Πάμε Θέατρο; Τι είδαμε, τι προτείνουμε, τι έρχεται… (18/07/2012)
Δυστυχώς, οι απώλειες σημαντικών προσώπων του καλλιτεχνικού χώρου δεν κάνουν εξαιρέσεις ούτε μέσα στο καλοκαίρι… Η στήλη αυτής της εβδομάδας αφιερώνεται στη μνήμη του ηθοποιού και ερμηνευτή λυρικού τραγουδιού Γιώργο Μούτσιο. Καλό ταξίδι…
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΟΥΤΣΙΟΣ
1932 – 2012
Σε ηλικία 80 ετών έφυγε από τη ζωή χθες το πρωί ο ηθοποιός και ερμηνευτής λυρικού τραγουδιού Γιώργος Μούτσιος. Μετά από αρκετά σημαντικές επεμβάσεις, αντιμετώπιζε πολλαπλά προβλήματα υγείας και από το περασμένο Μάρτιο παρέμενε καθηλωμένος στο κρεβάτι λόγω ενός σοβαρού προβλήματος στη σπονδυλική του στήλη.
Γεννήθηκε στην Καλαμάτα τον Ιανουάριο του 1932 και διένυσε μια αξιοσημείωτη πορεία στα καλλιτεχνικά δρώμενα. Σπούδασε μουσική και τραγούδι στο Ελληνικό Ωδείο και θέατρο στη σχολή του Εθνικού Ωδείου και λίγο αργότερα έκανε ανώτερες σπουδές φωνητικής, θεάτρου και σκηνοθεσίας στη Βιέννη. Η καριέρα του μάλιστα ξεκίνησε από το τραγούδι, όταν το 1951 προσελήφθη ως τραγουδιστής στο Εθνικό Θέατρο και συμμετείχε ως μέλος του Χορού στην τραγωδία του Σοφοκλή «Οιδίπους Τύραννος». Στο κινηματογράφο ενσάρκωσε μια από τις πιο χαρακτηριστικές μορφές «κακών» του λαϊκού ελληνικού κινηματογράφου της δεκαετίας του 1960, ενώ εμφανίστηκε σε παραπάνω από 50 ταινίες. Σταθμός της καριέρας του η συνεργασία με τον Μάνο Χατζιδάκι, όταν διδάχθηκε από τον μεγάλο μας συνθέτη και τραγούδησε τη μουσική του στις «Όρνιθες» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν. Συνεργάστηκε επίσης με τους θιάσους της Έλλης Λαμπέτη, της Αλίκης Βουγιουκλάκη, της Σμαρούλας Γιούλη, της Τζένης Ρουσσέα, μέχρι που το 1977 συγκρότησε θίασο με τη γυναίκα του, ηθοποιό Δέσποινα Νικολαΐδου. Με το Εθνικό Θέατρο πήρε μέρος στο «Φεστιβάλ των Εθνών» στο Παρίσι. Στο ίδιο φεστιβάλ με το Θέατρο Τέχνης συμμετείχε στις «Όρνιθες», όπως επίσης και στο «Φεστιβάλ Σαίξπηρ» στο Λονδίνο. «Τα παιδιά της Νιόβης» αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του στην ελληνική τηλεόραση.
ΕΙΔΑΜΕ…
(από τη Λυδία Τριγώνη)
«Όρνιθες» του Αριστοφάνη
Η καλοκαιρινή σεζόν ξεκίνησε και η πλειονότητα των θιάσων ανεβάζουν παραστάσεις αρχαίου δράματος, έργων καίριας σημασίας για το κοινωνικοπολιτικό γίγνεσθαι. Οι μεγάλοι μας τραγικοί ποιητές συνέθεσαν έργα διαχρονικά, καθώς τα μηνύματα και τα αιτήματά τους καθίστανται στις μέρες μας πιο επίκαιρα από ποτέ. Οι «Όρνιθες» παρουσιάστηκαν το 414 π.Χ. στα Διονύσια και χάρισαν στον Αριστοφάνη το δεύτερο βραβείο. Στο κείμενο αντικατοπτρίζεται η δυσαρέσκεια του Αριστοφάνη για την τροπή του Πελοποννησιακού Πολέμου, την ύπαρξη δημαγωγών, κολάκων και συκοφαντών που δυσχεραίνουν την ζωή των πολιτών και ισοπεδώνουν κάθε ελπίδα και όνειρό τους. Πρόκειται για ένα έργο βαθιά πολιτικό και συνάμα ανθρώπινο. Ο Πεισθέταιρος κι ο Ευελπίδης μέσα από την προσπάθεια τους να ιδρύσουν την «πόλη των πουλιών», τη Νεφελοκοκκυγία, εκφράζουν την αγανάκτησή τους με την ανυπαρξία μιας πόλης Δικαίου, όπου οι άνθρωποι θα μπορούν να ζουν ειρηνικά, ευτυχισμένα και ανέμελα.
