Πάμε Θέατρο; Τι είδαμε, τι προτείνουμε, τι έρχεται… (04/07/2012)
Ο κόσμος του θεάτρου συνεχώς γίνεται φτωχότερος… Η σημερινή στήλη αφιερώνεται στον μεγάλο μας ηθοποιό, Θύμιο Καρακατσάνη. Καλό του ταξίδι…
ΘΥΜΙΟΣ ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗΣ (1940 -2012)
Σε ηλικία 72 ετών άφησε την τελευταία του πνοή το Σάββατο 30 Ιουνίου επιβαρημένος από τα πολλαπλά προβλήματα υγείας που τον ταλαιπωρούσαν τα τελευταία χρόνια, ο ηθοποιός Θύμιος Καρακατσάνης. Γεννήθηκε το 1940 στα Ταμπόυρια του Πειραιά και σπούδασε στο Θέατρο Τέχνης του Κάρολου Κουν όπου και εργάστηκε ως βασικό μέλος του θιάσου. Συμμετείχε επίσης σε παραστάσεις του Ελεύθερου Θεάτρου, ενώ στη μνήμη μας έχει μείνει ως ο κατεξοχήν αριστοφανικός ηθοποιός. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως έχει πρωταγωνιστήσει στον Πλούτο του Αριστοφάνη, στην Ειρήνη, στις Νεφέλες, καθώς και σε έργα ελληνικού ρεπερτορίου όπως Μικροί Φαρισαίοι του Δημήτρη Ψαθά, Οι Ντάνταδες του Γιώργου Σκούρτη, Φον Δημητράκης του Δημήτρη Ψαθά κ.α. Σημαντική ήταν επίσης και η σκηνοθετική του ιδιότητα, σκηνοθετώντας τόσο τις παράστασεις του Αριστοφάνη που πρωταγωνιστούσε όσο και πλήθος άλλων παραστάσεων…
ΕΙΔΑΜΕ…
1) «Το Μεγάλο μας τσίρκο» του Ιάκωβου Καμπανέλλη
(από την Άννα Χαρμαντζή)
Ένα έργο με μεγάλη ιστορία πίσω του, γραμμένο το 1973 με αφορμή τη δικτατορία που επικρατούσε τότε στην Ελλάδα, ανεβασμένο από το θίασο του Κώστα Καζάκου και της Τζένης Καρέζη και με την παράσταση να κατεβαίνει εξαιτίας των αντιδράσεων που υπήρχαν από το καθεστώς, αποφάσισε φέτος να ανεβάσει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος με σκηνοθέτη τον Σωτήρη Χατζάκη. Το Θέατρο Δάσους που πραγματοποιήθηκε η πρεμιέρα του έργου ενάντια στην περίοδο της κρίσης ήταν ασφυκτικά γεμάτο. Για την ακρίβεια είχα πολλά χρόνια να το δω τόσο γεμάτο…
Το έργο κάνει μια διαδρομή από την αρχαία Ελλάδα μέχρι τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο και κατ’ αυτόν τον τρόπο περνούν από μπροστά μας με τραγούδια, σατυρικά και δραματικά επεισόδια ο Ανδριανός, η Τουρκοκρατία, η Γκιλοτίνα, η 3η Σεπτέμβρη 1843, οι Μεγάλες Δυνάμεις, το Άγαλμα και τα Επινίκια για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Σ’ αυτή τη διαδρομή προσπαθούν να μας μυήσουν οι αφηγητές της ιστορίας και ουσιαστικά οι πρωταγωνιστές της, δύο παλιάτσοι που δουλεύουν στο τσίρκο. Ο Σταύρος Ξαρχάκος που υπογράφει τη μουσική του έργου, καταφέρνει να μαγέψει το κοινό και να δώσει τον πρέποντα τόνο σε κάθε σκηνή του έργου. Πόσο εύκολο είναι όμως να είναι ένα παλιό έργο τόσο επίκαιρο φέτος; Αλήθειες που μας ακολουθούν ως έθνος καθόλη τη διάρκεια της ιστορίας μας, κάνουν την εμφάνιση τους στο έργο, αποδεικνύοντας ότι για τα δεινά που υφιστάμεθα αυτόν τον καιρό, έχουμε κι εμείς το δικό μας μερίδιο ευθύνης… «Τρώμε τα παιδιά