Πάμε Θέατρο? Τι είδαμε, τι προτείνουμε, τι έρχεται… (7/9)
ΕΙΔΑΜΕ…
«Ειρήνη» του Αριστοφάνη
από τη Θεατρική Διαδρομή
Η ειρήνη σε μια χώρα είναι μια πολύ σημαντική υπόθεση και αυτή που ουσιαστικά διαφεντεύει και καθορίζει τις τύχες των λαών. Με αυτό το θέμα θέλησε να ασχοληθεί ο Πέτρος Φιλιππίδης που κινήθηκε έξυπνα με ένα έργο του Αριστοφάνη, όχι χιλιοπαιγμένο και συγχρόνως πέρα για πέρα σημερινό, χωρίς να υστερεί σε τίποτα από πλευράς θέματος, δομής και ενδιαφέροντος από άλλα περισσότερο γνωστά, που μπορεί να έχουμε παρακολουθήσει και παραπάνω από μία φορές.
Η Ειρήνη… Αυτήν έχει πιάσει ο Πόλεμος και έχει εγκλωβίσει στη σπηλιά ενός βουνού για να μπορέσει να κυριαρχήσει. Οι άντρες νοιάζονται μόνο για τις μάχες και η γη έχει εγκαταλειφθεί στη μοίρα της, ακαλλιέργητη και «φτωχή» από σοδειές. Και να που ένας καλοκάγαθος αμπελουργός, μη μπορώντας να αντέξει άλλο αυτό το ξεπεσμό, οργανώνει το μεγάλο ταξίδι! Με ένα τεράστιο σκαθάρι πηγαίνει στον Όλυμπο για να μεταπείσει τους θεούς, μα όταν συναντά τον Ερμή και μαθαίνει ότι εκείνοι έχουν πάρει τις οριστικές τους αποφάσεις, του τάζει «λαγούς με πετραχήλια» για να τον πάρει με το μέρος του. Τελικά ο Τρυγαίος κατορθώνει το ακατόρθωτο, μα όταν απελευθερώνει την Ειρήνη βλέπει τελικά πως χρειάζεται μεγάλος αγώνας για να την κάνει, μετά από τόσες διαμάχες, να πιστέψει η ίδια και πάλι στις αληθινές προθέσεις των ανθρώπων… «Αιχμηρή» και, όσο δεν πάει άλλο, σημερινή η μετάφραση του Κώστα Γεωργουσόπουλου, δεν άφηνε τίποτα στη τύχη του και καυτηρίαζε όλα τα προβλήματα και τα «κακώς κείμενα» της χώρας μας.
Απολαυστικός ο Τάκης Παπαματθαίου στο ρόλο του Ερμή που μετά το τέλος της παράστασης με έβαλε στη διαδικασία να σκεφτώ πως δυστυχώς είναι μερικοί ηθοποιοί που, λόγω των κακών τους επιλογών, στιγματίζονται με ένα συγκεκριμένο τρόπο στη συνείδηση του κοινού. Τους βάζεις σε κουτάκια μες στο μυαλό σου και έχεις σχηματίσει μια «άλφα» άποψη που τελικά τους αδικεί. Εμένα αυτή την άποψη ο Παπαματθαίου μου την ανέτρεψε τη βραδιά εκείνη. Από την άλλη πλευρά, η ομάδα των ηθοποιών που πλαισίωναν το «Τρυγαίο» είχε κέφι και ζωντάνια. Κανείς δεν ήταν τυχαία στη θέση που βρισκόταν και ο καθένας ξεχωριστά, όσο του επέτρεπε ο ρόλος του, έδειξε πως έχει δυνατότητες πέρα από αυτές που πιστεύαμε. Άλλοτε ως γεωργοί, άλλοτε ως κόρες του Τρυγαίου που τον αποχαιρετούν λίγο πριν φύγει από τη γη και άλλοτε ως οπλοπώληδες και σύμμαχοι του πολέμου, μας απέδειξαν την αξία τους και είχαν ομολογουμένως ένα πρόσφορο έδαφος με βάση τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Πέτρου Φιλιππίδη.