Τα πουλιά, ως τα πρώτα όντα που δημιουργήθηκαν στον κόσμο, έχουν δύναμη και κύρος σύμφωνα με τον Πεισθέταιρο, ενώ η δημιουργία της «πόλης των πουλιών» θα περιορίσει την ασυδοσία και την απληστία των θεών του Ολύμπου, καθώς τα ίδια θα αποτελούν το ενδιάμεσο θεών και ανθρώπων. Αυτό το μαγικό ταξίδι δύο Αθηναίων στον ιδανικό κόσμο των πτηνών μεταφέρει στη σκηνή ένας από τους πιο εναλλακτικούς, «ροκ» σκηνοθέτες μας, ο Γιάννης Κακλέας.
Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της παράστασης αποτελεί η εναρμόνιση του ποιητικού λόγου και θέματος του αριστοφανικού κειμένου με γεγονότα και προβληματισμούς της σύγχρονης πραγματικότητας. Η απόδοση του κειμένου (Γιάννης Κακλέας) ήταν εξαιρετικά επιτυχής όσον αφορά τον μεστό λόγο του κειμένου και το αβίαστο γέλιο που προκαλούν οι ατάκες των ηθοποιών, ενώ υπάρχει ένα ευκρινές όριο μεταξύ σάτιρας και ανούσιας αθυροστομίας, πράγμα που πολλές φορές συναντάται στις μεταφράσεις αρχαίων κωμωδιών. Η οξυδερκής και αρκετά πρωτοποριακή προσέγγιση διαχρονικών θεμάτων, όπως η δικομανία, η απληστία και η εκμετάλλευση αξιών προς οικονομικό όφελος κάποιων, καθιστούν τον Γιάννη Κακλέα έναν σκηνοθέτη εξαιρετικά ικανό να «αλλάξει τον φωτισμό ενός έργου, χωρίς όμως να τού αλλάξει τα φώτα», όπως πολλοί σκηνοθέτες που στην προσπάθεια τους να εκσυγχρονίσουν ένα έργο, αλλοιώνουν όχι μόνο τη δομή, αλλά και την ίδια την ουσία του!
Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος ως Πεισθέταιρος, αποδίδει έξοχα τον αγανακτισμένο Αθηναίο πολίτη, ο οποίος έχοντας στερηθεί κάθε ευτυχία κοντά στους δικομανείς Αθηναίους, αποφασίζει να ιδρύσει έναν τόπο ουτοπικό, ιδανικό και πάνω απ’ όλα δίκαιο. Αν και ο ίδιος στον μονόλογο-απάντηση στον παραληρηματικό λόγο των πολιτευτών-βουλευτών προκαλεί συγκίνηση, πολλές φορές κινδύνευε να επαναλάβει τηλεοπτικούς μανιερισμούς, χωρίς βέβαια αυτό να αποτελεί απαραίτητα κάτι αρνητικό. Οι εξαιρετικές του υποκριτικές δυνατότητες ιδίως στην κωμωδία καθιστούν τον Β. Χαραλαμπόπουλο έναν από τους χαρισματικότερους ηθοποιούς της νέας γενιάς.
Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος (Ευελπίδης) θα έλεγα πως κλέβει την παράσταση, καθώς με τρόπο λιτό και μετρημένο προκαλεί αβίαστα το γέλιο των θεατών, με αποκορύφωμα το ποτ πουρί των τραγουδιών για πουλιά, ενώ παράλληλα στο εκφραστικό του βλέμμα αποτυπώνεται η αγωνία του σύγχρονου ανθρώπου να επιβιώσει σε μία κοινωνία ανθρωποφαγική, όπου επικρατεί ο άκρατος υλισμός και ατομικισμός. Μετά τη συγκλονιστική του εμφάνιση στο πλευρό του Σταμάτη Φασουλή στο έργο του Τζον Λόγκαν «Κόκκινο», ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος αποδεικνύει για άλλη μία φορά το υποκριτικό του ταλέντο, που χαρακτηρίζεται από λιτότητα σε συνδυασμό με μία σπάνια εσωτερική ένταση.
Οι υπόλοιποι συντελεστές της παράστασης, είτε ως χορός των ορνίθων είτε ως ιερείς, άνθρωποι της πόλεις, πολιτευτές-βουλευτές, αποδίδουν ικανοποιητικά τον εκάστοτε ρόλο τους, ενώ ξεχωρίζουν ο Κώστας Μπερικόπουλος (Έποπας), ο Γιώργος Χρυσοστόμου (Αρχιτέκτων-Γεωμέτρης) και ο Σωκράτης Πατσίκας (Ιερέας), των οποίων η υποκριτική δεινότητα χαρίζει στιγμές άφθονου γέλιου. Ο Προκόπης Αγαθοκλέους δεν πείθει αρκετά, ενώ θα έλεγα πως αγγίζει ακόμη και τα όρια της καρικατούρας ως Τροχίλος-υπηρέτης του Τσαλαπετεινού, σε αντίθεση με την ευφάνταστη παρουσίασή του ως συνθέτης τραγουδιών για την Νεφελοκοκκυγία.
