Πάμε Θέατρο 27/10
ΕΙΔΑΜΕ…
«Sleuth» του Anthony Shaffer
Στα «παιχνίδια μυαλού» οι ισορροπίες ακροβατούν πάνω σε τεντωμένο σχοινί. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο θύτης γίνεται θύμα και το θύμα κρατά το ρόλο του θύτη. Αιτία μια γυναίκα, για την οποία δύο άντρες συναινούν σε ένα παιχνίδι εξουσίας και φτάνουν στο σημείο να αγαπήσουν, να μισήσουν, να διεκδικήσουν με πάθος, να εξευτελίσουν, να εξευτελιστούν, να υπερβούν τα όρια των αντοχών τους. Ο Γιώργος Κιμούλης και ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης έψαχναν το κατάλληλο κείμενο για να σφραγίσουν την πολυσυζητημένη τους συνεργασία και τελικά δεν έπραξαν λάθος. Το έργο ανέβηκε πέρυσι στη σκηνή του θεάτρου «Αθηνών» και κυριολεκτικά ξεπέρασε κάθε δυνατή προσδοκία αφού αποτέλεσε μια από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της περασμένης σεζόν.
Το «Sleuth» του Anthony Shaffer είναι, από τη δομή του και μόνο, ένα έργο με απρόβλεπτη πλοκή, προκλητικούς διαλόγους και ανατροπές που σου κόβουν την ανάσα. Οι δύο πρωταγωνιστές αποφασίζουν να πάρουν από κοινού την ευθύνη της διασκευής και της σκηνοθεσίας και φαίνεται πως «ράβουν» ένα έργο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα τους, ντύνοντας τους ρόλους τους με περίσσεια άνεση και μαεστρία. Αν και διαφορετικής γενιάς ηθοποιοί, καταλαβαίνεις πως όσο το έργο εξελίσσεται, η χημεία των δύο πρωταγωνιστών έχει «δέσει» με τρόπο εξαιρετικό, στοιχείο που τους βοηθά να υπηρετούν τη τέχνη τους έχοντας τον απόλυτο έλεγχο πάνω στη σκηνή. O Γιώργος Κιμούλης υποδύεται εύστοχα τον απατημένο σύζυγο. Μέσα από μια ανελέητη κόντρα και πολλές φορές με βασανιστικό τρόπο, στέκεται απέναντι από τον αντίπαλό του και προσπαθεί να ξεδιπλώσει την αθέατη πλευρά του χαρακτήρα του με δόσεις ειρωνείας και γλυκόπικρου χιούμορ. Από την άλλη πλευρά, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης στέκεται επάξια δίπλα του. Είναι αποτελεσματικός, έχει δύναμη πάνω στο σανίδι και επιφυλάσσει, αναπάντεχες για το κοινό, εκπλήξεις όσο ξετυλίγει το κουβάρι του ρόλου του. Η σκηνογραφία είναι ευφάνταστη και προσθέτει πολλά «συν» στο όλο εγχείρημα ενώ η έξυπνη διασκευή και σκηνοθεσία κινείται σε γρήγορους ρυθμούς και το συγκινητικό είναι πως δεν λείπει η αναφορά με έναν ιδιαίτερο τρόπο στο Δημήτρη Χορν. Ο τελευταίος μάλιστα είχε πετύχει μια εξαιρετική ερμηνεία, όταν παρουσίασε πριν αρκετά χρόνια την ίδια παράσταση στο θεατρόφιλο κοινό μαζί με τον Αλέκο Αλεξανδράκη.
Θέατρο: ΑΘΗΝΩΝ
- Διασκευή – Σκηνοθεσία: Γιώργος Κιμούλης – Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
- Σκηνικά: Αθανασία Σμαραγδή
- Κοστούμια: Ιωάννα Τιμοθεάδου
- Φωτισμοί : Μπάμπης Αρώνης
- Διεύθυνση: Βουκουρεστίου 10 , Κέντρο (Αθήνα)
- Τηλέφωνο: 210.3312343
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή στις 9.15μ.μ.
