Πάμε Θέατρο; Τι είδαμε, τι προτείνουμε, τι έρχεται… (12/09/2012)
ΕΙΔΑΜΕ…
«Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη
(του Τάσου Μπιμπισίδη)
Κομψές Εκκλησιάζουσες!
..Και σκεφτόμουνα που λες – καθώς έβλεπα τις Εκκλησιάζουσες του Νέου Κόσμου στην σκιά των Βράχων και στην δροσιά του Σεπτέμβρη – γιατί σε μια κοινωνία που βρίσκεται σε πλήρης σήψη, σε κρίση οικονομική, σε κρίση ηθική, σε κρίση αξιών και οραμάτων, σε κρίση πολιτική, κρίση πνευματική με φασιστικά φρονήματα να ακμάζουν, κρίση πολιτιστική και κρίση υστερίας… γιατί λοιπόν σε μια τέτοια κοινωνία να μην αφουγκραστούμε μια στιγμή την τέχνη, τους μεγάλους ποιητές, τον Σοφοκλή, τον Αριστοφάνη; Γιατί να μην ακολουθήσουμε αυτά που έντεχνα μας δείχνουν, κουνώντας επιδεκτικά το δάχτυλο μέσα από τα έργα τους αιώνες πριν;
”Πιο ουτοπικό πεθαίνεις”, μου είπε μια φίλη που με συνόδευε…
Γι’ αυτό αποφάσισα να απολαύσω τις Εκκλησιάζουσες του Αριστοφάνη που φέτος παρουσίασε με την δική του ματιά ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος από το Θέατρο του Νέου Κόσμου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, αλλά και σε πολλές πόλεις της δύσμοιρης χώρας μας. Εκκλησιάζουσες λιτές, χωρίς φανφάρες και υπερβολές. Αληθινές, ανθρώπινες, ρεαλιστικές, με μια πιο ποιητική χροιά και με συναισθήματα, που είχαν κάτι που τις ξεχώριζε από άλλα ανεβάσματα τους…
Τι λέει λοιπόν εδώ ο ποιητής;
24 αιώνες πριν (392 π.Χ.), μας διηγείται πως σε μια ατομικιστική αθηναϊκή κοινωνία, οι γυναίκες κλέβουν τα ρούχα των αντρών τους κι εμφανίζονται στην Εκκλησία του Δήμου, όπου η αρχηγός τους, η Πραξαγόρα, αγορεύει ζητώντας να δοθεί η εξουσία στις γυναίκες, κάτι που πετυχαίνει! Έπειτα, ως αρχηγός, αποφασίζει κοινοκτημοσύνη στα υλικά αγαθά, τις περιουσίες αλλά και το σεξ. Ελευθερία χωρίς όρια, γυναικεία εξουσία, κοινοκτημοσύνη, αφθονία και άλλες τέτοιες αφορμές δίνουν την ευκαιρία στον Αριστοφάνη να σατιρίσει εύστοχα τα πεπραγμένα και στην συνέχεια να ισοπεδώσει το ίδιο του το έργο, αφού στο δεύτερο μέρος της πράξης όπου τα σχέδια της Πραξαγόρα γίνονται πραγματικότητα, αποδεικνύει πως δύσκολα ο άνθρωπος θα μπορούσε να λειτουργήσει χωρίς ”λαμογιές” και χωρίς να είναι επιρρεπείς και υπερβολικός στις απολαύσεις. Μάλλον εκεί ο Αριστοφάνης μας κλείνει πονηρά το μάτι για να μας πει να μην τον παίρνουμε τόσα στα σοβαρά, ούτε αυτόν ούτε τη ζωή μας… (Μπορεί να έχει και δίκιο..)