Την ατμόσφαιρα του έργου υπογραμμίζει η μελωδική μουσική από την έκδοση «Όρνιθες» της Columbia σε στίχους Βασίλη Ρώτα και μουσική Μάνου Χατζιδάκι. Τα κοστούμια της Βάλιας Μαργαρίτη και του Μανόλη Παντελιδάκη τονίζουν το διαχρονικό χαρακτήρα του έργου, με τα εντυπωσιακά φτερά των ορνίθων να είναι άρτια συνυφασμένα με τα μαύρα κοστούμια των πολιτών που θυμίζουν εικόνα από το «2» του Παπαϊωάννου. Οι αέρινες χορογραφίες του Κυριάκου Κοσμίδη με τη βοήθεια των εκπληκτικών χορευτών-πουλιών Ivan Svitailo και Alain Rivero συνθέτουν το ονειρικό κλίμα της πολιτείας των πτηνών. Τα απλά, αλλά παράλληλα λειτουργικά σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη από σπασμένα μάρμαρα και χαλάσματα ενός τείχους υποδεικνύουν την αναγέννηση (κοινωνική – πνευματική – ηθική) που μπορεί να επέλθει μέσα από τα ερείπια.
Είτε ιδανική είτε όχι, η Νεφελοκοκκυγία αποτελεί την πιθανή «Ιθάκη» κάθε απογοητευμένου πολίτη, που σε περιόδους ηθικής και κοινωνικοπολιτικής κρίσης βρίσκει καταφύγιο στη φαντασία και την μαγεία της Ουτοπίας, άλλωστε όπως αναφέρει κι ο σκηνοθέτης της παράστασης: «Ουτοπικό; Από εμάς εξαρτάται!».
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ – ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΚΛΕΑΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ: ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ
ΣΚΗΝΙΚΑ: ΜΑΝΟΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΑΚΗΣ
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: ΒΑΛΙΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ / ΜΑΝΟΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΑΚΗΣ
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΙΔΗΣ
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΕΛΛΟΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ – ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: ΑΛΕΞΙΟΣ ΠΡΙΦΤΗΣ
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΚΟΝΑΣ – ΒΙΝΤΕΟ: ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: ΝΟΥΡΜΑΛΑ ΗΣΤΥ
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΥ: ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΠΠΟΥ
ΒΟΗΘΟΣ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΟΥ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΤΣΟΥΤΣΟΥΛΙΓΑ
ΒΟΗΘΟΣ ΦΩΤΙΣΤΗ: ΣΤΕΛΛΑ ΚΑΛΤΣΟΥ
ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ:
Βασίλης Χαραλαμπόπουλος
Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
Κώστας Μπερικόπουλος
Γιώργος Χρυσοστόμου
Βαγγέλης Χατζηνικολάου
Σωκράτης Πατσίκας
Αγορίτσα Οικονόμου
Σταύρος Σιόλας
Μάρα Βλαχάκη
Προκόπης Αγαθοκλέους
Χορεύουν:
Ivan Svitailo
Σοφία Μιχαήλ
Alain Rivero
Συμμετέχει ο τραγουδιστής
Σταύρος Σιόλας
ΕΙΔΑΜΕ…
(από τoν Αναστάση Πινακουλάκη)
«Οδυσσεβάχ» της Ξένιας Καλογεροπούλου
Μέσα καλοκαιριού και οι οικογένειες ξεχύνονται στα τοπικά θέατρα για να παρακολουθήσουν κάποια θεατρική παράσταση. Έτσι και εγώ, πήρα μια καλή μου φίλη και τα παιδιά της και πήγαμε να δούμε τον «Οδυσσεβάχ» της Ξένιας Καλογεροπούλου σε σκηνοθεσία του Κώστα Γάκη. Αν ρωτάτε γιατί επέλεξα μια παιδική παράσταση ανάμεσα στις τόσες παραγωγές που περιοδεύουν, έχω πάρα πολλούς λόγους να σας παραθέσω. Καταρχάς, εκτιμώ το έργο σαν σύλληψη καθώς συνδυάζει δημοφιλείς μύθους και εξιτάρει τη φαντασία του θεατή. Έπειτα, το σκηνοθετεί ο Κώστας Γάκης που είναι ένας σκηνοθέτης που θαυμάζω για τη φαντασία και την ευφυΐα του. Ακόμη, στην καλοκαιρινή περιοδεία πρωταγωνιστεί ο Πάνος Βλάχος, ο οποίος συγκαταλέγεται στους ανερχόμενους και πολλά υποσχόμενους ηθοποιούς των τελευταίων χρόνων.
Ας περάσουμε όμως στο μύθο του «Οδυσσεβάχ», του ήρωα από την Ιθαγδάτη που θα περάσει μπροστά μας από διάφορες περιπέτειες για να βρει το Κυκλολωτογοργοκιρκιλάριζο. Η ιστορία του είναι εμπνευσμένη από την «Οδύσσεια», τις «Χίλιες και Μια Νύχτες» και πολλά άλλα αγαπημένα παραμύθια. Η σκηνή μετατρέπεται σε ένα τεράστιο καράβι που διασχίζει τους ωκεανούς, με τους ηθοποιούς να γίνονται φανταστικοί ήρωες και μυθικά πλάσματα όπως τον Κύκλωπα Αρχισαλαχάρ, την πριγκίπισσα Λαριζάντ, τη γοργόνα, τις σειρήνες, τους λωτοφάγους, τη μάγισσα Κιρκίλα και τους πειρατές.