Σάββατο στις 6.15μ.μ. (Λαϊκή απογευματινή) & στις 9.15 μ.μ.
Κυριακή στις 6.15μ.μ.(απογευματινή) & στις 9.15μ.μ.
Τιμές εισιτηρίων:
25€ (Πλατεία Α)
16€ ( Φοιτητικό )
20€ (Λαϊκή απογευματινή-Κάθε Σάββατο)
Προσφορά της Πέμπτης:
Oι θεατές άνω των 60 ετών και οι νέοι μέχρι 25 ετών, με την επίδειξη ταυτότητας, θα πληρώνουν την αντίτιμο του φοιτητικού εισιτηρίου (16€).
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ…
«Τι είδε ο μπάτλερ» του Τζο Όρτον
Ο ψυχίατρος κύριος Πρέντις περνάει από «γυμνή οντισιόν» την υποψήφια αθώα γραμματέα του Τζέραλντιν. Τη θέση γραμματέως διεκδικεί και ένας εξώλης και προώλης νεαρός, ο οποίος έχει «βιάσει» σε ένα ξενοδοχείο την νυμφομανή γυναίκα του γιατρού και την εκβιάζει με φωτογραφίες που έχει τραβήξει την ώρα της «συνεύρεσης». Όταν φτάνουν στο ιατρείο (μοιχός κυρία και γκρουμ εξώλης και προώλης) ο νεαρός κλέβει το φόρεμα της δεσποινίδος Τζέραλντιν, νομίζοντας πως ανήκει στη σύζυγο του γιατρού. Έτσι, η μις Τζέραλντιν μένει γυμνή, ένας ψυχίατρος και ένας αστυνομικός μπαίνουν για επιθεώρηση, η σύζυγος του ψυχίατρου κυκλοφορεί αλλόφρων και στουπί βλέποντας γυμνούς άντρες… Και η συνέχεια στη σκηνή!
Η φάρσα του Τζο Όρτον, μια παράσταση ευφυής, ιδιαίτερη, ανατρεπτική με ένα σπάνιο χιούμορ που πήρε τις καλύτερες κριτικές και διαδόθηκε όσο λίγες από ένα ενθουσιασμένο κοινό, ανεβαίνει στο θέατρο «Δημήτρης Χορν» σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου με τη Λυδία Φωτοπούλου, την Άννα Καλαϊτζίδου, το Γιώργο Γλάστρα, το Κώστα Μπερικόπουλο, τον Αλέξανδρο Αλπίδη και το Θάνο Τοκάκη.
ΘΕΑΤΡΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ
- Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
- Μετάφραση: Θωμάς Μοσχόπουλος- Τάσος Βάρβαρος
- Σκηνικά: Κωνσταντίνος Κυπριωτάκης
- Κοστούμια: Claire Bracewell
- Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
- Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής
- Κίνηση: Μάρθα Κλουκίνα
- Μετάφραση: Θωμάς Μοσχόπουλος- Τάσος Βάρβαρος
- Διεύθυνση: Αμερικής 10, Αθήνα
- Τηλέφωνο: 210.3612500
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη και Κυριακή στις 20.00
Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 21.15
Τιμές εισιτηρίων:
Πλατεία: 23€
Εξώστης: 22€
Ομαδικό: 15€
Φοιτητικό: 15€
Προσφορά της Πέμπτης:
Για θεατές κάτω των 25 και άνω των 65 ετών Εισιτήριο: 18€
EΡΧΕΤΑΙ…
Ο θάνατος και η κόρη
Δυο πολυσυζητημένα πρόσωπα του φετινού τηλεοπτικού τοπίου συμφώνησαν να ανέβουν παρέα στη σκηνή «Ανδρέας Βουτσινάς» του θεάτρου «Άνεσις» τη φετινή σεζόν. Η Κατερίνα Λέχου και ο Αλέξανδρος Σταύρου («Το νησί» και «Τα μυστικά της Εδέμ» αντίστοιχα) αφήνουν στην άκρη για λίγο τις τηλεοπτικές τους υποχρεώσεις και ενώνουν τις δυνάμεις τους κάθε Δευτέρα και Τρίτη για το έργο «Ο θάνατος και η κόρη» του Xιλιανού συγγραφέα Αριέλ Ντόρφμαν με θέμα του τη βία, τις όποιες επιπτώσεις της και την επιβίωση των ανθρώπων μέσα απ’ αυτή. Τις υπόλοιπες μέρες η σκηνή δεν πρόκειται να παραμείνει άδεια καθώς «Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» θα είναι το έργο που θα διαδεχτεί «Το επάγγελμα της κυρίας Γουόρεν» το προσεχή Δεκέμβριο. Τη σκηνοθεσία επιμελείται η Ρέινα Εσκενάζυ ενώ το πρωταγωνιστικό ρόλο θα κρατήσει η Έφη Γούση, μια νέα και πολλά υποσχόμενη ηθοποιός, που έχει αφήσει το δικό της αποτύπωμα το τελευταίο καιρό στις παραστάσεις του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.