μας» αναφωνεί κατά τη διάρκεια του έργου ο ένας εκ των δύο «αφηγητών» (Τάσος Νούσιας). Χαρακτηριστική είναι η φράση επίσης του Γιώργου Αρμένη, που παίζει το ρόλο του Αγάλματος του Κολοκοτρώνη που ζωντάνευει και συνομιλεί με τους δύο παλιάτσους του τσίρκου. «Τραβήχτε μπροστά» αναφωνεί, «οι πεθαμένοι με τους πεθαμένους και οι ζωντανοί με τους ζωντανούς». Με λίγα λόγια μια παράσταση που χτυπάει στην καρδιά και στην ψυχή του Έλληνα που πλήττεται βαριά τον τελευταίο καιρό. Κατά τη διάρκεια της παράστασης πολλές φορές το κοινό ξεσπούσε σε χειροκροτήματα… «Δε μας θέλουν ελεύθερους» αναφωνεί σε κάποια άλλη στιγμή του έργου ο Τάσος Νούσιας και το κοινό χειροκροτεί χωρίς σταματημό. Ενώ λίγο αργότερα σε έναν διάλογο μεταξύ των Μεγάλων Δυνάμεων για την παραχώρηση Συντάγματος ακούγεται η εξής φράση: «Εάν νομίζουν ότι το έχουν και εις την ουσία δεν το έχουν»…
Εν ολίγοις, μια παράσταση βαθιά πολιτική, που χτυπάει κατευθείαν στην καρδιά και το συναίσθημα… Με το Τάσο Νούσια να δίνει τον καλύτερο του εαυτό επί σκηνής, τη Μαρίνα Ασλάνογλου να επιβεβαιώνει τη βεβαιότητα μου ότι αποτελεί μια από τις καλύτερες ηθοποιούς της γενιάς της και να μεταλάσσεται κάθε φορά ανάλογα με το ρόλο που έχει να αντιμετωπίσει και φυσικά τον Γιώργο Αρμένη, που ήταν τουλάχιστον συγκλονιστικός τόσο στο ρόλο του Κολοκοτρώνη όσο και του Ανδρόνικου. Η εξαίσια φωνή του Ζαχαρία Καρούνη αλλά και οι χορευτές της παράστασης σε συνδυασμό με το υπόλοιπους ηθοποιούς συνέβαλλαν ώστε να βγει ένα άρτιο αποτέλεσμα… Μια παράσταση που σίγουρα θα θυμάστε για πολύ καιρό… Τρέξτε!!!
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Σωτήρης Χατζάκης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος
Σκηνικά-κοστούμια: Έρση Δρίνη
Χορογραφία: Δημήτρης Σωτηρίου
Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρίνα Χατζηιωάννου
Βοηθοί σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Αναστασία Χαρμούση, Εβελίνα Κοτρίδου
Οργάνωση παραγωγής (ΚΘΒΕ): Ροδή Στεφανίδου
Οργάνωση παραγωγής (ΘΕΑΤΡΟ ΑΚΡΟΠΌΛ): Τόνια Αρβανίτη
Διανομή (με σειρά εμφάνισης):
Μαρίνα Ασλάνογλου (Ρωμιάκι, Πυθία), Τάσος Νούσιας (Ρωμιός, Καπετάνιος, Κλέφτης), Κική Μπάκα (Πιερότος, Κολλητήρι), Δημήτρης Μορφακίδης (Α´ Μακεδόνας, Γραμματέας, Νεόκλητος, Τρελός, Βοηθός πωλητή), Γιάννης Καραμφίλης (Β´ Μακεδόνας, Όθωνας, Καπετάνιος, Αριστοκράτης, Χωρικός, Σταύρακας), Αλέξανδρος Τσακίρης (Ιερέας, Άγγλος Πρέσβης, Αυλικός, Χωρικός, Χατζηαβάτης, Ζωγράφος), Χρήστος Νίνης (Αρχιερέας, Ρώσος Πρέσβης, Καπετάνιος, Χωρικός, Βεληγκέκας), Γιώργος Αρμένης (Ζητιάνος, Κολοκοτρώνης, Καραγκιόζης, Βενιζέλος), Μιχάλης Γούναρης (Μοναχός, Α´ Καπετάνιος, Χωρικός, Μπαρμπα-Γιώργος, Πλανόδιος Πωλητής), Νίκος Καπέλιος (Μοναχός, Γάλλος Πρέσβης, Αυλικός, Ανδρίκος, Απεσταλμένος, Ράφτης), Γιάννης Χαρίσης (Μοναχός, Αυστριακός Πρέσβης, Αυλικός, Λέων, Απεσταλμένος), Νίκος