Πάμε Θέατρο: “Chicago”|Φωτορεπορτάζ απο τη συνέντευξη τύπου!
Η συνέντευξη τύπου για το πολυαναμενόμενο «Chicago» ήταν μια από τις καλύτερες συνεντεύξεις τύπου που έχω παρευρεθεί. Όχι τόσο λόγω των συντελεστών και των ηχηρών ονομάτων που ήταν εκεί και πρωταγωνιστούν στη παράσταση, αλλά κυρίως γιατί κάθε ένας από αυτούς που μίλησαν, είχε να μοιραστεί και – μία τουλάχιστον – ενδιαφέρουσα εμπειρία μαζί μας!
Έργο: «Chicago»
Θέατρο: Παλλάς
Συνέντευξη Τύπου: 19/10/2012
Ο Σταμάτης Φασουλής τόνισε τις ιδανικές συνθήκες που ανεβαίνει το συγκεκριμένο musical, καθώς υποστήριξε απόλυτα ότι το «Chicago» είναι ένα έργο του “τότε” που ακουμπάει στο “τώρα”. «Είναι ένα έργο πάντα επίκαιρο γιατί ποτέ δεν γράφτηκε για την εποχή του. Γράφτηκε για μία άλλη εποχή, για να μιλήσει παραγωγικά για το σήμερα…» όπως χαρακτηριστικά διευκρίνισε. Εξάλλου, η “Rolls Royce των musicals”, όπως αποκαλείται από κοινό και κριτικούς, προσφέρει ένα θέαμα γεμάτο σαρκασμό που εκτυλίσσεται την εποχή της ποτοαπαγόρευσης και προσφέρει μεγάλες δόσεις σασπένς γεμάτες από βία, έρωτα, μίζες και διαφθορά σε όλο τους το μεγαλείο! Ο σπουδαίος σκηνοθέτης πάντως δεν παρέλειψε να τονίσει πως, κατά τη διάρκεια των προβών, έμεινε έκπληκτος με τις ικανότητες όλων των ηθοποιών, μιλώντας εγγυημένα για ένα αριστουργηματικό αποτέλεσμα επί σκηνής!
Η Σμαράγδα Καρύδη τόνισε αρχικά ότι η πρόταση του φετινού χειμώνα ήταν το καλύτερο που μπορούσε να της συμβεί! Στη συνέχεια, μίλησε για τη συμπρωταγωνίστριά της Τάνια Τρύπη και μας αποκάλυψε πως γνωρίζονται από το δημοτικό, συγκεκριμένα από τη τάξη του μπαλέτου και ονειρευόντουσαν, μικρές καθώς ήταν, τη στιγμή που θα γινόντουσαν ηθοποιοί και θα πατούσαν το πόδι τους στο σανίδι! Επίσης, η ίδια μας αφιέρωσε χρόνο για να μας μιλήσει για τον Αλέξη Πρίφτη, ο οποίος έχει αναλάβει τη μουσική διδασκαλία και την ενορχήστρωση της μουσικής πλευράς της παράστασης, χαρίζοντάς μας στιγμές από τη πρώτη της ουσιαστική «επαφή» με το συγκεκριμένο είδος θεάτρου. Στην ουσία, όπως ανέφερε η ίδια, δεν ήταν καθόλου σίγουρη για το τόλμημα αυτό, οπότε ήταν ο πρώτος που ρώτησε και θα μπορούσε να την επιβεβαιώσει για το αν είναι ικανή να τα καταφέρει! Δίπλα της η Τάνια Τρύπη, παίρνοντας το λόγο αμέσως μετά, ήταν αρκετά φειδωλή στις δηλώσεις της. Αρκέστηκε να πει πως ο “ρόλος – δώρο” που της δόθηκε φέτος, αυτός δηλαδή της Βέλμα Κέλυ στο «Chicago», αποτελούσε πάντα ένα από τα μεγαλύτερα όνειρά της…
Η Μαρινέλλα, σαρωτική στο λόγο της, απέδειξε πως ο ενθουσιασμός και το ταπεραμέντο που τη διακρίνει στη σκηνή, αποτελεί και αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής της! Δεν είναι τυχαίο που όλοι οι συνεργάτες της είχαν να πουν έναν καλό λόγο για εκείνη και όλοι οι δημοσιογράφοι “κρέμονταν από τα χείλη της”! Μας τόνισε πως η αγάπη της για το ρίσκο και η ανάγκη να πειραματιστεί και με άλλα πράγματα την οδήγησε να υποδυθεί το ρόλο της Μάμα Μόρτον στο «Chicago», ρόλο που στις κινηματογραφικές αίθουσες είχε ενσαρκώσει η Queen Latifah! Σαφώς δεν ξεχνιέται η στιγμή που η ίδια μας αποκάλυψε πως δεν επιλέχθηκε αλλά αυτοπροτάθηκε στο Σταμάτη Φασουλή για το συγκεκριμένο ρόλο αφήνοντάς τον άναυδο… μέσα σε ένα αυτοκίνητο! Και ο τρόπος που μας το διηγήθηκε ήταν πραγματικά απολαυστικός! Τα επόμενα λόγια της, υποστήριζαν με σθένος τις χορευτικές ικανότητες του Φωκά Ευαγγελινού αλλά και την υποκριτική δεινότητα του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη που, όπως χαρακτηριστικά, δήλωσε: «Τέτοιος δικηγόρος πάντα να βρίσκεται στη ζωή σας»!
