Πάμε Θέατρο 23/02
ΕΙΔΑΜΕ:
ΣΕ ΜΙΑ ΚΟΛΛΑ ΧΑΡΤΙ του Στάθη Μαυρόπουλου
Τι κοινό μπορεί να έχουν δύο αστυνομικές υποθέσεις που συντάραξαν τη Θεσσαλονίκη πριν κάποιες δεκαετίες; Η απάντηση έρχεται μέσα από την παράσταση που παρουσιάζει στο θέατρο Αμαλία η Πειραματική Σκηνή της Τέχνης στη Θεσσαλονίκη. Η παράσταση αποτελείται από δύο αυτοτελείς υποθέσεις που όμως έχουν ένα κοινό στοιχείο, την κατασκευή ενόχων από πλευράς των αρχών και την αναγκαστική ομολογία δύο αθώων για ένα έγκλημα που ποτέ δε διέπραξαν.
Η πρώτη υπόθεση αφορά τον Γρηγόρη Στακτόπουλο, κατηγορούμενο για τη δολοφονία του Τζορτζ Πόλκ, ενός αμερικανού δημοσιογράφου που ήρθε στην Ελλάδα με σκοπό να πάρει συνέντευξη από τον αρχηγό του Δημοκρατικού Στρατού, Μάρκο Βαφειάδη ενώ η δεύτερη την καταδίκη του Αριστείδη Παγκρατίδη σε θάνατο το 1968 για τους βιασμούς και τις δολοφονίες γυναικών από το δράκο του Σέιχ Σου.
Αφορμή για το ανέβασμα της παράστασης αποτέλεσε η συμμετοχή του θιάσου, με το θεατρικό δρώμενο «Σκοτεινές ιστορίες μιας πόλης», που αφορούσε την ιστορία του Αριστείδη Παγκρατίδη στις περσινές εκδηλώσεις του περιοδικού Parallaxi «Η Θεσσαλονίκη αλλιώς».
Το πρωτόγνωρο σε αυτήν την παράσταση έγκειται, πέραν του ίδιου του θέματος, στην πολλαπλότητα των ρόλων που κρατούν στην παράσταση οι περισσότεροι ηθοποιοί με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Μαρίτα Τσαλκιτζόγλου, που κατάφερνε σε κλάσματα δευτερολέπτου να μεταμορφωθεί τόσο σωματικά όσο και εκφραστικά από θλιμμένη αδερφή του Γρηγόρη Στακτόπουλου σε μια μοιραία τραγουδίστρια του Μεσοπολέμου. Η ίδια ευκολία παρατηρήθηκε και στον Σταύρο Ευκολίδη, που μετουσιώνεται από Τζόρτζ Πόλκ σε Παντοπώλη και εν συνεχεία σε Βασανιστή του Στακτόπουλου. Η Μένη Κυριάκογλου και ο Δημήτρης Ναζίρης καταφέρνουν για μια ακόμα φορά να δείξουν τις εξαιρετικές υποκριτικές τους ικανότητες, ενώ η σκηνοθετική ματιά του Στάθη Μαυρόπουλου με τις παράλληλες δράσεις πάνω στην σκηνή, αλλά και η γρήγορη εναλλαγή σκηνών δίνουν τη δυνατότητα στο θεατή να μην αφαιρεθεί ούτε στιγμή. Ο Μάριος Μεβουλιώτης ως Γρηγόρης, καταφέρνει να ανατριχιάσει το κοινό στο τέλος του πρώτου μέρους, ενώ η σκηνοθετική ματιά της Ελένης Δημοπούλου για τη μετάβαση στο δεύτερο μέρος είναι ευρηματική. Το εξαίσιο κάστ των ηθοποιών συμπληρώνεται με τη συμμετοχή της Μαριέττας Σπηλιοπούλου και του Στάθη Μαυρόπουλου.Οι φωτισμοί του Ρίτσαρντ Άντονυ διατηρούν το μυστήριο και τη μαγεία της παράστασης.
Μοναδικό ψεγάδι, που δεν αφαιρεί ωστόσο τίποτα από την τεχνική αρτιότητα της παράστασης, αποτελεί η δυσαναλογία μεταξύ των δύο υποθέσεων, καθώς η υπόθεση του Αριστείδη Παγκρατίδη είχε δυνατότητες περαιτέρω εξέλιξης, κατά τη γνώμη μου. Μια παράσταση που πρέπει οπωσδήποτε να δείτε και κάτι μου λέει ότι θα γίνει αντικείμενο συζητήσεων σε παρέες!!!!
