Πάμε Θέατρο: «Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε» | Είδαμε την παράσταση!
Μάντεψε λοιπόν ποιος θα πεθάνει απόψε! Δεν ξέρω αν τελικά πεθαίνει ή όχι κάποιος από τους ήρωες… θα το ανακαλύψετε εσείς στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη. Εξάλλου αυτή είναι η ουσία της Αστυνομικής Κωμωδίας. Να σε πιάσει εξ απροόπτου. Μάλιστα, σε μια έρευνα που διάβαζα πρόσφατα, παρατήρησα ότι τα πιο επιτυχημένα βιβλία όλων των εποχών αλλά και οι διάσημες παλιές νουβέλες, είχαν πάντοτε μια αστυνομική πλοκή. Σίγουρα λοιπόν μια παράσταση που στηρίζεται στο έργο του Ρομπέρ Τομά («Οχτώ γυναίκες κατηγορούνται») διασκευασμένο από τους Ρέππα-Παπαναθασίου, έχει όλα τα στοιχεία που θα σχηματίσουν ουρά στα ταμεία του θεάτρου όπως όντως συμβαίνει.
Πέρα όμως από την υπόθεση, τι γίνεται με όλα τα άλλα;
Το έργο ανέβηκε στις αρχές της δεκαετίας του ‘60 στο Παρίσι όπου έκανε τεράστια επιτυχία και τράβηξε το ενδιαφέρον του Χίτσκοκ που εξασφάλισε τα δικαιώματα για να το κάνει ταινία, η οποία δυστυχώς δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Η υπόθεση διαδραματίζεται στα μέσα της δεκαετίας του ‘50 σε ένα ορεινό θέρετρο της Γαλλίας, όπου μια γυναίκα δηλώνει στην αστυνομία την εξαφάνιση του άντρα της. Όταν όμως ο αστυνομικός επιθεωρητής της ανακοινώσει ότι οι έρευνές του απέβησαν άκαρπες, έρχεται στο σπίτι ο εξαφανισμένος σύζυγός της, τον οποίο η ίδια δεν αναγνωρίζει. Της είναι τελείως άγνωστος. Ο γρίφος λοιπόν περιπλέκεται διαρκώς όταν όλοι οι υπόλοιποι ‘’διαπλεκόμενοι’’ αναγνωρίζουν τον ‘’άγνωστο’’ σύζυγο, πέραν από την ίδια του την γυναίκα. Το αστυνομικό μυστήριο ξεδιαλύνεται μόνο την τελευταία στιγμή, λίγα λεπτά πριν πέσει η αυλαία!
Μια σκηνοθεσία χωρίς έμπνευση ή εκπλήξεις από τους Ρέππα-Παπαθανασίου και ένα εξαιρετικά γουστόζικο και καλαίσθητο σκηνικό χαρακτηρίζουν σίγουρα την νέα παραγωγή της κυρίας Δανδουλάκη. Κυριαρχεί όμως νομίζω και μια αίσθηση ότι οι σχέσεις μεταξύ των κεντρικών ηρώων θα έπρεπε να είναι περισσότερο δουλεμένες και πιο ρεαλιστικές, δίνοντας ένα μεγαλύτερο βάθος στο ουσιαστικό κομμάτι του έργου. Κάτι δηλαδή που δεν συνέβη ποτέ, θυμίζοντας κάποιες φορές μια πιο πρόχειρη ή επιφανειακή δουλειά, κάτι που δεν μαρτυρούσαν όλα τα υπόλοιπα.
Μετά λοιπόν από αυτόν τον σύντομο διχασμό που είχα, δεν γινόταν να μην παρατηρήσω ότι ο ρόλος της υπέρκομψης παριζιάνας με μια δόση μυστηρίου, ταιριάζει άψογα στην κυρία Δανδουλάκη, αλλά και ότι ο μοναδικός που ήτανε ολοκληρωτικά μέσα στο κλίμα του έργου ήταν ο Τάσος Χαλκιάς, με την πρωταγωνίστρια να ακολουθεί. Βεβαία, τα καλιαρντά άνοστα αστεία του Παντελή Καναράκη, έχοντας ως εισαγωγικό επιφώνημα την φράση ‘’άι μωρή’’, μου κάθισαν μάλλον άτσαλα στον λαιμό, όπως επίσης και οι μυριάδες κλισέ και μονοδιάστατες ατάκες που ξεπήδησαν από ατυχής παλιακή τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του ’90. Ίσως δηλαδή τα όποια προβλήματα που δεν συνάδουν με το ‘’ζουμερό’’ κομμάτι του κειμένου να οφείλονται στην απόδοση των συντελεστών.
Κατά τα άλλα, η πρόκληση του τίτλου ισχύει και με το παραπάνω. Γιατί όχι λοιπόν… κατεβείτε στο θέατρο της Κυψέλης και μαντέψτε ποιος θα μας αφήσει χρόνους!
—
«Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε» του Ρομπέρ Τομά
Διασκευή: Θανάσης Παπαθανασίου-Μιχάλης Ρέππας
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαθανασίου-Μιχάλης Ρέππας
Σκηνικά: Μαίρη Τσαγκάρη
Κοστούμια: Έβελυν Σιούπη
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Πρωταγωνιστούν: Κάτια Δανδουλάκη, Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Τάσος Χαλκιάς, Τζόϋς Ευείδη, Ελένη Κρίτα, Παντελής Καναράκης
Info:
Θέατρο ΚΑΤΙΑ ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗ (Αγ.Μελετίου 61Α με Πατησίων, Κυψέλη)
ΗΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Τετάρτη στις 19:30 (λαϊκή)
Πέμπτη-Παρασκευή στις 21:00
Σάββατο στις 18:00 (λαϊκή) και στις 21:15
Κυριακή στις 17:45
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
20€, 16€ (λαϊκή, φοιτητικό), 13€ (ανέργων)