Πρόκειται για φανταστική περιπέτεια που είναι εμπνευσμένη από την παιδική φαντασία, οπότε παρασύρει τα παιδιά και αναβιώνει αγαπημένους τους ήρωες με θεατρική μαεστρία. Το έργο δε κάθε άλλο παρά άγνωστο είναι, καθώς έχει ανέβει αρκετές φορές και με τεράστια επιτυχία. Η αξιοπρόσεκτη διαφορά είναι η ευφάνταστη, δημιουργική, πρωτοποριακή ματιά του Κώστα Γάκη που αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι διακρίθηκε δικαίως με το βραβείο Χορν το 2006 για το ρόλο στην «Κατσαρίδα» και πως η ιδιότητα του ως καλλιτέχνης είναι πολυδιάστατη. Ωστόσο, όπως παραδέχτηκε και ο ίδιος, είχε τόσο ταλαντούχους ηθοποιούς να σκηνοθετήσει που θα ήταν αδύνατο να μην βγει κάτι καλό!
Ο Πάνος Βλάχος με συνεχή τηλεοπτική παρουσία τα τελευταία τέσσερα χρόνια («Επτά θανάσιμες πεθερές», «Η ζωή της άλλης», «Οι βασιλιάδες») κάνει μια ενδιαφέρουσα θεατρική εμφάνιση κρατώντας τον ομώνυμο ρόλο του Οδυσσεβάχ. Τη θεωρώ πολύ καλή επιλογή καθώς ο νέος ηθοποιός είχε εκφραστικότητα, σωστή άρθρωση, κωμικότητα, εξαιρετική παρουσία, δυνατός σε κάθε διαφορετική κατάσταση που καλούνταν να χειριστεί. Περίμενα πως θα μου άρεσε το παίξιμο του, όμως τελικά τον θαύμασα ιδιαίτερα!
Θεωρώ πως είναι μια παράσταση που θα κάνει τα παιδιά σας να περάσουν καλά και θα απολαύσουν τους μύθους των τετραπέρατων ηρώων, ενώ εσείς θα μείνετε ικανοποιημένοι από όλους τους τομείς της παράστασης. Είναι μια καλοδουλεμένη παράσταση που θα σας κρατήσει όμορφη συντροφιά και αξίζει την προσοχή και την αγάπη σας. Δεν πρόκειται για παιδική παράσταση που υποτιμά τη νοημοσύνη του θεατή και δεν καταφεύγει σε υβριστικό λεξιλόγιο για να αποσπάσει το γέλιο του κοινού. Προσωπικά, κοιτάω το πρόγραμμα, μήπως μπορέσω να ξαναδώ την παράσταση σε κάποιον άλλο σταθμό της περιοδείας. Αν αποφασίσετε να το δείτε, θα μάθετε και τι είναι αυτό το Κυκλολωτογοργοκιρκιλάριζο…
Παίζουν: Πάνος Βλάχος, Αβραμίδης Γιώργος, Αντωνίου Σοφία, Καβάλη Αμαλία, Μπιμπής Κώστας, Σοφολόγης Γιάννης.
Συντελεστές:
Κείμενο: Ξένια Καλογεροπούλου
Σκηνοθεσία: Κώστας Γάκης
Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος
Σκηνικά-Κουστούμια: Παναγιώτα Κοκκορού
Κίνηση: Χρήστος Παπαδόπουλος
Μουσική διδασκαλία: Μαρία Δελλή
Ζωντανή μουσική: Χαρά Σαββίδου
Τιμές Εισιτηρίων:
10€ (προπώληση)
12€ (ταμείο)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ:
ΙΟΥΛΙΟΣ
18/7 Σητεία Φρούριο Καζάρμα
19/7 Αγ. Νικόλαος Προαύλιο 1ου Γυμνασίου Αγ. Νικολάου
20/7 Αβδού Χερσονήσου Προαύλιο Παλιού Δημοτικού Σχολείου Αβδού Χερσονήσου
21/7 Χανιά Θέατρο Ανατολικής Τάφρου
23/7 Πρέβεζα Δημοτικό Κηποθέατρο “Γιάννης Ρίτσος”
24/7 Πάργα Θέατρο Κάστρου
25/7 Αργοστόλι Αύλειος Χώρος Ξενία
26/7 Ληξούρι Κηποθέατρο Ιακωβατείου Βιβλιοθήκης
28/7 Νέα Μάκρη Πολιτιστικό & Αθλητικό Πάρκο
29/7 Πειραιάς Βεάκειο Θέατρο
30/7 Άνδρος Προαύλιο Εμπειρίκειου Γυμνασίου
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
1/8 Νάξος
2/8 Σαντορίνη
4/8 Νικήτη Δημοτικό Σχολείο Νικήτης
5/8 Μουδανιά Ανοιχτό Θέατρο Μουδανιών
6/8 Κατερίνη Δημοτικό Θέατρο Παρκου
7/8 Ασπροβάλτα Δημοτικό Θέατρο
8/8 Μαρώνεια Θέατρο Χελιδονόπετρα
10/8 Χίος Καστρομηνάς – Θέατρο “Μίκης Θεοδωράκης”
12/8 Μυτιλήνη Μόλυβος Κάστρο Μολύβου
13/8 Μυτιλήνη Θέατρο Κάστρου
17/8 Ραφήνα Προαύλιο Γυμνασίου – Λυκείου
18/8 Μεσσηνία Κορώνη
19/8 Καλαμάτα Θέατρο Κάστρου
21/8 Λαμία Θερινό Δημοτικό Θέατρο
22/8 Βόλος Ανοιχτό Θέατρο Ν. Ιωνίας
23/8 Πτολεμαΐδα Υπαίθριο Θέατρο Πτολεμαΐδας Πάρκο Εκτάκτων Αναγκών
24-25/8 Θεσσαλονίκη Θέατρο Κήπου