Το μικρόφωνο λοιπόν πέρασε σχεδόν αμέσως στον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη που, πολύ συγκεντρωτικά, συνόψισε το λόγο που συμμετέχει σε αυτό το musical σε τρία κίνητρα: α) στο γεγονός ότι το συγκεκριμένο έργο δεν είναι ένα τυχαίο έργο στο είδος του αλλά περισσότερο για εκείνον, που ο συγγραφέας του Bob Fosse, λειτούργησε στη ζωή του ως ένα μεγάλο σημείο αναφοράς αφού η αυτοβιογραφική ταινία του συγγραφέα «All that jazz» τον καθόρισε από πολύ νεαρή ηλικία σε μεγάλο βαθμό. «Αυτή η ταινία (σ.σ μιλώντας για το «All that jazz») έχει να κάνει πολύ με αυτό που είμαι σήμερα και με τον τρόπο που σκέφτομαι…» έσπευσε να διευκρινίσει. β) η επιθυμία να πραγματοποιήσει μια συνεργασία με τον Σταμάτη Φασουλή και γ) όλα τα πρόσωπα που συμμετέχουν στο «Chicago», αφού όπως είπε και ο ίδιος, είναι μια από τις σπάνιες περιπτώσεις που όσο και αν προσπαθούμε όλοι μας, δεν τις πετυχαίνουμε πάντα καθώς σ’ αυτή τη παράσταση «ο κατάλληλος άνθρωπος είναι ακριβώς στη κατάλληλη θέση…». Βέβαια, λίγο αργότερα, αναφέρθηκε και στο «Παλλάς» ως χώρος και ιστορία στα καλλιτεχνικά δρώμενα.
Τέλος, ο ταλαντούχος ηθοποιός δεν παρέλειψε να αναφερθεί σε μία έρευνα – μελέτη που έγινε στα σχολεία της Μεγάλης Βρετανίας, με θέμα την ανάγκη του ανθρώπου να είναι διάσημος. Η διασημότητα ως ιδιότητα λοιπόν από τη πλειοψηφία των νεαρών ηλικιών δεν χρειάζεται να έχει κανένα άλλο στοιχείο δίπλα της για να “σταθεί” αφού το όνειρο των περισσότερων παιδιών είναι απλά να γίνουν “διάσημοι” και τίποτα παραπάνω, φτάνοντας εν τέλει στο συμπέρασμα πως το «Chicago» ως έργο μίλησε σε μια εποχή, προβάλλοντας χαρακτηριστικά και γνωρίσματα άλλων εποχών και κυρίως, της δικής μας εποχής! Τέλος, σε ερώτηση δημοσιογράφου πώς μπόρεσε από το ρόλο της Ιοκάστης το περασμένο καλοκαίρι να “ντυθεί” το ρόλο του Μπίλυ Φλιν στο «Chicago», ο ίδιος διαχώρισε το θέατρο σε καλό και σε κακό και όχι σύμφωνα με τους εκάστοτε ρόλους. «Προτιμώ το αταξινόμητο, όχι την κατηγοριοποίηση…» δήλωσε. Πιο συγκεκριμένα, προτιμά να επιλέγει εξαιρετικά πράγματα, που εξυπηρετούν τον λόγο για τον οποίο φτιάχνονται. Αυτή άλλωστε δεν πρέπει να είναι και η ιδιότητα του ηθοποιού;;; Εξάλλου μας διευκρίνισε πολύ απλά πως όλο αυτό που του συμβαίνει το θεωρεί λυτρωτικό και «ευλογία της τύχης»!