Μαγδαληνός (Μοναχός, Βαυαρός, Πρόεδρος, Ασημάκης), Marlene Kaminsky (Ιέρεια, Αριστοκράτισσα, Ερατώ, Χωρική), Χρύσα Ζαφειριάδου (Ιέρεια, Αριστοκράτισσα, Αριάδνη, Χωρική, Μοδίστρα, Γυναίκα Ερυθρού Σταυρού), Ευανθία Σωφρονίδου (Αριστοκράτισσα, Χωρική, Παιδί, Νιόνιος), Aμαλία-Ελευθερία Ταταρέα (Αριστοκράτισσα, Χωρική, Μορφονιός), Λίλιαν Παλάντζα (Χωρική, Αριστοκράτισσα, Αγλαΐα, Γυναίκα Ερυθρού Σταυρού), Πολυξένη Σπυροπούλου (Μοναχός, Χωρική, Αριστοκράτισσα, Φρόσω), Στέλλα Ράπτη (Μοναχός, Χωρική, Αριστοκράτισσα, Καπελού, Γυναίκα Ερυθρού Σταυρού)
Λαός Ο θίασος
Ζαχαρίας Καρούνης Τραγουδιστής
Χορευτές: Παναγιώτα Αλεξίου, Αφροδίτη Γεωργιάδου, Κωνσταντίνος Καφαντάρης, Αλέξης Τσιάμογλου
Στην ορχήστρα, που διευθύνει επί σκηνής ο Σταύρος Ξαρχάκος, συμμετέχουν οι μουσικοί: Νεοκλής Νεοφυτίδης (πιάνο), Νίνο Κιτάνι (φλάουτο, κλαρίνο, φλογέρα), Βασίλης Δρογκάρης (ακορντεόν), Σωτήρης Μαργώνης (βιολί), Ηρακλής Ζάκκας (μπουζούκι, μαντολίνο, λαούτο), Διαμαντής Σιδερίδης (τζουράς, μπουζούκι), Νίκος Σαμπαζιώτης (κιθάρα), Σταύρος Καβαλιεράτος (κοντραμπάσο), Γιάννης Χατζής (κρουστά)
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Κανονικό: €20
Φοιτητικό: €15,
Α.Μ.Ε.Α.: €15,
Με επίδειξη κάρτας ανεργίας: €10
Ισχύουν εισιτήρια ΟΓΑ
ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:
ΙΟΥΛΙΟΣ 2012
4 & 5 Τετάρτη-Πέμπτη ΚΕΡΚΥΡΑ, Θέατρο Μον Ρεπό
9 &10 Δευτέρα-Τρίτη ΠΑΤΡΑ, Ρωμαϊκό Ωδείο, «31ο Φεστιβάλ Πάτρας 2012»
11 Τετάρτη ΉΛΙΔΑ, Θέατρο Αρχαίας Ήλιδας, «22ο Φεστιβάλ Αρχαίας ΄Ηλιδας»
13 Παρασκευή ΖΑΚΥΝΘΟΣ, Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο
15 Κυριακή ΤΡΙΠΟΛΗ, Θέατρο Άλσους Αγ.Γεωργίου
18 Τετάρτη ΝΙΚΑΙΑ, Κατράκειο Θέατρο
19 Πέμπτη ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, Θέατρο Άλσους «Δ.Κιντής»
20 Παρασκευή ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ, «Διεθνές Φεστιβάλ Πέτρας»
21 Σάββατο ΛΑΥΡΙΟ, Τεχνολογικό & Πολ/κό Πάρκο Λαυρίου
22 Κυριακή ΆΡΓΟΣ, Αρχαίο Θέατρο Άργους
24 Τρίτη ΔΕΛΦΟΙ, Θέατρο «Φρύνιχος»
25 Τετάρτη ΔΙΟΝ, «41ο Φεστιβάλ Ολύμπου», Αρχαίο Θέατρο Δίου
26 Πέμπτη ΣΕΡΡΕΣ, Ανοιχτό Θέατρο ΤΕΙ Σερρών
29 Κυριακή ΒΟΛΟΣ, Θερινό Δημοτικό Θέατρο
30 Δευτέρα ΛΑΡΙΣΑ, Θέατρο Αλκαζάρ
31 Τρίτη ΒΥΡΩΝΑΣ, Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη»
2) «Σ’ αγαπάω, αλλά» του Γιώργου Βάλαρη και Στέλιου Παπαδόπουλου
(από την Έλενα Μπολονάση)
Για ακόμα μία θεατρική περίοδο , το θέατρο Αθηνά παρουσιάζει μια κωμωδία , που υπόσχεται να προσφέρει άφθονο γέλιο στους θεατές που , αν και καλοκαιράκι, παραμένουν στο κλεινόν άστυ αναζητώντας διεξόδους διασκέδασης . Ο Γιώργος Βάλαρης και ο Στέλιος Παπαδόπουλος, μετά την επιτυχία που σημείωσε τον φετινό χειμώνα η παράστασή τους «Το μήλο», πραγματεύονται ένα θέμα που δείχνουν να κατέχουν καλά, αυτό των ανθρώπινων σχέσεων και της εξέλιξης τους μέσα στον χρόνο.