Με άνεση στη σκηνή κινήθηκαν ο Ορέστης Τζιόβας και ο Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, με εξέπληξε ο Τάσος Ιορδανίδης στο ρόλο του κρανοποιού. Όμως πάνω απ’ όλα θεωρώ πως είναι επιτυχία για το Πέτρο Φιλιππίδη που κατάφερε, πέρα από τη δική του ερμηνεία, να κινήσει σκηνοθετικά ένα τόσο μεγάλο θίασο και να κρατήσει τη δέουσα ισορροπία χωρίς να μειώσει ή να υπερπροβάλλει τη παρουσία κάποιων. Τα κοστούμια του Γιάννη Μετζικώφ ήταν καλοφτιαγμένα και μέσα στο ύφος της παράστασης αλλά αυτό που με εντυπωσίασε ιδιαίτερα ήταν τα τραγούδια και οι χορογραφίες της Ελπίδας Νίνου, στα οποία ήταν φανερό πως δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση. Και καλώς δόθηκε …γιατί αποδείχτηκαν ένα από τα πολύ «γερά χαρτιά» της παράστασης! Κωμική η σκηνή που ο Τρυγαίος αποχαιρετά τις κόρες του, ωραία η σκηνή που η Ειρήνη απελευθερώνεται από τη σπηλιά αλλά και πολύ προσεγμένο το κομμάτι της παράστασης για το οποίο έγινε ιδιαίτερη μνεία στο έργο του Αριστοφάνη. Τέλος, για το πρωταγωνιστή Πέτρο Φιλιππίδη, δεν ξέρω τι να πω και πως ακριβώς να το εκφράσω! Νομίζω όμως πως φτάνει να σας πω ότι μόλις βγήκε, μετά το τέλος της παράστασης, για τη καθιερωμένη υπόκλιση στο κοινό, όλοι σηκώθηκαν όρθιοι μονομιάς, σαν να ήταν συνεννοημένοι, για να τον χειροκροτήσουν…
Παίζουν: Πέτρος Φιλιππίδης, Τάκης Παπαματθαίου, Γιώργος Γαλίτης, Γιάννης Δεγαΐτης, Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, Πάνος Σταθακόπουλος, Χρήστος Σιμαρδάνης, Χάρης Μαυρουδής, Άγγελος Μπούρας, Δημήτρης Δεγαΐτης, Τάσος Ιορδανίδης, Σπύρος Παππάς, Χρήστος Συριώτης, Ελευθέριος Ελευθερίου, Ηλίας Γιαννάκης, Δημήτρης Βογιατζής, Θοδωρής Μπουζικάκος, Αντώνης Αντωνάκος, Δημήτρης Σαμόλης, Πέτρος Γεωργοπάλης, Σταύρος Σβίγγας, Μανώλης Χουρδάκης, Ορέστης Τζιόβας και δύο παιδιά.
Πρόγραμμα υπόλοιπων παραστάσεων:
7/9 ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ
8/9 ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ
9/9 ΑΙΓΑΛΕΩ
10/9 ΠΑΠΑΓΟΥ
16/9 ΗΡΩΔΕΙΟ
17/9 ΗΡΩΔΕΙΟ
ΘΕΑΤΡΟ: ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ
- Μετάφραση: K.X. Μύρης
- Σκηνοθεσία: Πέτρος Φιλιππίδης
- Δραματουργική επεξεργασία: Πέτρος Φιλιππίδης, Γιώργος Γαλίτης, Γιώργος Λέφας
- Σκηνικά: Γιάννης Κόττης
- Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ
- Μουσική: Μίνως Μάτσας
- Χορογραφία: Ελπίδα Νίνου
- Σχεδιασμοί φωτισμών: Ελευθερία Ντεκώ
- Βοηθός σκηνοθέτη: Άγγελος Μπούρας
- Βοηθός χορογράφος: Θανάσης Γιαννακόπουλος
- Βοηθός ενδυματολόγου: Πένυ Μπαλή
- Μουσική διδασκαλία: Παναγιώτης Τσεβάς
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ…
«Αντιγόνη» του Σοφοκλή
από το Εθνικό Θέατρο
Το «Εθνικό Θέατρο» συμμετέχει στις καλλιτεχνικές δράσεις της Αθήνας με την παράσταση «Αντιγόνη» του Σοφοκλή που θα παρουσιαστεί με ελεύθερη είσοδο στην «Πλατεία Θεάτρου» τη Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011 στις 18:00.
Η «Αντιγόνη» σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά, που εντάσσεται στην πρωτοβουλία Το Εθνικό Θέατρο στην εκπαίδευση, παρουσιάστηκε πέρυσι με τεράστια επιτυχία σε σχολεία της Αττικής και θα συνεχίσει και φέτος το μαγικό αυτό ταξίδι της σε σχολεία της Αττικής παρεμβαίνοντας με τρόπο ευφάνταστο και δημιουργικό στην εκπαιδευτική διαδικασία
Ηθοποιοί με τα απολύτως απαραίτητα σκηνικά μέσα και υλικά στη βαλίτσα τους, φέρνουν φέρουν λίγη από τη μαγεία του θεάτρου σε χώρους διαφορετικούς, καθώς το κείμενο του Σοφοκλή μετουσιώνεται από θεωρητική σχολική ύλη για τους εφήβους, σε ζωντανό θέατρο.