..και η παράσταση;
Απόλαυσα την Δάφνη Λαμπρόγιαννη! Της είχα ήδη αδυναμία λόγω άλλων εξαιρετικών ερμηνειών της που είχα δει παλιότερα σε παραστάσεις που συμμετείχε. Με μεστή ερμηνεία, ήταν μια άμεση και λαμπερή πρωταγωνίστρια. Εξίσου καλός και ο Κώστας Κόκλας στον ρόλο του Βλέπυρου αλλά και στο ρόλο της γριάς, ενώ εύκολα ξεχωρίζει απ’ όλους ο Γιώργος Πυρπασόπουλος με την δυναμική του ερμηνεία, που έδωσε άλλο ρυθμό στην κωμωδία. Ο Νίκος Καρδώνης ως λαμόγιο και ο Παντελής Δεντάκης ως Χρέμης έλαμψαν επίσης με τις ερμηνευτικές τους ικανότητες. Από την άλλη πλευρά οι κυρίες του χορού, όλες μία – μία, «καλοκουρδισμένες», κινούμενες μέσα σε άρτιες χορογραφίες με εξαιρετική κινησιολογία γέμισαν την άδεια σκηνή, καθώς δεν υπήρχε κανένα σκηνικό, παρά μόνο βοηθητικά εργαλεία. Αυτό ίσως κάποιες στιγμές με ενόχλησε, αλλά μάλλον ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος επέλεξε ίσως συμβολικά να επικεντρώσει το ”μάτι” του θεατή στο έργο αυτό καθ’ αυτό και στην ουσία της πράξης. Εξάλλου τα ευφάνταστα κοστούμια του Άγγελου Μέντη έντυσαν όμορφα την σκηνή.
Έξυπνη η μεταφορά της Πραξαγόρα ως μάντισσας που οραματίζεται το μέλλον, στήνοντας έτσι μια εύστοχη σάτιρα στις γυναίκες του σήμερα αλλά και στην αισχρή πολιτική μας κατάσταση. Μια από τις πιο δυνατές στιγμές της παράστασης. Ακόμη μια δυνατή σκηνή βέβαια ήταν και αυτή με τις γριές Αθηναίες που επιζητούνε την ερωτική ηδονή από νέους άντρες. Εξαιρετική η εκδοχή του Θεοδωρόπουλου να βάλει άντρες να παριστάνουν τις ηλικιωμένες ερωτομανείς κυρίες, και λόγο κωμικότητας αλλά και γιατί θα μπορούσε με γυναίκες πρωταγωνίστριες να φανεί προσβλητική ή και σεξιστική η συγκεκριμένη σκηνή.
Στα αρνητικά της παράστασης, θα μπορούσε να είναι για κάποιους η μουσική. Αν και είμαι λάτρης του έργου του Θάνου Μικρούτσικου που επιμελήθηκε το μουσικό κομμάτι του έργου, νομίζω ότι τα περισσότερα από τα μουσικά θέματα έμοιαζαν πολύ μεταξύ τους και ότι συχνά ήταν πολύ υποτονικά και εκτός του ρυθμού μιας Αριστοφανικής κωμωδίας. Φυσικά ωστόσο, καλλιτεχνικά η μουσική του Μικρούτσικου ήταν άρτια.
Κατά τα άλλα, οι Εκκλησιάζουσες του Νέου Κόσμου ήταν Εκκλησιάζουσες με κομψότητα! Και τι είναι η κομψότητα; Όπως είπε ένα πρωινό ο Κωνσταντίνος Τζούμας μέσα από την ραδιοφωνική του εκπομπή, η κομψότητα αποτελεί την τέχνη του να είσαι καταπληκτικός, χωρίς να προκαλείς καμία κατάπληξη. Έτσι λοιπόν και οι παραπάνω Εκκλησιάζουσες, μπορεί να μην προκάλεσαν κατάπληξη, εντυπωσιασμούς και χειροκροτήματα ωρών, αλλά ήταν με τον τρόπο τους ξεχωριστές…
Πρωταγωνιστούν: Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Κώστας Κόκλας, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Παντελής Δεντάκης, Νίκος Καρδώνης, Στράτος Χρήστου, Γεωργία Γεωργόνη, Μαίρη Σαουσοπούλου, Ντίνη Ρέντη, Πολυξένη Ακλίδη, Ειρήνη Γεωργαλάκη, Μαρία Γεωργιάδου, Γεωργία Γεωργόνη, Άντρη Θεοδότου, Κατερίνα Μαούτσου, Σωτηρία Ρουβολή, Ειρήνη Φαναριώτη, Έλενα Χατζηαυξέντη.