Σημείωση: Λόγω ατυχήματος, ο ηθοποιός Σταύρος Ευκολίδης αντικαθίσταται από τον Κυριάκο Δανιηλίδη.
ΘΕΑΤΡΟ: ΑΜΑΛΙΑ
Διεύθυνση: Αμαλίας 71, 54640, Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο: 2310 821483
1. Γρηγόρης
Σκηνοθεσία: Στάθης Μαυρόπουλος
Μουσική επιμέλεια – χορογραφία: Μαρίτα Τσαλκιτζόγλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Ιωάννα Τζίκα
2. Αριστείδης
Σκηνοθεσία: Ελένη Δημοπούλου
Μουσική επιμέλεια: Ελένη Δημοπούλου, Κώστας Βόμβολος
ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:
Παρασκευή: 21.30
Σάββατο: 21.00
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
Παρασκευή:
Κανονικό: 15€
Φοιτητικό – Μαθητικό: 10€
Σάββατο:
Κανονικό: 17€
Φοιτητικό – Μαθητικό: 12€
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:
ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ με τον Ντέρεκ Τζακόμπι
Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών εγκαινιάζει τη συνεργασία του με το National Theatre Live και μεταδίδει από το Λονδίνο την παράσταση – γεγονός.
Μια από τις πιο σημαντικές στιγμές για το θέατρο και ένα μεγάλο γεγονός για την Αθήνα: Ο Ντέρεκ Τζακόμπι, στον κορυφαίο σαιξπηρικό ρόλο και το Μέγαρο Μουσικής στο δίκτυο των αιθουσών του Νational Theatre Live, που με τη βοήθεια της υψηλής ευκρίνειας τεχνολογίας, προσφέρει τη μοναδική εμπειρία της απευθείας παρακολούθησης θεατρικών παραστάσεων.
Σε συνεργασία με την Βρετανική Πρεσβεία και το Βρετανικό Συμβούλιο, το Μέγαρο Μουσικής διασυνδέει το κοινό της Αθήνας με το θεατρικό κέντρο της Ευρώπης και με «τον καλύτερο Ληρ όλων των εποχών», σε σκηνοθεσία του Μάικλ Γκράντατζ και παραγωγή του θεάτρου Ντόνμαρ του Λονδίνου. Η μετάφραση με την οποία έχει υποτιτλισθεί η παράσταση είναι του Διονύση Καψάλη. Στην παράσταση συμμετέχουν, η Πίπα Μπένετ-Γουόρνερ (Κορντίλια), ο Ρον Κούκ (Τρελός) ο Πολ Τζέσον (Γκλάουστερ) ο Γκουίλιμ Λη (Έντμουντ), η Τζίνα ΜακΚή (Κορνήλια), η Τζάστιν Μίτσελ (Ρίγκαν) και ο Άλεκ Νιούμαν (Έντγκαρ).
Ο Βασιλιάς Ληρ είναι η δεύτερη συνεργασία του National Theatre Live με ανεξάρτητο βρετανικό θεατρικό θίασο, μετά την πολύ επιτυχημένη περυσινή αναμετάδοση της παραγωγής του Teatre de la Complicite, “A Disappearing Number”. Οι παραστάσεις που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα National Theatre Live αναμεταδίδονται μέσω δορυφόρου σε 300 αίθουσες σε όλο τον κόσμο, ζωντανές στην Ευρώπη και με μικρή καθυστέρηση σε χώρες άλλης ζώνης χρόνου, όπως στις ΗΠΑ, τη Νότια Αφρική, τον Καναδά και την Αυστραλία.
ΘΕΑΤΡΟ:ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ
Αίθουσα: Banquet
Προβολή με ελληνικούς υπότιτλους
Διεύθυνση: Βασ.Σοφίας & Κόκκαλη, Αθήνα
Τηλέφωνο κρατήσεων: 210 7282333
ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:
Παρασκευή, 25 Φεβρουαρίου 9μ.μ.
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
Γενική είσοδος: 14 ευρώ
Φοιτητικά: 7 ευρώ
Η παράσταση μαζί με το διάλειμμα, διαρκεί 3 ώρες και 15 λεπτά.