26/8 Έδεσσα Ανοιχτό Θέατρο Γαβαλιώτισσας
27/8 Κιλκίς Ανοιχτό Θέατρο Λόφου
28/8 Νάουσα Θερινό Δημοτικό Θέατρο
29/8 Αλεξανδρούπολη Δημοτικό Κηποθέατρο
30/8 Λάρισα Κηποθέατρο Αλκαζάρ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
1/9 Πάτρα Κάστρο
2/9 Νίκαια Κηποθέατρο Νίκαιας
6/9 Αθήνα Θέατρο Αττικού Άλσους
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ…
(από τη Λυδία Τριγώνη)
«Το τάβλι» του Δημήτρη Κεχαΐδη
Δεύτερος χρόνος επιτυχίας για την παράσταση «Το τάβλι» του Δημήτρη Κεχαΐδη σε σκηνοθεσία Νίκου Ορφανού – Κωνσταντίνου Κάππα. Ύστερα από μία περιοδεία σχεδόν σε όλη την Ελλάδα σε ξενώνες, καφενεία, προαύλια σχολείων και σε άλλα «φυσικά» σκηνικά, η παρτίδα επαναλαμβάνεται σε μία παλιά Αθηναϊκή αυλή στου Ψυρρή (Αριστοφάνους 34Β και Σαρρή). Δύο ηθοποιοί σε μία παρτίδα δεξιοτεχνίας δίνουν σάρκα και οστά στους ήρωες ενός από τα σημαντικότερα μεταπολεμικά νεοελληνικά έργα! Ο Φώντας, άνθρωπος της πιάτσας, επιδιώκει να «πιάσει την καλή» με τη βοήθεια του κουνιάδου του, Κόλια, πρώην αντιστασιακού και λαχειοπώλη. Δύο διαφορετικοί χαρακτήρες που φωτίζουν ποικίλες πτυχές και χαρακτηριστικά του Νεοέλληνα της μεταπολεμικής πραγματικότητας που ονειροπολεί, μηχανεύεται σχέδια κέρδους και συνεχώς αυταπατάται σε μία αέναη προσπάθεια φυγής από την πραγματικότητα. Όσο για το Νίκο Ορφανό και τον Κωνσταντίνο Κάππα οι συστάσεις είναι περιττές, καθώς αποτελούν υποδείγματα εξαίρετου θεατρικού ήθους και ύφους. Όσοι πιστοί προσέλθετε ως τις 4 Αυγούστου!
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Νίκος Ορφανός – Κωνσταντίνος Κάππας
Σκηνικά: Σοφία Παντουβάκη
Κοστούμια: Πηνελόπη Μπάμπου
Φωτισμοί: Γιώργος Ανεστόπουλος
Μουσική επιμέλεια: Νίκος Ορφανός
Παίζουν: Νίκος Ορφανός, Κωνσταντίνος Κάππας
Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: 12€
Φοιτητικό: 10€
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6977.449895
Πληροφορίες εκδήλωσης
Καθημερινά εκτός Κυριακής-Δευτέρας στις 21.15
Αυλή Αριστοφάνους 34 Β και Σαρρή, Ψυρρή.
ΕΡΧΕΤΑΙ…
(από τη Κατερίνα Μαθιουδάκη)
«Δεν ακούω, δεν βλέπω, δεν μιλάω»
H ξεκαρδιστική κωμωδία του Γιώργου Θεοδοσιάδη συνεχίζει χωρίς τυμπανοκρουσίες τη πορεία της στα θεατρικά καλλιτεχνικά δρώμενα και αυτό το καλοκαίρι «παίρνει τους δρόμους»! Τη Πέμπτη 19 Ιουλίου και τη Παρασκευή 20 Ιουλίου ετοιμαστείτε να τους απολαύσετε, εσείς οι Θεσσαλονικείς, στο «Δημοτικό Θέατρο Κήπου» εν όψει των 30στών «Γιορτών Ανοιχτού Θεάτρου» που διοργανώνει και φέτος ο δήμος της συμπρωτεύουσας… Στο ρόλο της Ελπίδας η Δήμητρα Στογιάννη ενώ οι Σπύρος Πούλης, Θανάσης Βισκαδουράκης και Σπύρος Σπαντίδας παραμένουν εδώ και χρόνια σταθεροί στους ρόλους που σχεδόν τους καθιέρωσαν και τους χάρισαν μια απ’ τις καλύτερες θεατρικές στιγμές της καριέρας τους! Στο τιμόνι της σκηνοθεσίας βρίσκεται ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως το κείμενο του σεναριογράφου είναι επηρεασμένο από έναν παλιό Ινδικό μύθο για την υπομονή και την μακροθυμία απέναντι στις δυσκολίες, ενώ αποτελεί ένα υπέροχο δείγμα σύγχρονης γραφής απέναντι στην συντροφικότητα, την αγάπη, την εκτίμηση, τη φιλία, τον καθημερινό αγώνα και την αισιόδοξη προσέγγιση της ζωής! Πάνω απ’ όλα όμως θα γελάσετε αβίαστα, γι’ αυτό αν έχει τύχει ως τώρα να μην το δείτε σε κάποιο κλειστό ή ανοιχτό θέατρο επιλέξτε το εγγυημένα, ενώ επίσης θα σας το συνιστούσα και σαν μια πολύ καλή ευκαιρία για τη μετάβαση ενός παιδιού, που μπαίνει στην εφηβεία, από το παιδικό θέατρο στο θέατρο των ενηλίκων!