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Απόδοση κειμένου: Βασίλης Μαυρογεωργίου
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος
Σκηνικά-Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Χορογραφίες: Αγγελική Στελλάτου
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Μουσική διδασκαλία: Θανάσης Αποστολόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Σπύρος Πίτσος
Βοηθοί ενδυματολόγου: Ευσταθία Ραφτοπούλου, Ελένη Καριώτη
..οι πέντε τελευταίες στάσεις της περιοδείας!
12/9 Κορυδαλλός – Δημοτικό Αμφιθέατρο Θανάσης Βέγγος
13/9 Νέα Σμύρνη – Άλσος Νέας Σμύρνης
14/9 Λαύριο – Τεχνολογικό και Πολιτιστικό πάρκο
17-18/9 Παπάγου – Κηποθέατρο Παπάγου
19/9 Πάτρα – Ρωμαϊκό Ωδείο
Ώρα Έναρξης: 21:00
Τιμές Εισιτηρίων:
18€ (Γενική)
12€ (Φοιτητικό-Ανέργων)
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ…
«To Μεγάλο ταξίδι του μικρού κοριού Κορνήλιου»
Το Badminton συνεχίζοντας τις καλλιτεχνικές και πολιτιστικές καινοτομίες του φιλοξενεί την Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου στον προαύλιο χώρο του την παράσταση “Το μεγάλο ταξίδι του μικρού κοριού Κορνήλιου “, ένα οικολογικό παραμύθι φαντασίας για το μέλλον της Γης από την θεατρική ομάδα « Μικροί Πυροτέχνες». Παράλληλα και με αφορμή την παράσταση δημιουργεί μια ευρύτερη δράση με το γενικό τίτλο ¨ Ο ΣΠΟΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ……ΕΣΥ!¨
Η παρούσα πρωτοβουλία επιθυμεί να προκαλέσει μια ρεαλιστική σύνδεση ανάμεσα σε μια επινόηση μύθου (θεατρική παράσταση) και την πραγματικότητα και να εμπνεύσει τα παιδιά να συμμετάσχουν σε τρόπους δράσης. Με προσανατολισμό την παραπάνω κεντρική ιδέα ο προαύλιος χώρος του Badminton θα φιλοξενήσει εργαστήρια, δραστηριότητες και ομάδες ενημέρωσης που έχουν σχέση με τον οικολογικό θεματικό πυρήνα της θεατρικής παράστασης. Κοινή μας επιθυμία είναι τα παιδιά και οι γονείς να αποκτήσουν ενημέρωση σε πραγματικό επίπεδο και με διαδραστικό τρόπο να γνωρίσουν τρόπους που μπορούν να υιοθετηθούν και να λειτουργήσουν υπέρ μιας πιο φυσικής ζωής. Η συνολική πρωτοβουλία θέλουμε να δώσει ένα μικρό εργαλείο για μια εφικτή και περισσότερο ισορροπημένη σχέση με τον πλανήτη μας!
