εξαρχής και ένα έργο που ασχολείται με τις ανθρώπινες σχέσεις και με τα αδιέξοδα που προκαλούν, δεν μπορεί από το να παραμένει επίκαιρο και διαχρονικό ακόμα και σήμερα.
Στο «Μάνα Μητέρα Μαμά» κεντρικός ρόλος είναι μια ηλικιωμένη μητέρα που αν και πείθεται από το γιο της να δώσει το σπίτι για αντιπαροχή για να ζήσουν, κατά τα λεγόμενά του, μια καλύτερη ζωή, αυτή η προοπτική δεν είναι κάτι που τη γεμίζει με ηρεμία και ανακούφιση. Ξέρει καλά πως με αυτή της την απόφαση μπαίνει αυτόματα στο περιθώριο γιατί αποκόβεται από το παρελθόν της. Νιώθει άχρηστη, παραγκωνισμένη, χωρίς σπίτι, άρα χωρίς ταυτότητα και εν τέλει χωρίς ζωή. Η Ντίνα Κώνστα είναι μια σπουδαία μορφή του ελληνικού θεάτρου και είμαι σίγουρη πως το συγκεκριμένο έργο, με εύστοχους διαλόγους και με μια καθημερινή γλώσσα – τόσο περιεκτική και συγχρόνως τόσο αληθινή – δεν θα μπορούσε να βρει ιδανικότερη επιλογή από το πρόσωπο και την έκφραση της μεγάλης μας πρωταγωνίστριας. Η ίδια κυριαρχεί καθ’ όλη τη διάρκεια, προσηλώνει και είναι απολαυστική όταν πεισμώνει, εκνευρίζεται, διατάζει και απαιτεί καθετί παράλογο από τη λατρεμένη νύφη της …της οποίας «της βγάζει το λάδι» με τη συμπεριφορά της! Με τις καίριες σκηνοθετικές παρεμβάσεις του Σωτήρη Χατζάκη, οι γυναικείες παρουσίες είναι τελικά αυτές που αποτελούν την ευχάριστη έκπληξη αυτής της δουλειάς.
Η Ελισάβετ Μουτάφη, απόλυτα πειστική, με λιτά εκφραστικά μέσα και χωρίς υπερβολές στην ερμηνεία της, αναλαμβάνει και διεκπεραιώνει με επιτυχία το ρόλο της Βαρβάρας που υπομένει καρτερικά ως το τέλος τις παραξενιές της πεθεράς της. Πολύ καλή η υποκριτική προσπάθεια της Βάσως Γουλιελμάκη, όσο για το Γιώργο Νινιό η πολύχρονη εμπειρία του είναι εμφανέστατη πάνω στη σκηνή. Από την άλλη πλευρά, το ενδιαφέρον έγκειται στο γεγονός πως τη φετινή σεζόν ο ίδιος ο συγγραφέας (η μόνη αλλαγή στη διανομή σε σχέση με πέρυσι) αντικαθιστά το Πάνο Σκουρολιάκο και όπως είναι φυσικό, λόγω της οικειότητας του ρόλου, αυτό δίνει μια διαφορετική διάσταση και νόημα στο ρόλο του Σωτηράκη.
Το έργο συγκινεί και σου αφήνει μια πικρή γεύση, φεύγοντας από την αίθουσα. Γιατί ειδικά στις μέρες μας, πιο πολύ όσο ποτέ άλλοτε, ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνικής πραγματικότητας που βιώνουμε μας οδηγεί στη γκρίνια και τη μιζέρια, όταν δεν είμαστε ικανοί να οχυρωθούμε ως χαρακτήρες και να παλέψουμε για όσα μας συμβαίνουν. Άρα καταλαβαίνεις πως βρίσκεσαι αντιμέτωπη με μια παράσταση που δεν τη ξεχνάς όταν επιστρέφεις σπίτι, αλλά την επεξεργάζεσαι στο μυαλό σου για πολύ καιρό ακόμα. Γι’ αυτό το λόγο αξίζει κάποιος να τη συμπεριλάβει στις θεατρικές του επιλογές. Και βέβαια, ούτως ή άλλως, για την εξαιρετική ερμηνεία της «Μάνας Μητέρας Μαμάς» Ντίνας Κώνστα.
Θέατρο: ΒΕΑΚΗ
- Σκηνοθεσία: Σωτήρης Χατζάκης
- Σκηνικά – Κοστούμια: Γιώργος Πάτσας
- Φωτισμοί : Αντώνης Παναγιωτόπουλος
- Μουσική επιμέλεια: Στέφανος Τορτοπόγου
- Βοηθός σκηνοθέτη: Λίνα Ζαρκαδούλα
- Βοηθός σκηνογράφου: Λουκία Μινέτου
- Διεύθυνση: Στουρνάρη 32, Πολυτεχνείο
- Τηλέφωνο: 210.5223522
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη, Πέμπτη και Κυριακή στις 7.00 μ.μ.