Το πρόγραμμα της περιοδείας της παράστασης:
21/7/2012 – Αλεξανδρούπολη, Υπαίθριο Θέατρο Εγνατία
22/7/2012 – Κομοτηνή, Θερινό Δημοτικό Θέατρο
23/7/2012 – Ορεστιάδα, Θερινό θέατρο Ορεστιάδας
25/7/2012 – Σίβηρη, Θέατρο Σίβηρης
28/7/2012 – Κύμη, Αμφιθέατρο λυκείου
29/7/2012 – Σκύρος, Θέατρο Φαλτάϊτς
1/8/2012 – Ιθάκη, Δημοτικό θέατρο Ιθάκης
2/8/2012 – Κεφαλλονιά, Κηποθέατρο Ιακωβατίου Βιβλιοθήκης
3/8/2012 – Κεφαλονιά, Αύλειος Χώρος ΞΕΝΙΑ
4/8/2012 – Κυπαρισσία, Λιμενοβραχίωνας
5/8/2012 – Ακράτα, Δημοτικό σχολείο Ακράτας
7/8/2012 – Λευκάδα, Δημοτικό θέατρο Λευκάδας
8/8/2012 – Ξυλόκαστρο, Ανοιχτό θέατρο Βασίλης Γεωργιάδης
11/8/2012 – Μουδανιά, Θέατρο θάλασσας
13/8/2012 – Ρόδος, Ήχος και Φως
14/8/2012 – Κως, Θέατρο Κάστρου
15/8/2012 και 16/8/2012 – Ρόδος, Ήχος και Φως
17/8/2012 – Ρέθυμνο, Φορτέτζα
18/8/2012 – Ηράκλειο, Κηποθέατρο “Ν. Καζαντζάκης”
19/8/2012 – Άγιος Νικόλαος, Α’ Γυμνάσιο
20/8/2012 – Τυμπάκι Ηρακλείου Κρήτης, Αύλιος χώρος σχολείου
21/8/2012 – Χανιά, Θέατρο Ανατολικής Τάφρου
25/8/2012 – Πόρτο Ράφτη, Θέατρο Άλεξ
27/8/2012 – Αγρίνιο, Θερινό δημοτικό θέατρο
28/8/2012 και 29/8/2012 – Κέρκυρα, Θέατρο Μον Ρεπό “Ρένα Βλαχοπούλου”
30/8/2012 – Άρτα, Θέατρο Κάστρου
31/8/2012 – Γιάννενα, Θέατρο Ε.Η.Μ
ΕΠΙΣΗΣ…
(από τη Κατερίνα Μαθιουδάκη)
Η Μαρία Ανδρούτσου και ο Χρήστο Μπάτζιος συνεχίζουν την καλοκαιρινή τους περιοδεία με την Stand Up Comedy παράσταση “Ντροπής πράγματα”! Μετά την Ρόδο και την Αθήνα, σειρά έχει η Θεσσαλονίκη στις 26 Ιουλίου! (λεπτομέρειες και πληροφορίες δίνονται παρακάτω). Στις φωτογραφίες που βλέπετε απεικονίζονται οι δύο ηθοποιοί με φίλους και συναδέλφους που έσπευσαν να τους απολαύσουν από κοντά στη βραδιά που πραγματοποίηθηκε πριν λίγο καιρό για το κοινό της πρωτεύουσας… (Ο παρουσιαστής Χρήστος Φερεντίνος, οι σκηνοθέτες Γιώργος Βάλαρης και Βασίλης Θωμόπουλος και η ηθοποιός Βάνα Ραμπότα).
26/07 @ Bungalow White (M. Aλεξάνδρου 10), Μετά τις 21:00
ΠΑΡΑΤΑΣΗ…
ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ+ΣΠΕΙΡΑ ΣΠΕΙΡΑ «ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ!!! 2012 ΦΙΛΙΑ!»
Το αποθέωσαν οι κριτικές, το απολαμβάνουν οι Αθηναίοι! Συνεχίζεται με ψήφο από όλη την Αθήνα! Το θέαμα του Σταμάτη Κραουνάκη και της Σπείρας στην ωραιότερη αυλή της Αθήνας για 10 ακόμα παραστάσεις μέχρι και 28 Ιουλίου!
