Πάμε Θέατρο 10/11 & Συνέντευξη Αντιγόνη Δρακουλάκη
Συνέντευξη
Αντιγόνη Δρακουλάκη!
Το έργο είναι γραμμένο το 1961 και πραγματεύεται τις συζυγικές σχέσεις, θέμα που είναι πάντα επίκαιρο. Εσύ νομίζεις ότι σήμερα οι σχέσεις μεταξύ συντρόφων – συζύγων είναι πιο περίπλοκες με δεδομένη την αύξηση των διαζυγίων;
Νομίζω πως πραγματεύεται τη δυσκολία και τη διαχείριση των σχέσεων, κάτι που είναι πάντα επίκαιρο και ειδικότερα στις μέρες μας. Μέσα σ’ όλη αυτή τη πολυπλοκότητα της ζωής μας είναι πολύ δύσκολο να διαχειριστούμε τα αισθήματα μας και τον άνθρωπο που έχουμε απέναντί μας. Το έργο είναι γραμμένο από τη Τζιν Κερ και είναι κατά τη γνώμη μου, ένα καθαρά γυναικείο έργο αλλά με μια πολύ ανδρική υπογραφή, αυτή του Γιώργου Κιμούλη. Ο κόσμος γελάει πάρα πολύ και σ’ αυτούς τους δύσκολους και χαλεπούς καιρούς που ζούμε, (και) είναι πολύ ευχάριστο να βγαίνει μια κωμωδία που να ευχαριστεί τον κόσμο φεύγοντας.
Στο έργο βλέπουμε ότι ο Μπομπ και η Μαίρη, αν και χωρισμένοι για 9 μήνες, παρ’ όλα αυτά έχουν ακόμα αισθήματα ο ένας για τον άλλο. Πιστεύεις ότι είναι εύκολο για μια γυναίκα να προχωρήσει τη ζωή της μετά από μια πολύχρονη σχέση ή θεωρείς πως και οι άντρες αντιδρούν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο;
Όταν συνεχίζει να αγαπάει με την ίδια θέρμη τον ίδιο άνθρωπο, είναι δύσκολο. Κι εδώ το πρόβλημα είναι ότι δεν υπήρχε πρόβλημα ουσιαστικό. Πολλές φορές δημιουργούμε πρόβλημα ενώ δεν υπάρχει και πολλές φορές το πιο δύσκολο είναι να βρούμε την αλήθεια των πραγμάτων και την αλήθεια του άλλου και του συναισθήματος μας. Αυτό νομίζω είναι το μεγαλύτερο λάθος. Είναι ο εγωισμός και η φαινομενική δυσκολία που αντιμετωπίζουμε στη σχέση μας. Τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά αν σκύψουμε λίγο μέσα μας και δούμε την αλήθεια, αυτή που αισθανόμαστε και του ανθρώπου που έχουμε απέναντί μας. Αυτοί οι δυό άνθρωποι αγαπιούνται πάρα πολύ. Όπως λέει κι ο σκηνοθέτης μας, η σχέση δεν είναι ένα και μοναδικό ταξίδι. Αξία σε μια σχέση έχει – είναι να μπορείς να την ξαναξεκινάς και πάλι από την αρχή, έτσι ώστε να ανανεώνεται και να προχωράει, να προοδεύει η ίδια η σχέση και οι άνθρωποι μέσα απ’ αυτή.
Ο Μπομπ στη διάρκεια του έργου προσπαθώντας να αναλύσει τι πήγε στραβά στο γάμο του με τη Μαίρη λέει ότι: «Δεν υπάρχει συνταγή για την επιτυχία, αλλά από την αποτυχία μπορείς να μάθεις πολλά». Ισχύει όντως αυτό; Δεν υπάρχει συνταγή για μια πετυχημένη σχέση;
Η συνταγή είναι μόνο η ειλικρίνεια για μένα. Αλλά είμαστε ειλικρινείς; Και πότε; Και πόσο τελικά; Με τον εαυτό μας και με τον άλλο; Αυτό είναι. Το πιο απλό είναι το πιο βασικό, αλλά ποιος το κάνει; Να είσαι ειλικρινής, να μπορείς να καταλάβεις τι νιώθεις και να καταλάβεις και τον άλλο. Είναι τόσο απλό… Και την ίδια στιγμή μέσα σ’ όλο αυτό τον εγωισμό μας και μέσα σ’ όλη αυτή την πολυπλοκότητα που έχουμε χτίσει τη ζωή μας φαντάζει τόσο δύσκολο. Κι ο καθένας κάνει έναν δικό του κόσμο και μια δική του αλήθεια, μπλέκεται και λοξοδρομεί.