Ο Μιχάλης Ρέππας ήταν εκείνος που παραδέχτηκε ότι “αυτοπροσκαλέθηκε” δεύτερος, μετά τη Μαρινέλλα, για να γράψει τους στίχους των τραγουδιών του «Chicago»! Εστίασε στο “σουρεαλιστικό” γεγονός ότι το πιο διεισδυτικό έργο για την κοινωνία του θεάματος γράφτηκε στην Αμερική, ενώ έκανε ιδιαίτερη μνεία στην στενή του φίλη Αφροδίτη Μάνου που, όπως μας κατέθεσε, αποδείχτηκε η “supervisor” της εργασίας του! Ο Φωκάς Ευαγγελινός δεν παρέλειψε να μιλήσει για τη σημασία του έργου και πώς ο ίδιος την αντιλαμβάνεται και τη “φιλτράρισε” μέσα από τη τέχνη του, αναφέρθηκε στον Σταμάτη Φασουλή για τον οποίο παραδέχτηκε ότι μέσα από τη δουλειά έμαθε πράγματα χάρη σ’ αυτόν, ενώ για τη Μαρινέλλα αρκέστηκε απλά να πει: «Το μεγαλείο της σκηνής το κουβαλάει στη καθημερινότητά της…».
Αναφερόμενος στο τομέα του, ο Αλέξης Πρίφτης μίλησε για τη jazz μουσική, για την ορχήστρα αλλά και για τις συνθέσεις και τους στίχους των τραγουδιών της συγκεκριμένης παράστασης. Ευχαρίστησε εκ βαθέων σκηνοθέτη και συντελεστές, αποκάλεσε τη Μαρινέλλα «ένα τεράστιο σχολείο» και φανέρωσε μια τεράστια ικανοποίηση γι’ αυτή τη συνεργασία, αφού δήλωσε πως το «κλειδί» της, και με αυτούς που ήξερε και αυτούς που δεν ήξερε, ήταν η ανάπτυξη ένας πολύ καλού κοινού μουσικού κώδικα! Τέλος, ο Αντώνης Λουδάρος που διακατέχεται από μεγάλη εμπειρία σε ό,τι αφορά το musical, δήλωσε πως δουλεύει για πολλοστή φορά με τον Σταμάτη Φασουλή όπως και με τους περισσότερους ηθοποιούς, αστειεύτηκε με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη και εστίασε στην Τάνια Τρύπη, που είχαν παρευρεθεί επαγγελματικά πριν αρκετά χρόνια στο «Βίρα τις άγκυρες» στη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Έκανε λόγο για θέαμα υψηλής αισθητικής και με τον τρόπο του μας πρότρεψε να το εντάξουμε στις ψυχαγωγικές μας προτεραιότητες! Με τόσα που ακούσαμε, πώς θα μπορούσαμε να πούμε όχι;;;
(Οι φωτογραφίες από τη συνέντευξη τύπου του «Chicago» είναι από τη Margarita Christopoulou).
CHICAGO
των Fred Ebb & Bob Fosse
ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΛΛΑΣ
Βουκουρεστίου 5, Αθήνα
(City Link)
Τηλέφωνο: 210. 3213100
Συντελεστές:
Απόδοση – Σκηνοθεσία: Σταμάτης Φασουλής
Χορογραφίες: Φωκάς Ευαγγελινός
Ενορχήστρωση – Μουσική Διδασκαλία: Αλέξης Πρίφτης
Στίχοι τραγουδιών: Μιχάλης Ρέππας
Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς – Γιάννης Μουρίκης
Κοστούμια: Ντένη Βαχλιώτη
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Ελευθερία Μπενοβία
Βοηθοί σκηνογράφου: Αλίκη Κυλίκα, Μιχάλης Σαπλαούρας
Βοηθός ενδυματολόγου: Κατερίνα Τσακότα
Βοηθός χορογράφου: Αναστάσης Δεληγιάννης
Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους ερμηνεύουν:
Ρόξι Χάρτ η Σμαράγδα Καρύδη
Βέλμα Κέλι η Τάνια Τρύπη
Μπίλυ Φλιν ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Έιμος Χάρτ ο Αντώνης Λουδάρος
Και στο ρόλο της Μάμα Μόρτον η Μαρινέλλα
Μαζί τους (με αλφαβητική σειρά)οι:
Γιάννης Αθητάκης, Χρήστος Γεωργαλής, Λίνα Εξάρχου, Μανόλης Θεοδωράκης, Θεοχάρης Ιωαννίδης, Κωνσταντίνος Καϊκής, Νάντια Κοντογεώργη, Λήδα Μανουσάκη, Άντεια Ολυμπίου, Αρετή Πασχάλη, Άρης Πλασκασοβίτης, Δήμητρα Σιγάλα, Χρήστος Σπανός, Αντιγόνη Ψυχράμη και δεκαμελής ζωντανή ορχήστρα.
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη: 20:00
Πέμπτη: 21:00
Παρασκευή: 21:00
Σάββατο: 21:00
Κυριακή: 20:00
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: 50€, 40€, 35€, 30€, 25€, 20€, 15€.
Φοιτητικό 20€, ανέργων 15€ μόνο από το ταμείο.