Λίγα λόγια για το έργο:
Ο μικρός κοριός Κορνήλιος διασκεδάζει με το να πηδάει όσο πιο ψηλά μπορεί, μέχρι που μια μέρα θα πηδήξει τόσο ψηλά που θα βρεθεί σε έναν άλλον πλανήτη – στο πλανήτη Ιμιφλό! Εκεί ο Κορνήλιος θα γίνει ο φύλακας ενός ιδιότυπου Μουσείου – του Μουσείου της Γης, ενός μουσείου που έχουν φτιάξει οι κάτοικοι του πλανήτη με δείγματα από όλα τα όμορφα φυσικά αγαθά που υπάρχουν στη Γη- ακόμα και από σπόρους. Στον Ιμιφλό, σε έναν πλανήτη που δεν μπορούν να καλλιεργήσουν ούτε ένα μικρό χορταράκι όλα αυτά γίνονται πολύτιμα εκθέματα και η φυσική ομορφιά και ποικιλία που διαθέτει η Γη δεν μπορεί παρά να είναι για εκείνους ένα φαινόμενο άξιο διαφύλαξης και θαυμασμού!
Τα χρόνια περνούν μέχρι που μια μέρα η νοσταλγία του Κορνήλιου θα μεγαλώσει τόσο που δεν θα αντέξει άλλο και θα επιχειρήσει το δύσκολο ταξίδι της επιστροφής του στη Γη. Μόνο που όταν τελικά θα τα καταφέρει και θα φτάσει θα διαπιστώσει ότι σε τίποτα δεν θυμίζει πια την όμορφη Γη που ονειρευόταν να συναντήσει από τα όσα έβλεπε στο Μουσείο. Η Γη δεν απέχει πια πολύ από να μοιάζει με τον πλανήτη Ιμιφλό κι αυτό γιατί οι άνθρωποι έχουν διαταράξει οποιαδήποτε ισορροπία. Με οδηγό του έναν γρύλο θα κάνει μια μεγάλη βόλτα σε αυτή τη νέα αυτή Γη οπού για να κυκλοφορήσεις χρειάζεσαι απαραιτήτως «αναπνευστήρα ειδικής κατασκευής», γυαλιά ηλίου, και πολύ… κουράγιο! Όλοι πια έχουν μεταφερθεί στη πόλη και τρέχουν για να προλάβουν την εποχή που τρέχει, τρέφονται με ταμπλέτες φαγητού που χρειάζεται προσοχή για να μη τις μπερδέψεις με αυτές του πλυντηρίου, αγοράζουν έναν υπνάκο στο πόδι απ τα ειδικά σημεία ύπνο-πώλησης και όταν η ώρα φτάσει «ακριβώς» στριμώχνονται κάτω από τραπέζια γιατί η Γη έχει καταλήξει να «τρίζει» μιας και το υπέδαφος της είναι παντού σκαμμένο για να φτιαχτούν υπόγειοι δρόμοι. Όσο για τα Μουσεία …δεν είναι άλλα από Μουσεία σκουπιδιών, αποβλήτων και εργοστασίων.
Το πιο σημαντικό όμως… όλοι φαίνεται να έχουν πια ξεχάσει ότι κάποτε τα πράγματα ήταν αλλιώς…
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: ΜΙΚΡΟΙ ΠΥΡΟΤΕΧΝΕΣ
Κείμενο- Σκηνοθεσία: ΒΑΣΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ
Μουσική: ΛΟΛΑ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ
Σκηνικά – Κοστούμια: ΛΙΝΑ ΜΟΤΣΙΟΥ
Παίζουν οι ηθοποιοί :
ΧΡΙΣΤΕΛΑ ΓΚΙΖΕΛΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΛΙΑΚΗΣ
Μουσική παραγωγή: ΚΩΝ/ΝΟΣ ΦΟΡΤΣΑΣ
Χορογραφίες: ΤΖΕΝΗ ΑΡΓΥΡΙΟΥ
Επιμέλεια εικόνας: NERA GRAPHICS.COM
Ήχο-τεχνική φροντίδα: ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΠΟΛΥΧΡΟΝΗΣ
Φωνή αφηγητή: ΑΛΚΙΝΟΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ για το cd της παράστασης
ΘΕΑΤΡΟ BADMINTON
Ολυμπιακά Ακίνητα Γουδί,
τηλ: 13855 και (+30) 210 88 40 600, 6989939594