Η ταυτότητα της παράστασης:
Μετάφραση: Νίκος Παναγιωτόπουλος
Σκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς
Σκηνικά – κοστούμια: Εδουάρδος Γεωργίου
Μουσική: Πλάτων Ανδριτσάκης
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Παίζουν: Προκόπης Αγαθοκλέους, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Ηρώ Μπέζου, Αμαλία Τσεκούρα
Τις προσεχείς ημέρες το Εθνικό Θέατρο με το Ελληνικό Φεστιβάλ και με όχημα Το τροχόσπιτο θα πραγματοποιήσουν νέες δράσεις. Περισσότερες πληροφορίες θα ανακοινωθούν άμεσα.
Οι καλλιτεχνικές δράσεις της Αθήνας…
Mε στόχο να βελτιωθεί η καθημερινότητα του πολίτη στην Αθήνα αλλά και να αλλάξει η αρνητική εικόνα της πόλης, το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού με τους εποπτευόμενους φορείς του και σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων, πραγματοποιούν σειρά πολιτιστικών δράσεων σε δημόσιους χώρους: πλατείες, πεζόδρομους, πάρκα.
ΕΡΧΕΤΑΙ…
«Ιδιωτικές ζωές»
Το απόρθητο φρούριο της ιδιωτικής ζωής είναι έτοιμο να παραβιαστεί σε λίγο καιρό μέσα από τα πρόσωπα του Τάσου Ιορδανίδη, του Ορέστη Τζιόβα, της Θάλειας Ματίκα και της Νικολέτας Κοτσαηλίδου! Όχι βέβαια στη πραγματικότητα, αλλά για τις ανάγκες που τους «προστάζουν» οι ρόλοι τους μέσα από το δημοφιλές έργο του Βρετανού Noel Coward που θα παρουσιαστεί από τον Οκτώβριο στη β’ σκηνή του θεάτρου «Άλμα». Ο συγγραφέας μιλάει για το παραλογισμό των ερωτικών σχέσεων και ο Πέτρος Φιλιππίδης μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του θα το θίξει με το πιο κωμικό και εύστοχο, συνάμα, τρόπο… Αναμένουμε!
Τον Αριστείδη Παγκρατίδη…
…ή αλλιώς το περιβόητο «Δράκο του Σέιχ Σου» διαβάσαμε πρόσφατα πως θα ενσαρκώσει, σε θεατρικό έργο που ετοιμάζεται να ανέβει σε κεντρική σκηνή της πρωτεύουσας, ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και φυσικά δεν θα μπορούσαμε να το αφήσουμε ασχολίαστο και να αναφέρουμε πως αν τελικά επιτευχθεί, τότε θα μιλάμε πλέον για ένα από τα πιο τολμηρά και ενδιαφέροντα θέματα της φετινής θεατρικής χρονιάς! Λέγεται πως το έργο θα βασίζεται στο βιβλίο του Θωμά Κοροβίνη «Ο γύρος του θανάτου» ενώ ακούγεται έντονα η συμμετοχή της Νένας Μεντή στο ρόλο της Σύλβας και η αρωγή του Πέτρου Ζούλια στη σκηνοθεσία.
Συνεχίζει με επιτυχία…
…τη καλοκαιρινή του περιοδεία «Το Γάλα» με το θίασο της Άννας Βαγενά να δίνει ρεσιτάλ ερμηνειών σε κάθε πόλη που επισκέπτεται εντός και εκτός Αθηνών. Μια παράσταση που αποτελεί ένα «μάθημα ζωής» και την οποία δεν πρέπει να χάσετε αν βρίσκεστε στο Ρέθυμνο στις 7/9, στη Νέα Σμύρνη στις 9/9, στη Νέα Φιλαδέλφεια στις 10/9, στη Λάρισα στις 15/9, στο Ίλιον (Αθήνα) στις 18/9, στη Νάξο στις 1/10 και 2/10, ενώ αναμένεται να προστεθούν σύντομα και νέες ημερομηνίες…
Για αναφορές, δημοσιεύσεις και δελτία τύπου, μην ξεχνάτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο [email protected]