Πάμε Θέατρο: “Η Μέλισσα”|Είδαμε την παράσταση!
Ενα σύγχρονο ιαπωνικό έργο του Hideko Noda, μια μαύρη κωμωδία που κινείται στο πλαίσιο ιαπωνικού κινουμένου σχεδίου (anime) είναι ο λόγος που η σκηνοθέτης μετοίκησε προσωρινά από το Λονδίνο στην πρωτεύουσα και συγκεκριμένα στο Θέατρο Αγγέλων Βήμα! Μια περιέργη ιστορία εξελίσσεται ένα βράδυ στην Ιαπωνία! Ο Οgoro, ένας κατάδικος που βρίσκεται μέσα στη φυλακή για φόνο, μαθαίνει ότι η γυναίκα του που εργάζεται ως στριπτιζέζ θέλει διαζύγιο, προκειμένου λοιπόν να την αποτρέψει και να την δει δραπετεύει και πιάνει όμηρο τη γυναίκα και το παιδί του φιλήσυχου Ido! Ο Ido προκειμένου να εκβιάσει τον Ogoro πιάνει και αυτός αιχμάλωτους τη γυναίκα και το παιδί του κατάδικου! Από την ιστορία δε θα μπορούσε φυσικά να λείπει ο αστυνομικός Dodoyama, αλλά και ο ανελέητος δημοσιογράφος που διψάει για την είδηση με κάθε τίμημα. Και μέσα σε όλα αυτά, κεντρική ηρωίδα μια μέλισσα! Φυλακισμένη, όπως είμαστε άλλωστε όλοι μας κυριαρχούμενος ο καθένας από εμάς από τις δικές του εμμονές.
Μια οπτική της σύγχρονης ζωής, ένα έργο που θα μπορούσε κανείς να το χαρακτηρίσει ως roller coaster, καθώς το στοιχείο της κωμωδίας κυριαρχεί σε όλο το έργο, προκαλούνται ωστόσο συναισθήματα στο θεατή που δεν είναι αναμενόμενα!!! Δύο ιστορίες δύο εντελώς διαφορετικών επιφανειακά ηρώων… Ποιός είναι όμως ο πραγματικός δολοφονός; Πώς μπορεί να μεταλλαχθεί ο άνθρωπος όταν βρίσκεται σε κατάσταση σοκ; Και στην ουσία μήπως τελικα δεν μεταλλάσεται, αλλά απλά ανακαλύπτει τον πραγματικό του κρυμμένο εαυτό; Μια σωρία ερωτημάτων γεννιούνται κατά τη διάρκεια τ ης παράστασης και φυσικά όλα αυτά δοσμένα μέσα από την οπτική των ιαπωνικών κινουμένων σχεδίων που είναι έκδηλα τόσο από την αμφίεση των ηθοποιών όσο και από τα σκηνικά.
Η είσοδος στο θέατρο είναι εντυπωσιακή, με την Αντιγόνη Δρακουλάκη να βρίσκεται επί σκηνής και να μας μεταφέρει στην ατμόσφαιρα του Τόκιο! Στην ερμηνεία της φάνηκε η μεγάλη λεπτομέρεια με την οποία είχε προσεγγίσει το ρόλο της, που ενείχε αρκετές δυσκολίες, καθότι ήταν δύσκολη η προσέγγιση ενός ρόλου με τα χαρακτηριστικά ενός anime. Ο Αλμπέρτο Φαίς κατάφερε να μετάφερει απόλυτα τη μετάλλαξη του Ido από φιλήσυχο άνθρωπο σε πιθανό εγκληματία, ενώ ήταν πολύ δυνατός και στην κινήση του καθόλη τη διάρκεια της παράστασης. Ο Αργύρης Γκαγκάνης, ως επιθεωρήτης Dodoyama πρόσφερε άφθονο γέλιο με τις εκφράσεις του αλλά και με το παίξιμο του γενικότερα, ενώ στο τέλος μας άφησε και μια αίσθηση θρίλερ!!! Τέλος, ο Αλέξανδρος Αμερικάνος, αεικίνητος, δεν σταμάτησε στιγμή να ψάχνει την κατάλληλη στιγμή για να βγάλει το αποκλειστικό του ρεπορτάζ ως δημοσιογράφος!
Η σκηνοθεσία της Αναστασίας Ρεβή ήταν κάτι παράπανω από εμφανής! Μια παράσταση που λειτουργεί ως σύνολο με τη μουσική και την κίνηση να είναι αναπόσπαστα κομμάτια της!!! Η χρήση του βίντεο για την συνομιλία του Ido με τον Ogoro, αλλά και μια σειρά άλλων σκηνών, δημιουργούν μια αίσθηση που ρέπει μεταξύ ρεαλιστικού και υπερρεαλιστικού θεάτρου!
Μια παράσταση που αξίζει σίγουρα να δείτε και να γνωρίσετε τις ομορφιές του σύγχρονου ιαπωνικού θεάτρου αλλά και των ιαπωνικών κινουμένων σχεδίων!!!
Διανομή:
Η Πόλη: Το Τόκιο
Ο Ido: Αλμπέρτο Φάϊς
Η Στριπτιζέζ, Σύζυγος του Ogoro: Αντιγόνη Δρακουλάκη
Ο Νόμος κατά Dodoyama: Αργύρης Γκαγκάνης
Ο Ανελέητος Δημοσιογράφος: Αλέξανδρος Αμερικάνος
Ο Κατάδικος Ogoro: Κωνσταντίνος Καβακιώτης
Ο Γιός της: Ένα Αγόρι
Συντελεστές:
Μετάφραση: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου
Σκηνοθεσία: Αναστασία Ρεβή
Σκηνικά: Εύα Κωνσταντινίδου
Κοστούμια: Ευαγγελία Γρηγοριάδου
Φωτισμοί: Γιάννης Κατσαρής
Μουσική Επιμέλεια: Αναστασία Ρεβή – Αργύρης Γκαγκάνης