Η παράσταση «ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ!!! 2012 ΦΙΛΙΑ!» συνεχίζεται για δέκα ακόμα παραστάσεις, μέχρι και 28 Ιουλίου στο προαύλιο του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος». Μία παράσταση που γίνεται μαζί με το κοινό ένας πυρήνας πολιτικού αισθήματος ισχυρού, με συναίσθημα, τρυφερότητα και αλληλεγγύη.
Με τον Σταμάτη Κραουνάκη στην καλύτερή του στιγμή και το θίασο των αγοριών της Ομάδας Ελληνικού Μουσικού Θεάτρου «Σπείρα Σπείρα», πρωταγωνιστή στις επάλξεις. Τραγούδια, σκετς, χιούμορ, τόλμη, διαμαρτυρία είναι τα υλικά της παράστασης, που δε «μασάει» να εκτεθεί, να διαμαρτυρηθεί, να σατιρίσει.
Αγαπημένα τραγούδια του Σταμάτη Κραουνάκη (τα περισσότερα σε μουσική του ίδιου και στίχους της Λίνας Νικολακοπούλου) και όχι μόνο, σατιρικές μετασκευές γνωστών τραγουδιών, πικρή σάτιρα και όλα αυτά ζυμωμένα με μπόλικο αυτοσχεδιαστικό οίστρο. Το γέλιο διαδέχεται το θυμό….τον έρωτα η πίκρα….. Μαζί τους, συνοδοιπόρος η ηθοποιός Αγλαΐα Παππά, επιθετική και σαγηνευτική στα τραγούδια που μοιράζεται με το θίασο αλλά και εσωστρεφής στο Μονόλογο της Λυσιστράτης του Μέλλοντος (από το έργο – προέκταση της αριστοφανικής κωμωδίας, που έχει στο συρτάρι του ο Σταμάτης Κραουνάκης).
Η παράσταση, κατά γενική ομολογία κοινού και κριτικών, είναι εντός του παλμού της εποχής, τολμώντας να ψηλαφίσει το συλλογικό τραύμα και να ξαναχτίσει την καινούργια ζωή…
ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ:
Ίσως είναι ώρα να το ξαναθυμηθούμε. Τέτοιες δύσκολες ημέρες. Πως το τραγούδι ήταν κάποτε – και έτσι λειτουργούσε – πολιτική Πράξη. Λίγοι, ελάχιστοι το θυμούνται και το υπηρετούν αυτό. Και ίσως αυτό έχουμε ανάγκη. Την Πράξη μέσα από την Τέχνη. Που αποβαίνει λυτρωτική. Και μπορεί έστω και παροδικά, έστω και λίγο, να μας ανακουφίσει από το καθημερινό βάρος στην πορεία προς την ανέχεια και την έκπτωση (κυρίως αξιών). Με την παράστασή του «Δεν μασάμε» ο Σταμάτης Κραουνάκης δείχνει να το θυμάται. Και το υπηρετεί. Αφήνοντας, ωθώντας το τραγούδι στην – πολιτική – πράξη. Δεν μένει μόνον στην καταγγελία. Δεν μένει μόνον στη σάτιρα. Δεν μένει στην γοητεία των – αγαπημένων – τραγουδιών. Προχωρά στην πράξη, ανοίγοντας ένα παράθυρο στην ελπίδα. Στο ξαναχτίσιμο, μετά το ξεθεμέλιωμα. Στην καινούργια ζωή. Στην απαλλαγή από τα βάρη του προτέρου… ανεντίμου βίου.
Παύλος Αγιαννίδης – ΤΑ ΝΕΑ
Πολλοί – πάρα πολλοί τα μασάνε τα λόγια τους. Φοβούνται να πούνε τα πράγματα με το όνομά τους. Και αυτή η σιωπή είναι ένοχη σιωπή – αυτή η σιωπή μας έφτασε εδώ που φτάσαμε. Στο πανέμορφο Αίθριο του Ελληνικού Κόσμου όμως… δεν μασάνε! Και το δηλώνουν – διαδηλώνουν απ’ τον τίτλο της παράστασης -πρότασης που έφτιαξαν ο «μαιτρ» Σταμάτης Κραουνάκης με την ζηλευτή «Σπείρα-Σπείρα». «Δεν μασάμε» λοιπόν – μια έξοχη παράσταση που «σπάει πόρτες» και αποτελεί μια από τις πιο γερές προτάσεις που έγιναν τελευταία στον τόπο μας. Τρέξτε!
Βασίλης Μπουζιώτης – TV ZAΠΠΙΝΓΚ
Λοιπόν, έχω καταλήξει: Αυτός ο ανήσυχος καλλιτέχνης ξέρει πολύ καλά να φτιάχνει προγράμματα απ’ το τίποτα! Αν φυσικά, θεωρούμε «τίποτα» την τρέλα, το ταλέντο, την όρεξη, την τόλμη. Αν θεωρούμε «τίποτα» το «έχω έργο να επιδείξω» και αν θεωρούμε «τίποτα» την εργατικότητα. Ο Σταμάτης Κραουνάκης, λοιπόν, διότι περί αυτού πρόκειται, έφτιαξε απ’ το «τίποτα» ένα πρόγραμμα που δεν «μασάει» να εκτεθεί, να διαμαρτυρηθεί, να σατιρίσει. Ειδοποιημένος απ’ το «αλάνθαστο» μάρκετινγκ του «από στόμα σε στόμα», συμμετοχικός κι ευτυχισμένος που κάποιος τον υπολόγισε και του έδωσε αυτό που τώρα έχει ανάγκη: τέχνη με άποψη!