Πρωταγωνιστές της παράστασης δύο ζευγάρια που αν και τα ενώνει η φιλία των παιδικών τους χρόνων, διαφέρουν όπως η μέρα με τη νύχτα. Ο Φώτης (Αλέξανδρος Σταύρου), «μπάτσος» στο επάγγελμα, λαϊκός τύπος, είναι παντρεμένος με τη Βιβή(Μαριάννα Τουμασάτου), πωλήτρια σε πολυκατάστημα. «Αγκάθι» στη σχέση τους, μια πολυπόθητη εγκυμοσύνη που δεν έρχεται, ενώ ταυτόχρονα, οι ανασφάλειες της Βιβής την οδηγούν σε εκρήξεις παθολογικής ζήλειας που υποσκάπτουν την κατά τ’ άλλα δυνατή σχέση τους.
Ο Θάνος(Ιωσήφ Μαρινάκης) και η Χριστιάνα(Αλεξάνδρα Παλαιολόγου), το δεύτερο ζευγάρι, είναι φίλοι, επίσης από παιδιά, με τον Φώτη και τη Βιβή αλλά και κουμπάροι. Με υπερβάλλοντα ζήλο επιδίδονται σε επίδειξη της κοινωνικής θέσης που θεωρούν πως το δικηγορικό τους επάγγελμα τους εξασφαλίζει, ενώ δε διστάζουν να εκμεταλλευτούν τις περιστάσεις προς όφελός τους, χωρίς ιδιαίτερους ηθικούς φραγμούς.
Οι σχέσεις των δύο ζευγαριών παρουσιάζονται από τη γέννηση τους, με αρκετές αναδρομές στο παρελθόν, δίνοντας βάση σε όλα εκείνα που μπορούν να «δέσουν» τους ανθρώπους, αλλά και να γίνουν αφορμή να αποξενωθούν. Όλα αυτά με έντονες δόσεις χιούμορ και γέλιου που επιτρέπει την προσέγγιση θεμάτων που θεωρούνται «ευαίσθητα» με σχετικά ανώδυνο τρόπο. Έτσι η παράσταση παραμένει κωμική δίνοντας ταυτόχρονα αφορμή για σκέψη και προβληματισμό.
Ο Ιωσήφ Μαρινάκης στον ρόλο αυτό επιβεβαιώνει πως έχει κωμική φλέβα και εντυπωσιάζει με τις χορευτικές του ικανότητες. Η Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, ιδιαίτερα πειστική στον ρόλο της «σνομπαρίας», άμεση και εύστοχη ερμηνευτικά, αποτελεί την πλέον καταλληλότερη επιλογή για την ενσάρκωση του συγκεκριμένου χαρακτήρα. Η Μαριάννα Τουμασάτου, μια ηθοποιός για την οποία δεν χρειάζονται πολλά λόγια, επιστρέφει με την παράσταση αυτή στο σανίδι ,έπειτα από μια περίοδο αποχής από τα θεατρικά δρώμενα, με ιδιαίτερη διάθεση, κέφι και δυναμική που γίνεται έντονα αισθητή σε όλη τη διάρκεια της παράστασης. Εκείνος όμως που πραγματικά ξεχωρίζει είναι ο Αλέξανδρος Σταύρου, ο οποίος, σε έναν ρόλο από εκείνους που δεν τον έχουμε συνηθίσει, αποδεικνύει το εύρος του υποκριτικού του ταλέντου, αν όχι και του χορευτικού!
Η σκηνοθεσία, δια χειρός Γιώργου Βάλαρη, με αρκετά χρονικά πισωγυρίσματα και γρήγορες εναλλαγές σκηνών κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή , αν και το σκηνικό, σχετικά λιτό και στατικό, ελάχιστα συμβάλλει στην όλη εξέλιξη. Η διαδραστικότητα αποτελεί ένα «ατού», αφού με εύστοχα ερωτήματα το κοινό ενθαρρύνεται να αναπτύξει τις απόψεις του γύρω από τα θέματα που πραγματεύεται η παράσταση. Χρησιμοποιώντας τη συλλογιστική αυτή θα οδηγηθεί και στην απόφαση για το ποιο τέλος πρέπει να δοθεί στην ιστορία των δύο ζευγαριών, αφού το κοινό καλείται να ψηφίσει επιλέγοντας την κατάληξη της ιστορίας.