Παρασκευή στις 9.15μ.μ.
Σάββατο στις 6.15μ.μ.( Λαϊκή απογευματινή) & στις 9.15μ.μ.
Τιμές εισιτηρίων:
24€ (Πλατεία)
20€ (Λαϊκή απογευματινή-Κάθε Σάββατο)
17€ (Φοιτητικό)
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ…
«Βασιλιάς Ληρ» του William Shakespeare
Αυτάρκεις, κυριάρχοι, δεσποτικοί αλλά και ματαιόδοξοι γέροι, ο τρομερός Βασιλιάς Ληρ και ο υπήκοός του Κόμης του Γκλόστερ δε βλέπουν και δεν ακούν. Αφήνονται μακάριοι στον εφησυχασμό και την κολακεία. Ο Ληρ εξορίζει άδικα την αγαπημένη του κόρη. Ο Γκλόστερ αποκληρώνει τον ανύποπτο γιο του. Και οι δυο τους θα βρεθούν αντιμέτωποι με την πιο απάνθρωπη ίντριγκα, τη σκληρότητα και την εγκατάλειψη. Έτσι, ο καθένας τους θα κατέβει σιγά σιγά όλα τα σκαλοπάτια της ζωής και θα ανακαλύψει για τον εαυτό του τα μεγάλα μυστικά της μέσα απ’ την απόγνωση, τη τρέλα και τον πόνο. Η απώλεια και η μοναξιά θα οδηγήσουν τον άλλοτε κραταιό Βασιλιά Ληρ στα άκρα και θα φανερώσουν όλη την ευαισθησία και το μεγαλείο του. Ο Ληρ θα δοκιμαστεί και θα πονέσει όσο δεν έχει πονέσει άνθρωπος ως τώρα.
Στη συνέντευξη τύπου που δόθηκε προχθές στο «Παλλάς», ο Νικήτας Τσακίρογλου όπου και κρατά τον ομώνυμο ρόλο, έκανε λόγο για μια διαφορετική προσέγγιση του έργου και για μία, μη συμβατική παράσταση, η οποία όμως μπορεί να έχει θέση στα θεατρικά δρώμενα αυτής της χώρας γιατί διαπραγματεύεται το θέμα της κρίσης της εξουσίας και το μνημόνιο της σύγκρουσης των γενεών. Όπως εξάλλου επισήμανε και ο σκηνοθέτης της παράστασης, Στάθης Λιβαθινός: «Πρέπει να δημιουργήσεις μια πραγματικότητα που να αφορά το σύγχρονο θεατή. Και για μένα ένα θέατρο μπορεί να είναι μη αποδεκτό. Και αυτό είναι το βαρετό θέατρο…»
Στο κορυφαίο του αυτό έργο, ο Σαίξπηρ δείχνει πως οι βασιλιάδες είναι μόνο προσωρινοί. Ατρόμητοι στην αρχή, απειλητικοί, αμείλικτοι τιμωροί, ώσπου ο χρόνος και η ιστορία να τους μετατρέψουν σε ανήμπορα, τραγικά γεροντάκια. Την ίδια στιγμή που οι νέοι βιάζονται, δε συγχωρούν και δεν περιμένουν, οι γέροι μαθημένοι στην εξουσία δεν ξέρουν πως ήρθε η ώρα να φύγουν και πως είναι αργά. Πρωταγωνιστούν αλφαβητικά οι ηθοποιοί: Θανάσης Ακοκκαλίδης, Στέλιος Ανδρονίκου, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Ευτυχία Γιακουμή, Μαριάννα Δημητρίου, Πασχάλης Καρατζάς, Γιώργος Κωνσταντινίδης, Νταβίντ Μαλτέζε, Πηνελόπη Μαρκοπούλου, Ηλίας Μελέτης, Διονύσης Μπουλάς, Γιώργος Νούσης, Ευθύμης Παππάς, Αστέρης Πελτέκης, Χρήστος Σουγάρης, Γιώργης Τσαμπουράκης, Φώτης Τσοτουλίδης, Γιάννης Χαρίσης. Επίσης, παίζουν οι μουσικοί: Χρήστος Κλάρος (μπάσο), Παναγιώτης Παπάζογλου (ηλεκτρική κιθάρα), Θεόδωρος Χυτήρης (τύμπανα).
Να σημειώσουμε πως η συγκεκριμένη παράσταση έχει σημειώσει προπώληση 10.000 εισιτηρίων και οι 10 πρώτες παραστάσεις είναι ήδη sold out! Γι’ αυτό το λόγο ο «Βασιλιάς Ληρ» έχει πάρει οριστική παράταση μέχρι τη Κυριακή 5 Δεκεμβρίου, λόγω των προγραμματισμένων εμφανίσεων άλλων καλλιτεχνών που έχουν οριστεί για τη συνέχεια στον ίδιο χώρο.
ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2010 ΣΤΙΣ 21.00
ΘΕΑΤΡΟ: ΠΑΛΛΑΣ
- Σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός
- Μετάφραση: Διονύσης Καψάλης
- Σκηνικά- Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
- Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
- Μουσική: Θόδωρος Αμπατζής
- Διεύθυνση: Βουκουρεστίου 5, Αθήνα
- Τηλέφωνο: 210.3213100
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τρίτη με Κυριακή στις 21.00
Τιμές εισιτηρίων:
25€ (φοιτητικό), 35€, 40€
EΡΧΕΤΑΙ…
«ΟΡΦΑΝΑ»
Πώς μπορεί να εξελιχθεί το ρομαντικό δείπνο ενός ζευγαριού με τη ξαφνική εμφάνιση ενός αιματοβαμμένου άνδρα; O Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί τα «Ορφανά» του Βρετανού συγγραφέα Ντένις Κέλι και στοχεύει στις ερμηνείες των Μαρία Κίτσου, Όμηρου Πουλάκη και Μιχάλη Οικονόμου. Από την άλλη πλευρά, εκείνοι καλούνται να αποδείξουν ότι είναι άξιοι της εμπιστοσύνης του και οι απαντήσεις θα δοθούν από τις 6/11 στη κεντρική σκηνή του «Θεάτρου του Νέου Κόσμου».
«ΤΟ ΔΕΙΠΝΟ»
Αυτό που τελικά συνειδητοποιούμε είναι πως ένα δείπνο δεν αποτελεί ποτέ μια εύκολη υπόθεση, ειδικά όταν ο σερβιτόρος παραβαίνει τις εντολές της κυρίας του και οικοδέσποινας και αλλάζει τη ροή όλης της ιστορίας σερβίροντας διαφορετικό μενού! Η Δήμητρα Χατούπη καθοδηγείται από τις σκηνοθετικές συμβουλές του Διαγόρα Χρονόπουλου για τις ανάγκες της μαύρης κωμωδίας της Μόιρα Μπουφίνι «Το δείπνο». Στην υπόλοιπη διανομή ο Αλέξανδρος Μυλωνάς, η Μυρτώ Αλικάκη και ο Θεόδωρος Κατσαφάδος. (τον τελευταίο, με μεγάλη θητεία στο θέατρο, τον βλέπουμε και στο «Νησί», στο ρόλο του εκλεγμένου αρχηγού της Σπιναλόγκας). Σύντομα στο Υπόγειο του «Θεάτρου Τέχνης»…
«Η ΓΑΜΗΛΙΑ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ»
Πέφτουν οι μάσκες για τη Ζαν και το Μαξίμ! Εκείνος αποφασίζει να τις μιλήσει για τις σύντομες ερωτικές περιπετειούλες του, εκείνη του εξομολογείται την εννιάμηνη σχέση που διεκδικούσε κατά τη διάρκεια του πολύχρονου, έγγαμου βίου τους. Οι υποψίες στρέφονται στον καλύτερο φίλο του απατημένου συζύγου, Κλωντ και το παιχνίδι γάτας – ποντικού γεμάτο μυστικά, αμφισβητήσεις και κατηγορίες παίρνει σάρκα και οστά. Η πρωταγωνιστική τριάδα Αντώνης Θεοδωρακόπουλος, Αιμιλία Υψηλάντη και Γιάννης Ζαβραδινός αναμένεται να κλέψουν τις εντυπώσεις στη σκηνή του θεάτρου «Αργώ» με τη «Γαμήλια Ψευδαίσθηση» του Ερίκ Ασσούς. Η πρεμιέρα έχει προγραμματιστεί μετά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου.
«ALARME»
Η ισχυρή αντιπαράθεση της βασίλισσας Ελισάβετ και της Μαρίας Στιούαρτ είναι μια ιδιαίτερη ιστορία που σου κεντρίζει το ενδιαφέρον, ειδικά όταν μαθαίνεις πως αυτές οι δύο δυναμικές προσωπικότητες της αναγεννησιακής εποχής δεν συναντήθηκαν ποτέ και κατάφεραν να διατηρήσουν μια εκρηκτική σχέση αντιπαλότητας …δια μέσου αλληλογραφίας! Τη παράσταση «Alarme» αναλαμβάνει να πλάσει σκηνοθετικά ο Θεόδωρος Τερζόπουλος. Οι παραστάσεις πρόκειται να ξεκινήσουν στις 11 Νοεμβρίου στο θέατρο «Άττις» στο Μεταξουργείο. Στο ρόλο του αφηγητή ο Τάσος Δήμας, ενώ την Ελισάβετ και τη Μαρία Στιούαρτ ενσαρκώνουν αντίστοιχα η Σοφία Χιλλ και η Αγλαΐα Παππά.