Άνοιγμα κήπου: 17:00
Έναρξη παράστασης: 20:00
Τιμή εισιτηρίου: 7€
ΕΡΧONTAI ΤΟN ΦΕΤΙΝΟ ΧΕΙΜΩΝΑ…
(του Τάσου Μπιμπισίδη)
Φτάσαμε κιόλας στα μέσα του Σεπτέμβρη και οι θεατρικές σκηνές είναι στην τελική ευθεία των προετοιμασιών, ώστε σε λίγες εβδομάδες να ανοίξουν τις πόρτες τους για το θεατρόφιλο κοινό. Αυτή την εβδομάδα λοιπόν, θα δούμε τι ετοιμάζουν φέτος για μας το Εθνικό Θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος αλλά και το Θέατρο Τέχνης…
ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΧΕΙΜΩΝΑΣ 2012 – 2013
– Κεντρική Σκηνή, Κτίριο Τσίλλερ –
«Οδύσσεια» σε σκηνοθεσία του Robert Wilson. Ο σημαντικός καλλιτέχνης εμπνέεται από το έπος του Ομήρου και δημιουργεί από την αρχή μια εξ’ ολοκλήρου πρωτότυπη παράσταση για το Εθνικό Θέατρο σε συμπαραγωγή με το Piccolo Teatro di Milano. Πρωταγωνιστούν: Λυδία Κονιόρδου, Μαρία Ναυπλιώτου, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Νικήτας Τσακίρογλου, Άκης Σακελλαρίου, Σταύρος Ζαλμάς, Ζέτα Δούκα, Αποστόλης Τότσικας, Βίκυ Παπαδοπούλου, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Θανάσης Ακκοκαλίδης, Γιώργος Γλάστρας, Μαριάννα Καβαλιεράτου, Λένα Παπαληγούρα, Γιώργος Τζαβάρας, Γιωργής Τσαμπουράκης, Κοσμάς Φοντούκης και στο πιάνο ο Θοδωρής Οικονόμου (Από 26 Οκτωβρίου)
«Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα» του Ευγένιου ο’ Νηλ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά. Πρωταγωνιστούν: Ακύλλας Καραζήσης, Γιώργος Γάλλος, Καριοφυλλιά Καραμπέτη, Γιώργος Κοτανίδης, Θέμις Μπαζάκα, Χρήστος Λούλης, Αργύρης Πανταζάρας, Μαρία Πρωτόπαπα, Γιουλίκα Σκαφιδά, Χρήστος Στέργιογλου, Χάρης Τσιτσάκης. (Από 21 Φεβρουαρίου)
– Θέατρο Rex, Σκηνή Μαρίκα Κοτοπούλη –
«Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ σε διασκευή και Σκηνοθεσία του Μιχαήλ Μαρμαρινού. Πρωταγωνιστούν: Γιάννης Βογιατζής, Ευγενία Δημητροπούλου, Άγγελος Παπαδημητρίου, Παναγιώτης Παπαϊωάννου, Νίκος Κουρής, Γιώργος Κριθάρας, Νάντια Μουρούζη, Περικλής Μουστάκης, Γιώργος Μπινιάρης, Ηλέκτρα Νικολούζου, Αργύρης Παντάζαρας, Ιωάννα Παππά και πλήθος άλλων ηθοποιών. (Από 28 Νοεμβρίου)
«Τα κόκκινα φανάρια» του Αλέκου Γαλανού, που υπήρξε η βάση για την ομώνυμη μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία σε Σκηνοθεσία – Σκηνικά – Κίνηση και Χορογραφία του Κωνσταντίνου Ρήγου. Πρωταγωνιστούν: Νίκος Ψαρράς, Άλκηστις Πουλοπούλου, Κωνσταντίνα Μιχαήλ, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Νίκος Αλεξίου, Ευγενία Δημητροπούλου, Μαρία Κίτσου, Ελένη Κοκκίδου, Φοίβος Ριμένας, Νίκολας Στραβοπόδης, Θεοδώρα Τζήμου, Ελένη Τοπαλίδου, Γιάννης Τσεμπερλίδης. (Από 17 Ιανουαρίου)