Μια παράσταση ανάλαφρη, κωμική, ευχάριστη, με μουσικές επιλογές και χορευτικά που ξεσηκώνουν, η οποία μέσα από το γέλιο, το κέφι, τη συγκίνηση, θέτει ένα πολύ ουσιαστικό ερώτημα: «μπορούμε να αγαπάμε τον άλλον χωρίς αλλά;» .…κι αν όχι…. μήπως θα έπρεπε;
ΘΕΑΤΡΟ: ΘΕΑΤΡΟ «ΑΘΗΝΑ»
Διεύθυνση: Δεριγνύ 10 & Πατησίων, Πεδίον Άρεως
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210 8237330
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Γιώργος Βάλαρης
Σκηνικά: Λία Ασβεστά
Κοστούμια: Χριστίνα Καρύδη
Μουσική – ηχητική επιμέλεια: Νίκος Ραμός
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Χορογραφία: Yota Kariotis
Βοηθός σκηνοθέτη: Καλλιόπη Κοτζαηλία
Φωτογραφίες: Θωμάς Χρυσοχοΐδης
Πρωταγωνιστούν (με σειρά εμφάνισης): Αλέξανδρος Σταύρου, Μαριάννα Τουμασάτου, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου και Ιωσήφ Μαρινάκης.
ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Τετάρτη: 21.15
Πέμπτη: 21.15
Παρασκευή: 21.15
Σάββατο: 19.00 και 21.15
Κυριακή: 21.15
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Γενική Είσοδος: 16 €
Κάθε Τετάρτη 25 € τα δύο εισιτήρια
Ειδικές τιμές για ανέργους και ηλικιωμένους.
(ΙΣΧΥΟΥΝ εργατικά εισιτήρια και ΟΓΑ)
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ…
(από την Άννα Χαρμαντζή)
«Οι Όρνιθες» του Αριστοφάνη
Μια από τις ωραιότερες κωμωδίες του Αριστοφάνη θα παρουσιάσει φέτος το καλοκαίρι το ΔΗΠΕΘΕ ΚΡΗΤΗΣ σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, μουσική Μάνου Χατζιδάκι, σκηνικά Μανόλη Παντελιδάκη και κοστούμια Βάλιας Μαργαρίτη και Μανόλη Παντελιδάκη.
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος και μαζί του ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος.
Οι Όρνιθες του Αριστοφάνη παρουσιάσθηκαν το 414 π.Χ. στα Διονύσια, χαρίζοντας στον δημιουργό της το δεύτερο βραβείο. Ο Αριστοφάνης έγραψε τους «Όρνιθες» απογοητευμένος από την τροπή του Πελοποννησιακού Πολέμου. Με το μεγάλο αυτό έργο, ο Αριστοφάνης βρίσκει την ευκαιρία να διακωμωδήσει τους συκοφάντες και τους κόλακες του δήμου, καθώς και τις θεωρίες για νέα πολιτεύματα. Το έργο πραγματεύεται τη φυγή δυο ανθρώπων από την τυραννία του κόσμου στο βασίλειο του παραμυθιού και συνενώνει την φαντασία με την ποίηση.
ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
Ένα ταξίδι στην επιθυμία για ένα κόσμο ελεύθερο, ένα κόσμο δίκαιο, με αίτημα την Ευτυχία είναι οι « Όρνιθες » του Αριστοφάνη.
Ο μεγάλος αυτός σατιρικός ποιητής μας διηγείται μια ιστορία ανατροπής μιας κοινωνίας διεφθαρμένης, παρακμιακής, μιας κοινωνίας που υποβαθμίζει την επιθυμία για Ζωή, σε αγωνιώδη προσπάθεια για Επιβίωση.
Οι «Όρνιθες» είναι ένα κείμενο πολιτικό και ταυτόχρονα μια ποιητική παραβολή που καυτηριάζει ένα κόσμο απάνθρωπο και ονειρεύεται «μια κοινωνία πουλιών», δηλαδή μια κοινωνία με φαντασία, που υιοθετεί τις Αρχετυπικές αξίες του Δικαίου, της Αξιοκρατίας και της Διαρκούς Κίνησης. Μια κοινωνία που μπορεί να φαντάζει απραγματοποίητη αλλά που ο Άνθρωπος αν σταματήσει να την επιθυμεί κινδυνεύει με αφανισμό.
Οι «Όρνιθες» είναι ένα έργο τόσο σύγχρονο όσο και η ανάγκη του ανθρώπου να πετάξει πάνω από τις ατομικές και κοινωνικές δεσμεύσεις του και να δημιουργήσει μια «άλλη» κοινωνία, χωρίς υποκρισία, φόβο, καταστροφική μανία και κοινωνική αδικία.