Ο Μπομπ είναι πιο λογικός, γεγονός που εκνευρίζει τη Μαίρη γιατί εκείνη είναι λίγο πιο αυθόρμητη. Στον έρωτα υπάρχει λογική;
Δεν ξέρω πόσο λογικός μπορεί να είναι ένας έρωτας. Όταν αγαπιούνται δύο άνθρωποι, είναι λογικό να είναι μαζί. Αυτό μπορώ να πω μόνο. Αλλά έρωτας και λογική; Δεν ξέρω. Αυτό που αισθάνεσαι και αυτό που σε ταράζει και σε συνταράζει σ’ έναν άνθρωπο, δεν είναι από τα πράγματα που θα τα βάλεις κάτω. Είναι μια χημεία, είναι αισθήματα που έρχονται και συγκρούονται και δημιουργούν μια χημεία. Νομίζω ότι είναι μαγικό. Η λογική χρησιμοποιείται πια σαν εργαλείο μόνο στα διαζύγια, για να προσπαθήσεις να διασφαλίσεις τη θέση σου και το δίκιο σου, το οποίο και πάλι δεν ξέρω πόσο σ’ ένα διαζύγιο μπορεί να αποδώσεις δίκιο. Γιατί όπως λέει και η Μαίρη «χρειάζονται δύο για να χορέψουν τανγκό». Και στο τανγκό δεν μπορείς να ξέρεις ποιος οδηγεί και ποιος είναι ο βιρτουόζος. Η μαγεία του τανγκό είναι ότι είναι δύο μαζί. Και η επιτυχημένη χορογραφία στο τανγκό είναι το ότι και οι δύο συνυπάρχουν την ίδια στιγμή σαν ένα. Αυτό είναι νομίζω κι η μαγεία σ’ ένα γάμο και σε μια σχέση.
Μιλώντας για χημεία, είναι διαφορετικό να συνεργάζεσαι με τον Παναγιώτη Πετράκη στη τηλεόραση και διαφορετικό στο θέατρο;
Πολύ ωραία ερώτηση… Πρέπει να πω πως είχε καινούργια στοιχεία. Και έτσι αποκαλύπτεις και καινούργια πράγματα στη συνεργασία. Έχει μια άλλη μαγεία έτσι κι αλλιώς το θέατρο. Σαν χώρος και σαν διαδικασία. Το ίδιο είναι η ευκολία στο να επικοινωνήσεις με τον συγκεκριμένο άνθρωπο, το ίδιο είναι η ειλικρίνεια που έχουμε μεταξύ μας, η απλότητα και το πόσο γενναιόδωρα ο ένας βοηθάει τον άλλο. Αυτό το καινούργιο έργο προσφέρει καινούργια στοιχεία στη σχέση μας. Και οι δυό κολυμπήσαμε βέβαια με καινούργιες στολές σ’ αυτήν την κατάδυση! Δε θέλαμε να φέρουμε πράγματα από το σήριαλ… Προσπαθήσαμε σαν να είναι μια καινούργια συνεργασία και όχι σαν η συνέχεια του άλλου και θέλαμε να μην χρησιμοποιήσουμε εφόδια που μας ήτανε γνωστά και κοινά στον τρόπο που συνεργαζόμασταν. Λίγο ξεκινήσαμε από την αρχή, αλλά με την ευκολία, με την ειλικρίνεια και με την αγάπη που έχει ο ένας για τον άλλο. Είμαι πολύ ευτυχής όταν είμαστε μαζί στη σκηνή με τον Παναγιώτη.