«Γκόλφω» του Σπυρίδωνος Περεσιάδου σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου. Πρωταγωνιστούν: Αλίκη Αλεξανδράκη, Λυδία Φωτοπούλου, Γιάννης Βογιατζής, Μαρία Διακοπαναγιώτη, Νίκος Καραθάνος, Γιάννης Κότσιφας, Χριστίνα Μαξούρη, Γιώργος Μπινιάρης, Άγγελος Παπαδημητρίου, Γιάννος Περλέγκας, Εύη Σαουλίδου, Μιχάλης Σαράντης, Άγγελος Τριανταφύλλου, Χάρης Φραγκούλης. (Από 2 Μαρτίου)
– Νέα Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» –
«Ο Ορφέας στον Άδη» του Τενεσί Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία της διευθύντριας του Θεάτρου Neumarkt της Ζυρίχης Barbara Weber. Πρωταγωνιστούν: Νίκος Αλεξίου, Μισέλ Βάλλεϋ, Γιώργος Κοτανίδης, Θέμις Μπαζάκα, Άλκηστις Πουλοπούλου, Γιούλικα Σκαφιδά, Λυδία Φωτοπούλου, Μηνάς Χατζησάββας και άλλοι. (Από 17 Οκτωβρίου)
«Ζ» του Βασίλη Βασιλικού που αναφέρεται στα γεγονότα γύρω από τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη την άνοιξη του 1963, σε σκηνοθεσία της Έφης Θεοδώρου. Πρωταγωνιστούν: Θανάσης Δήμου, Μαρία Κεχαγιόγλου, Γιάννης Κότσιφας, Γιάννος Περλέγκας, Χάρης Φραγκούλης. (Από 20 Δεκεμβρίου)
«Vitrioli» του Γιάννη Μαυριτσάκη, σε σκηνοθεσία του θεατρικού συγγραφέα και σκηνοθέτη, τέως Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Θεάτρου Οντεόν, που αναλαμβάνει από το 2014 Διευθυντής του Φεστιβάλ της Αβινιόν, Olivier Py. Πρωταγωνιστούν: Μηνάς Χατζησάββας, Κίττυ Παιτζόγλου, Περικλής Μουστάκης, Μαρία Κεχαγιόγλου, Νίκος Χατζόπουλος, Δημήτρης Μοθωναίος και άλλοι. (Από 15 Μαρτίου)
«Ξένος», «Αόρατη Όλγα», «Άουστρας ή Η Αγριάδα». Μονόπρακτα των Γιάννη Τσίρου και Λένας Κιτσοπούλου σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη/ Γιάννη Καλαβριανού. Πρωταγωνιστούν: Γρηγόρης Γαλάτης, Βασίλης Καραμπούλας, Λένα Παπαληγούρα, Γιώργος Τσουρής. (Από 7 Νοεμβρίου)
«Θεατές» του Μάριου Ποντίκα σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου. Πρωταγωνιστούν: Στεφανία Γουλιώτη, Νικόλας Παπαγιάννης, Άλκηστις Πουλοπούλου, Νίκος Ψαρράς. (Από 20 Μαρτίου)
– Θέατρο Δραματικής Σχολής –
«Πενθεσίλεια» του Χάινριχ φον Κλάιστ σε σκηνοθεσία του Ακύλλα Καραζήση με πρωταγωνιστές τους σπουδαστές από το Γ’ έτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου. (Από 29 Μαρτίου)
– Παδική Σκηνή, Κατίνα Παξινού –
«Ο μέγαλος περίπατος του Πέτρου» της Άλκης Ζέη σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά. (Από 4 Οκτωβρίου)
ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ 2012 – 2013
– Βασιλικό Θέατρο –
«Έλα απόψε…. Στου Μελά» (επανάληψη). Μια πρωτότυπη σύνθεση επιθεωρησιακών κειμένων και τραγουδιών που σφράγισαν την πορεία αυτού του γνήσια ελληνικού και λαϊκού θεατρικού είδους, σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλατζόπουλου. Η ιστορική έρευνα και η επιλογή των κειμένων και των τραγουδιών έγιναν από τον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη.