Ουτοπικό; Από εμάς εξαρτάται!
Γιάννης Κακλέας Σκηνοθέτης
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία – Απόδοση κειμένου: Γιάννης Κακλέας
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης
Κοστούμια: Βάλια Μαργαρίτη/Μανόλης Παντελιδάκης
Χορογραφίες: Κυριάκος Κοσμίδης
Φωτισμοί: Γιώργος Τέλλος
Μουσική επιμέλεια/διδασκαλία: Αλέξιος Πρίφτης
ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Κώστας Μπερικόπουλος, Γιώργος Χρυσοστόμου, Βαγγέλης Χατζηνικολάου, Σωκράτης Πατσίκας, Αγορίτσα Οικονόμου, Σταύρος Σιόλας, Μάρα Βλαχάκη, Προκόπης Αγαθοκλέους.
ΧΟΡΕΥΟΥΝ: Ivan Svitailo, Σοφία Μιχαήλ, Alain Rivero
ΣΥΜΕΤΕΧΕΙ Ο ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ: Σταύρος Σιόλας
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ΔΗΠΕΘΕ ΚΡΗΤΗΣ
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: www.viva.gr και Τηλ. 13855
Η ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ
2-5/7/2012: Χανιά (Θέατρο Ανατολικής Τάφρου)
7-9/7//2012: Ηράκλειο (Κηποθέατρο Ν. Καζαντζάκης)
10-11/7/2012: Ρέθυμνο (Θέατρο Ερωφίλη)
13/7/2012: Σπάρτη (Σαϊνοπούλειο Αμφιθέατρο)
14/7/2012: Ήλιδα (Θέατρο Αρχαίας Ήλιδας)
15/7/2012: Ζάκυνθος (Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο)
17-18/7/2012: Αγρίνιο (Κηποθέατρο Πάρκου Αγρινίου)
19-20/7/2012: Κέρκυρα (Θέατρο του Μον Ρεπό «Ρένα Βλαχοπούλου»)
21-22/7/2012: Λευκάδα (Ανοιχτό Θέατρο Πνευματικού Κέντρου)
24-25/7/2012: Ιωάννινα (Υπαίθριο Θέατρο Φρόντζος)
27-28/7/2012: Καβάλα (Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων)
30-31/7/2012: Θεσσαλονίκη (Θέατρο Δάσους)
1/8/2012: Κασσάνδρα (Αμφιθέατρο Σίβηρης)
2/8/2012: Λάρισα (Κηποθέατρο Αλκαζάρ)
3/8/2012: Βόλος (Θερινό Δημοτικό Θέατρο «Μελίνα Μερκούρη»)
4/8/2012: Δίον (Αρχαίο Θέατρο)
10-11/8/2012: Επίδαυρος (Αρχαίο Θέατρο)
27-28/8/2012: Ηρώδειο (Ωδείο Ηρώδου Αττικού)
29-30/8/2012: Χαλάνδρι (Θέατρο Ρεματιάς)
31/8/2012: Άργος (Αρχαίο Θέατρο)
1/9/2012: Νεμέα (Αρχαίες Κλεωνες green theater)
3/9/2012: Αιγάλεω (Θέατρο Αλέξης Μινωτής)
4/9/2012: Βύρωνας (Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη»)
5/9/2012: Γαλάτσι (Θέατρο Άλσος Βεΐκου)
6/9/2012: Πετρούπολη (Θέατρο Πέτρας)
8/9/2012: Νέα Μάκρη (Πολιτιστικό και Αθλητικό Πάρκο)
10-11/9/2012: Παπάγου (Δημοτικό Κηποθέατρο)
12-13/9/2012: Πάτρα (Αρχαίο Ωδείο)
15/9/2012: Μεσσήνη (Αρχαίο Θέατρο Μεσσήνης)
16/9/2012: Ελευσίνα (Παλαιό Ελαιουργείο)
17/9/2012: Πειραιάς (Βεάκειο)
18-19/9/2012: Ηλιούπολη (Δημοτικό Θέατρο Άλσους Δ. Κίντης)
ΕΡΧΕΤΑΙ…
“Roadtrip 2”: Μια διαφορετική παράσταση, μέσα σε ΙΧ!
Μία ιδιαίτερη και πρωτότυπη παράσταση, που εκτυλίσσεται μέσα σε αυτοκίνητα εν κινήσει… έρχεται στη Θεσσαλονίκη, από τις 5 έως τις 9 Ιουλίου 2012, με την υποστήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης. Το «Roadtrip 2», μετά από δύο επιτυχημένες παρουσιάσεις στην Αθήνα, επισκέπτεται τους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
Τέσσερις ηθοποιοί, προσκαλούν το κοινό σε μία ξεχωριστή εμπειρία, μέσα από μία διαδρομή που ξαφνιάζει.
