Πάμε Θέατρο: “H φωνή”!|Είδαμε την παράσταση!
Τέσσερις άγνωστοι μεταξύ τους άνθρωποι βρίσκονται σε ένα παράξενο πείραμα παρακολούθησης της ανθρώπινης συμπεριφοράς και μετατρέπονται σε πειραματόζωα, με αντάλλαγμα ένα μεγάλο χρηματικό ποσό. Χωρισμένοι σε επιθεωρητές και φυλακισμένους, ακολουθούν αυστηρούς περιορισμούς, κακές συνθήκες διαβίωσης, μένουν σε ένα κλειστοφοβικό δωμάτιο και παρακολουθούνται από κάμερες. Όμως ο στόχος χάνεται, η κατάσταση ανατρέπεται και βγαίνει εκτός ελέγχου καθώς ο εξευτελισμός και η ψυχολογική πίεση, οδηγούν και τους τέσσερις στην απώλεια της προσωπικότητάς τους. Το ίδιο συμβαίνει και σε μία πραγματική κοινωνία, όταν ο άνθρωπος ταυτίζεται με τον ρόλο και την αποστολή που του έχει ανατεθεί και ξεπερνάει τον εαυτό του.
Παρουσιάζονται οι σχέσεις εξουσίας σταδιακά, αρχικά με τη χρήση μιας απλής στολής, στη συνέχεια με την ψυχολογική βία και τέλος με την επικράτηση του δυνατότερου. Είναι η νομοθεσία, η κοινωνική θέση και η αίσθηση του «πρέπει» που κάνει το άτομο υπάκουο και πειθήνιο, αλλά ταυτόχρονα του δημιουργεί την ανάγκη της αντίστασης και εξέγερσης ενάντια στην ό,ποια μορφή εξουσίας και καταπίεσης! Πρόκειται για την αναρχική θεωρία που υποστηρίζει ότι είναι η εξουσία αυτή που μετατρέπει τον άνθρωπο σε εγκληματία και βασανιστή…
Η παράσταση που ανεβαίνει κάθε Πέμπτη και Παρασκευή στο Θέατρο 104 είναι βασισμένη στο “πείραμα της φυλακής” του πανεπιστημίου Stanford. Διεξήχθη το 1971 για να παρακολουθήσει τις ψυχολογικές αλλαγές που υφίσταται ο άνθρωπος που ασκεί εξουσία αλλά και αυτός που την δέχεται. Η “Φωνή” θα παρουσιάζεται μέχρι τη 1η Φεβρουαρίου!
Παίζουν:Γιάννης Διακάκης, Λεωνίδας Καλφαγιάννης, Σοφία Μανώλη, Χριστίνα Δαλαμάγκα. Ακούγεται η φωνή της Ειρήνης Γεωργαλάκη. Συμμετέχει ο ζαχαροπλάστης Γιάννης Βλασίου.
Συντελεστές:
Κείμενο: Ομάδα Tandem
Σκηνοθεσία: Μαργαρίτα Γερογιάννη
Μουσική Σύνθεση: Γιώργος Ζιάβρας
Κοστούμια: Χριστίνα Σωτηροπούλου
Σχεδιασμός φωτισμών: Βασίλης Κλωτσοτήρας
Κατασκευή σκηνικού: Βασίλης Καταβελάκος
Επιμέλεια Κίνησης: Ορέστης Καρύδας
Videoart: Παναγιώτης Ευστρατίου, Αναστάσιος Βελούδης