Άννα Βλαβιανού – TO SPIRTO
Διονυσιακό, αυτοσχέδιο, εντός της Κρίσης. Το «Δεν Μασάμε» δεν είναι μια συμβατική παράσταση με τραγούδια. Είναι η επιβεβαίωση της εξωστρέφειας, του έρωτα, του χιούμορ και της ευρηματικότητας μιας ομάδας ζόρικων καλλιτεχνών που δεν το βάζει κάτω. Ο Σταμάτης Κραουνάκης και η Σπείρα κερνάνε κρασί και πίτσα. Αυτοί βάζουν τα τραγούδια, εσείς την διάθεση. Γλέντι ρεφενέ σε κλίμα αναψυκτηρίου, περνάνε γενεές δεκατέσσερις την Κρίση και τον Δικομματισμό.
Δημήτρης Μανιάτης – ΤΑ ΝΕΑ
Δεν νομίζω πως υπάρχει άλλη παράσταση που να πιάνει τον οργισμένο και απελπισμένο παλμό του σήμερα τόσο ακαριαία όσο το φετινό μεταεπιθεωρησιακό και μπουρλέσκ, ανενδοίαστα αθυρόστομο και απεριόριστα γενναιόδωρο συναισθηματικά, μουσικοθεατρικό θέαμα του Σταμάτη Κραουνάκη. Για μένα ήταν το τέλειο προεκλογικό αντικαταθλιπτικό. Έτσι είναι όμως τα θεάματα του «Σταμ» το αναγνωρίζουν ακόμη και όσοι δεν είναι φαν του: σε χτυπάνε κατευθείαν στο συναίσθημα. Και σε συγκινούν, απευθυνόμενα πρώτα στο θυμικό και μετά στο λογικό. Μόνο που εδώ, ο Κραουνάκης, αυτή η πληθωρική μετα – αριστοφανική φιγούρα, εκτός από χαρισματικός τραγουδοποιός και «ξεσηκωτικός» περφόρμερ, πετυχαίνει κάτι ακόμη: μας μιλά, την ίδια στιγμή, για τα δυο μεγάλα ελληνικά μας πάθη, τον έρωτα και την πολιτική, συνδέοντάς τα αναπόσπαστα σε ένα δίωρο παραλήρημα χαρμολύπης.
Ιλειάνα Δημάδη – ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ
Το πόσο ωραία ομάδα είναι η Σπείρα και πόση ενέργεια σου δίνει ο Κραουνάκης δεν θα το πω, μπας και αποφύγω ποτέ τις γραφικότητες. Θα πω όμως ταπεινά πως σε μια τέτοια εποχή που έχει ανάγκες, ειδικά στην χώρα όπου κανένας δεν μιλάει για αλήθειες, η τέχνη μάλλον θα πρέπει να έχει πρώτο λόγο και φωνή. Και επειδή δυστυχώς μάλλον και η ”τέχνη” φοβάται να τα πει, αφού δεν είδαμε κανέναν να μιλάει τώρα στα κρίσιμα, ο Κραουνάκης μας τα λέει μέσα απ’ την δουλειά του όλα κατάμουτρα. Διπλά μπράβο λοιπόν…
ΥΓ. Φιλική συμβουλή: ποτάκι οπωσδήποτε και μην φάτε… υπάρχει δωρεάν πίτσα για όλους.
Τάσος Μπιμπισίδης – TRALALA.GR
Παίζουν και τραγουδούν μαζί με τον Σταμάτη Κραουνάκη:
Χρήστος Γεροντίδης
Μπάμπης Γούσιας
Jerome Kaluta
Θανάσης Καραθανάσης
Χρήστος Μουστάκας
Κώστας Μπουγιώτης
Γιώργος Στιβανάκης
Επίσημη καλεσμένη η Αγλαΐα Παππά
Στα δύο πιάνα ο Σταμάτης Κραουνάκης και ο Άρης Βλάχος
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνικό : Μανόλης Παντελιδάκης
Ήχος : Δημήτρης Μουρλάς
Φωτισμοί : Απόστολος Στράντζαλης
Φωτογραφίες : NIKIFOROS / COLORSTORIES+THEKID
Διεύθυνση παραγωγής :Ελένη Συροπούλου
Γιούλα Αναγνωστοπούλου
Πειραιώς 254, Ταύρος
Τηλ. 212 254 0300
www.theatron254.gr
Παραστάσεις:
Κάθε Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 9.30 μ.μ.
Τιμές Εισιτηρίων:
Γενική είσοδος 14 ευρώ
Νεανικό (έως 26 ετών) 10 ευρώ
Κάτοχοι Persona Κάρτα 10 ευρώ
Κατά τη διάρκεια των παραστάσεων θα επιτρέπονται το κάπνισμα, το ποτό και τα εδέσματα.
ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΧΩΡΟΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
Δείτε αναλυτικά Θεατρικές παραστάσεις που προτείνουμε ΕΔΩ
Για αναφορές, δημοσιεύσεις και δελτία τύπου, μην ξεχνάτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο [email protected]