ΧΩΡΟΣ: Σημείο επιβίβασης θα είναι το Δημαρχείο της Θεσσαλονίκης στις 21:00 και στις 22:30.
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6981053303
Λόγω της ιδιομορφίας της παράστασης, οι επιβάτες – θεατές της κάθε βόλτας είναι μόλις 12!
Σύλληψη – σκηνοθεσία: Βιολέττας Γύρα
Κείμενα: Γιάννης Ζευγώλης με τη συνεργασία του Γιάννη Ράγκου
Μουσική προσαρμογή: Οδυσσέας Κωνσταντόπουλος
Οργάνωση παραγωγής: Τόνια Αβδελοπούλου, Βιολέττα Γύρα
Επιμέλεια κουστουμιών: Τόνια Αβδελοπούλου
Φωτογραφίες: Ελένη Τάξερη
Video / Trailer : Γιώργος Κουβαράς, Στεφανία Μιζάρα
Ραδιοφωνική Εκφώνηση: Τάνια Παλαιολόγου
Παίζουν οι ηθοποιοί: Έλενα Τυρέα, Δημήτρης Αγοράς, Φλώρα Καλομοίρη και Βλάσης Πασιούδης..
ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:
5 έως και τις 9 Ιουλίου 2012
21.00 – 22.30 από το Δημαρχείο Θεσσαλονίκης
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
Γενική Είσοδος: 12€
ΡΕΠΟΡΤΑΖ…
Κάψε το Σενάριο On Tour (1/7 στο θέατρο Βρετάνια)
(από τον Αναστάση Πινακουλάκη)
Για το τηλεοπτικό αυτοσχεδιαστικό project που «καίει το σενάριο» έχουμε ξαναμιλήσει με άλλες αφορμές, αλλά αυτή την εβδομάδα βρεθήκαμε στον αθηναϊκό σταθμό της καλοκαιρινής τους περιοδείας στα θέατρα όλης της Ελλάδας. Η ομάδα του «Κάψε το Σενάριο» δεν ξεκουράζεται ούτε το καλοκαίρι γεμίζοντας τα θέατρα σε κάθε σταθμό της περιοδείας.
Το «Κάψε το Σενάριο» για όσους δεν έτυχε να το γνωρίσετε είναι μια σειρά από αυτοσχεδιαστικές τεχνικές που χάρισαν γέλιο στους τηλεθεατές φέτος την άνοιξη. Μερικά από αυτά τα αυτοσχεδιαστικά παιχνίδια είναι:
Αλφάβητος: Σε αυτό το παιχνίδι βάζουμε μια περίσταση στους ηθοποιούς και τεστάρουμε πόσο καλά ξέρουν την αλφάβητο. Κάνουν διάλογο αλλά πρέπει ο ηθοποιός να ξεκινά με το επόμενο γράμμα της αλφαβήτου. Για παράδειγμα αν πει ο πρώτος πει «Να πάμε για μπάνιο στη θάλασσα;» που ξεκινά με το γράμμα «Ν» ο άλλος θα πει «ξέρω εγώ;» που ξεκινά με το «ξ». Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να χρησιμοποιηθούν όλα τα γράμματα της αλφαβήτου.
Πάρτο Αλλιώς: Βάζουμε στους ηθοποιούς μια περίσταση, αλλά κάθε φορά που δε μας αρέσει κάτι, λέμε «αλλαγή» και οι ηθοποιοί αλλάζουν την τελευταία λέξη, φράση ή ότι άλλο προκύψει. Για παράδειγμα, αν ο ηθοποιός πει «θα πάρω το λεωφορείο για να έρθω», αν πούμε αλλαγή, θα μπορούσε να πει «θα πάρω το τρένο για να έρθω» και ούτω καθεξής.
Τελευταία Λέξη: Σε αυτόν τον αυτοσχεδιασμό χρειάζονται δύο εθελοντές. Βάζουμε μια περίσταση, αλλά την τελευταία λέξη σε κάθε πρόταση των ηθοποιών θα τη βάζουν οι εθελοντές.
Χωρίς Σίγμα: Βάζουμε μια περίσταση στους ηθοποιούς και πρέπει να παίξουν την σκηνή χωρίς να χρησιμοποιήσουν το γράμμα «σίγμα» καθώς μιλούν. Όποιος χρησιμοποιήσει, χάνει.