«Το Μεγάλο μας Τσίρκο» (επανάληψη), το εμβληματικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη, που παρουσιάζει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος σε συμπαραγωγή με το Θέατρο Ακροπόλ σε μουσική και διεύθυνση ορχήστρας επί σκηνής του Σταύρου Ξαρχάκου και σε σκηνοθεσία του Σωτήρη Χατζάκη. Πρωταγωνιστούν: Γιώργος Αρμένης, Τάσος Νούσιας, Μαρίνα Ασλάνογλου κ.α.
«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» του Μολιέρου θα σκηνοθετηθεί τον προσεχή Χειμώνα από τον Σωτήρη Χατζάκη, με πρωταγωνιστή τον μεγάλο ηθοποιό του θεάτρου και του κινηματογράφου, Γιώργο Κωνσταντίνου.
«Imagine – Ο John Lennon oνειρεύεται», από το ΧΟΡΟΘΕΑΤΡΟ ΚΘΒΕ, σε χορογραφία sinequanon. Ίσως η πιο πρωτότυπη παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου που θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
-Παιδική Σκηνή-
«Πήτερ Παν» (επανάληψη) βασισμένη στο έργο του Τζέιμς Μάθιου Μπάρι σε κείμενο και σκηνοθεσία Γιάννη Καλατζόπουλου, ο οποίος ερμηνεύει και τον ρόλο του Κάπταιν Χουκ.
«Χίλιες και μία νύχτες», η γνωστή ιστορία της Σεχραζάτ και του Αλλαντίν, σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλατζόπουλου.
– Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών –
«Μαντάμ Σουσού» του Δημήτρη Ψαθά (επανάληψη). Για δεύτερη χρονιά η επιτυχία της Φωτεινής Μπαξεβάνη στο ρόλο της θρυλικής Μαντάμ Σουσού συνεχίζεται, με τις σκηνοθετικές βλέψεις του Γιώργου Αρμένη.
«Το κοροϊδάκι της πριγκηπέσας» του Γιάννη Δαλιανίδη. Το θρυλικό μιούζικαλ της δεκαετίας του ΄70, σε σκηνοθεσία Φώτη Μεταξόπουλου και μουσική Μίμη Πλέσσα.
«Ο γύρος του θανάτου» βασισμένο στο μυθιστόρημα του Θωμά Κοροβίνη, σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη. Η γνωστή υπόθεση Παγκρατίδη, το άλυτο μυστήριο του Δράκου του Σέιχ Σου που συγκλόνισε τη Θεσσαλονίκη.
– Νέο Υπερώο ΕΜΣ –
«Κοινωνικό Θεατροπωλείο». Οι ηθοποιοί του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, συσπειρωμένοι απέναντι στις κρίσιμες στιγμές, προτείνουν, σκηνοθετούν και ερμηνεύουν αγαπημένα έργα του ελληνικού και του παγκόσμιου δραματολογίου. Οι θεατές των παραστάσεων καλούνται να καταβάλουν αντί εισιτηρίου, τρόφιμα μακράς διαρκείας, τα οποία θα διατεθούν σε κοινωνικά ιδρύματα.
«Το κύμα» του Ρον Τζόουνς, σε σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα. Με αφορμή το πείραμα που έγινε σε ένα σχολείο της Καλιφόρνια στις αρχές της δεκαετίας του ΄70, ένα σχόλιο πάνω στον ολοκληρωτισμό.