ΕΡΧΟΝΤΑΙ…
ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ Ο ΣΑΙΞΠΗΡ ΣΕ ΜΙΑ ΩΡΑ των Άντ. Λονγκ, Τζ. Ουίνφιλντ, Ντ. Σίνγκερ
Από τις 3 Μαρτίου το επιτυχημένο έργο με πρωταγωνιστές την Ναταλία Δραγούμη, τον Άκη Σακελλαρίου, τον Αντώνη Λουδάρο και το Γεράσιμο Γιαννατά μετακομίζει στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στο θέατρο «Εγνατία» για να προσφέρει άφθονο γέλιο, καθώς: «Πριν απ’ αυτή την παράσταση, για να πείτε πως “ έχετε δει Σαίξπηρ” , θα έπρεπε να πάτε στο θέατρο 37 φορές, ενώ τώρα σας δίνεται η ευκαιρία με ένα και μόνο εισιτήριο να μαλώνετε με πραγματικά επιχειρήματα πλέον για το αν ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα θα είχαν μέλλον ως ζευγάρι, για το αν ο Άμλετ ήταν όντως αναβλητικός ή απλώς περίμενε βοήθεια από την Ευρώπη, ή για το ποιόν έλληνα πολιτικό σας θυμίζει ο Ριχάρδος ο Γ’ . Κι ας μην ξεχνάμε φυσικά και την interactive ψυχανάλυση της Οφηλίας που λειτουργεί σαν μπόνους! Μπόνους, γιατί αποφασίζεται ανάλογα με τον οίστρο και την έμπνευση της στιγμής…»
ΜΑΥΡΗ ΚΩΜΩΔΙΑ του Πήτερ Σάφερ
Άλλο ένα έργο που μετακομίζει από 3 Μαρτίου στο θέατρο Αριστοτέλειον στη Θεσσαλονίκη με πρωταγωνιστές τον Τάσο Χαλκιά, τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, τη Χριστίνα Τσάφου, το Χρήστο Σιμαρδάνη, την Πηνελόπη Αναστασοπούλου, τον Θανάση Τσαλταμπάση και τον Χρήστο Συριώτη. Το έργο εξελίσσεται κατά τη διάρκεια μιας διακοπής ρεύματος και οι ηθοποιοί καλούνται να υποκριθούν ότι κινούνται στο απόλυτο σκοτάδι, την ώρα που βρίσκονταν σε μια πλήρως φωτισμένη σκηνή και ο θεατής βλέπει τα πάντα! Η απουσία του φωτός δημιουργεί ανατροπές και ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Στο “φως του μπλακ-άουτ” οι χαρακτήρες του έργου, έχοντας την ψευδαίσθηση της κάλυψης του “σκοταδιού”, ξεγυμνώνονται, σατιρίζονται και σαρκάζονται, ανατρέποντας την αρχικά αναμενόμενη “καθώς πρέπει” συμπεριφορά. Η πρωτοτυπία του έργου βασίζεται αφενός στο κείμενο και αφετέρου στην ερμηνεία των ηθοποιών, οι οποίοι υποκρίνονται ότι κινούνται στο απόλυτο σκοτάδι με ό,τι αυτό συνεπάγεται, ενώ οι θεατές βλέπουν τα πάντα.
ΦΥΛΛΑ ΤΗΣ του Ανδρέα Φλουράκη
Η Λίλα Καφαντάρη μετά από χρόνια, επιστρέφει στο θέατρο ερμηνεύοντας ένα μονόλογο δυνατών συγκινήσεων. Υποδύεται μια ηρωίδα που θα μπορούσε να είναι η γυναίκα της διπλανής πόρτας που ισορροπεί μεταξύ ζωής και εγκατάλειψης με αυθορμητισμό, νεανικότητα και μια ιδιάζουσα, ενστικτώδη σοφία. Ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης δημιουργεί μια παράσταση αμιγώς θεατρική με βασικά συστατικά τον ηθοποιό και το κείμενο με πρόθεση να μεταφέρει το θεατή κυριολεκτικά μέσα στον κόσμο της πρωταγωνίστριας. Με στιγμές ανάλαφρες αλλά και κάποιες άλλες πιο δραματικές, με ευρηματικές σκηνοθετικές προτάσεις η παράσταση επιθυμεί να μεταφέρει το θεατή σε μια δυνατή ατμόσφαιρα, σε ένα ανθρώπινο, ειλικρινές ταξίδι εσωτερικότητας και συναισθημάτων. Από 10 Μαρτίου στο Θέατρο 3ος όροφος της Ούγκα Κλάρα για 10 μόνο παραστάσεις.
Για αναφορές, δημοσιεύσεις και δελτία τύπου, μην ξεχνάτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο [email protected]