Ο Λάμπρος Φισφής που είχε και την ιδέα του concept εκτελεί και χρέη συντονιστή των αυτοσχεδιασμών, ενώ οι ηθοποιοί που καίνε το σενάριο είναι ο Δημήτρης Μακαλιάς (Κατσαρίδα, Rent), η Ιωάννα Τριανταφυλλίδου (Ήρωες, Τι Βουλή θα Παραδώσεις Μωρή) ο Ζήσης Ρούμπος και ο Γιώργος Γιαβάτας.
Το θέατρο παρόλο που είναι από τα μεγαλύτερα που έχουμε στην πρωτεύουσα ήταν πραγματικά γεμάτο και το ένοιωσα γιατί είχα αργήσει ένα τέταρτο και για να βρω θέση, έπρεπε να ανεβοκατέβω το διάδρομο δύο φορές, με την πλατεία γεμάτη και στον εξώστη να υπάρχουν άδειες μόνο τρεις θέσεις. Υπήρχαν μέχρι και καρέκλες στα πλαϊνά των διαδρόμων. Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι το κοινό δεν έχει ηλικιακή ταυτότητα καθώς έβλεπες πιτσιρίκια, εφήβους, τριαντάρηδες αλλά και παππούδες. Στη σειρά που καθόμουν βρισκόταν μια ολόκληρη οικογένεια με τον παππού, τη γιαγιά, τους γονείς, τον γιο και την παρέα. Όταν σηκώθηκε να παίξει ο εγγονός η γιαγιά του άρχισε να πανηγυρίζει. Η συμμετοχή του κοινού ήταν τεράστια με πολλά άτομα να θέλουν να σηκωθούν στην σκηνή και να συμμετέχουν στα διάφορα παιχνίδια των ηθοποιών.
Στο τέλος της παράστασης, φανερώθηκαν οι θαυμαστές των ηθοποιών, με γύρω στα 300 άτομα να ανεβαίνουν στην σκηνή για να πάρουν αυτόγραφα με πολλούς από αυτούς να σπρώχνουν για να προλάβουν τα μέσα μεταφοράς. Μετά από κανένα 40λεπτο υπογραφής αφισών της παράστασης, δεκάδες θαυμαστές περίμεναν στο φουαγιέ για να φωτογραφηθούν με τους ηθοποιούς. Έβλεπες κορίτσια με μπλουζάκια που είχαν στάμπες τα πρόσωπα των ηθοποιών, φωτογραφικές μηχανές, και μερικούς φανατικούς θαυμαστές να πιάνουν κουβέντα με τους αγαπημένους τους ηθοποιούς. Μου έκανε εντύπωση το γεγονός πως την περίοδο που η τηλεόραση που περνά κρίση, με ελάχιστες ελληνικές σειρές, το «Κάψε το Σενάριο» κατάφερε να βγάλει τους νέους σταρ της ελληνικής tv. Αισθανόμουν πως βρισκόμουν στα καμαρίνια ενός τραγουδιστή. Το χειμώνα αλώνισα τα αθηναϊκά θέατρα, αλλά τέτοια κατάσταση δε βίωσα.
Το γεγονός ότι το θέαμα δεν προοριζόταν για την τηλεόραση βοήθησε αρκετά τους ηθοποιούς και το όλο εγχείρημα καθώς δε χρειαζόταν να προσπαθήσουν κάτι παραπάνω από μια φορές και είχαν περισσότερη ελευθερία στο τι μπορούν να πουν και τι όχι. Έτσι, το «Σενάριο» κέρδισε σε αμεσότητα, σβελτάδα και κωμικότητα φτάνοντας αναπόφευκτα και σε διαδοχικά σεξουαλικά σχόλια που «σόκαραν» τους πιο μαγκωμένους θεατές. Το κοινό που παρευρέθηκε στο Βρετάνια μπόρεσε να δει και μερικούς νέους αυτοσχεδιασμούς όπως το stand up comedy του Ζήση Ρούμπου για το πέρασμα στην ενήλικη ζωή, το μονόλογο του αγαπημένου γερμανού της ελληνικής τηλεόρασης Hans Nachtgeboren και το παιχνίδι που παίχτηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα κατά το οποίο δίνεις μια συνθήκη την οποία καλούνται να παίξουν σε όλο και μικρότερο χρονικό περιθώριο.
Επόμενες στάσεις:
4 Ιουλίου Λαμία @ Τόπος Τεχνών Χώρα (22310-51075)
Δείτε αναλυτικά Θεατρικές παραστάσεις που προτείνουμε ΕΔΩ
Για αναφορές, δημοσιεύσεις και δελτία τύπου, μην ξεχνάτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο [email protected]