ΕΙΔΑΜΕ…
Μαίρη – Μαίρη της Jean Kerr
Γραμμένο το 1961 από την Jean Kerr, αρθρογράφο και σύζυγο κριτικού θεάτρου, το έργο πραγματεύεται τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, θέμα που είναι πάντα επίκαιρο. Ένα ανδρόγυνο που έχει χωρίσει εδώ και εννέα μήνες, για μια ασήμαντη αφορμή, καταλήγει να ξανασυναντηθεί για οικονομικούς λόγους, χάρη στην καταλυτική παρέμβαση του Όσκαρ, λογιστή και φίλου του Μπομπ. Η συνάντηση γίνεται λίγες μέρες πριν τον επικείμενο γάμο του Μπομπ με την νέα αγαπημένη του, Τίφανυ, που είναι οπαδός της υγιεινής διατροφής. Τι θα συμβεί όμως όταν θα εμφανιστεί στην παρέα και ο Ντέρκ, ο αστέρας της τηλεόρασης; Η Μαίρη θα μείνει ασυγκίνητη από τη γοητεία του;
Ο Παναγιώτης Πετράκης, εκφραστικός όσο ποτέ, κρατάει σε εγρήγορση το κοινό κρατώντας επάξια το ρόλο του νευρώδη Μπομπ και προκαλώντας άφθονο γέλιο στο κοινό με τις ατάκες του και το παίξιμο του. Στο ίδιο μήκος κύματος και η Αντιγόνη Δρακουλάκη, που εμβαθύνει στο ρόλο της, περνώντας στο θεατή το σύνολο των συναισθημάτων της ηρωίδας χωρίς να θυμίζει στιγμή τον τηλεοπτικό της ρόλο. Η χημεία των δυό τους αδιαμφισβήτητη, έκανε την εμφάνιση της με την πρώτη ανταλλαγή βλεμμάτων, χωρίς ωστόσο να παραπέμπει στο τηλεοπτικό ζευγάρι. Ο Μάνος Παπαγιάννης, αποδίδει πλήρως στο ρόλο του και γοητευτικού της παρέας, προκαλώντας αντιδράσεις γέλιου στο κοινό, ενώ ο Ισίδωρος Σταμούλης ενσαρκώνει με επιτυχία το λογικό της παρέας δείχνοντας την πολύχρονη θεατρική του εμπειρία. Ευχάριστη έκπληξη και δροσερή στο ρόλο της ήταν και η Ευγενία Παναγοπούλου, που έδωσε έναν νεανικό αέρα και μια φρεσκάδα στην παράσταση.
Η διασκευή – μετάφραση του Γιώργου Κιμούλη είναι εμφανής στο κείμενο, καθώς το κάνει πολύ δεμένο σεναριακά, εμβαθύνοντας στις σχέσεις μεταξύ των πρωταγωνιστών και των προβλημάτων που αυτές αντιμετωπίζουν. Η σκηνοθετική ματιά του άρτια, αν και με κάποιες υπερβολές κατά τη γνώμη μου, οι οποίες όμως παραβλέπονται από το γέλιο που προκαλείται στο κοινό.
Μια παράσταση που προκαλεί άφθονο γέλιο, αλλά δε μένει σ’αυτό. Εν τούτοις προβληματίζει το θεατή για την δυσκολία των σχέσεων στη σημερινή εποχή και πόσο εύκολα ή δύσκολα μπορούν να αντέξουν. Μην τη χάσετε!
Θέατρο: Πόρτα
- Μετάφραση – Διασκευή – Σκηνοθεσία: Γιώργος Κιμούλη
- Σκηνικά: Αναστασία Αρσένη
- Κοστούμια: Ιωάννα Τιμοθεάδου
- Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
- Βοηθός σκηνοθέτη: Έφη Αλεξάνδρου
- Διεύθυνση: Μεσογείων 59, Αθήνα
- Τηλέφωνο: 210.7780518
Ημέρες και ώρες παραστάσεων
Τετάρτη και Κυριακή στις 19.00
Πέμπτη (λαϊκή): 20.00
Παρασκευή : 21.15
Σάββατο : 18.15 (λαϊκή) & 21.15
Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: 23€
Λαϊκή Απογευματινή (Σάββατο): 20€
Φοιτητικό: 17€
Προσφορά της Πέμπτης
Την Πέμπτη το εισιτήριο είναι 20€.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ…
«Ιστορίες Τρόμου και Μυστηρίου από την Ιαπωνία
Η ομάδα “Buzz Productions Theater” παρουσιάζει στη Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Σοφούλη από 11 Νοεμβρίου έως και 16 Νοεμβρίου 2010 το έργο «Ιστορίες Τρόμου και Μυστηρίου από την Ιαπωνία», μία πρωτότυπη έρευνα – δραματουργική πρόταση για την Αφήγηση στο Θέατρο, με άξονα δημοφιλείς ιστορίες τρόμου και μυστηρίου από την Ιαπωνία, σε σκηνοθεσία του Κύπριου καλλιτέχνη Φίλιππου Φιλίππου. Τους 18 ρόλους ερμηνεύουν 3 ταλαντούχοι ηθοποιοί με μάσκες θεάτρου “Noh – Είδος γιαπωνέζικου θεάτρου”. Το έργο βρίσκεται μεταξύ τρόμου και κωμωδίας και συγκαταλέγεται στο Αφηγηματικό θέατρο.