«Blasted» της Σάρα Κέιν, σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη.
«Τζοκόντα vs Ντα Βίντσι» της Καρίνας Ιωαννίδου, το έργο που κέρδισε το Α΄Κρατικό Βραβείο Συγγραφής Θεατρικού Έργου 2010, σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι.
«Η κάτω Ακρόπολη» του Μηνά Βιντιάδη, σε σκηνοθεσία Ιεροκλή Μιχαηλίδη.
– Μονή Λαζαριστών – Σκηνή Σωκράτης Καραντικός
«100 λογιών ζαντίας», βασισμένο στο έργο «Αυτά που είδε ο Μπάτλερ», του Τζο Όρτον. Σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί ο Τάσος Παλαντζίδης, στα πλαίσια της επανίδρυσης της «Ποντιακής Σκηνής».
Σκηνή «Ανοιχτά Σύνορα»
«Φεστιβάλ Βαλκανικού Θεάτρου», με συμμετοχές από τις χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Νεανική Σκηνή
«Ο Μικρός Ήρως», βασισμένος στο κλασικό εβδομαδιαίο ανάγνωσμα που έγραψε ο Στέλιος Ανεμοδουράς. Οι ηρωϊκές περιπέτειες του «Παιδιού- Φάντασμα» Γιώργου Θαλάσση, της Κατερίνας, του Σπίθα και του Διαβολάκου μέσα στη γερμανική κατοχή, σε σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα. Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης.
Πειραματική Σκηνή (Μικρό Θέατρο)
«Χώρος Δράσης- Νon Stop». Το Φεστιβάλ Νέων Δημιουργών «Χώρος Δράσης» διευρύνει την λειτουργία του ανοίγοντας τις πόρτες της Πειραματικής Σκηνής στις ομάδες χορού της Θεσσαλονίκης και όλης της Βόρειας Ελλάδας.
«Πρώτη Γραφή» Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, στοχεύοντας στην ανάδειξη νέων ταλέντων και δημιουργικών δυνάμεων, θεσπίζει, στο πλαίσιο της «Πρώτης Γραφής», την παρουσίαση στο κοινό για πρώτη φορά κειμένων νέων συγγραφέων με τη μορφή σκηνικών αναγνώσεων.
Παραστάσεις της Δραματικής Σχολής του ΚΘΒΕ
«Ο Μορμόλης» του Ράϊνερ Χάχφελντ, σε σκηνοθεσία Φωτεινής Μπαξεβάνη.
«ΜΠΑΝΤΑ-ρισμένοι» και «PIGS-REVOLUTION». Η νεανική ομάδα ηθοποιών και μουσικών του ΚΘΒΕ επανέρχεται με τις ανατρεπτικές μουσικο-θεατρικές της παραστάσεις και την νέα χρονιά.
ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ 2012 – 2013
«Ο Πατέρας» του Αύγουστου Στρίντμπεργκ. Η παράσταση είναι συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης, σε μετάφραση Νίκου Γκάτσου, σκηνοθεσία Λιλής Μελεμέ και σκηνικά-κοστούμια Ελένης Δουνδουλάκη. Πρωταγωνιστούν: Γιάννης Φέρτης, Μαρίνα Ψάλτη, Έρση Μαλικένζου, Δημήτρης Μυλωνάς κ.α. (Στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης).
Παιδική Σκηνή
«Όλιβερ Τουίστ» του Καρόλου Ντίκενς, σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωστή Καπελώνη, με αφορμή την συμμετοχή του Θεάτρου Τέχνης στα 200 χρόνια από τη γέννηση του Ντίκενς. (Παιδική Σκηνή της οδού Φρυνίχου).
Δείτε αναλυτικά Θεατρικές παραστάσεις που προτείνουμε ΕΔΩ
Για αναφορές, δημοσιεύσεις και δελτία τύπου, μην ξεχνάτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο [email protected]