Caveman
Συνεχίζει ακάθεκτος και για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά την επιτυχημένη πορεία του ο «Caveman»! Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης παλεύει ξανά με τα αιώνια ερωτήματα που βασανίζουν τις σχέσεις αντρών και γυναικών και τα οποία παιδεύουν τα δύο φύλα …από την εποχή των Φλινστόουνς μέχρι και σήμερα! Ο γνωστός ηθοποιός επιστρέφει, και όχι άδικα, σ’ ένα ρόλο που μάλλον θα τον «κυνηγάει» ως το τέλος της καλλιτεχνικής του διαδρομής. Από 22/10 στο θέατρο «Coronet».
Τζόρνταν
Έγινε γνωστή αρχικά μέσα από το χώρο της τηλεόρασης αλλά κέρδισε την εκτίμηση κοινού και κριτικών όταν κατάφερε να κατακτήσει επάξια με την ερμηνεία της το θεατρικό βραβείο «Μελίνα Μερκούρη» το περασμένο χειμώνα. Φέτος στο θέατρο «Αμιράλ» η Μαρίνα Ασλάνογλου θα αποπειραθεί να τραβήξει τα βλέμματα πάνω της με το συγκλονιστικό μονόλογο «Τζόρνταν» που διαπραγματεύεται την ιστορία μιας νεαρής μητέρας, η οποία κατηγορείται για τη δολοφονία του παιδιού της. Η σκηνοθετική καθοδήγηση αλλά και η διασκευή πάνω στο κείμενο του Μάριου Πλωρίτη ανήκει στο Νίκο Μαστοράκη.
Χίλιες και μια νύχτες
Από το ξακουστό αραβικό παραμύθι «Χίλιες και μια νύχτες», οι περιπέτειες του Αλαντίν σαγηνεύουν παιδιά σε ολόκληρο το κόσμο. Στη σκηνή του θεάτρου Τέχνης «Κάρολος Κουν» στη Πλάκα ο δημοφιλής ήρωας θα ζωντανέψει ξανά, για δεύτερη χρονιά, από τη Κυριακή 31 Οκτωβρίου σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Δεγαΐτη και διασκευή της Άντρη Θεοδότου, η οποία και πρωταγωνιστεί. (…ναι, είναι η τρελούτσικη Κύπρια της «Γενιάς των 592 Ευρώ»!) Το έργο προσφέρει ηθικά διδάγματα και μιλάει για την αιώνια μάχη ανάμεσα στο καλό και το κακό, το δίκαιο και το άδικο, την αγάπη και το μίσος. Ένα musical για παιδιά και μια ιδανική πρόταση για τους γονείς που θέλουν να προσφέρουν στα πιτσιρίκια τους το «κάτι παραπάνω» στη ψυχαγωγία τους…