Σκοπός της έρευνας είναι η ανάπτυξη της αφηγηματικής τεχνοτροπίας στο θέατρο. Η εν λόγω προσέγγιση ονοματίζεται «αφηγηματική τεχνοτροπία δια μέσου της μάσκας». Στην παράσταση δεν χρησιμοποιούνται σκηνικά, παρά μόνο σημειολογικά αντικείμενα και μάσκες προσώπου – χαρακτήρα. Από το «Δράμα» στην «Κωμωδία» και το αντίθετο είναι μια παράμετρος της αφήγησης που θα εφαρμοστεί. Πρόκειται για μια συνεχή ερευνητική δουλειά από μέρους της Buzz Theater, κάτι που δεν το συναντάμε συχνά στον ελλαδικό χώρο, σε μια προσπάθεια να ανακαλυφθούν χώροι ανεξερεύνητοι και δύσκολοι. Επιχειρείται ο πειραματισμός και η ανεύρεση καινούργιων τρόπων και δρόμων που θα οδηγήσουν το θέατρο σε μια άλλη φόρμα με γερές βάσεις και πάνω απ’ όλα μέθοδο.
Θέατρο: ΣΟΦΟΥΛΗ
- Σκηνοθεσία: Φίλιππος Φιλίππου
- Β. Σκηνοθέτη : Μαρίνα Δημάκη
- Δραματολόγος – Έρευνα : Ελένη Μολέσκη
- Διδασκαλία Αφηγηματικών Τεχνικών : Μάνια Μαράτου
- Σκηνογράφος: Ελευθερία Ζηκίδου
- Ενδυματολόγος: Ελευθερία Ζηκίδου, Μαρία-Ευτυχία Μαρετάκη
- Δραματολογική Επεξεργασία: Φίλιππος Φιλίππου, Μάνια Μαράτου
- Μουσική: Τάνια Γιαννούλη
- Κίνηση: Μάριος Μεττής
- Διδασκαλία Μάσκας : Θοδωρής Οικονομίδης
- Φωνητική: Αθηνά Τρέβλια
- Κατασκευή Μάσκας : Ελισάβετ Αντάπαση, Ευτύχης Ευθυμίου
- Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
- Διεύθυνση: Τραπεζούντος 5 και Σοφούλη, Καλαμαριά (Θεσσαλονίκη)
- Τηλέφωνο: 2310423925
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Διάρκεια: Πέμπτη 11 έως και Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010
Ώρα: 21:00
Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: 15 €
Φοιτητικό, στρατιωτικό: 10 €
Άτομα άνω των 65 ετών: 10 €
Δωρεάν είσοδος σε άτομα με ειδικές ανάγκες
ΕΡΧΕΤΑΙ…
Fool for Love
Ο Άλκης Κούρκουλος μπορεί να έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό μέσα από τη μικρή οθόνη , δεν επαναπαύτηκε ωστόσο ποτέ στις δάφνες του και στην αναγνωρισημότητα του χάρη στο όνομα του πατέρα του. Φέτος τολμάει να ανεβάσει ένα έργο του Σαμ Σέπαρντ υποδυόμενος στο «Fool for Love» έναν καουμπόη που είναι ερωτευμένος με τη Μέι. Ό,τι πρέπει για την επάνοδο θεατρική κι επιχειρηματική του Άλκη Κούρκουλου στο θέατρο Κάππα, καθώς θα υπογράφει και την παραγωγή του έργου.
Κατσαρίδα
Έξι χρόνια μετά το πρώτο ανέβασμα της, η παράσταση που έσπασε τα ταμεία, του Βασίλη Μαυρογεωργίου, επιστρέφει ξανά στη σκηνή του θεάτρου Κολοσσαίο στη Θεσσαλονίκη, με πρωταγωνιστές αυτή τη φορά το Θοδωρή Πετρόπουλο και το Σεραφείμ Ράδη, από το Θέατρο του Νέου Κόσμου. Υπόσχεται πτήσεις σε υπονόμους και όχι μόνο, με μοναδικό σκοπό την επίτευξη του ονείρου της μικρής κόκκινης κατσαρίδας: ένα ταξίδι στο φεγγάρι.